abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125332582
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:53 schreef Trusten het volgende:

Samenvatting ;):
HBO + WO opleiding binnen de zorg maar wil er eigenlijk niet in verder. Baan aangeboden gekregen binnen andere branch die me erg leuk lijkt. Het salaris is erg laag: 1700 bruto per maand voor 40 uur per week. Wellicht wel doorgroeimogelijkheden.

Wat zouden jullie doen?
Welke branche?

Onderschat die doorgroeimogelijkheden niet, als je goed bent (meestal is de combinatie hoger opgeleid in welke branche dan ook + werkplezier een perfect recept) dan schiet je ieder jaar zo 300-500 euro omhoog. Evt dmv cursussen en af en toe van werkgever wisselen. Als hoogopgeleide kun je je meestal al vrij snel "onmisbaar" maken (beetje rotwoord, omdat niemand onmisbaar is) en dan willen ze je maar wat graag binnenhouden..

Been there done that enzo ;).

[ Bericht 5% gewijzigd door Sport_Life op 15-04-2013 22:37:51 ]
pi_125345112
Ik zou ervoor gaan, je hebt nu de kans om een andere richting op te gaan.
Het tegenvallende salaris maar even voor lief nemen, je doet er in ieder geval een hoop ervaring mee op, dat is ook wat waard.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_125345760
Belachelijk laag salaris voor HBO + WO.
Ze zeggen dat er nog veel andere kandidaten zijn. Kan je inschatten of dit echt zo is? Daarnaast, wat zijn doorgroeimogelijkheden? Let ook op dat je de grootste salarisstijgingen met een carrièreswitch maakt. De kans dus dat je na 2 jaar opeens ¤ 1000,- bruto meer verdient binnen dit bedrijf is dus erg klein.

Als je ervaring hebt opgedaan, kom je dan makkelijk bij andere bedrijven aan de bak?

Als ik in jou situatie zou zitten, dan zou ik het wel doen. Je gaat er netto niet op achteruit, je bent alleen meer tijd kwijt. En als je toch in deze branche terecht wil komen is dit natuurlijk je kans.
pi_125346821
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:48 schreef jroz het volgende:
Belachelijk laag salaris voor HBO + WO.
Ze zeggen dat er nog veel andere kandidaten zijn. Kan je inschatten of dit echt zo is? Daarnaast, wat zijn doorgroeimogelijkheden? Let ook op dat je de grootste salarisstijgingen met een carrièreswitch maakt. De kans dus dat je na 2 jaar opeens ¤ 1000,- bruto meer verdient binnen dit bedrijf is dus erg klein.

Als je ervaring hebt opgedaan, kom je dan makkelijk bij andere bedrijven aan de bak?

Als ik in jou situatie zou zitten, dan zou ik het wel doen. Je gaat er netto niet op achteruit, je bent alleen meer tijd kwijt. En als je toch in deze branche terecht wil komen is dit natuurlijk je kans.
Het moet wel een hele bijzondere functie zijn als er op dit moment niet meerdere sollicitanten in de rij staan.
Door je te bewijzen kun je binnen een bedrijf ook aardige stappen maken, zeker als je met een laag salaris start. Ligt natuurlijk ook wel aan de branche en wat de groeimogelijkheden zijn.
pi_125347366
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 11:26 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Het moet wel een hele bijzondere functie zijn als er op dit moment niet meerdere sollicitanten in de rij staan.
Het moeten ook nog eens geschikte kandidaten zijn hè. Dat is, ook in deze tijd, echt niet altijd het geval.
pi_125348951
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 11:26 schreef Ivo1985 het volgende:
Er waren in ieder geval twee anderen. De dagen daarna zouden ze ook nog gesprekken hebben maar dat kan ik natuurlijk niet checken. Bij vergelijkbare functies heb ik in ieder geval regelmatig afwijzingen gehad met dat ze meer dan 100 brieven hadden gekregen bla bla bla....

Maar goed, ik heb inmiddels getekent en mijn eerste ochtend erop zitten. We zien wel wat de toekomst brengt, het lijkt me in ieder geval erg leuk :Y
pi_125352155
Gefeliciteerd met je nieuwe baan ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')