abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125285521
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 21:34 schreef Jian het volgende:

[..]

20+ is helemaal niets in die oorlog. De Irakezen zijn verpulvert net als het NK leger verpulvert zou worden. Er is geen leger ter wereld opgewassen tegen dat van de USA, dat mag je niet leuk vinden om wat voor reden dan ook, maar het is wel puur realisme.
Het gaat niet alleen om de aantallen maar ook om het psychologische effect.
Je kunt dan van mening zijn dat het Noord Koreaanse leger verplurvert zou worden in een oorlog, maar ik ben dat niet.

Netzoals ik niet van mening ben dat geen enkel leger is opgewassen tegen dat van de VS.
Dat soort ondoordachte praatjes komen vaak uit monden, flink gevoed met westerse propaganda en gesponsord met donkere, donkere zonnebrillen.
  zondag 14 april 2013 @ 21:46:35 #252
241662 Jian
Well, well, well
pi_125286184
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 21:37 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om de aantallen maar ook om het psychologische effect.
Je kunt dan van mening zijn dat het Noord Koreaanse leger verplurvert zou worden in een oorlog, maar ik ben dat niet.

Netzoals ik niet van mening ben dat geen enkel leger is opgewassen tegen dat van de VS.
Dat soort ondoordachte praatjes komen vaak uit monden, flink gevoed met westerse propaganda en gesponsord met donkere, donkere zonnebrillen.
Sorry, maar dit is echt klinkklare onzin, Red Dawn romantiek. Er is op dit moment geen slagvaardiger, geavanceerder, moderner, ervarener en beter getraind leger dan dat van de USA. En Noord Korea is als het er echt op aankomt geen enkele partij voor dat leger, ik zou oprecht niet weten hoe ze ook maar een kleine kans zouden maken.
pi_125286353
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 21:46 schreef Jian het volgende:

[..]

Sorry, maar dit is echt klinkklare onzin, Red Dawn romantiek. Er is op dit moment geen slagvaardiger, geavanceerder, moderner, ervarener en beter getraind leger dan dat van de USA. En Noord Korea is als het er echt op aankomt geen enkele partij voor dat leger, ik zou oprecht niet weten hoe ze ook maar een kleine kans zouden maken.
Dat zegt men elke keer, en toch moet men elke keer weer moeite doen om de nodige mislukkingen onder het tapijt weg te werken.

Ik zou niet wedden op één paard, maar jouw staat natuurlijk vrij te doen wat jij wilt.
  zondag 14 april 2013 @ 21:53:37 #254
241662 Jian
Well, well, well
pi_125286623
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 21:49 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Dat zegt men elke keer, en toch moet men elke keer weer moeite doen om de nodige mislukkingen onder het tapijt weg te werken.

Ik zou niet wedden op één paard, maar jouw staat natuurlijk vrij te doen wat jij wilt.
Welke mislukkingen, het neerhalen van 20 vliegtuigen door de Iraki? 20 vliegtuigen op iets van 100.000 vluchten boven vijandelijk gebied .....
  zondag 14 april 2013 @ 21:59:11 #255
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_125287004
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 21:49 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

nou ik zou niet op Noord Korea wedden, niet bij het voetballen en niet bij oorlogsvoering, met al die ondervoede krielmannetjes
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_125287161
quote:
7s.gif Op zondag 14 april 2013 21:53 schreef Jian het volgende:

[..]

Welke mislukkingen, het neerhalen van 20 vliegtuigen door de Iraki? 20 vliegtuigen op iets van 100.000 vluchten boven vijandelijk gebied .....
Je begrijpt vast wel dat de VS niets op eigen hand doen? Ze leggen sancties op, sluiten handelswegen, e.d., maken de lokale bevolking gek door ze op te ruien tegen de eigen overheid en financieren "vrijheidsstrijders" met oorlogstuig. Als de situatie voldoende is gedestabiliseerd, het leger (al dan niet sterk) verzwakt, dan komen ze er nog een "no fly zone" tegenaangooien vanaf 10KM hoogte of meer, gevolgd door een tapijt aan clustermunitie op zowel militaire als civiele doelen.

Als er eenmaal bijna niets meer over is van een land, komt men nog eventueel een grondoorlog "beginnen", en walst men vervolgens trots hoofdsteden binnen als de "bevrijder".

Als het land is leeggeroofd van de olie en andere natuurlijke bronnen, mag het volk elkaar naar westerse normen en waarden afmaken.

Zie voor bovenstaande scenario's; Libië en Syrië (laatste wordt nog gecompleteerd).

Om dit te bewerkstelligen moet je heel wat eigen en internationale verdragen schenden en vaak zelfs mensenrechten.
Heel wat "allies" moeten daarbij meewerken of hun oogkleppen opzetten.

Een voorbeeld is Irak (zgn. aanwezigheid MDW's) en Vietnam, daar zijn ze er niet zo "gevierd" vanaf gekomen.

Sowieso 100.000 vluchten nodig hebben als übernatie en het aller-überste leger ter wereld. :')
  zondag 14 april 2013 @ 22:07:05 #257
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_125287588
De USA controleert onmiddellijk het luchtruim, met stealth en ook met honderden drones , nee dat is geen partij

Ze zullen nooit weten hoe, waar en daar wat ze geraakt zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 14 april 2013 @ 22:08:52 #258
241662 Jian
Well, well, well
pi_125287739
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 22:01 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Je begrijpt vast wel dat de VS niets op eigen hand doen? Ze leggen sancties op, sluiten handelswegen, e.d., maken de lokale bevolking gek door ze op te ruien tegen de eigen overheid en financieren "vrijheidsstrijders" met oorlogstuig. Als de situatie voldoende is gedestabiliseerd, het leger (al dan niet sterk) verzwakt, dan komen ze er nog een "no fly zone" ertegenaangooien vanaf 10KM hoogte of meer, gevolgd door een tapijt aan clustermunitie op zowel militaire als civiele doelen.

Als er eenmaal bijna niets meer over is van een land, komt men nog eventueel een grondoorlog "beginnen", en walst men vervolgens trots hoofdsteden in als de "bevrijder".

Als het land is leeggeroofd van de olie en andere natuurlijke bronnen, mag het volk elkaar naar westerse normen en waarden afmaken.

Zie voor bovenstaande scenario's; Libië en Syrië.

Om dit te bewerkstelligen moet je heel wat eigen en internationale verdragen schenden en vaak zelfs mensenrechten.

Een voorbeeld is Irak (zgn. aanwezigheid MDW's) en Vietnam, daar zijn ze er niet zo "gevierd" vanaf gekomen.

Sowieso 100.000 vluchten nodig hebben als übernatie en het aller-überste leger ter wereld. :')
Ja en? Wat wil je nu met een pleidooi over hoe gemeen en achterbaks die Yanken zijn als het op oorlog voeren aankomt. Maakt dat, dat leger minder slagvaardig ofzo?
pi_125287908
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 22:08 schreef Jian het volgende:

[..]

Ja en? Wat wil je nu met een pleidooi over hoe gemeen en achterbaks die Yanken zijn als het op oorlog voeren aankomt. Maakt dat, dat leger minder slagvaardig ofzo?
Ja, want tegen een sterkere opponent hebben zij het tot op heden nog niet opgenomen.
Tegen China, India, Rusland zou het al gauw een ander verhaaltje worden.

Duitsers dachten ook onschendelijk, onoverwinnelijk te zijn, tot op 1945. :')

quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 22:07 schreef michaelmoore het volgende:
De USA controleert onmiddellijk het luchtruim, met stealth en ook met honderden drones , nee dat is geen partij
Wat is dat eigenlijk, stealth??

[ Bericht 11% gewijzigd door Gruj0 op 14-04-2013 22:17:38 ]
  zondag 14 april 2013 @ 22:19:31 #260
241662 Jian
Well, well, well
pi_125288562
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 22:11 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Ja, want tegen een sterkere opponent hebben zij het tot op heden nog niet opgenomen.
Tegen China, India, Rusland zou het al gauw een ander verhaaltje worden.

Duitsers dachten ook onschendelijk, onoverwinnelijk te zijn, tot op 1945. :')

Dat komt ondermeer omdat er op dit moment geen sterkere opponent is. China zou waarschijnlijk het meest geducht zijn en het zou een bloedbad worden dat zijn weerga niet kent, ùiteindelijk nucleair ook. Maar conventioneel op zee en in de lucht zijn ze (bij lange na nog) niet opgewassen tegen het Amerikaanse leger.

Zoals uit je vorige post wel bleek, zit er teveel emotie in je redenaties. Je hoopt duidelijk dat die "smerige Yanken" een keer op hun duvel krijgen en dat mag ........ maar dat maakt het nog niet realistisch.
pi_125289003
quote:
7s.gif Op zondag 14 april 2013 22:19 schreef Jian het volgende:

[..]

Dat komt ondermeer omdat er op dit moment geen sterkere opponent is. China zou waarschijnlijk het meest geducht zijn en het zou een bloedbad worden dat zijn weerga niet kent, ùiteindelijk nucleair ook. Maar conventioneel op zee en in de lucht zijn ze (bij lange na nog) niet opgewassen tegen het Amerikaanse leger.

Zoals uit je vorige post wel bleek, zit er teveel emotie in je redenaties. Je hoopt duidelijk dat die "smerige Yanken" een keer op hun duvel krijgen en dat mag ........ maar dat maakt het nog niet realistisch.
Als dat echt zo was, had de VS na 1945 de wereldbol nog wel verrijkt met nog wat andere atoomacties boven bewoond gebied. Helaas was er toch een factor waardoor zij terughoudend werden; de Sovjet Unie.

Ik herhaal; Duitsers dachten ook onoverwinnelijk te zijn. Ten tijde van het Derde Rijk had Duitsland een militaire voorsprong, gelijk aan het Amerikaanse van heden. En toch bleek dat niet genoeg om oppermachtig te blijven.

Amerikanen hebben mij niets gedaan, en hoe het hen zal vergaan waar dan ook interesseert mij niet zoveel. Het enige punt dat ik hekel is puur het feit dat zij overschat worden.
  zondag 14 april 2013 @ 22:30:08 #262
241662 Jian
Well, well, well
pi_125289437
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 22:24 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Als dat echt zo was, had de VS na 1945 de wereldbol nog wel verrijkt met nog wat andere atoomacties boven bewoond gebied. Helaas was er toch een factor waardoor zij terughoudend werden; de Sovjet Unie.

Ik herhaal; Duitsers dachten ook onoverwinnelijk te zijn. Ten tijde van het Derde Rijk had Duitsland een militaire voorsprong, gelijk aan de Amerikaanse van heden. En toch bleek dat niet genoeg oppermachtig te blijven.

Amerikanen hebben mij niets gedaan, en hoe het hen zal vergaan waar dan ook interesseert mij niet zoveel. Het enige punt dat ik heikel is puur het feit dat zij overschat worden.
We kunnen hier wel een verhandeling gaan houden waarom de Duitsers uiteindelijk de oorlog verloren, maar dat heeft gewoon niet al te veel te maken met het feit, oké, vooruit, met de aan zekerheid grenzende mogelijkheid dat de Amerikanen in geval van een gewapend conflict, gehakt maken van Noord Korea.
  Moderator zondag 14 april 2013 @ 22:32:53 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125289624
de Duitsers konden ook iedereen hebben in hun tijd

werd pas een probleem toen ze tegen de hele wereld gingen vechten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 14 april 2013 @ 22:55:02 #264
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_125291341
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 22:11 schreef Gruj0 het volgende:

Wat is dat eigenlijk, stealth??
Iets dat de Noord Koreanen nooit zien aankomen, totdat ze gebombardeerd zijn, net als Drones op 3000 meter hoogte zeg maar.

Of vraag je nu wat zijn Drones??
pi_125291492
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 21:46 schreef Jian het volgende:

ik zou oprecht niet weten hoe ze ook maar een kleine kans zouden maken.
Omdat je vanaf je geboorte gehersenspoeld bent door de Westerse propaganda. Op school leerde je al hoe onverslaanbaar het Amerikaanse leger is en hoe slecht het communisme is. Je hebt nooit de moeite genomen om van die tunnelvisie af te geraken, daarom ben je heilig overtuigd van je gelijk.

Ps. Irak de op 3 na grootste krijgsmacht ter wereld, die vond ik ook wel grappig. Na de VS, N-Korea, China in willekeurige volgorde.........komt zeker Irak. ;)
  zondag 14 april 2013 @ 23:01:58 #266
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_125291897
The Beast Dennis gaat weer bij zijn vriend op visite in augustus

http://www.telegraaf.nl/p(...)r_Noord-Korea__.html

quote:
zo 14 apr 2013, 22:22
Dennis Rodman weer naar Noord-Korea
van onze redactie
AMSTERDAM -

Een dreigende oorlog of niet, basketballegende Dennis Rodman gaat deze zomer "lol maken" met zijn vriend Kim Jung-un.

Dennis en de Noord-Koreaanse dictator ontmoetten elkaar eerder dit jaar en dat is beiden goed bevallen, zo blijkt.

De boomlange voormalig basketballer zegt in Amerikaanse media op 1 augustus weer naar Noord-Korea te vertrekken. "Ik weet nog niet wat we gaan doen. In elk geval een hoop lol maken."

Dennis hoopt voor die tijd de Amerikaanse president Barack Obama te spreken. Kim zou een boodschap hebben: "Laat Obama mij bellen. Want als we praten komen we er wel uit."

Hij deed de uitspraak bij een gala voor het goede doel.

De host grapte: "Omdat Dennis Rodman hier is weten we in elk geval dat we vanavond niet worden gebombardeerd door Noord-Korea."
  zondag 14 april 2013 @ 23:06:56 #267
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_125292239
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 22:56 schreef PierreBetfair het volgende:
n hoe slecht het communisme is.
Het communisme is failliet gegaan doordat het ieder particulier initiatief onderdrukte, jongetjes die in garages een computer uitvinden enzo

Die werden door Stalin te werk gezet op het land, aardappels rooien enzo
  zondag 14 april 2013 @ 23:08:42 #268
241662 Jian
Well, well, well
pi_125292334
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 22:56 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Omdat je vanaf je geboorte gehersenspoeld bent door de Westerse propaganda. Op school leerde je al hoe onverslaanbaar het Amerikaanse leger is en hoe slecht het communisme is. Je hebt nooit de moeite genomen om van die tunnelvisie af te geraken, daarom ben je heilig overtuigd van je gelijk.
Kill 'm those damn commies and send those yellow rats to hell :( zoiets? dorpsclown :D

quote:
Ps. Irak de op 3 na grootste krijgsmacht ter wereld, die vond ik ook wel grappig. Na de VS, N-Korea, China in willekeurige volgorde.........komt zeker Irak. ;)
Dat Irak voor Dessert Shield de 4e krijgsmacht ter wereld was is gewoon een feit hoor of jij dat grappig vond doet daarbij weinig tot niets ter zake. :)
pi_125292828
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 21:24 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Irak had geen leger, dat wist iedereen. Een handjevol elitetroepen en de rest rebellen die op een ezel of berggeit de tegenstander te lijf gingen.

NKorea heeft 1 miljoen bijzonder goed getrainde soldaten, en nog een 6 miljoen reserves.
Nou, zeven miljoen noord-Koreanen die uitermate bedreven zijn in het maken van koprollen. Daar is zelfs het Belgische leger niet bang voor...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_125293440
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 23:08 schreef Jian het volgende:

Dat Irak voor Dessert Shield de 4e krijgsmacht ter wereld was is gewoon een feit hoor of jij dat grappig vond doet daarbij weinig tot niets ter zake. :)
Beste mens, Saddam had naar schatting 70.000 soldaten van de Rep. Garde. De rest kon je niet eens een leger noemen. Mensen in pick-ups die in hun kapotte spijkerbroek met een pistool in de rondte schoten.

Kom maar met je bron over dat 4de leger ter wereld

Hoogstwaarschijnlijk hadden zelfs landen als India en Pakistan al een veel groter leger dan Irak.
  zondag 14 april 2013 @ 23:37:40 #271
241662 Jian
Well, well, well
pi_125294089
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 23:25 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Beste mens, Saddam had naar schatting 70.000 soldaten van de Rep. Garde. De rest kon je niet eens een leger noemen. Mensen in pick-ups die in hun kapotte spijkerbroek met een pistool in de rondte schoten.

Kom maar met je bron over dat 4de leger ter wereld

Hoogstwaarschijnlijk hadden zelfs landen als India en Pakistan al een veel groter leger dan Irak.
HET IRAAKSE LEGER, met een miljoen man onder de wapenen, heette in 1990 het op vier na grootste ter wereld te zijn. De daarop volgende klinkende overwinning van de anti-Iraakse coalitie, geleid door de Verenigde Staten, maar numeriek zwakker, bewees dat aantallen weinig zeggen over militaire kracht. Iets dergelijks geldt voor de machtsbalans op het Koreaanse schiereiland.

http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Korea/machtsbalans.html

Niet dat het er iets toe doet. In geval van een gewapend conflict maakt NK nul komma nul kans tegen de VS en één ieder die ze wel een kans toedicht is niet helemaal ..... nou vooruit, wakker :D
  zondag 14 april 2013 @ 23:39:33 #272
104871 remlof
Europees federalist
pi_125294210
Het gaat binnen 18 uur gebeuren of het loopt met een sisser af. De 15e is het de geboortedag van de NoKo vader des vaderlands.
Yankee go home!
pi_125294435
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 23:37 schreef Jian het volgende:

HET IRAAKSE LEGER, met een miljoen man onder de wapenen, heette in 1990 het op vier na grootste ter wereld te zijn. De daarop volgende klinkende overwinning van de anti-Iraakse coalitie, geleid door de Verenigde Staten, maar numeriek zwakker, bewees dat aantallen weinig zeggen over militaire kracht. Iets dergelijks geldt voor de machtsbalans op het Koreaanse schiereiland.

Thnx voor het bewijzen van je eigen ongelijk. Ik vond het ook al vreemd.
  zondag 14 april 2013 @ 23:47:09 #274
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_125294643
quote:
2s.gif Op zondag 14 april 2013 23:39 schreef remlof het volgende:
Het gaat binnen 18 uur gebeuren of het loopt met een sisser af. De 15e is het de geboortedag van de NoKo vader des vaderlands.
Inderdaad, wat denk jij?
  zondag 14 april 2013 @ 23:48:01 #275
241662 Jian
Well, well, well
pi_125294692
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 23:43 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Thnx voor het bewijzen van je eigen ongelijk. Ik vond het ook al vreemd.
De eerdere discussie waar je e.e.a hebt opgepikt ging over aantallen en dat Irak niets voorstelde en niet vergelijkbaar zou zijn met N. Korea. Of het nu het op 3 na of 4 na grootste leger was doet niet zo terzake. NK is puin zo gauw ze een nuke lanceren, dat is de essentie en wat jij verder bralt, ja sorry, meer kan ik er echt niet van maken, zal aan de uitslag niets veranderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')