Sommige delen worden ook weer teruggegeven aan de boeren. Die worden nu gepacht door de RWE en die worden voor +- 20-25 jaren gebruikt door hun. Daarna krijgen de boeren hun eigen stuk land weer terug zodat ze weer kunnen gaan telen.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:33 schreef Underdoggy het volgende:
Toevallig ben ik er afgelopen jaar geweest. Ben er met een bus (rondleiding vanuit RWE) doorheen gereden. Echter bizar grote machines.
Als de mijn afgegraven is duurt het overigens tientallen jaren voordat het gevuld is met grondwater (wat nu continu weggepompt wordt).
Hele snelwegen worden omgelegd voor de mijn en iets van 12 dorpen gaan verdwijnen / zijn verdwenen.
Jawel, want van Bruinsteen is vrij gemakkelijk energie te maken. Het winnen kost weinig, dus daarom kunnen ze de kosten voor het ruimen/opnieuw bouwen van de dorpen betalen.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:34 schreef RedDevil085 het volgende:
Ik woon in Venlo en had hier nog nooit van gehoord. Dit kan toch nooit lucratief zijn voor het bedrijf dat dit exploiteert?
Apart. Zal er binnenkort zeker eens gaan kijken.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:35 schreef Puala het volgende:
[..]
Jawel, want van Bruinsteen is vrij gemakkelijk energie te maken. Het winnen kost weinig, dus daarom kunnen ze de kosten voor het ruimen/opnieuw bouwen van de dorpen betalen.
En dat gaat dus over dit apparaat:quote:Deze bagger heeft van die onvoorstelbare afmetingen: 240 meter lang, 96 meter hoog en 13.500 ton zwaar. Hij kan dagelijks zoveel bruinkool verwerken dat men een bijna 30 kilometer (!) lange trein hiermee laden kan! Overigens kan met het materiaal waarmee deze bagger gebouwd is, twee eifeltorens worden gebouwd!
Is niet eens meer actueel. Holz bestaat niet meer, De wegen er tussenin ook niet. Pesch bestaat meer van van dat wat hier op staat.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:48 schreef Deetch het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)8&hq=garzweiler&z=17
Lekker omgespit dan.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:34 schreef Puala het volgende:
Sommige delen worden ook weer teruggegeven aan de boeren.
Het is zo erg zelfs dat er in Limburg geklaagd wordt over het lage grondwaterpijl a.g.v. de dagmijnbouw in NRWF.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:33 schreef Underdoggy het volgende:
Als de mijn afgegraven is duurt het overigens tientallen jaren voordat het gevuld is met grondwater (wat nu continu weggepompt wordt).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel erg met de fotografie-pet heb rondgelopen. Ik ben nu al tevreden over de foto's. De volgende keer ga ik letten op de instellingen en kijken of ze nog beter kunnenquote:Op woensdag 10 april 2013 12:05 schreef Uncle het volgende:
Nooit van gehoord en lijkt me de moeite om eens langs te gaan.
Inhoudelijk over de foto's vraag ik me even af waarom je alles op op F2.8 hebt geschoten. Je krijgt veel meer scherpte in je foto's door deze naar bijv f11/f16 te zetten wat ook makkelijk kon gezien je sluitertijden. En sommige zou ik ook even recht zetten![]()
Maar dank voor het delen. Deze gaat ergens op het lijstje met nog te bezoeken lokaties
Klopt, de laatste machine draaide gewoon. De eerste kreeg een onderhoudsbeurt.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:51 schreef Doodkapje het volgende:
Gave serie Puala! Op foto 9 lijkt de machine te draaien. Mocht je daar gewoon rondlopen?
Bizar eigenlijk met zulke gevaartesquote:Op woensdag 10 april 2013 12:56 schreef Puala het volgende:
[..]
Klopt, de laatste machine draaide gewoon. De eerste kreeg een onderhoudsbeurt.
Je mag er niet rondlopen als je de borden gelooft, maar die worden door de Duitsers massaal genegeerd dus dat deden wij ook. Zolang je geen gevaarlijke dingen doet, dingen sloopt of meeneemt mag het eigenlijk gewoon.
Afgelopen jaren reden er witte autotjes rond met beveiliging en die waarschuwden je wel dat dingen niet mogen enz. Maar het is zo uitgestrekt dat je gewoon je gang kan gaan. Dit jaar heb ik de auto's niet gezien.
Ik vind het dan eerder verbazingwekkend dat je zó dicht bij de rand kan komen dat je er eigenlijk ook gewoon in kan vallen/lopen. Dat lijkt me zo engquote:Op woensdag 10 april 2013 13:00 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Bizar eigenlijk met zulke gevaartes
Nou het is niet alsof het ineens gebeurt. Vaak weten ze al jaren dat ze aan de beurt zijn en leven ze er naar toe. Die kinderen zijn vanuit hun wieg grootgebracht met het feit dat dat gat dichtbij is en dat het groter word. Ik denk dat ze gewoon niet anders weten.quote:
Geen idee. Het hele dorp is letterlijk verhuisd naar een lokatie 5 kilometer verderop. Otzenrath kun je nog steeds terugvinden: het ligt nu aan de andere kant van de A-46.quote:
En die andere dorpen? Je zou zeggen dat zoiets wordt afgesloten om te voorkomen dat mensen er gevaar lopen, of heeft dat soort gebrek-aan-gezond-verstand-waanzin Duitsland nog niet bereikt?quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:08 schreef RonaldV het volgende:
Nu niet meer, Otzenrath is nu een 200m diep gat
Nee, het is afgesloten. Op alle wegen en paden staan bordjes waarop staat dat het verboden is om je voorbij dat bord te begeven. Op huizen staat het meestal ook aangegeven. Maar er wordt gewerkt, en waar gewerkt wordt maakt men fouten. Dus vergeet men wel eens een bordje en is er een route vrij. Duitsers zijn heel grondig: er rijdt 24/7 een team bewakers van RWE in grote witte terreinautos. je wordt dus meestal in zeer korte tijd weer vriendelijk verzocht op te krassen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 11:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
En die andere dorpen? Je zou zeggen dat zoiets wordt afgesloten om te voorkomen dat mensen er gevaar lopen, of heeft dat soort gebrek-aan-gezond-verstand-waanzin Duitsland nog niet bereikt?
God, wat een indrukwekkende locatiequote:Op woensdag 10 april 2013 11:22 schreef Puala het volgende:
Enkele jaren terug ben ik via een andere Fok!ker in aanraking gekomen met Garzweiler. Een bruinsteenkolenhoeve over de grens bij Venlo. Vol ongeloof heb ik toen aan de rand van het toen al inmense gat gestaan en me verbaasd over het feit dat er dorpen weg gaan en dat het gat zo groot en diep is.
Ondertussen is het een aantal jaren later en is het gat nóg groter en nóg inmenser en zijn de dorpen die toen leegstonden verdwenen in de afgrond. En stom genoeg, de straat waar we toen doorheen hebben gelopen om foto's te maken is nog wel heel. Het gebouw waar we toen omheen hebben gelopen om foto's van te maken is wel plat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op dit moment is het gat 31 vierkantekilometer groot en enkele honderden meters Diep. De dorpen worden leeg gekocht, de mensen verhuizen en de huizen worden afgebroken. Daarna verdwijnt de natuur tot er kale vlakten over blijven. Deze worden dan vervolgens afgegraven door inmense apparaten. De grond die nu afgegraven word word weer aan het begin terug geplaatst en daardoor word op dit moment het gat niet groter.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is een van de huizen die nu leeg is:
[ afbeelding ]
Dit gezin heeft de afgelopen jaren vanuit hun achtertuin kunnen zien hoe elk jaar het gat dichterbij kwam:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zijn op dit moment 2 uitzichtpunten aan de rand van het gat, maar je kan ook tussendoor je auto stil zetten en naar het gat toe lopen. Je kan zelfs op stukken komen waarvan je weet dat deze over een uur er niet meer zijn.
Tis bij jou om de hoek. Ik zou eens gaan kijken als ik jou was, is echt heel gaaf!quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:14 schreef Susteren het volgende:
[..]
God, wat een indrukwekkende locatie! Krijg er echt een apocalypse gevoel bij als The Book of Eli oid
Ja inderdaad, helemaal niet ver. Zeker iets wat ik in de vakantie wil gaan doen, maar hoe kom je daar met het ovquote:Op dinsdag 23 april 2013 15:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tis bij jou om de hoek. Ik zou eens gaan kijken als ik jou was, is echt heel gaaf!
Niet/nauwelijks. Met de auto is veel makkelijker want dan kan je ook snel naar verschillende lokaties.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:29 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ja inderdaad, helemaal niet ver. Zeker iets wat ik in de vakantie wil gaan doen, maar hoe kom je daar met het ov
Als je opgeschept wilt worden door dat monster misschien!quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:09 schreef Sounddragon het volgende:
Leuk doel voor een tochtje met de motor; kun je ook IN de kuil komen?![]()
Dat putje lijkt me groot zat om niemand voor de voeten te rijdenquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:11 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als je opgeschept wilt worden door dat monster misschien!![]()
Ja, dat kan, maar niet met je motor.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:09 schreef Sounddragon het volgende:
Leuk doel voor een tochtje met de motor; kun je ook IN de kuil komen?![]()
Erin wel, er uit niet. Zijn steile kliffen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:09 schreef Sounddragon het volgende:
Leuk doel voor een tochtje met de motor; kun je ook IN de kuil komen?![]()
Als er een auto in kan, kan er ook een motor in, en ik neem aan dat ze er ook met auto's en zelfs vrachtauto's bij moeten, of loopt die machine op bruinkool?quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:55 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ja, dat kan, maar niet met je motor.
Er moeten aan- en afvoerwegen zijn, kan niet anders.quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Erin wel, er uit niet. Zijn steile kliffen.
Ze rijden er met van alles in. Maar dat betekent niet dat jij er met de motor in mag rijden. Het is privé terrein. De toegangen zijn bewaakt met poorten en wachtpersoneel.quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als er een auto in kan, kan er ook een motor in, en ik neem aan dat ze er ook met auto's en zelfs vrachtauto's bij moeten, of loopt die machine op bruinkool?
Die zijn er. Eén ligt direct aan de A-61 bij Jackerath. Neem de afslag naar Jackerath, tweehonderd meter voor Dreieck Jackerath/A-44. Ga links af, bij de stoplichten nogmaals links. Rij rechtdoor onder de snelweg door, bij de bocht naar rechts. Hier vind je een uitzichtpunt. Geniet van het uitzicht, de wind in je haar, etc. Rij door over de weg, dan kom je bij de poort en het wachtpersoneel. Je bent dan al in de kuil trouwens.quote:[..]
Er moeten aan- en afvoerwegen zijn, kan niet anders.
Dat beantwoordt dus mijn vraag; je kunt er niet in, want het mag niet. Jammer, mining terreinen zijn leuk om te rijden met de allroad. En ook vast wel om foto's te maken denk ikquote:Op dinsdag 23 april 2013 22:33 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ze rijden er met van alles in. Maar dat betekent niet dat jij er met de motor in mag rijden. Het is privé terrein. De toegangen zijn bewaakt met poorten en wachtpersoneel.
[..]
Die zijn er. Eén ligt direct aan de A-61 bij Jackerath. Neem de afslag naar Jackerath, tweehonderd meter voor Dreieck Jackerath/A-44. Ga links af, bij de stoplichten nogmaals links. Rij rechtdoor onder de snelweg door, bij de bocht naar rechts. Hier vind je een uitzichtpunt. Geniet van het uitzicht, de wind in je haar, etc. Rij door over de weg, dan kom je bij de poort en het wachtpersoneel. Je bent dan al in de kuil trouwens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |