Gewoon afschaffenquote:Op zaterdag 13 april 2013 20:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is correct. Ik zou zeggen: loop jij bijvoorbeeld eens de wet op de dividendbelasting door en geef aan waar wat beter kan, hoe en waarom. En dan de rest van het fiscale systeem. Het is toch allemaal te versimpelen? Zelfde vraag voor Pietje overigens
Je moet natuurlijk niet doen alsof zaken niet te vereenvoudigen zijn. Wist jij dat je als bedrijf maar 6% btw hoeft aan te rekenen als je een bedrijfswagen verkoopt aan een mindervalide in België?quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is correct. Ik zou zeggen: loop jij bijvoorbeeld eens de wet op de dividendbelasting door en geef aan waar wat beter kan, hoe en waarom. En dan de rest van het fiscale systeem. Het is toch allemaal te versimpelen? Zelfde vraag voor Pietje overigens
Klinkt primaquote:Op zaterdag 13 april 2013 21:24 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, laten we er Cyprus aan de Noordzee van maken.
Dat ze daarvoor gestraft worden, dat zou new zijn.quote:Op zondag 14 april 2013 03:47 schreef Elfletterig het volgende:
Rijke mensen omzeilen en ontduiken belasting. What else is new?
Maak jij gebruik van HRA?quote:Op zondag 14 april 2013 03:47 schreef Elfletterig het volgende:
Wettelijk gezien is het op zich een logische belasting; we belasten in Nederland op het moment van verkrijging van een bedrag.quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou is het "nodig zijn" van erfbelasting natuurlijk sowieso al discutabel, daarbij kan iedereen eenzelfde constructie gaan hanteren, maar voor de meeste mensen zal het vrij weinig nut hebben.
Ah, jij past uit principe je arbeidskorting niet toe ofzo? Niet eerlijk tegenover de werklozen ofzo.quote:Op zondag 14 april 2013 03:47 schreef Elfletterig het volgende:
Veel van die uitzonderingen worden niet bedacht maar komen ook voort uit jurisprudentie. Rechter doet een uitspraak over een 'grijs vlak' en dan wordt de wet weer 'gerepareerd' met allerlei uitzonderingen. Dat zal je toch blijven houden.quote:Op zaterdag 13 april 2013 21:28 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk niet doen alsof zaken niet te vereenvoudigen zijn. Wist jij dat je als bedrijf maar 6% btw hoeft aan te rekenen als je een bedrijfswagen verkoopt aan een mindervalide in België?
(Maar een willekeurig voorbeeld uit de honderden absurde uitzonderingen op de "regel" in ons belastingsysteem trouwens.)
Ik ben dat wel met je eens: uitzondering op uitzondering maakt er een enorme lappendeken van. Maar an sich vergeten mensen als Piet, die alles betrekken op hun huis-, tuin en keukensituatie, dat fiscale wetgeving nou eenmaal op complexe situaties kan zien en dus ook moeilijk kan zijn.quote:Op zaterdag 13 april 2013 21:28 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk niet doen alsof zaken niet te vereenvoudigen zijn. Wist jij dat je als bedrijf maar 6% btw hoeft aan te rekenen als je een bedrijfswagen verkoopt aan een mindervalide in België?
(Maar een willekeurig voorbeeld uit de honderden absurde uitzonderingen op de "regel" in ons belastingsysteem trouwens.)
Dan moet je ophouden met die uitkering...quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:14 schreef TNA het volgende:
Het is meer een gevoelskwestie omdat ze hun geld al van de staat krijgen.
Ze krijgen geen uitkering.... de enigen die een toelage krijgen zijn Beatrix, Willem-Alexander en Maxima, de onkostenvergoedingen voor Margriet en Pieter en Constantijn en Laurentien komen uit een stichting waar de koningin geld in stort.quote:Op zondag 14 april 2013 10:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan moet je ophouden met die uitkering...
Middellijke uitkering uit algemene middelen derhalve...quote:Op zondag 14 april 2013 11:01 schreef Leandra het volgende:
Ze krijgen geen uitkering.... de enigen die een toelage krijgen zijn Beatrix, Willem-Alexander en Maxima, de onkostenvergoedingen voor Margriet en Pieter en Constantijn en Laurentien komen uit een stichting waar de koningin geld in stort.
Ja, misschien ook gaan belasten, en omdat je het dan voor hen belast gewoon voor iedereen die een onkostenvergoeding krijgt belasten.... dan komen we er wel.quote:Op zondag 14 april 2013 11:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Middellijke uitkering uit algemene middelen derhalve...
Mijn punt was alleen dat als dat het probleem is, dat je dat dan aan moet pakken.
Ben hier ook wel benieuwd naar. Je kan al je geld wel in een stichting stoppen maar dan mag je het toch alleen nog maar aan stichtings activiteiten spenderen? Niemand een rekenvoorbeeld?quote:Op zaterdag 13 april 2013 10:36 schreef m1st1g het volgende:
Prinses Margriet en haar echtgenoot Pieter van Vollenhoven maken sinds 2006 gebruik van een fiscale constructie om de erfbelasting voor hun kinderen en kleinkinderen te minimaliseren. Dat meldt De Telegraaf.
Op advies van ABN Amro stopte het echtpaar een aanzienlijk deel van hun vermogen in een stichting, met trustmaatschappij TMF als uitvoerend bestuurder. De winst op dit vermogen wordt volgens de bank geheel onttrokken aan belastingheffing, wat een voordeel van miljoenen euro's oplevert.
De prinses richtte de stichting, Stichting Royale genaamd, in december 2006 op. De erfbelasting, 20 procent voor kinderen en 36 procent voor kleinkinderen, wordt door de constructie omzeild. Volgens de Rijksvoorlichtingsdienst is er niets mis met de constructie.
bron
Wie leer mij deze constructie ??
Dat is ook een goed plan.quote:Op zondag 14 april 2013 10:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan moet je ophouden met die uitkering...
Ja, und? Je bepaalt toch zelf wat er in de statuten komt?quote:Op zondag 14 april 2013 15:05 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ben hier ook wel benieuwd naar. Je kan al je geld wel in een stichting stoppen maar dan mag je het toch alleen nog maar aan stichtings activiteiten spenderen? Niemand een rekenvoorbeeld?
Jep, zoals het uitbetalen van een wezenpensioen of het voorzien van huisvesting. Zo hebben zowel de broers Albrecht (aldi) als de oprichters van de Lidl hun kapitaal in stichtingen geparkeerd.quote:Op zondag 14 april 2013 15:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, und? Je bepaalt toch zelf wat er in de statuten komt?
De Ikea-oprichter heeft de boel ook in een stichting ondergebracht.quote:Op zondag 14 april 2013 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, zoals het uitbetalen van een wezenpensioen of het voorzien van huisvesting. Zo hebben zowel de broers Albrecht (aldi) als de oprichters van de Lidl hun kapitaal in stichtingen geparkeerd.
En, nogmaals, dit is net zo legaal als je arbeidskorting of HRA.quote:Op zondag 14 april 2013 15:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
De Ikea-oprichter heeft de boel ook in een stichting ondergebracht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stichting_INGKA_Foundation
Dat bestrijd ik volgens mij ook nergens?quote:Op zondag 14 april 2013 15:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En, nogmaals, dit is net zo legaal als je arbeidskorting of HRA.
Dat is een ANBI stichting, het lijkt mij sterk dat je die kan gebruiken om goed van te leven aangezien je je dan voor 90% moet inzetten voor algemeen belang.quote:Op zondag 14 april 2013 15:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
De Ikea-oprichter heeft de boel ook in een stichting ondergebracht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stichting_INGKA_Foundation
Nee, ik maak alleen het punt nog een keer voordat men hier weer begint te huilenquote:Op zondag 14 april 2013 15:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat bestrijd ik volgens mij ook nergens?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |