Ik hád het precies zo kunnen zeggen, maar het was toch echt debuurvrouw.quote:Op donderdag 11 april 2013 06:41 schreef Adnap het volgende:
Idd wat spuug zegt,het duurt niet lang meer voor ze hier wellicht zelf dwalen
Oepsquote:Op donderdag 11 april 2013 07:41 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik hád het precies zo kunnen zeggen, maar het was toch echt debuurvrouw.
Leuk Ingrid. Gaat het goed met haar op school? En thuis?quote:
Ja. Die moet een verwijzing naar oogarts doen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 12:00 schreef Tinuviel het volgende:
Vandaag ogentest herhaling op het cb. Het ene oog is niet helemaal goed. Nu heb ik een verwijzing gekregen. Ze zei voor de oogaarts, maar als ik het goed lees is het voor de huisarts. Moet ik eerst naar de huisarts?
En wat dacht je van tijdsbesparing...quote:Op vrijdag 12 april 2013 12:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja. Die moet een verwijzing naar oogarts doen.
Zo besparen we op de zorgkosten.
Bel anders eerst even zelf naar de oogarts, hier in het ziekenhuis hebben we helemaal geen doorverwijzing meer nodig voor kinderen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 12:00 schreef Tinuviel het volgende:
Vandaag ogentest herhaling op het cb. Het ene oog is niet helemaal goed. Nu heb ik een verwijzing gekregen. Ze zei voor de oogaarts, maar als ik het goed lees is het voor de huisarts. Moet ik eerst naar de huisarts?
Ja, mijn ouders kunnen goed met hem overweg. Vooral mijn vader, mijn moeder mag nu ook steeds meer van Tyler.quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:07 schreef trui het volgende:
Ingrid, dat is niet niks dat Tyler nu bij opa & oma woont. Maar fijn dat het kan, en jullie de nodige rust geeft. Kunnen je ouders goed met hem overweg?
En zij bereiken ook meer met hem dan jij doet? En Djeez? Moet hij daar nog heen ook en hoe is hij daar dan?quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:50 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Ja, mijn ouders kunnen goed met hem overweg. Vooral mijn vader, mijn moeder mag nu ook steeds meer van Tyler.
Volgens mij is er niet super veel verschil. Alleen dat hij minder gilt ed, omdat hij ook de ´prikkel´ Kim niet heeft. En de onderbuuf met hardcore daar reageerde hij ook flink op.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En zij bereiken ook meer met hem dan jij doet? En Djeez? Moet hij daar nog heen ook en hoe is hij daar dan?
boosheid kan ook frustratie zijn omdat hij zich niet verstaanbaar kan maken.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:08 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Volgens mij is er niet super veel verschil. Alleen dat hij minder gilt ed, omdat hij ook de ´prikkel´ Kim niet heeft. En de onderbuuf met hardcore daar reageerde hij ook flink op.
En het ene weekend gaan ze naar hem en het andere weekend (nu) zijn ze bij mij. Bij hem is hij ook flink aanwezig.
Maar met de zindelijkheid gaat het goed! Mijn ouders en zusje zijn er goed mee verder gegaan! Het praten is nog niet denderend. Ik las nog in het mkd schriftje daar hij daar vandaag goed heeft laten merken dat hij ergens boos om was.
Tnx! Gisteravond wilde meneer niet in zijn eigen bed. Want zo zei hij, ik mag altijd bij opa en oma in bed. Ik ben direct duidelijk geweest en bleef herhalen dat hij gewoon in zijn eigen bed ging. En na 5 minuten jammeren sliep hij al. Viel me echt mee, ik had meer drama verwacht.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:43 schreef Moonah het volgende:
Nou zeg, wat een verhaal Ingrid, ook in je PM. Veel sterkte en wijsheid gewenst in deze lastige situatie. Je klínkt iig verstandig.
Het is wel vervelend dat er dan niet 1 lijn wordt gevolgd. Want jij zit dus met het drama omdat het ergens anders wel mag.quote:Op zaterdag 13 april 2013 19:00 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Tnx! Gisteravond wilde meneer niet in zijn eigen bed. Want zo zei hij, ik mag altijd bij opa en oma in bed. Ik ben direct duidelijk geweest en bleef herhalen dat hij gewoon in zijn eigen bed ging. En na 5 minuten jammeren sliep hij al. Viel me echt mee, ik had meer drama verwacht.
Vanmorgen kwam hij nog gezellig bij mij in bed knuffelen en later Kim er ook bij.
Helaas is dat niet altijd te voorkomenquote:Op zaterdag 13 april 2013 19:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het is wel vervelend dat er dan niet 1 lijn wordt gevolgd. Want jij zit dus met het drama omdat het ergens anders wel mag.
Ja maar irritant is het wel.quote:Op zaterdag 13 april 2013 19:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Helaas is dat niet altijd te voorkomen
Oh dat was hier natuurlijk ook helemaal shit. Ik ben zo boor afschaffen van zomer en wintertijd. Wat een gezeik is dat toch.quote:Op zaterdag 13 april 2013 19:06 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ja, das wel lastig idd. Had begrepen dat hij helemaal niet meer wilde slapen ineens, begon met zomertijd. En alleen op deze manier wel.
Behoorlijkquote:
Zeker als het van die dingen zijn die bij de ander wel mogen en jij de rotouder bent dat het niet mag.quote:Op zaterdag 13 april 2013 19:20 schreef Troel het volgende:
[..]
BehoorlijkVooral omdat het al best heftig is voor een kleintje om toch best veel wisselingen te hebben en dan ook nog overal andere regels.
Ruben geeft hier thuis ook gewoon echt aan dat hij het zo moeilijk vindt dat de regels bij mama anders zijn dan bij papa.
Ik ben wel eens stomme mama, maar ik hoor gelukkig niet vaak dat ze dingen bij papa wel mogen en hier niet. Behalve karnemelk met siroop, maar dat is op zich niet raar, dat mag hier in het weekend en laten ze bij papa nou ook in het weekend zitten. Net zoals dat het logischer is dat je in het weekend wat lekkers krijgt dan doordeweeks (vind ik dan). Dus tja, dat is bij papa gewoon vaker dan hier.quote:Op zaterdag 13 april 2013 19:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zeker als het van die dingen zijn die bij de ander wel mogen en jij de rotouder bent dat het niet mag.
In dit geval zou ik die hokjesgeest ook graag hebben, maar juist hier lijkt ie te ontbreken op dat punt.quote:Op zondag 14 april 2013 19:10 schreef Lois het volgende:
Dat vind ik dan wel weer zo onwijs knap van Eva, die heeft gewoon overal andere regels (over kleine dingen dan) en die pikt dat zo op. Bij papa mag het zo, bij mama moet het zo. Dat is dan wel weer fijn aan die hokjesgeest
Dank voor je uitgebreide post met uitleg en de tip van de zonnebril!quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:48 schreef Nijna het volgende:
Tinu, je komt waarschijnlijk eerst bij de orthoptiste terecht (die kijkt wat ze zien, doet nog een paar testjes waarschijnlijk) en dan druppelen ze de ogen, dat moet een half uurtje inwerken en dan kunnen ze de eventuele brilsterkte meten. Meestal gaat het kind daarna ook nog even naar de oogarts, die bekijkt dan de binnenkant van het oog of dat verder gezond is. Als je een zonnebrilletje hebt, even meenemen op die dag, want ze krijgen van die mooie grote pupillen van die druppels en dan heb je meer last van het licht (en je ziet dichtbij niet goed meer omdat je tijdelijk niet kan scherpstellen).
Nou de eerste tekenen heb ik een tijdje terug mogen meemaken.quote:Op donderdag 11 april 2013 06:05 schreef lily het volgende:
Met binnenkort nieuwe aanwas, kinderopvang problematiek maar ook pubergeneuzel
ik vind het nadeel van die hokjesgeest dat overduidelijke van het ene hokje in het andere stappen en dat dan het ene al niet meer bestaat.quote:Op zondag 14 april 2013 19:25 schreef Troel het volgende:
[..]
In dit geval zou ik die hokjesgeest ook graag hebben, maar juist hier lijkt ie te ontbreken op dat punt.
Dat is hier ook niet zo. Hier komt er soms ook gewoon uit dat papa gemist wordt en wordt ook benoemd dat ik werd gemist. Toen ik vorig jaar in het ziekenhuis lag, was dat ook wel heel duidelijkquote:Op maandag 15 april 2013 21:00 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik vind het nadeel van die hokjesgeest dat overduidelijke van het ene hokje in het andere stappen en dat dan het ene al niet meer bestaat.
of eigenlijk nadeel niet, ik vind het soms pijnlijk om te zien dat ik van het ene moment op het andere moment niet meer besta. ik weet dat hij er niets aan kan doen en andersom is het ook zo.
dat is hier absoluut niet. toen ik in het ziekenhuis lag, kwam hij elke dag op bezoek met mijn partner (op initiatief van mijn partner, want L. moest eigenlijk niets van me hebben, praatte alleen tegen me als ik hem uitdrukkelijk wat vroeg en voor de rest negeerde hij me zo veel mogelijk, want ik was op een plek waar ik voor hem niet hoorde.quote:Op maandag 15 april 2013 21:04 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat is hier ook niet zo. Hier komt er soms ook gewoon uit dat papa gemist wordt en wordt ook benoemd dat ik werd gemist. Toen ik vorig jaar in het ziekenhuis lag, was dat ook wel heel duidelijk
"goed dat je het allemaal nog weetquote:Op woensdag 17 april 2013 21:52 schreef testa het volgende:
stel je voor; bij een situatie waar ik grenzen helder wil hebben ..(bijv. een winkel ofzo)
ik zeg "dames .. kom eens hier, ik wil even afspraak maken: ... "
dan reageeert de jongste (4;6 jr) al met:
Ja mam.. niet rennen, niet schreeuwen, geen ruzie, niet naar buiten gaan.
wat moet je dan nog zeggen?
Gewoon 'goed dat je het weet, gaan jullie nu laten zien dat jullie ook kunnen?'quote:Op woensdag 17 april 2013 21:52 schreef testa het volgende:
stel je voor; bij een situatie waar ik grenzen helder wil hebben ..(bijv. een winkel ofzo)
Dat dusquote:Op woensdag 17 april 2013 21:58 schreef simmu het volgende:
[..]
"goed dat je het allemaal nog weetkom, nu gaan we dat allemaal ook doen
"
"wat moet je dan nog zeggen?" was niet als zo'n letterlijke vraag bedoeldquote:Op woensdag 17 april 2013 21:52 schreef testa het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |