abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 april 2013 @ 16:57:17 #53
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_125271317
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 16:37 schreef niels0 het volgende:

[..]

Lol, dat heb ik gemerkt ja. Ik draai al een poosje mee in het bedrijfsleven en ben bij best veel bedrijven gedetacheerd geweest maar over het algemeen vind ik het maar een stelletje in-efficiënte en incompetente sukkels in een pak die meer slecht dan goed doen en de boel in de maling staan te nemen.
Manager, maakt niet uit wat voor 1 vind ik toch wel de meest overgewaardeerde funktie op aarde.

Sorry, ik liet me even gaan. :P
Goede managers zijn goud waard omdat ze zo zeldzaam zijn. De meeste zijn prutsers omdat hun incompetentie in een voornamelijk soft-skills functie minder snel opvalt dan wanneer zo iemand zuiver inhoudelijk bezig is (zoals een architect die een gebouw ontwerpt dat instort of een programmeur die slechte software levert).

De beste managers waar ik mee heb gewerkt werken vooral faciliterend voor hun team. Een soort overbetaalde secretaresses dus, zonder allerlei bullshit en politiek.
pi_125271508
quote:
4s.gif Op zondag 14 april 2013 16:33 schreef Spiegelei het volgende:
Als je die redenering doortrekt zou het salaris van de kassamedewerker in een supermarkt afhankelijk moeten zijn van de hoogste genoten opleiding? Dus iemand met een WO-master krijgt 2x zoveel als iemand die ternauwernood het vmbo heeft afgemaakt? Dat vind ik dan weer niet eerlijk, het betreft immers het zelfde werk met dezelfde verantwoordelijkheden (of afwezigheid daarvan). Afgezet tegen een gelijk aantal jaren ervaring (in dit geval 0) moet de vergoeding dus nagenoeg gelijk zijn lijkt me.
Bij HR zitten soms echte malloten. In 'n bedrijf waar ik werkte, kwamen eens twee mensen ong. gelijk binnen. Nr.1 had flink doorgestudeerd en was eerst twee jaar voor vrij weinig geld ergens anders gaan werken. Nr. 2 had flink de bloemetjes buiten gezet en kwam dus twee jaar later van dezelfde universtiteit/studie.

Die eerste kreeg NLG 500 minder dan die nieuwe (2) "omdat anders de sprong met z'n vorige inkomen te groot zou worden". Die tweede kwam vers van de universiteit, minder ervaring, twee jaar later dus gelijk 500 NLG hoger binnen. Da's HR-beleid...
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_125271649
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 16:37 schreef niels0 het volgende:

Lol, dat heb ik gemerkt ja. Ik draai al een poosje mee in het bedrijfsleven en ben bij best veel bedrijven gedetacheerd geweest maar over het algemeen vind ik het maar een stelletje in-efficiënte en incompetente sukkels in een pak die meer slecht dan goed doen en de boel in de maling staan te nemen.
Manager, maakt niet uit wat voor 1 vind ik toch wel de meest overgewaardeerde funktie op aarde.

Sorry, ik liet me even gaan. :P
Je hebt volkomen gelijk. Ik heb in verschillende sectoren gewerkt: R&D, ziekenhuizen, productie en engineering: overal hetzelfde management-onkruit: trek je het er hier aan de haren eruit, schiet het ergens anders weer omhoog.

Er zijn te veel managers in de wereld.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_125271693
Voor dat geld zou ik echt hard lachen, das toch niks.
  zondag 14 april 2013 @ 17:07:10 #57
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_125271824
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 17:00 schreef blomke het volgende:

[..]

Bij HR zitten soms echte malloten. In 'n bedrijf waar ik werkte, kwamen eens twee mensen ong. gelijk binnen. Nr.1 had flink doorgestudeerd en was eerst twee jaar voor vrij weinig geld ergens anders gaan werken. Nr. 2 had flink de bloemetjes buiten gezet en kwam dus twee jaar later van dezelfde universtiteit/studie.

Die eerste kreeg NLG 500 minder dan die nieuwe (2) "omdat anders de sprong met z'n vorige inkomen te groot zou worden". Die tweede kwam vers van de universiteit, minder ervaring, twee jaar later dus gelijk 500 NLG hoger binnen. Da's HR-beleid...
Dat is echt triest, alsof je ook een 'sprong' omhoog in salaris niet zou kunnen behappen ook :') .
Ook een reden om trouwens niet te zeggen wat je huidige of laatst verdiende salaris is.
klerkje
  zondag 14 april 2013 @ 17:10:40 #58
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_125272005
Maar ontopic: TS zo te zien heb je weinig te verliezen: je werkt in een sector die je eigenlijk niet zo trekt, je huidige contract(uren) zijn laag en onzeker, de betaling daarvan loopt ook niet over.
En aan de andere kant heb je de mogelijkheid om in de gewenste andere branche aan de slag te gaan voor een niet al te hoog salaris, maar effectief meer dan je nu ontvangt plus dat je in ieder geval 6 maanden werkervaring opdoet in die branche. Daarnaast heb je een partner die ook werkt, dus qua inkomsten moet het wel kunnen.

Ik snap niet dat je twijfelt: DOEN! Laat zien wat je waard bent en netwerk je een ongeluk. Mocht een verlenging en/of hoger salaris tzt niet in zitten dan doe je er goed aan om een goed netwerk op te bouwen in die branche.

Veel succes! ^O^
klerkje
pi_125272076
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 17:04 schreef Scorpie het volgende:
Voor dat geld zou ik echt hard lachen, das toch niks.
Je schrikt je rot wat ze tegenwoordig vragen voor simpele banen en het salaris wat ze er voor bieden (alsof het een onkostenvergoeding is!). Maar als de werkgever er mee weg kan komen heeft hij een goedkoper arbeidskracht op HBO/WO-niveau :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_125272601
Er zijn misschien meer banen die beter verdienen voor de TS? We weten eigenlijk nog geen bal van z'n feitelijke situatie/opleiding/cariërewensen.
pi_125273095
Ik zou er niet meteen nee tegen zeggen, maar er zou wel veel van secundaire voorwaarden afhangen. Probeer eens te onderhandelen over opleidingsmogelijkheden?

Het netto-salaris vind ik op deze leeftijd van secundair belang, mits je ermee kan rondkomen. Het goede verdienen doe je imo toch pas na je 35e.
Hoera! Weer een kuttopic!
pi_125274238
als je bedragen wilt vergelijken, dan moet je per uur rekenen. 1700 per maand komt uit op 9,8 euro per uur. verdien je dat nu ook? 500 euro per maand met 15 uur werken is maar 7,7 euro per uur. dus zowel relatief als absoluut verdien je meer EN je doet wat je leuk vindt...

ben je na 6 maanden op straat? heb je alsnog meer dan drie keer het geld dat je nu verdient en kan je dus 1 jaar vooruit (naast die 6 maanden) met het salaris dat je normaal gesproken zou hebben als je blij het kinderopvang bleef (500).

ik zie het probleem niet zo... :7
pi_125280712
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 13:53 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

TS zegt dat er voldoende anderen in de rij staan voor die functie, 3x raden wat er gebeurd wanneer TS van 1700 naar 2000 wil...
Verder heeft TS een irrelevante vooropleiding, wat niet erg handig is voor zijn onderhandelingspositie.

TS moet het meer als investering zien. Nu misschien een laag salaris, maar (misschien) wel een baan wat hij leuk vindt. Kan hij daarna eventueel verder groeien met het bedrijf. De kans dat dit kan in zijn huidige sector is nihil.
Nou, dan is het zeker een klotefunctie. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een sollicitatie echt niet doorging omdat men niet meer dan 1700 euro wilde betalen. Wat een onzin. Als je nou echt de hoofdprijs vraagt, maar een hbo+wo-er voor 1700 aannemen, dat is echt belachelijk.

Even voor de goede orde, bij ons begint een mbo-er met zoiets, maar dan dus met 0 jaar ervaring...

En je mag natuurlijk genoegen nemen met de 1700, maar je kunt best wat meer vragen, wie weet krijg je het. je hoeft het er niet op stuk te laten lopen. Ik ben het overigens wel eens met de mensen die zeggen dat je in je eerste functies vooral moet gaan voor het leer-effect. Maar je hoeft je ook weer niet met een fooi te laten afschepen.
Whatever...
pi_125281047
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2013 16:57 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Goede managers zijn goud waard omdat ze zo zeldzaam zijn. De meeste zijn prutsers omdat hun incompetentie in een voornamelijk soft-skills functie minder snel opvalt dan wanneer zo iemand zuiver inhoudelijk bezig is (zoals een architect die een gebouw ontwerpt dat instort of een programmeur die slechte software levert).

De beste managers waar ik mee heb gewerkt werken vooral faciliterend voor hun team. Een soort overbetaalde secretaresses dus, zonder allerlei bullshit en politiek.
Eens. Een goed e manager moet het gevecht met name naar boven voeren en zorgen dat zijn mensen hun werk zo goed mogleijk kunnen doen. Af en toe is er wel wat sturing nodig, maar uiteindelijk gaat het erom om jouw mensen te helpen het meeste eruit te halen.

Maargoed, je hebt managers en managers. Sommigen zijn gewoon bezig aan het primaire proces, anderen zitten echt op plekken waarvan je je afvraagt of zaken niet makkelijker zouden gaan zonder weer een professioneel tegenhouder ;) (ik ben zelf ook manager, en ben het eens dat er een hoop gekloot wordt - weet neit of ik echt een goede ben, maar mijn team doet het wel prima).
Whatever...
pi_125281300
is het niet zo dat je pas na zijn vertrek weet of een manager goed was of niet?
  zondag 14 april 2013 @ 20:35:51 #66
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_125281333
Ik snap de mensen hier niet zo.

Het ALLER belangrijkste is dat je een baan hebt die naar je zin is en waar je je zonder al te veel problemen 100% voor kan inzetten. Alleen dan kan je echt goed worden in je werk en zodra je echt goed bent in je werk zal je salaris heus wel stijgen. Goed personeel is namelijk van onschatbare waarde, ongeacht de economische conjunctuur, en dat zal dus vanzelf beloond worden.

Dus:
- Wel focussen op hoe leuk je de baan vindt en of er doorgroeimogelijkheden zijn
- Niet focussen op je startsalaris

Als ik TS was zou ik het dus gewoon doen. Zeker omdat je nu niet eens een full-time baan hebt. Het is hierbij dus wel belangrijk dat je zelf overtuigd bent dat deze functie je dus ligt en dat je er goed in bent.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_125284454
Startsalaris, wat verdien je over een jaar of 5/10 ?
Dat is belangrijker :)
  zondag 14 april 2013 @ 21:22:51 #68
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_125284499
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 21:21 schreef Pap89 het volgende:
Startsalaris, wat verdien je over een jaar of 5/10 ?
Dat is belangrijker :)
Eens, wat je over een jaar of 5/10 verdient hangt grotendeels af van je prestaties. Dus zorg dat je een baan vindt waarin je je onmisbaar kan maken.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_125284649
Dat, maar ook gewoon handig om te weten wat je minimaal gaat verdienen (bijvoorbeeld uitgaande van weinig groei qua functie), dan is alles daarboven mooi meegenomen.
pi_125286832
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:20 schreef Tja..1986 het volgende:
Je hebt nu niets plus een groeiend cv gat en je hebt kans op weinig verdienen in iets dat je leuk vindt met groeimogelijkheden. Waar moet je over denken?
Dit
pi_125307699
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:44 schreef niels0 het volgende:
Wat is dat met die salarissen tegenwoordig? HBO- en WO-master en dan 1.700 bruto aangeboden krijgen. Gaat nergens over.
In de zorg werken ze met FWG en dus krijg je betaald voor wat je doe qua functie. Niet voor welke kennis je nog meer hebt...

Daarnaast heb je als jong gediplomeerde gewoon te maken met aanloopschalen of gewoon beginnen onder aan in de schaal omdat je nog geen werkervaring hebt...
I'm not the man you think I am!
pi_125311527
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:56 schreef Hyaenidae het volgende:
Al was het netto zou ik het nog niet doen, is bijna vrijwilligerswerk dit.
:')

Maar inderdaad wel een aardig laag salaris. Misschien is er wel een aardige salarisgroei in het vooruitzicht gesteld bij goed functioneren?

Gezien het feit dat je al flink wat maanden aan het solliciteren bent, zou ik niet zo heel veeleisend zijn over je baan/salaris. Je hebt dan in ieder geval (redelijk vast) werk en vaak rol je daarna ook weer makkelijker in een volgende baan.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_125323342
quote:
99s.gif Op maandag 15 april 2013 15:05 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Maar inderdaad wel een aardig laag salaris. Misschien is er wel een aardige salarisgroei in het vooruitzicht gesteld bij goed functioneren?
Ja, het is een junior functie dus mag hopen dat als ik die titel ontgroeid ben daar een hoger salaris bij hoort. Maar voorlopig vind ik het wel goed zo. Ik ga er gewoon voor en zie het wel :)
pi_125327399
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 20:35 schreef Holenbeer het volgende:
is het niet zo dat je pas na zijn vertrek weet of een manager goed was of niet?
Nee hoor. Dat weet je als je een tijdje met hem/haar werkt. Merk je het pas als iemand weg is, dan ben je geen goed werknemer.
Whatever...
pi_125328354
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 13:06 schreef Santello het volgende:

[..]

Volgens mij blijf je de komende 15 jaar ook op dit salaris zitten. Klopt dit? Wel heel lekker starterssalaris zonder vooropleiding!
Nee, ga ieder jaar een trap omhoog, pas na 13 jaar zit ik op mijn top.
pi_125332582
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:53 schreef Trusten het volgende:

Samenvatting ;):
HBO + WO opleiding binnen de zorg maar wil er eigenlijk niet in verder. Baan aangeboden gekregen binnen andere branch die me erg leuk lijkt. Het salaris is erg laag: 1700 bruto per maand voor 40 uur per week. Wellicht wel doorgroeimogelijkheden.

Wat zouden jullie doen?
Welke branche?

Onderschat die doorgroeimogelijkheden niet, als je goed bent (meestal is de combinatie hoger opgeleid in welke branche dan ook + werkplezier een perfect recept) dan schiet je ieder jaar zo 300-500 euro omhoog. Evt dmv cursussen en af en toe van werkgever wisselen. Als hoogopgeleide kun je je meestal al vrij snel "onmisbaar" maken (beetje rotwoord, omdat niemand onmisbaar is) en dan willen ze je maar wat graag binnenhouden..

Been there done that enzo ;).

[ Bericht 5% gewijzigd door Sport_Life op 15-04-2013 22:37:51 ]
pi_125345112
Ik zou ervoor gaan, je hebt nu de kans om een andere richting op te gaan.
Het tegenvallende salaris maar even voor lief nemen, je doet er in ieder geval een hoop ervaring mee op, dat is ook wat waard.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_125345760
Belachelijk laag salaris voor HBO + WO.
Ze zeggen dat er nog veel andere kandidaten zijn. Kan je inschatten of dit echt zo is? Daarnaast, wat zijn doorgroeimogelijkheden? Let ook op dat je de grootste salarisstijgingen met een carrièreswitch maakt. De kans dus dat je na 2 jaar opeens ¤ 1000,- bruto meer verdient binnen dit bedrijf is dus erg klein.

Als je ervaring hebt opgedaan, kom je dan makkelijk bij andere bedrijven aan de bak?

Als ik in jou situatie zou zitten, dan zou ik het wel doen. Je gaat er netto niet op achteruit, je bent alleen meer tijd kwijt. En als je toch in deze branche terecht wil komen is dit natuurlijk je kans.
pi_125346821
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:48 schreef jroz het volgende:
Belachelijk laag salaris voor HBO + WO.
Ze zeggen dat er nog veel andere kandidaten zijn. Kan je inschatten of dit echt zo is? Daarnaast, wat zijn doorgroeimogelijkheden? Let ook op dat je de grootste salarisstijgingen met een carrièreswitch maakt. De kans dus dat je na 2 jaar opeens ¤ 1000,- bruto meer verdient binnen dit bedrijf is dus erg klein.

Als je ervaring hebt opgedaan, kom je dan makkelijk bij andere bedrijven aan de bak?

Als ik in jou situatie zou zitten, dan zou ik het wel doen. Je gaat er netto niet op achteruit, je bent alleen meer tijd kwijt. En als je toch in deze branche terecht wil komen is dit natuurlijk je kans.
Het moet wel een hele bijzondere functie zijn als er op dit moment niet meerdere sollicitanten in de rij staan.
Door je te bewijzen kun je binnen een bedrijf ook aardige stappen maken, zeker als je met een laag salaris start. Ligt natuurlijk ook wel aan de branche en wat de groeimogelijkheden zijn.
pi_125347366
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 11:26 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Het moet wel een hele bijzondere functie zijn als er op dit moment niet meerdere sollicitanten in de rij staan.
Het moeten ook nog eens geschikte kandidaten zijn hè. Dat is, ook in deze tijd, echt niet altijd het geval.
pi_125348951
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 11:26 schreef Ivo1985 het volgende:
Er waren in ieder geval twee anderen. De dagen daarna zouden ze ook nog gesprekken hebben maar dat kan ik natuurlijk niet checken. Bij vergelijkbare functies heb ik in ieder geval regelmatig afwijzingen gehad met dat ze meer dan 100 brieven hadden gekregen bla bla bla....

Maar goed, ik heb inmiddels getekent en mijn eerste ochtend erop zitten. We zien wel wat de toekomst brengt, het lijkt me in ieder geval erg leuk :Y
pi_125352155
Gefeliciteerd met je nieuwe baan ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')