Wat vind jij ervan? Ik vind het nogal tegenstrijdig en het valt me op dat er op de Tunesische zender altijd "ex"-vechters op tv komen.quote:
Wat maakt het uit? Assad kijkt ook niet op 10.000 meer of minder doden.quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:56 schreef UpsideDown het volgende:
70k doden? Een aantal maanden geleden ook al. We zitten inmiddels al ruim over de 100k zou je dan zeggen...
Wij allemaal niet toch?quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat maakt het uit? Assad kijkt ook niet op 10.000 meer of minder doden.
Ik wel.quote:
Salafistenvriendjequote:Op vrijdag 12 april 2013 18:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat maakt het uit? Assad kijkt ook niet op 10.000 meer of minder doden.
Bron?quote:
Aldus de stadaard dictators-propaganda.quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:17 schreef IPA35 het volgende:
Als je tegen Assad bent ben je een Salafist/Zionist/Evangelist.
Geen realist?quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:17 schreef IPA35 het volgende:
Als je tegen Assad bent ben je een Salafist/Zionist/Evangelist.
Je moet wel even onderscheid maken tussen deze man en de jongeren die we eerder terug zagen komen uit Syri.quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:53 schreef rakotto het volgende:
[..]
Wat vind jij ervan? Ik vind het nogal tegenstrijdig en het valt me op dat er op de Tunesische zender altijd "ex"-vechters op tv komen.
Eerst heeft hij het over dat er geen hersenspoeling is en later is dat er wel en dan later is Al Nusra wel goed en mocht hij naar huis en werd hij verzorgd etc.
Ik vind het allemaal tegenstrijdig wat hij zegt en ik zie dit meer als propaganda van Tunesie om ervoor te zorgen dat mensen NIET naar Syrie moeten gaan.
Of zie ik het allemaal verkeerd?
Het komt niet veel in de media voor in Egypte, maar het is vrijwel bekend dat jongeren gerekruteerd worden door de Salafisten in moskeeen. Er is een reportage geweest en er werd flink ontkent dat het gebeurde in de moskee, maar men wist het wel zeker dat het daar gebeurt.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:43 schreef Aloulou het volgende:
Ik ben het Peunage eens. De media in Tunesie is sowieso tegen jongeren (en salafisten) die naar Syrie vertrekken, maar ik geloof niet dat dit programma in scene is gezet. De jongen komt ook vrij rustig en vooral rationeel over. Eerder had ik een filmpje gepost van een andere (iets oudere) kerel die 8 maanden in Syrie zat. Die praatte ook heel positief over Nosrah, dat ze goed en serieus georganiseerd zijn. En ook dat hij de strijd nog steeds steunde, net zoals deze jongen. Als men het echt propaganda was hadden ze bijv. Nosra van zaken beschuldigd, maar integendeel ze spraken beiden in hetzelfde programma bepaalde zaken tegen.
Er zal inderdaad een onderscheid zijn tussen oppertunistische jongeren, die bijv. vroeger crimineel waren, werkloos (uitzichtloosheid) en niet veel praktizerend en dan denken "opeens" een goede uitweg gevonden te hebben. En aan de andere kant echt ideologisch gedreven salafi's, die een rationele keuze maken en de strijd in een groter geheel zijn: Islamitische staat vestigen in Syrie en tegen vijanden vechten (volgens hen vijanden van de Islam).
Ik ben wel benieuwd (@rakotta) of er ook "zoveel" Egyptische jongeren naar Syrie zijn gegaan? Daar wat over terug in Egyptische media?
Overigens komen in allerlei media en ook journalisten die in Noord-Syrie waren terug dat Jubhat Nosra veruit de best georganiseerd militie is, ook vergeleken bij Liwaat at-Tawhid die men tot de Moslimbroeders rekent. De FSA is helemaal een zooitje zegt men, zitten ook criminelen tussen die op eigen gewin uit zijn en plunderen etc. Voor Syrie is dat geen goed scenario overigens.
Hoe weet je dat?quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:30 schreef Peunage het volgende:
De man in de video kwam bij Al-Nusrah terecht. En hoeveel ik ze ook veracht, ze discrimineren niet. Ze betalen je geen geld. Je gaat daar heen omdat er mensen zijn die dezelfde extremistische opvattingen hebben. Een groep like-minded mensen die uit gaan van een bepaalde kijk op deze wereld.
Hoe weet ik wat precies? Ik versta Arabisch, dus ik weet wat die man vertelt en ik heb eerder soortgelijke programma's gezien.quote:
Het gaat mij met mijn vraag niet om wat die man zegt, maar om de stellige beweringen die je doet in dit stukje tekst:quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:21 schreef Peunage het volgende:
De FSA is een mengelmoes van echte revolutionairen, criminelen, huurlingen, mensen die ergens belangen bij hebben, buitenlandse veiligheidsdiensten en af een toe een verdwaalde Nederlander/belg.
Al-Nusrah is anders georganiseerd. Hoewel ze ongetwijfeld door allerlei partijen en landen gefinancieerd worden is niet iedereen daar welkom.
Er zijn inmiddels juist bijzonder veel bronnen die echt EXACT het tegenovergestelde zeggen. Het is natuurlijk maar wat je verstaat onder 'geld betalen'. Maar je 'natje en je droogje' worden geheel verzorgd door 'particulieren' uit de meest dictatoriaal geleide Golfstaten, die je tevens aan de beste wapens en vrachtwagens vol munitie, MANPADS en explosieven helpen.quote:Ze betalen je geen geld. Je gaat daar heen omdat er mensen zijn die dezelfde extremistische opvattingen hebben. Een groep like-minded mensen die uit gaan van een bepaalde kijk op deze wereld.
quote:Syria’s major coalition of Islamist rebels rejects Qaeda allegiance vow
A major coalition of Islamist rebels fighting the regime of President Bashar al-Assad has denounced Al-Nusra Front’s pledge of allegiance to Al-Qaeda, urging insurgents to unite behind moderate Islam.
“When we in Syria launched our jihad (holy war) against the sectarian regime, we did not do so for the sake of allegiance to a man here or another there,” said the Syrian Islamic Liberation Front (SILF) in a statement late on Thursday.
It also rejected “imposing anything on (Syria’s) fighters and the people that they were not willing” to accept, said the statement posted on Facebook.
The SILF comprises some 20 rebel groups, and is represented in the mainstream rebel army’s command council.
It includes Liwa al-Tawhid, Suqour al-Sham, Liwa al-Islam and the Farouk brigade, which are among the opposition’s most prominent insurgent forces.
Meanwhile, fierce clashes between Syrian forces and Islamist rebels broke out in the northeast Syrian city of Qamishli on Friday as the opposition fighters controlled some parts of the city for the first time, activists said.
Syrian activists claimed that the Free Syrian Army (FSA) has entered Qamishli, located in Al-Hasaka province neighboring Turkey, for the first time, and targeted Syrian government’s forces as well as the city’s airport.
The monitoring group, the Syrian Observatory for Human Rights, said that fresh clashes between troops loyal to President Assad and Islamist rebels of Al-Nusra Front also took place on Friday.
“Fierce battles broke out between regime troops and Al-Nusra Front near Zuri square at the entrance to Qamishli and near the city’s airport, leaving several dead on both sides,” AFP quoted the Observatory as saying.
Elsewhere, regime troops pounded Tawq Melh and Tal Hamis in the majority Kurdish province of Hasake, said the Observatory, which relies on a network of activists, doctors and lawyers for its reports.
The fighting came a day after Assad’s regime called on the U.N. Security Council to class Al-Nusra Front as an Al-Qaeda-linked group, after its head pledged allegiance this week to Al-Qaeda leader Ayman al-Zawahiri.
http://english.alarabiya.(...)time-activists-.html
ingezet door Assad neem ik dan aan ?quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:24 schreef Disorder het volgende:
Weet niet of het al gepost is, maar er is nu echt bewijs gevonden dat er chemische wapens zijn ingezet. Aldus Pownes, die weer verwijst naar ANP.
Kan niet gezegd worden. Verder is er tijdje geleden video geweest van rebellen die chemische wapens testen. Betekent natuurlijk niet dat dit rebellen waren, wel dat dat niet uitgesloten kan worden.quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:28 schreef HighVolume het volgende:
ingezet door Assad neem ik dan aan ?
ok duidelijkquote:Op zaterdag 13 april 2013 13:29 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Kan niet gezegd worden. Verder is er tijdje geleden video geweest van rebellen die chemische wapens testen. Betekent natuurlijk niet dat dit rebellen waren, wel dat dat niet uitgesloten kan worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |