Kan nooit wat worden. Daar zou ik mijn kinderen ook niet op school laten zitten.quote:Op maandag 15 april 2013 12:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Het onderwijsprogramma is ontwikkeld door Maurice de Hond
die vent verzint toch zn eigen uitkomsten dus dan blijkt het ineens een groot succes te zijnquote:Op maandag 15 april 2013 12:25 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
zullen we daar eens een peiling voor opzetten?
Nee peilen bij het volk of kind wel of niet geslaagd is.quote:Op maandag 15 april 2013 12:25 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
zullen we daar eens een peiling voor opzetten?
in het engels kan dat. Maar in het nederlands slaat zo'n 4 natuurlijk op strontquote:Op maandag 15 april 2013 12:22 schreef slashdotter3 het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)gt_kinderen_van.html
Zeker tien ouders halen hun kinderen van een school in Sneek omdat die overstapt op zogenaamd 'Steve Jobs-onderwijs'.
In dit onderwijssysteem wordt vrijwel al het lesmateriaal aangepast voor gebruik op iPads. De ouders zijn bang dat hun kinderen worden gebruikt als proefkonijnen. "Mijn dochter is vier jaar. Die vind ik veel te jong voor zo’n iPad", aldus een bezorgde ouder in de Telegraaf.
Na de zomer stappen tien Nederlandse scholen over op het O4NT (Onderwijs voor een Nieuwe Tijd). Het onderwijsprogramma is ontwikkeld door Maurice de Hond. In het systeem krijgt elk kind een eigen iPad en hebben de kinderen geen vaste docenten of lokalen.
quote:Op maandag 15 april 2013 12:26 schreef Sapstengel het volgende:
Sinds wanneer ontwikkelt Maurice de Hond onderwijssystemen?
quote:Op maandag 15 april 2013 12:22 schreef slashdotter3 het volgende:
O4NT (Onderwijs voor een Nieuwe Tijd)
We zijn al afhankelijk van apparaten.quote:Op maandag 15 april 2013 12:25 schreef aequus het volgende:
Het leert ook veel fijner van papier, en straks zijn we als mensheid afhankelijk van die apparaten....
Dit. Niet een signaal waar ik wakker van lig.quote:Op maandag 15 april 2013 12:28 schreef RM-rf het volgende:
Mooi teken van vrije keuze lijkt me goed als ouders gewoon een school kiezen die een onderwijsysteem hanteert waarin de ouders vertrouwen hebben, en dus ook kiezen een school te verlaten die dat niet doet.
grotendeels wel ja, maar mocht nu alles uitvallen zijn er tenminste nog mensen die dingen weten zonder technologiequote:Op maandag 15 april 2013 12:35 schreef Dimens het volgende:
[..]
We zijn al afhankelijk van apparaten.
Pff.. Wat slecht.quote:Op maandag 15 april 2013 12:22 schreef slashdotter3 het volgende:
O4NT (Onderwijs voor een Nieuwe Tijd).
Maurice de Hondquote:
De meeste scholen werken ook 100% met MS Word en MS Powerpoint. Daar moeten we dus ook vanaf? Een groot deel van de scholen heeft ook, uit praktisch oogpunt, één type rekenmachine dat gebruikt wordt.quote:Op maandag 15 april 2013 12:37 schreef Metro2005 het volgende:
Ik zou mijn kind ook van zo'n school halen. In de eerste plaats omdat ik niet vind dat kinderen van 4 (!) op tablets moeten werken maar gewoon met pen en papier de fijne motoriek onder de knie moeten krijgen en daarnaast vind ik het bijzonder kwalijk dat men 1 merk opgedrongen krijgt. Je moet kinderen CONCEPTEN leren en geen kunstje leren waardoor ze niks anders kunnen dan dat ene kunstje.
In dat tijdperk zitten we al.quote:Op maandag 15 april 2013 12:36 schreef aequus het volgende:
[..]
grotendeels wel ja, maar mocht nu alles uitvallen zijn er tenminste nog mensen die dingen weten zonder technologie
Speciaal voor de nieuwe-tijdskindjes Sterre en Splinter. Wat voor effect heeft de straling van zo'n iDinges eigenlijk op hun indigo aura's?quote:Onderwijs voor een Nieuwe Tijd
Overleven dan, stel dat nu door een solar flare alle stroom/elektrische apparten stuk zouden zijn.quote:Op maandag 15 april 2013 12:49 schreef Dimens het volgende:
[..]
Nee. Dan zou ik mijn werk niet kunnen doen.
Ik zou helemaal doordraaien, kan nog geen ei koken zonder eerst te googlen hoe lang het moet opstaan.quote:Op maandag 15 april 2013 12:51 schreef aequus het volgende:
[..]
Overleven dan, stel dat nu door een solar flare alle stroom/elektrische apparten stuk zouden zijn.
Zou jij dan helemaal gek worden of blijf je er kalm onder etc etc
Dan kan ik mijn werk niet meer doen, kan ik geen geld verdienen en zit ik met een probleem. En met mij velen anderen.quote:Op maandag 15 april 2013 12:51 schreef aequus het volgende:
[..]
Overleven dan, stel dat nu door een solar flare alle stroom/elektrische apparten stuk zouden zijn.
Zou jij dan helemaal gek worden of blijf je er kalm onder etc etc
Letterlijk alles hieraan:quote:Op maandag 15 april 2013 12:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Na de zomer stappen tien Nederlandse scholen over op het O4NT (Onderwijs voor een Nieuwe Tijd). Het onderwijsprogramma is ontwikkeld door Maurice de Hond. In het systeem krijgt elk kind een eigen iPad en hebben de kinderen geen vaste docenten of lokalen.
Schoolboeken zijn ook niet gratis natuurlijk. Als de content met een korting t.o.v. van de prijs van het boek kan worden aangeschaft kan je best voordeliger uit zijn.quote:Op maandag 15 april 2013 13:31 schreef zatoichi het volgende:
Mag wat kosten hè dat onderwijs? Of moeten ouders zelf die kosten voor de Ipads ophoesten; ook lekker...
Dit dus. Zou een beetje een kwalijke zaak zijn als er op een dag geen stroom meer uit het stopcontact kwam en we met een generatie zitten die niet kunnen schrijven of niet het concentratievermogen hebben om een boek te lezen.quote:Op maandag 15 april 2013 12:33 schreef Elfletterig het volgende:
Prima om kinderen op jonge leeftijd vertrouwd te maken met computers en tablets. Ook prima om kinderen gewoon nog "ouderwets" te leren schrijven. En om ze te leren dat er buiten de iPad en alle computergames om ook nog een échte wereld is.
Ik begrijp dus prima waarom die ouders hun kinderen van die school halen.
Ja maar een Ipad (zonder content) kost 500 euro ofzoiets. Laat staan de accessoires die je erbij moet kopen dat een kind één keer per week kwijt gaat raken (de mijne wel althansquote:Op maandag 15 april 2013 13:40 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Schoolboeken zijn ook niet gratis natuurlijk. Als de content met een korting t.o.v. van de prijs van het boek kan worden aangeschaft kan je best voordeliger uit zijn.
Maar nu zijn e-books volgens mij niet heel erg goedkoop....
quote:Op maandag 15 april 2013 12:36 schreef aequus het volgende:
[..]
grotendeels wel ja, maar mocht nu alles uitvallen zijn er tenminste nog mensen die dingen weten zonder technologie
Onnodigquote:Op maandag 15 april 2013 14:55 schreef aequus het volgende:
[..]
Misschien wat meer tekst verwerken in je post?
Wat erg, het kost geld....quote:Op maandag 15 april 2013 14:23 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ja maar een Ipad (zonder content) kost 500 euro ofzoiets. Laat staan de accessoires die je erbij moet kopen dat een kind één keer per week kwijt gaat raken (de mijne wel althans)
Dus jij hebt op school geleerd om een nette carbondoorslag te maken? Wat een nonsense, de markt kan helemaal geen fatsoenlijke vraag formuleren. De kinderen van nu geven hun markt van later zelf vorm. Het is dan ook onzin om ze de laatste hypes te leren.quote:Op maandag 15 april 2013 14:20 schreef Voorschrift het volgende:
Achterlijke ouders, het is bijna standaard dat je op je werk ook moet werken met tablets en bijkomende meuk. Wat heb je er aan als je kinderen op een ouderwetsche manier lesgeeft terwijl de samenleving verder gaat. Onderwijs moet zich aanpassen aan wat er op de markt gevraagd wordt, en niet andersom.
Je kunt kinderen inderdaad beter leren nadenken dan de apparaten van nu leren bedienen. Iets wat bij jou kennelijk niet helemaal goed is gegaan. En bij Maurice de Hond ook niet. Onderwijs voor de nieuwe tijd? Kom op zeg, wat een leegte. Het is nog steeds dezelfde tijd, en die is al heel oud en kent belangrijke en minder belangrijke veranderingen, maar wat er veranderd is dat leerlingen een speeltje nodig hebben om te kunnen leren legt hij niet uit, omdat hij dat niet kan.quote:Of moeten we terug naar telramen in plaats van calculators?
Daar heb je veel aan als je verhongerd doordat kunstmest niet meer opgegraven en verplaatst word in grote hoeveelheden en ons land grotendeels onderloopt omdat de gemalen uitgevallen zijn.quote:Op maandag 15 april 2013 12:36 schreef aequus het volgende:
[..]
Wat was de naam van die beroemde Griekse filosoof die geloofde dat boeken een einde gingen maken aan het nadenkende en lerende vermogen van mensen?quote:Op maandag 15 april 2013 17:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus jij hebt op school geleerd om een nette carbondoorslag te maken? Wat een nonsense, de markt kan helemaal geen fatsoenlijke vraag formuleren. De kinderen van nu geven hun markt van later zelf vorm. Het is dan ook onzin om ze de laatste hypes te leren.
[..]
Je kunt kinderen inderdaad beter leren nadenken dan de apparaten van nu leren bedienen. Iets wat bij jou kennelijk niet helemaal goed is gegaan. En bij Maurice de Hond ook niet. Onderwijs voor de nieuwe tijd? Kom op zeg, wat een leegte. Het is nog steeds dezelfde tijd, en die is al heel oud en kent belangrijke en minder belangrijke veranderingen, maar wat er veranderd is dat leerlingen een speeltje nodig hebben om te kunnen leren legt hij niet uit, omdat hij dat niet kan.
Volgens mij leer je zoiets niet op een school, en al helemaal niet op een basisschool.quote:Op maandag 15 april 2013 17:03 schreef Dimens het volgende:
Misschien moeten we kinderen ook maar leren vuur te maken met twee stokjes hout in plaats van een aansteker.
Daarom. Stel dat aardgas straks opraakt en er geen vuur meer uit het fornuis komt, dan moeten die kindertjes wel voorbereid zijn en vuur kunnen maken met stokjes.quote:Op maandag 15 april 2013 17:12 schreef moussie het volgende:
[..]
Volgens mij leer je zoiets niet op een school, en al helemaal niet op een basisschool.
En dat terwijl dit soort lesgeven al een groot succes is op sommige plekken:quote:Op maandag 15 april 2013 14:16 schreef Dimens het volgende:
Al die negatieve reacties over dat kinderen op de "ouderwetse" manier moeten leren.![]()
Op sommige punten heeft hij gewoon gelijk.
quote:Op maandag 15 april 2013 17:14 schreef Dimens het volgende:
[..]
Daarom. Stel dat aardgas straks opraakt en er geen vuur meer uit het fornuis komt, dan moeten die kindertjes wel voorbereid zijn en vuur kunnen maken met stokjes.
*Hoorndol.quote:Op maandag 15 april 2013 12:54 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dan kan ik mijn werk niet meer doen, kan ik geen geld verdienen en zit ik met een probleem. En met mij velen anderen.
Maar ik zou niet hondsdol worden omdat er geen apparaten meer zijn.
Leren omgaan met een computer leren ze thuis wel.quote:Op maandag 15 april 2013 17:21 schreef Brum_brum het volgende:
We moeten kinderen leren programmeren. Zo'n stomme ipad kan een kleuter nog bedienen. Had die kinders een laptop gegeven dan hadden ze tenminste een werkapparaat gekregen. En ik weet ook wel dat kinderen over 20 jaar als ze aan het werk gaan geen windows 7-8 meer gebruiken maar de manier van nadenken die komt kijken bij zo'n systeem onderhouden en er ook mee leren omgaan door bijvoorbeeld een simpele site te maken is heel wat leerzamer dan een totaal afgesloten ipad. Laat kinderen eens een computer uit elkaar halen en weer in elkaar zetten zodat ze zien wat er in die mysterieuze binnenkant zit. Ik ben er zeker van dat die ipad die ze krijgen ook een paar leuke leerzame apps heeft maar die shit had het ook kunnen doen op een laptop. Je kan wel hip zeggen dat tablets computers gaan vervangen maar een klein beeldschermpje met pauper toetsenbordje zal het voorlopig nog niet gaan halen tegenover desktops en volwaardige OS'en.
Ken jij een bedrijf wat alles met de hand bijhoudt? Heel leuk dat schrijven maar in de praktijk gebruik je dat bijna niet meer. Zo weinig zelfs, dat de meeste mensen niet eens meer een goed handschrift hebben omdat ze het te weinig gebruiken.quote:Op maandag 15 april 2013 17:19 schreef MPC60 het volgende:
[..]
En wat als over 2 jaar een ipad helemaal niet meer populair is en iedereen weer achter iets anders aanloopt?
Papier gaat al duizenden jaren mee, dat moet een ipad nog maar bewijzen.
Onzin. Er zijn weinig papa's en mama's die html kunnen invoeren of zelfs maar weten wat een java is.quote:Op maandag 15 april 2013 17:22 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Leren omgaan met een computer leren ze thuis wel.
Ik vraag mij dus af of je als schoolsysteem dan maar moet overstappen op een modeverschijnsel. Lijkt mij niet.quote:Op maandag 15 april 2013 17:24 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ken jij een bedrijf wat alles met de hand bijhoudt? Heel leuk dat schrijven maar in de praktijk gebruik je dat bijna niet meer. Zo weinig zelfs, dat de meeste mensen niet eens meer een goed handschrift hebben omdat ze het te weinig gebruiken.
Dus dan maar geen apparatuur gebruiken? De manier van hoe een iPad werkt, zo gaan computers uiteindelijk ook werken. Dat zie je al gebeuren nu Mac OS X en iOS steeds meer naar elkaar toe groeien en hoe Windows 8 werkt (wat op tablet precies hetzelfde werkt als op de computer).quote:Op maandag 15 april 2013 17:25 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik vraag mij dus af of je als schoolsysteem dan maar moet overstappen op een modeverschijnsel. Lijkt mij niet.
Dat jij liever alles in het jaar 0 houdt wisten we al, maar dat het gebaseerd is op iets enigszins reëels kunnen we natuurlijk al meteen ontkrachten. Met jou als minister van onderwijs gaan we weer in steen graveren, tellen met het telraam, typen is al helemaal uit den boze.quote:Op maandag 15 april 2013 17:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus jij hebt op school geleerd om een nette carbondoorslag te maken? Wat een nonsense, de markt kan helemaal geen fatsoenlijke vraag formuleren. De kinderen van nu geven hun markt van later zelf vorm. Het is dan ook onzin om ze de laatste hypes te leren.
[..]
Je kunt kinderen inderdaad beter leren nadenken dan de apparaten van nu leren bedienen. Iets wat bij jou kennelijk niet helemaal goed is gegaan. En bij Maurice de Hond ook niet. Onderwijs voor de nieuwe tijd? Kom op zeg, wat een leegte. Het is nog steeds dezelfde tijd, en die is al heel oud en kent belangrijke en minder belangrijke veranderingen, maar wat er veranderd is dat leerlingen een speeltje nodig hebben om te kunnen leren legt hij niet uit, omdat hij dat niet kan.
Ik zeg ook nergens dat je het niet als hulpmiddel kan gebruiken bij de bestaande lesstof, over mijn echte vraag zeg je echter niets met dit antwoord.quote:Op maandag 15 april 2013 17:28 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dus dan maar geen apparatuur gebruiken? De manier van hoe een iPad werkt, zo gaan computers uiteindelijk ook werken. Dat zie je al gebeuren nu Mac OS X en iOS steeds meer naar elkaar toe groeien en hoe Windows 8 werkt (wat op tablet precies hetzelfde werkt als op de computer).
neuh, maar fatsoenlijk hoofdrekenen en schrijven vind ik geen overbodige luxe op een basisschoolquote:Op maandag 15 april 2013 14:20 schreef Voorschrift het volgende:
Achterlijke ouders, het is bijna standaard dat je op je werk ook moet werken met tablets en bijkomende meuk. Wat heb je er aan als je kinderen op een ouderwetsche manier lesgeeft terwijl de samenleving verder gaat. Onderwijs moet zich aanpassen aan wat er op de markt gevraagd wordt, en niet andersom.
Of moeten we terug naar telramen in plaats van calculators?
Dat kan toch ook nog prima, ik heb ook een iPad maar heb 'm niet 24/7 aan voor m'n neus. Het is een hulpmiddel, geen levenswijze. En of je rekenboek nou op een iPad staat en je sommetjes maakt op een stuk papier ernaast of dat er een boek ligt en je sommetjes maakt ernaast zou toch geen reet moeten uitmaken. Tenzij je Weltschmertz heet.quote:Op maandag 15 april 2013 17:32 schreef Sjeen het volgende:
[..]
neuh, maar fatsoenlijk hoofdrekenen en schrijven vind ik geen overbodige luxe op een basisschool
Was dat een vraag waar ik op had moeten antwoorden dan? Meestal staat er dan een vraagteken namelijk.quote:Op maandag 15 april 2013 17:32 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat je het niet als hulpmiddel kan gebruiken bij de bestaande lesstof, over mijn echte vraag zeg je echter niets met dit antwoord.
Jawel, dan pak je een rekenmachine, of je rekenmachine-app op je telefoon.quote:Op maandag 15 april 2013 17:35 schreef Individual het volgende:
Wij hadden op school ook al computerles op de Philips P2000.
Maar zonder gekkigheid.. de computer is heel erg belangrijk dus computerles is een vereiste. Om nu alles via de computer te doen gaat me ook weer te ver.
Niet 100% computer en niet 100% geen computer. Wat als je computer kapot gaat of de batterij leeg is.. kan je dan niet meer verder?
..en in het geval van een zonnestorm waarbij alle techniek uitvalt dan?quote:Op maandag 15 april 2013 17:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jawel, dan pak je een rekenmachine, of je rekenmachine-app op je telefoon.
In dat geval kan je wel in bed blijven liggen, want dan is je kantoor ook nutteloos.quote:Op maandag 15 april 2013 17:41 schreef Individual het volgende:
[..]
..en in het geval van een zonnestorm waarbij alle techniek uitvalt dan?
..ik heb ook meerdere laptops en zelfs een pc, meerdere smartphones aantal andere telefoons die eventueel op het internet kunnen en 2 internet verbindingen! Maar als die het allemaal niet doen... ga ik slapen.
"Ik heb nooit leren rekenen. Maar ik kan wel fietsen."quote:Op maandag 15 april 2013 17:39 schreef Snowballed het volgende:
![]()
Apple heeft iig een hoop nieuwe levenslange klanten:
Nee meneer ik kan alleen met een ipad omgaan...
Ik kan niet schrijven en ben ook niet zo sociaal...
En ik zie een beetje bleekjes en moet een bril door dat leuke licht wat ik vanaf de basisschool in mn oogjes kreeg...
Een kind van 4 geef je geen ipad... maar een nieuwe fiets...
Ik kan rekenen op mijn fiets...quote:Op maandag 15 april 2013 17:43 schreef Dimens het volgende:
[..]
"Ik heb nooit leren rekenen. Maar ik kan wel fietsen."
Kan prima. Met Facetime kunnen ze lekker videobellen met vriendjes.quote:Op maandag 15 april 2013 17:44 schreef LXIV het volgende:
Het is juist op die leeftijd belangrijk dat zo'n kind zich sociaal/emotioneel goed ontwikkeld. Dat doe je niet van achter een ipad.
Euh wat? Het gaat over leerlingen in de basisschool, en op die leeftijd valt er nog wat meer te ontwikkelen dan wat je op een iPad kan leren.quote:Op maandag 15 april 2013 17:14 schreef Dimens het volgende:
[..]
Daarom. Stel dat aardgas straks opraakt en er geen vuur meer uit het fornuis komt, dan moeten die kindertjes wel voorbereid zijn en vuur kunnen maken met stokjes.
Dat is nooit hetzelfde als IRL. Ze moeten samen spelen, samen delen, samen vechten, samen streken uithalen, samen hutten bouwen, vuurtjes stoken et cetera. Niet als een duf konijn de halve dag achter een schermpje hangen.quote:Op maandag 15 april 2013 17:46 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Kan prima. Met Facetime kunnen ze lekker videobellen met vriendjes.
Waarschijnlijk sinds hij objectief wetenschapper is.quote:Op maandag 15 april 2013 12:26 schreef Sapstengel het volgende:
Sinds wanneer ontwikkelt Maurice de Hond onderwijssystemen?
FOK!-ertjes dus eigenlijkquote:Op maandag 15 april 2013 17:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is nooit hetzelfde als IRL. Ze moeten samen spelen, samen delen, samen vechten, samen streken uithalen, samen hutten bouwen, vuurtjes stoken et cetera. Niet als een duf konijn de halve dag achter een schermpje hangen.
Daar krijg je slappe, semi-autistische kinderen van.
Het heeft wat weg van een SF-verhaal dat ik jaren geleden las, een maatschappij waarbij niemand meer de deur uitgaat want buiten is het gevaarlijk (milieu etc etc etc) .. en toen was er een storing in het netwerkquote:Op maandag 15 april 2013 17:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is nooit hetzelfde als IRL. Ze moeten samen spelen, samen delen, samen vechten, samen streken uithalen, samen hutten bouwen, vuurtjes stoken et cetera. Niet als een duf konijn de halve dag achter een schermpje hangen.
Daar krijg je slappe, semi-autistische kinderen van.
Je had je ook eerst een beetje kunnen verdiepen in plaats van direct aannemen dat de gehele school enkel nog om de iPad draait.quote:Op maandag 15 april 2013 17:47 schreef moussie het volgende:
[..]
Euh wat? Het gaat over leerlingen in de basisschool, en op die leeftijd valt er nog wat meer te ontwikkelen dan wat je op een iPad kan leren.
Aldus weer iemand die zich niet heeft verdiept en al een mening klaar heeft liggen.quote:Op maandag 15 april 2013 17:44 schreef LXIV het volgende:
Ik zou mijn kind ook van zo'n school halen. Bizar dat een paar van die Apple-idioten een vorm van onderwijs kunnen oprichten!
Een kind heeft gewoon aandacht nodig van zijn leraar en klasgenootjes. Direct en niet digitaal. Veel van die kinderen zitten thuis ook al achter de computer.
Het is juist op die leeftijd belangrijk dat zo'n kind zich sociaal/emotioneel goed ontwikkeld. Dat doe je niet van achter een ipad.
Misschien moet je dat zelf eens doen? Het hele lesgeven gaat via de iPad, en de school zelf is meer een inloop naar behoefte, met 4 leerkrachten als aanspreekpunt.quote:Op maandag 15 april 2013 17:58 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je had je ook eerst een beetje kunnen verdiepen in plaats van direct aannemen dat de gehele school enkel nog om de iPad draait.
Ik ook. Ik vind het op latere leeftijd wel een uitkomst. Als alternatief voor overvolle schooltassen met boeken. Maar op de basisschool eerst maar eens focussen op de basis. Leren schrijven en lezen, traditionele manier.quote:Op maandag 15 april 2013 12:33 schreef Elfletterig het volgende:
Prima om kinderen op jonge leeftijd vertrouwd te maken met computers en tablets. Ook prima om kinderen gewoon nog "ouderwets" te leren schrijven. En om ze te leren dat er buiten de iPad en alle computergames om ook nog een échte wereld is.
Ik begrijp dus prima waarom die ouders hun kinderen van die school halen.
Mijn vermoeden is omdat de beste apps momenteel voor de iPad uitkomen. Daar zitten de betalende klanten dus voor die markt bouwen ze eerst een app. Tevens heb ik van horen zeggen dat het iPad ontwikkel platform (SDK en shit) prettiger in elkaar zit.quote:Op maandag 15 april 2013 18:15 schreef YazooW het volgende:
Waarom hebben ze eigenlijk gekozen voor iPads in plaats van Android tablets? Ik kan me voorstellen dat voor sommige ouders zo'n iPad behoorlijk duur kan zijn. Verder kan je je voorstellen dat als je een 4 jarig kind naar school stuurt met een iPad dat ding gegarandeerd een keer kapot op de vloer zal vallen.
Nogal ja.quote:Op maandag 15 april 2013 17:47 schreef moussie het volgende:
[..]
Euh wat? Het gaat over leerlingen in de basisschool, en op die leeftijd valt er nog wat meer te ontwikkelen dan wat je op een iPad kan leren.
Dat duurt nog 15 jaar, laten we hopen dat de starters van nu meer geleerd hebben dan dat De Honds Newconomy dé toekomst van het Nederlandse bedrijfsleven was.quote:Op maandag 15 april 2013 17:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat jij liever alles in het jaar 0 houdt wisten we al, maar dat het gebaseerd is op iets enigszins reëels kunnen we natuurlijk al meteen ontkrachten. Met jou als minister van onderwijs gaan we weer in steen graveren, tellen met het telraam, typen is al helemaal uit den boze.
Al die nieuwerwetsche dingen die ze nodig hebben bij het werk moeten we niet willen, he?
Geen idee, maar er is vast ook wel eens een malloot geweestquote:Op maandag 15 april 2013 17:11 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Wat was de naam van die beroemde Griekse filosoof die geloofde dat boeken een einde gingen maken aan het nadenkende en lerende vermogen van mensen?
So poehee, jij hebt een vooruitziende blik!quote:Op maandag 15 april 2013 18:41 schreef Prolapsje het volgende:
Straks worden examens op deze dingen gedaan.
Straks kunnen we nog op elektrische apparaten rijden en doen ze klusjes als vegen enzo voor ons.quote:Op maandag 15 april 2013 18:44 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
So poehee, jij hebt een vooruitziende blik!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |