abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 april 2013 @ 20:42:39 #276
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_125775466
Als alle kinderen dezelfde kip moeten knippen kunnen ze hun ei niet kwijt.

Het is vast een juf van de oude stempel.
Waarbij ze allemaal dezelfde activiteit maken met exact dezelfde kleuren die zij al heeft voorgeknipt.
pi_125775573
Dat is precies wat het is! Die opmerking ga ik van je jatten :D
Al is de juf nog een jonkie :o vast een oude ziel ;)
  vrijdag 26 april 2013 @ 20:46:41 #278
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_125775677
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 april 2013 20:44 schreef Pvoesss het volgende:
Dat is precies wat het is! Die opmerking ga ik van je jatten :D
Al is de juf nog een jonkie :o vast een oude ziel ;)
Hij is niet van mijzelf. Ik geloof van Marcel van Herpen.
  vrijdag 26 april 2013 @ 20:49:37 #279
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_125775995
Eigenlijk wil ik vooral dit ook meegeven aan mijn kinderen.

vrijdag 26 april 2013 @ 21:16:38 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125777261
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 april 2013 20:05 schreef Pvoesss het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een voorbeeld van hoe zij graag wil kleuren.. O+ O+
Dat is dan niet fijn want het moet binnen de lijntjes en alles moet de juiste kleur.

Nou Vicky dat is dus ook het issue ze is echt heel ongelukkig.
En bij het veranderen van school wil ik dit ook niet zomaar doen en eerst eens even kijken wat ze los van alles dus nodig heeft :)
OMG ze maakt gewoon glas-in-lood tekeningen :o O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_125777508
Ik ben niet bijgelezen hier, maar zag dat het over het testen van jonge kinderen gaat. Wij hebben goede ervaringen met www.ontwikkelingsadvies.nl , meer info evt via pb.
pi_125777512
Zit in de genen die voorliefde voor glas en kleuren _O- O+
pi_125778589
Pvoesss, wat klinkt dat star daar op school of in elk geval bij die juf...
Ik vind haar tekening mooi O+ lekker kleurrijk en goed gevuld zeg :).
Jammer als ze zo in de pas moeten lopen, namaken...

Ik heb niet t idee dat dat bij ons op school zo is en ik heb ook wel het idee dat ze kijken naar of een kind genoeg uitdaging krijgt bijvoorbeeld. Tot nu toe in elk geval tevreden, ik ben wel heel benieuwd hoe onze jongste het gaat vinden. Ik denk dat ze wel even wen-tijd nodig heeft. Maar dat ze er ook wel aan toe is.
Fake it till you make it...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 26 april 2013 @ 21:54:11 #285
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_125779185
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 april 2013 19:56 schreef Pvoesss het volgende:
Bijvoorbeeld een verplicht knutselwerkje en dan mogen ze niet praten tijdens knutselen en moet de mond dicht en dan als het niet af is moet de wat langzamere knutselaar dus nog uren zwoegen om te voldoen aan de minimumeis van de juf. -O-

Of dan beslist de juf dat de kinderen het moeten maken zoals het voorbeeld.
Dan denkt X je kan mij wat ik knip zelf wel een poppetje voor mijn verkeersbord.
Er hingen dus allemaal dezelfde (ongeveer) verkeersborden op school en dan 1 die er heel erg uitspringt en dat is dan die van haar. O+ En daar heeft de juf denk ik ook moeite mee.

Alles moet heel strak en naar voorbeeld uitspattingen kunnen niet.
De directrice en ib-er snapte precies mijn punt maar zijn denk ik ook bang voor slechte beoordelingen van inspectie als ze de kinderen wat vrijer laten
misschien een stomme vraag maar zou t niet zo kunnen zijn dat men kinderen ook wilt leren dat t soms via een regel moet en daarom allemaal tzelfde?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 26 april 2013 @ 22:20:49 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125780613
Zelfs als dat zo is dan vind ik dat voor een kleuterklas nog behoorlijk overdreven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 26 april 2013 @ 22:42:48 #287
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_125781681
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 april 2013 20:52 schreef Pvoesss het volgende:
Eigenlijk wil ik vooral dit ook meegeven aan mijn kinderen.

dus: alleen leren wat je leuk vind en uit de weg gaan wat je lastig vindt? :o niet leren doorzetten en misschien wel een talent vinden?

Of begrijp ik t nou verkeerd?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 26 april 2013 @ 22:44:01 #288
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_125781735
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:42 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

dus: alleen leren wat je leuk vind en uit de weg gaan wat je lastig vindt? :o niet leren doorzetten en misschien wel een talent vinden?

Nou ja, dan zit ze dus verkeerd op een school waar wel binnen de lijntjes gekleurd moet worden, lijkt me...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 26 april 2013 @ 22:54:32 #289
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_125782186
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:44 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nou ja, dan zit ze dus verkeerd op een school waar wel binnen de lijntjes gekleurd moet worden, lijkt me...
dat weet ik dan wel zeker. :D maar ik geloof dat Pvoesss dat ook al in zag. Op welke grond heb je deze school gekozen toen Pvoesss? En staat dat nog wel overeind?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 27 april 2013 @ 08:44:14 #290
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_125788924
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:54 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Op welke grond heb je deze school gekozen toen Pvoesss? En staat dat nog wel overeind?
Dat is exact de vraag die ik ook had. Ik weet dat ik bijvoorbeeld inderdaad veel moeite heb met het hele schoolse en mijn kinderen zitten dan ook op een school waarvan bekend is dat het niet een prestatiegerichte school is en waar ze bewust niet mee doen aan de Cito-toets. Dat is onze keuze, die ik dus ook voor mezelf kan verdedigen.

Maar aan de andere kant zijn het uiteindelijk toch de leerkrachten die die filosofie invulling moeten geven. Het kan natuurlijk best zijn dat het alleen deze ene juf is die zo is. En als de kinderen wat ouder zijn, dan moet je ze meegeven dat ze ook moeten leren omgaan met een leerkracht waar ze wat minder voeling mee hebben, maar juist voor groep 1 is het zo belangrijk dat het een beetje klikt tussen kind en leerkracht, volgens mij. En dan klikken in de zin van dat ze elkaar begrijpen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_125788999
Mischien de knuppel in het hoenderhok...maar ze zitten toch ook op school om iets te leren?
En als ze alles maar op hun eigen manier blijven doen omdat ze dat het leukste vinden dan leren ze natuurlijk niet zo gek veel.

Van mij hoeft het hele streng ook niet zo hoor.
Hier op school werken ze met een planbord. De kleuters weten dat ze op een dag of in een week bepaalde werkjes of opdrachten moeten doen, Dat mogen ze zelf inplannen, maar het is wel de bedoeling dat iedereen de werkjes afheeft.

Dana vindt dat soms niet leuk, maar ze leert wel dat ze soms ook minder leuke dingen moet doen, of dingen waar ze op dat moment niet altijd zin in heeft.

ik heb het idee dat kinderen tegenwoordig allemaal maar vrij gelaten moeten worden en hun eigen ding moeten kunnen doen :@
  zaterdag 27 april 2013 @ 09:03:43 #292
37150 livelink
pi_125789088
Uiteindelijk zoek je toch een school waar je kind het best tot zijn recht komt, lijkt me. Op het moment dat je een school moet kiezen, weet je dat nog niet en kies je aan de hand van je eigen gevoel en idee.

Als dan blijkt dat je kind toch een ander schooltype nodig heeft, kan je altijd nog switchen. Ik ken ook zat mensen die toch hun kind later naar een andere school doen.

Het lijkt mij dat de dochter van Pvoess op dit moment niet tot haar recht komt op school. Dat is een probleem en daar moet je iets mee. Of je nou wil of niet, lijkt me. Ik vind haar tekening trouwens prachtig met al die kleuren en ook nog heel netjes ingekleurd.
  zaterdag 27 april 2013 @ 09:05:55 #293
11682 Moonah
Jolie femme
pi_125789103
Pvoesss, laat juf maar eens horen.
Mijn lijflied.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 27 april 2013 @ 09:37:28 #294
37150 livelink
pi_125789435
Ik moest er van huilen, Moonah.
  zaterdag 27 april 2013 @ 09:41:41 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_125789484
Prachtig lied ook!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 27 april 2013 @ 09:47:34 #296
11682 Moonah
Jolie femme
pi_125789529
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 09:37 schreef livelink het volgende:
Ik moest er van huilen, Moonah.
Dat moest ik ook toen ik het de eerste keer hoorde. :* Zó schrijnend. En het bestáát. Niet alleen op scholen.
  zaterdag 27 april 2013 @ 09:48:24 #297
37150 livelink
pi_125789534
Ik dacht echt dat het iets van vroeger was, maar ik schrik gewoon een beetje van het verhaal van Pvoess.
  zaterdag 27 april 2013 @ 09:49:48 #298
11682 Moonah
Jolie femme
pi_125789553
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 09:48 schreef livelink het volgende:
Ik dacht echt dat het iets van vroeger was, maar ik schrik gewoon een beetje van het verhaal van Pvoess.
Het is vooral onkunde/onervarenheid. Niet zo zeer onwil, denk ik.
pi_125789572
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 08:53 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Mischien de knuppel in het hoenderhok...maar ze zitten toch ook op school om iets te leren?
En als ze alles maar op hun eigen manier blijven doen omdat ze dat het leukste vinden dan leren ze natuurlijk niet zo gek veel.

ik heb het idee dat kinderen tegenwoordig allemaal maar vrij gelaten moeten worden en hun eigen ding moeten kunnen doen :@
Ja maar wat als het kind dat allemaal al kan?
Weer verplicht werkjes moet maken waarbij ze tot 5 moeten tellen terwijl ze al tot 100 telt. O+ Ze is veel en veel verder. En ze remmen haar in haar spel ook weer enorm.
Het is leuk en knap hoe ver ze is maar ze is 4. Ze heeft ook haar spel nodig en ze snappen totaal niet wat ze met haar "rebelsheid" aan moeten :)

Als ze dan een keer lekker mag kleuren dan moet het alsnog op een bepaalde manier. Ze heeft geen enkele vrijheid en ze mist een uitlaat klep.
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 22:42 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Nee dat een examen niet meet wat je waard bent.
Dat leren mooi is maar niet alles. Dat ze op dat vlak leert ontspannen.
En hoe sneu het is dat ze dat nu al zo aan het ervaren is

Wat betreft de woorden van de school daar sta ik achter.Ze zeggen heel gericht naar het kind te kijken. Ze hebben verlengde leertijd dus extra sporten, muziek etc.
Dat vind ik ook echt een plus ze hebben dus 5 volle dagen wat nu dus juist weer aan het tegenwerken is -O-
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 09:49 schreef Moonah het volgende:

[..]

Het is vooral onkunde/onervarenheid. Niet zo zeer onwil, denk ik.
De juf wil heel graag maar weet niet hoe en een gedeelte is de school die bang is voor slechte beoordeling voor het niet scoren wat ze willen scoren :)

Daarom krijgt ze ook de kans. Ik denk dat het lied ook iets is wat ze moet horen. Dankje O+
pi_125789785
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 april 2013 09:51 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ja maar wat als het kind dat allemaal al kan?
Weer verplicht werkjes moet maken waarbij ze tot 5 moeten tellen terwijl ze al tot 100 telt. O+ Ze is veel en veel verder. En ze remmen haar in haar spel ook weer enorm.
Het is leuk en knap hoe ver ze is maar ze is 4. Ze heeft ook haar spel nodig en ze snappen totaal niet wat ze met haar "rebelsheid" aan moeten :)

Als ze dan een keer lekker mag kleuren dan moet het alsnog op een bepaalde manier. Ze heeft geen enkele vrijheid en ze mist een uitlaat klep.
ja als de werkjes zoiets niet uitdagends zijn als tot 5 tellen..maar dat kan ik me toch niet voorstellen.

Maar goed. dat is ook de reden dat we voor deze school hebben gekozen..de klassen 1 en 2 zitten bij elkaar waardoor kindjes die al verder zijn zich niet hoeven te vervelen. Vanaf groep 3 kunnen kinderen die verder zijn in een tussenruimte zitten om samen extra opdrachten te maken en zo heeft de leerkracht weer extra tijd voor de kindjes die het wel nodig hebben.

en natuurlijk heeft ene kind van 4 ook haar spel nodig. Maar het is niet alleen maar vrijheid blijheid omdat ze bepaalde dingen allang kent natuurlijk.

Ik hoor trouwens veel te vaak om me heen dat kinderen ver boven niveau presteren. (het dochtertje van mijn schoonzus, de 2 neefjes van mijn man en zo ook mijn eigen dochter. ) Toeval? of ligt het dan toch aan het niveau op scholen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')