Erasmo | donderdag 11 april 2013 @ 02:32 |
Omdat deel 11. Lul hier verder over groene olie, de nieuwe DS serie en alles wat er tussen zit. | |
Dr_Flash | donderdag 11 april 2013 @ 02:42 |
Ehm. PTA bestaat uit zeg maar 100.000 autotopics, 15 vliegtuigtopics en 1 treinreeks. En Citroëns zijn de ter wereld slechtst gebouwde auto's ooit ever gemaakt. Dit topic hebben we echt NIET nodig. | |
2cv | donderdag 11 april 2013 @ 02:42 |
Action Trav ... ![]() Et zal wel ![]() Tip/hint/suggestie: SMS me even over de haakjes. M'n nummer is nog altijd hetzelfde. | |
2cv | donderdag 11 april 2013 @ 02:44 |
Lada ? Zastava Yugo ? Ford Ka ? En je weet dat Citroën het merk is met de meeste fanclubs/fans ? En anders zie je het maar als lotgenotencontact ![]() | |
Erasmo | donderdag 11 april 2013 @ 02:45 |
Bedankt voor de mededeling, veel plezier met treinfappen de rest van je leven. Anagrammetje vanwege de 11cv ![]() Komt er morgen aan. | |
2cv | donderdag 11 april 2013 @ 02:48 |
Super ! Ik kan 2 haakjes uit een Peus zo voor je regelen. Wellicht dat dat past. Orgineel BX-haakje moet ik even vragen. Ik heb er één gezien maar stelen mag niet ![]() Morgenavond is het beste overigens ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 11 april 2013 @ 02:53 |
Ja. mensen die de mening van de meerderheid mistaken voor de waarheid. Naar die mogen ook bestaan ![]() | |
2cv | donderdag 11 april 2013 @ 02:54 |
Mooi, ook weer opgelost. Doei ! | |
Garbageman | donderdag 11 april 2013 @ 03:58 |
Een poosje geleden een vriend van me in een XM 2.0TCT gekregen. Mán wat rijdt dat lekker... | |
Popples | donderdag 11 april 2013 @ 10:51 |
De achterlijkste auto's als Mercedes, Opel, Ford enz. Nee daar moet je je in vertonen zeker? ![]() nooit van mijn leven! Daarbij kan ik daar niet eens in zitten zonder meer pijn uit te komen. ![]() | |
Anne | donderdag 11 april 2013 @ 10:53 |
Ga jij eens ergens anders ruzie zoeken ![]() | |
Worteltjestaart | donderdag 11 april 2013 @ 11:22 |
Een C5 is toch bepaald geen slechte wagen... De mijne rijdt al ruim 9 jaar rond met inmiddels >230dkm op de teller, en nooit veel mee aan de hand. | |
Prowl | donderdag 11 april 2013 @ 12:09 |
Een C5 is toch een audi? | |
2cv | donderdag 11 april 2013 @ 14:48 |
Ze beweren dat het een Citroën is. Gezien de wokkels onder sommige typen klinkt dat wel aannemelijk ... | |
Garbageman | donderdag 11 april 2013 @ 23:54 |
![]() ![]() Ik moet helaas wel naar de remklauwen van de achterwielen (laten) kijken, remblokken komen niet goed vrij, blijft rammelen en lawaai maken ![]() Over de C5, mijn ouders hadden een break van het eerste type, en ik heb nog proefgereden in een luxe berline van het eerste type, ik vond het zeer comfortabel, maar het voelde niet aan als een Citroën. Veel te log. | |
Prowl | vrijdag 12 april 2013 @ 07:50 |
Simpel werkje ![]() | |
Garbageman | vrijdag 12 april 2013 @ 09:49 |
geen tijd :-) En nu kan ik in de ouwe groene leen xantia rijden 1.8 8v automaat :-) | |
Alexxxxx | vrijdag 12 april 2013 @ 11:30 |
Stiekem is het best schattig als er mensen op Fles happen ![]() | |
Tsurany | vrijdag 12 april 2013 @ 11:43 |
Omdat hij gehandicapt is en niet beter weet bedoel je? Citroen maakt tenminste nog onderscheidende auto's, hebben op de MiTo na de leukste auto in het B segment. | |
AdoraBelle | vrijdag 12 april 2013 @ 12:01 |
Dat eerste laat ik in het midden, maar hij weet inderdaad niet beter ![]() Nu genoeg over Fles gebabbeld ![]() | |
Prowl | vrijdag 12 april 2013 @ 12:12 |
Ik vraag me af hoe het huidige wagenpark er zonder Citroën had uitgezien ![]() Nog steeds ronde koplampen ...... Vierkante wagens zonder stroomlijn...... | |
Worteltjestaart | vrijdag 12 april 2013 @ 12:46 |
De mijne is van het eerste model, met bollekes hoor. Inderdaad wel vrij zwaar. Met volle tank en bestuurder komtie wel aan de 1600kg denk ik... | |
2cv | zondag 14 april 2013 @ 02:52 |
Hmz, ik ben iets vergeten ... | |
2cv | zondag 14 april 2013 @ 03:58 |
Citroën beats Peugeot ![]() | |
Erasmo | zondag 14 april 2013 @ 22:07 |
Kwam trouwens vorige week deze beauty tegen:![]() ![]() | |
2cv | zondag 14 april 2013 @ 22:36 |
Naais ![]() Had je me nog ge SMSt over die haakjes ? Ben het zelf vergeten te vragen ![]() | |
Erasmo | zondag 14 april 2013 @ 22:47 |
Ben het zelf ook vergeten ![]() | |
2cv | zondag 14 april 2013 @ 22:47 |
Ah, mooi, dat is dus geen teken dat de techniek faalt ![]() Ik zal proberen om er morgen WEER aan te denken ![]() | |
Erasmo | zondag 14 april 2013 @ 22:59 |
Maarruh zou die van een Xantia passen dan? Daar weet ik er nog wel eentje op de sloop van staan. | |
2cv | zondag 14 april 2013 @ 23:10 |
Geen flauw idee. | |
Alexxxxx | zondag 14 april 2013 @ 23:10 |
![]() | |
Prowl | zondag 14 april 2013 @ 23:38 |
Ik heb ook niet meer gekeken ![]() Ik ben veel te druk geweest met een koelslang van de CX die aan het druppen was en op doorscheuren stond ![]() | |
zl7z | maandag 15 april 2013 @ 17:58 |
En wat vinden medeCitrofielen hier van? Ziet er scherp uit, maar betekent dit het einde van de double chevron op de DS-lijn ![]() | |
Prowl | maandag 15 april 2013 @ 18:00 |
Dat is toch een porche cayenne vrouwenbak? | |
Garbageman | maandag 15 april 2013 @ 18:05 |
Wat een lelijke audi ![]() Mijn Xantia rammelt niet meer ![]() | |
2cv | dinsdag 16 april 2013 @ 01:43 |
Wat is dat voor godsgruwelijk aartslelijk wanproduct ? Echt, in de jaren '90 produceerde Citroën mooiere auto's. | |
2cv | dinsdag 16 april 2013 @ 01:45 |
En ik heb haakjes uit een 806 en BX-haakdingetje. De haakjes uit de 806 hebben de demontage niet ongeschonden doorstaan ![]() | |
Prowl | dinsdag 16 april 2013 @ 09:07 |
Blergh, met de aankomende MRB regeltjes denk ik dat ik maar weer een Xantia ga kopen ![]() | |
2cv | dinsdag 16 april 2013 @ 16:35 |
Ik denk dat ik dan het één en ander de pers in douw. Alhoewel ... Is ook weer zonde. Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten gaat worden als die opgediend wordt. Maar dat dacht ik ook bij het eigen risico in de zorg. | |
Erasmo | woensdag 17 april 2013 @ 11:47 |
Schorsen voor het leven.Beter! Wat wil je er voor? | |
2cv | woensdag 17 april 2013 @ 18:22 |
Een miljoen. Als dat teveel is mag verzendkosten ook. Geef me je adres maar door. | |
Prowl | woensdag 17 april 2013 @ 18:35 |
Een miljoen vragen voor een simpel haakje! ![]() Ik had er minstens 2 miljoen voor gevraagd ![]() Ik heb mezelf betrapt op het kijken naar Xantia's op marktplaats...... ![]() | |
Erasmo | donderdag 18 april 2013 @ 14:35 |
Ik weet nog wel grijze break.Is Zimbabwaanse dollars prima? Pb komt eraan. | |
2cv | donderdag 18 april 2013 @ 15:28 |
Euro's graag. | |
Prowl | maandag 22 april 2013 @ 18:43 |
Inmiddels heb ik ook 2 van die zonneklep dingen gevonden ![]() | |
2cv | maandag 22 april 2013 @ 22:59 |
Zo, de ene BX heeft geen motor of stuurbekrachtiging meer. Wel een nieuwe fuseekogel. De andere BX heeft per liter diesel 22km afgelegd. Maf ding ... | |
Prowl | maandag 22 april 2013 @ 23:01 |
Was mn CX maar zo zuinig ![]() | |
2cv | maandag 22 april 2013 @ 23:08 |
Ik heb ook wel 1:16 gereden hoor ![]() | |
Prowl | maandag 22 april 2013 @ 23:52 |
Was mn BX maar zo zuinig ![]() Ow w8, die is superzuinig want hij rijd niet ![]() | |
rizzla | dinsdag 23 april 2013 @ 16:46 |
Gaan er hier nog mensen naar citromobile? | |
BeamofLight | dinsdag 23 april 2013 @ 18:40 |
Gaan er hier nog mensen naar de Citron Presse? | |
2cv | donderdag 25 april 2013 @ 02:54 |
Ik denk het wel, al zou ik het liefste zien dat ik mezelf in 2-en kon splijten. | |
Prowl | donderdag 25 april 2013 @ 21:23 |
CX veerbollen vervangen..... ![]() ![]() ![]() Voorbollen 1 uurtje werk Wel te laat achter komen dat er nog een beetje druk op t systeem staat, gevolg klein fonteintje Achterbol links: 2,5 uur werk, niet snappen waarom die veer cilinder muurvastop zn plek blijft waardoor de bol vast zit tussen chassis en veercilinder Blijkt daar in de derrie een slangklem verstopt te zitten die de cilinder vast houd ![]() Nu nog rechtsachter en 2 drukbollen ![]() Ik koop nooit geen CX meer ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Prowl op 26-04-2013 19:35:48 ] | |
Prowl | vrijdag 26 april 2013 @ 19:10 |
Missie veerbol rechtsachter: Veerbol ging makkelijk los Slangklem om de cilinder helemaal verroest dus de draai dinges brak gelijk af Slangklem doorzagen in een onmogelijke positie 25 min...... Nieuwe slangklem ophalen en ze hadden natuurlijk net pauze bij heuts....... 30 min verder nieuwe slangklem op de cilinder, veerbol eraf en de boel wat schoonmaken Nieuwe veerbol er op zetten ging echt onmogelijk ![]() Rubber ring ging de hele tijd scheef en uiteindelijk denk ik dat ie goed zit dus systeem op druk brengen en de poten weer op de grond Gevolg: een pis straal LHM tussen veerbol en cilinder! ![]() ![]() ![]() Na 3 uur was ik het ZAT! en nu staat de CX met de kont op bokken zonder rechter achterwiel ![]() | |
Prowl | vrijdag 26 april 2013 @ 19:11 |
Zodra dat ding nieuwe APK heeft verkoop ik em, neem wel weer een Xantia! ![]() | |
2cv | vrijdag 26 april 2013 @ 19:15 |
Bij een BX moet je bij de achterveerbollen de auto eerst in de hoogste stand zetten. Dan zitten de veercilinders klem en kan je de bollen vrij makkelijk met een fijne bollentang een stukje losdraaien. Dan de auto (nog steeds een BX) in de laagste stand zetten en de bollen helemaal losdraaien. Nieuwe bollen hoor je altijd met een nieuwe ring te monteren ( ![]() Misschien werkt het bij een CX ook zo. | |
Prowl | vrijdag 26 april 2013 @ 19:23 |
Bij een BX heb je alle bollen in een uurtje vervangen ![]() CX heeft de bollen in een onmogelijke constructie geplaatst achterin, geen ruimte niks | |
2cv | vrijdag 26 april 2013 @ 19:36 |
![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 26 april 2013 @ 20:34 |
Dat valt nog mee.. ik kijk al weken naar BXen op marktplaats ![]() | |
Garbageman | vrijdag 26 april 2013 @ 22:04 |
Ik moet nog eens bij een kledingwinkeltje in het dorp bij mij langs met de camera, de eigenaresse zegt dat ze een 19 jaar oude BX break met 50.000km op de teller heeft staan in een verwarmde garage... Ik hoop dat ik dan foto's mag maken ![]() | |
2cv | vrijdag 26 april 2013 @ 22:11 |
Ik denk dat de bollen plat zijn en alle rubbers verdroogd. Maarja, dat is wel te fixxen ![]() | |
Woods | zaterdag 27 april 2013 @ 03:17 |
Die nieuwe generatie veerbollen zouden in principe 'oneindig' of heel lang kunnen meegaan, wat is jullie ervaring hiermee? | |
Popples | zaterdag 27 april 2013 @ 10:53 |
Prowl heeft er nog een ![]() ![]() | |
2cv | zaterdag 27 april 2013 @ 11:18 |
Oneindig is nog niet voorbij, is dus moeilijk te zeggen. Maar ik denk dat er in dit geval met 'oneindig' hetzelfde bedoeld wordt als 'een leasetermijn'. | |
Erasmo | zaterdag 27 april 2013 @ 11:21 |
Al in je auto gekeken? ![]() | |
Prowl | zaterdag 27 april 2013 @ 11:22 |
Incl gratis doortrapte drukgroep en overdatum d-riem ![]() | |
2cv | zaterdag 27 april 2013 @ 11:23 |
Jahoor, ik heb de motorsteun gevonden ![]() | |
Popples | zaterdag 27 april 2013 @ 12:15 |
Dat kan verholpen worden door jou ![]() | |
Prowl | zaterdag 27 april 2013 @ 16:57 |
Missie veerbol rechtsachter deel 2: Rubber ring was mee gedraaid en zat er dus mooi dubbel tussen waardoor t lekte Andere ring gepakt, veerbol wilde nog telkens niet meerwerken en telkens de ring weer scheef ![]() Na 25 min prutsen het idee gekregen om een stukje laminaat tussen chassis en veerbol te leggen en toen zat ie perfect op hoogte ![]() Floep! gelijk goed ![]() Na 45 min klaar en toen kon ik gaan zweven ![]() ![]() ![]() Nu nog de 2 druk/voorraad bollen en dan ben ik klaar ![]() | |
Erasmo | vrijdag 10 mei 2013 @ 14:45 |
KLB / Oeeh Aaah Ooohh een CX! | |
Prowl | vrijdag 10 mei 2013 @ 16:35 |
Tis alleen zo bagger weinig ruimte in de kofferbak, kinderwagen er in en ik ben de helft kwijt ![]() Iemand een CX Break te ruil? ![]() | |
2cv | zaterdag 11 mei 2013 @ 02:29 |
Aanhanger ? | |
Popples | zaterdag 11 mei 2013 @ 10:38 |
Hebben we al ![]() | |
Erasmo | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:09 |
Zo mijn zonnekleppen zitten weer vast tegen het plafond, bedankt 2CV! | |
2cv | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:26 |
Geen dank, graag gedaan en sorry dat het zo lang duurde. Heb je voor de gein ook die andere beugeltjes (waar ik helaas half doorheen gezaagd heb ![]() | |
Erasmo | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:34 |
Die met dat stukje koets eraan? ![]() | |
2cv | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:42 |
Yuischt. Ik had geen passende torx in de buurt maar wel een reciprozaag ![]() | |
Prowl | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:06 |
![]() | |
Woods | zondag 12 mei 2013 @ 03:50 |
Zijn er trouwens mensen van hier naar de Citromobiel geweest? Kwam daar echt genoeg mooi spul tegen waaronder ook enkele CX Prestiges, echte beauty's. Hoop er ooit een te kunnen bemachtigen. | |
Erasmo | zondag 12 mei 2013 @ 12:23 |
Had ze bij nader inzien toch niet nodig. Helaas heb ik een gaatje ontdekt in de uitlaat, net bij de tweede ophangbeugel ![]() | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 02:38 |
Uiteraard. Ik was er met een groen afgetrapt hok, kenteken JD-FD-77. | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 02:39 |
Die BX-beugeltjes of die 806-beugeltjes ? En je hebt nu wat roestvrij plaatwerk om er op te lassen ![]() | |
Alexxxxx | maandag 13 mei 2013 @ 11:05 |
Even 2cv nog meer laten balen dat ie niet bij zijn eigen verjaardagsfeestje was hoor ![]() ![]() | |
Woods | maandag 13 mei 2013 @ 15:09 |
nvm, in de veronderstelling dat je een 2CV bedoelde. Er begint niet direct een lampje te branden maar ik ga straks de foto's terugkijken ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Woods op 13-05-2013 15:32:13 ] | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 17:36 |
Wanneer was ik jarig dan ![]() | |
Alexxxxx | maandag 13 mei 2013 @ 18:24 |
precies een jaar na je geboorte! En precies een jaar daar weer na! En ga zo maar door ![]() | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 18:26 |
Dan zit er nogal wat tijd tussen mijn daadwerkelijke verjaardag en het bijbehorende feestje. | |
roos85 | dinsdag 21 mei 2013 @ 13:16 |
Iemand ervaring met de Citroën Card? | |
Prowl | dinsdag 21 mei 2013 @ 13:18 |
Zoiets is leuk als je auto niet ouder is dan 5 jaar ofzo... | |
2cv | dinsdag 21 mei 2013 @ 19:07 |
Kan je die aan het frame van je fiets vast maken met knijpers zodat de card tegen de spaken aan tikt als je rijdt en het dan net is alsof je op en motorfiets of brommer rijdt ? | |
roos85 | dinsdag 21 mei 2013 @ 19:09 |
Dat kan je er vast mee doen ja. | |
Erasmo | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:33 |
Eerste week van juli kan ik de DS ophalen ![]() Oh en kan een BX in de hoogste stand over een bussluis? ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 14 juni 2013 @ 14:16 |
Mijn drie Citroenen zijn zo goed als verkocht, rijd sinds een paar dagen SEAT ![]() | |
Erasmo | vrijdag 14 juni 2013 @ 14:32 |
Gecondoleerd. | |
2cv | vrijdag 14 juni 2013 @ 17:56 |
Wat Erasmo zegt. | |
densmee | vrijdag 14 juni 2013 @ 18:54 |
gefeliciteerd | |
Erasmo | zondag 16 juni 2013 @ 16:58 |
Staat hier gewoon bij de supermarkt ![]() ![]() Hij parkeert iig op de zelfde manier als ik het doe ![]() | |
Erasmo | woensdag 3 juli 2013 @ 16:01 |
Volgende week maandag de DS halen ![]() De alarmverlichting van de BX is er mee opgehouden ![]() ![]() | |
Mehari | woensdag 3 juli 2013 @ 20:01 |
Pas de koppeling van de BX vervangen vanwege drukgroep in gruzels. Dat begint al een echt hobbyisten klus te worden, veel spullen zijn niet meer leverbaar. | |
Prowl | woensdag 3 juli 2013 @ 21:19 |
Vorige week nog de complete drukgroep/koppeling, distributieset, waterpomp, enz voor maar 160,= ink verzenden splinternieuw via ebay.de gekocht Alles is nog perfect leverbaar ![]() | |
2cv | donderdag 4 juli 2013 @ 05:47 |
Zoals wat ? | |
Mehari | donderdag 4 juli 2013 @ 17:06 |
Pakking, het is een 150J motor met een tandwiel kast buiten op. Heb ik zelf moeten maken. Motorsteunen, zijn wat gescheurd, moet ik nog mee aan de gang, wordt ook wat zelf maken. De kogel stangetjes voor de versnelling, heb wat restanten van de sloop aan elkaar gelast. Zelfs bougie kabels zijn niet meer via de Brezan te leveren. Overigens was het maar goed dat ik de koppeling er eerst uithaalde voor ik wat bestelde. Er zijn verschillende opties voor dit motor type. Ach het blijft wel een echte hobby zo. | |
Prowl | zaterdag 6 juli 2013 @ 11:20 |
V&A / [TK] Citroën CX 25D onverprutst, ongelast en origineel! APK 2015 Toch maar weer een Xantia......... ![]() ![]() ![]() | |
Erasmo | zaterdag 6 juli 2013 @ 11:26 |
Het is dat ik maandag een DS ga halen ![]() | |
Prowl | zaterdag 6 juli 2013 @ 11:31 |
Ik wil wel ruilen tegen jou DS hoor ![]() | |
Erasmo | zaterdag 6 juli 2013 @ 11:33 |
Mocht je willen ![]() Nu heb ik opzich wel het geld... Nee Erasmo! 4 auto's is genoeg voorlopig! ![]() | |
Erasmo | zaterdag 6 juli 2013 @ 11:38 |
Alhoewel ik wel iemand weet die een CX break te koop, moet ik even bellen of hij geïnteresseerd is in een ruil? | |
Prowl | maandag 8 juli 2013 @ 14:59 |
Ik zou niet weten waarom iemand eigenlijk zijn break zou in willen ruilen op deze ![]() | |
Erasmo | maandag 8 juli 2013 @ 16:22 |
Zie dm Prowl. [ Bericht 30% gewijzigd door Erasmo op 08-07-2013 16:49:05 ] | |
Prowl | dinsdag 9 juli 2013 @ 23:43 |
ik heb geen dm ontvangen ![]() | |
Prowl | donderdag 22 augustus 2013 @ 21:18 |
![]() Zegt genoeg voor de kenners ![]() | |
2cv | vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:18 |
Ik heb ook van dat soort velgen onder mijn BX hangen ![]() | |
Prowl | maandag 16 september 2013 @ 11:41 |
Vaarwel mijn lieve blauwe Xantia Break 75.000km heb ik heerlijk in je gereden, je startte altijd op gas, zelfs bij -20 of bij +30 graden Nooit heb je mij in de steek gelaten en kosten heb ik nauwelijks aan je gehad Ik kocht een jonger model en toen was je overbodig...... Een paar maanden APK had je nog, zelfs voor 300 euro wou niemand je omdat niemand je die paar nieuwe remschijven en remblokken gunde voor een nieuwe APK Omdat je te duur was om stil te staan had ik je nog een jaartje geschorst, hopend op betere tijden, en later toch maar je kenteken ingeleverd Stukje bij beetje heb ik je gesloopt, nu is je lichaam niet meer dan een kaal chassis en heb ik al je goede organen er uit gehaald om iemand anders nog rijplezier te gunnen De rest is oud ijzer en je ontzielde karkas zal straks afgesleept worden Ik heb van je genoten vanaf September 2008 RIP Xantia Break 1.8i 16V LPG-G3 03-04-1998 ~16-09-2013 ![]() ![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Prowl op 16-09-2013 11:47:24 ] | |
Popples | maandag 16 september 2013 @ 12:29 |
![]() ![]() ![]() | |
Prowl | maandag 16 september 2013 @ 12:41 |
En toen kwam de ijzerhandel niet opdagen...... ![]() | |
Tsurany | maandag 16 september 2013 @ 12:45 |
Niemand wilt dat ding hebben ![]() | |
Popples | maandag 16 september 2013 @ 12:45 |
![]() | |
Prowl | maandag 16 september 2013 @ 16:47 |
Ik had dat jonger model niet moeten kopen en hier nog lekker een jaartje of wat mee kunnen rijden Zo zie je maar weer, als je een leuke vrouw auto hebt en je ziet een jonger model met meer opties en wat aantrekkelijker heb je er maar even plezier van want uiteindelijk gaat ze er toch met een ander vandoor en blijf je met de troep van je vorige opgescheept zitten ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 18 september 2013 @ 12:56 |
Mooi gesproken. Zo heb ik zoiets soortgelijks gehad met een van mijn eerste auto's die ik ook heel lang had en uiteindelijk wegdeed. | |
Alexxxxx | woensdag 18 september 2013 @ 13:08 |
Gister kwam ik een Citroën C25 cabriodokasedan tegen ![]() ![]() ![]() | |
2cv | woensdag 18 september 2013 @ 18:55 |
Fiorano | vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:09 |
Maandag naar het Conservatoir ![]() | |
CRX_master | vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:51 |
Misschien maar eventjes hier vragen. Ik ben in de markt voor een C5 (Tourer) van 2008 of jonger. Gezien de hoeveelheid km die ik ga rijden zal het een benzine moeten zijn. Zijn er specifieke dingen waar ik bij deze auto's op moet letten? Ik ga morgen een keer rijden in een C5 1.8 uit 2008, omdat deze bij me in de buurt staat en me in ieder geval vast een idee kan geven over de auto qua rij-eigenschappen. Maar ik kan heel Nederland rondpruttelen om er een op te gaan halen als het moet. Zijn er bijvoorbeeld voordelen of nadelen aan een 2010 model met een 1.6 blok? | |
Fiorano | vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:59 |
Wij rijden thuis zelf thuis een C5 uit 2010, zelfde model dus. Wil je voor wokkels of Hydroactive gaan qua vering? Wij hebben bolletjes dus daar kan ik wel wat overzeggen. Veersysteem is probleemloos en fantastisch. We hebben de 1.6. Opzich een prettig motor. Onze heeft wel wat turbokoelingsproblemen gehad waardoor de turbo zichzelf uitschakelde. Motor kan wat lichtjes overkomen, bijvoorbeeld in de bergen als je afremt op de motor etc. | |
CRX_master | vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:05 |
Ik heb geen voorkeur eerlijk gezegd qua vering. Wat bedoel je met bolletjes (zeker weer zo'n Citroen insiders term, ik heb nog nooit Citroen gereden ![]() Sorry voor de vragen, heb echt geen idee waar ik me in ga begeven met een Citroen. Heb nu nog erg onbekommerd een leasebakje namelijk. | |
Fiorano | vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:45 |
Bolletjes zijn juist de duurder types (Exclusive uitvoeringen). Is een type vering, google maar eens op Hydractive. Zeer comfortabel, niet door iedereen gewaardeerd. 2.0 blok hebben wij eerder gehad in een C4 Picasso. Vond het persoonlijk een wat relaxter blok. 1.6 hangt wel lekkerder aan het gas. Ipc zijn ze allemaal wel betrouwbaar. Je moet wel van een beetje bijzondere auto houden, ik vind het veel leuke als een standaard VW bijvoorbeeld | |
Prowl | vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:39 |
Laat die lamme C5 bakken toch met rust en koop een leuke Xantia of XM ![]() | |
Prowl | vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:06 |
Op magische wijze veranderd een AX in een DS ![]() http://goo.gl/maps/3FNrH http://goo.gl/maps/XGOX4 | |
CRX_master | vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:38 |
Ik heb helemaal niets met volkswagen zelfs, voorheen vooral renault gereden (2x laguna). Bedankt voor de info in ieder geval, ik ga morgen eens een proefritje maken. | |
2cv | vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:41 |
Heb je een DS gekocht ? ![]() | |
Prowl | vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:08 |
Ik mocht willen dat ik die had en daar woonde ![]() Nee, gewoon een streetview foutje | |
CRX_master | zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:52 |
Wat rijd zo'n C5 lekker zeg. Had vanmiddag ook nog in een Renault Laguna GT gereden, maar daar stap je toch echt wat minder relaxed uit hoor. Daarbij is de Laguna echt een stuk minder qua gevoel. Buiten de pk dan, en de fantastische 4wiel sturing. Ben er dus wel aan uit dat het een C5 moet worden. Nou zat in de C5 die ik vandaag reed een navi waar ook een simkaart in kan. Ik heb echter ook gezien dat er uitvoeringen zijn met bluetooth, lijkt me een stuk praktischer. Iemand die wat af weet van de verschillen in navi/radio/telefoon systemen toevallig? | |
Fiorano | zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:06 |
Ik denk dat je het SD kaartje hebt gezien. Was een een 2D of 3D navigatie systeem? Volgens mij heeft een PH3 standaard bluetooth als er ook Navi inzit... Heb je misschien een foto, of kenteken (per DM) kan ik ff voor je kijken. | |
Erasmo | zaterdag 19 oktober 2013 @ 21:14 |
De collectie is hier weer uitgebreid, dit keer met wat echt speciaals, Nr. 92. | |
2cv | zondag 20 oktober 2013 @ 03:28 |
Je maakt me nieuwschierig ... | |
CRX_master | zondag 20 oktober 2013 @ 09:16 |
Het is zoals bij deze auto: http://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/c5/10184428 Mp3 hdd staat er op de unit, is een optie om een sim kaart in te frommelen. Verkoper had het er nog expliciet over. Alle 2008 modellen lijken deze unit te hebben, half 2009 lijkt het te switchen naar de unit met bluetooth. Te herkennen aan het feit dat de numerieke toetsen weg zijn onder andere. | |
Prowl | zondag 20 oktober 2013 @ 13:25 |
In 2 maanden 3500 km in een BX16V.......... Benzineprijs ![]() | |
Erasmo | zondag 20 oktober 2013 @ 13:52 |
Er zit LHM in ![]() Kut he, ik doe als ik in Nederland ben ook bijna 700 km per week. Maar rijstijl scheelt enorm bij een BX, ik haal meer dan 1:16. | |
Prowl | zondag 20 oktober 2013 @ 14:04 |
In die van jou is het ook lekker relaxt BX-en, ik heb er nu nog spijt van dat ik em weg gedaan heb ![]() Probeer maar eens rustig te rijden als je dat motor geluidje hoort van deze 16V als ie boven de 4000 toeren komt..... En dan met gemak in zn 3 naar de 120km/u en dan plat in je stoel gedrukt worden ![]() Op zich valt 1:10 nog best te doen hoor, met zoveel power had ik eerder 1:5 verwacht ![]() Filmpje van de vorige eigenaar en dat stelt nog niet eens veel voor ![]() | |
Erasmo | zondag 20 oktober 2013 @ 14:22 |
Ik rij dan ook als een oude zak, schakelen bij 2400 toeren, niet harder dan 100km/h op de snelweg, maximaal uitrollen is bij mij een ware kunstvorm geworden ![]() ![]() | |
Kadooosh | maandag 21 oktober 2013 @ 21:16 |
Ik heb nu 2 verschillende breedtes banden onder mijn auto zitten, 165 en 175. Maakt het nog uit welke ik voor of achter doe? Zal niet veel uitmaken toch die 10mm? | |
Fiorano | maandag 21 oktober 2013 @ 22:06 |
Zo dat was een lekker ritje in de C5 vandaag. Even naar het Heritage gescheurd van Citroën. 2 uurtjes in rond gewandeld. Was best interessant! | |
CRX_master | dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:54 |
Vandaag mijn C5 gekocht.. Of nou ja, ik ga hem pas eind november ophalen. Rijdt nu nog in een lease-Auto die dan ingeleverd gaat worden. Het is een donkergrijze van juli 2009 geworden, ligne business uitvoering. Trekhaakje eronder zodat de mountainbike mee kan zonder de bank plat te moeten gooien.. Ik ben er blij mee, denk dat het een nette deal is geworden. Wordt afgeleverd met nieuwe apk, grote beurt en wat onderhoudspuntjes die nog moesten gebeuren en een aantal kapjes wordend vervangen nadat ik erop wees dat die niet netjes meer waren. Daarbij nog 6 maanden volledige garantie. Ik kan niet wachten. ![]() | |
2cv | dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:46 |
En voorheen reed je CRX ? ![]() | |
Fiorano | dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:37 |
Gefeliciteerd! Fotoootje? | |
CRX_master | woensdag 30 oktober 2013 @ 07:01 |
Heeeeeeel vroeger ja ![]() Fotootjes komen tzt, heb nu niets moois voorhande. De dielert heeft slechte fotos gemaakt ![]() | |
penny-wise | woensdag 30 oktober 2013 @ 13:51 |
Van Japans naar Frans? Meestal is het andersom.... | |
CRX_master | woensdag 30 oktober 2013 @ 18:21 |
Zitten heel wat tussenstappen en jaren tussen inmiddels.. Volgens mij is dit mijn 9e auto.. Heb al eerder franse auto's gereden (2x een laguna) zonder problemen, dus heb er geen negatieve ervaringen mee. Hoop dat dat zo blijft. | |
Garbageman | woensdag 30 oktober 2013 @ 20:43 |
Vandaag ff bij Franse auto in Grunn geweest, we mochten even in het magazijn kijken, een soort spelonk van twee verdiepingen waarvan je het einde niet ziet, gevuld met zijgangen vol met franse onderdelen ![]() Maar zij hebben het onderdeel dat ik zoek ook niet helaas.... (plastic plaat onder motor Xantia) Maar het is erg leuk om daar eens te kijken! | |
Prowl | woensdag 30 oktober 2013 @ 22:10 |
Dat was het allereerste wat de onderhoudsbedrijven van de leasemaatschappijen van de xantia's af sloopten ![]() Ik heb ooit 1x zo'n plaat gezien en het heeft weinig nut, houd alleen het blok wat schoner aan de onderkant | |
Prowl | vrijdag 1 november 2013 @ 09:12 |
1:40 | |
Garbageman | zaterdag 2 november 2013 @ 12:25 |
Okee, maar het hoort er origineel op "dus" moet het er op zitten (vind ik ![]() Mooie X-men trailer trouwens, ik heb dat zelf ook, is er iets spannends op tv en dan zie ik natuurlijk weer ergens een Citroën. (vriendin rolt met ogen)
| |
Prowl | vrijdag 29 november 2013 @ 11:34 |
Stoplichtsprintje winnen van een audi tt quattro met mn BX 16v Blik van die bestuurder: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
2cv | vrijdag 29 november 2013 @ 17:01 |
![]() | |
Erasmo | woensdag 11 december 2013 @ 15:39 |
BX gisteren opgehaald uit de stalling, starten lopen ![]() ![]() | |
2cv | woensdag 11 december 2013 @ 16:12 |
Toch jammer dat je moest lopen ![]() | |
Erasmo | woensdag 11 december 2013 @ 16:16 |
Heeft er trouwens iemand nog Citroexperts liggen uit 2009/2010? | |
Fiorano | woensdag 11 december 2013 @ 16:19 |
Si | |
Erasmo | woensdag 11 december 2013 @ 16:20 |
Kun je als je tijd hebt wellicht kijken in welk van de nummers een verzinkte eend staat? Ik wil dat nummer graag nabestellen. | |
Fiorano | woensdag 11 december 2013 @ 16:21 |
Check, zal wel ergens vd week worden. Stuur maar ff een reminder als je volgende week nog niks van me gehoord hebt. | |
2cv | woensdag 11 december 2013 @ 21:30 |
Dat nummer heb ik nog ergens voor je liggen. Had ik dat toen niet gezegd ? ![]() | |
Erasmo | donderdag 12 december 2013 @ 00:05 |
Klopt maar als je het juiste nummer doorgeeft dan bestel ik hem zelf wel even ![]() | |
2cv | donderdag 12 december 2013 @ 00:06 |
Eh, dan moet ik ff zoeken ... | |
2cv | donderdag 12 december 2013 @ 00:21 |
Nummer 81, mei-juni 2010 | |
Erasmo | donderdag 12 december 2013 @ 00:46 |
Dank u. | |
2cv | donderdag 12 december 2013 @ 00:47 |
![]() | |
Prowl | donderdag 12 december 2013 @ 08:36 |
En wie heeft nu wat voor wagenpark? huidig: 1990 BX 1.9 GTI 16V MK2 "dagelijks gebruik" 1984 BX 1.6 TRS (500 KM mee gereden en toen de drukgroep ![]() 1970 D-Special LPG (3 jr geleden gekocht en staat nog steeds niet waar die moet staan ![]() Ik mis toch best wel die heerlijk "trage" diesel CX ![]() Ik zoek eigenlijk nog wel weer n Xantia KM vreter maar van de vaste lasten van MRB en belachelijk hoog geworden verzekering kan ik wel 3 BX 16V all risk verzekerd rijden....... ![]() | |
Erasmo | donderdag 12 december 2013 @ 09:48 |
Dagelijkse auto: BX 1.6 TGI Progress 2CV staat nu ff in de garage ivm apkafkeur ![]() DS ![]() M35 ![]() Cimos Ami 8 ![]() ![]() Foto's komen later vandaag ![]() Wishlist: De rest pre-1990 ![]() | |
Fiorano | donderdag 12 december 2013 @ 10:06 |
Vaders: Citroën C5 Exclusive Ik: Citroën Xsara Ligne Prestige. Ooit moet er wel iets ouds komen, maar ik ben niet handig en studeer momenteel nog. | |
Erasmo | vrijdag 20 december 2013 @ 19:53 |
Het dak van mijn BX is toch echt versleten, ik wil er vinyl op doen maar wat? Iemand suggesties voor een zwarte BX? Ik zat zelf aan een koeienpatroon te denken ![]() | |
Erasmo | zaterdag 21 december 2013 @ 17:36 |
De M35 is vanaf vandaag echt van mij ![]() | |
2cv | zaterdag 21 december 2013 @ 23:36 |
Ik denk dat dat een grote roestbende wordt. | |
2cv | zaterdag 21 december 2013 @ 23:36 |
Welke schaal ? | |
Erasmo | zaterdag 21 december 2013 @ 23:38 |
1:1, no 92. | |
2cv | zaterdag 21 december 2013 @ 23:39 |
* 2cv verslikt zich Wow, gaaf ! Hoe goed/slecht is die ? | |
Erasmo | zaterdag 21 december 2013 @ 23:45 |
Beter dan verwacht, binnen is alles nog goed, beetje vliegroest maar niets bijzonders. Motor staat natuurlijk wel al dertig jaar stil en de hoekjes achteraan zijn wel slecht, gelukkig zijn die uitwisselbaar met die van een Ami. Foto's zijn hier: https://plus.google.com/p(...)thkey=CPSg-fqQ4Kj6KA | |
2cv | zaterdag 21 december 2013 @ 23:52 |
Gaaf ! Waar heb je hem vandaan ? En waarom staat 'ie al 30 jaar stil ? En zit er wel een kenteken op ? | |
Erasmo | zaterdag 21 december 2013 @ 23:57 |
Ik kan nu wel een heel verhaal gaan typen maar kijk hier maar eens: http://www.citroenm35.com/index.php/nl/ | |
2cv | zondag 22 december 2013 @ 00:07 |
't Kan aan mij liggen, maar ik kan niets vinden over de 92 op die site ... De zoekfunctie functioneert ![]() | |
2cv | zondag 22 december 2013 @ 00:10 |
Oftewel: er is niet zoveel bekend over deze ? | |
Erasmo | zondag 29 december 2013 @ 00:08 |
Nope. Vandaag jackpot op de sloop, heb een toffe BX gevonden! Foto's komen morgen. | |
Prowl | zondag 29 december 2013 @ 11:01 |
Loop of sloop? ![]() Gisteren bij iemand nog wat onderdeeltjes van n BX afgehaald voor weinig Als nieuwe remblokken en remschijven voor minder dan de Duitse nieuwprijs en dan ook nog eens extra gratis achterbank remleidingen en remklauwen | |
Erasmo | dinsdag 31 december 2013 @ 11:43 |
Motor loopt nog, voor de rest ziet het interieur eruit alsof er een kudde wasberen met hondsdolheid in opgesloten is geweest. ![]() ![]() ![]() Elektrische ruitenbediening ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Prowl | dinsdag 31 december 2013 @ 12:16 |
Zonde, dat interieur was volgens mij nog meer waard dan de hele auto ![]() | |
Erasmo | dinsdag 31 december 2013 @ 12:18 |
Het ene knopje wat ik nodig had zat er niet meer in ![]() Volgende week wel een aantal dingetjes eraf slopen voor Blackie ![]() | |
Erasmo | woensdag 1 januari 2014 @ 15:30 |
Altijd leuk prutsen met de kachelkraan:![]() Vooral die achterste bout kom je amper bij ![]() Anyway, radiator redelijk lekvrij eruit gesloopt en de kachelkraan weer lopend gemaakt, kan ik nu die kraan smeren zonder hem te demonteren? Ik zie namelijk nergens hoe en het is nu al een rotklus ![]() | |
Erasmo | woensdag 1 januari 2014 @ 15:38 |
En morgen ook maar eens de kvs spoelen, zag er niet zo mooi uit wat er in zat ![]() + een bonusvraag: Hoe ver moeten die plaatjes in de klep open kunnen, hier krijg ik ze niet verder dan dit open met het schuifje naast de kraan: ![]() [ Bericht 42% gewijzigd door Erasmo op 01-01-2014 15:47:42 ] | |
Erasmo | donderdag 2 januari 2014 @ 15:27 |
Metalen tyraps, why!? ![]() ![]() | |
Prowl | donderdag 2 januari 2014 @ 17:41 |
Beun de haas oplossing, die man waarvan ik de BX kocht was er zo een dus grote kans dat hij dat gedaan heeft ![]() | |
Erasmo | donderdag 2 januari 2014 @ 17:51 |
Ik had al zo'n vermoeden dat jij het niet was nee ![]() Krijg dat tussenstukje er niet uit, morgen als het licht is wat WD40 er tussen spuiten en kijken of ie dan wel los wil. Dan kan ik als het goed is de kachelkraan aan de binnenkant eruit halen en inspecteren. Dit is trouwens echt zo'n klus waar je telkens weer tegen nieuwe obstakels stuit ![]() | |
2cv | vrijdag 3 januari 2014 @ 00:54 |
Kachelkraan vervangen is toch wel te doen ? Maar hoe ver dat ding open moet/kan weet ik niet. En WD40 werkt prima op rubber/kunststof etc. Voor metaal doet het niets. | |
Erasmo | vrijdag 3 januari 2014 @ 09:05 |
Ik ga hem eerst loshalen om gangbaar te maken als dat nog lukt, volgens CF moet ie helemaal open kunnen. Haha nee ik bedoelde WD40 om die slangen los te krijgen ![]() ![]() | |
Erasmo | zaterdag 4 januari 2014 @ 14:39 |
Kachelkraan is niet te repareren ![]() ![]() | |
Prowl | zaterdag 4 januari 2014 @ 23:55 |
![]() Was et gezellig bij de sexsjop? ![]() | |
Erasmo | zondag 5 januari 2014 @ 13:40 |
Ja hoor, ik stapte even naar binnen en riep ''VAN WIE IS DIE CX VOOR DE DEUR!!'' Nieuwe dag, laat ik maar eens lekker beginnen met sleutelen: ![]() ![]() | |
Prowl | zondag 5 januari 2014 @ 15:01 |
vinger vast? | |
Erasmo | zondag 5 januari 2014 @ 15:03 |
Nee motorkapontgrendeling los, met de kap nog dicht dus. | |
Prowl | zondag 5 januari 2014 @ 16:04 |
Ow, nou zie ik het ![]() | |
Erasmo | maandag 6 januari 2014 @ 14:10 |
Ik laat de V-snaar trouwens vervangen, morgen staat ie met de APK toch op de brug. | |
Pizza_Boom | maandag 6 januari 2014 @ 14:34 |
Als je AX gewend bent, is de motorruimte van zo'n BX altijd zo gigantisch... | |
FransDeens | maandag 6 januari 2014 @ 15:13 |
Wat voor knopje heb je nodig Erasmo? Heb je die Sebring van die sloper afgeschroefd? | |
Erasmo | dinsdag 7 januari 2014 @ 18:18 |
Afgekeurd ![]() [quote]Warmtestand maar het zit al ergens anders in de pijpleiding. Sloper ben ik nog niet aan geweest. | |
2cv | dinsdag 7 januari 2014 @ 18:44 |
Waarop ? Handremkabels ? | |
Erasmo | dinsdag 7 januari 2014 @ 18:48 |
Een ja. En de achterremmen maar dat is een lastig verhaal, zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1796492/ | |
Erasmo | dinsdag 7 januari 2014 @ 18:50 |
Zit er over te denken om een AX aan te schaffen terwijl ik de BX weer oplap ![]() | |
2cv | dinsdag 7 januari 2014 @ 19:40 |
Achterremmen van een BX zijn lastafhankelijk. En de Berline is aan de achterkant te licht. Daarom gaan de achterremmen vast zitten. Oplossing: koferbak vol storten met beton. En je remsysteem werkt dus naar behoren. | |
Prowl | dinsdag 7 januari 2014 @ 20:10 |
Achterremmen van mn 16v deden ook helemaal niets Ik was het geduik n beetje zat met die Xantia voor remmen ![]() Flink schoonmaken en wat opschuren en daarna met wat grindtegels in de kofferbak moet het wel oplossen en anders een keer spoelen met verse lhm | |
Erasmo | dinsdag 7 januari 2014 @ 20:21 |
Remmen zelf zagen er wel goed uit dus daarom vond hij het al zo raar. Maar nav bovenstaande posts wat gezocht op Google en het blijkt bij BX-en en Xantia's een veel voorkomend probleem bij de keuring(meester). Plan van aanpak nu is V-snaar vervangen zodat ik niet met een gillende auto bij de garage kom en ik maximale druk heb vlak na starten, voor de laatste bocht even het zweet van de voorraadbol vegen en de hele achterbak voldumpen met zware bende. En natuurlijk een ander apk-boer uitzoeken ![]() Handremkabel vervangen mogen ze daar doen want ik heb dat nog nooit gedaan en ik heb de auto vrijdag echt nodig. | |
Erasmo | dinsdag 7 januari 2014 @ 21:02 |
Die V-snaar van de HP pomp moet toch vies strak? | |
Garbageman | dinsdag 7 januari 2014 @ 21:26 |
moet heel strak ja. Bij mijn BX deed ik altijd de betonnen parasolvoet achterin, dan paar keer hard achteruit rijden op een leeg parkeerterrein en dan stevig remmen, nooit gedoe met de achterremmen gehad :-) | |
Prowl | dinsdag 7 januari 2014 @ 21:32 |
Handremkabel kun je n mooi iets omheen fabrieken tenzij t ijzer al zichtbaar is | |
2cv | dinsdag 7 januari 2014 @ 22:51 |
Is niet zo moeilijk hoor. Middenconsole (waar je handremhevel en hoogteregelaarpookje uit steken) er even uit (2 boutjes/moertjes) en je wielen er uit/af en je kan overal bij. Als je op een brug staat ![]() Wel goed kijken dat de buitenkabel goed in de gaten in de bodemplaat zit en dat de kabel door alle oogjes heen gaat. Een beetje klooien zodat de kabel niet teen de wielen aan komt en klaar is KeesErasmo. | |
2cv | dinsdag 7 januari 2014 @ 22:52 |
Ducktape. Dat 'mag' ook als er metaal zichtbaar is. Wan in de buitenkabel zit ook metaal ![]() | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 7 januari 2014 @ 22:55 |
kan ik lezen ivm ban. ![]() Ze kunnen niet tegen iemand die wel weet hoe het werkt, en dan ben je arrogant volgens hun en hoef je niet terug te komen. ![]() | |
Erasmo | dinsdag 7 januari 2014 @ 22:59 |
Ze zien me al aan komen rijden bij de APK boer in z'n achteruit ![]() Morgen eerst maar eens die vervangen. Naja eerst de auto op steunen zetten, dan m'n motorexamen doen en dan beginnen aan de V-snaar. Brug heb ik helaas niet, ik laat het wel door de garagist doen deze keer. Hij loopt volgens de keurmeester al aan dus dat wordt hem denk ik niet. | |
Erasmo | dinsdag 7 januari 2014 @ 23:05 |
Verhaal over remmen enzo ![]() Jammer want een keurmeester op het forum is wel zo handig. | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 7 januari 2014 @ 23:06 |
is mooi hun probleem ![]() | |
Erasmo | dinsdag 7 januari 2014 @ 23:15 |
Een ander account van mij was destijds ook gebanned toen ik vroeg of ik met mijn Xsara zonder stuurbekrachtigingspoelie de garage zou halen, ze dachten dat het een slechte grap was ![]() | |
2cv | dinsdag 7 januari 2014 @ 23:16 |
Stel mafketels daar ![]() | |
Erasmo | donderdag 9 januari 2014 @ 12:59 |
Hurray! V-snaar vervangen, gelijk maar de multiriem meegenomen en ze spint weer als een zonnetje ![]() Één klein minpuntje, de onderste stelbout van de V-snaar is afgebroken ![]() | |
Erasmo | vrijdag 10 januari 2014 @ 22:59 |
Vandaag de M35 opgehaald met de BX op een ambulance die voor busjes is bedoelt ![]() De BX trok het aardig goed, alleen optrekken was echt retetraag en je moest best wel voorzichtig remmen, op- en afritten waren niet mijn favoriet en voor ik de Zeeburgtunnel in ging heb ik maar een extra kruisje geslagen. Foto's volgen morgen. | |
2cv | vrijdag 10 januari 2014 @ 23:21 |
Wat woog die aanhanger ? En de M35 ? En heb je E achter B ? | |
Erasmo | zaterdag 11 januari 2014 @ 18:42 |
Genoeg om met alleen B te rijden ![]() Zoals je kan zien een flinke trailer voor zo'n klein autootje maar ze trok het prima met de 1.6: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
2cv | zaterdag 11 januari 2014 @ 19:46 |
Je weet dat je met een BX maximaal 1100kg mag trekken (technisch) he ? | |
Erasmo | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:01 |
Zat er net onder, zo zwaar is die aanhanger niet. | |
2cv | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:02 |
Wat weegt die M35 ? 600kg ? | |
Erasmo | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:03 |
815. | |
2cv | zaterdag 11 januari 2014 @ 20:20 |
Ai ... | |
Prowl | zondag 12 januari 2014 @ 08:16 |
De BX kan dat wel hebben maar echt fijn zal het ritje niet geweest zijn En dan ligt het er ook nog maar eens aan wat voor trekhaak eronder zit, er zijn BX-en die een trekhaak zonder de extra trekbalken hebben en daar moet je echt niet meer dan 600KG aan hangen! Had oom agent een slechte dag gehad en die zag de verlopen APK + wat er achter hangt.......... | |
Erasmo | zondag 12 januari 2014 @ 11:27 |
Tsjah gegokt en gewonnen in dit geval. Prowl ik lees nu net dat topic over die dealer, zo zonde dat ik dat gemist heb ![]() | |
2cv | zondag 12 januari 2014 @ 19:55 |
Dealer ? | |
Prowl | maandag 13 januari 2014 @ 09:24 |
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223983/ Ik ga vanmiddag nog maar eens langs voor een zoekpoging naar de ontbrekende velg ![]() Splinternieuw setje uit '91 met michelins uit '94 | |
2cv | maandag 13 januari 2014 @ 17:35 |
Nice ! Hebben ze ook gereedschap ? Ik zoek n.l. specefiek gereedschap voor de BX en de 2cv. | |
Pizza_Boom | dinsdag 14 januari 2014 @ 15:44 |
Als je die AX daarna maar niet naar de sloop brengt ![]() ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Pizza_Boom op 14-01-2014 15:58:20 ] | |
Erasmo | zondag 9 maart 2014 @ 12:17 |
Gekut met de ventilatie van mijn BX ![]() ![]() | |
Sjoegerd | zondag 9 maart 2014 @ 12:37 |
Iemand ervaring met een Saxo op LPG? | |
Erasmo | zondag 9 maart 2014 @ 14:04 |
Ik denk dat ik de BX maar gewoon te koop moet zetten ![]() | |
Pietverdriet | zondag 9 maart 2014 @ 18:37 |
Een merk met veel historie en heel belangrijk in de ontwikkeling van de moderne auto | |
2cv | zondag 9 maart 2014 @ 22:08 |
Staat de knop in de juiste stand ? Zowieso: het zou moeten kunnen. Been there, done that en zulks. | |
Woods | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:01 |
Ik wil waarschijnlijk voor deze zomer mijn rijbewijs halen en als het mogelijk is een auto erbij. Ik weet zeker dat dit een Citroën wordt, alleen al omdat mijn vader de nodige kennis heeft en bij hem in eventuele onderhoud kan. Hij heeft een Xantia 1.6 en het comfort zie je niet in veel andere auto's terug. Degene die mij wel aantrokken zijn de Saxo, liefst VTS, Xantia of de eerste C5. Dit omdat deze nog de typische vering heeft die gelijk is aan de Xantia als ik het goed heb? Welke zouden jullie mij aanraden ook qua onderhoud later? Van de Xantia weet ik dat je er veel mee kan rijden zonder al teveel onderhoud als je er op tijd bij bent/was. | |
2cv | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:16 |
Xantia omdat goedkoop. Dan is het minder erg als je er een deuk bij maakt. | |
Woods | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:22 |
Zou een C5 facelift tegen die tijd aantrekkelijk geprijsd zijn of is het onderhoud nog steeds een punt? | |
BeamofLight | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:23 |
C5 type 2, met 2.0 16v heb je een goede auto aan. En sowieso niet te duur. | |
Woods | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:24 |
Ook in onderhoud? Kan me voorstellen dat hij wel iets duurder dan een Xantia wilt zijn. | |
BeamofLight | vrijdag 14 maart 2014 @ 13:32 |
is toch niet te vergelijken. C5II is er vanaf eind 2004. Xantia in principe t.m 1999 | |
Erasmo | zaterdag 15 maart 2014 @ 14:20 |
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/224671/ ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Erasmo | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:19 |
V&A / [TK] Citroen BX Progress | |
2cv | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:45 |
Jammer. Maar wel logisch. Want ja, als je iets aan die bollen krijgt, nou, berg je dan maar. | |
Erasmo | zaterdag 24 mei 2014 @ 17:42 |
Ah gadverdamme ![]() Ik had nog een afwasteiltje gevuld met oude LHM in de garage staan die ik net in m'n oude olie jerrycan overgoot. Met de bodem kwam de neerslag in zicht, met drie vreemde bolletjes. Iets verder schenken en er komen drie half ontbonden muizenlijkjes tevoorschijn ![]() ![]() ![]() | |
Pietverdriet | zaterdag 24 mei 2014 @ 17:45 |
![]() | |
2cv | zaterdag 24 mei 2014 @ 22:59 |
Echt minerale olie ![]() | |
Erasmo | zaterdag 24 mei 2014 @ 23:42 |
Nu gemengd met 15W40 van een jaar of 30 oud, ben weer verder gegaan met het AYA2 blokje ![]() | |
Erasmo | maandag 26 mei 2014 @ 14:53 |
Ziet er niet zo goed uit die zuiger:![]() | |
2cv | maandag 26 mei 2014 @ 15:18 |
Ophonen, nieuwe zuigerveren er in en starten dat ding. Dat wordt dan vanzelf weer schoon. | |
Erasmo | maandag 26 mei 2014 @ 15:26 |
Nachtje in de ATF toch? Anyway dat gaat nog even duren want eerst gaat de rest van het blok uit elkaar. | |
Erasmo | maandag 26 mei 2014 @ 15:40 |
Wat is nou eigenlijk de beste manier om die zuigerpen los te halen? Die twee ringetjes aan de zijkant loshalen en dan met een doorslag hem eruit slaan? | |
2cv | maandag 26 mei 2014 @ 17:40 |
Lijkt me wel. maar wel relatief zacht materiaal gebruiken zodat je de zuiger/pen niet beschadigt. | |
Erasmo | maandag 26 mei 2014 @ 20:23 |
Een roerstokje voor de verf paste perfect. Ze zijn eraf. Wel even de tekstbalkjes openen bij deze. [ Bericht 42% gewijzigd door Erasmo op 26-05-2014 20:51:59 ] | |
Erasmo | woensdag 28 mei 2014 @ 00:11 |
Deze week m'n bloksplitsontmaagding ![]() | |
2cv | woensdag 28 mei 2014 @ 00:30 |
Oei, ik had de zuiger liever wat ondersteund. Dan komt er minder kracht op het drijfstanglager. | |
Erasmo | woensdag 28 mei 2014 @ 09:40 |
Was ik al op gewezen op CF. Volgende keer gebruik ik ook een lijmklem. | |
Erasmo | woensdag 28 mei 2014 @ 14:56 |
Poets poets:![]() | |
2cv | woensdag 28 mei 2014 @ 18:46 |
Zit er een massieve pen in of een hol buisje ? In dat laatste geval kan je ook een draadeind, 2 moeren, wat ringen en en een buisje van een kleinere diameter gebruiken. Dat zal minder snel wegglijden dan een lijmklem. | |
2cv | woensdag 28 mei 2014 @ 18:49 |
Oh, wacht, je hebt juist een buisje nodig waar de pistonpen in past. | |
Erasmo | donderdag 29 mei 2014 @ 21:55 |
![]() ![]() | |
2cv | zaterdag 31 mei 2014 @ 02:28 |
Nice ! En nu weer in elkaar ![]() | |
Erasmo | zaterdag 31 mei 2014 @ 09:05 |
Gewoon omgekeerde volgorde ![]() Eerst even de nokkenas meten op het werk. 2CV, kun jij in jip en janneke taal uitleggen wat nou het doel is van die nokvolgers? | |
2cv | zondag 1 juni 2014 @ 04:47 |
Die bussen die rechtstreeks contact maken met de nokkenas ? | |
Erasmo | zondag 1 juni 2014 @ 08:20 |
Uhuh. | |
2cv | maandag 2 juni 2014 @ 01:21 |
Waarom wil je dat weten ? Ben al bezig met een tekeningetje voor uitleg, maar als er een specefieke reden is waarom je dat weten wilt, is dat wel handig. | |
2cv | maandag 2 juni 2014 @ 02:47 |
![]() Even uitgetekend. Donkergrijs: motorblok Lichtgrijs: stoterstang Blauw: nok Groen: nokvolger Bruin: olie (dun laagje, moeilijk te zien) Links een motor zonder nokvolger, rechts met. De functies van de nokvolger: - De stoterstang gecentreerd in de schacht te houden, - Een mooi vlak te maken waar de nok van onder af aan tegenaan kan duwen. Zonder die nokvolger drukt de zijkant van de nok tegen de rand stoterstang aan. Resultaat: er is meer kracht nodig om de stoterstang omhoog te duwen omdat de kracht die de nok uitoefent niet alleen naar omhoog is, maar ook voor een deel zijwaarts. Meer kracht = meer slijtage en ik denk dat het ook best kan gebeuren dat het uiteinde van de stoterstang krom buigt of af breekt omdat de stoterstang dan ook op buiging belast wordt. Zonder nokvolger is het contactoppervlak (in theorie) een zuivere punt. Oftewel: bijna niets/een speldenpunt. Dan heb heb een enorme druk (aantal kilo's per cm2) omdat er wel een bepaalde kracht geleverd wordt (n.l. de kracht om de klepveren in te drukken + de kracht die er nodig is om het hele spul heel snel in beweging te krijgen). Door die druk wordt de olie weggeperst en heb je geen smering meer. Resultaat: zowel de nok als de stoterstang slijten heel rap weg. Met de nokvolger wordt de kracht dus beter overgebracht en het contactoppervlak is groter waardor de slijtage minder wordt. De nokvolger moet lekker soepel in de schacht kunnen bewegen waar hij in zit. [ Bericht 3% gewijzigd door 2cv op 02-06-2014 03:52:28 (Olie toegevoegd aan de tekening.) ] | |
#ANONIEM | maandag 2 juni 2014 @ 02:52 |
Deze versie wil ik nog ooit hebben ![]() ![]() | |
2cv | maandag 2 juni 2014 @ 02:53 |
Is het een fammeljaal of een kommersjaal ? | |
#ANONIEM | maandag 2 juni 2014 @ 02:55 |
Die met 3e ruit en kofferbak. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2014 02:56:55 ] | |
2cv | maandag 2 juni 2014 @ 03:05 |
Ja, de groeten ![]() Maar de kommersjaal heeft een grotere kofferbak en een grotere kofferklep. Zo groot, dat als je de kofferklep open doet, het achterruit mee gaat. | |
#ANONIEM | maandag 2 juni 2014 @ 03:09 |
Dat weet ik allemaal niet, heb 1 GS, 3 DS, 1 CX en 1 BX gehad en wil nu een dikke Taction Avant. ![]() | |
2cv | maandag 2 juni 2014 @ 03:17 |
Kommersjaal. Fammeljaal. En omdat ik toch bezig ben: de 22cv (niet te verwarren met de 2cv ![]() | |
#ANONIEM | maandag 2 juni 2014 @ 03:22 |
Deze: ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 2 juni 2014 @ 03:24 |
Da's porno op wielen. ![]() | |
2cv | maandag 2 juni 2014 @ 03:51 |
*splut* Kommersjaal ![]() | |
Prowl | maandag 2 juni 2014 @ 08:19 |
Een tractsjonnie mooi vinden ![]() En ze zijn bijna altijd zwart! ![]() Doe mij maar een roestige BiX ![]() 16 kleppuh jonguh! | |
#ANONIEM | maandag 2 juni 2014 @ 08:35 |
Tsja, de roots weet je. De 1e hydropneumatische vering zat daaronder op de achteras ooit. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2014 08:37:32 ] | |
Prowl | maandag 2 juni 2014 @ 14:52 |
Och ja roots "Van deze '15 Hydraulique' zijn iets meer dan 3.000 exemplaren vervaardigd" Ja iedereen had toen ook zo'n ding in die tijd hè ![]() | |
2cv | maandag 2 juni 2014 @ 22:05 |
Zelf de achteras maar hydraulisch maken. En de vooras ook ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 2 juni 2014 @ 22:14 |
| |
2cv | maandag 2 juni 2014 @ 22:22 |
D'r zit geen computer in he Chuck ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 2 juni 2014 @ 22:53 |
Ja en ![]() | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 3 juni 2014 @ 19:23 |
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=250987988&asrc=st Iemand bekend met deze auto ![]() | |
2cv | woensdag 4 juni 2014 @ 01:37 |
Kennumnie ... | |
2cv | donderdag 5 juni 2014 @ 02:33 |
Kan je iets met die uitleg/paint Erasmo ? | |
2cv | zondag 8 juni 2014 @ 02:43 |
Bij de lokale garage waar ik soms wat onderdeeltjes haal, staat een CX. Die staat er nog een week, dan gaat 'ie weg. Hetzij naar de sloop, hetzij naar iemand die er iets meer mee doet dan slopen. Dit is geen dreigement, het ding is gewoon niet van mij en hij staat bij een garagebedrijf, niet bij een sloperij. Voor hun is het dan ook 'ouwe zooi' en dat begrijp ik wel. De CX heeft een 2,5 liter turbodieselmotor. Die doet het, want het ding is afgelopen week op eigen kracht bij de garage gekomen. Er lekt wel wat LHM (volgens de garagist is er 'een veerbol lek'), daarom mocht ik hem ook niet starten. De kilometerstand weet ik niet, maar gezien de speling op de versnellingspook zal die wel hoog zijn (ik schat ik dat dat minimal 3 ton is). De deuren zijn rot, maar je krijgt er 3 andere deuren bij. Hoe goed/slecht die zijn weet ik niet, maar de eigenaar vertelde de garagist dat ie deuren goed zijn (is dus een via-via verhaaltje). Ik heb met mijn telefoon wat foto's genomen: ![]() ![]() ![]() Met trekhaak. ![]() Yup, de deuren zijn wat matig. ![]() Die schildjes kan je op Citromobiel wel vinden. En zonder die schildjes staat het ook wel leuk. ![]() Dit is -voor zover ik kon zien- de meest rotte plek aan de carosserie. Maarja, het ding lag op z'n buik, dus heel goed kon ik de onderkant niet bekijken. ![]() ![]() ![]() ![]() De radiateur lijkt nog best goed. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Roestkarteltje in de regengoot. ![]() Roestkarteltje in de regengoot. Ik heb de ruimte niet om het ding neer te zetten. Daarbij wordt 'ie pas op 15-03-2024 belastingvrij. Dat zijn voor mij de redenen om het niet te doen. Want voor slechts 175 euro verwisselt 'ie van eigenaar. En dat vind ik best een schappelijke prijs (is niet onderhandelbaar en voor dat bedrag gebeurt er ook niets aan). Mocht je meer willen weten of wil je dat ik even naar een specefiek plekje kijk van deze auto: laat het me weten. Dat kost me tijd en moeite (nee, ik krijg geen provisie als ik met een koper op de proppen kom), maar ik doe het graag omdat ik liever zie dat deze ruime, comfortabele reiswagen bewaard blijft of desnoods door een liefhebber gebruikt wordt als pluk-auto dan dat 'ie de shredder in gaat. | |
Prowl | zondag 8 juni 2014 @ 11:20 |
Wat een aftands uitgeleefd hok ![]() Zelfs aan slopen brengt dan ding geen flikker meer op ![]() | |
Erasmo | zondag 8 juni 2014 @ 11:32 |
Is op zich nog wel voor de onderdelen te gebruiken. Wie weet waar ik lifthoogtes voor de nokkenas kan vinden? Ja was helder. Is op zich wel logisch dat de nokken de stangen niet direct aandrijven. | |
2cv | zondag 8 juni 2014 @ 19:23 |
Even opruimen en met de hogedrukreiniger er overheen en hij ziet er een stuk beter uit. | |
2cv | zondag 8 juni 2014 @ 19:27 |
Meten met een schuifmaat. Vanaf de punt naar de stompe kant meten. Vervolgens meet je daar nog een keer haaks op. Het kleinste getal trek je van het grootste getal af en dan heb je de nokhoogte. Als het scharnierpunt van de tuimelaars in het midden ligt, is de lifthoogte gelijk aan de nokhoogte. | |
Erasmo | zondag 8 juni 2014 @ 19:28 |
Wat dacht je gewoon van een draaibank met micrometer ![]() | |
2cv | zondag 8 juni 2014 @ 19:32 |
Een micrometer op een draaibank ![]() Maar het gaat er om dat de klep ver genoeg open gaat. Dus meten en berekenen en als uit de uitkomst blijkt dat de klep ver genoeg open gaat, is het goed. Pas wanneer je de nok wilt gaan slijpen (b.v. om een ander profiel te geven) dan zijn de gegevens uit een boek relevant. Want als je het écht goed wilt doen, moet je het hele profiel gaan meten i.p.v. alleen de nokhoogte. | |
Erasmo | zondag 8 juni 2014 @ 19:52 |
Ding in de draaibank hangen en dan deze erop: ![]() Je nult hem op de andere zijde dan de punt en dan meet je de uitslag op het hoogste punt van de nok. Ik hoef ze niet te slijpen het is puur een controle op slijtage. | |
2cv | zondag 8 juni 2014 @ 19:55 |
Ah, een meetklok ! Ik dacht bij een micrometer aan zoiets:![]() Maar heb jij een draaibank dan ? | |
Erasmo | zondag 8 juni 2014 @ 20:00 |
Jargonverschil ![]() | |
2cv | zondag 8 juni 2014 @ 20:07 |
Niet met 1000rpm laten draaien als je meet he ? ![]() PTA / [Autotopic] Citroën #12 - Voor doorgedraaide Citroëngekkies |