"Khan Academy is een non-profitorganisatie gecreëerd door Salman Khan die een innovatief leerplatform vrij ter beschikking stelt op het internet. De website beschikt over een gratis onlineverzameling van meer dan 2150 lesfragmenten die met video bijeen zijn gebracht op YouTube. De videolessen behandelen tot nog toe wiskunde, geschiedenis, financiën, fysica, chemie, biologie, astronomie en economie als onderwijzende vakken."quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 03:57 schreef Madame_Paon het volgende:
Filmpjes niet gekeken, want midden in de nacht.
Wat houdt die manier van lesgeven in? Waarom is het zo goed?
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 03:19 schreef VuilnisMetaal het volgende:
Dat is wel een erg lang filmpje voor dit tijdstip.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 03:19 schreef VuilnisMetaal het volgende:
Dat is wel een erg lang filmpje voor dit tijdstip.
"Khan Academy is een non-profitorganisatie gecreëerd door Salman Khan die een innovatief leerplatform vrij ter beschikking stelt op het internet. De website beschikt over een gratis onlineverzameling van meer dan 2150 lesfragmenten die met video bijeen zijn gebracht op YouTube. De videolessen behandelen tot nog toe wiskunde, geschiedenis, financiën, fysica, chemie, biologie, astronomie en economie als onderwijzende vakken."quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 03:57 schreef Madame_Paon het volgende:
Filmpjes niet gekeken, want midden in de nacht.
Wat houdt die manier van lesgeven in? Waarom is het zo goed?
De praktijk laat iets heel anders zien. Kinderen worden enthousiaster en met name jongere kinderen zien dit als een soort van spel omdat ze badges en punten kunnen winnen net zoals bij multiplayer videogames. Dit concept is al succesvol getest op een school in Amerika.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 04:04 schreef Madame_Paon het volgende:
Ninja-edit gespot.
Alleen is het, net zoals bij schriftelijke opleidingen, te makkelijk om in een héél sloom tempo te werken.
Tot nu toe heeft hij zich vooral gefocust op de beta kant omdat hij daar vandaan komt en vier verschillende Phd's heeft op dit gebied. Het is pas sinds kort dat hij nu ook over andere onderwerpen praat en natuurlijk ben ik het met je eens dat je moet oppassen met het 1 enkele kijk van een leek als geldende waarheid neerzetten. In dit filmpje geeft hij ook toe dat hij gewoon op zn eigen gevoel afgaat wanneer hij deze filmpjes maakt over alfa vakken. Hij geeft toe dat het nogal "amateuristisch" wordt aangepakt van zijn kant:quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 04:20 schreef Your_mother_in_law het volgende:
Erg interessant systeem, klinkt erg goed, echter zijn er wat grote valkuilen;
Ik zie dat dit systeem erg goed kan werken bij bijv. wiskunde, scheikunde en natuurkunde; absolute vakken waar het antwoord niet discutabel kan zijn.
Echter bij vakken zoals bijv. geschiedenis en maatschappijleer, hier komt ook een groot deel persoonlijke kijk bij, je eigen mening en interpretatie, en hier kan makkelijk de mening van de maker weg worden gezet als een feit.
Ik heb bijvoorbeeld net de video over Communisme gekeken:
En het viel me op dat hij niet alles objectief weergaf (precies waar ik bang voor was).
Zo zegt hij bijvoorbeeld dat hij niet graag Karl Marx wil gaan verdedigen, zeggende dat het marxisten weinig boeide of mensen bepaalde vaardigheden hadden met management e.d.
Ook maakt hij een vrij snerende opmerking naar hoe ze bedrijven noemden die in bezit waren van de overheid (''of the people'').![]()
En al helemaal als je ziet waar hij bepaalde landen plaats op de schaal van autoritair- democratisch en kapitalistisch- communistisch, de plaatsing van de landen is ronduit belachelijk.![]()
Sowieso is de hele schaal die hij maakt erg beknopt en zeker niet compleet, wat toch wel belangrijk is, gezien wat hij wil leren.
Ik heb echt mijn twijfels hierover.
Dat krijg je er van als veel mensen zich er mee gaan bemoeien die geen greintje binding met het onderwijs hebben...quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:18 schreef john243 het volgende:
De schoolresultaten gaan al langer achteruit en het verzinnen van idiote dingen zoals tweede fase verergert dat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |