Ai, das kut. Succes!quote:Op zaterdag 20 april 2013 14:28 schreef Aloria het volgende:
Hmja eindelijk ging alles goed hier. Leuke baan leuke collega's etc.
Maarja dan is de relatie over en zit je helemaal in het verre Brabant zonder familie.
Ben nu dus maar weeeeeeeer op zoek naar een baan in mijn oude geboorte plaatsje Friesland.
Gelukkig kan ik bij mijn ouders terecht om te wonen.
Dus ben weer zoekende naar werk, terwijl ik niet werkeloos ben
Wat zoeken ze dan zoal bij Ajax?quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:05 schreef marcosta het volgende:
http://www.misco.nl/klantenservice/werken-bij-misco
Voor de liefhebber
Grote dozenschuiver in Amstelveen.
Hebben al een aantal x bij mij aangeklopt en ben ook een x op gesprek geweest maar was niet mijn ding (hardcore sales) maar als je niets hebt..
En nogmaals ..bij a.f.c ajax zoeken ze ook altijd mensen maar staan de vacatures vaak niet openbaar.
't is wel Amerikaans, dus pas het wel toe op de Nederlandse mentaliteitquote:Op zaterdag 20 april 2013 17:07 schreef Isabeau het volgende:
Ik kwam hier per ongeluk op terecht en misschien heeft iemand er iets aan: http://dev.fyicenter.com/(...)about_yourself_.html
Wel veel 'standaard' antwoorden die wat gekunsteld kunnen over komen als het niet bij je past.
Ze zochten bij mijn vrouw op de afdeling een administratief medewerker en die vacature heeft 1 dag op de site gestaan.quote:
Ja precies,quote:Op zaterdag 20 april 2013 18:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
't is wel Amerikaans, dus pas het wel toe op de Nederlandse mentaliteit.
Voorbeeld: In de USA zijn behaalde resultaten in het verleden belangrijker, in NL is de 'sociale klik' belangrijker.
Ook bevalt het 'nooit iets negatiefs zeggen' mantra me niet.
Ik neem toch aan dat niemand op zoek is naar een 100% god zonder fouten
Toch komt in ieder sollicitatiegesprek dat ik voer de door mij behaalde resultaten aan de orde, bij voorkeur aantoonbaar.quote:Op zaterdag 20 april 2013 18:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
't is wel Amerikaans, dus pas het wel toe op de Nederlandse mentaliteit.
Voorbeeld: In de USA zijn behaalde resultaten in het verleden belangrijker, in NL is de 'sociale klik' belangrijker.
Ook bevalt het 'nooit iets negatiefs zeggen' mantra me niet.
Ik neem toch aan dat niemand op zoek is naar een 100% god zonder fouten
Dat valt volgens mij ook niet in de categorie iets negatiefs zeggen, maar laat juist zien dat je een moeilijk moment om kan zetten in een positieve leerervaring.quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja precies,
Alle gesprekken die ik gehad hebt was men juist positief omdat ik 'open' in het gesprek stond. Natuurlijk fik je jezelf niet tot de veters af, maar er zijn wel eens voorvalen geweest waarin ik de plank missloeg. Daar heb ik van geleerd.
In mijn opinie kan je inderdaad beter een weakness of de reden waarom je ooit kritiek geeft benoemen als je ook aangeeft hoe je dat verbetert heb.
Niet volgens dat linkje hoorquote:Op zaterdag 20 april 2013 21:05 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat valt volgens mij ook niet in de categorie iets negatiefs zeggen, maar laat juist zien dat je een moeilijk moment om kan zetten in een positieve leerervaring.
Of 'het ging wel mis maar het kwam door de markt' afschuivenquote:Op zaterdag 20 april 2013 21:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Niet volgens dat linkje hoorDie blijft in het mantra hangen dat je iets positiefs moet maskeren als iets negatiefs zoals "ik kan geen nee zeggen"
Ovrigens vind ik dat een heel negatief trekje,geen nee kunnen zeggen. Geeft gedoe en onrust en projecten die niet lopen, wat door anderen weer opgelost mag worden.quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Niet volgens dat linkje hoorDie blijft in het mantra hangen dat je iets positiefs moet maskeren als iets negatiefs zoals "ik kan geen nee zeggen"
Spaargeld voornamelijk. Hoe vrienden reageren: sommigen begrijpen de situatie en blijven voor mij een beetje rondkijken naar mogelijke baantjes. Anderen beweren min of meer dat het aan mezelf ligt en dat "als je echt wil kun je altijd wel werk vinden".quote:Op zondag 21 april 2013 12:14 schreef Iwanius het volgende:
Maar goed, hoe lossen jullie die geen baan nog hebben het financieel op? Gaat het een beetje en is het meestal je spaarrekening plunderen en hoe reageert de rest van de familie (je kinderen bijvoorbeeld) erop?
Je werkt alweer toch?quote:Op zondag 21 april 2013 12:44 schreef Spezza19 het volgende:
Ik moet een inkomens- en vermogensonderzoek formulier van het UWV invullen... Mijn god zeg, wat vragen die gasten asociaal veel prive dingen... Of ik even een kopie hypotheekakte enzo op wil sturen.... Sodemieter op zeg... Gaat ze geen klote moer aan.... Een kopie van mijn jaaroverzicht hypotheek kunnen ze krijgen...
Ik werk inderdaad alweer ja...quote:Op zondag 21 april 2013 12:47 schreef peleetje het volgende:
[..]
Je werkt alweer toch?
Dan zou ik niet eens reageren. Alles wat relevant is m.b.t. inkomen en vermogen kunnen ze opvragen bij de belastingdienst.
Dan zou ik niet eens reageren.quote:Op zondag 21 april 2013 12:49 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik werk inderdaad alweer ja...
Het is echt schandalig wat ze allemaal aan bewijsstukken willen hebben... Nou, ze kunnen een kopie bankafschrift krijgen... daar staan netjes alle bedragen op...
Het is echt een hufterige kut instantie... Heb geen medelijden met die 4000 man die er daar uit moeten.... Wat een gedrocht van een organisatie
Mja ik moet 1000 euro terugbetalen aan ze... En ja, dat geld heb ik niet... Dus betalingsregeling....quote:
Ik had het "geluk" dat mijn inkomen het enige gezinsinkomen was. En ik had het "geluk" snel weer gedeeltelijk aan het werk te zijn voor iets meer dan mijn ww.quote:Op zondag 21 april 2013 12:14 schreef Iwanius het volgende:
Maar goed, hoe lossen jullie die geen baan nog hebben het financieel op? Gaat het een beetje en is het meestal je spaarrekening plunderen en hoe reageert de rest van de familie (je kinderen bijvoorbeeld) erop?
Hier is mijn vader dus ontslagen en we verwachten eigenlijk niet dat hij ooit nog werk gaat vinden. Dat betekent dat de uitgaven echt structureel zijn aangepast. Er is een budget voor boodschappen waar we niet over heen gaan, we gebruiken de auto zo min mogelijk (wel nodig want we wonen in een klein dorp), de kachel is uit en 'extra dingen' doen we niet (voor zover we die al deden).quote:Op zondag 21 april 2013 12:14 schreef Iwanius het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |