Hij wil aandacht, hij wil gehoord worden. Kijk een vogel, ik zie een vliegtuig, mama mijn lepel viel op de grond enzenzenz.quote:Op maandag 22 april 2013 17:13 schreef Roomsnoes het volgende:
Brighteyes, wil je zoon echt complimenten, of wil hij aandacht?
quote:Op maandag 22 april 2013 17:59 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik lees niet 'allemaal' opvoedboeken. Ik las er twee toen ik in de knoop zat met mezelf en mijn manier van opvoeden. Ik kan me de luxe permiteren om dingen die echt tegennatuurlijk voelen gewoon niet te doen LivelinkIk ben ook gewoon wie ik ben. Dus kort lontje enzo hoort er ook wel bij.
Aan de andere kant kost het me bij andere volwassenen geen moeite om ergernis en frustratie in te slikken dus waarom zou me dat bij mijn kinderen niet lukken? (Al kunnen kinderen ook beter op je 'knopjes'drukken)
Ik denk dat opvoeden juist zo onderhevig is aan verandering omdat mensen het graag anders willen dan ze zelf zijn opgevoed. En die boeken werden in de jaren 70 in ieder geval al gelezen. Ik denk dat Dr Spock in ieder geval uit die tijd is.
Daarvoor zullen er ook boeken en stromingen in het opvoeden zijn geweest
Heb me kunnen bedwingenquote:Op woensdag 24 april 2013 14:28 schreef Spuuglokje het volgende:
Loslaten, moeilijk he Luigi!Ben je al stiekem gaan kijken of ze nog in het speeltuintje is?
Lastig zeg... hier spelen ook wel 'grote jongens' op het pleintje maar dat gaat gelukkig wel goed. Als ze vervelend doen of worden komt ze dat zeggen tegen ons (zegt ze). Gaat geloof wel in redelijke harmonie hier, de verschillende leeftijden. Vervelend als dat het buitenspelen beïnvloedquote:Op woensdag 24 april 2013 20:04 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik zou het echt fijn vinden als het alleen buitenspelen hier zou lukken.. Maar wat doe je met een groepje kinderen, zo 8-9 jaar, die de kinderen uitschelden, opstoken tegen elkaar en soms zelf de dingen uitvechten..
Inmiddels is maatschappelijk werk betrokken, maar de ouders kunnen onderling ook niet echt. Dus dan is het lastig om iets te bereiken.
Nou trekt Chris zich wel terug naar een ander plekje op de speeltuin als de sfeer "grimmig" wordt. Alleen wat gebeurd er dan als ik er niet bij ben, accepteren ze dat dan?
Dus voorlopig ga ik maar mee, de babyfoon haalt het bankje, dus ik krijg een hoop buitenlucht
Dan liever andere nare en vervelende kinderenquote:Op woensdag 24 april 2013 21:30 schreef Luigi het volgende:
Achja. Ze moeten ook met nare en vervelende kinderen om zien te gaan he. Die hadden wij vroeger ook in de wijk.
Er zijn uitzonderingen iddquote:Op woensdag 24 april 2013 21:35 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan liever andere nare en vervelende kinderenKinderen van een jaar of 10 die shag en sigaretten halen voor hun moeder en dan uitdelen op het speeltuintje, nee dank je
Nog even en dan zijn ze naar een andere stadquote:
Maar als van de 10 kinderen op de speeltuin er een stuk of 8 meelopen is het lastiger dan 1 lastig kindje.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:30 schreef Luigi het volgende:
Achja. Ze moeten ook met nare en vervelende kinderen om zien te gaan he. Die hadden wij vroeger ook in de wijk.
Lieve Katja.... ik zou je nu graag knuffelen en weet je mij stoere knullen vonden het diep in hun hart ook eng. En beide hebben gewoon fouten gemaakt maar het gehaald dus dat kun jij ook topper !quote:Op donderdag 25 april 2013 06:37 schreef livelink het volgende:
Katja heeft vandaag verkeersexamen en ze zit nu als een heel zielig hoopje op de bank. Buikpijn, misselijk, bijna verlamd van angst. Haar faalangsttraining is op het moment heel diep weggezakt, terwijl ze gisteren nog is geweest en allemaal 'helpende gedachten' heeft opgeschreven. Maar die helpen nu even niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |