abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125169612

Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner
Wie loopt waar en wanneer google docs
pi_125169737
Laatste posts:

quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:00 schreef Quoi het volgende:

[..]

Je kunt er beter vanuit gaan dat het een enorme kluif wordt. Het is niet voor niks de marathon ;) Met dat in je gedachten kan het alleen maar meevallen :) En het voelt toch gewoon goed om goed voorbereid te zijn!
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:00 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Dat is waar, maar dat kan ook nog lopend.. ;)
  donderdag 11 april 2013 @ 21:06:46 #3
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_125169887
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:58 schreef YUR het volgende:

[..]

Precies! Iedereen denkt dat het een makkie voor me gaat worden -O-
Zet hem op! *O* ^O^
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  donderdag 11 april 2013 @ 21:07:07 #4
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_125169912
oke,zondag de marathon, maar morgen eerst de officiele start van het NZ'se Harriersseizoen *O*
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_125169960
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
oke,zondag de marathon, maar morgen eerst de officiele start van het NZ'se Harriersseizoen *O*
Wedstrijdje lopen morgen? :D
  donderdag 11 april 2013 @ 21:09:10 #6
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_125170001
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:08 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Wedstrijdje lopen morgen? :D
nee,morgen is de opening met een clubrun waarbij jong en oud samen een rondje doen met afstanden voor elk wt wils
pi_125170131
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:09 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

nee,morgen is de opening met een clubrun waarbij jong en oud samen een rondje doen met afstanden voor elk wt wils
Oh dat is wel gezellig! Gewoon een beetje met z'n allen lopen, kletsen enzo. Leuk! Gewoon lekker trainingsloopje voor jou dus..
  donderdag 11 april 2013 @ 21:13:35 #8
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_125170215
inderdaad, ik ga ook lekker heen om een beetje te ouwehoeren en te kijken wat ieders plannen zijn voor het komende seizoen.
Volgende week ook nog een clubrun, die ik waarschijnlijk over sla ivm The Three Peaks of gewoon een beetje met de oudjes mee sjokken, en daarna beginnen we te crossen
pi_125170671
:W hallo kletskoppen :) Ik kom niet bijgelezen op drukke dagen...
Maar ik ga morgen lekker naar de zee tot en met zondag *O*

En ik heb mijn mevrouw zo ver gekregen om zaterdag met mij mee te gaan hardlopen :D Ik loop dan de tweede training van de Get running training, en dat is met 2 gezelliger dan alleen :)
En omdat mijn ouders ook mee gaan hebben we oppas :)
  donderdag 11 april 2013 @ 21:28:23 #10
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_125170902
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:23 schreef Nirak het volgende:

En ik heb mijn mevrouw zo ver gekregen om zaterdag met mij mee te gaan hardlopen :D Ik loop dan de tweede training van de Get running training, en dat is met 2 gezelliger dan alleen :)
schijnt mooi weer te worden dus alvast veel (hardloop)plezier met z'n allen!!
  donderdag 11 april 2013 @ 21:40:20 #11
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_125171584
M'n 1km record aangescherpt met 1 minuut, 2 seconden. :)
Ging er wel bewust voor trouwens, 3.45 rond nu.

Verder nog rustig 4km gelopen, vond ik wel weer genoeg voor vandaag.
  donderdag 11 april 2013 @ 21:41:38 #12
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125171674
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:23 schreef Nirak het volgende:

Is dat de Get Running app?

Veel plezier bij "de zee"!
pi_125172056
Wow, die nieuwe schoenen zorgen er niet alleen voor dat ik weer zonder pijntjes loop, maar er zitten ook ingebouwde raketten in. Ik had er aardig de sokken in, maar liep nog niet op mijn max... en toch: bekertjes. En meteen 5 *O* w/ :+ *O*
Vooral die 5km in 25min voelt erg lekker :P

http://www.endomondo.com/workouts/175686654/2436456

Ik had echt nooit gedacht dat nieuwe schoenen (met iets minder drop) zoveel verschil zouden maken.
pi_125172176
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:48 schreef GlenHighland het volgende:
Wow, die nieuwe schoenen zorgen er niet alleen voor dat ik weer zonder pijntjes loop, maar er zitten ook ingebouwde raketten in. Ik had er aardig de sokken in, maar liep nog niet op mijn max... en toch: bekertjes. En meteen 5 *O* w/ :+ *O*
Vooral die 5km in 25min voelt erg lekker :P

http://www.endomondo.com/workouts/175686654/2436456

Ik had echt nooit gedacht dat nieuwe schoenen (met iets minder drop) zoveel verschil zouden maken.
Welke schoenen heb je?
pi_125172327
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:50 schreef Arquero het volgende:

[..]

Welke schoenen heb je?
Saucony Triumph 10 (met 8mm drop i.p.v. 12, waardoor ik nu echt nauwelijks meer op mijn hak land)

pi_125172447
Zo, weer fris en fruitig op de bank. Wat eerder weggegaan van de training, want ik vond het wel weer mooi geweest na zaterdag/zondag/maandag/woensdag en ik wil zaterdag ook weer een lekker duurloopje lopen. Er zit wel lekker veel vocht in de lucht, heerlijk loopweer :D
pi_125172526
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:54 schreef hatsaflats het volgende:
Zo, weer fris en fruitig op de bank. Wat eerder weggegaan van de training, want ik vond het wel weer mooi geweest na zaterdag/zondag/maandag/woensdag en ik wil zaterdag ook weer een lekker duurloopje lopen. Er zit wel lekker veel vocht in de lucht, heerlijk loopweer :D
Heerlijk loopweer was het zeker, ik heb ook echt lopen genieten.
pi_125172590
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:54 schreef hatsaflats het volgende:
Een vol loopweekje trouwens ^O^
pi_125172838
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:56 schreef GlenHighland het volgende:

[..]

Een vol loopweekje trouwens ^O^
Ja klopt. Vooral omdat ik aan het wennen ben aan m'n Kinvara's. Ik durf het nu nog niet aan om die mee de baan op te nemen, dus kan ik anders alleen op zondag er op lopen. Dat schiet natuurlijk ook niet op. En hardlopen is ook gewoon O+
pi_125172963
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:41 schreef Quoi het volgende:

[..]

Is dat de Get Running app?

Veel plezier bij "de zee"!
Nee, is een loopgroep hier en gewoon een schema op papier omdat ik deze training een weekendje weg wil maar wel wil trainen :)
pi_125173204
Morgen weer even een herstelloopje inlassen. Vanaf volgende week wil ik weer met een schema oid gaan starten voor 10-15 of richting de HM... Ik heb nu een aantal keer de 12 en 13 gelopen. Wat zou verstandig zijn?

SPOILER
pi_125173707
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:08 schreef toto73 het volgende:
Morgen weer even een herstelloopje inlassen. Vanaf volgende week wil ik weer met een schema oid gaan starten voor 10-15 of richting de HM... Ik heb nu een aantal keer de 12 en 13 gelopen. Wat zou verstandig zijn?

SPOILER
Leuke foto ^O^

Wat betreft schema zou ik voor HM schema gaan. Dan hou je progressie, maar bouw je wel goed op. Of je kunt bv. gaan intervallen om sneller te worden. Hoeft natuurlijk niet meteen om meer afstand te gaan.
pi_125173914
Dank!

Zat er zelf inderdaad ook aan te denken om voor de HM te gaan. Ik wil eigenlijk de trainingsindeling blijven volgen zoals ik die nu ook heb gedaan:

1 x korte 'herstelloop' van max. 35-40 minuten
1 x duurloop; deze steeds verder uitbreiden tot HM
1 x interval

SPOILER
  donderdag 11 april 2013 @ 23:01:18 #24
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125176425
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:37 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Maakt mij niet uit, wat is voor jou nu comfortabel? We kunnen ook gewoon een trainingsloopje van jou doen, jij weet de weg daar :P
M'n batterij was leeg, mijn voet voelt tot nu toe nog steeds goed. Ik wacht morgen nog even af. Als het dan goed voelt dan dm/pm ik je wel even hoe of wat. Geen idee hoelang ik zondag wil lopen. En waar jij zit (voor de strongmanruntraining) ken ik de weg niet hoor. :@
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_125178755
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 23:01 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

M'n batterij was leeg, mijn voet voelt tot nu toe nog steeds goed. Ik wacht morgen nog even af. Als het dan goed voelt dan dm/pm ik je wel even hoe of wat. Geen idee hoelang ik zondag wil lopen. En waar jij zit (voor de strongmanruntraining) ken ik de weg niet hoor. :@
Is goed hoor! Mooi dat 'ie goed voelt, houden zo! Dan hoor ik het morgen wel. Het leek mij trouwens juist leuk om daar bij jouw trainingsgebied te lopen, daar bij de strongmanrun heb ik al eens gelopen, maar wil juist daar bij de heide enzo, als je dat een goed idee vind. ^O^
pi_125178795
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:08 schreef toto73 het volgende:

SPOILER
Leuk! Weer een gezicht bij een naam! *O*
Ja doei.
  donderdag 11 april 2013 @ 23:44:27 #27
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125179048
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 23:40 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Is goed hoor! Mooi dat 'ie goed voelt, houden zo! Dan hoor ik het morgen wel. Het leek mij trouwens juist leuk om daar bij jouw trainingsgebied te lopen, daar bij de strongmanrun heb ik al eens gelopen, maar wil juist daar bij de heide enzo, als je dat een goed idee vind. ^O^
Tuurlijk! Dat kan wel. Is een stukje verder op, aan de voet van de heuvelrug.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_125179055
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:40 schreef Lastpost het volgende:
M'n 1km record aangescherpt met 1 minuut, 2 seconden. :)
Ging er wel bewust voor trouwens, 3.45 rond nu.

Verder nog rustig 4km gelopen, vond ik wel weer genoeg voor vandaag.
Netjes hoor! Dat is wel een mooie snelheid al! Wil ik eigenlijk ook wel een keer doen, gewoon 1km voluit en kijken wat mijn tijd dan wordt. Staat nu al redelijk scherp, maar dat was gewoon nog na een training..
Wel een erg mooie verbetering trouwens, 1 minuut op een tijd van 3.45. :D
pi_125179565
Ik dacht even dat je 1 minuut en 2 seconden over ene km had gedaan :') _O-
Ja doei.
pi_125179647
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 23:52 schreef motorbloempje het volgende:
Ik dacht even dat je 1 minuut en 2 seconden over ene km had gedaan :') _O-
Dat zou mooi zijn, nieuw WR, bijna 60km/h! :D
Dan kan je tussendoor Bolt nog even inhalen.. ;)
pi_125182256
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
Wat betekent Harrier eigenlijk? Want zo heet ook die loopgroep van MoBlo. Ik ken het alleen als een soort hond.
pi_125182477
Vogeltje!
Ja doei.
pi_125182611
Is Harrier een soort vogeltje?

Ah, al opgezocht. Het is een kiekendief.
pi_125182690
Maar dat blijft me dan weer fascineren, waarom heten die loopgroepen en dat Nieuwzeelandse ding dan zo? Een kiekendief is toch geen loopvogel?

Sorry voor mijn gezaag, ben nu eenmaal geinteresseerd in talen en oorsprong van woorden.
  vrijdag 12 april 2013 @ 06:20:40 #35
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_125184681
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 01:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar dat blijft me dan weer fascineren, waarom heten die loopgroepen en dat Nieuwzeelandse ding dan zo? Een kiekendief is toch geen loopvogel?

Sorry voor mijn gezaag, ben nu eenmaal geinteresseerd in talen en oorsprong van woorden.
etymologie O+
een harrier is van oorsprong een cross-country runner., het woord schijnt zijn oorsprong te vinden in het woord hare wat haas betekent.
De naam is ook terug te vinden in het spel wat aan de basis heeft gestaan van cross-country wedstrijden, hare and hounds waarbij een loper de haas is en de andere lopers de achtervolgende honden.

Verder is er nog de urban variety hash house harriers wat eigenlijk een soort spoorzoekertje is zoals we dat als kind speelden.

Ons harriersseizoen is dan ook het cross-countryseizoen en bevat nagenoeg geen wegwedstrijden

[ Bericht 9% gewijzigd door rechtsedirecte op 12-04-2013 06:32:12 ]
  vrijdag 12 april 2013 @ 07:18:24 #36
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125184853
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 06:20 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

etymologie O+
een harrier is van oorsprong een cross-country runner., het woord schijnt zijn oorsprong te vinden in het woord hare wat haas betekent.
De naam is ook terug te vinden in het spel wat aan de basis heeft gestaan van cross-country wedstrijden, hare and hounds waarbij een loper de haas is en de andere lopers de achtervolgende honden.

Verder is er nog de urban variety hash house harriers wat eigenlijk een soort spoorzoekertje is zoals we dat als kind speelden.

Ons harriersseizoen is dan ook het cross-countryseizoen en bevat nagenoeg geen wegwedstrijden
^O^
pi_125184893
Nog even een paar uurtjes werken en dan richting Rotterdam. Zin in...
  vrijdag 12 april 2013 @ 07:30:13 #38
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125184899
De Boston marathon serie van new balance is ook tof!

pi_125184909
Prachtige schoenen hier :9
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  vrijdag 12 april 2013 @ 07:43:32 #40
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_125184988
Toch vinnik het wel grappig, moest er gister aan denken toen ik in bed lag. Ik geef niks om schoenen, ze moeten passen, lekker lopen, dan ben ik tevreden. Hier wordt er gekeken naar drop, kleurtjes, merk, etc. Ik loop de winkel in: "Hoi, ik heb nu deze schoen *laat schoen zien*, wil dezelfde hebben". En dan kom ik thuis met een paar kekke schoenen.

De enige schoen waar ik enigsinds warm voor loop zijn die Nikes waar je zelf een tekst op kan zetten. Dat vinnik cool.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  Moderator vrijdag 12 april 2013 @ 07:48:25 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_125185012
Ik vind heel veel schoenen gaaf. Maar als het puntje bij het paaltje komt, ga ik naar huis met de schoenen die het beste zitten en geadviseerd worden door de Run2Day. Hoe lelijk ze ook zijn
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125185063
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 07:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vind heel veel schoenen gaaf. Maar als het puntje bij het paaltje komt, ga ik naar huis met de schoenen die het beste zitten en geadviseerd worden door de Run2Day. Hoe lelijk ze ook zijn
Dit :Y
  vrijdag 12 april 2013 @ 08:02:49 #43
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125185086
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 07:30 schreef Daywalk3r het volgende:

[ afbeelding ]
Die doen ook dit:

F means you're fucked
  vrijdag 12 april 2013 @ 08:05:46 #44
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_125185109
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:20 schreef toto73 het volgende:
Dank!

Zat er zelf inderdaad ook aan te denken om voor de HM te gaan. Ik wil eigenlijk de trainingsindeling blijven volgen zoals ik die nu ook heb gedaan:

1 x korte 'herstelloop' van max. 35-40 minuten
1 x duurloop; deze steeds verder uitbreiden tot HM
1 x interval

SPOILER
Misschien moet je eens het boek van Klaas Lok: 'Het Duurloopmisverstand;Met de Souplessemethode' lezen, daar staan handige schema's in, ook voor de HM.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_125185121
quote:

[ afbeelding ]
Goddamn, ze proberen die dingen ook wel echt zo lelijk mogelijk te maken.
  vrijdag 12 april 2013 @ 08:07:54 #46
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_125185129
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 07:43 schreef slacker_nl het volgende:
Toch vinnik het wel grappig, moest er gister aan denken toen ik in bed lag. Ik geef niks om schoenen, ze moeten passen, lekker lopen, dan ben ik tevreden. Hier wordt er gekeken naar drop, kleurtjes, merk, etc. Ik loop de winkel in: "Hoi, ik heb nu deze schoen *laat schoen zien*, wil dezelfde hebben". En dan kom ik thuis met een paar kekke schoenen.

De enige schoen waar ik enigsinds warm voor loop zijn die Nikes waar je zelf een tekst op kan zetten. Dat vinnik cool.
Dat is wel herkenbaar, ik geef er ook eigenlijk niet zoveel om, zou ook niet weten wanneer ik mijn huidige schoenen moet vervangen... En of ik dan weer een analyse moet laten doen of vragen wat voor schoenen mijn huidige zijn en daarbij dan een nieuwe kopen...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  vrijdag 12 april 2013 @ 08:16:29 #47
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_125185187
Trouwens, nog een ontbijttip.

250gram havermout, 500ml melk, 4 eieren. Gooi alles in een blender, ff blenden, koekenpan op het vuur, Crisco oid gebruiken om de pan in te smeren. Goedje in de pan, goed verspreiden (anders krijg je iets te dikke pannekoeken). En je hebt voor een persoon een goed ontbijt voor minimaal drie dagen. Dus als je overal de helft van pakt zit je ook ruim in de pannekoeken.
Ik heb er ook nog gebroken lijnzaad en chiazaad aan toegevoegd, en een volgende keer gaat er denk ik ook kaneel bij.

Pindakaas, stroop, citroen/suiker erover en nomze! En met spek werkt het ook erg goed.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_125185208
quote:

[ afbeelding ]
Auw, mn ogen!
Ja doei.
pi_125185355
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 08:02 schreef YUR het volgende:

[..]

Die doen ook dit:

[ afbeelding ]
jammer dat de rotterdam versie dat niet doet ;)
  vrijdag 12 april 2013 @ 08:33:58 #50
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125185381
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 08:32 schreef linebear het volgende:

[..]

jammer dat de rotterdam versie dat niet doet ;)
Lopen in het donker doen we nu toch niet meer ;)
F means you're fucked
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')