Hij is niet van mijzelf. Ik geloof van Marcel van Herpen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 20:44 schreef Pvoesss het volgende:
Dat is precies wat het is! Die opmerking ga ik van je jatten
Al is de juf nog een jonkievast een oude ziel
OMG ze maakt gewoon glas-in-lood tekeningenquote:Op vrijdag 26 april 2013 20:05 schreef Pvoesss het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een voorbeeld van hoe zij graag wil kleuren..![]()
![]()
Dat is dan niet fijn want het moet binnen de lijntjes en alles moet de juiste kleur.
Nou Vicky dat is dus ook het issue ze is echt heel ongelukkig.
En bij het veranderen van school wil ik dit ook niet zomaar doen en eerst eens even kijken wat ze los van alles dus nodig heeft
misschien een stomme vraag maar zou t niet zo kunnen zijn dat men kinderen ook wilt leren dat t soms via een regel moet en daarom allemaal tzelfde?quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:56 schreef Pvoesss het volgende:
Bijvoorbeeld een verplicht knutselwerkje en dan mogen ze niet praten tijdens knutselen en moet de mond dicht en dan als het niet af is moet de wat langzamere knutselaar dus nog uren zwoegen om te voldoen aan de minimumeis van de juf.![]()
Of dan beslist de juf dat de kinderen het moeten maken zoals het voorbeeld.
Dan denkt X je kan mij wat ik knip zelf wel een poppetje voor mijn verkeersbord.
Er hingen dus allemaal dezelfde (ongeveer) verkeersborden op school en dan 1 die er heel erg uitspringt en dat is dan die van haar.En daar heeft de juf denk ik ook moeite mee.
Alles moet heel strak en naar voorbeeld uitspattingen kunnen niet.
De directrice en ib-er snapte precies mijn punt maar zijn denk ik ook bang voor slechte beoordelingen van inspectie als ze de kinderen wat vrijer laten
dus: alleen leren wat je leuk vind en uit de weg gaan wat je lastig vindt?quote:Op vrijdag 26 april 2013 20:52 schreef Pvoesss het volgende:
Eigenlijk wil ik vooral dit ook meegeven aan mijn kinderen.
Nou ja, dan zit ze dus verkeerd op een school waar wel binnen de lijntjes gekleurd moet worden, lijkt me...quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:42 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
dus: alleen leren wat je leuk vind en uit de weg gaan wat je lastig vindt?niet leren doorzetten en misschien wel een talent vinden?
Of begrijp ik t nou verkeerd?
dat weet ik dan wel zeker.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:44 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nou ja, dan zit ze dus verkeerd op een school waar wel binnen de lijntjes gekleurd moet worden, lijkt me...
Dat is exact de vraag die ik ook had. Ik weet dat ik bijvoorbeeld inderdaad veel moeite heb met het hele schoolse en mijn kinderen zitten dan ook op een school waarvan bekend is dat het niet een prestatiegerichte school is en waar ze bewust niet mee doen aan de Cito-toets. Dat is onze keuze, die ik dus ook voor mezelf kan verdedigen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:54 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Op welke grond heb je deze school gekozen toen Pvoesss? En staat dat nog wel overeind?
Dat moest ik ook toen ik het de eerste keer hoorde.quote:
Het is vooral onkunde/onervarenheid. Niet zo zeer onwil, denk ik.quote:Op zaterdag 27 april 2013 09:48 schreef livelink het volgende:
Ik dacht echt dat het iets van vroeger was, maar ik schrik gewoon een beetje van het verhaal van Pvoess.
Ja maar wat als het kind dat allemaal al kan?quote:Op zaterdag 27 april 2013 08:53 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Mischien de knuppel in het hoenderhok...maar ze zitten toch ook op school om iets te leren?
En als ze alles maar op hun eigen manier blijven doen omdat ze dat het leukste vinden dan leren ze natuurlijk niet zo gek veel.
ik heb het idee dat kinderen tegenwoordig allemaal maar vrij gelaten moeten worden en hun eigen ding moeten kunnen doen
Nee dat een examen niet meet wat je waard bent.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:42 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
dus: alleen leren wat je leuk vind en uit de weg gaan wat je lastig vindt?niet leren doorzetten en misschien wel een talent vinden?
Of begrijp ik t nou verkeerd?
De juf wil heel graag maar weet niet hoe en een gedeelte is de school die bang is voor slechte beoordeling voor het niet scoren wat ze willen scorenquote:Op zaterdag 27 april 2013 09:49 schreef Moonah het volgende:
[..]
Het is vooral onkunde/onervarenheid. Niet zo zeer onwil, denk ik.
ja als de werkjes zoiets niet uitdagends zijn als tot 5 tellen..maar dat kan ik me toch niet voorstellen.quote:Op zaterdag 27 april 2013 09:51 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ja maar wat als het kind dat allemaal al kan?
Weer verplicht werkjes moet maken waarbij ze tot 5 moeten tellen terwijl ze al tot 100 telt.Ze is veel en veel verder. En ze remmen haar in haar spel ook weer enorm.
Het is leuk en knap hoe ver ze is maar ze is 4. Ze heeft ook haar spel nodig en ze snappen totaal niet wat ze met haar "rebelsheid" aan moeten![]()
Als ze dan een keer lekker mag kleuren dan moet het alsnog op een bepaalde manier. Ze heeft geen enkele vrijheid en ze mist een uitlaat klep.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |