Dat lijkt me in deze zaak niet het geval aangezien ze de personen niet echt kende volgens het bericht.quote:Op vrijdag 12 april 2013 12:06 schreef DemonRage het volgende:
Het komt helaas al te vaak voor dat een meisje bij een groep ontspoorde lui belandt. Vervolgens geniet ze eventjes van de aandacht en schijnveiligheid en gaat ze zich gedragen naar hoe hun het willen, ofwel ze verandert langzaam in het "hoertje" van die club zonder dat ze het door heeft. Dan wordt ze op zekere dag misbruikt of afgedankt en blijft er een gebroken, depressief, onzeker meisje achter.
Daar staan die feiten niet in, dat maak jij ervan.quote:Op basis van het bericht...
Ik vind sletten, zoals ik hierboven heb beschreven en dat gaat dus niet om vrouwen die veel verschillende partners hebben, gewoon niet aantrekkelijk of het anderzins een goede eigenschap. Maar verder heb ik daar niks mee te maken, dat is haar privezaak en wat ik daarvan vind is mijn privezaak. Maar als je dingen doet waar je spijt van krijgt en dan een betrokkene de schuld geeft en van verkrachting beschuldigd dan wordt het een ander verhaal. Dat lijkt me niet heel onwaarschijnlijk in deze.quote:Schop onder je ballen, echt, man, tering! Slutshaming zit er diep in of niet soms? Bah.
Ook dronken mensen kunnen echt ja zeggen en echt ja doen.quote:Daarom dus ook, alleen bij een echte ja seks hebben.
Wat daar staat is alles wat we hebben, daar ga ik vanuit in mijn reactie.quote:Op vrijdag 12 april 2013 12:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar staan die feiten niet in, dat maak jij ervan.
Je mening over vrouwen is niet relevant, dat maakt namelijk nog niet dat ze maar verkracht mogen worden(ik ga er vanuit dat jij er ook zo over denkt).quote:Ik vind sletten, zoals ik hierboven heb beschreven en dat gaat dus niet om vrouwen die veel verschillende partners hebben, gewoon niet aantrekkelijk of het anderzins een goede eigenschap. Maar verder heb ik daar niks mee te maken, dat is haar privezaak en wat ik daarvan vind is mijn privezaak. Maar als je dingen doet waar je spijt van krijgt en dan een betrokkene de schuld geeft en van verkrachting beschuldigd dan wordt het een ander verhaal. Dat lijkt me niet heel onwaarschijnlijk in deze.
Dat heeft een grens en vooral bij mensen waarvan je niet weet hoe dat zit betekend dat gewoon nee.quote:Ook dronken mensen kunnen echt ja zeggen en echt ja doen.
Dus volgens jouw theorie moet ik nu bezopen en van de wereld door drugs in de goot liggen? Want ik kom uit een gebroken gezin. Ik moet je teleurstellen, ik rook niet eens. Idioot.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:54 schreef Lyrebird het volgende:
De nadelen van een gebroken gezin. Vader en moeder gescheiden. Kinderen die op vroege leeftijd experimenteren met drank en drugs, die feesten zonder toezicht van ouders.
Ook in een tijd zonder sociale media had dit meisje problemen gehad, omdat ouders weigeren hun verantwoordelijkheid te nemen.
Dit meisje is daar de dupe van.
U hebt geen kennis van logica.quote:Op vrijdag 12 april 2013 12:31 schreef 75020 het volgende:
[..]
Dus volgens jouw theorie moet ik nu bezopen en van de wereld door drugs in de goot liggen? Want ik kom uit een gebroken gezin. Ik moet je teleurstellen, ik rook niet eens. Idioot.
Iemand beweert iets, en jij maakt dat tot feit op basis van jouw fantasie.quote:Wat daar staat is alles wat we hebben, daar ga ik vanuit in mijn reactie.
Als je uit het raam kunt hangen om te kotsen kun je ook nee zeggen.quote:Feit is dat er een foto is van een kotsend meisje die uit een raam hangt en geneukt wordt, feit is dat er vertelt wordt in dat bericht hierboven dat de jongens helemaal niet ontkennen dat ze zo dronken was dat er geen sprake meer was van een duidelijke ja.
Dat vind ik ook allemaal heel erg, maar dat is geen reden om er maar meteen een verkrachting bij te fantaseren.quote:Feit is dat alleen het verspreiden van die foto al strafbaar is en die jongens gewoon fluitend weglopen, na dat strafbare feit en al de pesterijen die tot de dood van iemand hebben geleid.
Toen je weer begon te fantaseren om mij in een hokje te plaatsen vond je dat kennelijk nog wel relevant.quote:Je mening over vrouwen is niet relevant, dat maakt namelijk nog niet dat ze maar verkracht mogen worden(ik ga er vanuit dat jij er ook zo over denkt).
Het voldoet ook niet aan mijn persoonlijke normen maar daarin ligt de lat wat hoger dan slechts niet verkrachten.quote:Het lijkt mij gewoon vrij duidelijk dat iemand die zo dronken is dat ze uit dat raam hangt te kotsen niet meer in staat is om normaal na te denken en het dus een nee is. Weg met dat grijze gebied in de seksuele opvoeding, weg met de wie zeurt krijgt een beurt mentaliteit en de ja ze was stomdronken dus ze wilde wel mentaliteit.
Ik heb ook wel eens dronken vrouwen tegen zichzelf in bescherming genoemen, maar dat doet niet af aan dat ja ja is en de nee van mij moest komen.quote:Dat heeft een grens en vooral bij mensen waarvan je niet weet hoe dat zit betekend dat gewoon nee.
Ik heb ze wel mee gemaakt op mijn 15de. Maar daar kwam niemand op ideeen om meiden die out gingen te misbruiken, dan zit er echt een steekje los in je bovenkamer.quote:Op vrijdag 12 april 2013 09:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik hing op mn 15de niet kotsend van de wodka en wiet uit een raam.
Dit dus!quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:19 schreef Grouch het volgende:
[..]
True, maar de verkrachting danwel vrijwillige gangbang waar ze later spijt van kreeg is eigenlijk niet eens belangrijk. We zullen nooit weten wat de ware toedracht was, tenzij er bekentenissen volgen.
Wat we wel weten is dat mensen er voor kozen haar nog jarenlang hiermee te blijven treiteren, doelbewust er alles aan deden om haar het leven onmogelijk te maken en toen het leven voor haar daadwerkelijk onmogelijk bleek nog even lekker doorgingen met natrappen.
En DAT was niet haar schuld.
Er is een bericht waarop gereageerd wordt, dat bericht wordt ook nog eens ondersteunt door dat bericht van die hackervereniging, er is een stuk meer "bewijs" om mee te gaan met het bericht dan om jouw redenering te volgen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 12:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Iemand beweert iets, en jij maakt dat tot feit op basis van jouw fantasie.
Bullshit en dat weet je, maar het gaat niet eens om nee zeggen, het gaat om geen echte ja kunnen zeggen.quote:Als je uit het raam kunt hangen om te kotsen kun je ook nee zeggen.
Ben jij zo iemand die denkt dat het alleen verkrachting is als het meisje nee gilt, huilt en vecht?quote:Dat vind ik ook allemaal heel erg, maar dat is geen reden om er maar meteen een verkrachting bij te fantaseren.
Jij was het die lekker aan slutshaming deed en nog even moest vertellen wat je wel niet dacht van dat soort meisjes, ook al had dat niets met de topic te maken verder.quote:Toen je weer begon te fantaseren om mij in een hokje te plaatsen vond je dat kennelijk nog wel relevant.
Make up your mind. Gaat het om het ja-zeggen of het nee-zeggen ?quote:Op vrijdag 12 april 2013 12:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Ook dronken mensen kunnen echt ja zeggen en echt ja doen.
Het is inderdaad haar eigen schuld dat ze dood is.quote:Op vrijdag 12 april 2013 12:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet, maar er zijn nou eenmaal 'wie zeurt krijgt een beurt'-vrouwen, en types die zich laten pakken om er iets anders voor terug te krijgen, al is het maar aandacht. Daar heb ik veel minder respect voor dan voor vrouwen die de seks krijgen die ze echt willen.
Sowieso facebook.quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:01 schreef Lyrebird het volgende:
Bijzonder effectief, al dat gelike.
Wat heb ik een hekel aan die like knop. Te veel social pressure.
Oh, die waren erbij?quote:Er is een bericht waarop gereageerd wordt, dat bericht wordt ook nog eens ondersteunt door dat bericht van die hackervereniging, er is een stuk meer "bewijs" om mee te gaan met het bericht dan om jouw redenering te volgen.
Ik claim niks anders dan dat moederlief er niet bij was maar liever over verkrachting spreekt dan over slettengedrag van haar dochter, en dat jij dan als een pavlovteef begint te keffen.quote:Maar voel je vrij bewijs aan te leveren dat jouw idee ondersteunt, jij bent het die een claim maakt dat het anders is als in het bericht.
Mensen in hulpeloze staat kotsen over het algemeen alles onder en niet netjes uit het raam.quote:Bullshit en dat weet je, maar het gaat niet eens om nee zeggen, het gaat om geen echte ja kunnen zeggen.
Nee, ik ben zo iemand die vindt dat als je achteraf spijt hebt van seks je er geen verkrachting van moet maken.quote:Ben jij zo iemand die denkt dat het alleen verkrachting is als het meisje nee gilt, huilt en vecht?
Gelul, De Guidance probeerde mij in een hokje te plaatsen waar ik niet thuishoor, dus leg ik dat uit, dat jij je ook meteen aangesproken voelt is niet mijn probleem. Verder is het nogal onzinnig om te doen alsof er eerst een contract moet worden ondertekend met minstens een half uur bedenktijd door nuchtere mensen. Nee is nee, maar ja is ook ja, ook als je er later spijt van krijgt.quote:Jij was het die lekker aan slutshaming deed en nog even moest vertellen wat je wel niet dacht van dat soort meisjes, ook al had dat niets met de topic te maken verder.
En zo overdreven hoeft niet, gewoon een duidelijke ja van iemand die daartoe in staat is, of niet erop klimmen.quote:Wie zegt dat ze geen nee meer kon zeggen? Misschien was ze er gewoon niet zo goed in, die eigenschap hebben sletten nog wel eens.
Met de post eens maar alles uit het artikel impliceert dat het verkrachting was.quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Oh, die waren erbij?
[..]
Ik claim niks anders dan dat moederlief er niet bij was maar liever over verkrachting spreekt dan over slettengedrag van haar dochter, en dat jij dan als een pavlovteef begint te keffen.
[..]
Mensen in hulpeloze staat kotsen over het algemeen alles onder en niet netjes uit het raam.
[..]
Nee, ik ben zo iemand die vindt dat als je achteraf spijt hebt van seks je er geen verkrachting van moet maken.
[..]
Gelul, De Guidance probeerde mij in een hokje te plaatsen waar ik niet thuishoor, dus leg ik dat uit, dat jij je ook meteen aangesproken voelt is niet mijn probleem. Verder is het nogal onzinnig om te doen alsof er eerst een contract moet worden ondertekend met minstens een half uur bedenktijd door nuchtere mensen. Nee is nee, maar ja is ook ja, ook als je er later spijt van krijgt.
Hier ben ik het zwaar mee eens. En ik denk ook niet dat het verhaal werkelijk zo is, zoals in de OP beschreven. Je vriendin gaat niet zomaar naar huis waarna jij opeens WEL blijft. Er is meer aan de hand geweestquote:Op vrijdag 12 april 2013 09:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Inderdaad. Wat voor een opvoeding heeft dat kind gehad. 15 jaar en aan de wiet en sterke drank. Finaal naar de klote gezopen en geblowd dat ze niet meer weet wat ze doet.
En die moeder stapt daar overheen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Begrijp me niet verkeerd ofzo, iemand verkrachten is ook niet normaal, maar op je 15de jezelf finaal van de wereld zuipen en blowen vind ik ook niet echt door de beugel kunnen.
Dat was inderdaad haar eigen keuze. Alsof iedereen die gepest wordt zichzelf opknoopt.quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:59 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het is inderdaad haar eigen schuld dat ze dood is.
Ah, het meisje dat ja zegt weet niet waar ze mee bezig is maar de kerel die zelf ook een fles wodka achter de kiezen heeft moet nog perfect kunnen inschatten in wat voor staat dat meisje is?quote:Op vrijdag 12 april 2013 12:47 schreef erodome het volgende:
Bullshit en dat weet je, maar het gaat niet eens om nee zeggen, het gaat om geen echte ja kunnen zeggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |