Er zijn een aantal mensen door de mand gevallen, die ik op basis van vorige prestaties nét iets hoger inschatte.

Ofwel door simpelweg slecht zingen (Danny), ofwel door vlakheid, waardoor ook zang die technisch gezien best in orde is niet boeiend is (Iris).
Nikki was wel weer goed (stem doet me trouwens wat aan Roisin Murphy denken), en had wat meer publieksstemmen verdient. Maar ja, 'apart zijn', da's als deelnemer aan een Nederlandse talentenjacht toch risicovol. Om duistere reden staat zo'n Freshkid (veel merkwaardiger vind je ze niet) dan wel weer boven alle wetten. Écht goed zingt ze niet.

En die Charly Luske-kloon Xander blijft een moeilijk geval voor me. Hij doet amper iets fout, maar dat is in dit geval nou net het probleem. Oninteressant ideale schoonzoon-type waarvan ik me nu al voorstel dat 'ie slaapverwekkende 3fm-poprock gaat zingen, als 'ie wint.

------------
Edit: Het geluid deed verder wat vreemd aan. Het leek net of de stemmen tijdens het zingen al bewerkt werden (echo, subtiele autotune of wat anders), of dat er over geluidsbanden heen werd gezongen. Het kwam bij vlagen amper live over, t'is dat het niet allemaal even zuiver was.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2013 23:54:46 ]