Dat dus.quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:05 schreef Karina het volgende:
Zoveel geld zou ik echt NOOIT uitlenen, gewoon meteen keihard nee zeggen.
Tja als iemand eens 50 euro vraagt, dan wil ik dat best geven.quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:05 schreef PierreBetfair het volgende:
Niet uitlenen, maar geven. Egoist!
Nou ja, ligt er aan aan wie en hoeveel je kan missen. Mijn ouders hebben wel eens behoorlijk veel aan een oom geleend en allemaal keurig netjes terug gekregen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:05 schreef Karina het volgende:
Zoveel geld zou ik echt NOOIT uitlenen, gewoon meteen keihard nee zeggen.
Wil je mij 50 euro geven?quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:06 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Tja als iemand eens 50 euro vraagt, dan wil ik dat best geven.
Voornamelijk om deze reden. Als men niet betaalt dan is de relatie meteen naar de knoppen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:06 schreef Isabeau het volgende:
Maar goed, het kan ook helemaal mis gaan en familierelaties heel slecht maken of zelfs kapot maken als de partij die moet betalen ineens stopt met betalen.
als zo'n goeie bekende 10k te kort komt, bewijst het mij al lang en breed dat die niet met geld om kan gaan...quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:07 schreef Ryon het volgende:
Geen 10.000 euro in je achterzak hebben zitten om aan een goede bekende te kunnen uitlenen. Sloebers.
Dit.quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:08 schreef RaymondK het volgende:
[..]
als zo'n goeie bekende 10k te kort komt, bewijst het w.b.t. al lang en breed dat die niet met geld om kan gaan...
Het enige wat rond is aan dat bedrag zijn de 4 nullen. Maar dat is verder niet verdacht ofzo.quote:(EUR 10.000 is een verdacht rond bedrag).
Eerder een last dan een zegen. En dan vooral omdat het gebeurt doordat hij niet makkelijk 'nee' kan zeggen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:09 schreef mvdejong het volgende:
Mijn complimenten dat je zo bereidwillig bent
Aan de pokertafel zeker, zodat je ze verder kon kaalplukken.quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:12 schreef PierreBetfair het volgende:
Mensen die het moeilijk hebben hoor je af en toe te helpen. Geef hen gewoon wat hondertjes als je het kunt missen. Ik heb wildvreemde fokkers ook wel eens geld gegeven. Weet al niet eens meer hoeveel, 300 of 400 euro meen ik.
Vakantie+zakgeld in FHF toch?quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:12 schreef PierreBetfair het volgende:
Mensen die het moeilijk hebben hoor je af en toe te helpen. Geef hen gewoon wat hondertjes als je het kunt missen. Ik heb wildvreemde fokkers ook wel eens geld gegeven. Weet al niet eens meer hoeveel, 300 of 400 euro meen ik.
quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:13 schreef Northside het volgende:
Aan de pokertafel zeker, zodat je ze verder kon kaalplukken.
Oh dat was een ander dan. Ik weet nog wel dat ik je naam voorbij had zien komen, alleen verkeerd geassocieerdquote:Op vrijdag 12 april 2013 16:17 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Nee Kerstdiner. Vakantie kan ik me. i.e.g niet herinneren. Misschien toen ik dronken was
Natuurlijk, maar toch prettig dat er nog mensen zijn die hun vertrouwen in de mensheid nog niet helemaal kwijt zijn.quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Eerder een last dan een zegen. En dan vooral omdat het gebeurt doordat hij niet makkelijk 'nee' kan zeggen.
Dat was frederik dacht ik.quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:18 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Oh dat was een ander dan. Ik weet nog wel dat ik je naam voorbij had zien komen, alleen verkeerd geassocieerd
Goed punt!quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:02 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Misschien moet je eens kijken naar het imago dat je hebt. Ik vind het namelijk helemaal niet normaal dat er zoveel mensen jou om een lening vragen.
Sorry moet altijd erg lachen om jouw posts.. Wou dat ik het talent had voor WOS dat jij hebt, dan zou ik ook eens met euries kunnen strooien als pepernoten..quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:17 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]Nopes. Iets met Kerst. Staat nog in FHF . Eerst aan 1 iemand 100 euro voor een Kerstdiner, daarna nog een paar, voor 200 euro.
Waarschijnlijk zitten ze nu in de schuldsanering, maar wel met een lekkere hertenbiefstuf in hun pens.
Waarom vragen deze mensen niet gewoon een lening aan bij de bank? Hebben ze geen baan, of zo? Je kunt simpelweg naar je bank gaan en een persoonlijke lening afsluiten.quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:03 schreef Nerdmans het volgende:
Het voelt niet fijn en ik vind gewoon dat ik het recht heb om zoiets gewoon niet te doen. Al voelt het toch vervelend om de deur dicht te doen wetende dat het "harde consequenties heeft voor de personen die het geld vragen.
klopt (ten dele). Vorig jaar heb ik een gezin op een korte vakantie laten gaan. Van zakgeld was echter geen sprake (geld is opgegaan aan de bungalow en 2 diners op dat park).quote:
het bedrag wat ze nodig hebben was 9.800 nogwat...quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Het enige wat rond is aan dat bedrag zijn de 4 nullen. Maar dat is verder niet verdacht ofzo.
Kijk het is niet dat ik met geld open op tafel zit...quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:19 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
TS ik denk dat je duidelijker moet zijn met je grenzen. Als ik zo lees wat de mensen in je omgeving even proberen te doen dan lopen ze een beetje over je heen. Maak eens duidelijk dat je liever geen geld uitleent, daar is niets mis mee. En als je geld uitleent dan moet je kenbara maken dat je geen honderden euro`s kan of wil uitlenen. Het is jouw geld en jij bent de baas TS!
Trouwens als mensen echt geld nodig hebben dan moeten ze eerst maar eens kritisch naar hun eigen uitgaven kijken.
Tja ik kan weinig doen aan mijn imago.quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:10 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Goed punt!
TS, ik ga er maar eventjes niet vanuit dat je in de Quote-500 staat, dus... sta je er om bekend dat er bij jou dus 'altijd' wel 'geld te halen' is?
Als dat het geval is, dan moet je dus echt wat assertiever worden en "nee!" leren zeggen. Verzin desnoods een smoes dat je het binnenkort zelf hard nodig hebt of zo.
En als zogenaamde "vrienden" je dan laten barsten, bedenk dan dat die "vrienden" helemaal nooit je "vrienden" waren.
En dat is jammer (dat eerste), het zou bij mij de zin wegnemen om zelfs maar die 1000 euro over te maken. Het lijkt er meer op dat de 9000 die ze niet van jou krijgen belangrijker zijn dan de 1000 die ze wel krijgen/lenen.quote:Op maandag 15 april 2013 11:06 schreef Nerdmans het volgende:
Ergens voel ik teleurstelling, maar uiteindelijk is het niet mijn probleem.
Dat is een goede zienswijze.quote:Op maandag 15 april 2013 12:40 schreef frederik het volgende:
[..]
En dat is jammer (dat eerste), het zou bij mij de zin wegnemen om zelfs maar die 1000 euro over te maken. Het lijkt er meer op dat de 9000 die ze niet van jou krijgen belangrijker zijn dan de 1000 die ze wel krijgen/lenen.
Zoek je nog een vriendinquote:Op maandag 15 april 2013 11:16 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Tja ik kan weinig doen aan mijn imago.
Ik ben gewoon niet zo moeilijk met mensen ff helpen en doe ook veel vrijwilligerswerk e.d.
Zaterdag sta ik in Eindhoven weer de hele dag kinderen te entertainen met de hoogvliegersdag.
Daar komt bij dat ik het goed heb..... dan weten ze je wel te vinden.
Ik ben geen miljonair ofzo, maar goed als je een AUdi TT RS hebt een Subaru e.d. dan komen mensen vanzelf tot de conclusie dat er toch wel wat geld zit.
En nogmaals her en der eens 50-100 euro geven, of de rondjes betalen maakt me niks uit.
Toen ikniks had, is er vaak genoef een keer wat geld gegeven om rond te komen, zonder dat ik dat terug moest geven. We hielden elkaar in stand.
Hoer.quote:Op maandag 15 april 2013 13:30 schreef Aloria het volgende:
[..]
Zoek je nog een vriendin![]()
![]()
Ik rij een geel autootje![]()
quote:
TS is geen uitleg schuldig. Gewoon een ''nee'' moet al volstaan.quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:09 schreef jroz het volgende:
Aangeven dat je slechte ervaring heb met geld uitlenen en dat je het daarom niet doet? Maak er een zielig verhaal van dat je een ex-goede vriend een keer 3.000,- hebt uitgeleend, en nooit meer terug hebt gekregen.
Hoezo dat nu weer ?quote:
Ik wil er best een rondje in rijden, ik wil er alleen niet gelijk een relatie voor aangaan met iemand en mijn benen wijd doen voor diegene. Jij blijkbaar wel.quote:Op maandag 15 april 2013 14:02 schreef Aloria het volgende:
[..]
Hoezo dat nu weer ?
Zou jij niet een rondje willen rijden in een AUdi TT RS hebt een Subaru.![]()
Nouja dan rijd ik nog netjes 120 op de snelweg, maar vind de auto zelf zo mooi, ben meer een zondags rijder![]()
zoek je nog een vriendin, : ik rij een geel autootje.quote:Op maandag 15 april 2013 13:30 schreef Aloria het volgende:
[..]
Zoek je nog een vriendin![]()
![]()
Ik rij een geel autootje![]()
Nee dat het een heel rustig autootje is en lang niet zo snel gaat als die monsters die jij op noemtquote:Op maandag 15 april 2013 14:11 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
zoek je nog een vriendin, : ik rij een geel autootje.
Is dat een soort van verkoopargument dat gele autootje?
Maar ik ben al geruime tijd in een hele mooie relatie
hoeft ook niet. ze doet dr benen denk ik al wijd als ze een in een van die monsters mag rijden. Mag hij vervolgens in haar rijden.quote:Op maandag 15 april 2013 14:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik wil er best een rondje in rijden, ik wil er alleen niet gelijk een relatie voor aangaan met iemand en mijn benen wijd doen voor diegene. Jij blijkbaar wel.
Ik vind het knap dat je het leent echt waar....quote:Op maandag 15 april 2013 11:16 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Tja ik kan weinig doen aan mijn imago.
Ik ben gewoon niet zo moeilijk met mensen ff helpen en doe ook veel vrijwilligerswerk e.d.
Zaterdag sta ik in Eindhoven weer de hele dag kinderen te entertainen met de hoogvliegersdag.
Daar komt bij dat ik het goed heb..... dan weten ze je wel te vinden.
Ik ben geen miljonair ofzo, maar goed als je een AUdi TT RS hebt een Subaru e.d. dan komen mensen vanzelf tot de conclusie dat er toch wel wat geld zit.
En nogmaals her en der eens 50-100 euro geven, of de rondjes betalen maakt me niks uit.
Toen ikniks had, is er vaak genoef een keer wat geld gegeven om rond te komen, zonder dat ik dat terug moest geven. We hielden elkaar in stand.
Het is helemaal geen schande om 'nee' te durven zeggen, kwestie van assertiviteit. Ik ken mensen die geen 'nee' kunnen zeggen en ook gevoelsmens zijn. Die worden volledig leeggezogen door mensen die een beroep op hen doen en uiteindelijk raken ze overspannen. Dus als je mensen teleurstelt doordat je nee zegt.. jammer voor hen maar niet jouw probleem.quote:Op maandag 15 april 2013 13:15 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Dat is een goede zienswijze.
Maar ik ben gevoelsmens.
Het voelt toch als mensen teleurstellen, al is het om goede redenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |