Jawel, dan pak je een rekenmachine, of je rekenmachine-app op je telefoon.quote:Op maandag 15 april 2013 17:35 schreef Individual het volgende:
Wij hadden op school ook al computerles op de Philips P2000.
Maar zonder gekkigheid.. de computer is heel erg belangrijk dus computerles is een vereiste. Om nu alles via de computer te doen gaat me ook weer te ver.
Niet 100% computer en niet 100% geen computer. Wat als je computer kapot gaat of de batterij leeg is.. kan je dan niet meer verder?

..en in het geval van een zonnestorm waarbij alle techniek uitvalt dan?quote:Op maandag 15 april 2013 17:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jawel, dan pak je een rekenmachine, of je rekenmachine-app op je telefoon.

In dat geval kan je wel in bed blijven liggen, want dan is je kantoor ook nutteloos.quote:Op maandag 15 april 2013 17:41 schreef Individual het volgende:
[..]
..en in het geval van een zonnestorm waarbij alle techniek uitvalt dan?
..ik heb ook meerdere laptops en zelfs een pc, meerdere smartphones aantal andere telefoons die eventueel op het internet kunnen en 2 internet verbindingen! Maar als die het allemaal niet doen... ga ik slapen.

"Ik heb nooit leren rekenen. Maar ik kan wel fietsen."quote:Op maandag 15 april 2013 17:39 schreef Snowballed het volgende:
![]()
Apple heeft iig een hoop nieuwe levenslange klanten:
Nee meneer ik kan alleen met een ipad omgaan...
Ik kan niet schrijven en ben ook niet zo sociaal...
En ik zie een beetje bleekjes en moet een bril door dat leuke licht wat ik vanaf de basisschool in mn oogjes kreeg...
Een kind van 4 geef je geen ipad... maar een nieuwe fiets...

Ik kan rekenen op mijn fiets...quote:Op maandag 15 april 2013 17:43 schreef Dimens het volgende:
[..]
"Ik heb nooit leren rekenen. Maar ik kan wel fietsen."

Kan prima. Met Facetime kunnen ze lekker videobellen met vriendjes.quote:Op maandag 15 april 2013 17:44 schreef LXIV het volgende:
Het is juist op die leeftijd belangrijk dat zo'n kind zich sociaal/emotioneel goed ontwikkeld. Dat doe je niet van achter een ipad.

Euh wat? Het gaat over leerlingen in de basisschool, en op die leeftijd valt er nog wat meer te ontwikkelen dan wat je op een iPad kan leren.quote:Op maandag 15 april 2013 17:14 schreef Dimens het volgende:
[..]
Daarom. Stel dat aardgas straks opraakt en er geen vuur meer uit het fornuis komt, dan moeten die kindertjes wel voorbereid zijn en vuur kunnen maken met stokjes.

Dat is nooit hetzelfde als IRL. Ze moeten samen spelen, samen delen, samen vechten, samen streken uithalen, samen hutten bouwen, vuurtjes stoken et cetera. Niet als een duf konijn de halve dag achter een schermpje hangen.quote:Op maandag 15 april 2013 17:46 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Kan prima. Met Facetime kunnen ze lekker videobellen met vriendjes.

Waarschijnlijk sinds hij objectief wetenschapper is.quote:Op maandag 15 april 2013 12:26 schreef Sapstengel het volgende:
Sinds wanneer ontwikkelt Maurice de Hond onderwijssystemen?

FOK!-ertjes dus eigenlijkquote:Op maandag 15 april 2013 17:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is nooit hetzelfde als IRL. Ze moeten samen spelen, samen delen, samen vechten, samen streken uithalen, samen hutten bouwen, vuurtjes stoken et cetera. Niet als een duf konijn de halve dag achter een schermpje hangen.
Daar krijg je slappe, semi-autistische kinderen van.

Het heeft wat weg van een SF-verhaal dat ik jaren geleden las, een maatschappij waarbij niemand meer de deur uitgaat want buiten is het gevaarlijk (milieu etc etc etc) .. en toen was er een storing in het netwerkquote:Op maandag 15 april 2013 17:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is nooit hetzelfde als IRL. Ze moeten samen spelen, samen delen, samen vechten, samen streken uithalen, samen hutten bouwen, vuurtjes stoken et cetera. Niet als een duf konijn de halve dag achter een schermpje hangen.
Daar krijg je slappe, semi-autistische kinderen van.

Je had je ook eerst een beetje kunnen verdiepen in plaats van direct aannemen dat de gehele school enkel nog om de iPad draait.quote:Op maandag 15 april 2013 17:47 schreef moussie het volgende:
[..]
Euh wat? Het gaat over leerlingen in de basisschool, en op die leeftijd valt er nog wat meer te ontwikkelen dan wat je op een iPad kan leren.

Aldus weer iemand die zich niet heeft verdiept en al een mening klaar heeft liggen.quote:Op maandag 15 april 2013 17:44 schreef LXIV het volgende:
Ik zou mijn kind ook van zo'n school halen. Bizar dat een paar van die Apple-idioten een vorm van onderwijs kunnen oprichten!
Een kind heeft gewoon aandacht nodig van zijn leraar en klasgenootjes. Direct en niet digitaal. Veel van die kinderen zitten thuis ook al achter de computer.
Het is juist op die leeftijd belangrijk dat zo'n kind zich sociaal/emotioneel goed ontwikkeld. Dat doe je niet van achter een ipad.

Misschien moet je dat zelf eens doen? Het hele lesgeven gaat via de iPad, en de school zelf is meer een inloop naar behoefte, met 4 leerkrachten als aanspreekpunt.quote:Op maandag 15 april 2013 17:58 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je had je ook eerst een beetje kunnen verdiepen in plaats van direct aannemen dat de gehele school enkel nog om de iPad draait.

Ik ook. Ik vind het op latere leeftijd wel een uitkomst. Als alternatief voor overvolle schooltassen met boeken. Maar op de basisschool eerst maar eens focussen op de basis. Leren schrijven en lezen, traditionele manier.quote:Op maandag 15 april 2013 12:33 schreef Elfletterig het volgende:
Prima om kinderen op jonge leeftijd vertrouwd te maken met computers en tablets. Ook prima om kinderen gewoon nog "ouderwets" te leren schrijven. En om ze te leren dat er buiten de iPad en alle computergames om ook nog een échte wereld is.
Ik begrijp dus prima waarom die ouders hun kinderen van die school halen.

Mijn vermoeden is omdat de beste apps momenteel voor de iPad uitkomen. Daar zitten de betalende klanten dus voor die markt bouwen ze eerst een app. Tevens heb ik van horen zeggen dat het iPad ontwikkel platform (SDK en shit) prettiger in elkaar zit.quote:Op maandag 15 april 2013 18:15 schreef YazooW het volgende:
Waarom hebben ze eigenlijk gekozen voor iPads in plaats van Android tablets? Ik kan me voorstellen dat voor sommige ouders zo'n iPad behoorlijk duur kan zijn. Verder kan je je voorstellen dat als je een 4 jarig kind naar school stuurt met een iPad dat ding gegarandeerd een keer kapot op de vloer zal vallen.

Nogal ja.quote:Op maandag 15 april 2013 17:47 schreef moussie het volgende:
[..]
Euh wat? Het gaat over leerlingen in de basisschool, en op die leeftijd valt er nog wat meer te ontwikkelen dan wat je op een iPad kan leren.

Dat duurt nog 15 jaar, laten we hopen dat de starters van nu meer geleerd hebben dan dat De Honds Newconomy dé toekomst van het Nederlandse bedrijfsleven was.quote:Op maandag 15 april 2013 17:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat jij liever alles in het jaar 0 houdt wisten we al, maar dat het gebaseerd is op iets enigszins reëels kunnen we natuurlijk al meteen ontkrachten. Met jou als minister van onderwijs gaan we weer in steen graveren, tellen met het telraam, typen is al helemaal uit den boze.
Al die nieuwerwetsche dingen die ze nodig hebben bij het werk moeten we niet willen, he?
Geen idee, maar er is vast ook wel eens een malloot geweestquote:Op maandag 15 april 2013 17:11 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Wat was de naam van die beroemde Griekse filosoof die geloofde dat boeken een einde gingen maken aan het nadenkende en lerende vermogen van mensen?

So poehee, jij hebt een vooruitziende blik!quote:Op maandag 15 april 2013 18:41 schreef Prolapsje het volgende:
Straks worden examens op deze dingen gedaan.

Straks kunnen we nog op elektrische apparaten rijden en doen ze klusjes als vegen enzo voor ons.quote:Op maandag 15 april 2013 18:44 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
So poehee, jij hebt een vooruitziende blik!
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |