FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [Autotopic] Citroën #11 - Action travant!
Erasmodonderdag 11 april 2013 @ 02:32
Omdat deel 11. Lul hier verder over groene olie, de nieuwe DS serie en alles wat er tussen zit.
Dr_Flashdonderdag 11 april 2013 @ 02:42
Ehm. PTA bestaat uit zeg maar 100.000 autotopics, 15 vliegtuigtopics en 1 treinreeks.

En Citroëns zijn de ter wereld slechtst gebouwde auto's ooit ever gemaakt. Dit topic hebben we echt NIET nodig.
2cvdonderdag 11 april 2013 @ 02:42
Action Trav ... :?

Et zal wel :P

Tip/hint/suggestie: SMS me even over de haakjes. M'n nummer is nog altijd hetzelfde.
2cvdonderdag 11 april 2013 @ 02:44
quote:
15s.gif Op donderdag 11 april 2013 02:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ehm. PTA bestaat uit zeg maar 100.000 autotopics, 15 vliegtuigtopics en 1 treinreeks.

En Citroëns zijn de ter wereld slechtst gebouwde auto's ooit ever gemaakt. Dit topic hebben we echt NIET nodig.
Lada ? Zastava Yugo ? Ford Ka ?

En je weet dat Citroën het merk is met de meeste fanclubs/fans ?

En anders zie je het maar als lotgenotencontact :6
Erasmodonderdag 11 april 2013 @ 02:45
quote:
15s.gif Op donderdag 11 april 2013 02:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ehm. PTA bestaat uit zeg maar 100.000 autotopics, 15 vliegtuigtopics en 1 treinreeks.

En Citroëns zijn de ter wereld slechtst gebouwde auto's ooit ever gemaakt. Dit topic hebben we echt NIET nodig.
Bedankt voor de mededeling, veel plezier met treinfappen de rest van je leven.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 02:42 schreef 2cv het volgende:
Action Trav ... :?

Et zal wel :P

Tip/hint/suggestie: SMS me even over de haakjes. M'n nummer is nog altijd hetzelfde.
Anagrammetje vanwege de 11cv ;)
Komt er morgen aan.
2cvdonderdag 11 april 2013 @ 02:48
Super ! Ik kan 2 haakjes uit een Peus zo voor je regelen. Wellicht dat dat past. Orgineel BX-haakje moet ik even vragen. Ik heb er één gezien maar stelen mag niet ;(

Morgenavond is het beste overigens ;)
Dr_Flashdonderdag 11 april 2013 @ 02:53
quote:
16s.gif Op donderdag 11 april 2013 02:44 schreef 2cv het volgende:

En je weet dat Citroën het merk is met de meeste fanclubs/fans ?

Ja. mensen die de mening van de meerderheid mistaken voor de waarheid. Naar die mogen ook bestaan :)
2cvdonderdag 11 april 2013 @ 02:54
Mooi, ook weer opgelost.

Doei !
Garbagemandonderdag 11 april 2013 @ 03:58
Een poosje geleden een vriend van me in een XM 2.0TCT gekregen. Mán wat rijdt dat lekker...
Popplesdonderdag 11 april 2013 @ 10:51
quote:
15s.gif Op donderdag 11 april 2013 02:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ehm. PTA bestaat uit zeg maar 100.000 autotopics, 15 vliegtuigtopics en 1 treinreeks.

En Citroëns zijn de ter wereld slechtst gebouwde auto's ooit ever gemaakt. Dit topic hebben we echt NIET nodig.
De achterlijkste auto's als Mercedes, Opel, Ford enz. Nee daar moet je je in vertonen zeker? :r
nooit van mijn leven! Daarbij kan ik daar niet eens in zitten zonder meer pijn uit te komen. :)
Annedonderdag 11 april 2013 @ 10:53
quote:
15s.gif Op donderdag 11 april 2013 02:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ehm. PTA bestaat uit zeg maar 100.000 autotopics, 15 vliegtuigtopics en 1 treinreeks.

En Citroëns zijn de ter wereld slechtst gebouwde auto's ooit ever gemaakt. Dit topic hebben we echt NIET nodig.
Ga jij eens ergens anders ruzie zoeken :D !
Worteltjestaartdonderdag 11 april 2013 @ 11:22
Een C5 is toch bepaald geen slechte wagen...

De mijne rijdt al ruim 9 jaar rond met inmiddels >230dkm op de teller, en nooit veel mee aan de hand.
Prowldonderdag 11 april 2013 @ 12:09
Een C5 is toch een audi?
2cvdonderdag 11 april 2013 @ 14:48
Ze beweren dat het een Citroën is. Gezien de wokkels onder sommige typen klinkt dat wel aannemelijk ...
Garbagemandonderdag 11 april 2013 @ 23:54
:)
2hyyy46.jpg

Ik moet helaas wel naar de remklauwen van de achterwielen (laten) kijken, remblokken komen niet goed vrij, blijft rammelen en lawaai maken :(

Over de C5, mijn ouders hadden een break van het eerste type, en ik heb nog proefgereden in een luxe berline van het eerste type, ik vond het zeer comfortabel, maar het voelde niet aan als een Citroën. Veel te log.
Prowlvrijdag 12 april 2013 @ 07:50
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 23:54 schreef Garbageman het volgende:
:)
[ afbeelding ]

Ik moet helaas wel naar de remklauwen van de achterwielen (laten) kijken, remblokken komen niet goed vrij, blijft rammelen en lawaai maken :(

Simpel werkje :P
Garbagemanvrijdag 12 april 2013 @ 09:49
geen tijd :-) En nu kan ik in de ouwe groene leen xantia rijden 1.8 8v automaat :-)
Alexxxxxvrijdag 12 april 2013 @ 11:30
Stiekem is het best schattig als er mensen op Fles happen O+
Tsuranyvrijdag 12 april 2013 @ 11:43
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 april 2013 11:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Stiekem is het best schattig als er mensen op Fles happen O+
Omdat hij gehandicapt is en niet beter weet bedoel je?

Citroen maakt tenminste nog onderscheidende auto's, hebben op de MiTo na de leukste auto in het B segment.
AdoraBellevrijdag 12 april 2013 @ 12:01
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 11:43 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Omdat hij gehandicapt is en niet beter weet bedoel je?

Citroen maakt tenminste nog onderscheidende auto's, hebben op de MiTo na de leukste auto in het B segment.
Dat eerste laat ik in het midden, maar hij weet inderdaad niet beter :P .

Nu genoeg over Fles gebabbeld ;) .
Prowlvrijdag 12 april 2013 @ 12:12
Ik vraag me af hoe het huidige wagenpark er zonder Citroën had uitgezien :D

Nog steeds ronde koplampen ......

Vierkante wagens zonder stroomlijn......
Worteltjestaartvrijdag 12 april 2013 @ 12:46
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:48 schreef 2cv het volgende:
Ze beweren dat het een Citroën is. Gezien de wokkels onder sommige typen klinkt dat wel aannemelijk ...
De mijne is van het eerste model, met bollekes hoor.
Inderdaad wel vrij zwaar. Met volle tank en bestuurder komtie wel aan de 1600kg denk ik...
2cvzondag 14 april 2013 @ 02:52
Hmz, ik ben iets vergeten ...
2cvzondag 14 april 2013 @ 03:58

Citroën beats Peugeot :P
Erasmozondag 14 april 2013 @ 22:07
Kwam trouwens vorige week deze beauty tegen:

11al7pc.jpg

ojoxz5.jpg
2cvzondag 14 april 2013 @ 22:36
Naais Borat.gif

Had je me nog ge SMSt over die haakjes ? Ben het zelf vergeten te vragen :@
Erasmozondag 14 april 2013 @ 22:47
Ben het zelf ook vergeten :') Super drukke week, zit nu een tijdje in België...
2cvzondag 14 april 2013 @ 22:47
Ah, mooi, dat is dus geen teken dat de techniek faalt :P

Ik zal proberen om er morgen WEER aan te denken :')
Erasmozondag 14 april 2013 @ 22:59
Maarruh zou die van een Xantia passen dan? Daar weet ik er nog wel eentje op de sloop van staan.
2cvzondag 14 april 2013 @ 23:10
Geen flauw idee.
Alexxxxxzondag 14 april 2013 @ 23:10
IMG_8188-BorderMaker.jpg
Prowlzondag 14 april 2013 @ 23:38
Ik heb ook niet meer gekeken :@

Ik ben veel te druk geweest met een koelslang van de CX die aan het druppen was en op doorscheuren stond :o
zl7zmaandag 15 april 2013 @ 17:58
En wat vinden medeCitrofielen hier van?
Ziet er scherp uit, maar betekent dit het einde van de double chevron op de DS-lijn :'( ?
Prowlmaandag 15 april 2013 @ 18:00
Dat is toch een porche cayenne vrouwenbak?
Garbagemanmaandag 15 april 2013 @ 18:05
Wat een lelijke audi :{

Mijn Xantia rammelt niet meer :) (nou ja minder) de scheve remklauwen achter zitten weer goed.
2cvdinsdag 16 april 2013 @ 01:43
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 17:58 schreef zl7z het volgende:
En wat vinden medeCitrofielen hier van?
Ziet er scherp uit, maar betekent dit het einde van de double chevron op de DS-lijn :'( ?
Wat is dat voor godsgruwelijk aartslelijk wanproduct ? Echt, in de jaren '90 produceerde Citroën mooiere auto's.
2cvdinsdag 16 april 2013 @ 01:45
En ik heb haakjes uit een 806 en BX-haakdingetje. De haakjes uit de 806 hebben de demontage niet ongeschonden doorstaan :@
Prowldinsdag 16 april 2013 @ 09:07
Blergh, met de aankomende MRB regeltjes denk ik dat ik maar weer een Xantia ga kopen ;(
2cvdinsdag 16 april 2013 @ 16:35
Ik denk dat ik dan het één en ander de pers in douw. Alhoewel ... Is ook weer zonde.

Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten gaat worden als die opgediend wordt. Maar dat dacht ik ook bij het eigen risico in de zorg.
Erasmowoensdag 17 april 2013 @ 11:47
Schorsen voor het leven.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 01:45 schreef 2cv het volgende:
En ik heb haakjes uit een 806 en BX-haakdingetje. De haakjes uit de 806 hebben de demontage niet ongeschonden doorstaan :@
Beter! Wat wil je er voor?
2cvwoensdag 17 april 2013 @ 18:22
Een miljoen. Als dat teveel is mag verzendkosten ook. Geef me je adres maar door.
Prowlwoensdag 17 april 2013 @ 18:35
Een miljoen vragen voor een simpel haakje! :{w

Ik had er minstens 2 miljoen voor gevraagd >:)

Ik heb mezelf betrapt op het kijken naar Xantia's op marktplaats...... ;(
Erasmodonderdag 18 april 2013 @ 14:35
Ik weet nog wel grijze break.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:22 schreef 2cv het volgende:
Een miljoen. Als dat teveel is mag verzendkosten ook. Geef me je adres maar door.

Is Zimbabwaanse dollars prima? Pb komt eraan.
2cvdonderdag 18 april 2013 @ 15:28
Euro's graag.
Prowlmaandag 22 april 2013 @ 18:43
Inmiddels heb ik ook 2 van die zonneklep dingen gevonden :P
2cvmaandag 22 april 2013 @ 22:59
Zo, de ene BX heeft geen motor of stuurbekrachtiging meer. Wel een nieuwe fuseekogel.

De andere BX heeft per liter diesel 22km afgelegd. Maf ding ...
Prowlmaandag 22 april 2013 @ 23:01
Was mn CX maar zo zuinig ;(
2cvmaandag 22 april 2013 @ 23:08
Ik heb ook wel 1:16 gereden hoor :) En met mijn 1e BX ooit 1:11 ...
Prowlmaandag 22 april 2013 @ 23:52
Was mn BX maar zo zuinig ;(

Ow w8, die is superzuinig want hij rijd niet :D
rizzladinsdag 23 april 2013 @ 16:46
Gaan er hier nog mensen naar citromobile?
BeamofLightdinsdag 23 april 2013 @ 18:40
Gaan er hier nog mensen naar de Citron Presse?
2cvdonderdag 25 april 2013 @ 02:54
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:46 schreef rizzla het volgende:
Gaan er hier nog mensen naar citromobile?
Ik denk het wel, al zou ik het liefste zien dat ik mezelf in 2-en kon splijten.
Prowldonderdag 25 april 2013 @ 21:23
CX veerbollen vervangen..... :% :% :%

Voorbollen 1 uurtje werk

Wel te laat achter komen dat er nog een beetje druk op t systeem staat, gevolg klein fonteintje

Achterbol links: 2,5 uur werk, niet snappen waarom die veer cilinder muurvastop zn plek blijft waardoor de bol vast zit tussen chassis en veercilinder
Blijkt daar in de derrie een slangklem verstopt te zitten die de cilinder vast houd :X

Nu nog rechtsachter en 2 drukbollen ;(

Ik koop nooit geen CX meer :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Prowl op 26-04-2013 19:35:48 ]
Prowlvrijdag 26 april 2013 @ 19:10
Missie veerbol rechtsachter:

Veerbol ging makkelijk los
Slangklem om de cilinder helemaal verroest dus de draai dinges brak gelijk af

Slangklem doorzagen in een onmogelijke positie 25 min......

Nieuwe slangklem ophalen en ze hadden natuurlijk net pauze bij heuts.......

30 min verder nieuwe slangklem op de cilinder, veerbol eraf en de boel wat schoonmaken

Nieuwe veerbol er op zetten ging echt onmogelijk :X

Rubber ring ging de hele tijd scheef en uiteindelijk denk ik dat ie goed zit dus systeem op druk brengen en de poten weer op de grond

Gevolg: een pis straal LHM tussen veerbol en cilinder! :% :% :%

Na 3 uur was ik het ZAT! en nu staat de CX met de kont op bokken zonder rechter achterwiel :')
Prowlvrijdag 26 april 2013 @ 19:11
Zodra dat ding nieuwe APK heeft verkoop ik em, neem wel weer een Xantia! :(
2cvvrijdag 26 april 2013 @ 19:15
Bij een BX moet je bij de achterveerbollen de auto eerst in de hoogste stand zetten. Dan zitten de veercilinders klem en kan je de bollen vrij makkelijk met een fijne bollentang een stukje losdraaien. Dan de auto (nog steeds een BX) in de laagste stand zetten en de bollen helemaal losdraaien. Nieuwe bollen hoor je altijd met een nieuwe ring te monteren ( O-) ) en die leg je dan in een randje van de veercilinder. Dan de bol er op draaien. Handvast.

Misschien werkt het bij een CX ook zo.
Prowlvrijdag 26 april 2013 @ 19:23
Bij een BX heb je alle bollen in een uurtje vervangen :(

CX heeft de bollen in een onmogelijke constructie geplaatst achterin, geen ruimte niks
2cvvrijdag 26 april 2013 @ 19:36
931511f3a999b7dd86dcdbb47ce57d12.jpg
#ANONIEMvrijdag 26 april 2013 @ 20:34
quote:
15s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:35 schreef Prowl het volgende:

Ik heb mezelf betrapt op het kijken naar Xantia's op marktplaats...... ;(
Dat valt nog mee.. ik kijk al weken naar BXen op marktplaats ;(
Garbagemanvrijdag 26 april 2013 @ 22:04
Ik moet nog eens bij een kledingwinkeltje in het dorp bij mij langs met de camera, de eigenaresse zegt dat ze een 19 jaar oude BX break met 50.000km op de teller heeft staan in een verwarmde garage...
Ik hoop dat ik dan foto's mag maken :) Volgens haar is het ding in perfecte staat.
2cvvrijdag 26 april 2013 @ 22:11
Ik denk dat de bollen plat zijn en alle rubbers verdroogd. Maarja, dat is wel te fixxen :)
Woodszaterdag 27 april 2013 @ 03:17
Die nieuwe generatie veerbollen zouden in principe 'oneindig' of heel lang kunnen meegaan, wat is jullie ervaring hiermee?
Poppleszaterdag 27 april 2013 @ 10:53
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 20:34 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dat valt nog mee.. ik kijk al weken naar BXen op marktplaats ;(
Prowl heeft er nog een O-) :P
2cvzaterdag 27 april 2013 @ 11:18
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 03:17 schreef Woods het volgende:
Die nieuwe generatie veerbollen zouden in principe 'oneindig' of heel lang kunnen meegaan, wat is jullie ervaring hiermee?
Oneindig is nog niet voorbij, is dus moeilijk te zeggen. Maar ik denk dat er in dit geval met 'oneindig' hetzelfde bedoeld wordt als 'een leasetermijn'.
Erasmozaterdag 27 april 2013 @ 11:21
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:18 schreef 2cv het volgende:

[..]

Oneindig is nog niet voorbij, is dus moeilijk te zeggen. Maar ik denk dat er in dit geval met 'oneindig' hetzelfde bedoeld wordt als 'een leasetermijn'.
Al in je auto gekeken? :P
Prowlzaterdag 27 april 2013 @ 11:22
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 10:53 schreef Popples het volgende:

[..]

Prowl heeft er nog een O-) :P
Incl gratis doortrapte drukgroep en overdatum d-riem :P
2cvzaterdag 27 april 2013 @ 11:23
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:21 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Al in je auto gekeken? :P
Jahoor, ik heb de motorsteun gevonden :P
Poppleszaterdag 27 april 2013 @ 12:15
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:22 schreef Prowl het volgende:

[..]

Incl gratis doortrapte drukgroep en overdatum d-riem :P
Dat kan verholpen worden door jou ;)
Prowlzaterdag 27 april 2013 @ 16:57
Missie veerbol rechtsachter deel 2:

Rubber ring was mee gedraaid en zat er dus mooi dubbel tussen waardoor t lekte

Andere ring gepakt, veerbol wilde nog telkens niet meerwerken en telkens de ring weer scheef :(

Na 25 min prutsen het idee gekregen om een stukje laminaat tussen chassis en veerbol te leggen en toen zat ie perfect op hoogte 8)7

Floep! gelijk goed *O*

Na 45 min klaar en toen kon ik gaan zweven w/ w/ w/

Nu nog de 2 druk/voorraad bollen en dan ben ik klaar :P
Erasmovrijdag 10 mei 2013 @ 14:45
KLB / Oeeh Aaah Ooohh een CX!
Prowlvrijdag 10 mei 2013 @ 16:35
Tis alleen zo bagger weinig ruimte in de kofferbak, kinderwagen er in en ik ben de helft kwijt ;(

Iemand een CX Break te ruil? :P
2cvzaterdag 11 mei 2013 @ 02:29
Aanhanger ?
Poppleszaterdag 11 mei 2013 @ 10:38
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 02:29 schreef 2cv het volgende:
Aanhanger ?
Hebben we al ;)
Erasmozaterdag 11 mei 2013 @ 17:09
Zo mijn zonnekleppen zitten weer vast tegen het plafond, bedankt 2CV!
2cvzaterdag 11 mei 2013 @ 21:26
Geen dank, graag gedaan en sorry dat het zo lang duurde.

Heb je voor de gein ook die andere beugeltjes (waar ik helaas half doorheen gezaagd heb :') ) getest ?
Erasmozaterdag 11 mei 2013 @ 21:34
Die met dat stukje koets eraan? :P
2cvzaterdag 11 mei 2013 @ 21:42
Yuischt.

Ik had geen passende torx in de buurt maar wel een reciprozaag :P Helaas is die zaag niet heel erg nauwkeurig.
Prowlzaterdag 11 mei 2013 @ 22:06
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 21:42 schreef 2cv het volgende:

Ik had geen passende torx in de buurt maar wel een reciprozaag :
_O-
Woodszondag 12 mei 2013 @ 03:50
Zijn er trouwens mensen van hier naar de Citromobiel geweest? Kwam daar echt genoeg mooi spul tegen waaronder ook enkele CX Prestiges, echte beauty's. Hoop er ooit een te kunnen bemachtigen.
Erasmozondag 12 mei 2013 @ 12:23
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 21:42 schreef 2cv het volgende:
Yuischt.

Ik had geen passende torx in de buurt maar wel een reciprozaag :P Helaas is die zaag niet heel erg nauwkeurig.
Had ze bij nader inzien toch niet nodig.
Helaas heb ik een gaatje ontdekt in de uitlaat, net bij de tweede ophangbeugel -O-
2cvmaandag 13 mei 2013 @ 02:38
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 03:50 schreef Woods het volgende:
Zijn er trouwens mensen van hier naar de Citromobiel geweest? Kwam daar echt genoeg mooi spul tegen waaronder ook enkele CX Prestiges, echte beauty's. Hoop er ooit een te kunnen bemachtigen.
Uiteraard. Ik was er met een groen afgetrapt hok, kenteken JD-FD-77.
2cvmaandag 13 mei 2013 @ 02:39
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 12:23 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Had ze bij nader inzien toch niet nodig.
Helaas heb ik een gaatje ontdekt in de uitlaat, net bij de tweede ophangbeugel -O-
Die BX-beugeltjes of die 806-beugeltjes ?

En je hebt nu wat roestvrij plaatwerk om er op te lassen ;)
Alexxxxxmaandag 13 mei 2013 @ 11:05
Even 2cv nog meer laten balen dat ie niet bij zijn eigen verjaardagsfeestje was hoor
IMG_9863-BorderMaker.jpg

IMG_9864-BorderMaker.jpg
Woodsmaandag 13 mei 2013 @ 15:09
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 02:38 schreef 2cv het volgende:

[..]

Uiteraard. Ik was er met een groen afgetrapt hok, kenteken JD-FD-77.
nvm, in de veronderstelling dat je een 2CV bedoelde. Er begint niet direct een lampje te branden maar ik ga straks de foto's terugkijken :P

[ Bericht 10% gewijzigd door Woods op 13-05-2013 15:32:13 ]
2cvmaandag 13 mei 2013 @ 17:36
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 11:05 schreef Alexxxxx het volgende:
Even 2cv nog meer laten balen dat ie niet bij zijn eigen verjaardagsfeestje was hoor
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wanneer was ik jarig dan :?
Alexxxxxmaandag 13 mei 2013 @ 18:24
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 17:36 schreef 2cv het volgende:

[..]

Wanneer was ik jarig dan :?
precies een jaar na je geboorte! En precies een jaar daar weer na! En ga zo maar door :Y
2cvmaandag 13 mei 2013 @ 18:26
Dan zit er nogal wat tijd tussen mijn daadwerkelijke verjaardag en het bijbehorende feestje.
roos85dinsdag 21 mei 2013 @ 13:16
Iemand ervaring met de Citroën Card?
Prowldinsdag 21 mei 2013 @ 13:18
Zoiets is leuk als je auto niet ouder is dan 5 jaar ofzo...
2cvdinsdag 21 mei 2013 @ 19:07
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:16 schreef roos85 het volgende:
Iemand ervaring met de Citroën Card?
Kan je die aan het frame van je fiets vast maken met knijpers zodat de card tegen de spaken aan tikt als je rijdt en het dan net is alsof je op en motorfiets of brommer rijdt ?
roos85dinsdag 21 mei 2013 @ 19:09
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 19:07 schreef 2cv het volgende:

[..]

Kan je die aan het frame van je fiets vast maken met knijpers zodat de card tegen de spaken aan tikt als je rijdt en het dan net is alsof je op en motorfiets of brommer rijdt ?
Dat kan je er vast mee doen ja.
Erasmovrijdag 14 juni 2013 @ 13:33
Eerste week van juli kan ik de DS ophalen *O*

Oh en kan een BX in de hoogste stand over een bussluis? O-)
Alexxxxxvrijdag 14 juni 2013 @ 14:16
Mijn drie Citroenen zijn zo goed als verkocht, rijd sinds een paar dagen SEAT *O*
Erasmovrijdag 14 juni 2013 @ 14:32
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 14:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Mijn drie Citroenen zijn zo goed als verkocht, rijd sinds een paar dagen SEAT *O*
Gecondoleerd.
2cvvrijdag 14 juni 2013 @ 17:56
Wat Erasmo zegt.
densmeevrijdag 14 juni 2013 @ 18:54
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 14:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Mijn drie Citroenen zijn zo goed als verkocht, rijd sinds een paar dagen SEAT *O*
gefeliciteerd
Erasmozondag 16 juni 2013 @ 16:58
Staat hier gewoon bij de supermarkt _O_

2yuglrl.jpg

Hij parkeert iig op de zelfde manier als ik het doe :P Blijft wel peppie, zo'n dakraam.
Erasmowoensdag 3 juli 2013 @ 16:01
Volgende week maandag de DS halen *O*

De alarmverlichting van de BX is er mee opgehouden -O- Hopelijk slechts het relais wat kapot is :s)
Mehariwoensdag 3 juli 2013 @ 20:01
Pas de koppeling van de BX vervangen vanwege drukgroep in gruzels.
Dat begint al een echt hobbyisten klus te worden, veel spullen zijn niet meer leverbaar.
Prowlwoensdag 3 juli 2013 @ 21:19
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:01 schreef Mehari het volgende:
Pas de koppeling van de BX vervangen vanwege drukgroep in gruzels.
Dat begint al een echt hobbyisten klus te worden, veel spullen zijn niet meer leverbaar.
Vorige week nog de complete drukgroep/koppeling, distributieset, waterpomp, enz voor maar 160,= ink verzenden splinternieuw via ebay.de gekocht

Alles is nog perfect leverbaar ^O^
2cvdonderdag 4 juli 2013 @ 05:47
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:01 schreef Mehari het volgende:
Pas de koppeling van de BX vervangen vanwege drukgroep in gruzels.
Dat begint al een echt hobbyisten klus te worden, veel spullen zijn niet meer leverbaar.
Zoals wat ?
Meharidonderdag 4 juli 2013 @ 17:06
Pakking, het is een 150J motor met een tandwiel kast buiten op.
Heb ik zelf moeten maken.
Motorsteunen, zijn wat gescheurd, moet ik nog mee aan de gang, wordt ook wat zelf maken.
De kogel stangetjes voor de versnelling, heb wat restanten van de sloop aan elkaar gelast.
Zelfs bougie kabels zijn niet meer via de Brezan te leveren.
Overigens was het maar goed dat ik de koppeling er eerst uithaalde voor ik wat bestelde.
Er zijn verschillende opties voor dit motor type.
Ach het blijft wel een echte hobby zo.
Prowlzaterdag 6 juli 2013 @ 11:20
V&A / [TK] Citroën CX 25D onverprutst, ongelast en origineel! APK 2015

Toch maar weer een Xantia......... :') :') :')
Erasmozaterdag 6 juli 2013 @ 11:26
Het is dat ik maandag een DS ga halen :P
Prowlzaterdag 6 juli 2013 @ 11:31
Ik wil wel ruilen tegen jou DS hoor :P
Erasmozaterdag 6 juli 2013 @ 11:33
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 11:31 schreef Prowl het volgende:
Ik wil wel ruilen tegen jou DS hoor :P
Mocht je willen :P

Nu heb ik opzich wel het geld... Nee Erasmo! 4 auto's is genoeg voorlopig! :(
Erasmozaterdag 6 juli 2013 @ 11:38
Alhoewel ik wel iemand weet die een CX break te koop, moet ik even bellen of hij geïnteresseerd is in een ruil?
Prowlmaandag 8 juli 2013 @ 14:59
Ik zou niet weten waarom iemand eigenlijk zijn break zou in willen ruilen op deze _O-
Erasmomaandag 8 juli 2013 @ 16:22
Zie dm Prowl.

[ Bericht 30% gewijzigd door Erasmo op 08-07-2013 16:49:05 ]
Prowldinsdag 9 juli 2013 @ 23:43
ik heb geen dm ontvangen :?
Prowldonderdag 22 augustus 2013 @ 21:18
8517977613_eab6ffdc0b_c.jpg

Zegt genoeg voor de kenners :P
2cvvrijdag 23 augustus 2013 @ 10:18
Ik heb ook van dat soort velgen onder mijn BX hangen :)
Prowlmaandag 16 september 2013 @ 11:41
Vaarwel mijn lieve blauwe Xantia Break

75.000km heb ik heerlijk in je gereden, je startte altijd op gas, zelfs bij -20 of bij +30 graden

Nooit heb je mij in de steek gelaten en kosten heb ik nauwelijks aan je gehad

Ik kocht een jonger model en toen was je overbodig......

Een paar maanden APK had je nog, zelfs voor 300 euro wou niemand je omdat niemand je die paar nieuwe remschijven en remblokken gunde voor een nieuwe APK

Omdat je te duur was om stil te staan had ik je nog een jaartje geschorst, hopend op betere tijden, en later toch maar je kenteken ingeleverd

Stukje bij beetje heb ik je gesloopt, nu is je lichaam niet meer dan een kaal chassis en heb ik al je goede organen er uit gehaald om iemand anders nog rijplezier te gunnen

De rest is oud ijzer en je ontzielde karkas zal straks afgesleept worden

Ik heb van je genoten vanaf September 2008

RIP Xantia Break 1.8i 16V LPG-G3
03-04-1998 ~16-09-2013


13336207254f7d6ff58d953.jpg

13336207254f7d6ff5a33a2.jpg

13336207254f7d6ff5b8e0d.jpg

[ Bericht 5% gewijzigd door Prowl op 16-09-2013 11:47:24 ]
Popplesmaandag 16 september 2013 @ 12:29
_O- _O- _O-
Prowlmaandag 16 september 2013 @ 12:41
En toen kwam de ijzerhandel niet opdagen...... :{
Tsuranymaandag 16 september 2013 @ 12:45
Niemand wilt dat ding hebben :o
Popplesmaandag 16 september 2013 @ 12:45
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:45 schreef Tsurany het volgende:
Niemand wilt dat ding hebben :o
:N
Prowlmaandag 16 september 2013 @ 16:47
Ik had dat jonger model niet moeten kopen en hier nog lekker een jaartje of wat mee kunnen rijden

Zo zie je maar weer, als je een leuke vrouw auto hebt en je ziet een jonger model met meer opties en wat aantrekkelijker heb je er maar even plezier van want uiteindelijk gaat ze er toch met een ander vandoor en blijf je met de troep van je vorige opgescheept zitten :+
#ANONIEMwoensdag 18 september 2013 @ 12:56
quote:
15s.gif Op maandag 16 september 2013 11:41 schreef Prowl het volgende:
Vaarwel mijn lieve blauwe Xantia Break

75.000km heb ik heerlijk in je gereden, je startte altijd op gas, zelfs bij -20 of bij +30 graden

Nooit heb je mij in de steek gelaten en kosten heb ik nauwelijks aan je gehad

Ik kocht een jonger model en toen was je overbodig......

Een paar maanden APK had je nog, zelfs voor 300 euro wou niemand je omdat niemand je die paar nieuwe remschijven en remblokken gunde voor een nieuwe APK

Omdat je te duur was om stil te staan had ik je nog een jaartje geschorst, hopend op betere tijden, en later toch maar je kenteken ingeleverd

Stukje bij beetje heb ik je gesloopt, nu is je lichaam niet meer dan een kaal chassis en heb ik al je goede organen er uit gehaald om iemand anders nog rijplezier te gunnen

De rest is oud ijzer en je ontzielde karkas zal straks afgesleept worden

Ik heb van je genoten vanaf September 2008

RIP Xantia Break 1.8i 16V LPG-G3
03-04-1998 ~16-09-2013


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi gesproken. Zo heb ik zoiets soortgelijks gehad met een van mijn eerste auto's die ik ook heel lang had en uiteindelijk wegdeed.
Alexxxxxwoensdag 18 september 2013 @ 13:08
Gister kwam ik een Citroën C25 cabriodokasedan tegen :o _O_ O+
2cvwoensdag 18 september 2013 @ 18:55
Fioranovrijdag 18 oktober 2013 @ 12:09
Maandag naar het Conservatoir :7 Nog meer mensen die met het Citroexpert bezoek mee gaan?
CRX_mastervrijdag 18 oktober 2013 @ 13:51
Misschien maar eventjes hier vragen. Ik ben in de markt voor een C5 (Tourer) van 2008 of jonger. Gezien de hoeveelheid km die ik ga rijden zal het een benzine moeten zijn. Zijn er specifieke dingen waar ik bij deze auto's op moet letten?

Ik ga morgen een keer rijden in een C5 1.8 uit 2008, omdat deze bij me in de buurt staat en me in ieder geval vast een idee kan geven over de auto qua rij-eigenschappen. Maar ik kan heel Nederland rondpruttelen om er een op te gaan halen als het moet. Zijn er bijvoorbeeld voordelen of nadelen aan een 2010 model met een 1.6 blok?
Fioranovrijdag 18 oktober 2013 @ 13:59
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:51 schreef CRX_master het volgende:
Misschien maar eventjes hier vragen. Ik ben in de markt voor een C5 (Tourer) van 2008 of jonger. Gezien de hoeveelheid km die ik ga rijden zal het een benzine moeten zijn. Zijn er specifieke dingen waar ik bij deze auto's op moet letten?

Ik ga morgen een keer rijden in een C5 1.8 uit 2008, omdat deze bij me in de buurt staat en me in ieder geval vast een idee kan geven over de auto qua rij-eigenschappen. Maar ik kan heel Nederland rondpruttelen om er een op te gaan halen als het moet. Zijn er bijvoorbeeld voordelen of nadelen aan een 2010 model met een 1.6 blok?
Wij rijden thuis zelf thuis een C5 uit 2010, zelfde model dus. Wil je voor wokkels of Hydroactive gaan qua vering? Wij hebben bolletjes dus daar kan ik wel wat overzeggen.

Veersysteem is probleemloos en fantastisch.
We hebben de 1.6. Opzich een prettig motor. Onze heeft wel wat turbokoelingsproblemen gehad waardoor de turbo zichzelf uitschakelde. Motor kan wat lichtjes overkomen, bijvoorbeeld in de bergen als je afremt op de motor etc.
CRX_mastervrijdag 18 oktober 2013 @ 14:05
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:59 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Wij rijden thuis zelf thuis een C5 uit 2010, zelfde model dus. Wil je voor wokkels of Hydroactive gaan qua vering? Wij hebben bolletjes dus daar kan ik wel wat overzeggen.

Veersysteem is probleemloos en fantastisch.
We hebben de 1.6. Opzich een prettig motor. Onze heeft wel wat turbokoelingsproblemen gehad waardoor de turbo zichzelf uitschakelde. Motor kan wat lichtjes overkomen, bijvoorbeeld in de bergen als je afremt op de motor etc.
Ik heb geen voorkeur eerlijk gezegd qua vering. Wat bedoel je met bolletjes (zeker weer zo'n Citroen insiders term, ik heb nog nooit Citroen gereden :) ). Waarschijnlijk de goedkoopste optie. En de bergen in zie ik op korte termijn niet gebeuren. En die ene keer dat het al voor zou komen hoeft ie niet omhoog te vliegen. Is het een betrouwbaar blok, en zou een 1.8 of 2 liter van de eerdere modellen minder of meer betrouwbaar te bestempelen zijn?

Sorry voor de vragen, heb echt geen idee waar ik me in ga begeven met een Citroen. Heb nu nog erg onbekommerd een leasebakje namelijk.
Fioranovrijdag 18 oktober 2013 @ 15:45
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:05 schreef CRX_master het volgende:

[..]

Ik heb geen voorkeur eerlijk gezegd qua vering. Wat bedoel je met bolletjes (zeker weer zo'n Citroen insiders term, ik heb nog nooit Citroen gereden :) ). Waarschijnlijk de goedkoopste optie. En de bergen in zie ik op korte termijn niet gebeuren. En die ene keer dat het al voor zou komen hoeft ie niet omhoog te vliegen. Is het een betrouwbaar blok, en zou een 1.8 of 2 liter van de eerdere modellen minder of meer betrouwbaar te bestempelen zijn?

Sorry voor de vragen, heb echt geen idee waar ik me in ga begeven met een Citroen. Heb nu nog erg onbekommerd een leasebakje namelijk.
Bolletjes zijn juist de duurder types (Exclusive uitvoeringen). Is een type vering, google maar eens op Hydractive. Zeer comfortabel, niet door iedereen gewaardeerd. 2.0 blok hebben wij eerder gehad in een C4 Picasso. Vond het persoonlijk een wat relaxter blok. 1.6 hangt wel lekkerder aan het gas. Ipc zijn ze allemaal wel betrouwbaar. Je moet wel van een beetje bijzondere auto houden, ik vind het veel leuke als een standaard VW bijvoorbeeld
Prowlvrijdag 18 oktober 2013 @ 18:39
Laat die lamme C5 bakken toch met rust en koop een leuke Xantia of XM :s)
Prowlvrijdag 18 oktober 2013 @ 19:06
Op magische wijze veranderd een AX in een DS :D

http://goo.gl/maps/3FNrH

http://goo.gl/maps/XGOX4
CRX_mastervrijdag 18 oktober 2013 @ 19:38
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:45 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Bolletjes zijn juist de duurder types (Exclusive uitvoeringen). Is een type vering, google maar eens op Hydractive. Zeer comfortabel, niet door iedereen gewaardeerd. 2.0 blok hebben wij eerder gehad in een C4 Picasso. Vond het persoonlijk een wat relaxter blok. 1.6 hangt wel lekkerder aan het gas. Ipc zijn ze allemaal wel betrouwbaar. Je moet wel van een beetje bijzondere auto houden, ik vind het veel leuke als een standaard VW bijvoorbeeld
Ik heb helemaal niets met volkswagen zelfs, voorheen vooral renault gereden (2x laguna). Bedankt voor de info in ieder geval, ik ga morgen eens een proefritje maken.
2cvvrijdag 18 oktober 2013 @ 19:41
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:06 schreef Prowl het volgende:
Op magische wijze veranderd een AX in een DS :D

http://goo.gl/maps/3FNrH

http://goo.gl/maps/XGOX4
Heb je een DS gekocht ? :P
Prowlvrijdag 18 oktober 2013 @ 20:08
Ik mocht willen dat ik die had en daar woonde :{w

Nee, gewoon een streetview foutje
CRX_masterzaterdag 19 oktober 2013 @ 18:52
Wat rijd zo'n C5 lekker zeg. Had vanmiddag ook nog in een Renault Laguna GT gereden, maar daar stap je toch echt wat minder relaxed uit hoor. Daarbij is de Laguna echt een stuk minder qua gevoel. Buiten de pk dan, en de fantastische 4wiel sturing. Ben er dus wel aan uit dat het een C5 moet worden. Nou zat in de C5 die ik vandaag reed een navi waar ook een simkaart in kan. Ik heb echter ook gezien dat er uitvoeringen zijn met bluetooth, lijkt me een stuk praktischer. Iemand die wat af weet van de verschillen in navi/radio/telefoon systemen toevallig?
Fioranozaterdag 19 oktober 2013 @ 19:06
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:52 schreef CRX_master het volgende:
Wat rijd zo'n C5 lekker zeg. Had vanmiddag ook nog in een Renault Laguna GT gereden, maar daar stap je toch echt wat minder relaxed uit hoor. Daarbij is de Laguna echt een stuk minder qua gevoel. Buiten de pk dan, en de fantastische 4wiel sturing. Ben er dus wel aan uit dat het een C5 moet worden. Nou zat in de C5 die ik vandaag reed een navi waar ook een simkaart in kan. Ik heb echter ook gezien dat er uitvoeringen zijn met bluetooth, lijkt me een stuk praktischer. Iemand die wat af weet van de verschillen in navi/radio/telefoon systemen toevallig?
Ik denk dat je het SD kaartje hebt gezien. Was een een 2D of 3D navigatie systeem? Volgens mij heeft een PH3 standaard bluetooth als er ook Navi inzit... Heb je misschien een foto, of kenteken (per DM) kan ik ff voor je kijken.
Erasmozaterdag 19 oktober 2013 @ 21:14
De collectie is hier weer uitgebreid, dit keer met wat echt speciaals, Nr. 92.
2cvzondag 20 oktober 2013 @ 03:28
Je maakt me nieuwschierig ...
CRX_masterzondag 20 oktober 2013 @ 09:16
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:06 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Ik denk dat je het SD kaartje hebt gezien. Was een een 2D of 3D navigatie systeem? Volgens mij heeft een PH3 standaard bluetooth als er ook Navi inzit... Heb je misschien een foto, of kenteken (per DM) kan ik ff voor je kijken.
Het is zoals bij deze auto:

http://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/c5/10184428

Mp3 hdd staat er op de unit, is een optie om een sim kaart in te frommelen. Verkoper had het er nog expliciet over. Alle 2008 modellen lijken deze unit te hebben, half 2009 lijkt het te switchen naar de unit met bluetooth. Te herkennen aan het feit dat de numerieke toetsen weg zijn onder andere.
Prowlzondag 20 oktober 2013 @ 13:25
In 2 maanden 3500 km in een BX16V..........

Benzineprijs :X
Erasmozondag 20 oktober 2013 @ 13:52
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 03:28 schreef 2cv het volgende:
Je maakt me nieuwschierig ...
Er zit LHM in ;)

quote:
15s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:25 schreef Prowl het volgende:
In 2 maanden 3500 km in een BX16V..........

Benzineprijs :X
Kut he, ik doe als ik in Nederland ben ook bijna 700 km per week. Maar rijstijl scheelt enorm bij een BX, ik haal meer dan 1:16.
Prowlzondag 20 oktober 2013 @ 14:04
In die van jou is het ook lekker relaxt BX-en, ik heb er nu nog spijt van dat ik em weg gedaan heb :+

Probeer maar eens rustig te rijden als je dat motor geluidje hoort van deze 16V als ie boven de 4000 toeren komt.....

En dan met gemak in zn 3 naar de 120km/u en dan plat in je stoel gedrukt worden :D

Op zich valt 1:10 nog best te doen hoor, met zoveel power had ik eerder 1:5 verwacht _O-


Filmpje van de vorige eigenaar en dat stelt nog niet eens veel voor :P
Erasmozondag 20 oktober 2013 @ 14:22
Ik rij dan ook als een oude zak, schakelen bij 2400 toeren, niet harder dan 100km/h op de snelweg, maximaal uitrollen is bij mij een ware kunstvorm geworden :P Het is dan ook een sport voor mij om zo zuinig mogelijk te rijden. Heb zelfs een kleinere antenne op de auto gezet voor een betere stroomlijn :P
Kadoooshmaandag 21 oktober 2013 @ 21:16
Ik heb nu 2 verschillende breedtes banden onder mijn auto zitten, 165 en 175. Maakt het nog uit welke ik voor of achter doe?
Zal niet veel uitmaken toch die 10mm?
Fioranomaandag 21 oktober 2013 @ 22:06
Zo dat was een lekker ritje in de C5 vandaag. Even naar het Heritage gescheurd van Citroën. 2 uurtjes in rond gewandeld. Was best interessant!
CRX_masterdinsdag 29 oktober 2013 @ 18:54
Vandaag mijn C5 gekocht.. Of nou ja, ik ga hem pas eind november ophalen. Rijdt nu nog in een lease-Auto die dan ingeleverd gaat worden. Het is een donkergrijze van juli 2009 geworden, ligne business uitvoering. Trekhaakje eronder zodat de mountainbike mee kan zonder de bank plat te moeten gooien.. Ik ben er blij mee, denk dat het een nette deal is geworden. Wordt afgeleverd met nieuwe apk, grote beurt en wat onderhoudspuntjes die nog moesten gebeuren en een aantal kapjes wordend vervangen nadat ik erop wees dat die niet netjes meer waren. Daarbij nog 6 maanden volledige garantie. Ik kan niet wachten. :)
2cvdinsdag 29 oktober 2013 @ 19:46
En voorheen reed je CRX ? :P
Fioranodinsdag 29 oktober 2013 @ 20:37
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 18:54 schreef CRX_master het volgende:
Vandaag mijn C5 gekocht.. Of nou ja, ik ga hem pas eind november ophalen. Rijdt nu nog in een lease-Auto die dan ingeleverd gaat worden. Het is een donkergrijze van juli 2009 geworden, ligne business uitvoering. Trekhaakje eronder zodat de mountainbike mee kan zonder de bank plat te moeten gooien.. Ik ben er blij mee, denk dat het een nette deal is geworden. Wordt afgeleverd met nieuwe apk, grote beurt en wat onderhoudspuntjes die nog moesten gebeuren en een aantal kapjes wordend vervangen nadat ik erop wees dat die niet netjes meer waren. Daarbij nog 6 maanden volledige garantie. Ik kan niet wachten. :)
Gefeliciteerd! Fotoootje?
CRX_masterwoensdag 30 oktober 2013 @ 07:01
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 19:46 schreef 2cv het volgende:
En voorheen reed je CRX ? :P
Heeeeeeel vroeger ja :)

Fotootjes komen tzt, heb nu niets moois voorhande. De dielert heeft slechte fotos gemaakt :)
penny-wisewoensdag 30 oktober 2013 @ 13:51
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 07:01 schreef CRX_master het volgende:

[..]

Heeeeeeel vroeger ja :)

Fotootjes komen tzt, heb nu niets moois voorhande. De dielert heeft slechte fotos gemaakt :)
Van Japans naar Frans? Meestal is het andersom....
CRX_masterwoensdag 30 oktober 2013 @ 18:21
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:51 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Van Japans naar Frans? Meestal is het andersom....
Zitten heel wat tussenstappen en jaren tussen inmiddels.. Volgens mij is dit mijn 9e auto.. Heb al eerder franse auto's gereden (2x een laguna) zonder problemen, dus heb er geen negatieve ervaringen mee. Hoop dat dat zo blijft.
Garbagemanwoensdag 30 oktober 2013 @ 20:43
Vandaag ff bij Franse auto in Grunn geweest, we mochten even in het magazijn kijken, een soort spelonk van twee verdiepingen waarvan je het einde niet ziet, gevuld met zijgangen vol met franse onderdelen :)
Maar zij hebben het onderdeel dat ik zoek ook niet helaas.... (plastic plaat onder motor Xantia)
Maar het is erg leuk om daar eens te kijken!
Prowlwoensdag 30 oktober 2013 @ 22:10
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:43 schreef Garbageman het volgende:
(plastic plaat onder motor Xantia)
Dat was het allereerste wat de onderhoudsbedrijven van de leasemaatschappijen van de xantia's af sloopten :P

Ik heb ooit 1x zo'n plaat gezien en het heeft weinig nut, houd alleen het blok wat schoner aan de onderkant
Prowlvrijdag 1 november 2013 @ 09:12

1:40
Garbagemanzaterdag 2 november 2013 @ 12:25
Okee, maar het hoort er origineel op "dus" moet het er op zitten (vind ik 8)7 ) Het heeft geen effect op stroomlijn o.i.d.? Misschien maakt het niet uit, maar ik vind het gewoon vervelend dat het "mist"... Alles werkt verder op mijn Xantia en alles is compleet, tot aan de originele cruise control, regen sensor en de verlichting bij de voeten als je de deur open doet.

Mooie X-men trailer trouwens, ik heb dat zelf ook, is er iets spannends op tv en dan zie ik natuurlijk weer ergens een Citroën. (vriendin rolt met ogen)

quote:
15s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:10 schreef Prowl het volgende:

[..]

Dat was het allereerste wat de onderhoudsbedrijven van de leasemaatschappijen van de xantia's af sloopten :P

Ik heb ooit 1x zo'n plaat gezien en het heeft weinig nut, houd alleen het blok wat schoner aan de onderkant
Prowlvrijdag 29 november 2013 @ 11:34
Stoplichtsprintje winnen van een audi tt quattro met mn BX 16v

Blik van die bestuurder: :{ :o :D

_O- _O- _O-
2cvvrijdag 29 november 2013 @ 17:01
:D
Erasmowoensdag 11 december 2013 @ 15:39
BX gisteren opgehaald uit de stalling, starten lopen _O_ Ze mocht wel eerst even gymnastieken voor ik uit de stalling vertrok :P
2cvwoensdag 11 december 2013 @ 16:12
Toch jammer dat je moest lopen ;)
Erasmowoensdag 11 december 2013 @ 16:16
Heeft er trouwens iemand nog Citroexperts liggen uit 2009/2010?
Fioranowoensdag 11 december 2013 @ 16:19
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:16 schreef Erasmo het volgende:
Heeft er trouwens iemand nog Citroexperts liggen uit 2009/2010?
Si
Erasmowoensdag 11 december 2013 @ 16:20
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:19 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Si
Kun je als je tijd hebt wellicht kijken in welk van de nummers een verzinkte eend staat? Ik wil dat nummer graag nabestellen.
Fioranowoensdag 11 december 2013 @ 16:21
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:20 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Kun je als je tijd hebt wellicht kijken in welk van de nummers een verzinkte eend staat? Ik wil dat nummer graag nabestellen.
Check, zal wel ergens vd week worden. Stuur maar ff een reminder als je volgende week nog niks van me gehoord hebt.
2cvwoensdag 11 december 2013 @ 21:30
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:20 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Kun je als je tijd hebt wellicht kijken in welk van de nummers een verzinkte eend staat? Ik wil dat nummer graag nabestellen.
Dat nummer heb ik nog ergens voor je liggen. Had ik dat toen niet gezegd ? :@
Erasmodonderdag 12 december 2013 @ 00:05
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 21:30 schreef 2cv het volgende:

[..]

Dat nummer heb ik nog ergens voor je liggen. Had ik dat toen niet gezegd ? :@
Klopt maar als je het juiste nummer doorgeeft dan bestel ik hem zelf wel even :P
2cvdonderdag 12 december 2013 @ 00:06
Eh, dan moet ik ff zoeken ...
2cvdonderdag 12 december 2013 @ 00:21
Nummer 81, mei-juni 2010
Erasmodonderdag 12 december 2013 @ 00:46
Dank u.
2cvdonderdag 12 december 2013 @ 00:47
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 00:46 schreef Erasmo het volgende:
Dank uje.
o|O
Prowldonderdag 12 december 2013 @ 08:36
En wie heeft nu wat voor wagenpark?
huidig:
1990 BX 1.9 GTI 16V MK2 "dagelijks gebruik"
1984 BX 1.6 TRS (500 KM mee gereden en toen de drukgroep :W )
1970 D-Special LPG (3 jr geleden gekocht en staat nog steeds niet waar die moet staan :@ )

Ik mis toch best wel die heerlijk "trage" diesel CX ;(

Ik zoek eigenlijk nog wel weer n Xantia KM vreter maar van de vaste lasten van MRB en belachelijk hoog geworden verzekering kan ik wel 3 BX 16V all risk verzekerd rijden....... 8)7
Erasmodonderdag 12 december 2013 @ 09:48
Dagelijkse auto: BX 1.6 TGI Progress
2CV staat nu ff in de garage ivm apkafkeur :@
DS :)
M35 *O*
Cimos Ami 8 *O* *O*

Foto's komen later vandaag :)

Wishlist: De rest pre-1990 :P
Fioranodonderdag 12 december 2013 @ 10:06
Vaders: Citroën C5 Exclusive
Ik: Citroën Xsara Ligne Prestige.

Ooit moet er wel iets ouds komen, maar ik ben niet handig en studeer momenteel nog.
Erasmovrijdag 20 december 2013 @ 19:53
Het dak van mijn BX is toch echt versleten, ik wil er vinyl op doen maar wat? Iemand suggesties voor een zwarte BX? Ik zat zelf aan een koeienpatroon te denken :P
Erasmozaterdag 21 december 2013 @ 17:36
De M35 is vanaf vandaag echt van mij *O*
2cvzaterdag 21 december 2013 @ 23:36
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 19:53 schreef Erasmo het volgende:
Het dak van mijn BX is toch echt versleten, ik wil er vinyl op doen maar wat? Iemand suggesties voor een zwarte BX? Ik zat zelf aan een koeienpatroon te denken :P
Ik denk dat dat een grote roestbende wordt.
2cvzaterdag 21 december 2013 @ 23:36
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 17:36 schreef Erasmo het volgende:
De M35 is vanaf vandaag echt van mij *O*
Welke schaal ?
Erasmozaterdag 21 december 2013 @ 23:38
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 23:36 schreef 2cv het volgende:

[..]

Welke schaal ?
1:1, no 92.
2cvzaterdag 21 december 2013 @ 23:39
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 23:38 schreef Erasmo het volgende:

[..]

1:1, no 92.
* 2cv verslikt zich

Wow, gaaf ! Hoe goed/slecht is die ?
Erasmozaterdag 21 december 2013 @ 23:45
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 23:39 schreef 2cv het volgende:

[..]

* 2cv verslikt zich

Wow, gaaf ! Hoe goed/slecht is die ?
Beter dan verwacht, binnen is alles nog goed, beetje vliegroest maar niets bijzonders. Motor staat natuurlijk wel al dertig jaar stil en de hoekjes achteraan zijn wel slecht, gelukkig zijn die uitwisselbaar met die van een Ami.
Foto's zijn hier: https://plus.google.com/p(...)thkey=CPSg-fqQ4Kj6KA
2cvzaterdag 21 december 2013 @ 23:52
Gaaf ! Waar heb je hem vandaan ? En waarom staat 'ie al 30 jaar stil ? En zit er wel een kenteken op ?
Erasmozaterdag 21 december 2013 @ 23:57
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 23:52 schreef 2cv het volgende:
Gaaf ! Waar heb je hem vandaan ? En waarom staat 'ie al 30 jaar stil ? En zit er wel een kenteken op ?
Ik kan nu wel een heel verhaal gaan typen maar kijk hier maar eens: http://www.citroenm35.com/index.php/nl/
2cvzondag 22 december 2013 @ 00:07
't Kan aan mij liggen, maar ik kan niets vinden over de 92 op die site ...

De zoekfunctie functioneert :')
2cvzondag 22 december 2013 @ 00:10
Oftewel: er is niet zoveel bekend over deze ?
Erasmozondag 29 december 2013 @ 00:08
Nope.

Vandaag jackpot op de sloop, heb een toffe BX gevonden! Foto's komen morgen.
Prowlzondag 29 december 2013 @ 11:01
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 00:08 schreef Erasmo het volgende:
Nope.

Vandaag jackpot op de sloop, heb een toffe BX gevonden! Foto's komen morgen.
Loop of sloop? :P

Gisteren bij iemand nog wat onderdeeltjes van n BX afgehaald voor weinig
Als nieuwe remblokken en remschijven voor minder dan de Duitse nieuwprijs en dan ook nog eens extra gratis achterbank remleidingen en remklauwen
Erasmodinsdag 31 december 2013 @ 11:43
quote:
15s.gif Op zondag 29 december 2013 11:01 schreef Prowl het volgende:

[..]

Loop of sloop? :P

Gisteren bij iemand nog wat onderdeeltjes van n BX afgehaald voor weinig
Als nieuwe remblokken en remschijven voor minder dan de Duitse nieuwprijs en dan ook nog eens extra gratis achterbank remleidingen en remklauwen
Motor loopt nog, voor de rest ziet het interieur eruit alsof er een kudde wasberen met hondsdolheid in opgesloten is geweest.

v3p2ew.jpg

2j1kkmg.jpg

qygzg5.jpg

Elektrische ruitenbediening *O*
14ch5q8.jpg

16gh2zb.jpg

2ahzmdz.jpg
Prowldinsdag 31 december 2013 @ 12:16
Zonde, dat interieur was volgens mij nog meer waard dan de hele auto ;(
Erasmodinsdag 31 december 2013 @ 12:18
Het ene knopje wat ik nodig had zat er niet meer in :')

Volgende week wel een aantal dingetjes eraf slopen voor Blackie :P
Erasmowoensdag 1 januari 2014 @ 15:30
Altijd leuk prutsen met de kachelkraan:

21n0485.jpg

Vooral die achterste bout kom je amper bij :r

Anyway, radiator redelijk lekvrij eruit gesloopt en de kachelkraan weer lopend gemaakt, kan ik nu die kraan smeren zonder hem te demonteren? Ik zie namelijk nergens hoe en het is nu al een rotklus :P
Erasmowoensdag 1 januari 2014 @ 15:38
En morgen ook maar eens de kvs spoelen, zag er niet zo mooi uit wat er in zat :P

+ een bonusvraag: Hoe ver moeten die plaatjes in de klep open kunnen, hier krijg ik ze niet verder dan dit open met het schuifje naast de kraan:

333zvgl.jpg

[ Bericht 42% gewijzigd door Erasmo op 01-01-2014 15:47:42 ]
Erasmodonderdag 2 januari 2014 @ 15:27
Metalen tyraps, why!? :')

f2ndab.jpg
Prowldonderdag 2 januari 2014 @ 17:41
Beun de haas oplossing, die man waarvan ik de BX kocht was er zo een dus grote kans dat hij dat gedaan heeft _O-
Erasmodonderdag 2 januari 2014 @ 17:51
quote:
15s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:41 schreef Prowl het volgende:
Beun de haas oplossing, die man waarvan ik de BX kocht was er zo een dus grote kans dat hij dat gedaan heeft _O-
Ik had al zo'n vermoeden dat jij het niet was nee :P

Krijg dat tussenstukje er niet uit, morgen als het licht is wat WD40 er tussen spuiten en kijken of ie dan wel los wil. Dan kan ik als het goed is de kachelkraan aan de binnenkant eruit halen en inspecteren.
Dit is trouwens echt zo'n klus waar je telkens weer tegen nieuwe obstakels stuit :')
2cvvrijdag 3 januari 2014 @ 00:54
Kachelkraan vervangen is toch wel te doen ? Maar hoe ver dat ding open moet/kan weet ik niet. En WD40 werkt prima op rubber/kunststof etc. Voor metaal doet het niets.
Erasmovrijdag 3 januari 2014 @ 09:05
Ik ga hem eerst loshalen om gangbaar te maken als dat nog lukt, volgens CF moet ie helemaal open kunnen.

Haha nee ik bedoelde WD40 om die slangen los te krijgen :P Enige voordeel van bovenstaande BdH oplossing is dat je de kachelmatrix kan bypassen :P
Erasmozaterdag 4 januari 2014 @ 14:39
Kachelkraan is niet te repareren :( En tot overmaakt klinkt met het testen op waterdichtheid na hermontage de V-snaar alsof er een vuurpijl tussen zit :(
Prowlzaterdag 4 januari 2014 @ 23:55
24pf2a9.jpg

Was et gezellig bij de sexsjop? _O-
Erasmozondag 5 januari 2014 @ 13:40
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:55 schreef Prowl het volgende:
[ afbeelding ]

Was et gezellig bij de sexsjop? _O-
Ja hoor, ik stapte even naar binnen en riep ''VAN WIE IS DIE CX VOOR DE DEUR!!''

Nieuwe dag, laat ik maar eens lekker beginnen met sleutelen:

2yu15bo.jpg

RAGEFACE.png
Prowlzondag 5 januari 2014 @ 15:01
vinger vast?
Erasmozondag 5 januari 2014 @ 15:03
quote:
15s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:01 schreef Prowl het volgende:
vinger vast?
Nee motorkapontgrendeling los, met de kap nog dicht dus.
Prowlzondag 5 januari 2014 @ 16:04
Ow, nou zie ik het _O-
Erasmomaandag 6 januari 2014 @ 14:10
Ik laat de V-snaar trouwens vervangen, morgen staat ie met de APK toch op de brug.
Pizza_Boommaandag 6 januari 2014 @ 14:34
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 11:43 schreef Erasmo het volgende:
[ afbeelding ]
Als je AX gewend bent, is de motorruimte van zo'n BX altijd zo gigantisch...
FransDeensmaandag 6 januari 2014 @ 15:13
Wat voor knopje heb je nodig Erasmo? Heb je die Sebring van die sloper afgeschroefd?
Erasmodinsdag 7 januari 2014 @ 18:18
Afgekeurd ;(

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:13 schreef FransDeens het volgende:
Wat voor knopje heb je nodig Erasmo? Heb je die Sebring van die sloper afgeschroefd?
[quote]Warmtestand maar het zit al ergens anders in de pijpleiding. Sloper ben ik nog niet aan geweest.
2cvdinsdag 7 januari 2014 @ 18:44
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:18 schreef Erasmo het volgende:
Afgekeurd ;(
Waarop ? Handremkabels ?
Erasmodinsdag 7 januari 2014 @ 18:48
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:44 schreef 2cv het volgende:

[..]

Waarop ? Handremkabels ?
Een ja. En de achterremmen maar dat is een lastig verhaal, zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1796492/
Erasmodinsdag 7 januari 2014 @ 18:50
Zit er over te denken om een AX aan te schaffen terwijl ik de BX weer oplap :P
2cvdinsdag 7 januari 2014 @ 19:40
Achterremmen van een BX zijn lastafhankelijk. En de Berline is aan de achterkant te licht. Daarom gaan de achterremmen vast zitten. Oplossing: koferbak vol storten met beton. En je remsysteem werkt dus naar behoren.
Prowldinsdag 7 januari 2014 @ 20:10
Achterremmen van mn 16v deden ook helemaal niets

Ik was het geduik n beetje zat met die Xantia voor remmen ;(

Flink schoonmaken en wat opschuren en daarna met wat grindtegels in de kofferbak moet het wel oplossen en anders een keer spoelen met verse lhm
Erasmodinsdag 7 januari 2014 @ 20:21
Remmen zelf zagen er wel goed uit dus daarom vond hij het al zo raar. Maar nav bovenstaande posts wat gezocht op Google en het blijkt bij BX-en en Xantia's een veel voorkomend probleem bij de keuring(meester).

Plan van aanpak nu is V-snaar vervangen zodat ik niet met een gillende auto bij de garage kom en ik maximale druk heb vlak na starten, voor de laatste bocht even het zweet van de voorraadbol vegen en de hele achterbak voldumpen met zware bende. En natuurlijk een ander apk-boer uitzoeken :P
Handremkabel vervangen mogen ze daar doen want ik heb dat nog nooit gedaan en ik heb de auto vrijdag echt nodig.
Erasmodinsdag 7 januari 2014 @ 21:02
Die V-snaar van de HP pomp moet toch vies strak?
Garbagemandinsdag 7 januari 2014 @ 21:26
moet heel strak ja. Bij mijn BX deed ik altijd de betonnen parasolvoet achterin, dan paar keer hard achteruit rijden op een leeg parkeerterrein en dan stevig remmen, nooit gedoe met de achterremmen gehad :-)
Prowldinsdag 7 januari 2014 @ 21:32
Handremkabel kun je n mooi iets omheen fabrieken tenzij t ijzer al zichtbaar is
2cvdinsdag 7 januari 2014 @ 22:51
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:21 schreef Erasmo het volgende:
Remmen zelf zagen er wel goed uit dus daarom vond hij het al zo raar. Maar nav bovenstaande posts wat gezocht op Google en het blijkt bij BX-en en Xantia's een veel voorkomend probleem bij de keuring(meester).

Plan van aanpak nu is V-snaar vervangen zodat ik niet met een gillende auto bij de garage kom en ik maximale druk heb vlak na starten, voor de laatste bocht even het zweet van de voorraadbol vegen en de hele achterbak voldumpen met zware bende. En natuurlijk een ander apk-boer uitzoeken :P
Handremkabel vervangen mogen ze daar doen want ik heb dat nog nooit gedaan en ik heb de auto vrijdag echt nodig.
Is niet zo moeilijk hoor. Middenconsole (waar je handremhevel en hoogteregelaarpookje uit steken) er even uit (2 boutjes/moertjes) en je wielen er uit/af en je kan overal bij. Als je op een brug staat :+

Wel goed kijken dat de buitenkabel goed in de gaten in de bodemplaat zit en dat de kabel door alle oogjes heen gaat. Een beetje klooien zodat de kabel niet teen de wielen aan komt en klaar is KeesErasmo.
2cvdinsdag 7 januari 2014 @ 22:52
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:32 schreef Prowl het volgende:
Handremkabel kun je n mooi iets omheen fabrieken tenzij t ijzer al zichtbaar is
Ducktape. Dat 'mag' ook als er metaal zichtbaar is. Wan in de buitenkabel zit ook metaal :+
Chuck-N0rr1sdinsdag 7 januari 2014 @ 22:55
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:48 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Een ja. En de achterremmen maar dat is een lastig verhaal, zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1796492/
kan ik lezen ivm ban. :')


Ze kunnen niet tegen iemand die wel weet hoe het werkt, en dan ben je arrogant volgens hun en hoef je niet terug te komen. :')
Erasmodinsdag 7 januari 2014 @ 22:59
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:26 schreef Garbageman het volgende:
moet heel strak ja. Bij mijn BX deed ik altijd de betonnen parasolvoet achterin, dan paar keer hard achteruit rijden op een leeg parkeerterrein en dan stevig remmen, nooit gedoe met de achterremmen gehad :-)
Ze zien me al aan komen rijden bij de APK boer in z'n achteruit :P
Morgen eerst maar eens die vervangen. Naja eerst de auto op steunen zetten, dan m'n motorexamen doen en dan beginnen aan de V-snaar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:51 schreef 2cv het volgende:

[..]

Is niet zo moeilijk hoor. Middenconsole (waar je handremhevel en hoogteregelaarpookje uit steken) er even uit (2 boutjes/moertjes) en je wielen er uit/af en je kan overal bij. Als je op een brug staat :+

Wel goed kijken dat de buitenkabel goed in de gaten in de bodemplaat zit en dat de kabel door alle oogjes heen gaat. Een beetje klooien zodat de kabel niet teen de wielen aan komt en klaar is KeesErasmo.
Brug heb ik helaas niet, ik laat het wel door de garagist doen deze keer.

quote:
15s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:32 schreef Prowl het volgende:
Handremkabel kun je n mooi iets omheen fabrieken tenzij t ijzer al zichtbaar is
Hij loopt volgens de keurmeester al aan dus dat wordt hem denk ik niet.
Erasmodinsdag 7 januari 2014 @ 23:05
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

kan ik lezen ivm ban. :')

Ze kunnen niet tegen iemand die wel weet hoe het werkt, en dan ben je arrogant volgens hun en hoef je niet terug te komen. :')
Verhaal over remmen enzo :P

Jammer want een keurmeester op het forum is wel zo handig.
Chuck-N0rr1sdinsdag 7 januari 2014 @ 23:06
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:05 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Verhaal over remmen enzo :P

Jammer want een keurmeester op het forum is wel zo handig.
is mooi hun probleem :P
Erasmodinsdag 7 januari 2014 @ 23:15
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

is mooi hun probleem :P
Een ander account van mij was destijds ook gebanned toen ik vroeg of ik met mijn Xsara zonder stuurbekrachtigingspoelie de garage zou halen, ze dachten dat het een slechte grap was :P
2cvdinsdag 7 januari 2014 @ 23:16
Stel mafketels daar :N
Erasmodonderdag 9 januari 2014 @ 12:59
Hurray! V-snaar vervangen, gelijk maar de multiriem meegenomen en ze spint weer als een zonnetje *O*

Één klein minpuntje, de onderste stelbout van de V-snaar is afgebroken :X
Erasmovrijdag 10 januari 2014 @ 22:59
Vandaag de M35 opgehaald met de BX op een ambulance die voor busjes is bedoelt :P Was nogal een aparte combinatie om te zien...
De BX trok het aardig goed, alleen optrekken was echt retetraag en je moest best wel voorzichtig remmen, op- en afritten waren niet mijn favoriet en voor ik de Zeeburgtunnel in ging heb ik maar een extra kruisje geslagen. Foto's volgen morgen.
2cvvrijdag 10 januari 2014 @ 23:21
Wat woog die aanhanger ? En de M35 ? En heb je E achter B ?
Erasmozaterdag 11 januari 2014 @ 18:42
Genoeg om met alleen B te rijden O-)

Zoals je kan zien een flinke trailer voor zo'n klein autootje maar ze trok het prima met de 1.6:

2dhbu3b.jpg

11smvlc.jpg

33c3rrb.jpg

20qam1.jpg
2cvzaterdag 11 januari 2014 @ 19:46
Je weet dat je met een BX maximaal 1100kg mag trekken (technisch) he ?
Erasmozaterdag 11 januari 2014 @ 20:01
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 19:46 schreef 2cv het volgende:
Je weet dat je met een BX maximaal 1100kg mag trekken (technisch) he ?
Zat er net onder, zo zwaar is die aanhanger niet.
2cvzaterdag 11 januari 2014 @ 20:02
Wat weegt die M35 ? 600kg ?
Erasmozaterdag 11 januari 2014 @ 20:03
815.
2cvzaterdag 11 januari 2014 @ 20:20
Ai ...
Prowlzondag 12 januari 2014 @ 08:16
De BX kan dat wel hebben maar echt fijn zal het ritje niet geweest zijn

En dan ligt het er ook nog maar eens aan wat voor trekhaak eronder zit, er zijn BX-en die een trekhaak zonder de extra trekbalken hebben en daar moet je echt niet meer dan 600KG aan hangen!

Had oom agent een slechte dag gehad en die zag de verlopen APK + wat er achter hangt..........
Erasmozondag 12 januari 2014 @ 11:27
Tsjah gegokt en gewonnen in dit geval.

Prowl ik lees nu net dat topic over die dealer, zo zonde dat ik dat gemist heb :o
2cvzondag 12 januari 2014 @ 19:55
Dealer ?
Prowlmaandag 13 januari 2014 @ 09:24
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223983/

Ik ga vanmiddag nog maar eens langs voor een zoekpoging naar de ontbrekende velg

ZnrCckxl.jpg
Splinternieuw setje uit '91 met michelins uit '94
2cvmaandag 13 januari 2014 @ 17:35
Nice ! Hebben ze ook gereedschap ? Ik zoek n.l. specefiek gereedschap voor de BX en de 2cv.
Pizza_Boomdinsdag 14 januari 2014 @ 15:44
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:50 schreef Erasmo het volgende:
Zit er over te denken om een AX aan te schaffen terwijl ik de BX weer oplap :P
Als je die AX daarna maar niet naar de sloop brengt :P Opknappen bijvoorbeeld, tegen de tijd dat je daarmee klaar bent, kan je weer aan de BX beginnen. :P

[ Bericht 11% gewijzigd door Pizza_Boom op 14-01-2014 15:58:20 ]
Erasmozondag 9 maart 2014 @ 12:17
Gekut met de ventilatie van mijn BX :( De print achter de knoppen is versleten en om hem door de APK te krijgen wil ik eigenlijk een bruggetje leggen, alleen zodra ik een draadje tussen de contacten steek klapt de zekering gelijk :(
Sjoegerdzondag 9 maart 2014 @ 12:37
Iemand ervaring met een Saxo op LPG?
Erasmozondag 9 maart 2014 @ 14:04
Ik denk dat ik de BX maar gewoon te koop moet zetten -O-
Pietverdrietzondag 9 maart 2014 @ 18:37
Een merk met veel historie en heel belangrijk in de ontwikkeling van de moderne auto
2cvzondag 9 maart 2014 @ 22:08
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 12:17 schreef Erasmo het volgende:
Gekut met de ventilatie van mijn BX :( De print achter de knoppen is versleten en om hem door de APK te krijgen wil ik eigenlijk een bruggetje leggen, alleen zodra ik een draadje tussen de contacten steek klapt de zekering gelijk :(
Staat de knop in de juiste stand ?

Zowieso: het zou moeten kunnen. Been there, done that en zulks.
Woodsdinsdag 11 maart 2014 @ 23:01
Ik wil waarschijnlijk voor deze zomer mijn rijbewijs halen en als het mogelijk is een auto erbij. Ik weet zeker dat dit een Citroën wordt, alleen al omdat mijn vader de nodige kennis heeft en bij hem in eventuele onderhoud kan. Hij heeft een Xantia 1.6 en het comfort zie je niet in veel andere auto's terug.

Degene die mij wel aantrokken zijn de Saxo, liefst VTS, Xantia of de eerste C5. Dit omdat deze nog de typische vering heeft die gelijk is aan de Xantia als ik het goed heb? Welke zouden jullie mij aanraden ook qua onderhoud later? Van de Xantia weet ik dat je er veel mee kan rijden zonder al teveel onderhoud als je er op tijd bij bent/was.
2cvdinsdag 11 maart 2014 @ 23:16
Xantia omdat goedkoop. Dan is het minder erg als je er een deuk bij maakt.
Woodsvrijdag 14 maart 2014 @ 13:22
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:16 schreef 2cv het volgende:
Xantia omdat goedkoop. Dan is het minder erg als je er een deuk bij maakt.
Zou een C5 facelift tegen die tijd aantrekkelijk geprijsd zijn of is het onderhoud nog steeds een punt?
BeamofLightvrijdag 14 maart 2014 @ 13:23
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:22 schreef Woods het volgende:

[..]

Zou een C5 facelift tegen die tijd aantrekkelijk geprijsd zijn of is het onderhoud nog steeds een punt?
C5 type 2, met 2.0 16v heb je een goede auto aan. En sowieso niet te duur.
Woodsvrijdag 14 maart 2014 @ 13:24
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:23 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

C5 type 2, met 2.0 16v heb je een goede auto aan. En sowieso niet te duur.
Ook in onderhoud? Kan me voorstellen dat hij wel iets duurder dan een Xantia wilt zijn.
BeamofLightvrijdag 14 maart 2014 @ 13:32
is toch niet te vergelijken. C5II is er vanaf eind 2004.

Xantia in principe t.m 1999
Erasmozaterdag 15 maart 2014 @ 14:20
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/224671/ -O- ;( ;( ;(
Erasmozaterdag 15 maart 2014 @ 18:19
V&A / [TK] Citroen BX Progress
2cvzaterdag 15 maart 2014 @ 22:45
Jammer. Maar wel logisch. Want ja, als je iets aan die bollen krijgt, nou, berg je dan maar.
Erasmozaterdag 24 mei 2014 @ 17:42
Ah gadverdamme :')
Ik had nog een afwasteiltje gevuld met oude LHM in de garage staan die ik net in m'n oude olie jerrycan overgoot. Met de bodem kwam de neerslag in zicht, met drie vreemde bolletjes. Iets verder schenken en er komen drie half ontbonden muizenlijkjes tevoorschijn :r :r :r
Pietverdrietzaterdag 24 mei 2014 @ 17:45
mouse-asleep-with-tiny-teddy-bear.jpg
2cvzaterdag 24 mei 2014 @ 22:59
Echt minerale olie :P
Erasmozaterdag 24 mei 2014 @ 23:42
Nu gemengd met 15W40 van een jaar of 30 oud, ben weer verder gegaan met het AYA2 blokje :P
Erasmomaandag 26 mei 2014 @ 14:53
Ziet er niet zo goed uit die zuiger:

14087292739_df895b5052_c.jpg
2cvmaandag 26 mei 2014 @ 15:18
Ophonen, nieuwe zuigerveren er in en starten dat ding. Dat wordt dan vanzelf weer schoon.
Erasmomaandag 26 mei 2014 @ 15:26
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 15:18 schreef 2cv het volgende:
Ophonen, nieuwe zuigerveren er in en starten dat ding. Dat wordt dan vanzelf weer schoon.
Nachtje in de ATF toch? Anyway dat gaat nog even duren want eerst gaat de rest van het blok uit elkaar.
Erasmomaandag 26 mei 2014 @ 15:40
Wat is nou eigenlijk de beste manier om die zuigerpen los te halen? Die twee ringetjes aan de zijkant loshalen en dan met een doorslag hem eruit slaan?
2cvmaandag 26 mei 2014 @ 17:40
Lijkt me wel. maar wel relatief zacht materiaal gebruiken zodat je de zuiger/pen niet beschadigt.
Erasmomaandag 26 mei 2014 @ 20:23
Een roerstokje voor de verf paste perfect. Ze zijn eraf.

Wel even de tekstbalkjes openen bij deze.

[ Bericht 42% gewijzigd door Erasmo op 26-05-2014 20:51:59 ]
Erasmowoensdag 28 mei 2014 @ 00:11
Deze week m'n bloksplitsontmaagding *O*
2cvwoensdag 28 mei 2014 @ 00:30
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:23 schreef Erasmo het volgende:
Een roerstokje voor de verf paste perfect. Ze zijn eraf.

Wel even de tekstbalkjes openen bij deze.
Oei, ik had de zuiger liever wat ondersteund. Dan komt er minder kracht op het drijfstanglager.
Erasmowoensdag 28 mei 2014 @ 09:40
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 00:30 schreef 2cv het volgende:

[..]

Oei, ik had de zuiger liever wat ondersteund. Dan komt er minder kracht op het drijfstanglager.
Was ik al op gewezen op CF. Volgende keer gebruik ik ook een lijmklem.
Erasmowoensdag 28 mei 2014 @ 14:56
Poets poets:
mB5V2Xq.jpg?1
2cvwoensdag 28 mei 2014 @ 18:46
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 09:40 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Was ik al op gewezen op CF. Volgende keer gebruik ik ook een lijmklem.
Zit er een massieve pen in of een hol buisje ? In dat laatste geval kan je ook een draadeind, 2 moeren, wat ringen en en een buisje van een kleinere diameter gebruiken. Dat zal minder snel wegglijden dan een lijmklem.
2cvwoensdag 28 mei 2014 @ 18:49
Oh, wacht, je hebt juist een buisje nodig waar de pistonpen in past.
Erasmodonderdag 29 mei 2014 @ 21:55
*O* vMN3AVl.jpg
2cvzaterdag 31 mei 2014 @ 02:28
Nice ! En nu weer in elkaar :P
Erasmozaterdag 31 mei 2014 @ 09:05
Gewoon omgekeerde volgorde :P
Eerst even de nokkenas meten op het werk. 2CV, kun jij in jip en janneke taal uitleggen wat nou het doel is van die nokvolgers?
2cvzondag 1 juni 2014 @ 04:47
Die bussen die rechtstreeks contact maken met de nokkenas ?
Erasmozondag 1 juni 2014 @ 08:20
Uhuh.
2cvmaandag 2 juni 2014 @ 01:21
Waarom wil je dat weten ?

Ben al bezig met een tekeningetje voor uitleg, maar als er een specefieke reden is waarom je dat weten wilt, is dat wel handig.
2cvmaandag 2 juni 2014 @ 02:47
Nokvolgersmetolie_zpseab40dfd.jpg

Even uitgetekend.

Donkergrijs: motorblok
Lichtgrijs: stoterstang
Blauw: nok
Groen: nokvolger
Bruin: olie (dun laagje, moeilijk te zien)

Links een motor zonder nokvolger, rechts met.

De functies van de nokvolger:

- De stoterstang gecentreerd in de schacht te houden,
- Een mooi vlak te maken waar de nok van onder af aan tegenaan kan duwen.

Zonder die nokvolger drukt de zijkant van de nok tegen de rand stoterstang aan. Resultaat: er is meer kracht nodig om de stoterstang omhoog te duwen omdat de kracht die de nok uitoefent niet alleen naar omhoog is, maar ook voor een deel zijwaarts. Meer kracht = meer slijtage en ik denk dat het ook best kan gebeuren dat het uiteinde van de stoterstang krom buigt of af breekt omdat de stoterstang dan ook op buiging belast wordt.

Zonder nokvolger is het contactoppervlak (in theorie) een zuivere punt. Oftewel: bijna niets/een speldenpunt. Dan heb heb een enorme druk (aantal kilo's per cm2) omdat er wel een bepaalde kracht geleverd wordt (n.l. de kracht om de klepveren in te drukken + de kracht die er nodig is om het hele spul heel snel in beweging te krijgen). Door die druk wordt de olie weggeperst en heb je geen smering meer. Resultaat: zowel de nok als de stoterstang slijten heel rap weg.

Met de nokvolger wordt de kracht dus beter overgebracht en het contactoppervlak is groter waardor de slijtage minder wordt.

De nokvolger moet lekker soepel in de schacht kunnen bewegen waar hij in zit.

[ Bericht 3% gewijzigd door 2cv op 02-06-2014 03:52:28 (Olie toegevoegd aan de tekening.) ]
#ANONIEMmaandag 2 juni 2014 @ 02:52
Deze versie wil ik nog ooit hebben _O_

Citroen_Traction_Avant-2002.04.13-lfv.jpg
2cvmaandag 2 juni 2014 @ 02:53
Is het een fammeljaal of een kommersjaal ?
#ANONIEMmaandag 2 juni 2014 @ 02:55
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 02:53 schreef 2cv het volgende:
Is het een fammeljaal of een kommersjaal ?
Die met 3e ruit en kofferbak.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2014 02:56:55 ]
2cvmaandag 2 juni 2014 @ 03:05
Ja, de groeten :') Beide hebben een kofferbak.

Maar de kommersjaal heeft een grotere kofferbak en een grotere kofferklep. Zo groot, dat als je de kofferklep open doet, het achterruit mee gaat.
#ANONIEMmaandag 2 juni 2014 @ 03:09
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 03:05 schreef 2cv het volgende:
Ja, de groeten :') Beide hebben een kofferbak.

Maar de kommersjaal heeft een grotere kofferbak en een grotere kofferklep. Zo groot, dat als je de kofferklep open doet, het achterruit mee gaat.
Dat weet ik allemaal niet, heb 1 GS, 3 DS, 1 CX en 1 BX gehad en wil nu een dikke Taction Avant. 8-)
2cvmaandag 2 juni 2014 @ 03:17
Kommersjaal.
Fammeljaal.

En omdat ik toch bezig ben: de 22cv (niet te verwarren met de 2cv :P ).
#ANONIEMmaandag 2 juni 2014 @ 03:22
Deze:

7160762326_64ab73e69e_z.jpg

:7
#ANONIEMmaandag 2 juni 2014 @ 03:24
Da's porno op wielen. :P
2cvmaandag 2 juni 2014 @ 03:51
*splut*

Kommersjaal :9
Prowlmaandag 2 juni 2014 @ 08:19
Een tractsjonnie mooi vinden ;(

En ze zijn bijna altijd zwart! :N

Doe mij maar een roestige BiX :D

16 kleppuh jonguh!
#ANONIEMmaandag 2 juni 2014 @ 08:35
quote:
15s.gif Op maandag 2 juni 2014 08:19 schreef Prowl het volgende:
Een tractsjonnie mooi vinden ;(

En ze zijn bijna altijd zwart! :N

Doe mij maar een roestige BiX :D

16 kleppuh jonguh!
Tsja, de roots weet je.
De 1e hydropneumatische vering zat daaronder op de achteras ooit.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2014 08:37:32 ]
Prowlmaandag 2 juni 2014 @ 14:52
Och ja roots

"Van deze '15 Hydraulique' zijn iets meer dan 3.000 exemplaren vervaardigd"

Ja iedereen had toen ook zo'n ding in die tijd hè :s)
2cvmaandag 2 juni 2014 @ 22:05
Zelf de achteras maar hydraulisch maken. En de vooras ook :P
Chuck-N0rr1smaandag 2 juni 2014 @ 22:14
quote:
14s.gif Op maandag 2 juni 2014 03:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
Da's porno op wielen. :P
2cvmaandag 2 juni 2014 @ 22:22
D'r zit geen computer in he Chuck ;)
Chuck-N0rr1smaandag 2 juni 2014 @ 22:53
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 22:22 schreef 2cv het volgende:
D'r zit geen computer in he Chuck ;)
Ja en :P
Chuck-N0rr1sdinsdag 3 juni 2014 @ 19:23
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=250987988&asrc=st
Iemand bekend met deze auto :@
2cvwoensdag 4 juni 2014 @ 01:37
Kennumnie ...
2cvdonderdag 5 juni 2014 @ 02:33
Kan je iets met die uitleg/paint Erasmo ?
2cvzondag 8 juni 2014 @ 02:43
Bij de lokale garage waar ik soms wat onderdeeltjes haal, staat een CX. Die staat er nog een week, dan gaat 'ie weg. Hetzij naar de sloop, hetzij naar iemand die er iets meer mee doet dan slopen. Dit is geen dreigement, het ding is gewoon niet van mij en hij staat bij een garagebedrijf, niet bij een sloperij. Voor hun is het dan ook 'ouwe zooi' en dat begrijp ik wel.

De CX heeft een 2,5 liter turbodieselmotor. Die doet het, want het ding is afgelopen week op eigen kracht bij de garage gekomen. Er lekt wel wat LHM (volgens de garagist is er 'een veerbol lek'), daarom mocht ik hem ook niet starten. De kilometerstand weet ik niet, maar gezien de speling op de versnellingspook zal die wel hoog zijn (ik schat ik dat dat minimal 3 ton is). De deuren zijn rot, maar je krijgt er 3 andere deuren bij. Hoe goed/slecht die zijn weet ik niet, maar de eigenaar vertelde de garagist dat ie deuren goed zijn (is dus een via-via verhaaltje).

Ik heb met mijn telefoon wat foto's genomen:

Foto0229_640_zps2026de50.jpg

Foto0230_640_zps6700d853.jpg

Foto0231_640_zps4daffb8d.jpg
Met trekhaak.

Foto0233_640_zps1f359d7d.jpg
Yup, de deuren zijn wat matig.

Foto0234_640_zps7c679d2b.jpg
Die schildjes kan je op Citromobiel wel vinden. En zonder die schildjes staat het ook wel leuk.

Foto0235_640_zpsb831f817.jpg
Dit is -voor zover ik kon zien- de meest rotte plek aan de carosserie. Maarja, het ding lag op z'n buik, dus heel goed kon ik de onderkant niet bekijken.

Foto0236_640_zps6ee9db55.jpg

Foto0237_640_zpsfcbd2620.jpg

Foto0238_640_zpsd757727c.jpg

Foto0244_640_zpsfd375da2.jpg
De radiateur lijkt nog best goed.

Foto0247_640_zps4cf849c7.jpg

Foto0248_640_zps5786b221.jpg

Foto0249_640_zpsb88363ee.jpg

Foto0250_640_zpsc04cbc60.jpg

Foto0251_640_zps37132843.jpg

Foto0252_640_zps9fafa318.jpg

Foto0253_640_zpse52d1d3d.jpg

Foto0254_640_zpsec9e4cbd.jpg

Foto0255_640_zpsa819cc93.jpg

Foto0256_640_zpse24f0084.jpg

Foto0257_640_zps9e432eff.jpg

Foto0258_640_zps84a7ec8f.jpg
Roestkarteltje in de regengoot.

Foto0259_640_zps2ac546b0.jpg
Roestkarteltje in de regengoot.

Ik heb de ruimte niet om het ding neer te zetten. Daarbij wordt 'ie pas op 15-03-2024 belastingvrij. Dat zijn voor mij de redenen om het niet te doen. Want voor slechts 175 euro verwisselt 'ie van eigenaar. En dat vind ik best een schappelijke prijs (is niet onderhandelbaar en voor dat bedrag gebeurt er ook niets aan).

Mocht je meer willen weten of wil je dat ik even naar een specefiek plekje kijk van deze auto: laat het me weten. Dat kost me tijd en moeite (nee, ik krijg geen provisie als ik met een koper op de proppen kom), maar ik doe het graag omdat ik liever zie dat deze ruime, comfortabele reiswagen bewaard blijft of desnoods door een liefhebber gebruikt wordt als pluk-auto dan dat 'ie de shredder in gaat.
Prowlzondag 8 juni 2014 @ 11:20
Wat een aftands uitgeleefd hok :{

Zelfs aan slopen brengt dan ding geen flikker meer op :')
Erasmozondag 8 juni 2014 @ 11:32
Is op zich nog wel voor de onderdelen te gebruiken.

Wie weet waar ik lifthoogtes voor de nokkenas kan vinden?

quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 02:33 schreef 2cv het volgende:
Kan je iets met die uitleg/paint Erasmo ?
Ja was helder. Is op zich wel logisch dat de nokken de stangen niet direct aandrijven.
2cvzondag 8 juni 2014 @ 19:23
quote:
15s.gif Op zondag 8 juni 2014 11:20 schreef Prowl het volgende:
Wat een aftands uitgeleefd hok :{

Zelfs aan slopen brengt dan ding geen flikker meer op :')
Even opruimen en met de hogedrukreiniger er overheen en hij ziet er een stuk beter uit.
2cvzondag 8 juni 2014 @ 19:27
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 11:32 schreef Erasmo het volgende:
Is op zich nog wel voor de onderdelen te gebruiken.

Wie weet waar ik lifthoogtes voor de nokkenas kan vinden?
Meten met een schuifmaat. Vanaf de punt naar de stompe kant meten. Vervolgens meet je daar nog een keer haaks op. Het kleinste getal trek je van het grootste getal af en dan heb je de nokhoogte. Als het scharnierpunt van de tuimelaars in het midden ligt, is de lifthoogte gelijk aan de nokhoogte.
Erasmozondag 8 juni 2014 @ 19:28
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:27 schreef 2cv het volgende:

[..]

Meten met een schuifmaat. Vanaf de punt naar de stompe kant meten. Vervolgens meet je daar nog een keer haaks op. Het kleinste getal trek je van het grootste getal af en dan heb je de nokhoogte. Als het scharnierpunt van de tuimelaars in het midden ligt, is de lifthoogte gelijk aan de nokhoogte.
Wat dacht je gewoon van een draaibank met micrometer :P Ik kan alleen nergens de toleranties vinden, zelfs niet in de Haynes.
2cvzondag 8 juni 2014 @ 19:32
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:28 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Wat dacht je gewoon van een draaibank met micrometer :P Ik kan alleen nergens de toleranties vinden, zelfs niet in de Haynes.
Een micrometer op een draaibank :?

Maar het gaat er om dat de klep ver genoeg open gaat. Dus meten en berekenen en als uit de uitkomst blijkt dat de klep ver genoeg open gaat, is het goed. Pas wanneer je de nok wilt gaan slijpen (b.v. om een ander profiel te geven) dan zijn de gegevens uit een boek relevant.

Want als je het écht goed wilt doen, moet je het hele profiel gaan meten i.p.v. alleen de nokhoogte.
Erasmozondag 8 juni 2014 @ 19:52
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:32 schreef 2cv het volgende:

[..]

Een micrometer op een draaibank :?

Maar het gaat er om dat de klep ver genoeg open gaat. Dus meten en berekenen en als uit de uitkomst blijkt dat de klep ver genoeg open gaat, is het goed. Pas wanneer je de nok wilt gaan slijpen (b.v. om een ander profiel te geven) dan zijn de gegevens uit een boek relevant.

Want als je het écht goed wilt doen, moet je het hele profiel gaan meten i.p.v. alleen de nokhoogte.
Ding in de draaibank hangen en dan deze erop:

measuring-micrometer-18026706.jpg
Je nult hem op de andere zijde dan de punt en dan meet je de uitslag op het hoogste punt van de nok.
Ik hoef ze niet te slijpen het is puur een controle op slijtage.
2cvzondag 8 juni 2014 @ 19:55
Ah, een meetklok ! Ik dacht bij een micrometer aan zoiets:

Pic_39.jpg

Maar heb jij een draaibank dan ?
Erasmozondag 8 juni 2014 @ 20:00
Jargonverschil :P Ik niet maar de hobbyclub wel.
2cvzondag 8 juni 2014 @ 20:07
Niet met 1000rpm laten draaien als je meet he ? :P

PTA / [Autotopic] Citroën #12 - Voor doorgedraaide Citroëngekkies