abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 april 2013 @ 08:11:16 #1
381212 Gulara
From the future
pi_125059401
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
  dinsdag 9 april 2013 @ 08:12:09 #2
381212 Gulara
From the future
pi_125059408
En ik eindigde met de mededeling dat ik zo'n engeltje ben. O-)
pi_125059469
Haha :D
Heb ik soms ook wel hoor maar uiteindelijk schiet ik er niets mee op dus kan beter positief blijven
  dinsdag 9 april 2013 @ 08:21:08 #4
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125059477
Zoë, ik vind het ook superknap hoe je/jullie het volhouden én je blijft altijd zo positief klinken! :* en je pakje kwam gister binnen, thanks weer

Hier gaan de nachten zo wisselend, vreemd vind ik :). Ze heeft de afgelopen week 3 x doorgeslapen, werd 2 nachten 1x wakker voor speentje en 2 nachten waren vrij slecht. Was ze wakker, kon/wilde ze niet meer slapen en waren we zo een uur/anderhalf uur met 'r in de weer. Uiteindelijk ging ze wel slapen hoor (en dan meestal tot half 8 ofzo, heerlijk) dus het valt ook misschien wel mee.

Verder wordt ze zo groot en bijdehand! Oh, en ze praat ons een beetje na O+, zo zegt ze steeds aap als we haar knuffel benoemen :o. Hoe cool is dat!

[ Bericht 1% gewijzigd door Tante_Soesa op 09-04-2013 08:32:03 ]
pi_125059577
Zoë :* voor de rotte nachten. Ik vind het ook knap hoe je zo kan blijven. Ik zou dat niet kunnen.

Tante Soesa wat leuk dat ze al gaat praten

Gulara ik hoop dat jouw nacht beter wordt. :*
  dinsdag 9 april 2013 @ 08:30:41 #6
381212 Gulara
From the future
pi_125059590
Helemaal gelijk Zoë. En hij slaapt helemaal nooit door. Word met alle liefde 2 of 3 keer nacht wakker voor een voeding. Maar dat 5 uur bijna nonstop krijsen was ik niet gewend. :o
pi_125059603
Sterkte Zoe, vooral hoe je het volhoudt, respect!!!!!
Je bent een topmoeder!

Gulara hopelijk worden de nachten snel beter.

De nachten zijn hier eigenlijk helemaal niet zo slecht. Hij houdt zich perfect aan het vier uur schema, dus hij komt om 12, 4 en 8... Maar op t cb volgende week eens overleggen hoe ik kan proberen de 4 uur voeding eruit te krijgen :)

Soesa: praten :)

Ow en over die mannelijke huil van hem. Ik heb 'de echte mannen huilen niet regel' geprobeerd erin te gooien. En ik kreeg een 'echte mannen zijn ongeduldig als het om eten gaat regel' terug! Poeh, wat een gegil en toen dronk hij te snel. Nu heeft hij krampjes dus ligt hij met zn apenpittenzakje in mn armen zielig te wezen :s
pi_125060616
Wat lief :* bedankt

Soesa
Fijn dat t pakketje er gister al was :s)
Wisselende nachten zijn idd vreemd. En wat lief O+ aap

Gulara
Dat krijsen is echt sneu, herken ik vooral als 't druk was geweest of als ze veel leert. Ging dan met dr onder de douche staan dat hielp wel.

Loj
Dat zou wel fijn zijn als je lekker van 12-8 kunt slapen
Aww :( .. Liefde gaat ook door de maag bij de man (vandaar t ongeduld? :9 )
pi_125060670
Na 3 weken, 25 okt geboren, slaapt jan van half negen tot zeker zes uur in de ochtend. Kan me al niet meer herinneren wanneer we voor het laatst er snachts uit moesten voor hem.

Dus geen klagen hier ;)
Hooray for boobies!
  dinsdag 9 april 2013 @ 09:42:34 #10
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125060813
Silvijn heeft nu bij bijna 5 maanden nog nooit een nacht doorgeslapen. Soms vermoeiend, maar ik prijs me gelukkig met een baby die vrijwel nooit huilt, overdag goed slaapt, en 's nachts na een voeding meteen weer in slaap valt. Count my blessings denk ik bij sommige verhalen die ik lees of hoor. Dan sta ik met alle liefde 's nachts op voor een voeding.
pi_125060815
Fijn hoor Spockjuh :)
En inderdaad liefde gaat door de maag (van een man dan)!
pi_125061057
Zoë -O- :* Konden we maar wat doen voor je...

Wij waren een week of 2 verwend met maar 1x wakker 's nachts, maar nu is het weer 2 of 3 keer. Volgens mij zitten we in een verlatingsangstfase (3x woordwaarde!), want hij drinkt dan eigenlijk helemaal niet veel, meer sabbelen. Bij het naar bed brengen is het momenteel ook drama. Zolang we in de kamer zijn is het goed, maar als je ook maar richting de deur beweegt zet meneer het op een krijsen :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:00:13 #13
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125061131
Misschien al lang geprobeerd Phaidra, maar misschien werkt het om iets dat naar jou ruikt bij hem in de buurt te leggen? Een knuffeltje waarmee je een nacht slaapt of een sjaal die je gedragen hebt? (dat laatste natuurlijk buiten handbereik)
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:08:21 #14
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125061287
Gulara dat krijsen is echt niet leuk :* . waren het krampjes?

Slecht sslapen is rot :* . Helaas had Lauren nogal last van haar prikjes dus ook hier koffie :O . straks lekker mee slapen als de peuter ligt.

Loj, krampjes zijn stom :*

Phaidra, klinkt inderdaad een beetje als verlatingsangst. Gaat op een gegeven moment over. Wel eens geprobeerd hem gewoon te laten spelen in z'n bed? Dus jij boven bijvoorbeeld schoonmaken en hij lekker met speelgoed in z'n bed en de deur open.
pi_125061303
Phaidra
:* heb er al heel veel aan om hier m'n dingetjes te posten

Die fase hebben we hier ook gehad, heb toen steeds geprobeerd eerst te troosten en als dat niet lukt dan kort borst & afkoppelen als S sliep.
(maargoed misschien ben ik niet de handigste om adviezen te geven :') ... Dat van het afkoppelen stond in het lekker slapen zonder huilen boek) het werkte wel trouwens.

Ben iig blij dat we weten wat er speelt en heb een mega handige lijst van tinuviel gekregen en nog wat andere handige adviezen van dames hier. Dus we zijn (hoop ik) op de goed weg.

Fijn spockjuh!

Spees
Fijn dat hij dan weer snel verder slaapt
pi_125061337
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 10:00 schreef Spees_Eend het volgende:
Misschien al lang geprobeerd Phaidra, maar misschien werkt het om iets dat naar jou ruikt bij hem in de buurt te leggen? Een knuffeltje waarmee je een nacht slaapt of een sjaal die je gedragen hebt? (dat laatste natuurlijk buiten handbereik)
Eigenlijk niet geprobeerd nog! Goede tip! Had wel gelezen dat overdag kiekeboe-spelletjes kunnen helpen bij verlatingsangst, wilde ik ook gaan proberen.

Overdag heeft hij totaal geen verlatingsangst, is niet eenkennig, niets. Laat hem lachend achter op het kdv en toen hij zaterdagavond bij mijn zus sliep en wakker werd, was er ook niets aan de hand. Het is echt alleen bij het naar bed brengen 's avonds.

Pessie, hij speelt wel eens in zijn bedje als ik met de was bezig ben oid. Misschien wat vaker doen (ja ook de was :D).

Zoë :D. Maar zo doen wij het ook. Eerst troosten in bedje. Steeds even uit het kamertje lopen en dan weer terug om te troosten. Als het niet werkt, toch weer even aanleggen :).

[ Bericht 11% gewijzigd door Phaidra op 09-04-2013 10:17:00 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:39:41 #17
258612 nytar
boys boys boys
pi_125062079
Hoe oud is de jouwe phaidra, want de mijne doet exact hetzelfde (4mnd) heel de dag is alles goed, maar 's avonds is het krijsen in zn bed. Gister tot 11 uur in de weer geweest. (En dan wordt hij doodleuk om 2 uur alweer wakker voor een voeding)
pi_125062168
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 10:39 schreef nytar het volgende:
Hoe oud is de jouwe phaidra, want de mijne doet exact hetzelfde (4mnd) heel de dag is alles goed, maar 's avonds is het krijsen in zn bed. Gister tot 11 uur in de weer geweest. (En dan wordt hij doodleuk om 2 uur alweer wakker voor een voeding)
Vrijdag 10 maanden! Oh en uiteindelijk zijn wij maar een half uurtje bezig hoor, valt best wel mee :+. Maar het is zo'n contrast met 10 min. voeden en zonder protest weg kunnen leggen :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:47:06 #19
258612 nytar
boys boys boys
pi_125062288
Dan is het niet hetzelfde nee, we zijn er nu iedere keer een paar uur mee bezig... ;(
pi_125062523
Wij hebben wel vaker van die fases gehad hoor, dat inslapen moeilijk ging. Meestal een sprongetje. Ik hoop dat het bij jullie gauw weer over is, want de hele avond in de weer zijn is ook slopend! Avonden voor jezelf hebben is gewoon echt heel fijn (en nodig soms ook).
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 9 april 2013 @ 11:19:33 #21
258612 nytar
boys boys boys
pi_125063336
En je raakt er zo makkelijk aan gewend! We zaten heel snel op het ritme van onze peuter. Alles om 7 uur naar boven en idd de rest van de avond voor jezelf...
Hij is wel druk bezig met het oefenen op het draaien, dus wie weet! Hopelijk idd een korte fase :)
pi_125064417
F slaapt nu nog niet helemaal door. Wordt elke nacht tussen 4 en 5 wakker, speentje voldoet dan. Dat was voorheen overigens niet. Maar geen klagen, want ze slaapt van 7 tot 7 met 1x wakker worden. En als ik geluk heb na de voeding van 7u sochtends nog een uurtje naast me in bed (L).
Ze heeft een maand ofzo wel echt doorgeslapen, geloof met 3 maanden, maar dat was alleen om ons voor de gek te houden ;-) tot 3 maanden moest ik er elke nacht echt wel een paar keer uit.
Babytjes die doorslapen is echt n zegen, wat doet nachtrust een mens goed..

Zoe fijn dat je voor je gevoel weer op de goeie weg zit. Denk je dat t misschien lactoseintolerantie is wat becky opperde? Er bestaat ook soja kv van nutrilon zag ik laatst. Misschien dat een dag proberen ofzo? Al weet ik dat je bv je veel waard is en dat snap ik (k)

Het afbouwen van de bv gaat hier goed. Geen last meer van stuwing en heb nog wel een ochtendvoeding zelf. Ook mentaal gaat t stukken beter met me en ik ben weer aan aan t komen.
Mijn man is hard opzoek naar ander werk en overweegt nu nog een studie te gaan volgen. Dat is op t moment de enige donderwolk.
Vanmorgen met F naar het cb geweest. 7580gr bij 6,5 maand. Ze was nig nooit zoveel aangekomen, dus de kv en bijvoeding doen hun werk.
De eerste 2 tandjes zijn door en ik heb weer een blije baby. Het tijgeren gaat voortaan echt hard!! Ze gaat de hele kamer door.

Afgelopen week gestart op t kdv op een andere (flex)groep. Ik moest huilen in de auto. Deze leidster is veel minder leuk dan de vorige..

Oh en mijn nichtje van bijna 10maanden kan al lopen! Ongelofelijk snel!

Dat was mijn update :-P
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:14:58 #23
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125065286
Fijn dat het zo goed gaat Kwisted!

Zoe, wat lijkt me dat zwaar. Ik kan zo slecht tegen slaaptekort. Ben de afgelopen weken echt wel ingestort. En dat was maar een weekje :@ Echt knap hoe je er mee om gaat :*
pi_125065346
Saartje vindt het 's avonds volgens mij vaak veel te gezellig om naar bed te willen. Zodra de slaapzak aangaat, begint ze te huilen. Soms met enorm veel in de oogjes wrijven en alles, duidelijk heel moe (want van tevoren was niks meer leuk en alles stom :D ), maar tóch huilen :+ :')

Die snapt dat het dan het einde van de dag is, maar wil gewoon veel liever bij ons blijven chillen O+ :+

Ze huilt dan een paar minuutjes, en dan slaapt ze als een prinsesje :z

Kwisted, fijn dat het afbouwen zo lekker gaat :Y En de rest (bijkomen/tandjes/tijgeren) klinkt ook allemaal goed!

Zoë: :*

Saartje is vandaag bij het kdv, ik ben bezig met het huis een flinke poetsbeurt geven.
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:48:07 #25
258612 nytar
boys boys boys
pi_125066191
Aanvulling op mn vorige post:
Als mijn baby van 7 tot 7 slaapt komt hij wel 3x voor een voeding, maar omdat hij gelijk weer verder tukt, voelt het niet als een opgave...
pi_125066700
Kwisted goed om te horen dat het zo goed gaat met je/jullie
pi_125067492
Knap hoe je ermee om gaat Zoe. En ik hoop dat mijn linkje met de lijst jouw verder helpt.

Phaidra, de jouwe staat nog niet toch? Bij ons is het ook vaker drama bij het naar bed brengen. Staan, huilen etc. Vaak zit er nog een boertje dwars of gaat hij met nog meer voeden og lekker over de schouder en rondlopen wel in slaap vallen. En dan gaat hij weer in bed. Soms lukt het ook echt niet, maar dat is dan overdag.

Kwisted, fijn, dat het op bijna alle vlakken al veel beter gaat. Nu je mans wer/ studie nog. Komt vast gauw goed.

Nytar, fijn dat je baby zo goed slaapt.

Loj ook fijn goede nachten?

Coco, lekker schoonmaken. Hopelijk heeft Saartje een goede dag.

Hier zijn nachten ook heel wisselvallig van doorslapen tot 3-4 keer voeding en soms nog wat spoken. Op het moment weer mindere nachten, ik vermoed tandjes. Gisteren google hangout/ skype call met collega zegt zij: je ziet er erg moe uit, krijgt je kleintje tandjes?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_125068680
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:14 schreef Kyara het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat Kwisted!

Zoe, wat lijkt me dat zwaar. Ik kan zo slecht tegen slaaptekort. Ben de afgelopen weken echt wel ingestort. En dat was maar een weekje :@ Echt knap hoe je er mee om gaat :*
Dat dus... mijn kind slaapt 's nachts echt supergoed vergeleken bij sommigen de meesten hier, maar ik trek nachten met 6-7 uur slaap en 3 x wakker worden omdat hij piep doet/snuift/geluid maakt al vrij slecht. Slopend Zoe, ik hoop zo dat het anders wordt voor jullie. Wat ga je nu proberen, koemelkvrij?

Volgens mij zitten we hier middenin het 6 maanden sprongetje. Meneer zet het op een krijsen als iets hem niet zint, ongelooflijk. Moord en brand. Ene keer is het 10 seconden later het vrolijk lachen als ik een liedje zing. En weer krijsen als ik stop. Want oh ja, ik lig hier nog steeds en dat was niet leuk. Andere keer is er niet tot hem door te dringen en werkt het alleen als je hem oppakt maar dat kan/wil ik ook niet altijd.
In slaap vallen is ook weer een drama :S Ik zou het zo fijn vinden als hij gewoon binnen 5-10 minuten in slaap valt, maar het blijft echt een gevecht....
Overdag is hij wel gezellig, als hij tenminste voldoende geslapen heeft en vrolijk wakker is geworden.

Kwisted, waarom een andere groep? Wil je die ochtendvoeding ook nog afbouwen of juist aanhouden?

Vraag: hoeveel fruit/groente geven jullie als bijvoeding (bij een baby van zes maanden)? Ik kan nergens iets vinden over hoeveelheden.
pi_125068729
edit quote is moeilijk...
  dinsdag 9 april 2013 @ 14:32:25 #30
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125069607
Klinkt vermoeiend Mineola! Zowel het krijsen als het gevecht bij in slaap vallen. Dat laatste zou mij ook wel opbreken denk ik. Je wil graag nog een beetje avond hebben en het vraagt heel erg veel van je geduld.
pi_125069772
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 13:32 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra, de jouwe staat nog niet toch? Bij ons is het ook vaker drama bij het naar bed brengen. Staan, huilen etc. Vaak zit er nog een boertje dwars of gaat hij met nog meer voeden og lekker over de schouder en rondlopen wel in slaap vallen. En dan gaat hij weer in bed. Soms lukt het ook echt niet, maar dat is dan overdag.
Hij zich inmiddels 1x opgetrokken tot staan zelf, maar dat lukt nog niet in bed met slaapzak aan (gelukkig!). Wel gaat hij kruipen en zitten in het bed.

Als het overdag niet lukt, haal ik hem ook snel weer eruit. Dan proberen we het later nog wel een keer. Of niet, als het al later op de dag is.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125081933
Hoe vaak slapen de grotere baby's hier dan nog op een dag? Bij ons wisselt heel erg, kan een of twee slaapjes zijn, ook de tijd en duur wisselt ontzettend.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125082725
Twee keer anderhalf uur, soms wat korter.
pi_125083359
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:48 schreef nytar het volgende:
Aanvulling op mn vorige post:
Als mijn baby van 7 tot 7 slaapt komt hij wel 3x voor een voeding, maar omdat hij gelijk weer verder tukt, voelt het niet als een opgave...
Ah, herkenning. Hier precies hetzelfde, maar het voelt idd niet als slechte nacht. Wat de meeste mensen zich dan weer niet voor kunnen stellen :D
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:32:48 #35
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125083427
Hoevaak zal een kind drinken als hij flessen van 180 drinkt?? Hoelang gaat er dan tussen de voedingen zitten?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_125083545
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:32 schreef Ticootje het volgende:
Hoevaak zal een kind drinken als hij flessen van 180 drinkt?? Hoelang gaat er dan tussen de voedingen zitten?
Bij ons vier uur.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:37:23 #37
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125083666
Hier ongeveer 5. 08:00, 12:30, 17:30, 23:00, 04:00. Om en nabij dan.
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:38:20 #38
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125083715
Hier 07:00, 11:00, 15:00 en 18:30, 180 cc dus
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:38:30 #39
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125083727
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:34 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Bij ons vier uur.
Ok. Volgens mij zat dat er inderdaad wel tussen ja.

Moeilijk moeilijk. Die kleine drinkt heel goed uit een fles. Waar leyla 100cc over een hele dag kinderdagverblijf dronk, drinkt deze meneer z'n fles van 160 helemaal leeg. Dus ik was van plan om dan 180 te maken?? Maar dan zou ik 3 voedingen moeten kolven.
Of zou ik het dan eerst maar op 160 houden en als hij tevreden is dan niet ophogen. Zou 20 veel uitmaken qua wel of geen honger?
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:42:13 #40
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125083977
Ok!! Goed die tijden. Dat geeft inderdaad even zicht. Maar ik moet om half 8 kwart voor 8 de deur wel uit. Bram drinkt denk rond 7 of half 8 wel. Maar dan ben ik rond half 7 ook pas thuis. Dus hij zit dan echt wel net wel net niet 3 voedingen als ik weg ben.
OF!!!
Ik vraag ze om de laatste voeding wat minder te geven. Als hij daarmee akkoord gaat. Dan kan hij ook drinken zodra ik thuis ben. Dan maakt het niet ut als hij om half 5 bijvoorbeeld 120 of 130 krijgt en daar maar 2 uur op doet.

Wat een gedoe is het ook eigenlijk zeg.
pi_125085701
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:42 schreef Ticootje het volgende:
Ok!! Goed die tijden. Dat geeft inderdaad even zicht. Maar ik moet om half 8 kwart voor 8 de deur wel uit. Bram drinkt denk rond 7 of half 8 wel. Maar dan ben ik rond half 7 ook pas thuis. Dus hij zit dan echt wel net wel net niet 3 voedingen als ik weg ben.
OF!!!
Ik vraag ze om de laatste voeding wat minder te geven. Als hij daarmee akkoord gaat. Dan kan hij ook drinken zodra ik thuis ben. Dan maakt het niet ut als hij om half 5 bijvoorbeeld 120 of 130 krijgt en daar maar 2 uur op doet.

Wat een gedoe is het ook eigenlijk zeg.
Hier inderdaad 7/11/15/19/23

Maar hoe kom je dan uit met zelf eten als je om half zeven thuiskomt? En met je meiden? Het is inderdaad een gedoe. Hier gaat het overdag meestal wel oké maar rond 17-19 altijd onrust. Meestal als ik zelf ga zitten om te eten.
Anders doe je voorlopig de eerste en laatste 180?
Met een meidenkwartet
pi_125085725
Elise begon op 3x 150, maar opgegeven moment bleef ze huilen na de fles. Toen opgehoogd naar 170.
En toen was ze wel tevreden, dus die 20 cc kan best wat uitmaken.
Bij m'n schoonmoeder dronk ze 3x170 en bij m'n moeder 2x170.
Nu is t bij beiden 2x, die ze eigenlijk ook niet altijd opdrinkt.
Het was dus niet zo dat het korter deed op de fles, maar ze was gewoon niet voldaan.
  dinsdag 9 april 2013 @ 21:11:29 #43
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125085810
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:10 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Hier inderdaad 7/11/15/19/23

Maar hoe kom je dan uit met zelf eten als je om half zeven thuiskomt? En met je meiden? Het is inderdaad een gedoe. Hier gaat het overdag meestal wel oké maar rond 17-19 altijd onrust. Meestal als ik zelf ga zitten om te eten.
Anders doe je voorlopig de eerste en laatste 180?
Ik ben met meiden rond kwart over 6/ half 7 thuis. Dan is het eten al klaar. Kwestie van aanschuiven en eten.
pi_125086557
Hier gaat eten en voeden ook nog heel vaak samen. Bij thuiskomst met de kids rond 18.15/ 18.30 uur is het eten klaar en wil meneer ook drinken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125087667
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:03 schreef Tinuviel het volgende:
Hoe vaak slapen de grotere baby's hier dan nog op een dag? Bij ons wisselt heel erg, kan een of twee slaapjes zijn, ook de tijd en duur wisselt ontzettend.
Meestal 2x. Hij wilde tijdens z'n vorige sprongetje rond 9 maanden nog maar 1x slapen, maar sinds hij kruipt is hij weer vet moe :D
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 9 april 2013 @ 21:39:20 #46
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125087825
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Meestal 2x. Hij wilde tijdens z'n vorige sprongetje rond 9 maanden nog maar 1x slapen, maar sinds hij kruipt is hij weer vet moe :D
Leyla ging bij 2 jaar pas naar 1 slaapje.
pi_125087922
Het zal best verschil maken tussen kv en bv. Maar Kyan krijgt nu 5 flessen van 165. Hij is meer voldaan bij de grotere flessen en minder dan 6x een kleinere fles.
Hij laat wel regelmatig wat staan.
Hij komt dan tussen de 3,5 en de 5 uur. Overdag maken we hem na 5 uur wakker. In de nacht niet.
pi_125088027
Tinuviel mijn oudste ging al heel snel naar 1 slaapje en sinds 18 maanden slaapt hij helemaal niet meer.
  dinsdag 9 april 2013 @ 21:47:14 #49
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125088408
Ik vond de optie de eerste fles 180 en dan de andere minder ook een goede. Ik merk bijvoorbeeld dat Bram in de ochtend veel drinkt en dan een lange slaap maakt. En de middag juist vaker drinkt en kleine slaapjes. Dus dan zou het prima 180- 150- 150 kunnen. Ik moet ook maar zien dat ik die hoeveelheden kan kolven.
  dinsdag 9 april 2013 @ 21:47:43 #50
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125088462
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:42 schreef As1981 het volgende:
Tinuviel mijn oudste ging al heel snel naar 1 slaapje en sinds 18 maanden slaapt hij helemaal niet meer.
Leyla is 2,5 en die slaapt nog overdag.
pi_125088806
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:47 schreef Ticootje het volgende:
Ik vond de optie de eerste fles 180 en dan de andere minder ook een goede. Ik merk bijvoorbeeld dat Bram in de ochtend veel drinkt en dan een lange slaap maakt. En de middag juist vaker drinkt en kleine slaapjes. Dus dan zou het prima 180- 150- 150 kunnen. Ik moet ook maar zien dat ik die hoeveelheden kan kolven.
Zo deed / doe ik dat ook. Ik geef wel fv maar opverzoek. Op het moment dat hij er consequent korter tussen laat doe ik de hoeveelheid omhoog. Hij stopt ook echt als hij genoeg heeft.
Cb gaf vandaag aan dat hij meer mocht maar ga het er niet in proppen. Hij groeit goed.
pi_125088870
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ok. Volgens mij zat dat er inderdaad wel tussen ja.

Moeilijk moeilijk. Die kleine drinkt heel goed uit een fles. Waar leyla 100cc over een hele dag kinderdagverblijf dronk, drinkt deze meneer z'n fles van 160 helemaal leeg. Dus ik was van plan om dan 180 te maken?? Maar dan zou ik 3 voedingen moeten kolven.
Of zou ik het dan eerst maar op 160 houden en als hij tevreden is dan niet ophogen. Zou 20 veel uitmaken qua wel of geen honger?
ik kolfde de eerste paar maanden ook 3x en dan 's avonds een 4e keer omdat ik anders niet genoeg had. Hij dronk toen 3x 160.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125088932
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Leyla is 2,5 en die slaapt nog overdag.
Heerlijk lijkt me dat. Yaro gaat maar door en door wat rust zou fijn zijn. Nu bouw ik rust in met tv/tablet en een fles maar soms zou ik best nog even mee willen slapen.
pi_125089405
Zoon van mijn zus is 3,5 en die slaapt ook vaak nog 's middags! Dat zie ik mijn uk echt niet doen :D
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 9 april 2013 @ 22:06:09 #55
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_125089804
Luna wordt op 20 april 4 maanden en ze krijgt momenteel 5 flessen van 180 cl per 24 uur (en die drinkt ze bijna altijd tot de laatste druppel leeg). Ze heeft geen vaste flestijden. Afgezien van de nacht (want dan krijgt ze niks) zit er 3 tot 6 uren tussen. De eerste fles krijgt ze tussen 7.00 en 10.00 uur, de laatste fles tussen 23.00 en 2.00 uur.

Het consultatiebureau weet dit en vindt dat gewoon helemaal o.k. :)

En vandaag was ik weer bij het consultatiebureau en ze had weer alleen maar plusjes op haar rapport en lengte/gewicht/hoofdomvang precies op het gemiddelde. O+

Over een week mag ze groente eten. :9
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_125090153
Tico, mijne is 6 maanden en drinkt (al een maand of drie) zes voedingen om 7-10-13-16-19-22. Dat is meestal op mijn verzoek. Op werkdagen is het 3x180 uit de fles en ik ben ook van 7.30-18.30 weg. Hij weegt nu zo'n 7,5-8 kg denk ik en het is geen dikkerd, gewoon normaal.

Wanneer zou dat een voeding minder worden, iemand een idee? Tot we vorige week met fruit begonnen zei kdv en oppassers dat hij wel meer lustte dus ik stuur niet echt aan op minder, zeker niet omdat hij die zes keer nog prima drinkt. Hij geeft zelf wel aan als hij niet wil, lijkt me.
pi_125090411
Ik vind het lastig hoor die flessen. O komt om de vier uur (8-12-16-24-4) en hij krijgt telkens 120 cc. Op t cb zeiden ze dat we voorlopig niet moesten ophogen omdat hij anders teveel krijgt (hij woog toen 3965 en vorige week 4320) dus idd hij krijgt meer dan gemiddeld (4x 150 is 600cc gemiddeld maar hij krijgt 720cc)
Nu geeft hij nog steeds regelmatig honger aan, dus ik belde vandaag t cb, maar die willen niet dat ik ophoog. Volgende week bij de afspraak praten we er verder over..
Vind t zo lastig! Hij heeft ook natuurlijk nog wat in te halen, want met 12 weken 4320 gram is natuurlijk niet veel...
  woensdag 10 april 2013 @ 02:19:00 #58
381212 Gulara
From the future
pi_125100773
Pi is een hongerlap. Als ik hem elke drie kwartier zou aanleggen zou hij het ook goed vinden volgens mij. :9
Vijf voedingen daar kan ik me nog niks bij voorstellen. ;)

Vannacht zat er trouwens wel geheel onverwacht 5,5 uur tussen de voedingen. *O* Alleen jammer dat ik ruim een uur bezig was om hem in slaap te krijgen dus ik uiteindelijk nog maar 4 uur kon slapen. :P
pi_125102682
Jammer Gulara dat hij niet wilde slapen maar dat klinkt hoopgevend! Hier liet hij er van de week 7 :O uur tussen. Toen was hij in de avond erg onrustig geweest.

Ik vond ook dat hij snel naar 5 voedingen ging, maar hij had het blijkbaar nodig. Want over 24 uur dronk hij hetzelfde als met de 6 kleinere flessen en nu was het wel voldoende.
De laatste dagen laat hij steeds meer staan. Vanmorgen zelfs 70.

En sinds de inenting gisteren slaapt hij weer veel. Het is bijna saai. Gelukkig heb ik mijn peuter nog :P
pi_125102793
Ik voed mijn baby ook op verzoek en kom op vijf voedingen per dag. Eerst borst en dan flesje. Ik heb een paar keer geprobeerd om haar te voeden op mijn verzoek, omdat er anders teveel tijd tussen zat. Maar dan heb ik echt een klagende baby die hooguit twee minuten aan de borst zit en niks van het flesje wil weten.

En vandaag is mijn laatste vrije dag. Kon er vannacht niet van slapen. Riley sliep gewoon prima :)
pi_125103029
Gulara lekker 4 uur achter elkaar slapen :)

Voeding op het kdv, M. deed in het begin 3x140 cc, maar dat ging eigenlijk vrij vlot omhoog naar 2x180. Alleen als M. heel erg honger heeft krijgt hij aan het eind van de dag nog wat, maar in principe doen ze dat niet zodat ie de volgende voeding thuis kan krijgen.

Slapen gaat hier ook op en af. Meestal gaat het nu goed. Maar er is wel eens en nacht dat ie te vroeg wakker wordt. En ik herken wel dat dat soms helemaal niet zo erg voelt. M. drinkt dan ook even 10 minuutjes inderdaad en daarna slaapt ie zo weer door. Maar vaker per nacht lijkt me toch ook wel heftig als dat lang duurt, dat je zelf niet in je 'diepe' slaap komt ofzo.

En overdag slaapt M graag en lang. Ik haal hem er gewoon uit als ik het te lang vind duren. Eerste slaapje is van 8.30 tot max om half 12 uit. Dan slaapt ie van 2 tot 4 en daarna weer van 7 tot 9. Om 9 uur drinkt hij alleen maar even en dan valt ie weer in slaap tot volgende morgen 7. Alleen het slapen van 7-9 is soms wat lastig. Kortom slaapkopje hier.

Omen laatste vrije dag alweer, gaat snel he...
  woensdag 10 april 2013 @ 09:38:36 #62
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125103193
Raar hè Omen! Werken went ook weet snel hoor :*

As, heerlijk zo'n goede slaper! Hier werkte ook al snel grotere maar minder vaak flesjes geven. Ook ging het al snel op gezette tijden. Dat was wel heel erg wennen vond ik, na borstvoeding.

Jammer Gulara, dat Pi niet meteen ging slapen. Wel weer fijn dat ie langer tussen z'n voedingen laat!

Loj, als jij denkt dat hij meer voeding nodig heef zou ik het gewoon geven hoor! Ik heb nooit overlegd met het CB over hoeveel flessen ed. Helemaal dat je nog zo'n kleintje hebt, zou ik m lekker voeden! Raar advies ook wel, van het CB...

Hier weer een goede nacht gehad! Ze was heel moe gisteravond dus lag al om18:15 plat. Niks meer gehoord tot vanochtend half 6! Oke, dat was vroeg maar wel te verwachten omdat ze er vroeg inlag. Ze slaapt nu ong 11/12 uur per nacht en overdag meestal 2x 1,5 uur.

Gisteren heeft een kindje mijn meisje omgeduwd op het KDV :(. Ze had een bult en blauwe plek op d'r hoofdje :'(

jaja, hoort erbij enzo maar toch.
Mijn baby!
pi_125105033
Tinu
Misschien zijn het idd wel tandjes de dwars zitten, maakt het slapen ook wat lastiger dan normaal

S slaapt overdag 2x anderhalf u of langer

Tante soesa
Aww :( is nooit leuk om te horen

Omen
Pff tijd gaat snel

:O moe!
Ze slaapt O+ heb ik eindelijk de rust om de ka te bellen

[ Bericht 11% gewijzigd door Zoë23 op 10-04-2013 14:51:22 ]
pi_125105235
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 22:14 schreef Loj het volgende:
Vind t zo lastig! Hij heeft ook natuurlijk nog wat in te halen, want met 12 weken 4320 gram is natuurlijk niet veel...
ze hebben mij verteld dat ze dat niet zomaar inhalen hoor. Zou ook niet goed zijn. Ze moeten hun eigen curve volgen. Het heeft geen zin om te vergelijken met andere kindjes van hetzelfde aantal weken.

Mijn meisjes zijn nu beide boven de 3,5 kg. En met ruim 10 weken is dat natuurlijk ook niet veel. Maar ze volgen wel mooi hun eigen lijntje en komen zo'n 150 gram per week aan en dat is keurig.

Boven de 3,5 kg betekent ook dat we mogen stoppen met de fortifiers en de prematurenvoeding af moeten bouwen en overgaan naar de gewone standaard flesvoeding (voor erbij, ze krijgen sowieso 50% bv). *O*
pi_125105400
Och Soes! Kan gebeuren idd, maar je meiske met een bult.. zielig!
Fijn van de goede nacht.

:* voor prutnachten! In het bijzonder voor Zoë. Meid, het lijkt me zwaar voor jullie, maar je doet zo je best! Hoop op snel beterschap voor jullie.

Ik ben verder niet zo bijgelezen, sorry!
Qua schema, wij hebben nu een heel relaxed ritme en een blije en tevreden baby.
's Ochtends papfles, 7.30-10.00 slaap (met korte wakkere momentjes). Daarna haal ik hem uit bed, wassen en aankleden en fruithap. Rond 11-12 fles, daarna dutje van een uurtje op zijn zij in de box. Rond 14u een boterham en wat slokjes thee uit een tuit- of gewone beker. Daarna naar bed, tot hij wakker wordt voor de fles.
Dan rond 17u warme hap, nog even een dutje en rond 19u klaarmaken voor de laatste fles en naar bed.

Hij slaapt nog best veel, en slaapt 's nachts ook goed. Eet goed, vindt alles lekker, zowel vers als uit potje. Is een echte vrolijkerd en vindt nieuwe dingen fantastisch. Dus hij oefent en leert volop. Is op zijn gemak bij anderen en gaat (nog) flexibel mee
op bezoek etc.
Echt, zo wil ik er nog wel 10. O+

Gisteren was ik bij een ouderavond van de opvang omdat ze nu met verticale groepen gaan werken. Daar stond ik wel te kijken van de frustratie bij andere ouders. Mensen die zich serieus zorgen maken om de identiteit van hun kind, omdat er op een dag van groep wordt gewisseld. Echt, ik zal hier wel te simpel voor zijn, maar volgens mij hebben de kinderen zelf meer last van hun ouders die er een probleem van maken, dan dat er echt een probleem is.
Als je zo volgens de letter pedagogisch rechtsomdraaiend verantwoord wil handelen, dan is er toch bijna geen lol meer aan?
:?
pi_125105924
Tante Soesa ik snap je gevoel hoor. Is inderdaad jouw baby.

Zoë :* voor de prutnachten. Echt niet fijn

Mijn neefje van 6 had een muts voor Riley meegegeven. O+

pi_125106790
Haha Omen! :D
Dat koppie O+
pi_125107472
Omen, wat een schatje!! O+

In het boekje van de opvang stond dat Saartje "een pittige dame" is :D Vrij vertaald: gisteren was ze erg lastig daar :+ :P En dat ze erg veel lol in haar leven heeft O+

Stond bij dat ze rond twee uur duidelijk doodmoe was, maar zich niet wilde overgeven aan de slaap. Uiteindelijk hadden ze maar iets eerder de fles gegeven, daarna ging ze slapen.

Doh! :D Bij ons meldt Saartje zich uit zichzelf ongeveer iedere 3 uur voor een flesje. Gisteren rond twee uur (toen ze haar wilden laten slapen), zat er (volgens hun gegevens) al ruim 3 uur tussen de flesjes. Dus ik vond het absoluut niet vreemd dat ze haar pittig vonden :D Saartje is namelijk ontzettend lief & makkelijk, maar ook heel, ehrm, 'duidelijk'. Haar in bed leggen terwijl ze honger geeft, gaat 'm ook echt niet worden dan :') :+ _O-
pi_125107988
Omen wat een liefie O+
Oww en je laatste vrije dagje .. Geniet ervan!

Nee Djenna in bed leggen met honger wil hier ook niet :') .. Gek he :D

Loj, ondanks onzekere ikke heb ik ook nooit advies gevraagd bij CB omtrent flesvoeding ophogen, maar ging op mijn eigen gevoel af. Het ene kind is het andere kind natuurlijk niet. Djenna woog met 12 weken 4,4 kg, dus een beetje gelijk aan jouw mini. Rond 6 weken zijn wij al over gegaan naar 150cc (5 keer per dag). Toen Djenna een week of 10 was zijn wij over gegaan naar 180cc (ook 5 keer per dag). Toen ze 13 weken was naar 4 voedingen, maar da's een grote uitzondering want de meeste kindjes zitten dan nog op 5 of meer voedingen. Dus zo raar is jouw gevoel niet. Luister daar naar, kijk naar je kindje. O ja en wat Kyara zegt, ga het gewicht enzo niet vergelijken met andere kindjes .. Hmm dan is mijn advies misschie ntoch niet zo handig :')

Kyara weer een mijlpaal voor jouw meiden *O*

Enf gefeliciteerd met vermaandag! *O*

Mango, knap van die tuitbeker! Wanneer ben je daarmee begonnen?

Soesa fijn een goeie nacht *O* ... Oww en het hoort er misschien bij maar idd niet leuk als andere kindjes jouw beebje pijn doen :(

Djen laat de laatste dagen ook veel staan. Met de 4,5 maanden sprong kreeg ze met gemak 4 x 210/7 op. Maar de afgelopen dagen lijkt ze weer genoeg te hebben aan 4 x 180/6. Vanmorgen 40 cc laten staan .. straks zelfs bijna 70 :o .. Ben ik niet gewend van mijn hongerlapje. MAar het zal wel goed zijn, ze geeft het zelf wel aan :+

Joipoi fijn van je + jes! :)
pi_125108465
Na hoe lang wilde ze haar de fles geven dan coco? Neem aan dat zij dat ook weten.
Kyan is gelukkig ook makkelijk te lezen. Echt zo'n ander kind dan zijn broer.

Hij liet er net 4,5 uur tussen op 95 cc. Had ik niet verwacht. Ga de 825 weer niet halen vandaag :D
  woensdag 10 april 2013 @ 12:54:18 #71
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125108869
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 10:49 schreef Mangostine het volgende:
Och Soes! Kan gebeuren idd, maar je meiske met een bult.. zielig!
Fijn van de goede nacht.

:* voor prutnachten! In het bijzonder voor Zoë. Meid, het lijkt me zwaar voor jullie, maar je doet zo je best! Hoop op snel beterschap voor jullie.

Ik ben verder niet zo bijgelezen, sorry!
Qua schema, wij hebben nu een heel relaxed ritme en een blije en tevreden baby.
's Ochtends papfles, 7.30-10.00 slaap (met korte wakkere momentjes). Daarna haal ik hem uit bed, wassen en aankleden en fruithap. Rond 11-12 fles, daarna dutje van een uurtje op zijn zij in de box. Rond 14u een boterham en wat slokjes thee uit een tuit- of gewone beker. Daarna naar bed, tot hij wakker wordt voor de fles.
Dan rond 17u warme hap, nog even een dutje en rond 19u klaarmaken voor de laatste fles en naar bed.

Hij slaapt nog best veel, en slaapt 's nachts ook goed. Eet goed, vindt alles lekker, zowel vers als uit potje. Is een echte vrolijkerd en vindt nieuwe dingen fantastisch. Dus hij oefent en leert volop. Is op zijn gemak bij anderen en gaat (nog) flexibel mee
op bezoek etc.
Echt, zo wil ik er nog wel 10. O+

Gisteren was ik bij een ouderavond van de opvang omdat ze nu met verticale groepen gaan werken. Daar stond ik wel te kijken van de frustratie bij andere ouders. Mensen die zich serieus zorgen maken om de identiteit van hun kind, omdat er op een dag van groep wordt gewisseld. Echt, ik zal hier wel te simpel voor zijn, maar volgens mij hebben de kinderen zelf meer last van hun ouders die er een probleem van maken, dan dat er echt een probleem is.
Als je zo volgens de letter pedagogisch rechtsomdraaiend verantwoord wil handelen, dan is er toch bijna geen lol meer aan?
Wat een heerlijk slaapkopje O+! Heel ander schema dan bij ons, grappig om te zien.

Oh, en ik ben ook vrij simpel dan geloof ik. Als m'n kind het naar haar zin heeft,
zich goed voelt en goed verzorgt wordt vind ik het al snel goed! Of dat nou met leidster A of B is, prima! Later zal Elin vast haar voorkeur ontwikkelen maar ze zal er heus geen trauma aan over houden als ze een x iemand anders treft. Hier is het trouwens een vast team maar wel wisselende samenstelling. Ze zijn allemaal lief en gek op m'n kind O+

Elin laat ook van zich horen als ze honger heeft ja, is toch ook logisch en de bedoeling :+

Omen O+
pi_125109302
Liné drinkt ook 5 flessen van 180cc. Volgens de "regels" mag ze dat nog niet omdat ze nog geen 6 kilo is. Ze is net 4 kilo. Maar 150cc had ze niet genoeg aan. Dan kwam ze om de 2 uur ongeveer. Nu gewoon om de 4 a 5 uur!!

[ Bericht 19% gewijzigd door MeNicole2 op 10-04-2013 13:19:20 ]
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_125109617
Gelukkig is Bram al bijna 7 kilo. Dus die 180 mag hij dan ook wel echt. Maar het hoeft er niet in. Hij geeft zelf wel aan als hij genoeg heeft. Maar ik vind 180 wel een max per fles.
pi_125109995
Viktor drinkt 150 per fles en dan krijgt hij er 3 overdag weg bij de gastouder. Soms wil hij na 2 uur weer 150 en soms laat hij er dan 4 uur tussen. En ze heeft nog in haar vriezer een voeding voor het geval dat. 4 uur vind ik wel de max ertussen overdag.

Brammetje heeft Viktor flink ingehaald Tico. Wat heerlijk dat hij zo goed groeit! Heel ander gevoel dan Bij L zeker?
pi_125110198
Mango, knap van die tuitbeker. Sinds welke leeftijd snapt hij hem?

Zoe, balen dat het niet tegen alles helpt. Wat zei de ka?

Coco, dat is toch logisch, heeft niets met pittig te maken.

Omen, lief O+

MeNicole, lief O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125110285
Tuitbeker hier sinds een weekje! Hij grijpt hem dan ook zelf vast, zo lief. Eerst was het maar raar dat er iets uitkwam, maar de dag daarna zat hij ineens te lurken :D
Maar het is nog oefenen hoor, alleen wat slokjes thee of water om de boterham weg te spoelen. Er gaat nog geen halve beker in hoor!
pi_125110735
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 13:26 schreef Solagratia het volgende:
Viktor drinkt 150 per fles en dan krijgt hij er 3 overdag weg bij de gastouder. Soms wil hij na 2 uur weer 150 en soms laat hij er dan 4 uur tussen. En ze heeft nog in haar vriezer een voeding voor het geval dat. 4 uur vind ik wel de max ertussen overdag.

Brammetje heeft Viktor flink ingehaald Tico. Wat heerlijk dat hij zo goed groeit! Heel ander gevoel dan Bij L zeker?
Heel anders ja. Leyla dronk 100 tot 140 over een hele dag. Continu die stress dat ze zo slecht groeide.
pi_125111706
Jan geven we eten als hij er om vraagt. Alleen savonds pakken hem rond 20.00 uur ongeacht hij slaapt, etc. hij zit nu qua gewicht op 8,5 kg en krijgt per fles 210 wat eigenlijk altijd op gaat. Rond het middaguur meestal nog een zelf gemaakt fruithapje wat meneer met veel plezier opeet en de kamer doorwerkt... ;)
Hooray for boobies!
pi_125111919
Luuk pak ik overdag om de 3 uur. Hij s nu zo'n 7.5 kilo. Hij krijgt flesjes van 170 cc mee naar de gastouder. Hij krijgt daar om de 3 uur Heb wel gezegd dat ze eerder mag geven als Luuk dr om vraagt, maar Luuk vraagt zelf amper om voeding. Hij vindt het allemaal wel best. Ik maak hem regelmatig wakker voor voedingen. Als ik het aan hem laat zit ie denk ik al heel snel op 4 voedingen. Daar ben ik het nog niet mee eens.
De gastouder vond het maar gek. Hij moest grotere flessen en dan langer ertussen. Die is geen bv kindjes gewend. Ook vroeg ze wanneer ik aan fruithapjes wilde beginnen. Nog even niet dus.
*poef* nu is het weg
pi_125112728
Omen
Wat een knapperd

Tinu
Morgen kan ik bij de ka terecht, eerst moest ik 2weken wachten en werd later terug gebeld dat er morgen een plekje was vrijgekomen. Zus gaat mee

Grappig al die verschillen qua aantal voedingen
pi_125113492

Kijk m'n vriendje nou!

Echt ik ben zo blij dat ik nog even heb. Hij zou anders al op het kdv zitten als ik geen eigen dagen had.
pi_125113855
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:16 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk m'n vriendje nou!

Echt ik ben zo blij dat ik nog even heb. Hij zou anders al op het kdv zitten als ik geen eigen dagen had.
Oh O+ !
pi_125113910
oh wat een leuke foto Tico! Ik was ook heel blij met een maandje extra hier :D

En KJ! het gaat hier echt precies zo! Voeding overdag om de drie uur en zelf niet echt erom vragen. Slaapt hij 's nachts ook door?
pi_125114477
Tico en Omen, wat een prachtkinders O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125114608
Favo bezigheid: poes aaien! Alleen jammer dat poes er niet zo van gediend is :').

Ik moet hem dus continu bij dat mandje vandaan trekken. Obstakels ervoor neerleggen werkt al niet meer :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 10 april 2013 @ 15:58:08 #86
259886 pessie
pi_125114819
Mooiekinders omen, tico en phaidra!

Tico ik zie trekken van L in Bram, klopt dat?

Vanmorgen mn baby geshowed bij de vk's tijdens de nacontrole. Was leuk O+
pi_125115247
Nacontrole, daar ben ik nooit meer heen geweest. Na 4 maanden is het zeker een beetje laat voor nacontrole? :@

Tico, fijn hoor zo'n makkelijk ventje :Y Heerlijk dat je nog even hebt thuis met hem.
pi_125115278
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:58 schreef pessie het volgende:
Mooiekinders omen, tico en phaidra!

Tico ik zie trekken van L in Bram, klopt dat?

Vanmorgen mn baby geshowed bij de vk's tijdens de nacontrole. Was leuk O+
Ja Bram lijkt op leyla.
pi_125115490
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:51 schreef Phaidra het volgende:
Favo bezigheid: poes aaien! Alleen jammer dat poes er niet zo van gediend is :').

[ afbeelding ]

Ik moet hem dus continu bij dat mandje vandaan trekken. Obstakels ervoor neerleggen werkt al niet meer :D.
broekje O+

Leuke foto's MeNicole, Omen en Tico! O+
pi_125116512
quote:
17s.gif Op woensdag 10 april 2013 16:16 schreef Kyara het volgende:

[..]

broekje O+

Leuke foto's MeNicole, Omen en Tico! O+
Ja! Het staat zo leuk! Eigenlijk nog iets te groot, maar zolang hij kruipt zakken de bandjes niet af ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125118906
:D Phaidra
Hier zijn de katten ook de sjaak. Ze wennen er langzamerhand aan en ik leer S om zachtjes te aaien. Katten vluchten als ze t niet meer leuk vinden :+ en S kruipt erachteraan haha. De poes van m'n ouders is mega lief, S pakt haar vast en knuffelt echt O+ en poes vind het oke
pi_125119197
MeNicole en Tico wat een lieverds O+

Phaidra ik vind foto's van kinderen en huisdieren zo O+
pi_125119315
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 17:38 schreef Zoë23 het volgende:
:D Phaidra
Hier zijn de katten ook de sjaak. Ze wennen er langzamerhand aan en ik leer S om zachtjes te aaien. Katten vluchten als ze t niet meer leuk vinden :+ en S kruipt erachteraan haha. De poes van m'n ouders is mega lief, S pakt haar vast en knuffelt echt O+ en poes vind het oke
Andere kindjes kunnen helaas bevestigen dat deze poes niet wegvlucht als ze in het mandje ligt :+ :') Mijn plek, denkt de poes, ga jij maar weg...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125119460
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 17:47 schreef Omentielvo het volgende:
MeNicole en Tico wat een lieverds O+

Phaidra ik vind foto's van kinderen en huisdieren zo O+
Ik heb nog een leuke van afgelopen weekend:

De andere kat is een stuk gemoedelijker (even oud als I ongeveer) en vindt het geen probleem als er aan zijn staart getrokken wordt _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125122582
Arme katten :D
pi_125125575
Wat een leuke foto's van Bram en I.

Kj, goed dat je dan een maximum tijd aanhoudt voordat je gaat voeden.

Sola, na 4 maanden is het idd laat voor nacontrole.

Tico, kan me voorstellen, dat je blij bent met Bram zijn goede drinken en met je extra vrije tijd aansluitend aan je verlof.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125127037
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 13:35 schreef Mangostine het volgende:
Tuitbeker hier sinds een weekje! Hij grijpt hem dan ook zelf vast, zo lief. Eerst was het maar raar dat er iets uitkwam, maar de dag daarna zat hij ineens te lurken :D
Maar het is nog oefenen hoor, alleen wat slokjes thee of water om de boterham weg te spoelen. Er gaat nog geen halve beker in hoor!
Ja hier precies hetzelfde Mango!
Alleen ik doe gewoon water, vindt ze ook heel lekker en vooral interessant. Ben met thee toch bang dat haar tandjes op den duur verkleuren..

Mijn dochter heeft vandaag alleen sochtends een uur geslapen en de rest van de dag gewoon niet :o
  woensdag 10 april 2013 @ 20:56:38 #98
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_125127143
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:16 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk m'n vriendje nou!

Knapperd! O+ Hij lijkt wat slanker te zijn geworden in zijn gezicht of niet?

Mijn stevige heeft inmiddels bijna zijn geboortegewicht verdubbeld :o , afgelopen maandag 3 maanden en 7 kilo schoon aan de haak bij 61,6 cm. Grote bink! O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_125127468
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 20:56 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Mijn stevige heeft inmiddels bijna zijn geboortegewicht verdubbeld :o , afgelopen maandag 3 maanden en 7 kilo schoon aan de haak bij 61,6 cm. Grote bink! O+
Ja, hij zakt heel rustig naar het gemiddelde lijntje. Lengte en gewicht dat bij elkaar hoort.
  woensdag 10 april 2013 @ 21:04:09 #100
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_125127642
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, hij zakt heel rustig naar het gemiddelde lijntje. Lengte en gewicht dat bij elkaar hoort.
Ja dat moet die van mij ook maar even doen, want die schiet straks zowat de curve uit :+ .

Lengte naar gewicht:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_125128185
Tico, wat een mooie foto van Bram! Ik ben benieuwd hoe je andere kindjes eruit zien eigenlijk.

Leuk die katten foto's! F. is ook weg van onze poezen. Laatst had ze al een pootje te pakken :P Wij hebben een zo'n lobbes die het allemaal wel prima vindt, en een poes die wat feller is maar die is zo snel die krijgt ze toch niet te pakken haha.

En Riley en Liné! O+ Wat een knappe meiden!

Over voedingen gesproken. F. krijgt nu om de 4u een voeding, en dan 4 in totaal. 7-11-15-19u. De eerste is nog bv en de rest 180/6 kv.

Ik voel me zielig:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125128354
Babyzwemmen. Daar zijn alleen maar mama's!!! Als je ergens herkenning kan vinden is het wel daar!
  woensdag 10 april 2013 @ 21:17:26 #103
258612 nytar
boys boys boys
pi_125128569
Of zondagmorgen vroeg, ook meestal alleen ouders die vroeg op zijn.
En als je geen badpak wilt, er zijn ook leuke tankini's.
pi_125128593
Kwisted, ik kan je helaas niet blij maken want met mijn navel is het niet meer goedgekomen. Wel heb ik daarom mezelf een mooi badpak beloofd (ik vind ze mooi tenminste) Wel duur :P

Klik
pi_125128792
Ik juich even voor mezelf want ik ben zo trots op mijn baby! Hij is vanavond binnen tien minuten en zonder speen lekker in slaap gevallen! Beide zaken waren helemaal geen doel maar gewoon ontspannen in slaap vallen zonder tig keer speen terugstoppen (door mij), speen eruithalen (door hem) en zonder zich tegen de slaap te te verzetten was zo lang geleden! *O* *O* *O*

Ook heeft hij vanaf dat ik thuiskwam na werk nonstop gelachen en gezellig gedaan dus t was heerlijk vandaag O+ O+ O+
pi_125129127
Kwisted, ik kan er wel de dooddoener ingooien dat je er wel iets heel moois voor terug hebt gekregen, maar daar schiet je niks mee op waarschijnlijk. Accepteren is het enige dat helpt maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Babyzwemmen is een goeie denk ik, en misschien helpt het dat er daar heel veel mama's zijn die hun zwangerschapskilo's nog niet kwijt zijn en jij er wel loeistrak eruit ziet?!
Verder, push up bovenstukje, een tankini of anders een badpak zoals Sola voorstelt?

Edit: Isis, wat voor app is dat?

Edit 2: tuitbekers, jeetje wat lijkt dat nog ver weg! Ik ben net gewend aan fruit...! Ik gooi mijn vraag er nog eens in: hoeveel fruit/groente geef je een baby van zes maanden ongeveer?
  woensdag 10 april 2013 @ 21:45:13 #107
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_125130476
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:26 schreef Mineola het volgende:

Edit: Isis, wat voor app is dat?

Edit 2: tuitbekers, jeetje wat lijkt dat nog ver weg! Ik ben net gewend aan fruit...! Ik gooi mijn vraag er nog eens in: hoeveel fruit/groente geef je een baby van zes maanden ongeveer?
Het is die van TNO iGrow. Ik vind het wel fijn dat deze gewicht tegen lengte afzet wat Graphico (ook mooi!) dan weer niet heeft.

Ben je net begonnen met fruit en groente? Dan echt maar een paar lepeltjes per keer de eerste dagen. Na een weekje at Olivia een half potje ongeveer en pas na een maand een klein potje. Maar ligt erg aan de behoefte/interesse van je kind. Gewoon proberen, als hij veel fruit en groenten eet, gaat hij vanzelf minder melk drinken.

Die badpakken zijn echt mooi Sola!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_125131216
Kwisted ik heb geen striemen en geen rare navel, heb ik ook tijdens de zwangerschap niet gehad, maar niet meer het figuur van voor de zwangerschappen. Misschien idd een leuk badpak kopen.

*G* voor Minneola's mini, de fijne avond en het goede inslapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125131953
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:21 schreef Mineola het volgende:
Ik juich even voor mezelf want ik ben zo trots op mijn baby! Hij is vanavond binnen tien minuten en zonder speen lekker in slaap gevallen! Beide zaken waren helemaal geen doel maar gewoon ontspannen in slaap vallen zonder tig keer speen terugstoppen (door mij), speen eruithalen (door hem) en zonder zich tegen de slaap te te verzetten was zo lang geleden! *O* *O* *O*

Ik ben jaloers .. Dat wil ik ooit ook nog bereiken :P
Komt goed :) ... Ze heeft hem nu nog veel te graag :)
pi_125132173
Speen krijgt Bram al niet meer. Je kan het echt beter heel jong al afleren dan dat ze als dreumes, peuter nog de hele dag met het ding inlopen. Heg is echt echt echt zo funest voor de spraakontwikkeling.
pi_125132267
Ik heb wel striemen en nog lang m'n figuur niet terug. Maar ik ga echt geen badpak kopen. Ik heb 3 kinderen en dat kun je zien. Daar ben ik ook wel trots op.
pi_125132323
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:18 schreef Solagratia het volgende:
Kwisted, ik kan je helaas niet blij maken want met mijn navel is het niet meer goedgekomen. Wel heb ik daarom mezelf een mooi badpak beloofd (ik vind ze mooi tenminste) Wel duur :P

Klik
Inmiddels is mijn navel wel weer ok (nog wel slapper dan eerst, maar dat zie je zo op het eerste oog niet), maar ik heb mezelf ook een topvintage badpak kado gedaan :Y Zit echt heel mooi!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125132407
M'n navel heb ik een beetje verpest nu. Ik heb m'n piercing er eigenhandig doorheen geramd. Onwijs ontstoken dus. :')
pi_125133671
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:07 schreef Ticootje het volgende:
Speen krijgt Bram al niet meer. Je kan het echt beter heel jong al afleren dan dat ze als dreumes, peuter nog de hele dag met het ding inlopen. Heg is echt echt echt zo funest voor de spraakontwikkeling.
Zo snel mogelijk afleren ben ik met je eens. Mijn oudste had echter nog tot deze week een speen (alleen voor de nacht) maar heeft echt een prima spraakontwikkeling dus het hoeft niet.

En wat een heerlijk mannetje is Bram.
pi_125136501
Wat een leuke foto's zag ik weer!

Speen zo snel mogelijk afleren ben ik ook voor. Maar O. Is nu nog helemaal fan van z'n speen. Dus heb mezelf voorgenomen straks gewoon geen 6+ maanden speen te kopen! (Of t ook gaat lukken mag je over drie maandjes nog een keer vragen;) )

En niet onzeker zijn over lichamen, je hebt een kind gebaard en daar mag je trots op zijn!! Dus ik ga binnen een maand vol trots m'n overtollige zwangerschapskilos en m'n keizersnedelitteken showen in de sauna!

Tnx voor jullie adviezen over de voedingen. Eigenlijk moet ik ook gewoon op m'n gevoel afgaan en niet zo onzeker zijn over die voedingen... (O. Weigerde na z'n geboorte te drinken en heeft bijna twee weken via sonde z'n drinken gehad, dus vandaar die onzekerheid).
Trouwens ben stiekem wel benieuwd naar de moeders met 5 flessen, houden jullie een tijdschema aan en zo ja welke ;)

Zo en nu tijd om te slapen, hopelijk een goede nacht voor jullie :)
pi_125139842
Pff, voel me een beetje verloren in dit topic omdat ik zo weinig mensen ken :@ Eigen schuld, volg dit topic nauwelijks en post ook weinig. Mijn meisje wordt over 3 weken 1 jaar.

Kwisted; ik zou het advies opvolgen van de dames hierboven. Je hebt hele mooie badpakken :Y

Ticootje; als iedereen de guts had die jij hebt ;)

:W
pi_125142834
Kwisted :*
Waarsch kijken anderen niet met dezelfde 'ogen' als jij naar je buik en lichaam. Maar begrijp je onzekerheid wel. Mooie (en waarsch wat duurdere) zwemkleding voel je je misschien wat zekerder in (zoals de badpakken van de link van Sola)

Wat goed mineola!

Ticootje :o Auw!

Xanteh
over 3weken al :s)

*O* wij zitten gezellig met een broodje naar K3 te luisteren. Hier geen ochtendhumeur.. om 11u afspr bij de ka.
pi_125142840
Loj toen wij nog op vijf flessen zaten hield ik wel een soort van schema aan. Ik heb nooit echt geleerd te kijken naar hongersignalen zoals je dat bij bv doet. En eerlijk? Ik zou het nu nog niet weten.. anders dan dat Djenna blijft piepen en de speen geen troost biedt. Maar volgens mij ben je dan al vrij 'laat'. Om die reden houd ik dus vrij vaste tijden aan. Tenzij ze slaapt. dan laat ik haar lekker liggen. Met vijf flessen zaten we op 7/11/15/19/22. Nu nog op 7/11/15/19. Het zijn echt ongeveer tijden.. soms een half uurtje eerder of later.

Speen krijgt Djenna eigenlijk alleen met slapen of als ze piept. Dan is ze gelijk tevreden. Ga er maar vanuit dat het haar nu nog troost en veiligheid biedt. Ik leg haar altijd zonder speen te slapen.. maar meestal moet ik dan toch terug omdat ze blijft piepen. Eenmaal speen en ze is zo vertrokken. Ze is bijna 6 maanden en mijn voornemen is ook om geen nieuwe speen meer te kopen. Ik kijk wel aan hoe het gaat, maar heb mezelf voorgenomen om tussen 9 maanden en een jaar echt af te bouwen, mits eerder niet gelukt is. Dat ze dan met haar verjaardag speenvrij is. We zullen zien :)
Ik laat haar er nu iig niet om huilen omdat ik weet dat ze meteen tevreden is als ze hem nu heeft. Nog veel zuigbehoefte en dat is prima :)
pi_125142842
Vind hongersignalen nogsteeds wel lastig. S 'vraagt' bijna nooit om eten, ik bied haar regelmatig iets aan.

Twinkle
Lijkt me ook lastig om een speen af te bouwen. Soms mis ik wel zoiets als een speen :@ maar ik wilde S geen speen geven & vriend wel. Ik had misschien niet zo koppig moeten zijn
pi_125142942
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:07 schreef Loj het volgende:
Wat een leuke foto's zag ik weer!

Speen zo snel mogelijk afleren ben ik ook voor. Maar O. Is nu nog helemaal fan van z'n speen. Dus heb mezelf voorgenomen straks gewoon geen 6+ maanden speen te kopen! (Of t ook gaat lukken mag je over drie maandjes nog een keer vragen;) )

En niet onzeker zijn over lichamen, je hebt een kind gebaard en daar mag je trots op zijn!! Dus ik ga binnen een maand vol trots m'n overtollige zwangerschapskilos en m'n keizersnedelitteken showen in de sauna!

Tnx voor jullie adviezen over de voedingen. Eigenlijk moet ik ook gewoon op m'n gevoel afgaan en niet zo onzeker zijn over die voedingen... (O. Weigerde na z'n geboorte te drinken en heeft bijna twee weken via sonde z'n drinken gehad, dus vandaar die onzekerheid).
Trouwens ben stiekem wel benieuwd naar de moeders met 5 flessen, houden jullie een tijdschema aan en zo ja welke ;)

Zo en nu tijd om te slapen, hopelijk een goede nacht voor jullie :)
Onze bijna-10-maanden-uk doet nog steeds met een speen van 0-6 maanden :D. Ook alleen 's nachts in bed trouwens, erbuiten taalt hij er niet naar. Van mij mag hij hem voorlopig nog wel houden :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125142954
Overdag speen geven omdat hij piept ben ik nooit aan begonnen trouwens, maar dat is me bv misschien wel makkelijker. Hij mag namelijk wel altijd drinken als hij wil. Tegenwoordig piept hij vooral als hij gefrustreerd is of als ik hem zeg dat iets niet mag (en hem dan uit de situatie haal). Dan mag hij best even boos zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 11 april 2013 @ 07:21:45 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125143050
M heeft ook alleen een speen in bed. Vind dat ook niet zo'n probleem. Maar soms zie je van die 3 jarigen nog met zo'n stop rondlopen en dat ziet er ook echt niet uit. :X

Dames hebben wel een speen maar houden hem niet lekker in,
  donderdag 11 april 2013 @ 07:57:45 #123
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125143299
Hier ook speen in bed, auto en wandelwagen. Ik ben er blij mee want ze heeft/had een enorme zuigbehoefte en voorheen zaten wij uren met onze pink in haar mond. Voorlopig zie ik afbouwen dan ook niet zitten :) helemaal niet nu ze ineens steeds doorslaapt *O*. Ze heeft nog geen tanden want dan zou ik er misschien anders over gaan denken.
pi_125143322
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 07:21 schreef Kyara het volgende:
M heeft ook alleen een speen in bed. Vind dat ook niet zo'n probleem. Maar soms zie je van die 3 jarigen nog met zo'n stop rondlopen en dat ziet er ook echt niet uit. :X

Dames hebben wel een speen maar houden hem niet lekker in,
Daar gaat het vooral om he? De hele dag met die fup lopen. Wij stonden dat toe bij jen. Als ik iets kon terugdraaien.
  donderdag 11 april 2013 @ 08:13:32 #125
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125143437
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 20:56 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

En hoe gaat het met jou?
  donderdag 11 april 2013 @ 08:15:18 #126
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125143460
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 08:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Daar gaat het vooral om he? De hele dag met die fup lopen. Wij stonden dat toe bij jen. Als ik iets kon terugdraaien.
Ja dat kan ik me voorstellen. Het ergste vind ik nog die avent spenen, dan is ook meteen het halve gezicht bedekt.
pi_125143542
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 08:15 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja dat kan ik me voorstellen. Het ergste vind ik nog die avent spenen, dan is ook meteen het halve gezicht bedekt.
Ik vond het zo lief staan.

Leyla en Bram hebben beiden een maand of 2 een speen gehad. Nu heb ik wel makkelijk praten, ze duimen allebei. Maar dat gaat in het begin ook met veel frustratie, moeilijk om die duim te vinden.
pi_125143692
Maar is duimen dan niet slecht voor de spraak?
Wel voor het gebit toch? Wel handig, je duim heb je altijd bij. Maar dat lijkt me ook moeilijk om weer af te leren. Ik heb een vriendin van 20 en die duimt nog steeds :o

F.leur krijgt haar fiepje alleen in bed en in de maxi cosi. Ik weet nog niet tot wanneer. Tot ik haar er te groot voor vind denk ik.

Hier een slechte nacht. 3u even wakker, 4.30u best even wakker. Dit is al de 2e nacht op een rij dat ze rond half 5 best lang en hard moet huilen. Fiep werkt niet, troosten werkt ook niet, de borst helpt wel.. maarja ik ben eigenlijk aan het afbouwen -O-
  donderdag 11 april 2013 @ 08:49:44 #129
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125143794
En een klein flesje maken Kwis ipv de borst?

Af en toe duimt E ook maar dat biedt bij haar niet de troost die de speen wel doet. Volgens mij is zowel duimen als spenen niet al te best voor het gebit. Ach, volgens mij blijft mijn kind tandloos :+
pi_125143893
Kwisted
Vervelend, wil je helemaal stoppen met bv of nogsteeds smorgens voeden?
pi_125144032
Zo ff snel tussendoor. Op Ow z'n nichtje van bijna twee aan t passen, en dat gaat eigenlijk erg makkelijk en is vooral erg gezellig! Iemand die terugpraat ;)

Alleen Toen Ow net helemaal onder de poep zat was t ff lastig ;)
pi_125144748
quote:

[..]

Daar groeien ze vanzelf in :) ik zag ook laatst een paar ienieminie foto's terug, dat zag er idd echt niet uit

Speen krijgt hij hier alleen in bed, evt box of bij overstuur. Ik ben vrij streng ermee, man is wat makkelijker, maar we willen allebei absoluut geen kind met de hele dag een speen in zn gezicht. Dus als hij het nu zelf al niet meer hoeft, alleen maar mooi dus dat zal ik zeker stimuleren. Hij leek vorige week even te duimen, maar volgens mij was dat meer kauwen op zn vingers. Dat doet hij het liefst op dit moment, echt álles verdwijnt in zn mond nu.

Isis, inderdaad, hoe gaat het met jou? En over fruit, hij krijgt nu peer sinds een week, idd begonnen met een paar hapjes en nu eet hij een klein peertje (gepureerd met wat water) helemaal op. Gaat er in alsof het niks is, meneer kijkt er niet op of om van.
Maar is dat niet veel? Het is toch bijvoeding, of is het wel de bedoeling dat fruit een voeding gaat vervangen?

App ga ik downloaden, ziet er goed uit!

Kwis, hoe komt het dat ze wakker wordt? Honger? Troost? Wat Zoe zegt, wil je echt helemaal stoppen? Ik zou kiezen voor de makkelijkste weg op dat moment en haar gewoon aanleggen :@ , maar ja, als je wil stoppen is dat misschien niet zo slim. En als je man haar troost, werkt dat?
Denk dat je moet bepalen wat je belangrijker vindt, dat ze weer lekker (door)slaapt of dat ze van de borst af is, en je daarop richten.
pi_125144915
Ik heb geduimd vroeger en had vijf verschillende beugels nodig om het weer een beetje recht te krijgen allemaal :+
Wil niet weten wat het gekost heeft voor mijn ouders.

Mineola Djenna krijgt vanaf vier maanden bijvoeding hier. Ze is nu 5,5 maand en elke dag gaat er een heel fruitatuk in (wel gepureerd) en rond vihf uur groente. Dus of een banaan, peer, appel. Noem maar op. Volgens mij is de jouwe bijna even oud als Djen toch? Hoeveel groente ze krijgt durf ik niet uit te drukken in grammen. Ik kook aan het begin wat bloemkool/broccoli/wortel etc. en dat verdeel ik over bakjes. Maar diezelfde bakjes gebruik ik ook voor fruit en die vul ik dan ongeveer evenveel als met groente. Dus das al heel wat!
  donderdag 11 april 2013 @ 09:53:10 #134
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125144917
Oh, wat ik nog wilde toevoegen, als je een flesje maakt dan merk je wel of het honger is of alleen troost. Borst geeft natuurlijk ook troost en niet alleen melk. Op een gegeven moment merkte ik bij Elin dat ze eigenlijk geen dorst had maar ook genoegen nam met even knuffelen, speen en dan weer ging slapen.

Mineola, volgens mij duurt het echt wel even voordat bijvoeding een voeding vervangt. Althans, bij mijn dame van 8 maanden vervangt het echt nog geen fles terwijl ze best goed eet. We gaan nu proberen of ze naar 3 flessen kan en dat een broodje (of 2, kleine smulpaap O+) dan een fles vervangt.
  donderdag 11 april 2013 @ 10:05:41 #135
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125145207
Ik geef Luna zelden een speen, maar ja, ze huilt ook bijna niet. Eens in de zoveel dagen huilt ze een paar minuutjes. De laatste keer dat ze huilde was afgelopen dinsdag toen ze 2 prikjes kreeg bij het consultatiebureau. Toen huilde ze een minuutje, nog niet eens denk ik. Zelf heb ik er zeker 5 minuten om gehuild... ;( :')
  donderdag 11 april 2013 @ 10:13:39 #136
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125145405
Ik had bij M eigenlijk zijn speen rond het 1e jaar willen afleren. Maar ja, toen kwam de tweeling en dat was al een flinke verandering.

Bij M hebben we hem trouwens juist een speen gegeven toen hij wilde gaan duimen. Dit omdat de speen inderdaad makkelijker af te leren is dan duimen (dit overigens op advies van mijn schoonmoeder, die logopediste is en er dus ook wel kijk op had).

M. kreeg trouwens de fles maar daarbij kon ik wel heel makkelijk hongersignalen van andere huiltjes onderscheiden. Misschien ook omdat hij de eerste 10 weken naast me heeft gelegen 's nachts en de eerste 6 weken op me heeft gelegen overdag :')
pi_125145869
Liné heeft der speen steeds minder. Ze valt steeds vaker zo in slaap. Matthias daarin tegen.. We wilden het al zovaak afbouwen. Maar iedere keer kwam er iets tussen. Eerst in ziekenhuis, toen thuis gips, toen ziek, Liné geboren, weer ziek. In de vakantie van R gaan we echt doorpakken. Hij heeft hem eigenlijk alleen in bed maar ik vind dat ik het aan zijn tandjes kan zien en dat word me te gek!!
  donderdag 11 april 2013 @ 10:39:38 #138
381212 Gulara
From the future
pi_125146087
Pffff, gewoon niet slapen overdag behalve als iemand met hem loopt. Als ik mazzel heb afentoe eens een kwartiertje.
Werkelijk altijd honger. En verder veel huilen wat krijsen wordt als er niet met em gelopen/gevoed wordt.
;( :'(

Einde dagboek-/stoomafblaaspost :@
pi_125146110
Ohh Kwisted je spoilerstuk is zo herkenbaar :* Ik wil eigenlijk zoals Tico zegt gewoon in bikini, want ik heb een kind gebaard hoor! Maar vind het ook zo moeilijk :@ heb al badpakken gekeken...

quote:
:D Mijn mini heeft avent spenen! wist niet dat die veel groter waren dan de anderen. Hij spuugt m trouwens vlak voor zn diepe slaap altijd uit.

Flesjes gaan hier om de 4 uur, 120 cc. Soms tussendoor een klein flesje met 30 cc. Hele enkele keer drinkt hij 150 weg, maar als ik dat iedere fles doe zit hij al aan zn max voor de dag.
5 flesjes lukt nog niet. Ik heb m voor t slapen wel eens 150 aangeboden maar dan slaapt hij niet langer. -O- (hij hoeft nog niet door te slapen natuurlijk, maar soms lijkt het alsof alle baby's in mijn omgeving doorslapen behalve die van mij)
  donderdag 11 april 2013 @ 11:24:32 #140
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125147414
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:40 schreef Fieder het volgende:
(hij hoeft nog niet door te slapen natuurlijk, maar soms lijkt het alsof alle baby's in mijn omgeving doorslapen behalve die van mij)
Mijn baby sliep toen ze de leeftijd had van jouw baby ook nog niet de hele nacht door hoor. Eén á twee keer per nacht gaf ik haar toen een fles. Dat echte doorslapen is bij mijn baby pas rond de 3 maanden gekomen.

Op 20 april wordt ze alweer 4 maanden. :)
  donderdag 11 april 2013 @ 11:42:04 #141
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125147965
quote:
3s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:24 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Mijn baby sliep toen ze de leeftijd had van jouw baby ook nog niet de hele nacht door hoor. Eén á twee keer per nacht gaf ik haar toen een fles. Dat echte doorslapen is bij mijn baby pas rond de 3 maanden gekomen.

Op 20 april wordt ze alweer 4 maanden. :)
Dat is niet 'pas' hoor :D. Hartstikke knap als een kindje zo jong al kan doorslapen maar niet standaard. Ik geloof dat ze tot een half jaar een nachtvoeding nog nodig (kunnen) hebben. Dus als ze voor die tijd doorslapen is dat eigenlijk juist afwijkend ;)

Mijn dame sliep ook een tijdje door rond de 3/4 maanden maar daarna ging dat over en had ze echt weer een nachtvoeding nodig. Nu slaapt ze sinds 2 weken vaker een nachtje door en ze is nu 8,5 maand.
  donderdag 11 april 2013 @ 11:52:49 #142
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_125148300
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:39 schreef Gulara het volgende:
Pffff, gewoon niet slapen overdag behalve als iemand met hem loopt. Als ik mazzel heb afentoe eens een kwartiertje.
Werkelijk altijd honger. En verder veel huilen wat krijsen wordt als er niet met em gelopen/gevoed wordt.

Einde dagboek-/stoomafblaaspost
Gulara, wat sneu. :(
Huilt hij vooral als hij plat ligt? Al eens gezocht op reflux?
Heb je geen overproductie?
Misschien heeft hij krampjes?

Sterkte! :*

Hier gaat alles prima. Bolle henkie probeert te rollen maar heeft de zwaartekracht nog een beetje tegen. :D Hij is 7,5kg schoon aan de haak en iets van 68cm denk ik; meneer was vergeten om hem te meten op het CB.
Er staan 4 tanden op doorbreken. Z'n hoektanden, net als bij E!
En verder lacht en kletst hij de hele dag. O+
A grand adventure has begun.
  donderdag 11 april 2013 @ 12:21:53 #143
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125149281
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:42 schreef Tante_Soesa het volgende:
Dat is niet 'pas' hoor :D. Hartstikke knap als een kindje zo jong al kan doorslapen maar niet standaard. Ik geloof dat ze tot een half jaar een nachtvoeding nog nodig (kunnen) hebben. Dus als ze voor die tijd doorslapen is dat eigenlijk juist afwijkend ;)

Mijn dame sliep ook een tijdje door rond de 3/4 maanden maar daarna ging dat over en had ze echt weer een nachtvoeding nodig. Nu slaapt ze sinds 2 weken vaker een nachtje door en ze is nu 8,5 maand.
Ow o.k. :D, toen ik destijds aan mensen vertelde dat ik één á twee keer per nacht uit bed ging voor de fles, reageerden mensen daar altijd verbaasd op, vandaar! :D
pi_125149404
Gulara wat lastig, krampjes? En ik las ergens dat babies tot 6 weken steeds meer gaan huilen en dat het daarna langzaam afneemt. Ik vond dat vreemd genoeg geruststellend toen M. zo klein was. Zo van komt goed ofzo. Niet dat je daar nu wat aan hebt, maar toch.

Net bij het cb geweest, 6 maanden, geen prikjes :) , M. groeit goed, 8550 g en 67 cm. Had nu wel een stomme cb-arts (vond ik dan).
M. had al lang bijvoeding moeten krijgen, dat ik blij was dat ik er een (veel te klein beetje aldus arts) pap in kreeg was echt niet goed. Brood eten moest ie, en 200cc pap en fruit en warm eten...
Dat ik vond dat ie pas net aan bijvoeding toe was (pap lekker herkenbaar) en het daarvoor nog op een krijsen zette bij het zien van de lepel en dat ik geen zin had om het te forceren begreep ze niet.

Oja en drinken uit een beker (zonder tuitje!) moest gewoon kunnen. Whut ze wil hem na elke keer drinken weer in bad hebben ofzo. In het papiertje van het cb stond vanaf 12 maanden, maar volgens haar moest het met 5 ook kunnen.... Nou m. echt niet hoor.

Maar goed heb (voor de tukkers onder ons) joajoa gezegd, en doe lekker wat ik zelf goed vind. :) :6
  donderdag 11 april 2013 @ 12:46:30 #145
258612 nytar
boys boys boys
pi_125150056
Groot gelijk zolena!

Ik trof het beter bij het CB vandaag.
Met 4 mnd 6870 gr en 63 cm. Zelf maar gezegd dat we pas met 6 maanden willen beginnen met bijvoeden, maar dat we hem wel af en toe latten sabbelen op een stuk appel of peer. Allemaal prima!
  donderdag 11 april 2013 @ 13:08:17 #146
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125150839
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:21 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ow o.k. :D, toen ik destijds aan mensen vertelde dat ik één á twee keer per nacht uit bed ging voor de fles, reageerden mensen daar altijd verbaasd op, vandaar! :D
Ah, joh, sommige mensen hebben ook gewoon geen idee (meer). Mijn moeder vond het ook maar raar dat ik op verzoek borstvoeding gaf en dat we er 's nachts nog uit moesten voor E. Toen ze dus een maand of 2 was :'). En dat terwijl ze dus zelf ook 2 kinderen heeft grootgebracht! Volgens mij vergeten mensen al snel hoe het ook alweer was.

Nee, nachtvoeding/wakker worden 's nachts is voor kleintjes echt heel normaal. Dus Fieder, het is helemaal niet raar dat jouw L. wakker wordt 's nachts hoor!
pi_125151204
Jeutje Zolena jij hebt het ook getroffen vandaag dan.. not! Jezus op die leeftijd al uit een gewone beker drinken. Ik zie het Djen nog niet eens uit een tuitbeker doen.. laat staan uit een gewone beker. Lekker heen laten doen hoor!
  donderdag 11 april 2013 @ 13:20:34 #148
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125151281
Heb je 't al eens geprobeerd Twink? Denk dat 5 maanden wel heel jong nog is hoor, maar Elin kan eigenlijk al behoorlijk goed uit zowel een gewone als tuitbeker drinken! Tuitbeker moest ze even doorkrijgen maar een gewone beker ging al meteen verrassend goed (denk dat ze maand of 6,5 was toen ik dat probeerde). Ze vind het ook echt heel erg leuk om te doen, d'r mondje gaat steeds open O+. Het is wel een knoeiboel maar ach... :)
pi_125151763
Halve dag zit er nu op. En het weggaan was nu moeilijker dan bij de wendagen. Alles had ik prima gered, maar toen ik op het punt stond om weg te gaan poepte Riley haar luier vol. Mocht ik haar nog even gauw verschonen :D
En ik ben net even langs het KDV gegaan om bv te geven. Mijn borsten waren daar erg blij mee. En Riley ook.
pi_125151867
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:27 schreef As1981 het volgende:

[..]

Zo snel mogelijk afleren ben ik met je eens. Mijn oudste had echter nog tot deze week een speen (alleen voor de nacht) maar heeft echt een prima spraakontwikkeling dus het hoeft niet.

En wat een heerlijk mannetje is Bram.
Hadden we hier ook. Speen tot 3 jaar maar toen alleen nog s'nachts. en zijn taal en spraak zijn super. Wel begonnen zijn tanden krom te staan, dus afgebouwd. Volgens mij gaat het ook makkelijker met afbouwen als ze jonger zijn. Heeft ons een paar moeilijke nachten gebracht.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125151980
Xanteh, hier ook nog maar iets van 3 weken en dan wordt hij een. Volgens mij is de onze een paar dagen ouder toch?

Joidoipoi, fijn, dat ze zo weinig huilt.

Gulara, sterkte. Hopelijk voelt ze zich gauw beter.

Keshet, fijn dat het zo goed gaat.

Zolena, rare wvk bij het cb.

Nytar, jij trof het beter.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 11 april 2013 @ 13:43:56 #152
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125152133
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:08 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ah, joh, sommige mensen hebben ook gewoon geen idee (meer). Mijn moeder vond het ook maar raar dat ik op verzoek borstvoeding gaf en dat we er 's nachts nog uit moesten voor E. Toen ze dus een maand of 2 was :'). En dat terwijl ze dus zelf ook 2 kinderen heeft grootgebracht! Volgens mij vergeten mensen al snel hoe het ook alweer was.

Nee, nachtvoeding/wakker worden 's nachts is voor kleintjes echt heel normaal. Dus Fieder, het is helemaal niet raar dat jouw L. wakker wordt 's nachts hoor!
Die nachtflesjes waren ook eigenlijk standaard 2 keer. Het was meer dat ikzelf meestal na 2 á 3 uurtjes in bed liggen maar ging opstaan, omdat het slapen toch niet lukte en dan was er dus voor mijn gevoel maar 1 nachtflesje, omdat het volgende flesje voor mijn gevoel alweer bij de dag hoorde. :D
pi_125155034
Ik heb normaal een hele aardige wvk, maar dit was de invaldokter ofzo. En soesa wat snel al zeg met beker, m. begint net met het flesje een beetje vasthouden als hij aan het drinken is en dat gaat ook niet altijd heel soepel.
M. slaapt trouwens ook niet altijd door (vannacht niet bijvoorbeeld) maar meestal wel. Cb-arts ook ja als je nou altijd pap en warm eten geeft dan slaapt hij wel altijd door, zo gaat dat. Joajoa... En hij slaapt meestal wel door alleen vandaag even niet :6
Ik wil de gewone wvk weer terug. :(

Oja en zwemmen met mini wil ik ook nog steeds gaan doen. Maar het was steeds zo koud en hij was verkouden, maar het wordt weer warm dus maar eens zo'n zwemluier gaan kopen. En druk maken over mijn niet gladde buik doe ik niet. Je moet voor de lol eens om je heen kijken in het zwembad en zeker jij kwisted, zoveel afgevallen je navel valt vast niet veel mensen op.
  donderdag 11 april 2013 @ 14:58:05 #154
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125155254
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:52 schreef Zolena het volgende:
Ik heb normaal een hele aardige wvk, maar dit was de invaldokter ofzo. En soesa wat snel al zeg met beker, m. begint net met het flesje een beetje vasthouden als hij aan het drinken is en dat gaat ook niet altijd heel soepel.
M. slaapt trouwens ook niet altijd door (vannacht niet bijvoorbeeld) maar meestal wel. Cb-arts ook ja als je nou altijd pap en warm eten geeft dan slaapt hij wel altijd door, zo gaat dat. Joajoa... En hij slaapt meestal wel door alleen vandaag even niet :6
Ik wil de gewone wvk weer terug. :(

Oja en zwemmen met mini wil ik ook nog steeds gaan doen. Maar het was steeds zo koud en hij was verkouden, maar het wordt weer warm dus maar eens zo'n zwemluier gaan kopen. En druk maken over mijn niet gladde buik doe ik niet. Je moet voor de lol eens om je heen kijken in het zwembad en zeker jij kwisted, zoveel afgevallen je navel valt vast niet veel mensen op.
E. houdt d'r fles ook niet zelf vast :). En uiteraard heeft ze wel hulp nodig he, ik hou de beker vast zodat 'ie goed hoog blijft anders zuigt ze alleen lucht naar binnen :)

Ik heb ook nog niet gezwommen met d'r :@. Wat je zegt, ze is non-stop verkouden geweest sinds half dec! Nu is ze niet verkouden meer dus als het ff meezit ga ik morgen met d'r zwemmen. Het babyzwemmen is alleen tussen 09:45 en 10:45 en ze slaapt meestal tussen 9 en half 11.... We zien 't wel :). Druk maken over flabberbuik doe ik ook niet!
  donderdag 11 april 2013 @ 15:48:19 #155
381212 Gulara
From the future
pi_125157128
Wij gaan over een paar weken ook een paar dagen weg. Ben benieuwd of ik me nog een beetje in m'n bikini kan proppen. En hier ook een gekke navel. En die rare bruine streep. }:| Heel appetijtelijk vind ik het niet. Ach misschien is het hier tegen die tijd wel echt herfst en is het te koud voor een bikini.

Zolena wat een rare arts zeg. Inderdaad een gevalletje: "Ja en Amen, ene oor in en andere oor uit."

En hier slaapt Pi ook niet door. Vind ik ook niet zo belangrijk. Soms lijkt het haast alsof 's nachts doorslapen het allerbelangrijkste is voor nieuwe ouders. Terwijl als het alleen een kwestie van voeden en weer slapen is het allemaal best wel meevalt.

En bedankt voor de support. Zat er echt even doorheen. Gek joh, pre-moederschap zat ik eigenlijk nooit ergens doorheen. Dus het is even wennen. :P
Uiteraard sliep Pi vervolgens uuuuren zelfstandig op de bank. En ook nu na de abondwandeling ligt hij weer te slapen. 8)7

Ik twijfel daarom ook over reflux, want hij kan 's nachts wel in z'n bedje slapen (ik hou hem wel nog eerst 15 à 20 minuten overeind na het voeden). En ik neem aan dat parttime reflux niet bestaat?

Voor wat betreft evt overproductie ga ik me maar wee eens naar het borstvoedingstopic begeven. (Hoe langer ik borstvoeding geef, hoe meer het hele gebeuren een mysterie voor me begint te worden. :@ )
pi_125157230
Lang leve het betere weer! Snotneusjes en hoestbuien zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.

Ow men ik voel me echt de domste moeder ever. Net heel gehaast van huis vertrokken... vergeet ik gewoon mijn kind eten te geven! En ook niks mee! Gelukkig kon manlief haar oppikken op de plaats van bestemming. Dus mag hij met een hongerig kind naar huis .
  donderdag 11 april 2013 @ 16:03:03 #157
259886 pessie
pi_125157754
Ridder, de mijne wordt momenteel bij voorkeur 3 x wakker tussen 11 en 7.
pi_125158463
Mijne ook bijna standaard tussen 7 en 7 3 keer. Soms heb ik geluk, zijn het er 2 :P

Zolena, mijn dochter ging echt niet beter slapen met meer bijvoeding hoor. Had daar totaal geen effect op. Een nacht doorslapen is voor ouders wel belangrijk, maar voor je kindje niet :P Wat een nare arts had je, dat mag je overigens best melden bij je reguliere wvpk of arts hoor. Misschien doen ze er wel wat mee.

En wat betreft beker, dat kunnen ze wel vroeg al leren hoor. Tuitbekers ed zijn vooral voor t gemak van ouders (minder was :P), oefenen in bad, maakt knoeien niet uit.
pi_125160221
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:20 schreef Morretje het volgende:
Mijne ook bijna standaard tussen 7 en 7 3 keer. Soms heb ik geluk, zijn het er 2 :P

Zolena, mijn dochter ging echt niet beter slapen met meer bijvoeding hoor. Had daar totaal geen effect op. Een nacht doorslapen is voor ouders wel belangrijk, maar voor je kindje niet :P Wat een nare arts had je, dat mag je overigens best melden bij je reguliere wvpk of arts hoor. Misschien doen ze er wel wat mee.

En wat betreft beker, dat kunnen ze wel vroeg al leren hoor. Tuitbekers ed zijn vooral voor t gemak van ouders (minder was :P), oefenen in bad, maakt knoeien niet uit.
Wat een goede tip!! Had ik nooit aan gedacht :@
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125162308
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wat een goede tip!! Had ik nooit aan gedacht :@
Nou, inderdaad!
Met een meidenkwartet
pi_125162438
Vraag:

Hebben jullie iets voor voogdij geregeld voor het geval datje partner en jijzelf overlijden?

Ik zie mezelf niet aankomen bij iemand met mijn vier kinderen.
Wij overwegen nu om mijn zwager en mijn broer te vragen om, mocht er iets gebeuren, er voor te zorgen dat mijn meisjes goed terecht komen.
Met een meidenkwartet
pi_125162462
Gulara, dat bv af en toe wel rocket science lijkt heb ik ook hoor. Durf op je gevoel te vertrouwen en weet waar je informatie kan vinden als je het nodig hebt, dan komt het wel goed.
En no worries, ooit slapen ze door hoor! De ene wat sneller dan de ander, dat wel :P

Wat een stomme arts zolena, idd ene oor in andere oor uit!

En oefenen in bad met tuitbeker is een goeie!
  donderdag 11 april 2013 @ 19:13:19 #163
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125165055
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:55 schreef Cathmar het volgende:
Vraag:

Hebben jullie iets voor voogdij geregeld voor het geval datje partner en jijzelf overlijden?

Ik zie mezelf niet aankomen bij iemand met mijn vier kinderen.
Wij overwegen nu om mijn zwager en mijn broer te vragen om, mocht er iets gebeuren, er voor te zorgen dat mijn meisjes goed terecht komen.
Wij willen dat nu wel gaan regelen :Y En dan inderdaad om te zorgen dat de kinderen goed terecht komen. en niet in een Turks pleeggezin of zo >:)
Moet me er nog in verdiepen.
pi_125165137
Moet hier ook nog geregeld worden. Inc bewind.
pi_125165305
Wij hebben zwager en schoonzusje gevraagd of zij willen zorgen dat de kinderen goed terecht komen mocht er wat gebeuren. Dit moeten we nog vast laten leggen.
*poef* nu is het weg
pi_125165612
Ik zou alleen eigen familie vragen en geen aangetrouwde personen.
pi_125166108
Ja, het is de broer van N. En hij gaat het idd op papier doen. Net als andersom. N doet het op papier.
*poef* nu is het weg
pi_125166152
Wij moeten ook regelen. Ik denk erover om aan beide kanten de broers te vragen.
pi_125166203
Tinu: ik mis het lijstje in de op. C is van 3 mei, en jouw mannetje dan?
pi_125167215
Mooie foto's van Omen, Phaidra en Tico ( vergeet ik iemand ?)
Bijvoeding: Hier ook gestart met 50 gram ongeveer. Nu 125/150 gram per keer ( bij 8,5 maanden). Of brood/Yoghurt/soepstengel/stukjes groente/fruit. Probeer 3x per dag.

Ze kruipt vooruit *O* Nog steeds geen tanden en staan gaat steeds beter.
Onze meid wordt groot !

Tinu, Sam en Xanteh: Bijna baby af.
Zoe: Hoe was het bij de KA ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_125167836
Zolena, hierook nog niet gaan zwemmen. Wil ik ook doen. Maar hier is meneer nog steeds verkouden.

Soesa, zwemmen is idd leuk.

Gulara, gelukkig gaat het weer beter.

Oefen in bad lukte bij nr. 1 niet zo, die speelde gewoon met de beker. Knoeien maakt dan idd niet zoveel uit.

Cathmar, wij moeten het ook nog gaan regelen. Wij hadden vrienden gevraagd tijdens de zwangerschap van nr. 1. Nooit definitief gemaakt en zij hebben er 2 en wij ook, dus dan hebben zij er 4. Moet nog even opnieuw denk ik, want weet niet of ze het nog zien zitten. Eigenlijk moet je 2 dingen hebben: een bij leven testament en een gewoon testament. Bij leven is voor het geval beide ouders door ongeluk niet meer voor de kinderen kunnen zorgen, dan geef je daarin een voogd aan, het gewone testament noemt de voogd bij overlijden van de ouders. Mocht je vragen hebbenen pm maar, mijn man werkt in de financiele dienstverlening en heeft ook wat juridische kennis.

Hier lekker gesmuld van pannenkoeken vanavond.

Xanteh, jouw meid is 6 dagen ouder, ik had het mis.

Kz, ze kruipt vooruit *O* en bijna staan. Wat wordt ze groot.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125167858
KZ, vooruit kruipen *O* wat goed! Dan lijken ze ineens een stuk groter hè?

Voogdij, moeten wij ook nog regelen. Willen we iig wel graag maar het komt er steeds niet van. Je wil er ook eigenlijk niet aan denken...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125168025
Wauw Keshet, hij gaat als een speer met alles :D fijn zeg!

Zolena, doorslapen doet de peuter hier nog niet en die krijgt heel veel 'bijvoeding' :P Wat een stomme arts zeg. Volgens mij doe je het gewoon harstikke goed :Y Eigen tempo.

Wanneer kunnen baby's over het algemeen hun hoofdje goed recht houden? Viktors koppie valt echt nog heel vaak naar voren. En hij tilt hem bijna niet op als hij op zijn buik ligt. Ik zag een foto van Keshets kleintje en nou dat doet V echt niet als hij op zijn buik ligt. Hij ligt moeilijk te doen terwijl hij op zijn handen kwijlt. En we hebben een bumboseat gekocht maar daar kan hij nog echt niet in want dat kan hij nog helemaal niet aan met zijn nek. Misschien heeft hij wel gewoon hele grote zware hersenen :+ (hij is 4 maanden en een week)

Kz, al kruipen! Leuk! Nieuwe fase O+

Omen, was het je eerste werkdag vandaag? Heb je wel lekker gewerkt?

Gulara, klinkt heftig. Ik moest eerst lachen om je parttime reflux, maar Viktor die spuugt eigenlijk ook alleen overdag en 's nachts in zijn wieg niet.

Voogdij moeten wij ook nog regelen. Ik zou niet goed weten wie. Daar moeten we nog goed over na denken. We hebben wel veel vriendenstelletjes. Maar je weet niet wie dan in staat is om 2 kinderen op te vangen. Misschien toch maar opa/oma vragen ofzo.
pi_125168141
Sola, Bram doet dat ook. Ook op z'n buik tilt hij niet. Ik doe de armen er dan onder dan moet hij wel. Gewoon vaak op de buik leggen. Elke dag een paar keer. Hoeft niet lang.
pi_125169126
Hij moet een half uur per dag van de kinderfysio (in totaal) maar je legt hem niet echt lekker even neer. Armen eronder inderdaad en tegendruk op de billen. Maar dat hoofd is zo zwaar :P
pi_125169162
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:49 schreef Solagratia het volgende:
Hij moet een half uur per dag van de kinderfysio (in totaal) maar je legt hem niet echt lekker even neer. Armen eronder inderdaad en tegendruk op de billen. Maar dat hoofd is zo zwaar :P
Ja dat. En Bram wordt ook echt boos. Is. Niet. Leuk.

Elke keer bij de luier verschonen??
  donderdag 11 april 2013 @ 20:50:57 #177
265732 Keshet
pi_125169167
Ik leg Henkie inderdaad regelmatig op zijn buik maar ik vind het plannen daarvan best lastig. Net na een voeding kan niet want :r . Net voor een voeding kan niet want dan gaat hij krijsen als een speenvarkentje.
En tussendoor slaapt hij veel. Dus, op de wakkere momenten dat hij niet hongerig is en niet net gevoed is ligt hij op z'n buik. :')

Sola, jij bedoelt deze foto denk ik:
SPOILER
Ik heb geen idee wanneer ze dat zouden 'moeten' kunnen maar hij doet dit sinds een weekje. Soms stort hij wel ineens met z'n koppie keihard naar beneden. Zo sneu vind ik dat.

En ja, hij gaat heel snel. Rollen kan hij niet maar als hij je vingers te pakken krijgt trekt hij zich op tot staan! :?

Voogdij....een moeilijk onderwerp. Bottomline is dat ik wil dat niemand anders dan wij onze kinderen opvoedt maar soms heb je niks te willen.
SPOILER
pi_125169220
Whehehe!! Kotsen als je op je buik ligt en dan faceplant in de kots. Check. :D
Heel z'n snoet zat eronder. :D
  donderdag 11 april 2013 @ 20:56:23 #179
265732 Keshet
pi_125169384
Yup. En dat de oudste dan meedoet 'want hij doet dat oooohooook'. :')
pi_125169757
Hahaha Keshet, wat een smeerlappie die E. Maar heel herkenbaar. Niet voor of na een voeding, niet voor of na een slaapje. Dus als je dan een geschikt moment hebt dan vindt hij het alsnog na 2 minuten niet meer leuk. Hij krijgt zijn hoofd ook niet verder dan 2 cm omhoog dus dan ben ik bang dat hij geen adem kan halen door het boxkleed :')

Die foto bedoelde ik inderdaad! Dat kan Viktor echt nog niet. Hij ziet er hier echt heel schattig uit O+ Optrekken tot staan, hoe doet hij dat :o

Tico, bij luier verschonen probeer ik wel inderdaad. Of als hij blij in de box ligt.

Hij lacht wel lief steeds. Echt een hele vriendelijke vrolijke baby :Y
En de peuter snapt niet dat hij soms geen speen wil want zij wil altijd wel een speen :D
pi_125169967
Dat is dan het voordeel van een buikslaper. Hij draait zijn hoofd al vanaf dag 3 en komt echt al een heel eind omhoog. Vanavond heb ik hem voor een spiegel op zijn buik gelegd, omdat hij zijn buik nu associeert met slapen en als hij wakker is vind hij dat dus niet echt leuk. Dat koppie toen hij zich omhoog duwde en zichzelf zag <3
pi_125170018
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:03 schreef Solagratia het volgende:
Hahaha Keshet, wat een smeerlappie die E. Maar heel herkenbaar. Niet voor of na een voeding, niet voor of na een slaapje. Dus als je dan een geschikt moment hebt dan vindt hij het alsnog na 2 minuten niet meer leuk. Hij krijgt zijn hoofd ook niet verder dan 2 cm omhoog dus dan ben ik bang dat hij geen adem kan halen door het boxkleed :')

Die foto bedoelde ik inderdaad! Dat kan Viktor echt nog niet. Hij ziet er hier echt heel schattig uit O+ Optrekken tot staan, hoe doet hij dat :o

Tico, bij luier verschonen probeer ik wel inderdaad. Of als hij blij in de box ligt.

Hij lacht wel lief steeds. Echt een hele vriendelijke vrolijke baby :Y
En de peuter snapt niet dat hij soms geen speen wil want zij wil altijd wel een speen :D
Herkenbaar, Yaro wil hem ook steeds de speen geven als hij huilt. Dan zegt hij eerst kom maar. Zo van ik troost hem wel, en wil dan die speen naar binnen duwen :P
pi_125170071
Riley kan haar hoofdje wel recht houden. Alleen de eerste keer bij het CB weigerde ze dat te doen dus. Dus daar zat ik met mijn goede gedrag van ja dat kan ze. :X
Keshet wat een leuke foto O+

Eerste werkdag ging wel goed. Ik heb Riley erg gemist. Zij mij een stuk minder. Maar ik wil eigenlijk weer 16 weken vrij. Beviel me erg goed.

En voogdij moet ik ook nog regelen.
pi_125176403
Hoe was t bij de ka Zoe?

Tnx voor de schema's, ik ga eens ff puzzelen welke t best in mijn schema past en dan zaterdag daarmee beginnen :)

Lastig hoor Kwisted, die gebroken nachten! Hopelijk nu een goede nacht!

Gulara wat vervelend. Misschien verborgen reflux? Hier helpt t bedje beetje schuin zetten echt wel.

Ow en herkenbaar Fieder, iedereen komt hier met verhalen dat hun kind binnen 6 weken doorsliep. Nou hier niet hoor!!

Voogdij regelen, moeten wij ook nog doen. We weten heel goed wat we niet willen, maar wie wel ...??

Nekje overeind houden gaat best redelijk al! Alleen als hij moe is niet. Trots op m'n ventje.

Hier verder weinig te melden, hij is gewoon lief :)
pi_125184578
Doorslapen deed ze een week of 10. Nu niet meer. Nou ja soms wel, soms niet. Zolang ik zelf genoeg uren maak vind ik t best. Ze ligt nu ook vanaf 6uur op bed. Wel een voeding om 9uur, maar toch.
Ben allang blij met de lange rukken. Heb liever een voeding s nachts dan om half 11, half 2, half 4 een voeding :P (duh, maar volgens mij wilde ik mn zin anders maken :'))
Oh liever een voeding s nachts en slapen tot 8 uur/half 9 dan doorslapen en om 7uur klaarwakker :+

Doorslapen bedoel ik dan gewoon de nacht door he. Niet de 5uur achter elkaar. Dat doet ze wel al een hele.tijd :P

Nou ga ik snel weer slapen :P
pi_125184673
Wat? Sinds wanneer kan Riley zich draaien? Ik vond haar net zo in bed. Sorry voor de belabberde kwaliteit. Om half 6 sta ik niet bekend om mijn fotomaakkwaliteiten

vrijdag 12 april 2013 @ 06:51:52 #187
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125184742
Wat een nacht..... J vertikte het om in haar eigen bed te slapen dus vanaf 1 uur een kind op mijn borst gehad. En dan ook nog 2x eruit voor D. En om kwart over 6 begon dreumes ook zijn monologen af te steken... :O
pi_125184810
Keshet leuke foto.
En interessant verhaal over voogdij, heeft mij aan het denken gezet. Ik denk dan wel als je een gesettelde familie met 2 kinderen vraagt, dat de kans op uit elkaar gaan kleiner is. Garanties zijn er nooit.

Vond op de buik leggen bij nr.1 moeilijker, deze is buikslaper dat scheelt.

Loj fijn van het nekje overeind houden.

Sonnetje fijn van de goede nachten.

Zoe hoe was't bij de ka?

Omen, lag ze eerst op haar buik? Wow, *O*

Kyara dikke :*. Vandaag bijslapen? Wij hebben straks cb. Was het prikjes bij 11 maanden?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125184830
Kz *O* wat goed!

Lief dat je t vraagt :*

Loj
De medicatie is verlaagd, als dit niet werkt gaan ze t verder onderzoeken. Aan een allergie dacht hij niet maar vond het goed dat ik een aantal dagen km vrij heb gegeten en S ook. Er had dan gelijk verandering op moeten treden.
Gister heeft ze minder med gehad en heeft ze vanaf 18:30 tot 6:30 geslapen met 3x wakker

Omen :o

Kyara
:* pff vermoeiende nacht

Hoofdje omhoog houden kon S al snel. In de kraamweek hield ze m als zelf omhoog
  vrijdag 12 april 2013 @ 09:24:12 #190
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125186326
Tinu, bij 11 maanden prikjes ja...

Zoë, dat klinkt al beter dan eerder deze week toch? Hopelijk werkt dit! Wel apart dat een verlaging van de meds nodig was. Je zou toch zeggen dat ze zo laag mogelijk starten om eventueel te kunnen ophogen wanneer nodig.

Kwartslag gedraaid Omen? Knap hè O+

Kyara, vermoeiende nacht ja. Hopelijk vanmiddag wat mee dutten?

Mijn meisje heeft gistermiddag een feestje gevierd op de slaapkamer van het KDV :D . Ze lag daar met nog een meisje, M van 14 maanden, te kletsen en te gillen tegen elkaar O+. Ze hebben ze ff laten gaan omdat het zo schattig was maar daarna wilden beide dames niet slapen meer natuurlijk. Toen hebben ze 'samen' gespeeld en uiteindelijk sliep E pas om half 4, uur later dan normaal. Daardoor was ze ook pas om 5 uur wakker (nouja, werd ze wakker gemaakt) en sliep ze 's avonds pas om half 9 :'). Nouja. Ze had t wel leuk gehad iig O+
pi_125186420
Wat lief Soesa! O+

Kyara, dat is met 1 al pittig -O-. Hopelijk heb je vandaag een rustig dagje.

Omen, knap zeg!

Met slaapzak aan kan mijn uk ook inmiddels razendsnel gaan zitten. Vannacht ging ik voeden toen hij wakker werd en toen had hij zich al op zijn knietjes omhoog getrokken aan de bedrand. Best een rare gewaarwording als je verwacht dat hij ligt en je hem op de tast zoekt :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125186514
Tante soesa
Idd! Was heel fijn om weer wat te kunnen slapen. Na een voeding viel ze ook in slaap en geen darmkrampen voor zover ik kon merken.
Ja de ka vertelde vorige week ook dat het een lage dosis is. Nu krijgt ze ipv 3x 3ml 3x2ml en als ze nog veel darmkrampen enz heeft mag het ook minder.
Gistermiddag heeft ze niet gehad omdat zknhuis bezoek wat langer duurde en ze zo moe was dat ze niet wilde eten (en dus geen med), toen ze na het wakker worden eten kreeg spuugde ze gelijk :( dus in die zin werkt de med goed als ze het krijgt.

Haha :D schattig! Zo lief samen spelen.
S speelt ook met nichtje (11mnd) en doen ze samen de dingen die niet mogen (bij m'n moeder thuis) leuk om te zien dat ze samen boeven-streken uithalen

*O* S is 11mnd en 11mnd bv!
Heb de uitnodiging voor haar verjaardag verstuurd en kado is al in huis
pi_125188192
Hoera Zoe! *O* Verder blijft t tobben :*
Wow Omen wat knap! Wel even gek lijkt me dat!
Kyara wat een nacht :*
Soesa wat schattig zeg! O+

Ik vind het zo gaaf dat mijn mini steeds meer kan O+ en als ik dan jullie verhalen lees heb ik daar helemaal zin in!
  vrijdag 12 april 2013 @ 10:41:28 #194
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125188328
Wat schattig Soesa!

Omen, herkenbaar hoor. Hier liggen de dames vaak ook overdwars in de box. In bed valt het nog mee hooguit dat ze ineens boven de dekens liggen in plaats van er onder (of zonder broek....)

Zoe, hoop echt dat het steeds beter met S. gaat

Hier gaat het hoofdje ophouden ook steeds beter. We leggen ze ook regelmatig op de buik op advies van cb en fysio. Ik vind het ook leuk dat ze nu al echt aan het kijken zijn. Naar de mobiel en naar mij O+
pi_125189393
:W

Ik lees wel mee hoor, maar heb eigenlijk weinig te melden. Alles gaat goed. Ons meisje eet en drinkt prima, is vrolijk, erg ondernemend, komt overal, is boefig ;), lief en slaapt goed.

Respect voor mama's als Zoë en Kyara!

En Marjolijntje, hoe is het bij jullie?
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_125190354
Zoe fijn, dat de medicatie is verlaagd en dat het zo nu beter gaat. *O* voor de 11e vermaandag en 11 maanden bv. Goeder herinnering van jou om onze uitnodiging voor zijn 1e verjaardag te versturen.

Soesa, met je kleine feestvarken. Wel leuk, dat ze het zo naar haar zin heeft op het kdv.

Phaidra, da dan gaat het ineens zo snel allemaal. Je voelde gisternacht dus een beetje te laag?

Fieder, het wordt steeds leuker.

Kyara, die aandacht en attentie, die je dan krijgt is zo leuk, he.

Clauwhee, fijn, dat het goed gaat.

Wij zijn weer goedgekeurd: 8700 nog wat gram, 71,5 cm. Hij zit met alles onder het gemiddelde van de cb curves. Verder is grove en fijne motoriek prima. Hij kruipt, staat, loopt aan de hand, pincetgreep kon hij. Kletsen vroeg ze naar, hij was erg stil aan het begin, maar later in de afspraak deed hij dat prima. Zwaaien vroeg ze ook naar, dat kan hij wel, maar weigerde de demonstratie. Ook voor de spiegel wilde hij niet. Prikjes zitten erin, hij huilde nauwelijks. Maar de rest van de ochtend toch wat huilerig, niks was goed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 12 april 2013 @ 11:49:33 #197
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125190542
Netjes Tinu! Wat knap dat hij aan aan de hand loopt!
(wat een verschil trouwens M was met 11 maanden 10,5 kg en 79 cm... :X )

Wat betreft het doorslapen. M sliep met 10 weken door ongeveer. Ik verwacht dat de meiden wat langer nachtvoedingen nodig hebben. Misschien zit er ook verschil in borst en fles. Op zich vind ik het niet erg om er 's nachts 2 keer uit te moeten (allebei een voeding). Maar als ze 2 nachtvoedingen nodig hebben dan blijf ik lopen natuurlijk. Hoop dat ze max 1 nachtvoeding hebben als ik weer moet werken..... (de voeding van 23.00 tel ik overigens niet als nachtvoeding...)
pi_125190827
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 april 2013 11:49 schreef Kyara het volgende:
Netjes Tinu! Wat knap dat hij aan aan de hand loopt!
(wat een verschil trouwens M was met 11 maanden 10,5 kg en 79 cm... :X )

Wat betreft het doorslapen. M sliep met 10 weken door ongeveer. Ik verwacht dat de meiden wat langer nachtvoedingen nodig hebben. Misschien zit er ook verschil in borst en fles. Op zich vind ik het niet erg om er 's nachts 2 keer uit te moeten (allebei een voeding). Maar als ze 2 nachtvoedingen nodig hebben dan blijf ik lopen natuurlijk. Hoop dat ze max 1 nachtvoeding hebben als ik weer moet werken..... (de voeding van 23.00 tel ik overigens niet als nachtvoeding...)
Kyara, ja hij is echt snel. J was op L zijn leeftijd ook nog niet aan staan en lopen toe, die tijgerde meen ik pas rond de 12 maanden vooruit.

En hij is een kleintje op de curve, maar dat wist ik al. Hij zit met gewicht, lengte en hoofdomvang allemaal ongeveer even onder de middenlijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:04:42 #199
265732 Keshet
pi_125190993
Prikjes? Ik dacht dat ze na de prikken bij 4 maanden pas weer hoefden als ze 14 maanden waren? Nu heb ik m'n ventje verkeerd voorgelicht. :'(

Wat doet L. het goed zeg! O+

Waar ik gisteren nog zei dat hij het niet kon: Sinds gisteravond rolt Hendrikje aan 1 stuk door. *O* Je legt 'm op z'n rug, hij gromt een paar keer en ligt dan op z'n buik. En dan boos worden omdat hij dat eigenlijk niet wilde. :') Terugrollen kan hij wel maar volgens mij heeft hij nog niet bedacht dat je dat dus moet doen na die eerste rol.

Omen, was Riley om haar as gedraaid? Dat gebeurt hier nu ook steeds en ik vind dat een beetje eng ivm het slapen onder een dekentje. :@
pi_125193040
Keshet, helaas klopt dat niet. Met 11 maanden is Dktp, pneumokokken en met 14 maanden BMR.

*G* voor jouw rollende zoon!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 12 april 2013 @ 12:56:37 #201
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125193109
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:54 schreef Tinuviel het volgende:
Keshet, helaas klopt dat niet. Met 11 maanden is Dktp, pneumokokken en met 14 maanden BMR.

*G* voor jouw rollende zoon!
Leyla krijgt volgende week bmr. Die kun je ook uitstellen.
  vrijdag 12 april 2013 @ 13:39:14 #202
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125194499
Ik ben vandaag voor het eerst alleen thuis met alle kinderen. En ik heb tijd om te internetten :o
(lang leve een dreumes die heel goed zelf kan spelen)

Zo, en nu heeft een van de dames honger geloof ik.....
pi_125202479
Net bij de huisarts geweest; mijn mini is al de hele dag zo rustig, hangt maar wat tegen me aan. Toch maar even getempt en 38 graden. Niks bijzonders gevonden, nu thuis even aankijken. :'( mn baby!
  vrijdag 12 april 2013 @ 17:36:01 #204
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125202551
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:39 schreef Kyara het volgende:
Ik ben vandaag voor het eerst alleen thuis met alle kinderen. En ik heb tijd om te internetten :o
(lang leve een dreumes die heel goed zelf kan spelen)

Zo, en nu heeft een van de dames honger geloof ik.....
Ik vind het behoorlijk aanpoten met 3 in je eentje.
pi_125202646
Kyara, fijn dat jedreumes zich goed kan vermaken.

Fieder, beterschap voor je knul.

Mijn ziekige zielige baby na de prikjes slaapt nu al een lange ruk sinds rond 16 uur. Hij heeft het echt nodig denk ik. Hij had eerder nog geen verhoging.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 12 april 2013 @ 17:53:00 #206
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125203016
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

maar jouw kinderen slapen vast niet minimaal 2 keer op een dag ;)
  vrijdag 12 april 2013 @ 17:56:22 #207
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125203108
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:53 schreef Kyara het volgende:

[..]

maar jouw kinderen slapen vast niet minimaal 2 keer op een dag ;)
1 wel.
pi_125203197
Kyara :* voor de rotte nacht. Hopelijk gaat het vannacht beter

Riley had zich dus een kwartslag gedraaid. Op haar buik ligt ze nooit.
En Keshet. Riley ligt ook onder een deken. Dus ik vond het ook best eng. Ik werd wakker omdat ze een brabbelend geluidje aan het maken was.

Tante Soesa. Klinkt alsof jouw meisje een hele gezellige dag had op het KDV.

Haha Phaidra wat knap dat hij dat al kan.

Zoë *O* wat gaat dat snel.

Clauwhee wat fijn dat alles goed gaat met je meisje

Tinu fijn dat je zoontje weer is goedgekeurd. Wel zielig dat hij de later toch last van de prikjes had.

Keshet wat goed dat hij zich omdraait.
Even een vraag. Oefenen jullie dit soort dingen? Of is dat niet nodig.

Kyara wat fijn dat je even kan internetten. En dat met drie kinderen. Respect.

Fieder :* voor je zieke baby
  vrijdag 12 april 2013 @ 18:07:16 #209
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125203421
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:36 schreef Ticootje het volgende:
Dat vind ik al met 1 in mijn eentje! :D

Althans, voor mijn baby zorgen vind ik makkelijk, maar ik vergeet mezelf zo vaak. Het zijn altijd mensen in mijn omgeving die mij erop moeten wijzen (en zelfs moeten dwingen eigenlijk) van: "En nu ga jij weer eens eten en slapen."

Maar goed, sinds ongeveer een maand gaat dat al een heel stuk beter. Ik slaap nu meestal zo'n 4 á 5 uren per 24 uur, en eet minimaal 2 maaltijden per dag. Soms zelfs 3. :)
  vrijdag 12 april 2013 @ 18:08:28 #210
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125203463
Maar een baby slaapt toch?
Ik slaap minimaal 8 uur, en eten doe ik gewoon aan tafel met gezin.
  vrijdag 12 april 2013 @ 18:12:06 #211
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125203561
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:08 schreef Ticootje het volgende:
Maar een baby slaapt toch?
Ik slaap minimaal 8 uur, en eten doe ik gewoon aan tafel met gezin.
Ja, mijn baby slaapt goed, maar ikzelf niet zo. En een gezin heb ik niet :'), een tafel wel. :)
  vrijdag 12 april 2013 @ 18:28:20 #212
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125204001
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de spaarzame vrije tijd vandaag ook heb gebruikt om te internetten, slapen, tv kijken en relaxen. Heb vandaag afgewassen en 1 was in de wasmachine/droger gegooid en daar hield het wel mee op wat betreft huishoudelijke taken. En M houdt vandaag een pyjama dagje ;)
pi_125207509
Jeej Kyara zal wel een drukke bedoeling zijn. Heb je het een beetje overleefd? Ooit merk ik savonds om 7 uur als Djen in bed ligt dat ik de hele dag op een kiwi/banaan/glas water geleefd heb (als manlief late dienst heeft). Dus vraag me af hoe je dat met drie guppies doet joh! Bewondering hier!

Vanochtend om half zes ging het brandalarm hier af.. batterij op.. Maar omdat we drie van die krengen in huis hebben hangen moest ik eerst het hele huis door. En toen ik eenmaal wist welke af ging ook nog een stoel zien te vinden om het ding van het plafond af te rukken. En Djenna bleef gewoon door pitten!! Terwijl dat ding echt vijf minuten heeft geloeid ofzo. Echt niet normaal.. die slaapt door alles heen.
  vrijdag 12 april 2013 @ 20:06:52 #214
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125207643

Nou ja zeg.
  vrijdag 12 april 2013 @ 20:07:58 #215
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125207704
pi_125208224
O+ Die blik van Bram naar Jen O+ Zoooooo herkenbaar
pi_125208580
Zoe: 11 maanden *O* Fijn dat het beter gaat, toch ? Kado is keukentje ? Waar plek was door kachel.

Tico: Hij kan al zitten :o :D

Wij hebben vandaag een campingbedje gekocht. Ze ligt er NU in. Even aan het wennen voor we hem "echt" gaan gebruiken. Heerlijk, mn meid weer naast me O+
pi_125208989
Omen hoe bevalt het werken?

Fieder beterschap!

Joipoi dat bedoel ik dus! Gaat hier ook zo. Kind doet het geweldig maar ik zet mezelf op de allerlaatste plaats. Gelukkig heb ik een heel zorgzame man die me dan ineens een boterham kaas voorzet ofzo en dan moet ik wel even pauze houden haha :)

Tinu hopen dat het een beetje meevalt met de prikjes.

Keshet wat goed van het draaien :)

Djen profiteert ook enorm van de momenten zonder spreidbroek. Lekker rollen en tijgeren :)
Met spreidbroek lukt nog niet.
pi_125209206
Een moeder die goed voor zich zelf zorgt is heel belangrijk voor een kind. Daar geloof ik in. Voorbeeld enzo ! :Y O+
  vrijdag 12 april 2013 @ 20:44:19 #220
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125209437
Maar zijn jullie dan echt de hele tijd met je kind bezig? Ze slapen toch ook wel eens? En even in de box liggen zonder entertainment is toch ook niet erg?

vrijdag 12 april 2013 @ 20:45:39 #221
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125209512
Ik herken veel van hoe ik was met nummer 1. Jezelf op de laatste plaats, nergens tijd voor.

Ik zet mezelf op nummer 1. Ik ga elke dag de deur uit. Sporten, zwemmen, stad in. Whatever. Als ik zelf gelukkig ben kan ik dat uitstralen en kan ik meer geven aan m'n kinderen.
Als ik alleen de hele dag thuis zit voel ik me geïsoleerd en daardoor eenzaam, dan wordt ik ook ongeduldig naar de kinderen toe en dat verdienen ze niet. Ook m'n relatie zal er niet van opknappen als ik de hele dag thuis op de bank ga liggen of enkel en alleen met de baby bezig ben.
  vrijdag 12 april 2013 @ 20:47:53 #222
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125209629
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 april 2013 20:44 schreef Kyara het volgende:
Maar zijn jullie dan echt de hele tijd met je kind bezig? Ze slapen toch ook wel eens? En even in de box liggen zonder entertainment is toch ook niet erg?

Hier lag alles om 7 uur te slapen. Heerlijk. Dus heb ik de wasmand gepakt en eerst eens even de was van deze week gevouwen.
In de vaatwasser heb ik nu geen zin, nu tijd voor thee en tlc. Heerlijk. Mijtijd.
  vrijdag 12 april 2013 @ 20:48:04 #223
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125209644
M sliep de eerste 6 weken overdag niet in zijn bed. Alleen bovenop mij. Toen hij daarna wel in zijn wieg sliep had ik ineens een heleboel tijd over. Met M ging wel vaker er op uit: boodschappen doen etc. Met 3 kinderen wordt dat toch een boel gesleep....
  vrijdag 12 april 2013 @ 20:48:59 #224
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125209686
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 20:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier lag alles om 7 uur te slapen. Heerlijk. Dus heb ik de wasmand gepakt en eerst eens even de was van deze week gevouwen.
In de vaatwasser heb ik nu geen zin, nu tijd voor thee en tlc. Heerlijk. Mijtijd.
Fijn he O+
Ik zal ook blij zijn als we onze avonden weer terug hebben. Hier is het nu snel kolven en daarna worden de dames ongetwijfeld weer wakker en willen ze alleen maar bij je liggen.
  vrijdag 12 april 2013 @ 20:53:58 #225
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125209925
Glimp van deze week:
Maandag: Bram moest wennen op kdv. 9 uur kind afgeven. 9:30 begon m'n lesje op de sportschool. Daarna sauna in en ik moest haasten om de kleine man om 11 uur op te halen. Daarna meteen doorgereden naar het noorden om de vader van J op te halen.

Dinsdag: om 5 uur opgestaan om de vader van J op Schiphol af te zetten, om 6 uur thuis maar Bram vond het geen slaaptijd meer. Om 8 uur bed uit gegaan en om 9:30 lagen we in het zwembad.

Woensdag: oma kon oppassen vandaag. Bram bij oma gebracht en een lesje spinnen meegepakt op de sportschool.

Donderdag: Bram op de opvang op de sportschool en weer een lesje mee gedaan.

Vrijdag: 8:30 jen op school afgeleverd, 9:30 begin zwemles Bram, 10:10 begin zwemles leyla, 15:00 jen halen van school, 15:45 begin zwemles jen. Eten bij opa en oma en om 7 uur ligt alles in coma.

Weekend.

Morgen heb ik vergadering. Om half 9 zet ik de meiden bij opa en oma af en Bram gaat mee.

Zondagochtend kerk.
  vrijdag 12 april 2013 @ 20:54:53 #226
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125209966
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 april 2013 20:48 schreef Kyara het volgende:
M sliep de eerste 6 weken overdag niet in zijn bed. Alleen bovenop mij. Toen hij daarna wel in zijn wieg sliep had ik ineens een heleboel tijd over. Met M ging wel vaker er op uit: boodschappen doen etc. Met 3 kinderen wordt dat toch een boel gesleep....
Dat heb ik ook hoor. In m'n eentje met 3. Leyla zit in de wegloopfase. Zo irritant.
  vrijdag 12 april 2013 @ 20:55:44 #227
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125210003
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 april 2013 20:48 schreef Kyara het volgende:

[..]

Fijn he O+
Ik zal ook blij zijn als we onze avonden weer terug hebben. Hier is het nu snel kolven en daarna worden de dames ongetwijfeld weer wakker en willen ze alleen maar bij je liggen.
Gaat het kolven wel lekker snel? Ik bedoel ben je met 10 minuten wel klaar of zit je echt lang aan de kolf?
  vrijdag 12 april 2013 @ 20:56:42 #228
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125210038
Nee, kolf dubbelzijdig dus ben met 15 minuten wel klaar. Tenzij er een kant stuk is, dan even een uurtje clusterkolven.
  vrijdag 12 april 2013 @ 20:57:36 #229
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125210080
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 20:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat heb ik ook hoor. In m'n eentje met 3. Leyla zit in de wegloopfase. Zo irritant.
Dat lijkt mij ook best lastig. Sowieso om alle drie in verschillende leeftijdsfases te hebben.

Alles heeft zijn voor- en nadelen.
pi_125210125
Ik probeer ook elke dag de deur uit te gaan. Al is het maar voor een boodschap. Ik merk dat Sofie het ook echt nodig heeft. Luuk slaapt wel bij me in de Bondolino.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 12 april 2013 @ 20:59:57 #231
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125210175
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 april 2013 20:57 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook best lastig. Sowieso om alle drie in verschillende leeftijdsfases te hebben.

Alles heeft zijn voor- en nadelen.
Voordeel is natuurlijk dat jen gewoon op school zit. Dus het is alleen in de ochtend ff doorpakken om optijd op school te zijn. Dan heb ik overdag alleen leyla en Bram. Dan zorg ik maar dat we wat gaan doen, anders word ik hartstikke gek. Dan moet ik minimaal 100x per minuut zeggen dat ze Bram met rust moet laten. :')
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:01:43 #232
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125210266
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 20:58 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik probeer ook elke dag de deur uit te gaan. Al is het maar voor een boodschap. Ik merk dat Sofie het ook echt nodig heeft. Luuk slaapt wel bij me in de Bondolino.
Bram slaapt overal en overal doorheen en tussendoor. Je kan het zielig vinden dat ik zoveel met hem op pad ben, ik vind het handig dat ik gewoon niet aan de slaapjes hoef te denken of voedingen of het wel uitkomt.
Heerlijk dat je gewoon kunt gaan wanneer je wilt. Toch?
pi_125210325
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 april 2013 20:56 schreef Kyara het volgende:
Nee, kolf dubbelzijdig dus ben met 15 minuten wel klaar. Tenzij er een kant stuk is, dan even een uurtje clusterkolven.
Hoe doe je dat nou op een beetje praktische manier?
pi_125210388
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 20:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Voordeel is natuurlijk dat jen gewoon op school zit. Dus het is alleen in de ochtend ff doorpakken om optijd op school te zijn. Dan heb ik overdag alleen leyla en Bram. Dan zorg ik maar dat we wat gaan doen, anders word ik hartstikke gek. Dan moet ik minimaal 100x per minuut zeggen dat ze Bram met rust moet laten. :')
"nee, niet aan Luuks haar trekken"
"nee lieverd, Luuk mag geen hapje van je boterham"
"Sofie, de zonnetjes zijn van Luuk, jij hebt je keukentje speelgoed"
"Ook als je je keukentje spullen in de box gooit, mag je nog steeds niet met de zonnetjes"
"aaien he? Niet meppen"
*poef* nu is het weg
pi_125210429
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bram slaapt overal en overal doorheen en tussendoor. Je kan het zielig vinden dat ik zoveel met hem op pad ben, ik vind het handig dat ik gewoon niet aan de slaapjes hoef te denken of voedingen of het wel uitkomt.
Heerlijk dat je gewoon kunt gaan wanneer je wilt. Toch?
Heerlijk. Ik kan hem ook gewoon aanleggen. Hij drinkt ook weer overal. Eerder stopte hij met drinken als we ergens anders waren, maar nu drinkt ie weer overal.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:07:19 #236
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125210484
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:04 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

"nee, niet aan Luuks haar trekken"
"nee lieverd, Luuk mag geen hapje van je boterham"
"Sofie, de zonnetjes zijn van Luuk, jij hebt je keukentje speelgoed"
"Ook als je je keukentje spullen in de box gooit, mag je nog steeds niet met de zonnetjes"
"aaien he? Niet meppen"
Dat verhaal ja. En dat de hele dag. :')
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:10:39 #237
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125210644
Hier is het vooral "VOORZICHTIG DOEN"!

Isabel slaapt dus het best ingebakerd in een prikkelvrije omgeving. Of in de maxi cosi. Ze zal toch mee moeten in ons ritme, veel meer dan Noortje toen.

En die stomme kunstvoeding, altijd opwarmen en altijd te heet. Zit je met je hysterische baby.
pi_125210756
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:10 schreef becky27 het volgende:
En die stomme kunstvoeding, altijd opwarmen en altijd te heet. Zit je met je hysterische baby.
Waarom niet gewoon warm water uit de kraan? Of gaat dat bij jullie niet?

En anders gewoon onder stromend koud water houden terwijl je de voeding zachtjes door de fles beweegt, koelt het nog best snel af. Niet?

Al lijkt me water uit de kraan nog altijd het makkelijkste :+
pi_125210809
quote:

Isabel slaapt dus het best ingebakerd in een prikkelvrije omgeving. Of in de maxi cosi. Ze zal toch mee moeten in ons ritme, veel meer dan Noortje toen.

Ik had altijd een thermosfles kokend water mee, en een flesje koud water. Ik wist dan precies wat de beste mengverhouding was.
En idd, draaide bij Sofie alles nog om haar ritme, nu doet dat t totaal niet om die van Luuk. Hij is gelukkig ook veel makkelijker daarin dan Sofie. Ik wil wel dat hij iig 1 keer echt slaapt in zijn eigen bed.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:14:31 #240
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125210822
quote:

Stomme bv is straks niet anders voor Bram op het kdv. Weet je hoelang een flessenwarmer duurt voordat die zooi warm is.
pi_125210852
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Stomme bv is straks niet anders voor Bram op het kdv. Weet je hoelang een flessenwarmer duurt voordat die zooi warm is.
LANG.

Als ik N mag geloven dan.
*poef* nu is het weg
pi_125210860
quote:

Haha dat vraag ik me wel vaker af idd :D
Nu hebben ze hier een ritme dat elise slaapt als Floris wakker is en andersom.

S avonds ligt alles iig ergens tussen 7 en 8, heerlijk.
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:15:32 #243
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125210873
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:15 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

LANG.

Als ik N mag geloven dan.
Heel lang!
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:15:52 #244
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125210893
Jawel hoor maar ik maak het altijd van te voren klaar. Dus neem voeding kant en klaar mee.
pi_125210915
Voor kunstvoeding 2/3 de koud, 1/3de kokend water...
Dus voor 180ml, 120 koud en 60 kokend.

Werkt hier alijd...
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_125210918
En zeker als er een kind huilt om de voeding. Gelukkig vindt Luuk het tegenwoordig niet erg als de melk minder warm is. Scheelt weer een paar minuten
*poef* nu is het weg
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:16:50 #247
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125210928
Leuk hoe je hier echt merkt wie er een 1e hebben en degenen die 2 of meer hebben. Dat je echt makkelijker en flexibeler wordt.
pi_125210967
En ik vond al dat ik bij Sofie zo makkelijk was.

Wat had ik het fout.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:18:08 #249
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125210994
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:16 schreef kaatjejannie het volgende:
En zeker als er een kind huilt om de voeding. Gelukkig vindt Luuk het tegenwoordig niet erg als de melk minder warm is. Scheelt weer een paar minuten
Nee het mag hier niet op kamertemp. Het moet echt wel een beetje warm zijn.
Nou hij zal vast en zeker een paar keer flink over de zeik gaan omdat z'n fles nog niet klaar is.
pi_125211116
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:15 schreef becky27 het volgende:
Jawel hoor maar ik maak het altijd van te voren klaar. Dus neem voeding kant en klaar mee.
Ah, op die manier.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:17 schreef kaatjejannie het volgende:
En ik vond al dat ik bij Sofie zo makkelijk was.
Ik heb het idee dat wij bij Saartje ook al heel makkelijk/relaxed zijn :Y Benieuwd of ik daarop terug ga komen als we straks een tweede hebben :+

En nu even wat bijlezen.
pi_125211140
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:15 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Haha dat vraag ik me wel vaker af idd :D
Nu hebben ze hier een ritme dat elise slaapt als Floris wakker is en andersom.

S avonds ligt alles iig ergens tussen 7 en 8, heerlijk.
Ik probeer echt als Sofie naar bed is, Luuk er ook in te doen. Gewoon omdat ik het even heerlijk vind dat ze beide liggen.
Sofie kan ik niet makkelijk elders te slapen leggen. Luuk gelukkig wel.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:22:06 #252
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125211170
met de bv is het natuurlijk langzaam opwarmen, maar daar heb je zelf geen last van, alleen het kdv. En je baby die NU wil drinken.
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:23:44 #253
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125211240
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:15 schreef becky27 het volgende:
je weet t vast hoor, maar klaargemaakte voeding mag maar een uurtje bewaard worden hè?

Coco, warm water uit de kraan is hier ook geen optie ivm boiler.

Wij doen net zoals Skoap, 2/3 koud en 1/3 gekookt. Altijd goed idd :Y

Fijn KZ! Verder alles goed met jullie?

Meisje wil niet slapen hier... Ben al sinds 7 uur bezig ;(.
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:25:54 #254
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125211357
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:22 schreef becky27 het volgende:
met de bv is het natuurlijk langzaam opwarmen, maar daar heb je zelf geen last van, alleen het kdv. En je baby die NU wil drinken.
Ja of J. Of oma. Die ook wel eens een flesje willen geven.

Het blijft iets magisch ofzo. Flesjes geven.
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:25:59 #255
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125211366
Tante soesa, we maken het 24 uur van te voren klaar. In het ziekenhuis deden ze niet anders. Ik maak ongeveer 830 ml in een keer klaar en dat moet 24 uur later op zijn.

Oeh niet leuk een niet slapend meisje.
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:26:37 #256
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125211402
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja of J. Of oma. Die ook wel eens een flesje willen geven.

Het blijft iets magisch ofzo. Flesjes geven.
Noh ik vind er nog steeds weinig aan, het is iedere keer een strijd om er voldoende in te proppen.
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:27:03 #257
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125211427
Tante soesa, jullie hebben dat wel vaak toch? Niet willen slapen?
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:27:05 #258
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_125211429
En mijn dame effe spammen, vanaf volgende week weer aan het werk dus meer tijd om te reageren :9

vrijdag 12 april 2013 @ 21:27:59 #259
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125211482
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:26 schreef becky27 het volgende:

[..]

Noh ik vind er nog steeds weinig aan, het is iedere keer een strijd om er voldoende in te proppen.
Herkenning. Ik vond er ook geen kont aan bij leyla. Die dronk op het kdv, dus in 8/9 uur tijd, 100 tot max 140cc.
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:28:17 #260
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125211500
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:25 schreef becky27 het volgende:
Tante soesa, we maken het 24 uur van te voren klaar. In het ziekenhuis deden ze niet anders. Ik maak ongeveer 830 ml in een keer klaar en dat moet 24 uur later op zijn.

Oeh niet leuk een niet slapend meisje.
Dan maak je t waarschijnlijk alleen met koud water klaar natuurlijk. Daar zit t m in! Met warm water moet t in een uur op zijn, staat iig op de verpakking...

Nee, zeker niet leuk. Ik kan er ook niet achter komen wat er is...
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:28:22 #261
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125211504
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:27 schreef becky27 het volgende:
En mijn dame effe spammen, vanaf volgende week weer aan het werk dus meer tijd om te reageren :9

[ link | afbeelding ]
Ze is wel tof!
pi_125211546
Toffe muts Becky O+ / ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb ze toestemming gegeven om de boel op laag vermogen in de magnetron op te warmen. Voor die twee dagen en dat kleine beetje dat ze daar drinkt krijgt ze er niets van.
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:29:28 #263
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125211580
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:27 schreef Ticootje het volgende:
Tante soesa, jullie hebben dat wel vaak toch? Niet willen slapen?
Nee, eigenlijk niet! Overdag ging altijd lastig maar nu al een maand of 3 gaat het super. 'S avonds is nooit een probleem geweest.
pi_125211642
Over spenen: Saartje heeft geen speen. We hebben gewoon nooit het idee gehad dat ze die nodig had. Al de eerste nacht sabbelde ze een beetje op haar vuistjes. Nu duimt ze soms, maar dat is dus echt maar soms. Benieuwd of we haar dat straks nog af aan het leren komen...

Over zwemmen: herkenbaar :Y Ik voel me dik en kwabbig (het litteken van de ks interesseert me dan weer helemaal niet). Nu ben ik nooit een fan geweest van in bikini rondlopen, maar nu zie ik er echt tegenop. Al vind ik dat babyzwemuurtje wel een heel goed idee :Y Dus dat gaan wij binnenkort een keer doen.

ik: "En dat zijn alleen maar moeders daar, dus die hebben hetzelfde probleem als ik! "
M: "Ha! Zul je zien: allemaal moeders van begin 20, die meteen zijn teruggeveerd naar hun strakke figuurtje :+ "
M: "En die zien jou dan zo komen aanblubberen"

:') O+

Gulara, wat sneu voor je mini (en voor jullie). Hoe gaat het inmiddels?

Keshet: vampiertje :D O+

Zolena: fijn dat M. het zo goed doet! En wat een stom gedoe over die bijvoeding :{w Mijn man zegt over bijvoeding altijd dat hij nog nooit een volwassene heeft gezien die niet eet. Non-issue dus, en iets dat vanzelf wel komt als de baby in kwestie er idd klaar voor is :Y

Fijn dat R. het goed deed op de opvang, Omen :) Kan me voorstellen dat het wel even anders voelt als het 'voor de echt' is ipv oefenen.

Drinken uit een tuitbeker zie ik Saartje (iets meer dan 5 maanden nu) ook nog niet echt doen trouwens :D
pi_125211813
Hier is kyan ook veel makkelijker dan Yaro maar ik ook. Dat scheelt een hoop. Ik ga eigenlijk elke dag op pad met de kinderen. Sowieso om de peuter weg te brengen. Maar Yaro is buiten de deur beter gehumeurd dan thuis.
Kyan vind het allemaal wel best. Met drie lijkt dat me dan wel weer lastiger.

En ik heb het sporten sinds deze week weer opgepakt. Zodra ze slapen en/of op de psz zitten ga ik even sporten. Heerlijk.
Wb eten. Dat scheelt denk ik dat ik daar een ritme in heb met peuter dan ga je daar in mee.

Tico wat is Bram snel met zitten.
pi_125212015
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:52 schreef Zolena het volgende:
Oja en zwemmen met mini wil ik ook nog steeds gaan doen. Maar het was steeds zo koud en hij was verkouden, maar het wordt weer warm dus maar eens zo'n zwemluier gaan kopen.
Zwemluiers laten plas door (of houden niet veel plas op). Ontdekte ik laatst. Op zich wel logisch, achteraf gezien :+

Had al zwemluiers gekocht voor als we zouden gaan zwemmen. En toen kwam ik erachter dat de luiers op waren (en de nieuwe pakken nog in de auto lagen, die M. mee had). Dus toen heb ik Saartje even een zwemluier omgedaan (terwijl we nieuwe luiers gingen halen). Dat was een minder goed idee dan ik van tevoren dacht :+

Voogdij moeten wij trouwens ook nog regelen. Zou alleen niet goed weten wie... Liefst mijn ouders, maar ja, je weet niet hoe hun gezondheid is over een x aantal jaar.

Sola, ik weet eigenlijk niet wanneer baby's hun hoofdje recht 'moeten' kunnen houden. Lijkt me ook weer typisch zoiets dat per baby heel verschillend kan zijn.
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:40:06 #267
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125212158
Ik ga ook op mijn vrije dagen altijd met Elin naar buiten. Ze slaapt alleen niet gemakkelijk meer in de wagen/Bondolino omdat de wereld veel te interessant is! Ik probeer dus altijd rond slaaptijd thuis te zijn. Gelukkig kan ik dat nu wel wat rekken nu ze ouder is. Verder zijn wij denk ik ook wel makkelijk en flexibel. Ik ben ook echt niet de hele dag met d'r bezig. Dat was alleen de eerste maand ofzo denk ik. Wel sliep ze eerst alleen op papa of mama en dat belemmerde nogal. Kan met een tweede ook echt niet! Nu kan ze zichzelf echt prima vermaken terwijl ik kook/stofzuig/de was doe etc
pi_125212707
Kz: hoera voor het kruipen! *O*

Soesa, wat schattig, samen 'spelen' op het kdv :D

Draaimini van Omen O+

Jee, Tinu, lopen aan de hand al, knap :Y

Fieder, voelt je kleintje zich al wat beter, of nog steeds wat ziekjes?

Tico, lekker ding O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 20:53 schreef Ticootje het volgende:
Vrijdag: 8:30 jen op school afgeleverd, 9:30 begin zwemles Bram, 10:10 begin zwemles leyla, 15:00 jen halen van school, 15:45 begin zwemles jen. Eten bij opa en oma en om 7 uur ligt alles in coma.
Lekker druk dagje, die vrijdag :D

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:23 schreef Tante_Soesa het volgende:
Coco, warm water uit de kraan is hier ook geen optie ivm boiler.

Wij doen net zoals Skoap, 2/3 koud en 1/3 gekookt. Altijd goed idd :Y

Meisje wil niet slapen hier... Ben al sinds 7 uur bezig ;(.
Ah jah, met boiler mag het idd niet he?

Voelt ze zich niet lekker of oververmoeid? Of gewoon zichzelf in de weg zitten? Hopelijk gaat ze zo lekker slapen O+
pi_125212817
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:21 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Ik probeer echt als Sofie naar bed is, Luuk er ook in te doen. Gewoon omdat ik het even heerlijk vind dat ze beide liggen.
Sofie kan ik niet makkelijk elders te slapen leggen. Luuk gelukkig wel.
Dat was hier ook altijd. Maar nu slaapt elise vaak rond 11uur tot half 2. En Floris vanaf half 2. Haar langer ophouden is geen optie en hem er eerder indoen ook niet.
Nou ja heb dan wel lekker 1 op 1 aandacht met ze :)
pi_125213505
Joi hoe komt het dat jijzelf niet goed slaapt. Want dat is niet fijn :*

Twinkle wat irritant is dat zeg. Een brandalarm af ging. Wel fijn dat Djenna overal doorheen sliep

Tico hij is echt zo leuk O+

Twinkle vrijdag is mijn vrije dag. Gisteren was zwaar. Maar wel fijn om te zien dat je collega's je gemist hebben. En Riley had het gelukkig naar haar zin op het KDV.

Skoap wat handig die verdeling. Die heb ik even genoteerd.
Als ik Riley ergens mee naar toe neem doe ik dat meestal tussen twee voedingen in.
Alleen zij slaapt nu minder in haar maxicosi omdat de buitenwereld veel te interessant is
En ik kom ook wel aan tijd voor mezelf. Riley slaapt overdag best wel een tijd achter elkaar. En de avonden gaan ook goed. Rond half 9 gaat ze naar boven. Dan doe ik gauw wat aan de huishouding, ga ik douchen en daarna even internetten

Becky wat een dotje O+
  vrijdag 12 april 2013 @ 22:11:34 #271
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125214036
Vrijdag is echt een volle dag ja :D.
Heerlijk. Vroegah haatte ik vrijdag. M'n vrije dag. Dan was ik alleen. Verveling en eenzaam. Nu zit m'n dag zo vol dat ik amper tijd heb om me te vervelen.
pi_125214181
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 22:11 schreef Ticootje het volgende:
Vrijdag is echt een volle dag ja :D.
Heerlijk. Vroegah haatte ik vrijdag. M'n vrije dag. Dan was ik alleen. Verveling en eenzaam. Nu zit m'n dag zo vol dat ik amper tijd heb om me te vervelen.
Ik moet zeggen, M. en ik zijn allebei redelijk luie mensen. We gamen graag, en vermaken ons prima in ons eigen huisje. Niet dat we nooit buiten komen, maar we zijn geen mensen die continu erop uit gaan ofzo.

Met Saartje doen we dat een stuk meer, en vinden we het nog geweldig ook. Alle 'verplichtingen' die met Saartje te maken hebben, zijn gewoon tof O+
pi_125214311
Ik krijg gewoon zin om te bevallen als ik hier meelees. :@ Ik wil ook! O+
pi_125214476
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 22:16 schreef Suikertante het volgende:
Ik krijg gewoon zin om te bevallen als ik hier meelees. :@ Ik wil ook! O+
Ik krijg zin om weer zwanger te zijn als ik in Zwanger meelees :D :+

Maar baby's zijn de bomb idd :Y Nog even en jij hebt er ook gewoon een O+
pi_125214893
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:30 schreef Cocotrimonium het volgende:

ik: "En dat zijn alleen maar moeders daar, dus die hebben hetzelfde probleem als ik! "
M: "Ha! Zul je zien: allemaal moeders van begin 20, die meteen zijn teruggeveerd naar hun strakke figuurtje :+ "
M: "En die zien jou dan zo komen aanblubberen"

:') O+

Helaas is deze moeder van begin 20 niet terug geveerd maar teruggeflubberd :+

Amy was vrij snel met alles dus ik heb het idee dat Viktor heel langzaam is :P Hij kan ook pas sinds deze week een speen in zijn mond houden.

Becky en Tico wat een lieffies O+

Ik eet meestal gewoon met de peuter mee. Ontbijt als zij ontbijt, lunch als zij luncht en appeltje als zij een appeltje eet. Nu ik 2 kinderen heb weet ik ook niet meer waar ik het zo druk mee had toen ik alleen Amy had. Nu is 1 kind in huis hebben heel relax :D Gek hoe snel dat verandert. Dagen alleen met Viktor voelen als een vrije dag :P
pi_125215061
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 22:25 schreef Solagratia het volgende:
Helaas is deze moeder van begin 20 niet terug geveerd maar teruggeflubberd :+
Hihi.

Ik zei al tegen M. dat vast niet iedere moeder van begin 20 meteen zou terugveren :+

Mijn schoonzusje (23 en 27 bij haar beide bevallingen) daarentegen wel. Het kreng.
;) :+
pi_125215208
Vraagje: de laatste week/1,5 week begint Saartje wat meer terug te geven dan normaal (normaal = al maanden helemaal niks teruggeven). Al een paar keer gehad dat er echt wel veel meer dan een mondje terugkomt.

Komt dat vaker voor dat dat na een paar maanden (ze is nu 5mnd) pas begint, dat melk teruggeven? Heeft ze eigenlijk alleen heel in het begin gedaan. Ben benieuwd of het 'normaal' is of dat het ook een indicatie kan zijn van iets anders (bijvoorbeeld niet helemaal lekker in d'r vel zitten door tandjes ofzo, weetikveel).
pi_125216080
Ze was een tijdje geleden verkouden toch? Misschien dat het nog niet helemaal over is of dat er een griepje/tandje in de weg zit
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_125216654
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 22:50 schreef Sam1993 het volgende:
Ze was een tijdje geleden verkouden toch? Misschien dat het nog niet helemaal over is of dat er een griepje/tandje in de weg zit
Ja, kunnen ze daar zo lang nog last van houden? Zou kunnen hoor, ze hoest af en toe ook nog wel een beetje (maar goed, dat doe ik ook altijd :P ).

Iets anders: luiers: nog steeds maat 5? Ga waarschijnlijk morgen weer langs de DM, anders begin volgende week.
pi_125216991
Zondag weer thuis bij m'n gezin! Was een leuke week voor het werk in Zweden en afsluiting mijn vader opzoeken die daar woont :) Maar ook heel heel blij om zondag weer bij m'n gezin te zijn !
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_125217320
Luiers nog steeds maat 5 ja wil je 2 doze meeneme? Maandag maak ik t dan vast over:-) en lisa is hier ook best lang verkoude geweest ongeveer 2 maanden en spuugde toen ook meer maar kan ook best wat anders zijn.

Mijn moeder heeft haar eerste omadag gehad. Mijn baby heeft het huis geterroriseerd gekresen en gejankt wilde niet eten/drinken etc en was enorm boos de hele dag. Mijn moeder zat afgepeigerd op de bank gelukkig hoef ik haar niet vaak weg te brengen zielige baby en zielige oppassers :-p
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_125217427
Coco, doet M nu ook sinds een paar weken. Standaard als de voeding er 10 minuutjes in zit, toch nog een golfje teruggeven (over mijn vest/ jasje etc.). Daarvoor nooit. Geen idee? Misschien wat krachtigere oprispingen nu ofzo?

Oh, ik mis zwanger zijn zo... Maar over een jaar "mag" ik misschien alweer, en als ik bedenk hoe snel dat is vind ik dat toch wel spannend.

Verder niks bijzonders te melden hier, gewoon een fantastische baby. O+

Becky, wat een moppie! En Tico, die blik van Bram, goed gevangen zeg! O+
  vrijdag 12 april 2013 @ 23:35:16 #283
92926 Joipoidoipoipoi
pi_125218374
quote:

Nou, dat was vooral de eerste 3 maanden zo bij mij. 24/7 elke 3 uren die fles. Voordat zo'n fles leeg was, was er alweer een half uur voorbij. Dan legde ik haar natuurlijk ook niet direct terug, dus dan bleef er nog 2 uur over waarin vaak ook nog een luier gedaan moest worden. Het huishouden tussendoor. Eventueel nog administratie. Soms visite. Tussen 2 flesjes in boodschappen doen met baby erbij. Tussen 2 flesjes in andere afspraken buiten de deur met baby erbij. Ik had werkelijk geen idee wanneer ik zelf tijd had om te slapen en te eten.

Maar goed, sinds ongeveer een maand gaat dat echt een heel stuk beter sinds ze per 24 uur nog maar 5 flesjes hoeft. :)
  zaterdag 13 april 2013 @ 00:36:47 #284
381212 Gulara
From the future
pi_125221159
quote:

Jawel even alleen liggen is Verschrikkelijk Erg! }:|
pi_125222278
Liné kan der heerlijk vermaken in de box of in het wipstoeltje op de grond met der broers er om heen die gek doen. Gaat ze mopperen leg ik haar in bed en dan ist weer goed.
  zaterdag 13 april 2013 @ 03:07:22 #286
381212 Gulara
From the future
pi_125224582
Misschien moet ik drie grote broers voor Pi regelen. O+ :P
  zaterdag 13 april 2013 @ 07:58:43 #287
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125225091
Ik ben wat minder gevoelig geworden voor gemiep in de box. Er zijn meer kinderen die aandacht en/of eten willen.

Alleenmet drie tegelijk de deur uit gaan heb ik nog niet gedaan. Twee tegelijk is geen probleem. Las laatst op een tweelingforum een meisje helemaal trots dat ze er alleen met haar tweeling op uit was gegaan. Die tweeling was gewoon al 5 maanden. Echttreurig....
pi_125225221
Joene fijn dat je bijna weer naar je gezin mag.
  zaterdag 13 april 2013 @ 08:59:43 #289
259886 pessie
pi_125225392
quote:
12s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:36 schreef Gulara het volgende:

[..]

:* . heb je al contact met een lk?

Ook hier een 2de kind die veel makkelijker is dan de eerste was. Ze drinkt elke 3 a 4 uur een kwartiertje waar ik met Nathan elke 2.5 uur 3 kwartier bezig was. En ze slaapt overdag best veel, Nathan deed 2 a 3 keer 3 kwartier. Dat was precies genoeg tijd om de vaatwasser in en uit te pakken en de wasmachine aan te zetten.

Eindelijk weer een betere nacht! Alleen om 3.30 en 6.30 voeding *O* . echt even bij geslapen.
  zaterdag 13 april 2013 @ 09:06:22 #290
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125225448
Fijn Pessie *O*

Oh en Becky, wat een leuke foto!
pi_125225707
Zo wat gaan we hard met zijn allen :D

Becky, jouw meisje lijkt erg veel op jou is het niet? Mooie foto! O+

Hmm ja ik hannes best wat af met 1 kind en zet mezelf inderdaad op de allerlaatste plaats. Dat zal, mocht het er ooit van komen, bij een broertje of zusje voor Djen wel heel anders gaan. Want dan heb je veel minder ruimte voor RRR en idd, goed voor jezelf zorgen is ook heel belangrijk. Ik cijfer mezelf zeker niet weg hoor! En opzich ga en sta ik ook wel waar ik wil, maar plan zoveel mogelijk buiten haar slaapjes/voedertijden om. Als het niet anders gaat, dan is dat zo, ook geen problemen mee :Y)
Ik kom genoeg buiten de deur :) ... Alleen met dat koude, natte weer trok ik het wat minder. Ben gewoon geen wintermens, that's all :) . Maar als het een beetje mooi weer is zijn we buiten te bekennen met de hond :) . Verder veel bezig met huishouden .. ben gewoon een enorme poetsmiep :@ .. Was ik altijd al, maar nu Djen er is en ik niet werk wil ik het gewoon op orde hebben :)

Pessie fijn van de betere nacht *O*

Joene bijna weer naar huis *O* .. Mooi man, Zweden!

Hmm pas met 5 maanden er op uit gaan is idd beetje treurig. Dan komen de muren toch ook op je af lijkt me?

Djen vermaakt zich ook prima, zeker met entertaining *O* .. Dan kan ze het echt lang volhouden.
Nu is ze ongeveer 2 uurtjes wakker (soms iets korter) en dan lekker slaapje doen :)
Slaapjes beginnen korter te worden. Eerst sliep ze met gemak 3 uur achter elkaar, nu 1,5 uur, soms 2. Dus die tijd gebruik ik dan voor ontspanning/huishouden.

Golfjes terug geven hier niet meer. Was de eerste paar maanden wel zo. Dus geen idee?

Zwanger zijn missen? Hmmm .. Als mijn lichaam het toelaat wil ik dat nog wel in de toekomst, maar niet nu. Eerst genieten van mijn kleine poppetje :Y) (die overigens steeds minder klein wordt.. wat gaat het hard!)

Haha Sam was oma even vergeten hoe bewerkelijk zo'n kleintje kan zijn? :Y)

Terugplooien en alles .. Is gelukkig allemaal goed gekomen hier ^O^
Ook geen rare andere navel. Terwijl ie er toch behoorlijk uit plopte op het laatst :Y)

Omen, ook goed voor jezelf dat je collega's je gemist hebben :)
Hopelijk geeft het werk nog steeds voldoening! En des te meer knuffelen met je mooie poppetje als je weer thuis bent O+

Skoap handige verdeling idd! Pak ik even mee.

Wahahha coco met de zwemluiers _O-
Zou wel een actie van mij kunnen zijn :+ :')

O ja flesjes geven :') .. Hier ook altijd een heel 'gevecht' :') .. Als er bezoek is hoef ik alleen maar te vragen: Wie? Zelf de handen vrij ^O^

Tico wat knap dat Bram al zo kan zitten!
Zit er nu aan te denken om fruit/groente ook in de stoel te geven. Doe het nu nog vanuit de wipstoel maar da's best een geklooi soms. Ze kan goed rechtop zitten dus durf het nu wel aan (wel met steun in de rug natuurlijk).

Gisteravond nog even gauw bij Djen de verwarming een tikje open gezet, ze heeft een kamertje wat snel af koelt. Ook al vriest het buiten niet. Ligt ze daar zo heerlijk diep, ontspannen in dromenland O+ O+ O+ .. Geluksmomentje, allemaal van mij/ons! O+
pi_125225813
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:16 schreef Ticootje het volgende:
Leuk hoe je hier echt merkt wie er een 1e hebben en degenen die 2 of meer hebben. Dat je echt makkelijker en flexibeler wordt.
De eerste maanden had ik ook echt nul tijd voor mezelf. Blij als ik eens aangekleed was voor 11 uur. Mini sliep steeds maar 30 min en bij voorkeur op me. Wegleggen was wakker en als hij bij me lag sliep hij tenminste wat langer. In de doek moest ik wel blijven lopen, zitten was weer wakker. En elk uur of 1,5 uur voeden. En dan vond ik het zielig om hem lang in de box te laten liggen. Hoe anders gaat het als je al een ouder kind hebt... Dat zie ik nu ook wel :P. Maar voorlopig moet ik er nog niet aan denken, vind het druk zat eventjes.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125225827
quote:
12s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:36 schreef Gulara het volgende:

[..]

Dat was hier ook! :* Dus wij hebben haar gewoon heel veel bij ons gehouden op schoot en in de doek. En nu wil ze regelmatig weg. Want op schoot zitten is nu Verschrikkelijk Erg. Komt goed!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_125227834
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2013 09:46 schreef Phaidra het volgende:

[..]

De eerste maanden had ik ook echt nul tijd voor mezelf. Blij als ik eens aangekleed was voor 11 uur. Mini sliep steeds maar 30 min en bij voorkeur op me. Wegleggen was wakker en als hij bij me lag sliep hij tenminste wat langer. In de doek moest ik wel blijven lopen, zitten was weer wakker. En elk uur of 1,5 uur voeden. En dan vond ik het zielig om hem lang in de box te laten liggen. Hoe anders gaat het als je al een ouder kind hebt... Dat zie ik nu ook wel :P. Maar voorlopig moet ik er nog niet aan denken, vind het druk zat eventjes.
Ik heb daar gewoon geen tijd voor.
  zaterdag 13 april 2013 @ 13:00:48 #295
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_125228771
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 08:13 schreef Kyara het volgende:

[..]

En hoe gaat het met jou?
Gaat een heel stuk beter, dank je wel! :*
Met D.avid gaat het stukken beter en dat scheelt zo enorm. Thuis hebben we het roer helemaal omgegooid. Ik heb m'n ouderschapsverlof gecancelled en ben vorige week donderdag weer begonnen met werken en mijn lief heeft zijn baan opgezegd en gaat voorlopig voor de kinderen zorgen en dan start hij 1 september met de deeltijd Digi-Pabo. Hij heeft altijd al voor de klas willen staan, maar had daarvoor niet de juiste opleiding. Omdat hij wel een HBO-papiertje op zak heeft kan hij de Pabo nu in twee jaar doen en is in die periode dan ook thuis om voor de kids te zorgen O+ . Hij blij, ik blij!

Edit: Oh en door m'n volle werkweek en weekend vol met lief en de kinderen nu echt geen tijd meer om hier te schrijven, kan zelfs nog maar amper bijlezen
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_125229423
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:25 schreef becky27 het volgende:
Echt? Hoe?? Met koud water aanmaken en dan in de koelkast?

Becky je dame O+

Bram :D wat knap!

Isis klinkt goed!

Mijn mini heeft geen koorts meer *O* wel hele dunne luiers, dus vermoed n buikgriepje?

Ik mis het zwanger zijn niet. Wel de trapjes in mn buik enzo, dat vond ik heerlijk O+ maar vond het verder best zwaar. Terwijl ik helemaal niks te klagen heb gehad. (dat kwam pas na de bevalling }:| ) Gister ging ik lekker lunchen. Dus ik zoeken op de menukaart wat ik mocht hebben. Toen drong het door; ALLES!!! :Y)
pi_125237637

Siske de rat.
  zaterdag 13 april 2013 @ 18:42:14 #298
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_125237813
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:29 schreef Fieder het volgende:

[..]

Echt? Hoe?? Met koud water aanmaken en dan in de koelkast?

Water koken, laten afkoelen. en dan poeder erbij, roeren en in de koelkast :)
pi_125238692
Haha gaaf tico
pi_125239001
Dames ... hadden jullie rond de zes maanden ook een periode dat mini slechter dronk?

Ze krijgt nu 4 x 210/7 = 230
Maar ze laat zoveel staan op het moment! Dat ben ik niet van mijn hongerlapje gewend. Maar misschien bij jullie herkenbaar?

Is al de hele week zo.. maar ze is wel super gezellig en blij en voldoende poep/plasluiers. Heb niet bepaald de indruk dat ze ziek is.

Waar ze 920 op een dag krijgt totaal normaal gesproken tikt ze vandaag de 700 met moeite aan.
pi_125239386
Flessen van 210 worden toch afgeraden? Met het rekken van de maag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')