abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125346919
We worden het niet eens. Laten we het daar maar op houden.
pi_125347442
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 11:29 schreef Elfletterig het volgende:
We worden het niet eens. Laten we het daar maar op houden.
Klopt, klopt...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 april 2013 @ 11:51:38 #178
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125347606
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 14:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Heel simpel, een raadslid die nooit op komt dagen zal bij de volgende verkiezingen niet meer worden gekozen
Moet wel inzichtelijk zijn dat desbetreffend raadslid er nooit was. In hoeveel gemeentenraden zullen diverse raadsleden regelmatig afwezig zijn, en hoe kom je daar achter.

Misschien verplicht op de kieslijst een presentiepercentage melden achter elke naam die al ooit zitting heeft gehad.
pi_125347868
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 11:51 schreef Swetsenegger het volgende:

Moet wel inzichtelijk zijn dat desbetreffend raadslid er nooit was. In hoeveel gemeentenraden zullen diverse raadsleden regelmatig afwezig zijn, en hoe kom je daar achter.

Misschien verplicht op de kieslijst een presentiepercentage melden achter elke naam die al ooit zitting heeft gehad.
Voor de goede orde, als je niet weet dat een raadslid er nooit is kun je al helemaal niet beoordelen of ze ter vergadering fatsoenlijk werk leveren...

Maar veel raadsvergaderingen worden gewoon uitgezonden (dus dat kun je vanuit de luie stoel bekijken) en op de pagina van de gemeente vind je de verslagen en daar staan de aan- en afwezigen op. Dus het is bijzonder eenvoudig te achterhalen voor wie dat wil.
  dinsdag 16 april 2013 @ 12:05:09 #180
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_125348049
quote:

[..]

Meestal worden spookraadsleden door de lokale media door het slijk gehaald. Dus dat is geen issue.
pi_125358969
quote:

[..]

Volgens mij staat in het verslag van de raadsvergadering wie er aanwezig waren. En de verslagen staan bij vrijwel alle gemeenten op internet.
pi_125384984
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 07:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik, zeg we moeten geen oplossingen voor dit probleem introduceren die de democratie aantasten en die de gemeenten met nog veel duurdere rechtzaken opzadelen. Omdat de butger betaald kies ik dan voor de goedkoopste oplossing. Die Turk kan overigens prima de raad uitgegooid worden als hij in het buitenland woont, geen probleem.

Maar ik ben dan wel benieuwd hoe ze in Denemarken omgaan met spookraadsleden.
Een jaar lang en langer wordt door ambtenaren geaccepteerd dat hij zijn werk niet doet..

Een jaar lang en langer wordt door ambtenaren geaccepteerd dat hij iedere maand riant geld beurt.

Een jaar lang en langer wordt door ambtenaren geaccepteerd dat zij elkaar aankijken en de schouders maar ophalen.

De burger betaalt toch wel...

''Maar ik ben dan wel benieuwd hoe ze in Denemarken omgaan met spookraadsleden.''

Ik mag van de moderator niets meer over Denemarken schrijven .

.

[ Bericht 3% gewijzigd door cempexo op 17-04-2013 07:43:52 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_125384985
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee.

Hexagon concludeert net als ik dat je met een aanwezigheidsplicht het probleem van raadsleden die hun taak niet goed vervullen in het geheel niet oplost, maar dat diezelfde aanwezigheidsplicht wel nadelen met zich brengt.

Daarnaast constateren wij beiden dat het probleem van dien aard is dat je je af moet vragen of maatregelen überhaupt geboden zijn.
Een jaar lang en langer wordt door ambtenaren geaccepteerd dat hij zijn werk niet doet..

Een jaar lang en langer wordt door ambtenaren geaccepteerd dat hij iedere maand riant geld beurt.

Een jaar lang en langer wordt door ambtenaren geaccepteerd dat zij elkaar aankijken en de schouders maar ophalen.

pi_125385082
Waarom heb je toch zo een enorme hekel aan ambtenaren, cempexo...
pi_125385365
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 06:54 schreef arjan1212 het volgende:
Waarom heb je toch zo een enorme hekel aan ambtenaren, cempexo...
54% van het belasting geld gaat naar de overheid, dat was de vorige keer 47%
pi_125385386
ja en in spanje is dit 35%. wat is er mee? van de economie trouwens
  woensdag 17 april 2013 @ 07:57:55 #187
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_125385477
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 06:20 schreef cempexo het volgende:

[..]

Kun je ook inhoudelijk ingaan op wat DS4 en ik zeggen? Want je claim over de burger betaald toch wel raakt hier kant noch wal. Immers kost een raadslid altijd geld en zou het nog duurder worden wanneer we rechtzaken moesten gaan aanspannen tegen spookraadsleden. We besparen de burger dus geld

Sowieso zou het wel heel bizar zijn als een raadslid verantwoording zou moeten gaan afleggen ten opzichte van ambtenaren?

quote:
''Maar ik ben dan wel benieuwd hoe ze in Denemarken omgaan met spookraadsleden.''

Ik mag van de moderator niets meer over Denemarken schrijven .
Vast wel als ik er op vraag

Ik ben wel eens benieuwd. Als ze in Denemarken een perfect systeem hebben om spookraadsleden aan te pakken dan ben ik natuurlijk helemaal voor.
pi_125385578
.

[ Bericht 99% gewijzigd door cempexo op 17-04-2013 08:12:16 ]
pi_125385607
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 07:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Kun je ook inhoudelijk ingaan op wat DS4 en ik zeggen? Want je claim over de burger betaald toch wel raakt hier kant noch wal. Immers kost een raadslid altijd geld en zou het nog duurder worden wanneer we rechtzaken moesten gaan aanspannen tegen spookraadsleden. We besparen de burger dus geld

Sowieso zou het wel heel bizar zijn als een raadslid verantwoording zou moeten gaan afleggen ten opzichte van ambtenaren?

[..]

Vast wel als ik er op vraag

Ik ben wel eens benieuwd. Als ze in Denemarken een perfect systeem hebben om spookraadsleden aan te pakken dan ben ik natuurlijk helemaal voor.
-Ik heb het over de moraliteit en/of de attitude van werkgedrag. Daarmee bepaal je de inhoud.

Vraag: Hoeveel dossiers worden er bijvoorbeeldf achtergehouden voor de burger op dit moment ?

- Ik wacht op een reactie van de desbetreffende moderator. Hij verbiedt namelijk.
pi_125385633
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 07:48 schreef arjan1212 het volgende:
ja en in spanje is dit 35%. wat is er mee? van de economie trouwens
Dat zij bepalen wat goed voor hun is en de rekening bij een ander neerleggen.
  woensdag 17 april 2013 @ 08:21:39 #191
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_125385719
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 08:11 schreef cempexo het volgende:

[..]

-Ik heb het over de moraliteit en/of de attitude van werkgedrag. Daarmee bepaal je de inhoud.
De attitude en de moraliteit van het werkgedrag van dergelijke raadsleden is natuurlijk in en in triest. Maar ik zie er helaas geen simpele oplossing voor. In ieder geval niet door raadsleden een soort ambtenaren te maken.

quote:
Vraag: Hoeveel dossiers worden er bijvoorbeeldf achtergehouden voor de burger op dit moment ?
Geen idee, ik overzie helaas niet alle Nederlandse overheden.

Maar de enige zaken waar ik wel van weet en de burger niet dat zijn zaken waarbij de politie zich niet in zijn kaarten moet kunnen laten kijken en zaken waarbij de onderhandelingspositie van de gemeente anders weg is.

quote:
- Ik wacht op een reactie van de desbetreffende moderator. Hij verbiedt namelijk.
Ik ben benieuwd

Ik ben sowieso erg benieuwd hoe ze hier in het buitenland mee omgaan
pi_125386339
worden er politie zaken besproken in de gemeenteraad? waarom
pi_125386696
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 09:03 schreef arjan1212 het volgende:
worden er politie zaken besproken in de gemeenteraad? waarom
Orde en veiligheid. Portefeuillehouder: burgemeester.
pi_125386722
Hm. ja ik bedoel meer 'lopende onderzoeken' zeg maar
pi_125386829
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:37 schreef Elfletterig het volgende:
Ook de uitgebluste politiek-oud-bestuurder betaalt. Tevreden zo?
Uitgeblust...? Mwoehahahaha!
pi_125386860
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 09:23 schreef arjan1212 het volgende:
Hm. ja ik bedoel meer 'lopende onderzoeken' zeg maar
Nee, dat natuurlijk niet. Het gaat meer over allocatie, maar de invloed van de burgemeester is niet zo heel groot meer.
pi_125387378
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 06:21 schreef cempexo het volgende:

Ambtenaren hebben er helemaal geen reet mee te maken!
pi_125388426
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 09:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Inderdaad, maar ik vraag me bij zulke uitspraken vaak af of men wel weet wat het verschil is tussen de ambtenaar en de politicus en hoe deze tot elkaar staan.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_125552532
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 09:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het zijn de bijeenkomsten waar een burgemeester de voorzitter is. De burgemeester is de hoogste ambtenaar binnen een gemeente.

Hij ziet het gebeuren en onderneemt geen enkele effektieve aktie. Na ruim 12 maanden gaat hij kreunen en zuchten en zegt tegen de bevolking en anderen dat zij het verder maar moeten uitzoeken.
pi_125552560
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 08:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De attitude en de moraliteit van het werkgedrag van dergelijke raadsleden is natuurlijk in en in triest. Maar ik zie er helaas geen simpele oplossing voor. In ieder geval niet door raadsleden een soort ambtenaren te maken.

[..]

Geen idee, ik overzie helaas niet alle Nederlandse overheden.

Maar de enige zaken waar ik wel van weet en de burger niet dat zijn zaken waarbij de politie zich niet in zijn kaarten moet kunnen laten kijken en zaken waarbij de onderhandelingspositie van de gemeente anders weg is.

[..]

Ik ben benieuwd

Ik ben sowieso erg benieuwd hoe ze hier in het buitenland mee omgaan
Het zijn de bijeenkomsten waar een burgemeester de voorzitter is. De burgemeester is de hoogste ambtenaar binnen een gemeente.

Hij ziet het gebeuren en onderneemt geen enkele effektieve aktie. Na ruim 12 maanden gaat hij kreunen en zuchten en zegt tegen de bevolking en anderen dat zij het verder maar moeten uitzoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')