abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 april 2013 @ 18:53:41 #1
137562 rakotto
Anime, patat en video games
  vrijdag 12 april 2013 @ 18:53:51 #2
137562 rakotto
pi_125204793
quote:
Wat vind jij ervan? Ik vind het nogal tegenstrijdig en het valt me op dat er op de Tunesische zender altijd "ex"-vechters op tv komen.

Eerst heeft hij het over dat er geen hersenspoeling is en later is dat er wel en dan later is Al Nusra wel goed en mocht hij naar huis en werd hij verzorgd etc.

Ik vind het allemaal tegenstrijdig wat hij zegt en ik zie dit meer als propaganda van Tunesie om ervoor te zorgen dat mensen NIET naar Syrie moeten gaan.

Of zie ik het allemaal verkeerd?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
  vrijdag 12 april 2013 @ 18:56:29 #3
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_125204879
70k doden? Een aantal maanden geleden ook al. We zitten inmiddels al ruim over de 100k zou je dan zeggen...
Say what?
  vrijdag 12 april 2013 @ 18:59:32 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_125204988
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:56 schreef UpsideDown het volgende:
70k doden? Een aantal maanden geleden ook al. We zitten inmiddels al ruim over de 100k zou je dan zeggen...
Wat maakt het uit? Assad kijkt ook niet op 10.000 meer of minder doden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 12 april 2013 @ 19:01:16 #5
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_125205053
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wij allemaal niet toch?
Say what?
  vrijdag 12 april 2013 @ 19:09:36 #6
pi_125205382
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:01 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Wij allemaal niet toch?
Ik wel.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_125205466
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Salafistenvriendje :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 12 april 2013 @ 19:16:06 #8
pi_125205623
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:12 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Salafistenvriendje :')
Bron?
pi_125205683
Als je tegen Assad bent ben je een Salafist/Zionist/Evangelist.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 12 april 2013 @ 19:19:04 #10
pi_125205739
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:17 schreef IPA35 het volgende:
Aldus de stadaard dictators-propaganda.

Bush: Either you are for us, or for the terrorists
Mubarak: Zonder on is er chaos.
etc.
  vrijdag 12 april 2013 @ 19:30:48 #11
137562 rakotto
pi_125206166
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:17 schreef IPA35 het volgende:
Geen realist?
pi_125208749
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:53 schreef rakotto het volgende:

[..]

Wat vind jij ervan? Ik vind het nogal tegenstrijdig en het valt me op dat er op de Tunesische zender altijd "ex"-vechters op tv komen.

Eerst heeft hij het over dat er geen hersenspoeling is en later is dat er wel en dan later is Al Nusra wel goed en mocht hij naar huis en werd hij verzorgd etc.

Ik vind het allemaal tegenstrijdig wat hij zegt en ik zie dit meer als propaganda van Tunesie om ervoor te zorgen dat mensen NIET naar Syrie moeten gaan.

Of zie ik het allemaal verkeerd?
Je moet wel even onderscheid maken tussen deze man en de jongeren die we eerder terug zagen komen uit Syri.

Die jongeren werden er voor betaald. Hun familie ging er financieel heel erg op voor uit, zij misschien ook, de strijd werd heel erg geromantiseerd, ze werden als het ware gehersenspoeld en gekocht met wereldse zaken.

Deze man daarentegen ging daar puur om religieuze redenen heen. Hij zag het puur als religieuze plicht.

De jongeren die we eerder zagen kwamen bij de FSA terecht en dienden als kanonnenvuur. Ze waren niks waard. Zelfs hun lijken werden niet eens begraven als ze gedood werden. Sommigen gingen de strijd in zonder wapens.

De man in de video kwam bij Al-Nusrah terecht. En hoeveel ik ze ook veracht, ze discrimineren niet. Ze betalen je geen geld. Je gaat daar heen omdat er mensen zijn die dezelfde extremistische opvattingen hebben. Een groep like-minded mensen die uit gaan van een bepaalde kijk op deze wereld.
pi_125209392
Ik ben het Peunage eens. De media in Tunesie is sowieso tegen jongeren (en salafisten) die naar Syrie vertrekken, maar ik geloof niet dat dit programma in scene is gezet. De jongen komt ook vrij rustig en vooral rationeel over. Eerder had ik een filmpje gepost van een andere (iets oudere) kerel die 8 maanden in Syrie zat. Die praatte ook heel positief over Nosrah, dat ze goed en serieus georganiseerd zijn. En ook dat hij de strijd nog steeds steunde, net zoals deze jongen. Als men het echt propaganda was hadden ze bijv. Nosra van zaken beschuldigd, maar integendeel ze spraken beiden in hetzelfde programma bepaalde zaken tegen.

Er zal inderdaad een onderscheid zijn tussen oppertunistische jongeren, die bijv. vroeger crimineel waren, werkloos (uitzichtloosheid) en niet veel praktizerend en dan denken "opeens" een goede uitweg gevonden te hebben. En aan de andere kant echt ideologisch gedreven salafi's, die een rationele keuze maken en de strijd in een groter geheel zijn: Islamitische staat vestigen in Syrie en tegen vijanden vechten (volgens hen vijanden van de Islam).

Ik ben wel benieuwd (@rakotta) of er ook "zoveel" Egyptische jongeren naar Syrie zijn gegaan? Daar wat over terug in Egyptische media?

Overigens komen in allerlei media en ook journalisten die in Noord-Syrie waren terug dat Jubhat Nosra veruit de best georganiseerd militie is, ook vergeleken bij Liwaat at-Tawhid die men tot de Moslimbroeders rekent. De FSA is helemaal een zooitje zegt men, zitten ook criminelen tussen die op eigen gewin uit zijn en plunderen etc. Voor Syrie is dat geen goed scenario overigens.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:10:23 #14
137562 rakotto
pi_125210630
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 20:43 schreef Aloulou het volgende:
Ik ben het Peunage eens. De media in Tunesie is sowieso tegen jongeren (en salafisten) die naar Syrie vertrekken, maar ik geloof niet dat dit programma in scene is gezet. De jongen komt ook vrij rustig en vooral rationeel over. Eerder had ik een filmpje gepost van een andere (iets oudere) kerel die 8 maanden in Syrie zat. Die praatte ook heel positief over Nosrah, dat ze goed en serieus georganiseerd zijn. En ook dat hij de strijd nog steeds steunde, net zoals deze jongen. Als men het echt propaganda was hadden ze bijv. Nosra van zaken beschuldigd, maar integendeel ze spraken beiden in hetzelfde programma bepaalde zaken tegen.

Er zal inderdaad een onderscheid zijn tussen oppertunistische jongeren, die bijv. vroeger crimineel waren, werkloos (uitzichtloosheid) en niet veel praktizerend en dan denken "opeens" een goede uitweg gevonden te hebben. En aan de andere kant echt ideologisch gedreven salafi's, die een rationele keuze maken en de strijd in een groter geheel zijn: Islamitische staat vestigen in Syrie en tegen vijanden vechten (volgens hen vijanden van de Islam).

Ik ben wel benieuwd (@rakotta) of er ook "zoveel" Egyptische jongeren naar Syrie zijn gegaan? Daar wat over terug in Egyptische media?

Overigens komen in allerlei media en ook journalisten die in Noord-Syrie waren terug dat Jubhat Nosra veruit de best georganiseerd militie is, ook vergeleken bij Liwaat at-Tawhid die men tot de Moslimbroeders rekent. De FSA is helemaal een zooitje zegt men, zitten ook criminelen tussen die op eigen gewin uit zijn en plunderen etc. Voor Syrie is dat geen goed scenario overigens.
Het komt niet veel in de media voor in Egypte, maar het is vrijwel bekend dat jongeren gerekruteerd worden door de Salafisten in moskeeen. Er is een reportage geweest en er werd flink ontkent dat het gebeurde in de moskee, maar men wist het wel zeker dat het daar gebeurt.

Het is ook bekend dat Hazem Abu Ismail verantwoordelijk was en mensen aanmoedigde om daar te gaan vechten. Ik weet niet of hij nog steeds verantwoordelijk is.

Veel media aandacht wordt er in ieder geval niet aan gegeven. Wel wordt op het internet altijd gevraagd dat men zich rekening moet houden met zijn familie.
pi_125213826
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 20:30 schreef Peunage het volgende:
De man in de video kwam bij Al-Nusrah terecht. En hoeveel ik ze ook veracht, ze discrimineren niet. Ze betalen je geen geld. Je gaat daar heen omdat er mensen zijn die dezelfde extremistische opvattingen hebben. Een groep like-minded mensen die uit gaan van een bepaalde kijk op deze wereld.
Hoe weet je dat?
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_125214646
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 22:08 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
Hoe weet ik wat precies? Ik versta Arabisch, dus ik weet wat die man vertelt en ik heb eerder soortgelijke programma's gezien.

De FSA is een mengelmoes van echte revolutionairen, criminelen, huurlingen, mensen die ergens belangen bij hebben, buitenlandse veiligheidsdiensten en af een toe een verdwaalde Nederlander/belg.

Al-Nusrah is anders georganiseerd. Hoewel ze ongetwijfeld door allerlei partijen en landen gefinancieerd worden is niet iedereen daar welkom.
pi_125225918
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 22:21 schreef Peunage het volgende:

De FSA is een mengelmoes van echte revolutionairen, criminelen, huurlingen, mensen die ergens belangen bij hebben, buitenlandse veiligheidsdiensten en af een toe een verdwaalde Nederlander/belg.

Al-Nusrah is anders georganiseerd. Hoewel ze ongetwijfeld door allerlei partijen en landen gefinancieerd worden is niet iedereen daar welkom.
Het gaat mij met mijn vraag niet om wat die man zegt, maar om de stellige beweringen die je doet in dit stukje tekst:

quote:
Ze betalen je geen geld. Je gaat daar heen omdat er mensen zijn die dezelfde extremistische opvattingen hebben. Een groep like-minded mensen die uit gaan van een bepaalde kijk op deze wereld.
Er zijn inmiddels juist bijzonder veel bronnen die echt EXACT het tegenovergestelde zeggen. Het is natuurlijk maar wat je verstaat onder 'geld betalen'. Maar je 'natje en je droogje' worden geheel verzorgd door 'particulieren' uit de meest dictatoriaal geleide Golfstaten, die je tevens aan de beste wapens en vrachtwagens vol munitie, MANPADS en explosieven helpen.
Daarnaast helpen ze zichzelf aan de bezittingen van ongelovigen, Shi'ieten, Alawieten en Christenen, nadat ze hen ritueel hebben onthoofd, of op een andere wrede wijze van het leven hebben beroofd. Daarbij laat de ene na de andere verslaggever in het gebied weten nooit Nederlanders of Belgen tegen te komen, omdat die allemaal bij Al Qaida zitten. En zeggen vertegenwoordigers van het FSA dat ze ook helemaal niet zitten te wachten op buitenlanders. Die willen ook liever helemaal niet vechten, maar vergaderen, en lobbyen voor een invasie door de NAVO.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_125226764
quote:
Syria’s major coalition of Islamist rebels rejects Qaeda allegiance vow

A major coalition of Islamist rebels fighting the regime of President Bashar al-Assad has denounced Al-Nusra Front’s pledge of allegiance to Al-Qaeda, urging insurgents to unite behind moderate Islam.

“When we in Syria launched our jihad (holy war) against the sectarian regime, we did not do so for the sake of allegiance to a man here or another there,” said the Syrian Islamic Liberation Front (SILF) in a statement late on Thursday.

It also rejected “imposing anything on (Syria’s) fighters and the people that they were not willing” to accept, said the statement posted on Facebook.
The SILF comprises some 20 rebel groups, and is represented in the mainstream rebel army’s command council.

It includes Liwa al-Tawhid, Suqour al-Sham, Liwa al-Islam and the Farouk brigade, which are among the opposition’s most prominent insurgent forces.
Meanwhile, fierce clashes between Syrian forces and Islamist rebels broke out in the northeast Syrian city of Qamishli on Friday as the opposition fighters controlled some parts of the city for the first time, activists said.
Syrian activists claimed that the Free Syrian Army (FSA) has entered Qamishli, located in Al-Hasaka province neighboring Turkey, for the first time, and targeted Syrian government’s forces as well as the city’s airport.
The monitoring group, the Syrian Observatory for Human Rights, said that fresh clashes between troops loyal to President Assad and Islamist rebels of Al-Nusra Front also took place on Friday.
“Fierce battles broke out between regime troops and Al-Nusra Front near Zuri square at the entrance to Qamishli and near the city’s airport, leaving several dead on both sides,” AFP quoted the Observatory as saying.
Elsewhere, regime troops pounded Tawq Melh and Tal Hamis in the majority Kurdish province of Hasake, said the Observatory, which relies on a network of activists, doctors and lawyers for its reports.

The fighting came a day after Assad’s regime called on the U.N. Security Council to class Al-Nusra Front as an Al-Qaeda-linked group, after its head pledged allegiance this week to Al-Qaeda leader Ayman al-Zawahiri.

http://english.alarabiya.(...)time-activists-.html
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_125229020
"It includes Liwa al-Tawhid, Suqour al-Sham, Liwa al-Islam and the Farouk brigade, which are among the opposition’s most prominent insurgent forces."

Volgens mij speelt dat een grote rol, aangezien Farouk Nusra echt niet kan luchten en andersom ook niet.
pi_125229298
Weet niet of het al gepost is, maar er is nu echt bewijs gevonden dat er chemische wapens zijn ingezet. Aldus Pownews, die weer verwijst naar ANP.

[ Bericht 8% gewijzigd door Disorder op 13-04-2013 13:38:28 ]
pi_125229373
Hier van AJE Liveblog

Syria about 4 hours ago

British military scientists have found forensic evidence that chemical weapons have been used in the conflict in Syria, The Times newspaper reported on Saturday.

A soil sample thought to have been taken from an area close to Damascus and smuggled back to Britain has provided proof that "some kind of chemical weapon" had been fired, it quoted defence sources as saying.

The tests were carried out at the Ministry of Defence's chemical and biological research establishment at Porton Down, it added in the front-page story.

The British team was unable to discern whether the weapons had been fired by President Bashar al-Assad's forces or by the rebels fighting him, nor could they say if there had been widespread use, The Times said.

It cited an unnamed source as saying: "There have been some reports that it was just a strong riot-control agent but this is not the case - it's something else, although it can't definitively be said to be sarin nerve agent."
pi_125229389
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:24 schreef Disorder het volgende:
Weet niet of het al gepost is, maar er is nu echt bewijs gevonden dat er chemische wapens zijn ingezet. Aldus Pownes, die weer verwijst naar ANP.
ingezet door Assad neem ik dan aan ?
nee echt niet !
pi_125229414
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:28 schreef HighVolume het volgende:
ingezet door Assad neem ik dan aan ?
Kan niet gezegd worden. Verder is er tijdje geleden video geweest van rebellen die chemische wapens testen. Betekent natuurlijk niet dat dit rebellen waren, wel dat dat niet uitgesloten kan worden.
pi_125229443
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:29 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Kan niet gezegd worden. Verder is er tijdje geleden video geweest van rebellen die chemische wapens testen. Betekent natuurlijk niet dat dit rebellen waren, wel dat dat niet uitgesloten kan worden.
ok duidelijk :)
nee echt niet !
pi_125229514
Aleppo wordt echt een soort free for all. Weer een Koerd doodgemarteld door een of ander Islamistisch groepje. Sheikh Maqsud is een Koerdische wijk in Aleppo die stretegisch heel goed ligt omdat het hoger ligt dan de rest van Aleppo en dus over de stad uitkijkt. Sheikh Maqsud is in handen van Koerdische strijders, maar rebellen proberen al een tijdje die wijk te veroveren op de Koerden.

Syria about 5 hours ago

Rebels in Aleppo in northern Syria severely tortured a 54-year-old Kurdish man who died after being thrown out onto the streets of the city's embattled Sheikh Maqsud district, a watchdog said Friday.

"Arab and Kurdish medical and political sources in Aleppo city have confirmed to the Syrian Observatory for Human Rights that Ibrahim Khalil died after being tortured by the Badr Martyrs' battalion," the Britain-based Observatory said.

Khalil was not a political activist, Observatory director Rami Abdel Rahman told the AFP news agency.
"Like dozens of others, he was arbitrarily detained and tortured by an armed group whose leaders have proven in the past to be nothing more than warlords, taking advantage of a security vacuum in areas no longer under regime control."

[AFP]
http://blogs.aljazeera.com/liveblog/topic/syria-153
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')