abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 april 2013 @ 21:11:29 #26
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_125170121
ik moet stoppen met vokda
-weg-
  donderdag 11 april 2013 @ 21:12:46 #27
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_125170180
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja? En? Omdat jij werk doet wat essentieel is, is middle management opeens overbodig?
Niet overbodig. Vaak denken ze wel dat ze veel belangrijker zijn dan ze in werkelijkheid zijn. Dat is vaak ook niet eens vanwege hun capaciteiten maar omdat ze heel goed zijn in politieke spelletjes en kunnen kontlikken.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 april 2013 @ 21:15:38 #28
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125170308
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:12 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Niet overbodig. Vaak denken ze wel dat ze veel belangrijker zijn dan ze in werkelijkheid zijn. Dat is vaak ook niet eens vanwege hun capaciteiten maar omdat ze heel goed zijn in politieke spelletjes en kunnen kontlikken.
Ehmz nee, ik denk dat JIJ jezelf belangrijker inschat dan dat je ben.

Jij kijkt bottom up terwijl het natuurlijk top down werkt. Vanuit de business is een behoefte, om die behoefte in te vullen zijn tools nodig. Jij maakt zo'n tool.

Jij creëert de hamer. Middle management vervult de behoefte. Knutsel jij niet aan de kernel is er wel een Indiër of een Chinees die aan de kernel knutselt. De behoefte van de business gaat daarentegen niet vervult worden door desbetreffende chinees.
  donderdag 11 april 2013 @ 21:17:56 #29
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_125170405
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:12 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Arbeider. :')
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  donderdag 11 april 2013 @ 21:20:23 #30
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_125170512
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Knutsel jij niet aan de kernel is er wel een Indiër of een Chinees die aan de kernel knutselt.
_O- _O- _O- Dank je wel, je hebt me hartelijk laten lachen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 april 2013 @ 21:22:49 #31
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125170623
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:20 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

_O- _O- _O- Dank je wel, je hebt me hartelijk laten lachen.
Waar lach je om dan? Voor je denkt dat ik niet weet waar ik over praat... Ik ben 12 jaar lang verantwoordelijk geweest voor de product ontwikkeling bij een fabrikant van netwerkproducten voor thuisgebruik. Routers met een SoC waar een embedded linux kernel op draaide....

Ontwikkeling in Taiwan en mainland China.

We hebben zelfs RTOS' op routers gehad.
  donderdag 11 april 2013 @ 22:05:24 #32
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_125173030
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waar lach je om dan? Voor je denkt dat ik niet weet waar ik over praat... Ik ben 12 jaar lang verantwoordelijk geweest voor de product ontwikkeling bij een fabrikant van netwerkproducten voor thuisgebruik. Routers met een SoC waar een embedded linux kernel op draaide....

Ontwikkeling in Taiwan en mainland China.

We hebben zelfs RTOS' op routers gehad.
Zonder de Linux kernel zou je die baan waarschijnlijk niet eens 12 jaar lang hebben gehad.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 april 2013 @ 22:07:23 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125173152
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:05 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Zonder de Linux kernel zou je die baan waarschijnlijk niet eens 12 jaar lang hebben gehad.
Dan was er wel een andere kernel. Maar je mist volledig het punt dat de ontwikkeling NIET in Europa plaats vond... de business WEL.
pi_125173189
Uiteindelijk heb je gewoon elkaar nodig.

Denkers die de vraag creëren en doeners die de arbeid leveren. En daar is helemaal niets mis mee.

Wat inderdaad wel zo is is dat de laatste jaren iedereen maar zo hoog mogelijk opgeleid 'moet' worden, en mensen neerbuigend zijn gaan doen over de echte 'doe' beroepen. Terwijl daar nu juist weer steeds meer vraag naar is (denk aan loodgieters etc).
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 april 2013 @ 22:09:32 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125173274
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:08 schreef fh101 het volgende:
Uiteindelijk heb je gewoon elkaar nodig.

Denkers die de vraag creëren en doeners die de arbeid leveren. En daar is helemaal niets mis mee.

Wat inderdaad wel zo is is dat de laatste jaren iedereen maar zo hoog mogelijk opgeleid 'moet' worden, en mensen neerbuigend zijn gaan doen over de echte 'doe' beroepen. Terwijl daar nu juist weer steeds meer vraag naar is (denk aan loodgieters etc).
De neerbuigendheid kwam in dit geval van de 'doener' af he.... Managers zijn nutteloos etc. Hoewel hij 2 posts later weer erkent dat die wel degelijk veel geld kunnen besparen.

Feit blijft dat 'arbeid' makkelijker elders is te krijgen dan exclusieve ideeën.
pi_125173433
even op het hot-topic inspringend: het valt mij wel op dat er steeds meer beroepen (blijven) verdwijnen door technologieën, maar dat die technologieën geproduceerd worden in andere landen, voornamelijk Aziatische landen. Nu is dit al jaren gaande, maar ooit barst die bubble, dan is er gewoon niet meer zoveel werk te werken omdat alles heel efficient en geautomatiseerd gaat. En dan? als er 1 miljoen werkende nodig zijn om een land van 20 miljoen te onderhouden... wie gaat dan werken en wat gaat de rest doen?
<hr>
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 april 2013 @ 22:14:19 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125173565
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:12 schreef Dawnbreaker het volgende:
even op het hot-topic inspringend: het valt mij wel op dat er steeds meer beroepen (blijven) verdwijnen door technologieën, maar dat die technologieën geproduceerd worden in andere landen, voornamelijk Aziatische landen. Nu is dit al jaren gaande, maar ooit barst die bubble, dan is er gewoon niet meer zoveel werk te werken omdat alles heel efficient en geautomatiseerd gaat. En dan? als er 1 miljoen werkende nodig zijn om een land van 20 miljoen te onderhouden... wie gaat dan werken en wat gaat de rest doen?
Over die filosofie zijn boeken vol geschreven. Sommige positief (overvloed en welvaart voor iedereen). Velen negatief (hele dunne laag welgestelden, verder armoe troef).
pi_125173653
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De neerbuigendheid kwam in dit geval van de 'doener' af he.... Managers zijn nutteloos etc. Hoewel hij 2 posts later weer erkent dat die wel degelijk veel geld kunnen besparen.
.
Feit blijft dat 'arbeid' makkelijker elders is te krijgen dan exclusieve ideeën.
Ik zag het. Om me heen komt de neerbuigendheid inderdaad van allebei de kanten. De 'echte' arbeiders zien niet in waarom je zou studeren (ik hoor het mensen letterlijk zeggen, dat zijn van die jongens die na hun middelbare school gelijk full time werken), en hoogopgeleiden kijken weer neer op de 'simpele' arbeiders. :N Even heel zwart wit geschetst natuurlijk.

Er bestaat gewoon weldegelijk een tweedeling in de maatschappij, en ik denk dat die in crisistijden scherper wordt.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 april 2013 @ 22:16:29 #39
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125173705
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:15 schreef fh101 het volgende:

[..]

Ik zag het. Om me heen komt de neerbuigendheid inderdaad van allebei de kanten. De 'echte' arbeiders zien niet in waarom je zou studeren (ik hoor het mensen letterlijk zeggen, dat zijn van die jongens die na hun middelbare school gelijk full time werken), en hoogopgeleiden kijken weer neer op de 'simpele' arbeiders. :N Even heel zwart wit geschetst natuurlijk.

Er bestaat gewoon weldegelijk een tweedeling in de maatschappij, en ik denk dat die in crisistijden scherper wordt.
Juist het middenkader (de laag managers waarop nu zo wordt afgegeven) is het bindmiddel!
  donderdag 11 april 2013 @ 22:46:23 #40
396222 meneerfiets
Voormalig wielerexpert
pi_125175502
Zoals ik reeds zij :
Mijn vriend zoekt job met beperkte eisen :

- Geen diploma
- Geen goede kennis Nederlandse taal/spelling
Voordelen

- Perfecte kennis Frans/Engels ook spelling
- Rijbewijs C
-19 jaar jong veel potentie
:@
Alvast bedankt ;)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 april 2013 @ 22:51:43 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125175803
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:46 schreef meneerfiets het volgende:
Zoals ik reeds zij :
zij?

quote:

- Geen diploma
Voordelen

- Rijbewijs C
Alvast bedankt ;)
Dit topic is geen uitzendbureau he.
  donderdag 11 april 2013 @ 22:53:14 #42
396222 meneerfiets
Voormalig wielerexpert
pi_125175909
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

zij?

[..]

Dit topic is geen uitzendbureau he.
Vraag enkel mening ;)
pi_125177047
quote:
Zoals ik reeds zij :

- Geen diploma
Voordelen

- Rijbewijs C
Alvast bedankt ;)
distributiecentrum?
<hr>
  vrijdag 12 april 2013 @ 01:05:29 #44
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125182739
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:04 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Herestraat is vooral kledingwinkels (waar ik never nooit word aangenomen) en verder wat drogisterijen (idem) en Bijenkorf/Hema/Blokker/Free Record Shop/telefoonzaken die geen vacatures hebben. Dus vooralsnog kan ik je geen gelijk geven.
Tof dat je toch bij elke winkel op de herestraat binnen bent geweest :). Thanks voor het proberen!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 12 april 2013 @ 01:06:37 #45
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125182777
quote:
Zie Star trek :) Gewoon doen wat je leuk vindt en waar je talenten liggen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 12 april 2013 @ 01:07:33 #46
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_125182804
quote:
Zoals ik reeds zij :

- Geen diploma
Voordelen

- Rijbewijs C
Alvast bedankt ;)
Ze zoeken bij studentenwerk nog mensen voor de anwb hulpplijn waarbij sollicitanten vloeiend frans moeten kunnen spreken. Zoiets?

Of werken als chauffeur?
pi_125183144
In Nederland zelf word momenteel nog maar weinig geproduceerd. Wel hebben we hier veel kantoren zitten die de distributie en sales regelen voor het hele netwerk. Dit is puur omdat we in Nederland een redelijk hoog opgeleide werkgroep hebben. Tevens spreekt het feit dat we vaak meerdere talen spreken ook enorm in ons voordeel. In Engeland bijvoorbeeld spreek bijna niemand Duits en Frans en in Duitsland juist weer andersom. Verder staan we ook bekend om onze handelsgeest en doorzettingsvermogen.

Productie zelf gebeurt bij ons op grote schaal steeds minder... Philips sluit zijn fabrieken, VDL begint joint ventures in Azie. Op den duur gaan de kleinere bedrijven dit ook merken omdat het vaak toeleveranciers zijn van de Grote jongens. Verder weet ik vanuit mijn scholing en stages dat de meeste bedrijven in NL meestal 30% duurder zijn dat onze Oost Europese vrienden. Nu de transportsector ook op zijn gat ligt is het voor bedrijven ook interessanter om over de grens in te kopen.

Het enigste wat Nederland echt kan leveren is kennis en expertise. Met Duitsland kunnen we niet vergeleken worden wat hun economie draait voor een groot deel op de Automotive en High Tech industrie.

Gewoon productiewerk zal alleen nog maar af gaan nemen de komende jaren (Daarom snap ik echt niet dat mensen vroeg van school gaan).
Schilders, Metselaars. Glaszetters en andere echte ambachtsberoepen zul je wel altijd nodig hebben.
pi_125184094
de bouw is nu ook naar de kloten, wil je dan maar productie werk aannemen staan er gvd al 50 mensen voor je....
pi_125184207
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 02:26 schreef mr.miagi het volgende:
de bouw is nu ook naar de kloten, wil je dan maar productie werk aannemen staan er gvd al 50 mensen voor je....
Er zijn nog maar weinig banen waar je veel kan maakt... Op elke vacature solliciteren 100 man, werkafstand is geen punt meer. En ook al ben je de ideale kandidaat, dan heb je nog een dikke kans geen uitnodiging te ontvangen.
  vrijdag 12 april 2013 @ 06:27:43 #50
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_125184690
quote:
Don't you know
They're talkin' bout a revolution
It sounds like a whisper

-weg-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')