abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125477409
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 april 2013 13:23 schreef Reya het volgende:

[..]

In die sector een baan vinden is notoir lastig, maar als je in die richting zoekt, zou ik beginnen bij lobby-organisaties; die zijn wat minder populair bij werkzoekenden, en je hebt daarin wel redelijk wat doorgroeimogelijkheden. Het soort werk moet je verder wel liggen, natuurlijk.
Dat is misschien wel een goede tip. Ik heb aardig wat geschreven over lobbyen en vakken gevolg over lobbying in Europa dus dat is geen onbekend terrein voor me.
  vrijdag 19 april 2013 @ 13:30:46 #252
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_125477497
...en toen had ik opeens om 16:30 een sollicitatiegesprek. Ik ben toch wel een beetje zenuwachtig. ;(
Hallon!
pi_125480536
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 april 2013 13:30 schreef BlueMage het volgende:
...en toen had ik opeens om 16:30 een sollicitatiegesprek. Ik ben toch wel een beetje zenuwachtig. ;(
Succes :Y

Zelf denk ik dat het voor de mensen die nog zoeken vanaf juni nog lastiger gaat worden. Een hoop studenten van het HBO en MBO studeren dan af en overspoelen de arbeidsmarkt.

Zo komen er dan op 1 vacature weer 50 sollicitaties bij.

Ikzelf moet aanstaande maandag gaan beginnen... 40 uur in de week een een sales afdeling.
Iemand nog tips voor me?
pi_125482081
De slimmeriken beginnen nu natuurlijk al met zoeken. En als ze een trucje beheersen waar veel vraag naar is, dan zijn ze nu vast al benaderd voor een baan, waardoor die vacature niet eens gepubliceerd wordt.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 april 2013 @ 15:15:04 #255
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125482226
quote:
Normaliter lichten wij een afwijzing graag nader toe. Wij zijn het met jou eens dat dit sollicitanten kan helpen bij toekomstige sollicitaties. Helaas kunnen wij wegens het overweldigende aantal reacties op deze vacature niet op individuele basis ingaan op de reden van afwijzing.
:')
  vrijdag 19 april 2013 @ 15:23:35 #256
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_125482649
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 15:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:')
Ernstig dit ja, klinkt bekend voor mij ook, helaas. :')
Hallon!
pi_125488750
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 april 2013 15:23 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ernstig dit ja, klinkt bekend voor mij ook, helaas. :')
Dat is een standaard mail die ze ook gebruiken als met maar 15 reacties zijn (scheelt ze tijd en moeite)

Gewoon bellen en alsnog vragen ^O^
  vrijdag 19 april 2013 @ 17:49:28 #258
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_125488833
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 17:47 schreef Thefaceman88 het volgende:

[..]

Dat is een standaard mail die ze ook gebruiken als met maar 15 reacties zijn (scheelt ze tijd en moeite)

Doe ik meestal ook wel en ben eigenlijk nog nooit met heel lullige redenen afgewezen.

Net gesprek gehad, kan er niet veel over zeggen, ze zouden Manpower vandaag al de uitslag laten weten maar Manpower kennende hoor ik volgende week misschien eens wat. :')
Hallon!
pi_125496333
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 april 2013 17:49 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Doe ik meestal ook wel en ben eigenlijk nog nooit met heel lullige redenen afgewezen.

Net gesprek gehad, kan er niet veel over zeggen, ze zouden Manpower vandaag al de uitslag laten weten maar Manpower kennende hoor ik volgende week misschien eens wat. :')
Ik zou eerder bij de wat kleinere detacheerders gaan zitten, voor grote jongens als manpower ben je meestal alleen een nummertje. Verder hebben de kleintjes vaak ook persoonlijkere relaties met hun klanten ^O^
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 april 2013 @ 20:44:48 #260
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125496722
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 17:47 schreef Thefaceman88 het volgende:

[..]

Jij denkt dat jij de enige bent die kan nadenken geloof ik.
  vrijdag 19 april 2013 @ 20:49:04 #261
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_125496947
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 14:41 schreef Thefaceman88 het volgende:

[..]

Succes :Y

Zelf denk ik dat het voor de mensen die nog zoeken vanaf juni nog lastiger gaat worden. Een hoop studenten van het HBO en MBO studeren dan af en overspoelen de arbeidsmarkt.

Zo komen er dan op 1 vacature weer 50 sollicitaties bij.

Ikzelf moet aanstaande maandag gaan beginnen... 40 uur in de week een een sales afdeling.
Iemand nog tips voor me?
Wat ga je doen?

Even de inkoppertjes
Leer snel, signaleer kansen, schrijf foutloos en correct, vind de juiste toon richting klanten en zorg dat je snel zelfstandig kunt werken. Oh ja, blijf positief.

Als je gevoel hebt voor het product, de dienst of wat dan ook dat je verkoopt en commercieel getalenteerd bent zou het moeten lukken.

Tot slot de belangrijkste tip, zorg dat je snel meer oplevert dan je kost.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:20:19 #262
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_125498931
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 20:38 schreef Thefaceman88 het volgende:

[..]

Ik zou eerder bij de wat kleinere detacheerders gaan zitten, voor grote jongens als manpower ben je meestal alleen een nummertje. Verder hebben de kleintjes vaak ook persoonlijkere relaties met hun klanten ^O^
Ja ik weet 't maar via via heb ik iig hier dit interview kunnen scoren. Ik wil graag werken dus grijp ik iedere (zeer kleine) kans. :)
Hallon!
pi_125504341
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 20:49 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wat ga je doen?

Even de inkoppertjes
Leer snel, signaleer kansen, schrijf foutloos en correct, vind de juiste toon richting klanten en zorg dat je snel zelfstandig kunt werken. Oh ja, blijf positief.

Als je gevoel hebt voor het product, de dienst of wat dan ook dat je verkoopt en commercieel getalenteerd bent zou het moeten lukken.

Tot slot de belangrijkste tip, zorg dat je snel meer oplevert dan je kost.
Ik ben aangenomen voor een functie als Project Engineer, moet klanten gaan begeleiden en hoef ze niets te verkopen. De sales mensen verkopen de producten en ik zorg ervoor dat de voortgang bewaakt wordt. Eerste week zou zich vooral veel op de weg af gaan spelen (klanten leren kennen.)
Is me ook al gezegd dat ik ongeveer 1 maand ingewerkt ga worden.

Verder moet ik wel flink aan mijn nederlands gaan sleutelen haha, maar heb er zin in ^O^

Ze verwachten verder ook nog dat ik uiteindelijk leiding ga geven aan de CRM medewerkers, ook geen flauw idee hoe ik dat aan ga pakken _O-
pi_125504401
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 april 2013 20:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jij denkt dat jij de enige bent die kan nadenken geloof ik.
Als je op je werk (en in je sollicitaties) net zo bijdehand bent, vind ik het niet raar dat je niet aan de bak kan komen. :Y

:W
pi_125504619
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 22:49 schreef Thefaceman88 het volgende:

[..]

Als je op je werk (en in je sollicitaties) net zo bijdehand bent, vind ik het niet raar dat je niet aan de bak kan komen. :Y

Hij is al aan de bak.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 april 2013 @ 09:14:22 #266
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125515451
quote:

[..]

Als jij net zo bijdehand op je werk doet als je 1 keer tegengas krijg als je de 60ste open deur hebt ingetrapt ben je zo weer werkloos :W

En verder wat Mint_Clansell zegt.
  zaterdag 20 april 2013 @ 09:55:14 #267
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_125515990
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 22:48 schreef Thefaceman88 het volgende:

[..]

Ik ben aangenomen voor een functie als Project Engineer, moet klanten gaan begeleiden en hoef ze niets te verkopen. De sales mensen verkopen de producten en ik zorg ervoor dat de voortgang bewaakt wordt. Eerste week zou zich vooral veel op de weg af gaan spelen (klanten leren kennen.)
Is me ook al gezegd dat ik ongeveer 1 maand ingewerkt ga worden.

Verder moet ik wel flink aan mijn nederlands gaan sleutelen haha, maar heb er zin in ^O^

Ze verwachten verder ook nog dat ik uiteindelijk leiding ga geven aan de CRM medewerkers, ook geen flauw idee hoe ik dat aan ga pakken _O-
In dat geval, zorg dat je echt een toegevoegde waarde bent voor het team, ondersteun je salescollegas zo veel mogelijk en kom met innovatieve oplossingen waar klant en sales niet aan denken maar waardoor de marges omhoog gaan en of er meer verkocht kan worden.
  zaterdag 20 april 2013 @ 09:58:05 #268
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_125516041
quote:

[..]

Wat een flauwekul.
Er is een categorie mensen die juist aan de bak komt omdat ze bijdehand zijn.
pi_125516240
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2013 09:58 schreef Tinkepink het volgende:
Wat een flauwekul.
Er is een categorie mensen die juist aan de bak komt omdat ze bijdehand zijn.
Ik heb inmiddels het idee dat die meer kans hebben dan stille, introverte, beleefde en vriendelijke types :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 20 april 2013 @ 10:38:15 #270
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_125516665
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 10:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels het idee dat die meer kans hebben dan stille, introverte, beleefde en vriendelijke types :D
Ik weet het wel zeker.
pi_125518138
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 13:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja dit duurt nog wel een jaartje of 5 minimaal vrees ik.
Het is allemaal moeilijk te voorspellen maar het ziet er iig op een termijn van 1 tot 2 jaar niet best uit. En tenzij er behoorlijk spectaculaire dingen gebeuren op de wereldmarkt (revolutionaire, snel toepasbare technieken ed) reken ik voor de tijd daarna ook niet op een enorme hoogconjunctuur.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 20 april 2013 @ 11:55:10 #272
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_125518199
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 10:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Idd, ben veel te netjes en weet nooit zo heel goed wat ik moet zeggen bij gesprekken enzo. ;(
Hallon!
pi_125519524
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 april 2013 11:55 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Idd, ben veel te netjes en weet nooit zo heel goed wat ik moet zeggen bij gesprekken enzo. ;(
Dit idd. Het zit ook gewoon niet in me om mezelf te verkopen bij een sollicitatiegesprek. Ik ben daar veel te rustig en bescheiden voor... Langzaamaan komt het wel een beetje, maar het is ook niet echt iets wat je kunt oefenen geloof ik. Tenminste, ik weet niet hoe.
pi_125519946
http://www.misco.nl/klantenservice/werken-bij-misco

Voor de liefhebber :)
Grote dozenschuiver in Amstelveen.
Hebben al een aantal x bij mij aangeklopt en ben ook een x op gesprek geweest maar was niet mijn ding (hardcore sales) maar als je niets hebt..
En nogmaals ..bij a.f.c ajax zoeken ze ook altijd mensen maar staan de vacatures vaak niet openbaar.
pi_125520070
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 13:05 schreef marcosta het volgende:
http://www.misco.nl/klantenservice/werken-bij-misco

Voor de liefhebber :)
Grote dozenschuiver in Amstelveen.
Hebben al een aantal x bij mij aangeklopt en ben ook een x op gesprek geweest maar was niet mijn ding (hardcore sales) maar als je niets hebt..
En nogmaals ..bij a.f.c ajax zoeken ze ook altijd mensen maar staan de vacatures vaak niet openbaar.
Nee zou ook niet openbaar willen maken dat je voor Ajax werkt :P

En misco is inderdaad puur sales en dus ook beloning aan de hand van targets....

Als het je ding is kan je er wel goed geld verdienen
Dit account is niet meer in gebruik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')