Gezien het feit dat de koersen deze dagen flink omhoog zijn geschoten.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:40 schreef the85mc het volgende:
Waarop baseer je of in of uitstapt daniel?
Onderbuikgevoel dus.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:42 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Gezien het feit dat de koersen deze dagen flink omhoog zijn geschoten.
Dit is wel teveel van het goede geweest.
Daarom denk ik dat we terug gaan naar de 346 a 347.
Beter voorzichtigheid dan klakkeloos wat inzettenquote:Op donderdag 11 april 2013 16:45 schreef the85mc het volgende:
[..]
Onderbuikgevoel dus.
Dat kunnen dure grappen worden.
Je had short speeders gekocht toch met KO op 355?quote:Op donderdag 11 april 2013 17:12 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Beter voorzichtigheid dan klakkeloos wat inzetten
Nu is de koers weer bijna 1 procent erbij.
Dat komt neer op vandaag en gisteren al 3%!
Morgen weer een nieuwe dag.
Inderdaad, eens zien wat dat gaat worden morgen.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:14 schreef the85mc het volgende:
[..]
Je had short speeders gekocht toch met KO op 355?
Lijkt me iets te spannend. 1% erbij en je bent alles kwijt. Waarom ga je niet in opties? Dan heb je geen KO levels.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:15 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Inderdaad, eens zien wat dat gaat worden morgen.
Alles kwijt? zoveel is het ook niet hoor.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:16 schreef the85mc het volgende:
[..]
Lijkt me iets te spannend. 1% erbij en je bent alles kwijt. Waarom ga je niet in opties? Dan heb je geen KO levels.
Wacht even hoor, je hebt speeders (dat is een soort turbo rommel toch?) met een knockout level op 355. Als de AEX de 355 aantikt wordt hij geliquideerd als ik het goed heb.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:17 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Alles kwijt? zoveel is het ook niet hoor.
Maar gelukkig heb ik geen stop loss ingezet, omdat ik ervan overtuigd ben dat de koersen te hard van stapel zijn gelopen.
Ben een aandelen man
Dat hoeft ook niet, die is al bepaald bij aankoop van die sprinterquote:Op donderdag 11 april 2013 17:17 schreef 0108daniel het volgende:
Maar gelukkig heb ik geen stop loss ingezet,
Nee het zijn geen speedersquote:Op donderdag 11 april 2013 17:19 schreef the85mc het volgende:
[..]
Wacht even hoor, je hebt speeders (dat is een soort turbo rommel toch?) met een knockout level op 355. Als de AEX de 355 aantikt wordt hij geliquideerd als ik het goed heb.
Huh? Gister schreef je:quote:Op donderdag 11 april 2013 18:22 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Nee het zijn geen speeders
Ook heb ik er geen stoploss van 355 opstaan.
Met het vorige topic had ik dat uitgelegd.
SeLang zit te genietenquote:Op donderdag 11 april 2013 20:51 schreef SeLang het volgende:
Ik wacht op het eerste R&P topic over Bitcoin...
"I've lost more money in the past 24 hours than I've made in the last 5 years. I'm afraid Bitcoin may cost me my marriage."
Moet je wel kunnen verkopen natuurlijkquote:Op donderdag 11 april 2013 20:59 schreef monkyyy het volgende:
Gewoon die bubble berijden met een trailing stop loss.
Het is wachten op de eerste bitcoincrash-suicide.quote:Op donderdag 11 april 2013 20:51 schreef SeLang het volgende:
"I've lost more money in the past 24 hours than I've made in the last 5 years. I'm afraid Bitcoin may cost me my marriage."
Die orders kan je alleen nergens inschieten. Alleen limitorders.quote:Op donderdag 11 april 2013 20:59 schreef monkyyy het volgende:
Gewoon die bubble berijden met een trailing stop loss.
Die simpele zielen die dan ook opeens een zooi bitcoins kopen.quote:Op donderdag 11 april 2013 20:51 schreef SeLang het volgende:
Ik blijf het verbazingwekkend vinden wat hebberigheid doet met een mens, gewoon bijna blind voor vele duizenden Euro's instappen omdat er wat euforie heerstquote:Op donderdag 11 april 2013 20:51 schreef SeLang het volgende:
ik ben short op SNP en zit nu onder water. de markt moet omlaag!quote:Op donderdag 11 april 2013 16:42 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Gezien het feit dat de koersen deze dagen flink omhoog zijn geschoten.
Dit is wel teveel van het goede geweest.
Daarom denk ik dat we terug gaan naar de 346 a 347.
de top voor inflatie was in februari olie en goud getoptquote:Op vrijdag 12 april 2013 16:53 schreef SeLang het volgende:
Goud zit nu officieel in een bearmarket
Nu de rest van de bubble nog (S&P500)....
het is ook puur de greater fool die bit coins kopen. bitcoins zijn niet eens anoniem. ze hebben intrinsiek minder waarde dan WOW goud, dit is het grootste experiment in menselijke hebzucht sinds aller tijden. er zijn nu al 20 alternatieve bitcoins.. nu heb je kuddegedrag dat iedereen in bitcoins gaat maar wat als iedereen stopt met bicoins krijg je kuddegedrag eruitquote:Op vrijdag 12 april 2013 15:25 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Die simpele zielen die dan ook opeens een zooi bitcoins kopen.
Cyprus is aan het verkopenquote:Op vrijdag 12 april 2013 16:53 schreef SeLang het volgende:
Ik dacht dat het argument _voor_ goud was dat niemand je dat af kon nemen, en dat het altijd en immer voor altijd waardevast is, zouden ze dan niet juist aan de koopkant moeten zittenquote:
Ze verkopen goud zodat ze long in bitcoin kunnen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik dacht dat het argument _voor_ goud was dat niemand je dat af kon nemen, en dat het altijd en immer voor altijd waardevast is, zouden ze dan niet juist aan de koopkant moeten zitten
Ik denk dat ze short bitcoin zitten
ik voel een onderzoek door een tweede kamer commissie aankomen. waarom heeft de NL overheid niet geintervenieerd in de goudmarktquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:09 schreef SeLang het volgende:
Blinde paniek nu bij de precious metals.
Goud <$1500
Zilver net boven de $26
Je bedoeld als ze gratis worden weggegeven?quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:12 schreef monkyyy het volgende:
Als bitcoin onder mijn P/E threshold komt, koop ik ze.
Lucky you. Verkocht?quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:29 schreef 0108daniel het volgende:
Mijn shorts AEX zijn gesloten met winst.
Inderdaad.quote:
wat is nu de veilige haven? de euro.. ?quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:53 schreef SeLang het volgende:
Dan nog eerder de dollar. Als puntje bij paaltje komt wordt die in ieder geval gebacked door de US Armed Forcesquote:Op zaterdag 13 april 2013 10:29 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
wat is nu de veilige haven? de euro.. ?
Tot dat ze zeggen dat buitenlanders geen dollars meer mogen aanhoudenquote:Op zaterdag 13 april 2013 10:53 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Dan nog eerder de dollar. Als puntje bij paaltje komt wordt die in ieder geval gebacked door de US Armed Forces
De valuta markt is meen ik de grootste markt ter wereld qua omzetten. Er wordt door zeer veel partijen aan meegedaan. Ik denk niet dat je als particulier een inzicht/visie kan ontwikkelen die nog moet worden ingeprijsd in de valuta koersen. Oftewel: voorspellen is zinloos.quote:Op zaterdag 13 april 2013 10:29 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
geniale post, selangquote:Op zaterdag 13 april 2013 11:58 schreef SeLang het volgende:
Ik vind zelf een positie in euros wel redelijk aantrekkelijk.
Als je kijkt naar terugdringen van overheidstekorten dan loopt de eurozone hierin duidelijk voorop tov bijvoorbeeld Japan en de VS. Een belangrijk detail is dat dit gebeurt terwijl de economie krimpt! Als de economie uiteindelijk weer expandeert (ooit) dan is het makkelijk om tekorten verder te krimpen. De situatie is dus best wel bemoedigend.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vergelijk dat nu met de USA, dan zie je dat die het dubbele tekort hebben bij een groeiende economie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De eurozone zit wat dat betreft dus in een veel betere positie. Er wordt steeds net gedaan alsof het in de VS veel beter gaat dan in de eurozone maar ik ben het daar niet (geheel) mee eens. Door de structuur wordt de eurozone nu gedwongen om pijnlijke veranderingen door te voeren die in de USA nog uitblijven, ondanks dat die in een veel comfortabeler positie zitten om dat te doen. Dit zorgt er voor dat de eurozone er bij de volgende episode van de wereldwijde crisis er opeens veel aantrekkelijker uit kan zien voor investeerders. Daarom zie ik de euro nog wel een "safe haven" worden als in de USA en/of Japan de wielen er aflopen.
Een andere reden waarom ik redelijk positief ben op de euro is de manier waarop de ECB opereert. De ECB heeft nauwelijks QE gedaan en de weerstand om dat te doen blijft enorm hoog. De ECB heeft haar balancesheet wel sterk geëxpandeerd door met name LTRO maar dat zijn eigenlijk gewone repo's, zij het dan dat de looptijd langer is. De LTRO wordt momenteel gewoon volgens plan terugbetaald en de balancesheet krimpt daardoor. Over 2 jaar is de huidige LTRO geheel terugbetaald. Het kan zijn dat de ECB dan (of al eerder) een nieuw programma start maar of dat nodig is hangt af van de mate waarin banken dan weer op de kapitaalmarkt terecht kunnen. Ook dat verbetert momenteel, o.a. door bail-ins zoals SNS, Spanje en Cyprus.
Het grootste risico voor een euro belegger is wat je terugkrijgt bij een eventuele breakup. Dat weet niemand met zekerheid, maar de risico's lijken me het laagst bij Duitse (en evt Nederlandse) banken en staatsschuld.
tomatenplantjes. was voor 2012 goed, ze kunnen weer de grond in!quote:Op zaterdag 13 april 2013 10:29 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje een open deur, wat je zegt is als je de waardeontwikkeling tegen een mandje van currencies afzet, je goed zit als je dat mandje aanhoudt. Ja, dan maakt het inderdaad niet uit wat de valuta doen, want je zit altijd op je benchmark. Daar is niks tegenin te brengenquote:Op zaterdag 13 april 2013 15:15 schreef jaco het volgende:
[..]
De valuta markt is meen ik de grootste markt ter wereld qua omzetten. Er wordt door zeer veel partijen aan meegedaan. Ik denk niet dat je als particulier een inzicht/visie kan ontwikkelen die nog moet worden ingeprijsd in de valuta koersen. Oftewel: voorspellen is zinloos.
Tegen die achtergrond is imho de meest veilige haven: spreiden. Cash is mijn grootste portfolio component op dit moment en ik heb het gespreid over EUR, CHF, GBP, AUD, SGD, HKD, RMB, USD, CAD, JPY en MXN (niet in volgorde van omvang). Goud en zilver zie ik in deze context ook als 'cash' en heb ik ook in de vorm van etf's.
Met zo'n hoge spreiding maakt een individuele zeperd zoals onlangs de JPY niet zoveel uit. De JPY wordt immers uitgedrukt in al die andere valuta's die dan relatief stijgen. Voor een optimaal overzicht moet je de waardeontwikkeling van zo'n portfolio eigenlijk ook in al die valuta laten rapporteren. Binck rapporteert meen ik alleen maar in EUR en bij Interactive Brokers kan je zelf 1 valuta as 'basecurrency' kiezen. Je krijgt dan een scheef beeld als die ene muntsoort relatief heftig gaat bewegen.
Als je bang bent voor hyperinflatie van alle valuta dan kun je de weging van goud, zilver en eventueel commodities serieus gaan verhogen. Zo ver ben ik zelf nog niet.
Waarom heb je ze dan gesloten?quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:45 schreef 0108daniel het volgende:
Vandaag en morgen even aankijken of ik nog een short positie kan gaan innemen.
Hoewel ik mijn shorts heb gesloten denk ik dat we terug kunnen naar de 345.
Zie vorige pagina, 1na laatste post.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:50 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Waarom heb je ze dan gesloten?
Ik kan niet goed hoogte van je krijgen; ben je aan het grappen of ben je serieus? Voorspellen dat de beurs 1% daaltquote:Op zaterdag 13 april 2013 18:00 schreef 0108daniel het volgende:
Zie vorige pagina, 1na laatste post.
De beurs is niet echt om grappen over te maken als je met geld 'speelt'...quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:21 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ik kan niet goed hoogte van je krijgen; ben je aan het grappen of ben je serieus? Voorspellen dat de beurs 1% daalt
1% is toch nauwelijks winst te noemen. En je kans is gewoon 50% hoor.quote:Op zaterdag 13 april 2013 19:32 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
De beurs is niet echt om grappen over te maken als je met geld 'speelt'...
De meeste laten alleen dikke winsten zien, maar ik plaats eerst wat ik denk dat er gaat gebeuren en waarop ik heb ingezet.
Binnenkort gaan ze bij Eigen Huis & Tuin zeker aandelen tips geven. Of dat Rudolph van Veen tussen het koken door wat fysiek goud adviseert als belegging. Ik zie een mogelijke trend ontstaan die Royce nog niet ziet!quote:Op zaterdag 13 april 2013 16:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
tomatenplantjes. was voor 2012 goed, ze kunnen weer de grond in!
Voor de gezondheid van die dikke Amerikanen is het gunstig maar voor aandelen als Yum en Coca Cola niet inderdaad.quote:Op zaterdag 13 april 2013 21:34 schreef JimmyJames het volgende:
Prachtig filmpje
Hoe denken jullie trouwens over fat taxes, het verbieden van grote cola's in NY en andere maatregelen die erop gericht zijn het nuttigen van "junk food" te ontmoedigen?
Als je echt naar de LT kijkt, lijkt me dit niet echt bullish voor aandelen zoals Yum of Coca Cola?
Inderdaad en ze denken dan geheel safe te zitten met een 100% cash portfolio in euro's als ze economische onrust verwachten. Maar in feite is dit een enorme gok op 1 valuta.quote:Op zaterdag 13 april 2013 16:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje een open deur, wat je zegt is als je de waardeontwikkeling tegen een mandje van currencies afzet, je goed zit als je dat mandje aanhoudt. Ja, dan maakt het inderdaad niet uit wat de valuta doen, want je zit altijd op je benchmark. Daar is niks tegenin te brengen
Maar zo redeneren de meeste mensen natuurlijk niet, die benchmarken toch tegen één currency, namelijk de currency waarin ze het centrum van hun activiteiten hebben.
Ik denk dat je de commentaren op je postings verkeerd begrijpt. Je kondigt je posities inderdaad van te voren aan en ik geloof ook dat je die posities werkelijk hebt ingenomen. Gefeliciteerd met je winst.quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:01 schreef 0108daniel het volgende:
Beter lezen.
In het vorige topic die gesloten was staat dat de positie al open stond.
Ik vind het in Europa op dit moment relatief rustig en dit trekt toch wel wat bulls met zich mee denk ik. Daarom blijf ik toch bullish voor Europaquote:Op maandag 15 april 2013 19:15 schreef Dr.Cooper het volgende:
Over de laatste paar dagen veel posities gesloten. Ik wacht op een correctie. Ook al kan dat nog maanden duren. Momenteel is het geen beleggen meer, maar puur gokken. Een keer positief of negatief nieuws beïnvloedt de beurs (meer dan anders). Het is doormodderen van goed naar slecht cijfer.
Momenteel heb ik enkel nog aandelen JP Morgan, Wells Fargo en wat losse aandelen in de energie sector.
Zodra energie omhoog gaat sluit ik ook die posities. China groeit máár 7,7% en totale paniek. JPM en WFC boeken recordwinsten, maar een licht lagere omzet... Paniek! JPM pakt 33% meer winst, gaat aandelen inkopen en verhoogt het dividend.
Klopt. Op dit moment. Je hebt Cyprus, Slovenië, Spanje, Italië en Frankrijk als probleemlanden. Duitsland is een nieuwe euro-sceptische partij rijker. Nederland faalt qua beleid. De munt-oorlog en de Japanse centrale bank die assisteert bij de volgende bubbel. Allemaal olie op het vuur wat (naar verwachting) leidt tot een correctie. Daarnaast hobbelen de Europese beurzen (vaak) achter de U.S. aan. De laatste weken is met name Wall Street leidend en richtinggevend geweest voor de AEX.quote:Op maandag 15 april 2013 19:41 schreef Taciho het volgende:
[..]
Ik vind het in Europa op dit moment relatief rustig en dit trekt toch wel wat bulls met zich mee denk ik. Daarom blijf ik toch bullish voor Europa
Dat is altijd het nadeel van calls. Je hebt de tijd niet aan je kant. Je kunt gelijk hebben qua lange termijn visie, maar toch alles verliezen.quote:Op maandag 15 april 2013 20:29 schreef JimmyJames het volgende:
Ja, ik ben ook redelijk de boot ingegaan met olie-aandelenIk liet me verleiden door de lage k/w's in de sector tov de markt. Enfin het zijn allemaal LT calls (jan expi) dus ik geef het nog niet op na een paar slechte dagen.
je hoeft niet lang meer de wachten de correctie is net begonnen. als er geen extra QE komt dan gaat de markt naar beneden, sell in may is er al bijna.quote:Op maandag 15 april 2013 19:15 schreef Dr.Cooper het volgende:
Over de laatste paar dagen veel posities gesloten. Ik wacht op een correctie. Ook al kan dat nog maanden duren. Momenteel is het geen beleggen meer, maar puur gokken. Een keer positief of negatief nieuws beïnvloedt de beurs (meer dan anders). Het is doormodderen van goed naar slecht cijfer.
Momenteel heb ik enkel nog aandelen JP Morgan, Wells Fargo en wat losse aandelen in de energie sector.
Zodra energie omhoog gaat sluit ik ook die posities. China groeit máár 7,7% en totale paniek. JPM en WFC boeken recordwinsten, maar een licht lagere omzet... Paniek! JPM pakt 33% meer winst, gaat aandelen inkopen en verhoogt het dividend.
ja er komt waarschijnlijk een korte bounce vanavond. ik ben beetje long.quote:Op maandag 15 april 2013 22:50 schreef Taciho het volgende:
Raar hoe een explosie even 50 miljard aan marktwaarde doet laten verdwijnen alsof het niks is.
Vinden jullie de reactie op dit nieuws ook overdreven. ( heb dan over die -0.30% tegen einde sluiting extra)
Waar handel je eigenlijk? NY is nu toch al lang dicht?quote:Op dinsdag 16 april 2013 00:05 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
ja er komt waarschijnlijk een korte bounce vanavond. ik ben beetje long.
Maar buiten short gaan op een aandeel heb je eigenlijk geen andere keuze. Of wel?quote:Op maandag 15 april 2013 22:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is altijd het nadeel van calls. Je hebt de tijd niet aan je kant. Je kunt gelijk hebben qua lange termijn visie, maar toch alles verliezen.
Turbo's, die hebben nauwelijks tijdswaarde verlies. Ongeveer 2% op de onderliggende waarde, wat verrekend wordt door het financieringsniveau langzaam op te krikken.quote:Op dinsdag 16 april 2013 01:51 schreef Moatje13 het volgende:
Maar buiten short gaan op een aandeel heb je eigenlijk geen andere keuze. Of wel?
futures ik heb veel leverage.quote:Op dinsdag 16 april 2013 00:27 schreef the85mc het volgende:
[..]
Waar handel je eigenlijk? NY is nu toch al lang dicht?
maar na 10 uur 'savonds hier is de beurs in NY al dicht.. Dus je koopt dan de volgende ochtend om 8:00 uur ofzo?quote:
futures worden (nagenoeg) doorlopend verhandeld he. 24/5 op twee keer een half uur na.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:04 schreef the85mc het volgende:
[..]
maar na 10 uur 'savonds hier is de beurs in NY al dicht.. Dus je koopt dan de volgende ochtend om 8:00 uur ofzo?
Valt toch wel mee? In 2012 heeft het aandeel niks gedaan.quote:Op maandag 15 april 2013 22:31 schreef sitting_elfling het volgende:
De pro-crisis aandelen, (veel vreten vanwege de stress) zoals de McDonalds vieren hoogtij dagen.
Bizar hoe dat aandeel de afgelopen tijd is gegaan, heb het continu een beetje een oogje in het zeil gehouden .. maar is toch de laatste tijd echt veel te hard gegaan.
Klopt helemaal. Maar die calls waren dermate goedkoop dat ik ze niet kon laten liggen. Het aandeel deed $90 en het kostte maar 30 cent om te gokken dat ze over bijna een jaar boven de $105 zouden staan. Exxon was altijd een wat duurder olie-aandeel met een p/e van 12-13. De p/e stond toen op slechts 9 nog wat. Dus ik dacht "doen".quote:Op maandag 15 april 2013 22:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is altijd het nadeel van calls. Je hebt de tijd niet aan je kant. Je kunt gelijk hebben qua lange termijn visie, maar toch alles verliezen.
nee futures meestal neem ik positie in om 22 want mijn systemen triggeren op de close van snp. . maar ik heb mijn longs en shorts al gesloten en ik denk de volgende kans is 1 mei om short te gaan. sell in may.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:04 schreef the85mc het volgende:
[..]
maar na 10 uur 'savonds hier is de beurs in NY al dicht.. Dus je koopt dan de volgende ochtend om 8:00 uur ofzo?
Ik denk dat de beurs op ander nieuws meer reageert dan op een nieuwe maandquote:Op dinsdag 16 april 2013 13:55 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
nee futures meestal neem ik positie in om 22 want mijn systemen triggeren op de close van snp. . maar ik heb mijn longs en shorts al gesloten en ik denk de volgende kans is 1 mei om short te gaan. sell in may.![]()
![]()
![]()
wat ik hoop net als vorig jaar dat we omhoog gaan tot 1 mei. dat was tot op de dag nauwkeurig.
maar de markt zou omlaag moeten gaan tot oktober.
ik snap ook niet waarom sell in may werkt maar het is uitgelegd aan mij, hij zei dat de fed steeds op dezelfde dagen liquiditeit invoert e.d. waardoor op vaste momenten sprake is van seasonality. daardoor is december zon positieve maand en mei zon negatieve dat komt door de fed blijkbaar.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:58 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik denk dat de beurs op ander nieuws meer reageert dan op een nieuwe maand
Ja maar turbo's hebben weer andere nadelen. Als de koers even de verkeerde kant op gaat dan lig je eruit. In het geval van opties kan dat nog bijtrekken.quote:Op dinsdag 16 april 2013 02:32 schreef pikinhand het volgende:
[..]
Turbo's, die hebben nauwelijks tijdswaarde verlies. Ongeveer 2% op de onderliggende waarde, wat verrekend wordt door het financieringsniveau langzaam op te krikken.
De beurs blijft altijd een gokquote:Op dinsdag 16 april 2013 17:37 schreef the85mc het volgende:
Nog steeds short? lijkt mij vrij riskant.
Op de manier waarop jij handelt wel inderdaad.quote:
Daarom moet je ook altijd goed blijven opletten en kijken wanneer je kan uit/instappen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:42 schreef the85mc het volgende:
[..]
Op de manier waarop jij handelt wel inderdaad.
Zoiets kan nooit lang goed gaan. Je pakt 3x een mooie winst en de keer erna verlies je. Maar goed ieder zijn methode.
Zit je nou voor morgen ook short? Vind je dit niet een beetje riskant want de Europese beurzen dalen al 3 dagen op rij.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:43 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Daarom moet je ook altijd goed blijven opletten en kijken wanneer je kan uit/instappen.
Heb ook nog maar 3 jaar ervaring in beleggen, dat is ook nog niet zoveel
Echter, in 1997 splitste PEP haar restaurant gedeelte af, vandaag bekend als YUM. Iemand die 1 aandeel Pepsi in 1997 had, heeft nu naast 1 aandeel PEP ook nog 0,1 aandeel YUM!quote:Op dinsdag 16 april 2013 22:27 schreef JimmyJames het volgende:
Zo Coca Cola bijna 6% in de plus vandaag.
Ik ben benieuwd naar de grote concurrent die over twee dagen zijn cijfers bekend maakt.
Wel grappig dat vanaf 1978 de performance van beide aandelen bijna identiek is (+5491% voor KO en +5346% voor PEP).
Maar het kan nog leuker!quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:01 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Echter, in 1997 splitste PEP haar restaurant gedeelte af, vandaag bekend als YUM. Iemand die 1 aandeel Pepsi in 1997 had, heeft nu naast 1 aandeel PEP ook nog 0,1 aandeel YUM!
Vulcan Materials NYS:VMC 6,2 % in de plusquote:Op dinsdag 16 april 2013 22:27 schreef JimmyJames het volgende:
Zo Coca Cola bijna 6% in de plus vandaag.
Ik ben benieuwd naar de grote concurrent die over twee dagen zijn cijfers bekend maakt.
Wel grappig dat vanaf 1978 de performance van beide aandelen bijna identiek is (+5491% voor KO en +5346% voor PEP).
Te vroeg...quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:50 schreef 123dudeguys het volgende:
ik ben weer beetje long. ik hoop dat we de recente highs gaan hertesten.![]()
Inderdaad ik zit nog steeds short (gelukkig maar)quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:56 schreef Taciho het volgende:
[..]
Zit je nou voor morgen ook short? Vind je dit niet een beetje riskant want de Europese beurzen dalen al 3 dagen op rij.
Ik vind dat juist een voordeel. Een strakke stoploss dwingt discipline af, als je koopt met de trend mee en je raakt je SL dan is de situatie duidelijk veranderd en wil je eruit.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:57 schreef Moatje13 het volgende:
Ja maar turbo's hebben weer andere nadelen. Als de koers even de verkeerde kant op gaat dan lig je eruit. In het geval van opties kan dat nog bijtrekken.
Het is alleen een voordeel als je zelf een strakke stoploss kiest. Het is nooit gunstig dat je de stoploss van de bank aantikt.quote:Op woensdag 17 april 2013 12:31 schreef pikinhand het volgende:
[..]
Ik vind dat juist een voordeel. Een strakke stoploss dwingt discipline af, als je koopt met de trend mee en je raakt je SL dan is de situatie duidelijk veranderd en wil je eruit.
Slechte beleggers pakken snel winst en blijven bij verlies eindeloos zitten tot het weer goed komt, opties stimuleren dat gedrag juist, dat vind ik geen goede zaak.
Dit topic gaat over de beursvloer, je kan daar ook gokkenquote:Op woensdag 17 april 2013 13:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wat heeft dit allemaal met beleggen te maken?
Zowel long als short gaan is niet gokken, dat is geld overmaken naar de uitgevende instellingenquote:Op woensdag 17 april 2013 13:12 schreef Kirov het volgende:
[..]
Dit topic gaat over de beursvloer, je kan daar ook gokken
Oeiii!quote:Op woensdag 17 april 2013 13:49 schreef Dr.Cooper het volgende:
'Bank of America quarterly profit quadruples but revenue falls'
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE93G0F120130417
Meer dan 3 procent lager in pre-market.
Overigens als hedge (ik probeer nog steeds al mijn posities te sluiten) puts op ASML gekocht.
Dat zegt op zich niet zoveel, welke argumentatie ligt eronder?quote:Op woensdag 17 april 2013 17:00 schreef artm het volgende:
USG krijgt wel hele harde klappen vandaag zeg, niet normaal!
Enkel omdat HSBC koersdoel naar 6,60 verlaagde en een overweight advies gaven (deden ze ook bij randstad), nu bijna 6,5% eraf..
Je vergeet even de scheuren op de long posities. Dat was zeker een andere portefeuille?quote:Op woensdag 17 april 2013 17:19 schreef 0108daniel het volgende:
De positie 1000 stuks CB AEX Speeder Short 352 zijn gesloten op een koers van ¤ 1.54 euro.
Ik sluit hier me positie en verzilver de winst.
Winst op deze trade komt hiermee op ¤ 250,-
Ik pak hier een winst van 2.5 AEX punten.
De winst op de actie is 19.4%
Huh ? Je koersdoel was toch 336 ?quote:Op woensdag 17 april 2013 17:19 schreef 0108daniel het volgende:
De positie 1000 stuks CB AEX Speeder Short 352 zijn gesloten op een koers van ¤ 1.54 euro.
Wat voor posities heb je nu nog eigenlijk?quote:Op woensdag 17 april 2013 17:47 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Er lopen meerdere posities.
Die loopt nog.
Volgens mij is dat vooral een capaciteitsvraagstuk, meer dan een vraag-vraagstuk?quote:Op woensdag 17 april 2013 17:58 schreef JimmyJames het volgende:
De koers van BHP is ook aan het instorten. Een paar maanden geleden had ik ze zeker gekocht voor deze prijs maar nu niet meer. Als ijzererts echt een bubbel blijkt te zijn (zie de prijs ervan sinds 2000) en er wereldwijd veel minder gebouwd gaat worden, dan zijn ze mooi de pineut.
Ik heb me niet verdiept in alle ins en outs van specifieke mijnbouw aandelen, maar het belangrijkste thema daar is imo de onhoudbare investeringsbubble in China (>50% van GDP). Als die knapt (en dan hoeft het nieteens te crashen, gewoon langzaam leeglopen kan ook) dan krijg je enorme margedruk door overcapaciteit.quote:Op woensdag 17 april 2013 17:58 schreef JimmyJames het volgende:
De koers van BHP is ook aan het instorten. Een paar maanden geleden had ik ze zeker gekocht voor deze prijs maar nu niet meer. Als ijzererts echt een bubbel blijkt te zijn (zie de prijs ervan sinds 2000) en er wereldwijd veel minder gebouwd gaat worden, dan zijn ze mooi de pineut.
Klopt, en daarom worden investeringen ook al teruggeschaald, en productie stilgelegd.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:04 schreef SeLang het volgende:
Ik heb me niet verdiept in alle ins en outs van specifieke mijnbouw aandelen, maar het belangrijkste thema daar is imo de onhoudbare investeringsbubble in China (>50% van GDP). Als die knapt (en dan hoeft het nieteens te crashen, gewoon langzaam leeglopen kan ook) dan krijg je enorme margedruk door overcapaciteit.
Dit staat al allemaal in vorige pagina's en het vorige topicquote:Op woensdag 17 april 2013 17:52 schreef the85mc het volgende:
[..]
Wat voor posities heb je nu nog eigenlijk?
En nogmaals, waarom zit je niet in opties?
Zoals ik aangaf verzilver ik liever mijn winst om grotere risico's te voorkomen.quote:Op woensdag 17 april 2013 17:54 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Waarom sluit je een short positie als je een andere positie nog open hebt staan welke ook short is en een koersdoel heeft dat onder de huidige koers ligt? Dit is nogal tegenstrijdig binnen je portfolio. Tot zover dat alle beleggers rationeel zijn..
Maar zal het doorzakken tot de 3.0000?quote:Op woensdag 17 april 2013 19:12 schreef SeLang het volgende:
Overigens, interessant om in de gaten te houden voor clues over de toekomst is koper
[ afbeelding ]
Historisch gezien is dat vaak een goede leading indicator geweest. In het recente verleden: check o.a. de bodem eind 2008, ruim voor de bodem in aandelen.
Waarschijmlijk wel. Kijk naar de hedgers en de grote investeerders. Die bewegen tegengesteld aan elkaar.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:13 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Maar zal het doorzakken tot de 3.0000?
Zou mooi zijn, minder koperstelende untermenschen.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:13 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Puts op ASML staan momenteel op +80%. Helaas zijn mijn aandelen in totaal (wederom) vele malen meer gezakt (o.a. veel olie-gerelateerd)... Ach, dan kan ik één positie (eventueel) tegen elkaar wegstrepen. Ik ren naar de 'exit'. Verkeerd moment gekocht o.b.v. lage K/W in energie sector. Sommige zijn over de laatste dagen meer dan 10% gezakt. O.a. National-Oilwell Varco.quote:Op woensdag 17 april 2013 13:49 schreef Dr.Cooper het volgende:
Overigens als hedge (ik probeer nog steeds al mijn posities te sluiten) puts op ASML gekocht.
Ja, zonder extra QE gaat koper naar sub 3. De top voor inflatie was in februari en er is dus sprake van een dalende trend, minstens zijwaarts. niet per se deze maand maar wel binnenkort.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:13 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Glasenberg, CEO van Glencore, is van mening dat de mijnbouwsector ook zijn eigen glazen aan het ingooien is door te veel te willen ontginnen en daarmee prijzen omlaag te drijven. Hij is van mening dat ze net zoals bijvoorbeeld bij de aluminiumboys het aanbod moeten verlagen om zo de rendabiliteit constant te houden of te verhogen.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb me niet verdiept in alle ins en outs van specifieke mijnbouw aandelen, maar het belangrijkste thema daar is imo de onhoudbare investeringsbubble in China (>50% van GDP). Als die knapt (en dan hoeft het nieteens te crashen, gewoon langzaam leeglopen kan ook) dan krijg je enorme margedruk door overcapaciteit.
Je kunt dan net zo goed naar t casino gaan en op rood of zwart inzetten. Kost je een stuk minder tijd en het resultaat is hetzelfde.quote:Op donderdag 18 april 2013 10:10 schreef anitapatat het volgende:
Ik ga eens met je mee met een short positie
Ik volg je al een tijdje en zie dat je goede posities open heb staan en met winst gesloten heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |