quote:Op woensdag 17 april 2013 14:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik kan me allerlei consequenties daarvan indenken, allemaal erg interessant. Maar is er iets specifieks waar je hier op doelt?
Sja... dilemma. Of ik voel wel aan waar je op doelt, maar dan had je de vraag ook niet hoeven stellen. Of ik voel niet aan waar je op doelt, maar dan was het - gegeven je standpunt dat het geen zin heeft om iets specifieks te noemen - zinloos om die vraag te stellen.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:58 schreef Veritas_Illustrat het volgende:
[..]Tja. Een antwoord als dit kan ik verwachten van jou. Je bent veel te bijdehand om je zomaar uit de tent te laten lokken.
Laat ik vergelijkbaar antwoorden: "Als jij niet aanvoelt waarop ik doel, dan heeft het voor mij ook geen zin om iets specifieks te noemen". (Toelichting: dat zou enkel oeverloze discussie's in het leven roepen; en daar zitten we geen van beiden op te wachten, denk ik)
Ik weet niet of dat een goed idee is; het niveau van de mensen die jij omschrijft komt overeen met sommigen van hen hier op het forum. En hier krijg ik, jij blijkbaar uitgezonderd, weinig handen op elkaar.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:26 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Je bent hilarisch. Ooit overwogen om op te treden als cabaretier voor bejaarden met het syndroom van down of op eo jongerendag waar de mensen en masse hun denkvermogen uitschakelen?
Maar jij 'ervaart' die erkenning dan ook niet.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Niemand spreekt mij ooit aan met 'o wijze'.
Haha, ik kan inderdaad niet zeggen dat ik zit te wachten op erkenning van de gemiddelde fokker.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:07 schreef Veritas_Illustrat het volgende:
[..]
Maar jij 'ervaart' die erkenning dan ook niet.
Je bent hier echt niet de enige gristen en er lopen ook nog wel wat verdwaalde moslims en joden rond die je denkniveau delen dus geef de moed niet op!quote:Op woensdag 17 april 2013 15:05 schreef Veritas_Illustrat het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat een goed idee is; het niveau van de mensen die jij omschrijft komt overeen met sommigen van hen hier op het forum. En hier krijg ik, jij blijkbaar uitgezonderd, weinig handen op elkaar.
Ik weet niet hoe ik dat duidelijk kan maken! Ik kan echt niet verder afdalen. Ook mijn mogelijkheden zijn een keer uitgeput.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:54 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Wat is de consequentie van het citeren of was je stiekem toch niet zo wijs?
Nou, Molurus, heb je nu je zin? Staat er weer iemand boven mequote:
Ik begrijp het. Het kost je nogal wat inspanning om dat opgeblazen ego weer terug op de aarde te krijgen en dat stoffige brein weer een intelligente gedachte te laten genereren natuurlijk.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:09 schreef Veritas_Illustrat het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ik dat duidelijk kan maken! Ik kan echt niet verder afdalen. Ook mijn mogelijkheden zijn een keer uitgeput.
Atheïsme is altijd een reactie op theïsme. Een gelovige claimt dat een bepaalde God bestaat en de atheïst reageert hierop met de mededeling dat hij dat niet accepteert als de waarheid.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:42 schreef Veritas_Illustrat het volgende:
[..]
Om dat fatsoenlijk (volgens de regels van de logica) te kunnen doen, moet je toch eerst WETEN waar je het over hebt?
Da's niet correct. Want als je wel aanvoelt waar ik op doel, dan wijk je uit door een wedervraag te stellen. Mijn vraag wordt dan meer dan terecht en dus zinvol. De vraag is pas zinloos als je hem niet kunt (of wilt, natuurlijk, en dat is nu het geval!) beantwoorden.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:00 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sja... dilemma. Of ik voel wel aan waar je op doelt, maar dan had je de vraag ook niet hoeven stellen. Of ik voel niet aan waar je op doelt, maar dan was het - gegeven je standpunt dat het geen zin heeft om iets specifieks te noemen - zinloos om die vraag te stellen.
Ofwel: linksom of rechtsom was het een zinloze vraag, kennelijk.
Wat staat dat eigenlijk banaal.quote:
Goed, TerryStone, no hard feelings. Ik vind een robbertje bekvechten op z'n tijd best wel amusant. De boog kan immers niet altijd gespannen blijven. Maar nu moet ik me echt weer even bezighouden met belangrijker zaken.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:11 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik begrijp het. Het kost je nogal wat inspanning om dat opgeblazen ego weer terug op de aarde te krijgen en dat stoffige brein weer een intelligente gedachte te laten genereren natuurlijk.
Het wordt een kringetje inmiddels. Ik vind het wel goed zo.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Atheïsme is altijd een reactie op theïsme. Een gelovige claimt dat een bepaalde God bestaat en de atheïst reageert hierop met de mededeling dat hij dat niet accepteert als de waarheid.
Zonder gelovigen zijn er ook geen mensen die het bestaan van God ontkennen, want niemand gaat een God verzinnen puur om zijn bestaan te weerleggen.
Tsja, er komt sowieso nooit iets uit dit soort discussies. Gelovigen en ongelovigen veranderen niet van mening door een discussie en al helemaal niet op internet.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:24 schreef Veritas_Illustrat het volgende:
[..]
Het wordt een kringetje inmiddels. Ik vind het wel goed zo.
Dat vind ik een heel zinnige opmerking, Tijn. En dat hier op Fok! Het moet toch niet nóg gekker worden.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tsja, er komt sowieso nooit iets uit dit soort discussies. Gelovigen en ongelovigen veranderen niet van mening door een discussie en al helemaal niet op internet.
Wat bedoel je precies? Ik bedoel, wat is de nuance tussen wel geloven en niet geloven? Je kunt toch niet een beetje geloven of wel?quote:Op woensdag 17 april 2013 15:36 schreef vaarsuvius het volgende:
Het probleem met lieden als Veritas is dat ze zo zwart-wit denken, en nog niet goed beseffen dat de realiteit veel complexer is.
Ik moet even wat langer nadenken hierover, voor een goede uitleg met voorbeeld. Nu geen tijd. Wordt vervolgdquote:Op woensdag 17 april 2013 15:38 schreef Tijn het volgende:
Wat bedoel je precies? Ik bedoel, wat is de nuance tussen wel geloven en niet geloven? Je kunt toch niet een beetje geloven of wel?
Als ik zo'n wedervraag stel kun je er redelijk vanuit gaan dat ik het antwoord daarop niet weet.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:18 schreef Veritas_Illustrat het volgende:
[..]
Da's niet correct. Want als je wel aanvoelt waar ik op doel, dan wijk je uit door een wedervraag te stellen. Mijn vraag wordt dan meer dan terecht en dus zinvol. De vraag is pas zinloos als je hem niet kunt (of wilt, natuurlijk, en dat is nu het geval!) beantwoorden.
Nu had ik je toch weer wat bijdehanter verwacht.
Een beetje geloven doen volgens mij de ietsiesten, volgens wiki kan 40% van de Nederlanders tot de ietsisten worden gerekend.quote:Op woensdag 17 april 2013 15:38 schreef Tijn het volgende:
Wat bedoel je precies? Ik bedoel, wat is de nuance tussen wel geloven en niet geloven? Je kunt toch niet een beetje geloven of wel?
Ik zou zeggen dat Ietsisten volledig geloven, maar niet hebben gedefinieerd wát ze geloven.quote:Op vrijdag 19 april 2013 06:06 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Een beetje geloven doen volgens mij de ietsiesten, volgens wiki kan 40% van de Nederlanders tot de ietsisten worden gerekend.
Begrijp ook wel wat je bedoelt, net als, een beetje zwanger, ook niet kan.quote:Op vrijdag 19 april 2013 08:06 schreef Tijn het volgende:
Ik zou zeggen dat Ietsisten volledig geloven, maar niet hebben gedefinieerd wát ze geloven.
Maar goed, het komt idd nogal halfbakken over, dat zeker
Het wordt zo graag benadrukt door de vaste cast van F&L dat het een discussie isquote:Op woensdag 17 april 2013 15:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tsja, er komt sowieso nooit iets uit dit soort discussies. Gelovigen en ongelovigen veranderen niet van mening door een discussie en al helemaal niet op internet.
Precies.quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:55 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Begrijp ook wel wat je bedoelt, net als, een beetje zwanger, ook niet kan.
Uiteraard. Zelfs (of misschien juist?) bij religies die sterk op elkaar lijken tolereren de gelovigen elkaar moeilijk. Neem alleen al het oneindige aantal protestants-Christelijke afsplitsingen, echt onvoorstelbaar dat al die mensen hun eigen kerk willen terwijl ze in feite in hetzelfde geloven.quote:Toch is het geloof een overtuiging waarin ook gelovigen zwaar van mening kunnen verschillen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |