Hij wil aandacht, hij wil gehoord worden. Kijk een vogel, ik zie een vliegtuig, mama mijn lepel viel op de grond enzenzenz.quote:Op maandag 22 april 2013 17:13 schreef Roomsnoes het volgende:
Brighteyes, wil je zoon echt complimenten, of wil hij aandacht?
quote:Op maandag 22 april 2013 17:59 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik lees niet 'allemaal' opvoedboeken. Ik las er twee toen ik in de knoop zat met mezelf en mijn manier van opvoeden. Ik kan me de luxe permiteren om dingen die echt tegennatuurlijk voelen gewoon niet te doen LivelinkIk ben ook gewoon wie ik ben. Dus kort lontje enzo hoort er ook wel bij.
Aan de andere kant kost het me bij andere volwassenen geen moeite om ergernis en frustratie in te slikken dus waarom zou me dat bij mijn kinderen niet lukken? (Al kunnen kinderen ook beter op je 'knopjes'drukken)
Ik denk dat opvoeden juist zo onderhevig is aan verandering omdat mensen het graag anders willen dan ze zelf zijn opgevoed. En die boeken werden in de jaren 70 in ieder geval al gelezen. Ik denk dat Dr Spock in ieder geval uit die tijd is.
Daarvoor zullen er ook boeken en stromingen in het opvoeden zijn geweest
Heb me kunnen bedwingenquote:Op woensdag 24 april 2013 14:28 schreef Spuuglokje het volgende:
Loslaten, moeilijk he Luigi!Ben je al stiekem gaan kijken of ze nog in het speeltuintje is?
Lastig zeg... hier spelen ook wel 'grote jongens' op het pleintje maar dat gaat gelukkig wel goed. Als ze vervelend doen of worden komt ze dat zeggen tegen ons (zegt ze). Gaat geloof wel in redelijke harmonie hier, de verschillende leeftijden. Vervelend als dat het buitenspelen beïnvloedquote:Op woensdag 24 april 2013 20:04 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik zou het echt fijn vinden als het alleen buitenspelen hier zou lukken.. Maar wat doe je met een groepje kinderen, zo 8-9 jaar, die de kinderen uitschelden, opstoken tegen elkaar en soms zelf de dingen uitvechten..
Inmiddels is maatschappelijk werk betrokken, maar de ouders kunnen onderling ook niet echt. Dus dan is het lastig om iets te bereiken.
Nou trekt Chris zich wel terug naar een ander plekje op de speeltuin als de sfeer "grimmig" wordt. Alleen wat gebeurd er dan als ik er niet bij ben, accepteren ze dat dan?
Dus voorlopig ga ik maar mee, de babyfoon haalt het bankje, dus ik krijg een hoop buitenlucht
Dan liever andere nare en vervelende kinderenquote:Op woensdag 24 april 2013 21:30 schreef Luigi het volgende:
Achja. Ze moeten ook met nare en vervelende kinderen om zien te gaan he. Die hadden wij vroeger ook in de wijk.
Er zijn uitzonderingen iddquote:Op woensdag 24 april 2013 21:35 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan liever andere nare en vervelende kinderenKinderen van een jaar of 10 die shag en sigaretten halen voor hun moeder en dan uitdelen op het speeltuintje, nee dank je
Nog even en dan zijn ze naar een andere stadquote:
Maar als van de 10 kinderen op de speeltuin er een stuk of 8 meelopen is het lastiger dan 1 lastig kindje.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:30 schreef Luigi het volgende:
Achja. Ze moeten ook met nare en vervelende kinderen om zien te gaan he. Die hadden wij vroeger ook in de wijk.
Lieve Katja.... ik zou je nu graag knuffelen en weet je mij stoere knullen vonden het diep in hun hart ook eng. En beide hebben gewoon fouten gemaakt maar het gehaald dus dat kun jij ook topper !quote:Op donderdag 25 april 2013 06:37 schreef livelink het volgende:
Katja heeft vandaag verkeersexamen en ze zit nu als een heel zielig hoopje op de bank. Buikpijn, misselijk, bijna verlamd van angst. Haar faalangsttraining is op het moment heel diep weggezakt, terwijl ze gisteren nog is geweest en allemaal 'helpende gedachten' heeft opgeschreven. Maar die helpen nu even niet
Ze komt het dus vragen als ze bij het vriendinnetje thuis aan het spelen is he? Dus als ze dan een snoepje krijgt, rent ze eerst naar huis om te vragen of het wel magquote:Op woensdag 24 april 2013 19:32 schreef Luigi het volgende:
Zo in het begin heb ik liever dat ze het een keer extra komen vragen ipv een keer te weinig. Zelfvertrouwen en zelf kiezen zal daarna vanzelf komen denk ik?
Ja allebei mn zonen. Wesley wordt namelijk gepest, en jordy zegt constant dat hij naar een school wil 'waar ze ook onze taal spreken', en hij kan nog steeds heel weinig letters...Lezen gaat dus ook nog niet. (klas 1/groep 3)quote:Op donderdag 25 april 2013 15:16 schreef livelink het volgende:
Het duitse onderwijs is niet hetzelfde als het nederlandse onderwijs, PureEvil. Het kan natuurlijk heel goed zijn dat er volgens het duitse onderwijssysteem geen sprake is van eventueel speciaal onderwijs.
Om naar het speciaal onderwijs te kunnen of om een rugzakje te krijgen, moet je wel een indicatie aanvragen. Wil je je zoon in Nederland op school doen, dan?
wij hebben goede ervaringen met KIEN. (Zit in Den Haag) Ontzettend lieve ortho die goede begeleiding geeft maar ook heel goed is met gevoelige kindjes. Ik zou met haar eens overleggen. 4 is wel erg jong om te testen. Meestal doen ze dat rond 6. Maar je zou t daar eens kunnen overleggen.quote:Op donderdag 25 april 2013 15:52 schreef Pvoesss het volgende:
Moeilijk PE.
Ik heb net precies het tegenovergestelde gesprek gehad.
School wil dat er hulp komt voor de oudste (4 ) ivm eventuele hoogbegaafdheid en extreem gevoelig en de issues die dat brengt op school. Ze loopt enorm voor maar wil tegelijkertijd niet naar school is enorm bang om te falen maar de testen die er zijn gedaan zijn hoog maar ze zou nog veel en veel meer kunnen met de juiste begeleiding.Ze is wel al bijna zo ver dat ze gaat onderpresteren volgens de juf![]()
Nu willen ze dat ik nadenk en uit ga zoeken hoe we dit willen gaan doen.
Fijn natuurlijk dat ze slim is maar ik zie alleen maar een heel kwetsbaar meisje van 4 in de grote wereld die soms echt net haar koppie boven water kan houden.
En ik wil haar ook niet het idee geven dat ze een proefkonijn is en al die extra testjes en dingen moet doen terwijl zij het gevoel heeft dat het teveel is.
ja, dat dacht ik. Zij kreeg onze vastgelopen oudste echt weer op de rit. Veel van de dingen die je zegt zijn wel herkenbaar. Het is ook fijn om als ouder wat handvatten te krijgen vond ik. Wij gingen ook niet voor een label maar voor handvatten. Ook voor school veel goede tips gekregen. Maar vooral die mevrouw die precies de goede snaar raakte bij mijn kind en hem zo goed observeerde.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:12 schreef Pvoesss het volgende:
Dat is mooi om te lezen dat is hier heel dichtbij![]()
School loopt tegen dingen aan en de school heeft wat fouten gemaakt dat het vertrouwen in het schoolsysteem ook gewoon weg is bij X. Hier moeten we dus ook aan werken.
Ik vind het testen of het labeltje niet nodig maar ik zie wel hoe moeilijk ze het heeft.
Ze willen eigenlijk een beetje een lijstje met dingen die ze anders kunnen doen of moeten doen. En wat slim is. Wel groep 3 dingen er bij doen volgend jaar ondanks extreme onzekerheid en faalangst of toch niet. Ze kan goed klokkijken ze kan al aardig goed rekenen. Maar tegelijkertijd doet ze zich ook dommer voor alsof ze helemaal niets snapt. En dan die extreme gevoeligheid en onzekerheid.
Kinderen van haar leeftijd snappen haar niet ze is iets verder.
Maar ze mist weer de lef en de verbale krachten om op te boksen tegen kinderen uit groep 3.
Met andere woorden ze is op school niet blij.
En dat is eigenlijk ook het belangrijkste haar blij zien te krijgen op school.
En dan als tweede punt alles benutten wat er in zit.
Wat een lastige afweging. Kan speciaal onderwijs vanuit Duitsland? Daar zijn toch best pittige toelatingseisen en indicaties voor dacht ik?quote:Op donderdag 25 april 2013 15:20 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Ja allebei mn zonen. Wesley wordt namelijk gepest, en jordy zegt constant dat hij naar een school wil 'waar ze ook onze taal spreken', en hij kan nog steeds heel weinig letters...Lezen gaat dus ook nog niet. (klas 1/groep 3)
Ik was dus al wezen kijken op een nl school, had er een enorm goed gevoel bij, alleen de klassen zijn groot (25+ kinderen) dus dat is niet ideaal als je kind (een hoop) begeleiding nodig heeft...
Fijn dat het nu achter de rug is, dat verkeersexamen! Ze heeft t toch maar mooi gedaan
Ze gaat binnenkort toch naar een andere school. Zou ff wachten hoe ze dat oppakt.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:12 schreef Pvoesss het volgende:
Met andere woorden ze is op school niet blij.
Dit zijn eerder jaren trajecten. Zeker nu je op het punt staat om haar wereld om te gooien zou ik echt haar omgeving nu zo min mogelijk veranderen. En niet teveel poespas met testen.quote:Op donderdag 25 april 2013 21:34 schreef Pvoesss het volgende:
Dan heeft die school alleen maar meer zicht op de situatie.
Ik denk dat als ze hier alles uitzoeken een aantal maanden dat dit haar alleen maar meer gaat helpen op een andere school.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |