Nee, Jouke en Hans zijn totaal verschillende namen. Het kan wel een tweelingbroer zijn. Ik had hem ook al gevonden inderdaad.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:05 schreef Kirov het volgende:
Dan kom ik ook bij deze :
Idaarderadeel, dopen, doopjaar 1767
Geboren in Aegum
Gedoopt in 1767 in Idaard, Eagum, Friens
Dopeling: Hans
Vader: Luitzen Hanzes
Moeder: Jetske Doekes
Gestandaardiseerde namen:
Dopeling: HANS of HANSKE
Vader: LUITJEN HANSES
Moeder: JETSKE DOEKES
Aannemelijk dat dit dezelfde persoon is?
Ik bedoel de vader dan heb ik nl. de naam van de moeder ook.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:07 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nee, Jouke en Hans zijn totaal verschillende namen. Het kan wel een tweelingbroer zijn. Ik had hem ook al gevonden inderdaad.
Luitjen Hanses is gedoopt rond 1745
Ja, en in de overlijdensakte uit 1812 staat inderdaad dat zijn ouders Hans Hanses en Janke Jans zijn. Hij is ook getrouwd met een Mari?e >kan ik niet lezen<quote:
Hij heeft nog meer kinderen maar daar staat geen moeder bij, misschien dat hij toen ongehuwd was:quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:10 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik bedoel de vader dan heb ik nl. de naam van de moeder ook.
Houd op...quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:57 schreef Kirov het volgende:
Dank![]()
Gekke Friezen met hun 20 varianten van een naam![]()
Bij ongehuwd staat vaak alleen de moeder vermeld, niet alleen de vader.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:13 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hij heeft nog meer kinderen maar daar staat geen moeder bij, misschien dat hij toen ongehuwd was:
Idaarderadeel, dopen, geboortejaar 1783
Geboren op 10 mei 1783
Kind: Euwe, zoon
Vader: Luitjen Hanzes
Moeder:
---
Idaarderadeel, dopen, geboortejaar 1785
Geboren op 8 juni 1785
Kind: niet genoemd, dochter
Vader: Luitjen Hanses
Moeder:
---
Idaarderadeel, dopen, geboortejaar 1787
Geboren op 14 april 1787
Kind: Japikje, dochter
Vader: Luitjen Hanses
Moeder:
Die aktes waar geen vrouw bij staat zijn dezelfde als die waar Marieke Eeuwes bij staat kijk maar naar data en namen.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:20 schreef Kirov het volgende:
Hmm is het dan aanmelijk dat die Jetske Doekes zijn eerste vrouw is waarmee hij Hans heeft gekregen. Toen een tweede vrouw volgeblazen en vervolgens een derde of wel de tweede met naam?
Hans Hanses en Janke Jans krijgen tussen 1737 en 1754 minimaal 7 kinderen.quote:
quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:30 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hans Hanses en Janke Jans krijgen tussen 1737 en 1754 minimaal 7 kinderen.
Dat heb ik ook gehad, toen ik daarna door was gegaan en het zoeken op Tresoar een beetje doorhad kwam ik ineens een stuk verder met al die Fryske takken. Één tak heb ik een huwelijk in 1647 gevonden maar bij veel blijf ik steken tussen 1710 en 1730.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:34 schreef Kirov het volgende:
[..]![]()
Ik had deze tak eigenlijk al opgegeven met uitzoeken
Dat is lastiger als ik dachtquote:Op donderdag 1 mei 2014 14:56 schreef Kirov het volgende:
Nu nog opzoek naar de voorouders van Hans Hanses![]()
We beginnen bij Schoterland
Als het makkelijk was had ik de informatie hier al gepostquote:
Nou ja, ik denk kind heet hans, vader heet hans, geboorte periode is bekend en de gemeente vermoedelijk ook. Ik kan zelfs in heel Friesland met deze combo niks vinden.quote:Op donderdag 1 mei 2014 15:20 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Als het makkelijk was had ik de informatie hier al gepost
Ik ben soms heel nieuwsgierig waaraan mensen zijn overleden, vooral als er veel uit 1 familie rond dezelfde tijd overlijdt. Besmettelijke ziekte?quote:Op donderdag 1 mei 2014 15:13 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb hier iemand die ondertekend in juni de overlijdensakte van zijn vader en een maand later is hij zelf dood
Friezen willen graag van Grutte Pier afstammenquote:Op donderdag 1 mei 2014 15:25 schreef Dagoduck het volgende:
Ik weet niet hoe Marja Westerhof het voor elkaar krijgt maar die komt van Feije Jelles naar Wijerd Jelckama de piraat. Ik kom bij Feije Jelles al niet verder
http://www.genealogieonli(...)-westerhof/I1163.php
Dat zou al mijn tweede connectie met Wijerd Jelckama zijn, willen Friezen daar graag vanaf stammen ofzo?
Dat wist ik niet, leuk om te weten en bedankt voor de infoquote:Op donderdag 1 mei 2014 08:40 schreef TARAraboemdijee het volgende:
De ouders van Gerrit en Jacob waren Cornelis van Rossum en Antonia Versteegh. Antonia was de dochter van Jacob Versteegh en Johanna Goes.
Ze hadden ook een zoon, Dirk, grootvader van Matthias Johannes Versteegh.
Daarmee is het echtpaar Versteegh/Goes een gezamenlijke voorouder.
Als ik het goed heb is Johanna Goes een Karel de Grote afstammeling.
Ik zal dat later vandaag even verder opzoeken (ik heb hier niet het actuele bestand, alleen een kopie van een jaar oud)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |