Want iTunes heb je inderdaad echt elk uur nodig.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De applefanboy aan het woord.![]()
Ik ben stukken blijer met mijn android tablet dan ik was met de ipad. Dat gezever van itunes voor bestanden over te pompen werd ik compleet gek van.
Echt een goed stukje tekst ja. Ik ben onder de indruk van deze woorden. Je komt met goede argumenten.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:28 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Nee jij bent gewoon een incompetente lul die niet met verschillende concepten om kan gaan. Precies de doelgroep waar Apple zich op richt, domme faggots

Ik kreeg les op een Tandy TRS 80 van de wiskunde leraar.quote:Op maandag 15 april 2013 17:35 schreef Individual het volgende:
Wij hadden op school ook al computerles op de Philips P2000.
Maar zonder gekkigheid.. de computer is heel erg belangrijk dus computerles is een vereiste. Om nu alles via de computer te doen gaat me ook weer te ver.
Niet 100% computer en niet 100% geen computer. Wat als je computer kapot gaat of de batterij leeg is.. kan je dan niet meer verder?

Totdat er een totaal andere manier van input geven aan een apparaat, zal er altijd een verschil blijven tussen mobiele apparaten en de rest. Zolang we afhankelijk zijn van een toetsenbord om tekst in te geven, en je met dikke worstenvinger nu eenmaal niet super nauwkeurig kunt werken, blijven alle vormen van input gebruiksafhankelijk. Een hoop serieus werk (photoshop, spreadsheets, tekst typen, etc, etc) en een hoop amusement (COD en Battlefield achtige shooters, samen een film kijken, etc) geven een inferieure "userexperience" (lol) op een tablet. Er zijn wel hybrides, maar een mobiel OS stelt andere eisen dan een desktop OS.quote:Op dinsdag 16 april 2013 00:26 schreef Dimens het volgende:
[..]
Windows 8 mag dan wel gefaald zijn, het neemt nog niet weg dat de werking tussen tablet en PC vrijwel hetzelfde is. Het is dus eigenlijk al gebeurd bij Windows en bij de Mac zal het steeds dichter bij elkaar komen. Qua interface lijkt het zelfs al heel erg op elkaar en natuurlijk zal er geen iOS op de Macs gaan draaien maar qua werking en interface zal het nog meer op elkaar lijken dan dat het nu doet.
Lol.quote:De userexperience is op Android echt veel minder goed dan in iOS. Welk toestel je ook neemt.
Als je schrijft leun je op je ellebogen. Bovendien ben je de hele tijd een beetje aan het verschuiven. Zeker alle (in mijn ogen) gigantische 10" modellen zijn te log en te zwaar, en blijft je lichaam stil, alleen je arm beweegt. En als je ergens RSI van krijgt is het wel van zo'n stoeptegel vast te houden, en met je vinger de hele tijd over een scherm moeten aaien.quote:Hoe zitten de meeste kinderen ook alweer als hij/zij schrijft? Precies, over hun schrift heen gebogen.
Maar hoe zitten de meeste mensen dan als zij een tablet gebruiken welke schuin staat?
Ik denk dat de arbo er heel bij mee zal zijn. En die ruggetjes ook.

"De userexperience is op Android echt veel minder goed dan in iOS. Welk toestel je ook neemt."quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:52 schreef Dimens het volgende:
Echt een goed stukje tekst ja. Ik ben onder de indruk van deze woorden. Je komt met goede argumenten.

Als hij het zegt is dat zo.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:41 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
"De userexperience is op Android echt veel minder goed dan in iOS. Welk toestel je ook neemt."
Nee dit is een goed argument, alsjeblieft zeg

Ik denk dat bij die school en De Hond hetzelfde fenomeen speelt als in deze discussie: Mensen zoeken een probleem om op te lossen bij hun eigen expertise. Als je alleen een hamer hebt begint elk probleem steeds meer op een spijker te lijken.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:02 schreef oheng het volgende:
Ik vraag me af wie bij deze school nu centraal staan: de leerling, of het apparaat.

nee, wel het probleem van Android. mensen kopen dat ding en denken, he, dit is toch "een android" waarom is het dan zo'n kutding?quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:16 schreef 16meter het volgende:
Een Bart Smit Android tablet van 60 euro is niet zo goed als een iPad, dus Android tablets zijn kut.

quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:41 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
"De userexperience is op Android echt veel minder goed dan in iOS. Welk toestel je ook neemt."
Nee dit is een goed argument, alsjeblieft zeg
Maar sowieso ben je het al niet waard om mee te discussiėren. Er komt werkelijk niets nuttigs uit jouw toetsenbord.quote:Op maandag 15 april 2013 22:32 schreef Dimens het volgende:
Dan zou je denken dat de duurdere Android tablets wel een goed zijn en een goede userexperience geven, maar dat is niet zo. Neem nou een van de meest, danwel de meest, gebruikte app van dit moment; Facebook. De Facebook app voor Android is gewoon een geschaalde telefoonversie wat echt niets meer biedt dan je telefoon. Dat terwijl de iPad versie echt meer functionaliteit biedt tegenover de iPhone versie.

ok........quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:16 schreef 16meter het volgende:
Een Bart Smit Android tablet van 60 euro is niet zo goed als een iPad, dus Android tablets zijn kut.

Je voorbeeld is niet echt een android issue maar meer een FB issue, out of the box vond ik de asus eee pad bijvoorbeeld prettiger werken en kwalitatief beter aanvoelen als een iPad maar dat is mijn persoonlijke mening.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:19 schreef Dimens het volgende:
[..]
[..]
Maar sowieso ben je het al niet waard om mee te discussiėren. Er komt werkelijk niets nuttigs uit jouw toetsenbord.

Niet serieus te nemen discussie. Ook weer iemand die al een mening klaar heeft liggen zonder na te denken of ervaring.quote:

Dat vergt een bepaalde intelligentie en die hoef je van dat type gebruiker niet te verwachten. Wel frappant dat het relatief vaak de Apple fanboys zijn die zo doen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:38 schreef DroogDok het volgende:
Waarom is het voor sommige mensen zo moeilijk om toe te geven dat ze fan zijn van bepaald merk en daarom bepaalde tekortkomingen door de vingers zien?

Ach voelt het I-kindje dimens zich tegen de I-schenen geschopt dat hij selectief moet qouten en niet op het verder goed onderbouwde verhaal van chewie wilt ingaan.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:37 schreef Dimens het volgende:
[..]
Niet serieus te nemen discussie. Ook weer iemand die al een mening klaar heeft liggen zonder na te denken of ervaring.

Wat er mis is? Nogmaals, het leren in je jonge jaren op de basisschool beperkt zich niet tot het opnemen van brokken leerstof over het een of ander.quote:Op maandag 15 april 2013 19:15 schreef Dimens het volgende:
En wat is er mis met het krijgen van les via een iPad in plaats van via een leerkracht waar je naar luistert of een boek waar je uit het leert?
En op die 4 leerkrachten kun je ook 100 leerlingen hebben. Een klas bestaat gemiddeld toch ook uit 25 leerlingen.
Nou sorry hoor, maar als je nichtje van 3 niet na 20 minuten of zo helemaal klaar is met d'r tablet ligt dat niet aan de tablet maar aan het kind. Ik vind het zelfs zorgwekkend als een kind op die leeftijd na zo'n tijdspanne niets anders wil gaan doen. Ik zou er mee naar de doctor gaan, kijken of ze niet licht autistisch is of zo.quote:
Ja want die fijne motoriek heb je natuurlijk alleen nodig om mee te schrijven, als je dat toch niet meer doet met de hand hoef je het ook niet te ontwikkelen? Beetje kortzichtig much?quote:Op maandag 15 april 2013 17:24 schreef Dimens het volgende:
Ken jij een bedrijf wat alles met de hand bijhoudt? Heel leuk dat schrijven maar in de praktijk gebruik je dat bijna niet meer. Zo weinig zelfs, dat de meeste mensen niet eens meer een goed handschrift hebben omdat ze het te weinig gebruiken.

quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:37 schreef Dimens het volgende:
[..]
Niet serieus te nemen discussie. Ook weer iemand die al een mening klaar heeft liggen zonder na te denken of ervaring.

Daarom zijn er ook nog steeds leraren en toetsen om te controleren of je de stof ook echt begrijpt. Daarnaast kan een iPad meer herhaling bieden dan een persoon. Mijn dochter speelt al maandenlang tot in den treure een letterspelletje.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:10 schreef moussie het volgende:
De groei van de hersenen van een kind heeft meer nodig dan hetgeen je via een app kan leren.
Zo zijn er een heleboel dingen waarin je gewoon getraind moet worden, via herhaling, herhaling en nog eens herhaling, alleen zo ontwikkel je namelijk de neurologische paden in je hersenen die je op latere leeftijd nodig hebt om überhaupt te kunnen leren. En tja, zoiets trainen in je eentje, op een iPad, ik zie dat nou echt niet gebeuren.

Er zijn daar 4 leraren op 150-200? kinderen in de leeftijd van 4 tot 12 .. ja die hebben echt de tijd om al die individueel lerende kinderen in de verschillende ontwikkelingsfasen te helpen als het nodig is, en dan ook nog toetsen af te nemen. Een leraar nu maakt een leerling 2 jaar lang dagelijks mee, die ziet hoe die zich ontwikkeld op elk vlak en kan meteen ingrijpen als er problemen zijn.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:39 schreef Nielsch het volgende:
Daarom zijn er ook nog steeds leraren en toetsen om te controleren of je de stof ook echt begrijpt.
Ooh, dat er voldoende herhaald wordt bij dingen die je leuk vindt betwijfel ik dan ook helemaal niet. Het lullige is dat je ook die dingen die je niet leuk vindt tot in den treure moet herhalen, en dat lukt nu eenmaal stukken beter als het moet van de juf. Tenzij je natuurlijk een one-trick-pony wil hebben, geen flexibele geest met brede mogelijkheden om zich verder te ontwikkelen.quote:Daarnaast kan een iPad meer herhaling bieden dan een persoon. Mijn dochter speelt al maandenlang tot in den treure een letterspelletje.

In de ogen van vele mensen zonder Apple, is iedereen met een Apple product direct een fanboy. Mensen die je dan direct met namen als iSheep, fanboy e.d. gaan strooien, zijn dan gewoon niet serieus te nemen. Dan is het duidelijk dat ik niet de fanboy ben, maar die mensen de anti-Apple personen zijn. De haat jegens Apple is blijkbaar zo groot, dat ze iedereen met een Apple product blijkbaar moeten kleineren. Triest.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:38 schreef DroogDok het volgende:
Waarom is het voor sommige mensen zo moeilijk om toe te geven dat ze fan zijn van bepaald merk en daarom bepaalde tekortkomingen door de vingers zien?

Ik ben niet precies op de hoogte van deze lesmethode, dus ik kan er inhoudelijk niet echt op reageren. Wel weet ik dat ik het huidige onderwijssysteem ook niet altijd lekker vind gaan. Dit heb ik bijvoorbeeld zelf ondervonden bij wiskunde.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Er zijn daar 4 leraren op 150-200? kinderen in de leeftijd van 4 tot 12 .. ja die hebben echt de tijd om al die individueel lerende kinderen in de verschillende ontwikkelingsfasen te helpen als het nodig is, en dan ook nog toetsen af te nemen. Een leraar nu maakt een leerling 2 jaar lang dagelijks mee, die ziet hoe die zich ontwikkeld op elk vlak en kan meteen ingrijpen als er problemen zijn.
[..]
Ooh, dat er voldoende herhaald wordt bij dingen die je leuk vindt betwijfel ik dan ook helemaal niet. Het lullige is dat je ook die dingen die je niet leuk vindt tot in den treure moet herhalen, en dat lukt nu eenmaal stukken beter als het moet van de juf. Tenzij je natuurlijk een one-trick-pony wil hebben, geen flexibele geest met brede mogelijkheden om zich verder te ontwikkelen.

Dus je bent geen fan van Apple?quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:14 schreef Dimens het volgende:
[..]
In de ogen van vele mensen zonder Apple, is iedereen met een Apple product direct een fanboy. Mensen die je dan direct met namen als iSheep, fanboy e.d. gaan strooien, zijn dan gewoon niet serieus te nemen. Dan is het duidelijk dat ik niet de fanboy ben, maar die mensen de anti-Apple personen zijn. De haat jegens Apple is blijkbaar zo groot, dat ze iedereen met een Apple product blijkbaar moeten kleineren. Triest.

Ach voel je je aangevallen en gooi je het maar op de softe kant. Ga toch weg. Er zijn hier al meer dan voldoende redenen gegeven waarom een ipad niet heilig zou zijn, maar die negeer je door selectief te qouten omdat je anders je appel bril moet afdoen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:14 schreef Dimens het volgende:
[..]
In de ogen van vele mensen zonder Apple, is iedereen met een Apple product direct een fanboy. Mensen die je dan direct met namen als iSheep, fanboy e.d. gaan strooien, zijn dan gewoon niet serieus te nemen. Dan is het duidelijk dat ik niet de fanboy ben, maar die mensen de anti-Apple personen zijn. De haat jegens Apple is blijkbaar zo groot, dat ze iedereen met een Apple product blijkbaar moeten kleineren. Triest.

Ik had zo'n vermoeden uit je posts, "Apple is goed en de rest is kut" is zo'n beetje de strekking.quote:

Dat is precies wat mij aan deze school ook tegenstaat.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:02 schreef oheng het volgende:
Ik vraag me af wie bij deze school nu centraal staan: de leerling, of het apparaat.

Want dat gebeurt wel met een iPad?quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat er mis is? Nogmaals, het leren in je jonge jaren op de basisschool beperkt zich niet tot het opnemen van brokken leerstof over het een of ander.
Rot toch op man. Alsof een kind van 3 zich enkel 20 minuten tot één ding kan focussen en daarna iets anders moet doen. Om d'r vervolgens autistisch te noemen. Wat is dat nou weer voor een belachelijke aanname?quote:Nou sorry hoor, maar als je nichtje van 3 niet na 20 minuten of zo helemaal klaar is met d'r tablet ligt dat niet aan de tablet maar aan het kind. Ik vind het zelfs zorgwekkend als een kind op die leeftijd na zo'n tijdspanne niets anders wil gaan doen. Ik zou er mee naar de doctor gaan, kijken of ze niet licht autistisch is of zo.
Je doet alsof er enkel nog iPads gebruikt gaan worden, dat is niet zo.quote:De groei van de hersenen van een kind heeft meer nodig dan hetgeen je via een app kan leren.
Zo zijn er een heleboel dingen waarin je gewoon getraind moet worden, via herhaling, herhaling en nog eens herhaling, alleen zo ontwikkel je namelijk de neurologische paden in je hersenen die je op latere leeftijd nodig hebt om überhaupt te kunnen leren. En tja, zoiets trainen in je eentje, op een iPad, ik zie dat nou echt niet gebeuren. Als je geen zin meer hebt stop je gewoon. Tja, en jong geleerd is oud gedaan hé ..
De eerder genoemde fijne motoriek bvb, die wij volgens jou niet meer nodig hebben want wie schrijft er nog nog met de hand
Ja want die fijne motoriek heb je natuurlijk alleen nodig om mee te schrijven, als je dat toch niet meer doet met de hand hoef je het ook niet te ontwikkelen? Beetje kortzichtig much?

Dat het huidige systeem niet je van het is ben ik het roerend mee eens, maar bij dit concept is mi teveel uitgegaan van de (jonge) volwassene en zijn de behoeftes van het veel jongere kind vergeten.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:17 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben niet precies op de hoogte van deze lesmethode, dus ik kan er inhoudelijk niet echt op reageren. Wel weet ik dat ik het huidige onderwijssysteem ook niet altijd lekker vind gaan. Dit heb ik bijvoorbeeld zelf ondervonden bij wiskunde.
Hehe, maar dat jij en ik op wat latere leeftijd profijt zouden hebben gehad van zo'n systeem zegt natuurlijk weinig over het profijt dat een 4- tot 8-jarige ervan zou kunnen hebbenquote:Ik was bijvoorbeeld ontzettend goed in geometrie maar een stuk minder goed in algebra. Voor beide onderwerpen stond dezelfde hoeveelheid tijd voordat de toets kwam. Ik had mijn geometrietoets liever veel sneller gedaan en mijn algebratoets een stuk later.
Nou de vaste structuur van iedere ochtend met z'n allen om half negen in het lokaal, en het eerste halve uur samen iets doen, bvb een liedje zingen omdat de zon zo lekker schijnt vandaag, dat zit er dus niet meer in. De school is geopend van half negen tot half zes, 52 weken per jaar, en omdat je dus via de iPad leert hoef je nog niet eens meer op school te verschijnenquote:Een iPad kan ontzettend helpen bij bovenstaande behoefte door scholieren de stof in hun eigen tempo aan te bieden en toetsen af te nemen. Dit natuurlijk wel binnen de kaders van het Nederlandse onderwijs en de reguliere vakken. Het moet geen iederwijs worden waar je maar mag doen wat je wil.

Ja, dan zou ik mijn dochter er ook niet naartoe laten gaan. Het sociale aspect van een school is ook belangrijk, zowel voor het leren als de ontwikkeling. Vooral jonge kinderen hebben daarin structuur nodig.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:07 schreef moussie het volgende:
Nou de vaste structuur van iedere ochtend met z'n allen om half negen in het lokaal, en het eerste halve uur samen iets doen, bvb een liedje zingen omdat de zon zo lekker schijnt vandaag, dat zit er dus niet meer in. De school is geopend van half negen tot half zes, 52 weken per jaar, en omdat je dus via de iPad leert hoef je nog niet eens meer op school te verschijnen

quote:Op maandag 15 april 2013 12:22 schreef slashdotter3 het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)gt_kinderen_van.html
Zeker tien ouders halen hun kinderen van een school in Sneek omdat die overstapt op zogenaamd 'Steve Jobs-onderwijs'.
In dit onderwijssysteem wordt vrijwel al het lesmateriaal aangepast voor gebruik op iPads. De ouders zijn bang dat hun kinderen worden gebruikt als proefkonijnen. "Mijn dochter is vier jaar. Die vind ik veel te jong voor zo’n iPad", aldus een bezorgde ouder in de Telegraaf.
Na de zomer stappen tien Nederlandse scholen over op het O4NT (Onderwijs voor een Nieuwe Tijd). Het onderwijsprogramma is ontwikkeld door Maurice de Hond. In het systeem krijgt elk kind een eigen iPad en hebben de kinderen geen vaste docenten of lokalen.
quote:Na de zomer stappen tien Nederlandse scholen over op het O4NT (Onderwijs voor een Nieuwe Tijd). Het onderwijsprogramma is ontwikkeld door Maurice de Hond. In het systeem krijgt elk kind een eigen iPad en hebben de kinderen geen vaste docenten of lokalen.
quote:Het onderwijsprogramma is ontwikkeld door Maurice de Hond.
quote:Maurice de Hond

Ik zeg nergens hier dat alles wat niet Apple is kut is, dat is de aanname die mensen doen zodra je al over een Apple product begint. Ik geef elk product, op producten van Samsung na, de kans. Maar tot op heden word ik nog steeds teleurgesteld in veel producten en daar praat ik over. Maakt dat mij direct een fanboy van Apple? Nee, absoluut niet. De mensen die beweren van wel, moeten nog maar eens de betekenis van het woord fan opzoeken.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:37 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik had zo'n vermoeden uit je posts, "Apple is goed en de rest is kut" is zo'n beetje de strekking.
Maakt mij verder niet uit waar iemand fan van is hoor, alleen raar dat sommige mensen dat niet toe willen geven.
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
Moet ik daar nou serieus op ingaan? Op een stel kleuters dat je veroordeelt omdat je een positieve mening over Apple producten hebt?quote:

Positieve mening is in jouw geval een understatement, mijn beste Dimens.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:26 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik zeg nergens hier dat alles wat niet Apple is kut is, dat is de aanname die mensen doen zodra je al over een Apple product begint. Ik geef elk product, op producten van Samsung na, de kans. Maar tot op heden word ik nog steeds teleurgesteld in veel producten en daar praat ik over. Maakt dat mij direct een fanboy van Apple? Nee, absoluut niet. De mensen die beweren van wel, moeten nog maar eens de betekenis van het woord fan opzoeken.
Dat ik mensen hun verhalen negeer, is niet omdat ik er geen reactie op heb maar door het belachelijke gedrag. En dan heb ik het over dit;
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Moet ik daar nou serieus op ingaan? Op een stel kleuters dat je veroordeelt omdat je een positieve mening over Apple producten hebt?

Maurice de zwerfhond.quote:Op maandag 15 april 2013 12:22 schreef slashdotter3 het volgende:
In het systeem krijgt elk kind een eigen iPad en hebben de kinderen geen vaste docenten of lokalen.

Ik ben ingegaan op serieuze opmerking totdat onder andere jij begon met dit soort debiele opmerkingen. Als je wilt dat ik serieus op je posts in ga, dan doe je maar normaal.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:30 schreef Basp1 het volgende:
Best dimens als je niet eerder op serieuze opmerkingen ingaat is het niet meer dan logisch dat mensen je zo gaan noemen, loop de hele geschiedenis van dit topic maar eens na. En dan n u gaan janken dat mensen je zo noemen kijk eens wart vaker in de spiegel zou ik zeggen en ga dan eerder wel op serieuze opmerkingen in maar dat doe je niet.

Waarom zou ik normaal gaan doen tegen iemand met een stapel beton voor zijn hoofd die gewoon selectief reageert en quotes pakt om zijn ongenoegen over zijn fanboy zijn te maskeren en weigert op goede argumenten in te gaan?quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:39 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik ben ingegaan op serieuze opmerking totdat onder andere jij begon met dit soort debiele opmerkingen. Als je wilt dat ik serieus op je posts in ga, dan doe je maar normaal.

Waarom begin je over een Apple product dan? Het topic gaat toch echt over onderwijs.quote:Ik zeg nergens hier dat alles wat niet Apple is kut is, dat is de aanname die mensen doen zodra je al over een Apple product begint.

En dan klagen over mensen die een hekel hebben aan Applequote:Op dinsdag 16 april 2013 15:26 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik zeg nergens hier dat alles wat niet Apple is kut is, dat is de aanname die mensen doen zodra je al over een Apple product begint. Ik geef elk product, op producten van Samsung na, de kans. Maar tot op heden word ik nog steeds teleurgesteld in veel producten en daar praat ik over. Maakt dat mij direct een fanboy van Apple? Nee, absoluut niet. De mensen die beweren van wel, moeten nog maar eens de betekenis van het woord fan opzoeken.

Omdat:quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom begin je over een Apple product dan? Het topic gaat toch echt over onderwijs.
Waarop ik reageerde:quote:Op maandag 15 april 2013 18:15 schreef YazooW het volgende:
Waarom hebben ze eigenlijk gekozen voor iPads in plaats van Android tablets?
En zo is deze discussie ontstaan.quote:Op maandag 15 april 2013 19:26 schreef Dimens het volgende:
[..]
De keuze voor de iPad is gebaseerd op de volgende overwegingen. Aan de ene
kant is het binnen een schoolomgeving op dit moment handiger en goedkoper
om één merk apparaat te kiezen dan verschillende merken apparaten. Niet alleen
is het bij verschillende merken apparaten niet zeker of de gewenste programma’s
of apps voor alle apparaten beschikbaar zijn, maar ook zijn bij een keuze voor
verschillende platforms de kosten voor onderhoud en beheer hoger.
Dat we voor nu de iPad kiezen heeft zijn basis in twee belangrijke overwegingen:
• Apple kiest als vanouds voor een eenduidige interface voor de basale
bediening binnen alle applicaties. Daardoor is het gebruik voor jongere
kinderen eenduidiger dan bij andere apparaten.
• Op dit moment zijn er veel meer (goede) educatieve apps beschikbaar voor
de iPad dan voor andere tablets (Android of Windows).
Per jaar zullen we bekijken of deze keuze nog steeds de juiste is.
Onze keuze voor de iPad laat natuurlijk onverlet dat kinderen en jongeren die op
de Steve Jobsschool zitten of gezeten hebben, ook heel gemakkelijk met andere
apparaten zullen kunnen omgaan, en dat ook zeker niet zullen laten.
[..]
Voor het gebruik van de iPad vraagt de Steve JobsSchool een kleine bijdrage.
Deze komt bovenop de ouderbijdrage. Ouders die moeite hebben met dit bedrag,
kunnen een beroep doen op een fonds van de Steve JobsSchool.

Ik heb een rede dat ik producten van Samsung geen kans meer geef. Ik heb genoeg kansen gegeven en keer op keer gaat het mis met de producten die ik of mensen in mijn omgeving van Samsung hebben. Het is geen blinde haat zoals velen hier wel hebben.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:19 schreef DroogDok het volgende:
[..]
En dan klagen over mensen die een hekel hebben aan Apple

Je kunt natuurlijk er voor kiezen om alleen daarop te reageren maar punt blijft dat jij je persoonlijke ervaring en apple marketing talk "user experience"als feit breng en daar weiger je op in te gaan en dat maakt je wat mij betreft een i-sheep.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:26 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat ik mensen hun verhalen negeer, is niet omdat ik er geen reactie op heb maar door het belachelijke gedrag. En dan heb ik het over dit;
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Moet ik daar nou serieus op ingaan? Op een stel kleuters dat je veroordeelt omdat je een positieve mening over Apple producten hebt?

Beetje triest om op elke "User experiencequote:Op dinsdag 16 april 2013 16:37 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk er voor kiezen om alleen daarop te reageren maar punt blijft dat jij je persoonlijke ervaring en apple marketing talk "user experience"als feit breng en daar weiger je op in te gaan en dat maakt je wat mij betreft een i-sheep.
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:38 schreef Dimens het volgende:
[..]
Toen mijn ouders veel problemen met hun laptop kregen, heb ik ze een voorstel gedaan een iPad te kopen. Mijn ouders zagen daar erg tegenop omdat het een dure aanschaf was en ze ook wel de krantjes hadden gelezen met goedkope tablets.
Gezien ik toen nog bij de BCC werkte, had ik de machtiging om producten mee naar huis te nemen en thuis uit te proberen. Ik heb toen een aantal tablets meegenomen waaronder de iPad 2, iPad Retina, Samsung Galaxy Tab 10.1, Asus Transformer, Acer Iconia Tab en een goedkope Archos tablet.
Gegeven, ermee laten spelen en het gebruiken en heb daarna gevraagd wat ze van de verschillende tablets vonden.
Conclusie was dat die Archos tablet niet verkocht zou mogen worden zo slecht. Na 3 minuten gebruik hadden ze er al zoveel frustraties door dat ze hem uit hebben gezet en van de lijst met mogelijke tablets hebben gehaald.
De Samsung en de Acer waren het beide net niet. Werkte niet lekker, reageerde niet lekker en Android was toch wel een nadeel tegenover iOS van de iPad.
Tussen de iPad 2 en iPad Retina vonden ze te weinig verschil zitten om voor de iPad Retina te gaan dus was de keuze de iPad 2 of de Asus Transformer (inclusief dock). Uiteindelijk de iPad 2 geworden omdat iOS een stuk makkelijker was in gebruik en de Asus Transformer Tab teveel nadelen had zoals edge bleeding en bij gebruik van muis geen hoover was waardoor je alsnog geen desktop ervaring hebt.

Kijk dat mag jij vinden en dat zullen veel consumenten met je eens zijn, ik ben ook geen fan van android tablets maar als je een onderwijssysteem ontwikkeld dan komt de user experience uit de app niet het os. Daarbij denk ik dat de huidige tablets (wellicht met uitzondering van de w8 pro tablets/hybrids maar dat is snel te duur) te beperkt zijn voor dit soort doeleinden.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:53 schreef Dimens het volgende:
[..]
Beetje triest om op elke "User experience" in te moeten gaan om geen i-sheep te zijn terwijl ik al in een eerder bericht al een voorbeeld heb gegeven.
User experience mag dan inderdaad wel subjectief zijn, over de user experience is bij de iPad veel beter nagedacht dan bij Android tablets. Ik denk dat als je een test zou uitvoeren met mensen die een neutrale mening hierover hebben, dat de iPad dan als de grote winnaar eruit zal komen. De test heb ik met mijn ouders trouwens uitgevoerd welk toentertijd een neutrale mening hadden.
[..]

Het ging op dat punt ook niet meer om het onderwijssysteem maar om consumenten aangezien iemand over consumenten begon.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:01 schreef Chewie het volgende:
[..]
Kijk dat mag jij vinden en dat zullen veel consumenten met je eens zijn, ik ben ook geen fan van android tablets maar als je een onderwijssysteem ontwikkeld dan komt de user experience uit de app niet het os. Daarbij denk ik dat de huidige tablets (wellicht met uitzondering van de w8 pro tablets/hybrids maar dat is snel te duur) te beperkt zijn voor dit soort doeleinden.
Daar reageerde ik op met het userexperience verhaal en uiteindelijk ook het Facebook voorbeeld.quote:Op maandag 15 april 2013 21:35 schreef HarryP het volgende:
[..]
Bullshit.
Er zijn meer Android tablets dan iPad tablets. Al die consumenten kiezen bewust voor Android en laten iPad links liggen. En van de microsoft tablets hoeven we de aankomende periode helemaal niks te verwachten.

Maar er zijn momenteel letterlijk duizenden meer goede educatieve programma's voor de pc dan voor alle tablets tezamen. Wat weer een argument tegen tablets is.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:15 schreef Dimens het volgende:
[..]
Het ging op dat punt ook niet meer om het onderwijssysteem maar om consumenten aangezien iemand over consumenten begon.
[..]
Daar reageerde ik op met het userexperience verhaal en uiteindelijk ook het Facebook voorbeeld.
Als we het over het onderwijssysteem hebben is de rede tot het kiezen van een iPad het volgende:
• Op dit moment zijn er veel meer (goede) educatieve apps beschikbaar voor
de iPad dan voor andere tablets (Android of Windows).

aha ok mijn ervaringen met Samsung zijn juist prima, zowel telefoons als tablets en ook bijvoorbeeld tv's. Maar je zal je redenen hebben.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:36 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik heb een rede dat ik producten van Samsung geen kans meer geef. Ik heb genoeg kansen gegeven en keer op keer gaat het mis met de producten die ik of mensen in mijn omgeving van Samsung hebben. Het is geen blinde haat zoals velen hier wel hebben.
Maar daar gaat dit topic niet over.

we moeten er maar op vertrouwen dat je niet gestuurd hebt dan natuurlijkquote:Op dinsdag 16 april 2013 16:53 schreef Dimens het volgende:
[..]
User experience mag dan inderdaad wel subjectief zijn, over de user experience is bij de iPad veel beter nagedacht dan bij Android tablets. Ik denk dat als je een test zou uitvoeren met mensen die een neutrale mening hierover hebben, dat de iPad dan als de grote winnaar eruit zal komen. De test heb ik met mijn ouders trouwens uitgevoerd welk toentertijd een neutrale mening hadden.
[..]
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |