Nah, als het makkelijker kan graag dat, maar inderdaad, misschien 'ontkom' ik wat betreft dat niet aan de sportschool, zal ook niet verkeerd zijn. Misschien maar doen dan inderdaad, maar wat kan ik me daar in godensnaam van voorstellen.quote:Op zondag 14 april 2013 22:39 schreef Seam het volgende:
Geen sportschool?
Dan: hardlopen, dansen, zwemmen, roeien, touwtjespringen.
Daarnaast op je voeding letten, maar aangezien je een ecto lijkt zal je al weinig eten.
Maar met jouw gewicht kun je beter toch sportschool doen, wat spieren kweken zal je niet misstaan.
Je kan op verschillende manieren te werk gaan. Hoe dan ook, als beginner ben je dan (zonder cardio) nooit langer dan 1 uur per keer bezig. Ieder schema waarbij je de grote spiergroepen het meest aanpakt en je hele lichaam traint zijn prima. Starting Strength en Strong Lifts zijn populaire beginnersschema's.quote:Op zondag 14 april 2013 22:48 schreef ForzaCaptian het volgende:
[..]
Nah, als het makkelijker kan graag dat, maar inderdaad, misschien 'ontkom' ik wat betreft dat niet aan de sportschool, zal ook niet verkeerd zijn. Misschien maar doen dan inderdaad, maar wat kan ik me daar in godensnaam van voorstellen.
1.87 + 69 kg en mensen vonden mij mager, nu zit ik op 71 en vraag ik mij af wat er veranderd is die 3 maanden.quote:
het belangrijkste is dat jij je goed voeltquote:Op zondag 14 april 2013 22:59 schreef Scuidward het volgende:
[..]
1.87 + 69 kg en mensen vonden mij mager, nu zit ik op 71 en vraag ik mij af wat er veranderd is die 3 maanden.
Ah bedankt. Dan is krachttraining inderdaad het beste. Dan maar is binnen lopen bij een sportschool deze week, is misschien ook niet eens zo verkeerd om dat te gaan doen. Wel compleet nieuw voor mij, maar goed. Voor alles moet een eerste keer zijn, zal wel begeleid worden daar lijkt me.quote:Op zondag 14 april 2013 22:51 schreef Seam het volgende:
[..]
Je kan op verschillende manieren te werk gaan. Hoe dan ook, als beginner ben je dan (zonder cardio) nooit langer dan 1 uur per keer bezig. Ieder schema waarbij je de grote spiergroepen het meest aanpakt en je hele lichaam traint zijn prima. Starting Strength en Strong Lifts zijn populaire beginnersschema's.
Je kan dan zelf kiezen of je 2 of 3 keer per week gaat, maar 3x is een stuk beter. Als je je spieren traint zul je ook vet verbanden indien je niet meer eet dan normaal, maar een half uurtje cardio na je krachttraining is wel verstandig. Uiteindelijk ben je dan 3/week ander half uur kwijt, maar zul je binnen 2 maanden een goed verschil zien.
Maar zoals ik al zei, met alleen rennen/dansen/zwemmen bovenop je normale inspanning raak je dat vet op den duur ook wel kwijt. Of het mooi uitziet 62 kg bij 182m is natuurlijk een heel ander verhaal, vandaar dat ik je krachttraining aanraad.
Prima succes verder, als je nog meer vragen hebt kun je ze in dit topic stellen: SPT / [Bodybuilding] #343 Back vs. Frontquote:Op zondag 14 april 2013 23:12 schreef ForzaCaptian het volgende:
[..]
Ah bedankt. Dan is krachttraining inderdaad het beste. Dan maar is binnen lopen bij een sportschool deze week, is misschien ook niet eens zo verkeerd om dat te gaan doen. Wel compleet nieuw voor mij, maar goed. Voor alles moet een eerste keer zijn, zal wel begeleid worden daar lijkt me.
Aluminumfolie werkt nog net iets beter dan huishoudfoliequote:Op maandag 15 april 2013 11:54 schreef Fanta-stick het volgende:
Ik smeer mijn buik in met een mengsel van citroensap en pindakaas dan wikkel ik mezelf in huishoudfolie. Vet verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Hoe heb je dit gemeten?quote:
Alles valt of staat met je discipline.quote:Voor een man niet bijster vele natuurlijk, wel is dat je weer afzet naar mijn gewicht. Dan is het nog niet teveel, maar het gaat de andere kant op. Ik weeg niet veel gezien mijn lengte (1m82 tegenover 66 kg op het moment). Het is ook niet zo dat ik te zwaar ben of een ongelovelijke buik heb, maar ik voel me er gewoon niet lekker bij. De laatste weekjes sowieso wat teveel aan de snoep gezeten en binnen no-time een zak chips naar binnenwerken, nou doe ik dat wel vaker, wekelijks en dat al jaren. En buiten het feit dat je er vraagtekens bij kan zetten of dat opzich al goed is, nee dus, was het nooit te zien aan alles. Echter heb ik voor mijn gevoel nu wel wat een buikje, en dat voelt gewoon niet lekker voor mij persoonlijk, wat onzeker.
Nou wil ik hier dus aanwerken, kun je zeggen te beginnen met het niet eten van chips, maar daar heb ik volgens mij een lichte verslaving aan. Het is niet zo dat ik chips moet en naar de winkel ga, maar als ik weet dat er chips in huis is, is het veilig. Het is niet zo dat ik er niet zonder kan en dan niet kan slapen of wat voor drama je kan verzinnen, maar het is wel zo erg dat het niet veilig is en dan gaat ook de hele zak er aan. Na afloop heb je daar dan weer lekker veel spijt van en voel je jezelf verdomde smerig, maar op het moment niet. Lichte verslaving dus.
Wat kan ik verder aan doen om toch hier aan te werken, ik hoef niet zozeer af te vallen, maar het buikje moet wel weggewerkt worden. Kan je weer denken aan meer spieren om het zo op te heffen, maar dan wordt het waarschijnlijk een sportschool, het kan hoor, maar houd het liever makkelijk, als dat mogelijk is. Ervaringen? Tips?
Begeleiding hangt van de sportschool af. De goedkoopste sportscholen hebben dit vaak wegbezuinigd.quote:Op zondag 14 april 2013 23:12 schreef ForzaCaptian het volgende:
[..]
Ah bedankt. Dan is krachttraining inderdaad het beste. Dan maar is binnen lopen bij een sportschool deze week, is misschien ook niet eens zo verkeerd om dat te gaan doen. Wel compleet nieuw voor mij, maar goed. Voor alles moet een eerste keer zijn, zal wel begeleid worden daar lijkt me.
Lees je in over welke oefeningen je moet doen, waar ze voor zijn en wat de juiste houdingen zijn. Dan is het makkelijker om de sportschool in te stappenquote:Op zondag 14 april 2013 23:12 schreef ForzaCaptian het volgende:
[..]
Ik ben 1.87 en woog vroeger ook 70kg. Vond mezelf niet mager, maar als ik nu oude foto's bekijk denk ik: wat was ik voor een skelet toen.quote:Op maandag 15 april 2013 01:39 schreef hezdunnah het volgende:
Ik ben 1.89 en woog 70kg, ik vond mezelf zeker niet mager. Weeg nu tegen de 80 aan.
Buikspieroefeningen zorgen er niet voor dat je vet verbrand op je buik. Ze zorgen er enkel voor dat je beter wordt in die beweging en dat de spier groter wordt. Je kan niet kiezen op welke plek je vet verbrand door die plek te gaan trainen, helaas. Mocht ts toch zijn buik willen trainen, dan raad ik core oefeningen aan. Deze zijn een stuk veelzijdiger omdat hier naast de buik ook nog eens de rug wordt getraind.quote:Op maandag 15 april 2013 11:20 schreef pimsieb het volgende:
Als het je buik is waar je je een beetje onzeker door voelt, hoef je echt niet naar de sportschool hoor.
Ga lekker joggen / fietsen, in combinatie met voor het slapen gaan buikspieroefeningen te doen, dan brand je dat vet zo weg.
Crunches: Ga op je rug liggen en lift je benen van de grond zodat je knieen boven je heupen komen en je onderbenen parallel zijn aan je rug, en probeer dan met je rechterschouder naar je linkerknie te gaan, terug in positie (wel je schouders van de grond af houden ten alle tijden) en dan je linkerschouder naar je rechterknie. Dit alles terwijl je je armen gekruist op je borst houd.
En dan doe je leg raises, Ga op je rug liggen, houd je benen gestrekt voor je, beweeg ze omhoog totdat je 90 graden staat ten opzichte van de vloer, laat dan je benen(gestrekt) zakken tot vlak boven de vloer. Houd dit 2 seconden vast, en beweeg ze weer naar boven.
Rinse and repeat.
Dit zijn 2 erg eenvoudige oefeningen, waarmee je je gehele buik traint zonder verdere benodigheden, alleen misschien een fitness/Yogamatje. Het vet zal wel snel weg zijn
Vandaar dat ik het aanraad te combineren met joggen / fietsen.quote:Op maandag 15 april 2013 17:21 schreef Rami. het volgende:
[..]
Buikspieroefeningen zorgen er niet voor dat je vet verbrand op je buik. Ze zorgen er enkel voor dat je beter wordt in die beweging en dat de spier groter wordt. Je kan niet kiezen op welke plek je vet verbrand door die plek te gaan trainen, helaas. Mocht ts toch zijn buik willen trainen, dan raad ik core oefeningen aan. Deze zijn een stuk veelzijdiger omdat hier naast de buik ook nog eens de rug wordt getraind.
probleem is echter dat als hij cardio doet EN krachttraining hij uiteindelijk NIKS aan de krachttraining heeft. Het kan net zo goed zijn dat scumbag body besluit om je spieren te verminderen i.p.v. je buikvet (je kunt niet specifiek zeggen: ik wil buikvet verbranden, daar heb je geen controle over) te verbranden. Ik zou het gewoon zo laten TS. 18.5% is echt niet veel, misschien heb je een buikje maar wil je dit verminderen moet je mega streng dieet, alles afvallen en dan krachttraining gaan doen (met dezelfde discipline).quote:Op zondag 14 april 2013 22:39 schreef Seam het volgende:
Geen sportschool?
Dan: hardlopen, dansen, zwemmen, roeien, touwtjespringen.
Daarnaast op je voeding letten, maar aangezien je een ecto lijkt zal je al weinig eten.
Maar met jouw gewicht kun je beter toch sportschool doen, wat spieren kweken zal je niet misstaan.
Dan eet je niet goed.quote:Op maandag 15 april 2013 22:43 schreef Michielos het volgende:
[..]
probleem is echter dat als hij cardio doet EN krachttraining hij uiteindelijk NIKS aan de krachttraining heeft. Het kan net zo goed zijn dat scumbag body besluit om je spieren te verminderen i.p.v. je buikvet (je kunt niet specifiek zeggen: ik wil buikvet verbranden, daar heb je geen controle over) te verbranden. Ik zou het gewoon zo laten TS. 18.5% is echt niet veel, misschien heb je een buikje maar wil je dit verminderen moet je mega streng dieet, alles afvallen en dan krachttraining gaan doen (met dezelfde discipline).
Ik heb overigens precies hetzelfde. ik heb 19% vet, ben 1.88 en doe 3/4x per week krachttraining. Alleen voetbal ik ook 1x in week en wil ik ook joggen. In plaats van dat mijn buikvet verdwijnt besluit mijn lichaam dat het goed is om mijn spieren te verminderen. Je wordt er echt he-le-maal gek van
Je eet 100% eiwit? Als je serieus niet lager dan 19% komt doe je of iets fout in berekeningen, of je eet niet goed of je schildklier is naar de klote.quote:
niet alleen maar, maar op zich eet ik goed en voldoende (5/6 maaltijden per dag).quote:Op maandag 15 april 2013 23:06 schreef Seam het volgende:
[..]
Je eet 100% eiwit? Als je serieus niet lager dan 19% komt doe je of iets fout in berekeningen, of je eet niet goed of je schildklier is naar de klote.
Je weet dat dit een nutteloze uitspraak is? Hoeveelheid maaltijden zegt geen drol, beter noem je je dagelijkse aantal kcals.quote:Op maandag 15 april 2013 23:10 schreef Michielos het volgende:
[..]
niet alleen maar, maar op zich eet ik goed en voldoende (5/6 maaltijden per dag).
quote:Op maandag 15 april 2013 23:10 schreef Michielos het volgende:
[..]
niet alleen maar, maar op zich eet ik goed en voldoende (5/6 maaltijden per dag).
zucht, maak hem dit nou niet wijs.quote:Op dinsdag 16 april 2013 08:17 schreef smitjew het volgende:
Gewoon cutten als je vet weg wilt.
Voeding is erg belangrijk.
Tevens is er geen shortcut voor dit soort dingen, zet jezelf gewoon aan om buikspier oefeningen te doen daar door zie je beter je spieren.
Ik zelf ben ook 1.80 maar weeg 90kg ben al veel afgevalen door kracht trainingen zie je je spieren beter.
I know maar je voelt het dan wel beter.quote:Op dinsdag 16 april 2013 08:19 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
zucht, maak hem dit nou niet wijs.
Not a single crunch should be done.
Als je nergens last van wilt hebben moet je thuis in bed blijven.quote:Op dinsdag 16 april 2013 08:26 schreef Kerol het volgende:
Als je last van je rug wilt krijgen moet je vooral crunchen ja
Zeg meneer, pochen met anabolen doe je maar ergens anders, niet hier.quote:Op dinsdag 16 april 2013 08:11 schreef Ethanolic het volgende:
Mij werkte een anavar + t3 kuurtje goed. Wel even nakuren met mariadistel zodat je leverwaarden weer herstellen.
Inderdaad. Ik ben 1.72 en ik weeg 65.2 kg. TS lijkt mij dan graatmager.quote:
1. Het was een grap.quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:22 schreef Mylene het volgende:
[..]
Zeg meneer, pochen met anabolen doe je maar ergens anders, niet hier.
Crunches zijn toch juist goed voor je rug, itt situps? Je onderrug blijft namelijk op de grond. Ik heb regelmatig last van m'n rug, daarom durf ik ook geen squats/deadlifts te doen. M'n buikspieren wil ik goed getrained hebben, volgens de HA is dat goed voor de darmflora. Daar heb ik namelijk ook nog wel eens last van.quote:Op dinsdag 16 april 2013 08:26 schreef Kerol het volgende:
Als je last van je rug wilt krijgen moet je vooral crunchen ja
Last van je rug > doe squats/DL. Leer jezelf de perfecte vorm aan en bouw langzaam gewicht op.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:52 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
Crunches zijn toch juist goed voor je rug, itt situps? Je onderrug blijft namelijk op de grond. Ik heb regelmatig last van m'n rug, daarom durf ik ook geen squats/deadlifts te doen. M'n buikspieren wil ik goed getrained hebben, volgens de HA is dat goed voor de darmflora. Daar heb ik namelijk ook nog wel eens last van.
Maar goed, iemand een goed linkje (of 2) over crunches en slecht voor je rug?
Daar zeg je zo wat, perfecte vorm. Met perfecte vorm zal het best prima gaan, maar iets zegt me dat 'n heel klein beetje niet-perfecte vorm meteen erg risicovol is bij een zwakke rug.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:53 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Last van je rug > doe squats/DL. Leer jezelf de perfecte vorm aan en bouw langzaam gewicht op.
Ik denk dat 'een heel klein beetje niet-perfecte vorm' niet direct erg risicovol is, hoor. Deadlift is een zeer ingewikkelde oefening, maar deze oefening met goede zwaar pakken versterkt je rug enorm en gaat rugpijn tegen. Dat deed het bij mij althans.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:54 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
Daar zeg je zo wat, perfecte vorm. Met perfecte vorm zal het best prima gaan, maar iets zegt me dat 'n heel klein beetje niet-perfecte vorm meteen erg risicovol is bij een zwakke rug.
Onzin, o.a. watergewicht.quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:35 schreef ohwyeah het volgende:
Cardio trainingen van minstens 45 minuten per dag.
In paar dagen tijd voel je al dat er een laagje af is, althans ik wel.
Juist.quote:Op woensdag 17 april 2013 00:18 schreef the85mc het volgende:
Als TS volle bak gaat cardioen blijft er helemaal niks over.Dan weegt ie straks 60 kg..
Beter eerst paar maanden volle bak krachttrainen met goed eten erbij, dus geen chips, maar kwark, kip noten etc.
Na paar maanden iets minder eten en wat cardioen. Ga je niet eerst krachttrainen, dan lijk je een lopend skelet.
quote:Op woensdag 17 april 2013 18:24 schreef ohwyeah het volgende:
[..]
Laagje water van m'n buik af? ik denk het niet.
Maar anders ook goed.. laagje is laagje;)
Ja die feitjes ken ik ook wel.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:28 schreef Seam het volgende:
[..]Hij bedoelt dat je in de eerste week dat je gaat afvallen met name vocht verliest.
Komende zomer ga ik weer studeren, ben ik dat inderdaad van plan, wat weet ik nog niet, maar dat ik bij een sportvereniging ga staat voor mij wel vast.quote:Op woensdag 17 april 2013 07:55 schreef the85mc het volgende:
Voor TS is sporten miss ook interessant, ook voor sociale contacten. Als je studeert ga dan bij tennisclub of roeivereniging ofzo. Is gezellig en goed voor je fysiek.
Je komt echt veel te onzeker over...quote:Op woensdag 17 april 2013 22:14 schreef ForzaCaptian het volgende:
[..]
Komende zomer ga ik weer studeren, ben ik dat inderdaad van plan, wat weet ik nog niet, maar dat ik bij een sportvereniging ga staat voor mij wel vast.
Verder, dus eerst krachttraining en voeding aanpassen? Woon nu nog thuis en ga niet allemaal eisen stellen, kan natuurlijk wel wat kwark en dergelijke aan het eind eten, maar is dat echt een belangrijk item? Snap natuurlijk wel dat ik niet zo vet als wat moet vreten, maar gewoon normaal is toch niet zo'n probleem dan?
Dat ik met cardio dan een skelet word is ook weer niet de bedoeling, zit al niet veel gewicht aan. Buik is ook echt niet heel overdreven, alleen als ik zit of wat dan ook erger ik me er een beetje aan, is dan ook wat nieuw voor mij natuurlijk, stelt ook echt niet veel voor maar goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |