Eigenlijk niet geprobeerd nog! Goede tip! Had wel gelezen dat overdag kiekeboe-spelletjes kunnen helpen bij verlatingsangst, wilde ik ook gaan proberen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:00 schreef Spees_Eend het volgende:
Misschien al lang geprobeerd Phaidra, maar misschien werkt het om iets dat naar jou ruikt bij hem in de buurt te leggen? Een knuffeltje waarmee je een nacht slaapt of een sjaal die je gedragen hebt? (dat laatste natuurlijk buiten handbereik)
Vrijdag 10 maanden! Oh en uiteindelijk zijn wij maar een half uurtje bezig hoor, valt best wel meequote:Op dinsdag 9 april 2013 10:39 schreef nytar het volgende:
Hoe oud is de jouwe phaidra, want de mijne doet exact hetzelfde (4mnd) heel de dag is alles goed, maar 's avonds is het krijsen in zn bed. Gister tot 11 uur in de weer geweest. (En dan wordt hij doodleuk om 2 uur alweer wakker voor een voeding)
Dat dus... mijn kind slaapt 's nachts echt supergoed vergeleken bij sommigen de meesten hier, maar ik trek nachten met 6-7 uur slaap en 3 x wakker worden omdat hij piep doet/snuift/geluid maakt al vrij slecht. Slopend Zoe, ik hoop zo dat het anders wordt voor jullie. Wat ga je nu proberen, koemelkvrij?quote:Op dinsdag 9 april 2013 12:14 schreef Kyara het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat Kwisted!
Zoe, wat lijkt me dat zwaar. Ik kan zo slecht tegen slaaptekort. Ben de afgelopen weken echt wel ingestort. En dat was maar een weekjeEcht knap hoe je er mee om gaat
Hij zich inmiddels 1x opgetrokken tot staan zelf, maar dat lukt nog niet in bed met slaapzak aan (gelukkig!). Wel gaat hij kruipen en zitten in het bed.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:32 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra, de jouwe staat nog niet toch? Bij ons is het ook vaker drama bij het naar bed brengen. Staan, huilen etc. Vaak zit er nog een boertje dwars of gaat hij met nog meer voeden og lekker over de schouder en rondlopen wel in slaap vallen. En dan gaat hij weer in bed. Soms lukt het ook echt niet, maar dat is dan overdag.
Ah, herkenning. Hier precies hetzelfde, maar het voelt idd niet als slechte nacht. Wat de meeste mensen zich dan weer niet voor kunnen stellenquote:Op dinsdag 9 april 2013 12:48 schreef nytar het volgende:
Aanvulling op mn vorige post:
Als mijn baby van 7 tot 7 slaapt komt hij wel 3x voor een voeding, maar omdat hij gelijk weer verder tukt, voelt het niet als een opgave...
Bij ons vier uur.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:32 schreef Ticootje het volgende:
Hoevaak zal een kind drinken als hij flessen van 180 drinkt?? Hoelang gaat er dan tussen de voedingen zitten?
Ok. Volgens mij zat dat er inderdaad wel tussen ja.quote:
Hier inderdaad 7/11/15/19/23quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:42 schreef Ticootje het volgende:
Ok!! Goed die tijden. Dat geeft inderdaad even zicht. Maar ik moet om half 8 kwart voor 8 de deur wel uit. Bram drinkt denk rond 7 of half 8 wel. Maar dan ben ik rond half 7 ook pas thuis. Dus hij zit dan echt wel net wel net niet 3 voedingen als ik weg ben.
OF!!!
Ik vraag ze om de laatste voeding wat minder te geven. Als hij daarmee akkoord gaat. Dan kan hij ook drinken zodra ik thuis ben. Dan maakt het niet ut als hij om half 5 bijvoorbeeld 120 of 130 krijgt en daar maar 2 uur op doet.
Wat een gedoe is het ook eigenlijk zeg.
Ik ben met meiden rond kwart over 6/ half 7 thuis. Dan is het eten al klaar. Kwestie van aanschuiven en eten.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:10 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Hier inderdaad 7/11/15/19/23
Maar hoe kom je dan uit met zelf eten als je om half zeven thuiskomt? En met je meiden? Het is inderdaad een gedoe. Hier gaat het overdag meestal wel oké maar rond 17-19 altijd onrust. Meestal als ik zelf ga zitten om te eten.
Anders doe je voorlopig de eerste en laatste 180?
Meestal 2x. Hij wilde tijdens z'n vorige sprongetje rond 9 maanden nog maar 1x slapen, maar sinds hij kruipt is hij weer vet moequote:Op dinsdag 9 april 2013 20:03 schreef Tinuviel het volgende:
Hoe vaak slapen de grotere baby's hier dan nog op een dag? Bij ons wisselt heel erg, kan een of twee slaapjes zijn, ook de tijd en duur wisselt ontzettend.
Leyla ging bij 2 jaar pas naar 1 slaapje.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:36 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Meestal 2x. Hij wilde tijdens z'n vorige sprongetje rond 9 maanden nog maar 1x slapen, maar sinds hij kruipt is hij weer vet moe
Leyla is 2,5 en die slaapt nog overdag.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:42 schreef As1981 het volgende:
Tinuviel mijn oudste ging al heel snel naar 1 slaapje en sinds 18 maanden slaapt hij helemaal niet meer.
Zo deed / doe ik dat ook. Ik geef wel fv maar opverzoek. Op het moment dat hij er consequent korter tussen laat doe ik de hoeveelheid omhoog. Hij stopt ook echt als hij genoeg heeft.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:47 schreef Ticootje het volgende:
Ik vond de optie de eerste fles 180 en dan de andere minder ook een goede. Ik merk bijvoorbeeld dat Bram in de ochtend veel drinkt en dan een lange slaap maakt. En de middag juist vaker drinkt en kleine slaapjes. Dus dan zou het prima 180- 150- 150 kunnen. Ik moet ook maar zien dat ik die hoeveelheden kan kolven.
ik kolfde de eerste paar maanden ook 3x en dan 's avonds een 4e keer omdat ik anders niet genoeg had. Hij dronk toen 3x 160.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ok. Volgens mij zat dat er inderdaad wel tussen ja.
Moeilijk moeilijk. Die kleine drinkt heel goed uit een fles. Waar leyla 100cc over een hele dag kinderdagverblijf dronk, drinkt deze meneer z'n fles van 160 helemaal leeg. Dus ik was van plan om dan 180 te maken?? Maar dan zou ik 3 voedingen moeten kolven.
Of zou ik het dan eerst maar op 160 houden en als hij tevreden is dan niet ophogen. Zou 20 veel uitmaken qua wel of geen honger?
Heerlijk lijkt me dat. Yaro gaat maar door en door wat rust zou fijn zijn. Nu bouw ik rust in met tv/tablet en een fles maar soms zou ik best nog even mee willen slapen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Leyla is 2,5 en die slaapt nog overdag.
ze hebben mij verteld dat ze dat niet zomaar inhalen hoor. Zou ook niet goed zijn. Ze moeten hun eigen curve volgen. Het heeft geen zin om te vergelijken met andere kindjes van hetzelfde aantal weken.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:14 schreef Loj het volgende:
Vind t zo lastig! Hij heeft ook natuurlijk nog wat in te halen, want met 12 weken 4320 gram is natuurlijk niet veel...
Wat een heerlijk slaapkopjequote:Op woensdag 10 april 2013 10:49 schreef Mangostine het volgende:
Och Soes! Kan gebeuren idd, maar je meiske met een bult.. zielig!
Fijn van de goede nacht.voor prutnachten! In het bijzonder voor Zoë. Meid, het lijkt me zwaar voor jullie, maar je doet zo je best! Hoop op snel beterschap voor jullie.
Ik ben verder niet zo bijgelezen, sorry!
Qua schema, wij hebben nu een heel relaxed ritme en een blije en tevreden baby.
's Ochtends papfles, 7.30-10.00 slaap (met korte wakkere momentjes). Daarna haal ik hem uit bed, wassen en aankleden en fruithap. Rond 11-12 fles, daarna dutje van een uurtje op zijn zij in de box. Rond 14u een boterham en wat slokjes thee uit een tuit- of gewone beker. Daarna naar bed, tot hij wakker wordt voor de fles.
Dan rond 17u warme hap, nog even een dutje en rond 19u klaarmaken voor de laatste fles en naar bed.
Hij slaapt nog best veel, en slaapt 's nachts ook goed. Eet goed, vindt alles lekker, zowel vers als uit potje. Is een echte vrolijkerd en vindt nieuwe dingen fantastisch. Dus hij oefent en leert volop. Is op zijn gemak bij anderen en gaat (nog) flexibel mee
op bezoek etc.
Echt, zo wil ik er nog wel 10.![]()
Gisteren was ik bij een ouderavond van de opvang omdat ze nu met verticale groepen gaan werken. Daar stond ik wel te kijken van de frustratie bij andere ouders. Mensen die zich serieus zorgen maken om de identiteit van hun kind, omdat er op een dag van groep wordt gewisseld. Echt, ik zal hier wel te simpel voor zijn, maar volgens mij hebben de kinderen zelf meer last van hun ouders die er een probleem van maken, dan dat er echt een probleem is.
Als je zo volgens de letter pedagogisch rechtsomdraaiend verantwoord wil handelen, dan is er toch bijna geen lol meer aan?
Heel anders ja. Leyla dronk 100 tot 140 over een hele dag. Continu die stress dat ze zo slecht groeide.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:26 schreef Solagratia het volgende:
Viktor drinkt 150 per fles en dan krijgt hij er 3 overdag weg bij de gastouder. Soms wil hij na 2 uur weer 150 en soms laat hij er dan 4 uur tussen. En ze heeft nog in haar vriezer een voeding voor het geval dat. 4 uur vind ik wel de max ertussen overdag.
Brammetje heeft Viktor flink ingehaald Tico. Wat heerlijk dat hij zo goed groeit! Heel ander gevoel dan Bij L zeker?
Ohquote:Op woensdag 10 april 2013 15:16 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk m'n vriendje nou!
Echt ik ben zo blij dat ik nog even heb. Hij zou anders al op het kdv zitten als ik geen eigen dagen had.
Ja Bram lijkt op leyla.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:58 schreef pessie het volgende:
Mooiekinders omen, tico en phaidra!
Tico ik zie trekken van L in Bram, klopt dat?
Vanmorgen mn baby geshowed bij de vk's tijdens de nacontrole. Was leuk
broekjequote:Op woensdag 10 april 2013 15:51 schreef Phaidra het volgende:
Favo bezigheid: poes aaien! Alleen jammer dat poes er niet zo van gediend is.
[ afbeelding ]
Ik moet hem dus continu bij dat mandje vandaan trekken. Obstakels ervoor neerleggen werkt al niet meer.
Ja! Het staat zo leuk! Eigenlijk nog iets te groot, maar zolang hij kruipt zakken de bandjes niet afquote:Op woensdag 10 april 2013 16:16 schreef Kyara het volgende:
[..]
broekje
Leuke foto's MeNicole, Omen en Tico!
Andere kindjes kunnen helaas bevestigen dat deze poes niet wegvlucht als ze in het mandje ligtquote:Op woensdag 10 april 2013 17:38 schreef Zoë23 het volgende:
Phaidra
Hier zijn de katten ook de sjaak. Ze wennen er langzamerhand aan en ik leer S om zachtjes te aaien. Katten vluchten als ze t niet meer leuk vindenen S kruipt erachteraan haha. De poes van m'n ouders is mega lief, S pakt haar vast en knuffelt echt
en poes vind het oke
Ik heb nog een leuke van afgelopen weekend:quote:Op woensdag 10 april 2013 17:47 schreef Omentielvo het volgende:
MeNicole en Tico wat een lieverds![]()
Phaidra ik vind foto's van kinderen en huisdieren zo
Ja hier precies hetzelfde Mango!quote:Op woensdag 10 april 2013 13:35 schreef Mangostine het volgende:
Tuitbeker hier sinds een weekje! Hij grijpt hem dan ook zelf vast, zo lief. Eerst was het maar raar dat er iets uitkwam, maar de dag daarna zat hij ineens te lurken![]()
Maar het is nog oefenen hoor, alleen wat slokjes thee of water om de boterham weg te spoelen. Er gaat nog geen halve beker in hoor!
Knapperd!quote:Op woensdag 10 april 2013 15:16 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk m'n vriendje nou!
Echt ik ben zo blij dat ik nog even heb. Hij zou anders al op het kdv zitten als ik geen eigen dagen had.
Ja, hij zakt heel rustig naar het gemiddelde lijntje. Lengte en gewicht dat bij elkaar hoort.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:56 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Knapperd!Hij lijkt wat slanker te zijn geworden in zijn gezicht of niet?
Mijn stevige heeft inmiddels bijna zijn geboortegewicht verdubbeld, afgelopen maandag 3 maanden en 7 kilo schoon aan de haak bij 61,6 cm. Grote bink!
Ja dat moet die van mij ook maar even doen, want die schiet straks zowat de curve uitquote:Op woensdag 10 april 2013 21:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, hij zakt heel rustig naar het gemiddelde lijntje. Lengte en gewicht dat bij elkaar hoort.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is die van TNO iGrow. Ik vind het wel fijn dat deze gewicht tegen lengte afzet wat Graphico (ook mooi!) dan weer niet heeft.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:26 schreef Mineola het volgende:
Edit: Isis, wat voor app is dat?
Edit 2: tuitbekers, jeetje wat lijkt dat nog ver weg! Ik ben net gewend aan fruit...! Ik gooi mijn vraag er nog eens in: hoeveel fruit/groente geef je een baby van zes maanden ongeveer?
Ik ben jaloers .. Dat wil ik ooit ook nog bereikenquote:Op woensdag 10 april 2013 21:21 schreef Mineola het volgende:
Ik juich even voor mezelf want ik ben zo trots op mijn baby! Hij is vanavond binnen tien minuten en zonder speen lekker in slaap gevallen! Beide zaken waren helemaal geen doel maar gewoon ontspannen in slaap vallen zonder tig keer speen terugstoppen (door mij), speen eruithalen (door hem) en zonder zich tegen de slaap te te verzetten was zo lang geleden!![]()
![]()
![]()
Inmiddels is mijn navel wel weer ok (nog wel slapper dan eerst, maar dat zie je zo op het eerste oog niet), maar ik heb mezelf ook een topvintage badpak kado gedaanquote:Op woensdag 10 april 2013 21:18 schreef Solagratia het volgende:
Kwisted, ik kan je helaas niet blij maken want met mijn navel is het niet meer goedgekomen. Wel heb ik daarom mezelf een mooi badpak beloofd (ik vind ze mooi tenminste) Wel duur
Klik
Zo snel mogelijk afleren ben ik met je eens. Mijn oudste had echter nog tot deze week een speen (alleen voor de nacht) maar heeft echt een prima spraakontwikkeling dus het hoeft niet.quote:Op woensdag 10 april 2013 22:07 schreef Ticootje het volgende:
Speen krijgt Bram al niet meer. Je kan het echt beter heel jong al afleren dan dat ze als dreumes, peuter nog de hele dag met het ding inlopen. Heg is echt echt echt zo funest voor de spraakontwikkeling.
Onze bijna-10-maanden-uk doet nog steeds met een speen van 0-6 maandenquote:Op woensdag 10 april 2013 23:07 schreef Loj het volgende:
Wat een leuke foto's zag ik weer!
Speen zo snel mogelijk afleren ben ik ook voor. Maar O. Is nu nog helemaal fan van z'n speen. Dus heb mezelf voorgenomen straks gewoon geen 6+ maanden speen te kopen! (Of t ook gaat lukken mag je over drie maandjes nog een keer vragen;) )
En niet onzeker zijn over lichamen, je hebt een kind gebaard en daar mag je trots op zijn!! Dus ik ga binnen een maand vol trots m'n overtollige zwangerschapskilos en m'n keizersnedelitteken showen in de sauna!
Tnx voor jullie adviezen over de voedingen. Eigenlijk moet ik ook gewoon op m'n gevoel afgaan en niet zo onzeker zijn over die voedingen... (O. Weigerde na z'n geboorte te drinken en heeft bijna twee weken via sonde z'n drinken gehad, dus vandaar die onzekerheid).
Trouwens ben stiekem wel benieuwd naar de moeders met 5 flessen, houden jullie een tijdschema aan en zo ja welke
Zo en nu tijd om te slapen, hopelijk een goede nacht voor jullie
Daar gaat het vooral om he? De hele dag met die fup lopen. Wij stonden dat toe bij jen. Als ik iets kon terugdraaien.quote:Op donderdag 11 april 2013 07:21 schreef Kyara het volgende:
M heeft ook alleen een speen in bed. Vind dat ook niet zo'n probleem. Maar soms zie je van die 3 jarigen nog met zo'n stop rondlopen en dat ziet er ook echt niet uit.
Dames hebben wel een speen maar houden hem niet lekker in,
En hoe gaat het met jou?quote:Op woensdag 10 april 2013 20:56 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Knapperd!Hij lijkt wat slanker te zijn geworden in zijn gezicht of niet?
Mijn stevige heeft inmiddels bijna zijn geboortegewicht verdubbeld, afgelopen maandag 3 maanden en 7 kilo schoon aan de haak bij 61,6 cm. Grote bink!
Ja dat kan ik me voorstellen. Het ergste vind ik nog die avent spenen, dan is ook meteen het halve gezicht bedekt.quote:Op donderdag 11 april 2013 08:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Daar gaat het vooral om he? De hele dag met die fup lopen. Wij stonden dat toe bij jen. Als ik iets kon terugdraaien.
Ik vond het zo lief staan.quote:Op donderdag 11 april 2013 08:15 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja dat kan ik me voorstellen. Het ergste vind ik nog die avent spenen, dan is ook meteen het halve gezicht bedekt.
Daar groeien ze vanzelf inquote:Op donderdag 11 april 2013 08:15 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja dat kan ik me voorstellen. Het ergste vind ik nog die avent spenen, dan is ook meteen het halve gezicht bedekt.
quote:Op donderdag 11 april 2013 08:15 schreef Kyara het volgende:
Mijn baby sliep toen ze de leeftijd had van jouw baby ook nog niet de hele nacht door hoor. Eén á twee keer per nacht gaf ik haar toen een fles. Dat echte doorslapen is bij mijn baby pas rond de 3 maanden gekomen.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:40 schreef Fieder het volgende:
(hij hoeft nog niet door te slapen natuurlijk, maar soms lijkt het alsof alle baby's in mijn omgeving doorslapen behalve die van mij)
Dat is niet 'pas' hoorquote:Op donderdag 11 april 2013 11:24 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Mijn baby sliep toen ze de leeftijd had van jouw baby ook nog niet de hele nacht door hoor. Eén á twee keer per nacht gaf ik haar toen een fles. Dat echte doorslapen is bij mijn baby pas rond de 3 maanden gekomen.
Op 20 april wordt ze alweer 4 maanden.
Gulara, wat sneu.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:39 schreef Gulara het volgende:
Pffff, gewoon niet slapen overdag behalve als iemand met hem loopt. Als ik mazzel heb afentoe eens een kwartiertje.
Werkelijk altijd honger. En verder veel huilen wat krijsen wordt als er niet met em gelopen/gevoed wordt.
Einde dagboek-/stoomafblaaspost
Ow o.k.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:42 schreef Tante_Soesa het volgende:
Dat is niet 'pas' hoor. Hartstikke knap als een kindje zo jong al kan doorslapen maar niet standaard. Ik geloof dat ze tot een half jaar een nachtvoeding nog nodig (kunnen) hebben. Dus als ze voor die tijd doorslapen is dat eigenlijk juist afwijkend
Mijn dame sliep ook een tijdje door rond de 3/4 maanden maar daarna ging dat over en had ze echt weer een nachtvoeding nodig. Nu slaapt ze sinds 2 weken vaker een nachtje door en ze is nu 8,5 maand.
Ah, joh, sommige mensen hebben ook gewoon geen idee (meer). Mijn moeder vond het ook maar raar dat ik op verzoek borstvoeding gaf en dat we er 's nachts nog uit moesten voor E. Toen ze dus een maand of 2 wasquote:Op donderdag 11 april 2013 12:21 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ow o.k., toen ik destijds aan mensen vertelde dat ik één á twee keer per nacht uit bed ging voor de fles, reageerden mensen daar altijd verbaasd op, vandaar!
Hadden we hier ook. Speen tot 3 jaar maar toen alleen nog s'nachts. en zijn taal en spraak zijn super. Wel begonnen zijn tanden krom te staan, dus afgebouwd. Volgens mij gaat het ook makkelijker met afbouwen als ze jonger zijn. Heeft ons een paar moeilijke nachten gebracht.quote:Op woensdag 10 april 2013 22:27 schreef As1981 het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk afleren ben ik met je eens. Mijn oudste had echter nog tot deze week een speen (alleen voor de nacht) maar heeft echt een prima spraakontwikkeling dus het hoeft niet.
En wat een heerlijk mannetje is Bram.
Die nachtflesjes waren ook eigenlijk standaard 2 keer. Het was meer dat ikzelf meestal na 2 á 3 uurtjes in bed liggen maar ging opstaan, omdat het slapen toch niet lukte en dan was er dus voor mijn gevoel maar 1 nachtflesje, omdat het volgende flesje voor mijn gevoel alweer bij de dag hoorde.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:08 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ah, joh, sommige mensen hebben ook gewoon geen idee (meer). Mijn moeder vond het ook maar raar dat ik op verzoek borstvoeding gaf en dat we er 's nachts nog uit moesten voor E. Toen ze dus een maand of 2 was. En dat terwijl ze dus zelf ook 2 kinderen heeft grootgebracht! Volgens mij vergeten mensen al snel hoe het ook alweer was.
Nee, nachtvoeding/wakker worden 's nachts is voor kleintjes echt heel normaal. Dus Fieder, het is helemaal niet raar dat jouw L. wakker wordt 's nachts hoor!
E. houdt d'r fles ook niet zelf vastquote:Op donderdag 11 april 2013 14:52 schreef Zolena het volgende:
Ik heb normaal een hele aardige wvk, maar dit was de invaldokter ofzo. En soesa wat snel al zeg met beker, m. begint net met het flesje een beetje vasthouden als hij aan het drinken is en dat gaat ook niet altijd heel soepel.
M. slaapt trouwens ook niet altijd door (vannacht niet bijvoorbeeld) maar meestal wel. Cb-arts ook ja als je nou altijd pap en warm eten geeft dan slaapt hij wel altijd door, zo gaat dat. Joajoa... En hij slaapt meestal wel door alleen vandaag even niet![]()
Ik wil de gewone wvk weer terug.![]()
Oja en zwemmen met mini wil ik ook nog steeds gaan doen. Maar het was steeds zo koud en hij was verkouden, maar het wordt weer warm dus maar eens zo'n zwemluier gaan kopen. En druk maken over mijn niet gladde buik doe ik niet. Je moet voor de lol eens om je heen kijken in het zwembad en zeker jij kwisted, zoveel afgevallen je navel valt vast niet veel mensen op.
Wat een goede tip!! Had ik nooit aan gedachtquote:Op donderdag 11 april 2013 16:20 schreef Morretje het volgende:
Mijne ook bijna standaard tussen 7 en 7 3 keer. Soms heb ik geluk, zijn het er 2
Zolena, mijn dochter ging echt niet beter slapen met meer bijvoeding hoor. Had daar totaal geen effect op. Een nacht doorslapen is voor ouders wel belangrijk, maar voor je kindje nietWat een nare arts had je, dat mag je overigens best melden bij je reguliere wvpk of arts hoor. Misschien doen ze er wel wat mee.
En wat betreft beker, dat kunnen ze wel vroeg al leren hoor. Tuitbekers ed zijn vooral voor t gemak van ouders (minder was), oefenen in bad, maakt knoeien niet uit.
Nou, inderdaad!quote:Op donderdag 11 april 2013 16:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat een goede tip!! Had ik nooit aan gedacht
Wij willen dat nu wel gaan regelenquote:Op donderdag 11 april 2013 17:55 schreef Cathmar het volgende:
Vraag:
Hebben jullie iets voor voogdij geregeld voor het geval datje partner en jijzelf overlijden?
Ik zie mezelf niet aankomen bij iemand met mijn vier kinderen.
Wij overwegen nu om mijn zwager en mijn broer te vragen om, mocht er iets gebeuren, er voor te zorgen dat mijn meisjes goed terecht komen.
Ja dat. En Bram wordt ook echt boos. Is. Niet. Leuk.quote:Op donderdag 11 april 2013 20:49 schreef Solagratia het volgende:
Hij moet een half uur per dag van de kinderfysio (in totaal) maar je legt hem niet echt lekker even neer. Armen eronder inderdaad en tegendruk op de billen. Maar dat hoofd is zo zwaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb geen idee wanneer ze dat zouden 'moeten' kunnen maar hij doet dit sinds een weekje. Soms stort hij wel ineens met z'n koppie keihard naar beneden. Zo sneu vind ik dat.
En ja, hij gaat heel snel. Rollen kan hij niet maar als hij je vingers te pakken krijgt trekt hij zich op tot staan!![]()
Voogdij....een moeilijk onderwerp. Bottomline is dat ik wil dat niemand anders dan wij onze kinderen opvoedt maar soms heb je niks te willen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A grand adventure has begun.
Herkenbaar, Yaro wil hem ook steeds de speen geven als hij huilt. Dan zegt hij eerst kom maar. Zo van ik troost hem wel, en wil dan die speen naar binnen duwenquote:Op donderdag 11 april 2013 21:03 schreef Solagratia het volgende:
Hahaha Keshet, wat een smeerlappie die E. Maar heel herkenbaar. Niet voor of na een voeding, niet voor of na een slaapje. Dus als je dan een geschikt moment hebt dan vindt hij het alsnog na 2 minuten niet meer leuk. Hij krijgt zijn hoofd ook niet verder dan 2 cm omhoog dus dan ben ik bang dat hij geen adem kan halen door het boxkleed![]()
Die foto bedoelde ik inderdaad! Dat kan Viktor echt nog niet. Hij ziet er hier echt heel schattig uitOptrekken tot staan, hoe doet hij dat
![]()
Tico, bij luier verschonen probeer ik wel inderdaad. Of als hij blij in de box ligt.
Hij lacht wel lief steeds. Echt een hele vriendelijke vrolijke baby![]()
En de peuter snapt niet dat hij soms geen speen wil want zij wil altijd wel een speen![]()
Kyara, ja hij is echt snel. J was op L zijn leeftijd ook nog niet aan staan en lopen toe, die tijgerde meen ik pas rond de 12 maanden vooruit.quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:49 schreef Kyara het volgende:
Netjes Tinu! Wat knap dat hij aan aan de hand loopt!
(wat een verschil trouwens M was met 11 maanden 10,5 kg en 79 cm...)
Wat betreft het doorslapen. M sliep met 10 weken door ongeveer. Ik verwacht dat de meiden wat langer nachtvoedingen nodig hebben. Misschien zit er ook verschil in borst en fles. Op zich vind ik het niet erg om er 's nachts 2 keer uit te moeten (allebei een voeding). Maar als ze 2 nachtvoedingen nodig hebben dan blijf ik lopen natuurlijk. Hoop dat ze max 1 nachtvoeding hebben als ik weer moet werken..... (de voeding van 23.00 tel ik overigens niet als nachtvoeding...)
Leyla krijgt volgende week bmr. Die kun je ook uitstellen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 12:54 schreef Tinuviel het volgende:
Keshet, helaas klopt dat niet. Met 11 maanden is Dktp, pneumokokken en met 14 maanden BMR.voor jouw rollende zoon!
Ik vind het behoorlijk aanpoten met 3 in je eentje.quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:39 schreef Kyara het volgende:
Ik ben vandaag voor het eerst alleen thuis met alle kinderen. En ik heb tijd om te internetten
(lang leve een dreumes die heel goed zelf kan spelen)
Zo, en nu heeft een van de dames honger geloof ik.....
maar jouw kinderen slapen vast niet minimaal 2 keer op een dagquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind het behoorlijk aanpoten met 3 in je eentje.
1 wel.quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:53 schreef Kyara het volgende:
[..]
maar jouw kinderen slapen vast niet minimaal 2 keer op een dag
Dat vind ik al met 1 in mijn eentje!quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:36 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het behoorlijk aanpoten met 3 in je eentje.
Ja, mijn baby slaapt goed, maar ikzelf niet zo. En een gezin heb ik nietquote:Op vrijdag 12 april 2013 18:08 schreef Ticootje het volgende:
Maar een baby slaapt toch?
Ik slaap minimaal 8 uur, en eten doe ik gewoon aan tafel met gezin.
Hier lag alles om 7 uur te slapen. Heerlijk. Dus heb ik de wasmand gepakt en eerst eens even de was van deze week gevouwen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:44 schreef Kyara het volgende:
Maar zijn jullie dan echt de hele tijd met je kind bezig? Ze slapen toch ook wel eens? En even in de box liggen zonder entertainment is toch ook niet erg?
Fijn hequote:Op vrijdag 12 april 2013 20:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hier lag alles om 7 uur te slapen. Heerlijk. Dus heb ik de wasmand gepakt en eerst eens even de was van deze week gevouwen.
In de vaatwasser heb ik nu geen zin, nu tijd voor thee en tlc. Heerlijk. Mijtijd.
Dat heb ik ook hoor. In m'n eentje met 3. Leyla zit in de wegloopfase. Zo irritant.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:48 schreef Kyara het volgende:
M sliep de eerste 6 weken overdag niet in zijn bed. Alleen bovenop mij. Toen hij daarna wel in zijn wieg sliep had ik ineens een heleboel tijd over. Met M ging wel vaker er op uit: boodschappen doen etc. Met 3 kinderen wordt dat toch een boel gesleep....
Gaat het kolven wel lekker snel? Ik bedoel ben je met 10 minuten wel klaar of zit je echt lang aan de kolf?quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:48 schreef Kyara het volgende:
[..]
Fijn he
Ik zal ook blij zijn als we onze avonden weer terug hebben. Hier is het nu snel kolven en daarna worden de dames ongetwijfeld weer wakker en willen ze alleen maar bij je liggen.
Dat lijkt mij ook best lastig. Sowieso om alle drie in verschillende leeftijdsfases te hebben.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat heb ik ook hoor. In m'n eentje met 3. Leyla zit in de wegloopfase. Zo irritant.
Voordeel is natuurlijk dat jen gewoon op school zit. Dus het is alleen in de ochtend ff doorpakken om optijd op school te zijn. Dan heb ik overdag alleen leyla en Bram. Dan zorg ik maar dat we wat gaan doen, anders word ik hartstikke gek. Dan moet ik minimaal 100x per minuut zeggen dat ze Bram met rust moet laten.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:57 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook best lastig. Sowieso om alle drie in verschillende leeftijdsfases te hebben.
Alles heeft zijn voor- en nadelen.
Bram slaapt overal en overal doorheen en tussendoor. Je kan het zielig vinden dat ik zoveel met hem op pad ben, ik vind het handig dat ik gewoon niet aan de slaapjes hoef te denken of voedingen of het wel uitkomt.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:58 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik probeer ook elke dag de deur uit te gaan. Al is het maar voor een boodschap. Ik merk dat Sofie het ook echt nodig heeft. Luuk slaapt wel bij me in de Bondolino.
Hoe doe je dat nou op een beetje praktische manier?quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:56 schreef Kyara het volgende:
Nee, kolf dubbelzijdig dus ben met 15 minuten wel klaar. Tenzij er een kant stuk is, dan even een uurtje clusterkolven.
"nee, niet aan Luuks haar trekken"quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Voordeel is natuurlijk dat jen gewoon op school zit. Dus het is alleen in de ochtend ff doorpakken om optijd op school te zijn. Dan heb ik overdag alleen leyla en Bram. Dan zorg ik maar dat we wat gaan doen, anders word ik hartstikke gek. Dan moet ik minimaal 100x per minuut zeggen dat ze Bram met rust moet laten.
Heerlijk. Ik kan hem ook gewoon aanleggen. Hij drinkt ook weer overal. Eerder stopte hij met drinken als we ergens anders waren, maar nu drinkt ie weer overal.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bram slaapt overal en overal doorheen en tussendoor. Je kan het zielig vinden dat ik zoveel met hem op pad ben, ik vind het handig dat ik gewoon niet aan de slaapjes hoef te denken of voedingen of het wel uitkomt.
Heerlijk dat je gewoon kunt gaan wanneer je wilt. Toch?
Dat verhaal ja. En dat de hele dag.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:04 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
"nee, niet aan Luuks haar trekken"
"nee lieverd, Luuk mag geen hapje van je boterham"
"Sofie, de zonnetjes zijn van Luuk, jij hebt je keukentje speelgoed"
"Ook als je je keukentje spullen in de box gooit, mag je nog steeds niet met de zonnetjes"
"aaien he? Niet meppen"
Waarom niet gewoon warm water uit de kraan? Of gaat dat bij jullie niet?quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:10 schreef becky27 het volgende:
En die stomme kunstvoeding, altijd opwarmen en altijd te heet. Zit je met je hysterische baby.
Ik had altijd een thermosfles kokend water mee, en een flesje koud water. Ik wist dan precies wat de beste mengverhouding was.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:10 schreef becky27 het volgende:
Hier is het vooral "VOORZICHTIG DOEN"!
Isabel slaapt dus het best ingebakerd in een prikkelvrije omgeving. Of in de maxi cosi. Ze zal toch mee moeten in ons ritme, veel meer dan Noortje toen.
En die stomme kunstvoeding, altijd opwarmen en altijd te heet. Zit je met je hysterische baby.
Stomme bv is straks niet anders voor Bram op het kdv. Weet je hoelang een flessenwarmer duurt voordat die zooi warm is.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:10 schreef becky27 het volgende:
Hier is het vooral "VOORZICHTIG DOEN"!
Isabel slaapt dus het best ingebakerd in een prikkelvrije omgeving. Of in de maxi cosi. Ze zal toch mee moeten in ons ritme, veel meer dan Noortje toen.
LANG.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Stomme bv is straks niet anders voor Bram op het kdv. Weet je hoelang een flessenwarmer duurt voordat die zooi warm is.
Haha dat vraag ik me wel vaker af iddquote:Op vrijdag 12 april 2013 20:44 schreef Kyara het volgende:
Maar zijn jullie dan echt de hele tijd met je kind bezig? Ze slapen toch ook wel eens? En even in de box liggen zonder entertainment is toch ook niet erg?
Heel lang!quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:15 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
LANG.
Als ik N mag geloven dan.
Nee het mag hier niet op kamertemp. Het moet echt wel een beetje warm zijn.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:16 schreef kaatjejannie het volgende:
En zeker als er een kind huilt om de voeding. Gelukkig vindt Luuk het tegenwoordig niet erg als de melk minder warm is. Scheelt weer een paar minuten
Ah, op die manier.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:15 schreef becky27 het volgende:
Jawel hoor maar ik maak het altijd van te voren klaar. Dus neem voeding kant en klaar mee.
Ik heb het idee dat wij bij Saartje ook al heel makkelijk/relaxed zijnquote:Op vrijdag 12 april 2013 21:17 schreef kaatjejannie het volgende:
En ik vond al dat ik bij Sofie zo makkelijk was.
Ik probeer echt als Sofie naar bed is, Luuk er ook in te doen. Gewoon omdat ik het even heerlijk vind dat ze beide liggen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:15 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Haha dat vraag ik me wel vaker af idd![]()
Nu hebben ze hier een ritme dat elise slaapt als Floris wakker is en andersom.
S avonds ligt alles iig ergens tussen 7 en 8, heerlijk.
je weet t vast hoor, maar klaargemaakte voeding mag maar een uurtje bewaard worden hè?quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:15 schreef becky27 het volgende:
Jawel hoor maar ik maak het altijd van te voren klaar. Dus neem voeding kant en klaar mee.
Ja of J. Of oma. Die ook wel eens een flesje willen geven.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:22 schreef becky27 het volgende:
met de bv is het natuurlijk langzaam opwarmen, maar daar heb je zelf geen last van, alleen het kdv. En je baby die NU wil drinken.
Noh ik vind er nog steeds weinig aan, het is iedere keer een strijd om er voldoende in te proppen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja of J. Of oma. Die ook wel eens een flesje willen geven.
Het blijft iets magisch ofzo. Flesjes geven.
Herkenning. Ik vond er ook geen kont aan bij leyla. Die dronk op het kdv, dus in 8/9 uur tijd, 100 tot max 140cc.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:26 schreef becky27 het volgende:
[..]
Noh ik vind er nog steeds weinig aan, het is iedere keer een strijd om er voldoende in te proppen.
Dan maak je t waarschijnlijk alleen met koud water klaar natuurlijk. Daar zit t m in! Met warm water moet t in een uur op zijn, staat iig op de verpakking...quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:25 schreef becky27 het volgende:
Tante soesa, we maken het 24 uur van te voren klaar. In het ziekenhuis deden ze niet anders. Ik maak ongeveer 830 ml in een keer klaar en dat moet 24 uur later op zijn.
Oeh niet leuk een niet slapend meisje.
Ze is wel tof!quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:27 schreef becky27 het volgende:
En mijn dame effe spammen, vanaf volgende week weer aan het werk dus meer tijd om te reageren![]()
[ link | afbeelding ]
Ik heb ze toestemming gegeven om de boel op laag vermogen in de magnetron op te warmen. Voor die twee dagen en dat kleine beetje dat ze daar drinkt krijgt ze er niets van.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Stomme bv is straks niet anders voor Bram op het kdv. Weet je hoelang een flessenwarmer duurt voordat die zooi warm is.
Nee, eigenlijk niet! Overdag ging altijd lastig maar nu al een maand of 3 gaat het super. 'S avonds is nooit een probleem geweest.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:27 schreef Ticootje het volgende:
Tante soesa, jullie hebben dat wel vaak toch? Niet willen slapen?
Zwemluiers laten plas door (of houden niet veel plas op). Ontdekte ik laatst. Op zich wel logisch, achteraf gezienquote:Op donderdag 11 april 2013 14:52 schreef Zolena het volgende:
Oja en zwemmen met mini wil ik ook nog steeds gaan doen. Maar het was steeds zo koud en hij was verkouden, maar het wordt weer warm dus maar eens zo'n zwemluier gaan kopen.
Lekker druk dagje, die vrijdagquote:Op vrijdag 12 april 2013 20:53 schreef Ticootje het volgende:
Vrijdag: 8:30 jen op school afgeleverd, 9:30 begin zwemles Bram, 10:10 begin zwemles leyla, 15:00 jen halen van school, 15:45 begin zwemles jen. Eten bij opa en oma en om 7 uur ligt alles in coma.
Ah jah, met boiler mag het idd niet he?quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:23 schreef Tante_Soesa het volgende:
Coco, warm water uit de kraan is hier ook geen optie ivm boiler.
Wij doen net zoals Skoap, 2/3 koud en 1/3 gekookt. Altijd goed idd
Meisje wil niet slapen hier... Ben al sinds 7 uur bezig.
Dat was hier ook altijd. Maar nu slaapt elise vaak rond 11uur tot half 2. En Floris vanaf half 2. Haar langer ophouden is geen optie en hem er eerder indoen ook niet.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:21 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Ik probeer echt als Sofie naar bed is, Luuk er ook in te doen. Gewoon omdat ik het even heerlijk vind dat ze beide liggen.
Sofie kan ik niet makkelijk elders te slapen leggen. Luuk gelukkig wel.
Ik moet zeggen, M. en ik zijn allebei redelijk luie mensen. We gamen graag, en vermaken ons prima in ons eigen huisje. Niet dat we nooit buiten komen, maar we zijn geen mensen die continu erop uit gaan ofzo.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:11 schreef Ticootje het volgende:
Vrijdag is echt een volle dag ja.
Heerlijk. Vroegah haatte ik vrijdag. M'n vrije dag. Dan was ik alleen. Verveling en eenzaam. Nu zit m'n dag zo vol dat ik amper tijd heb om me te vervelen.
Ik krijg zin om weer zwanger te zijn als ik in Zwanger meeleesquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:16 schreef Suikertante het volgende:
Ik krijg gewoon zin om te bevallen als ik hier meelees.Ik wil ook!
Helaas is deze moeder van begin 20 niet terug geveerd maar teruggeflubberdquote:Op vrijdag 12 april 2013 21:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
ik: "En dat zijn alleen maar moeders daar, dus die hebben hetzelfde probleem als ik! "
M: "Ha! Zul je zien: allemaal moeders van begin 20, die meteen zijn teruggeveerd naar hun strakke figuurtje"
M: "En die zien jou dan zo komen aanblubberen"![]()
![]()
Hihi.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:25 schreef Solagratia het volgende:
Helaas is deze moeder van begin 20 niet terug geveerd maar teruggeflubberd![]()
Ja, kunnen ze daar zo lang nog last van houden? Zou kunnen hoor, ze hoest af en toe ook nog wel een beetje (maar goed, dat doe ik ook altijdquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:50 schreef Sam1993 het volgende:
Ze was een tijdje geleden verkouden toch? Misschien dat het nog niet helemaal over is of dat er een griepje/tandje in de weg zit
Nou, dat was vooral de eerste 3 maanden zo bij mij. 24/7 elke 3 uren die fles. Voordat zo'n fles leeg was, was er alweer een half uur voorbij. Dan legde ik haar natuurlijk ook niet direct terug, dus dan bleef er nog 2 uur over waarin vaak ook nog een luier gedaan moest worden. Het huishouden tussendoor. Eventueel nog administratie. Soms visite. Tussen 2 flesjes in boodschappen doen met baby erbij. Tussen 2 flesjes in andere afspraken buiten de deur met baby erbij. Ik had werkelijk geen idee wanneer ik zelf tijd had om te slapen en te eten.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:44 schreef Kyara het volgende:
Jawel even alleen liggen is Verschrikkelijk Erg!quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:44 schreef Kyara het volgende:
quote:Op zaterdag 13 april 2013 00:36 schreef Gulara het volgende:
[..]
Jawel even alleen liggen is Verschrikkelijk Erg!
De eerste maanden had ik ook echt nul tijd voor mezelf. Blij als ik eens aangekleed was voor 11 uur. Mini sliep steeds maar 30 min en bij voorkeur op me. Wegleggen was wakker en als hij bij me lag sliep hij tenminste wat langer. In de doek moest ik wel blijven lopen, zitten was weer wakker. En elk uur of 1,5 uur voeden. En dan vond ik het zielig om hem lang in de box te laten liggen. Hoe anders gaat het als je al een ouder kind hebt... Dat zie ik nu ook welquote:Op vrijdag 12 april 2013 21:16 schreef Ticootje het volgende:
Leuk hoe je hier echt merkt wie er een 1e hebben en degenen die 2 of meer hebben. Dat je echt makkelijker en flexibeler wordt.
Dat was hier ook!quote:Op zaterdag 13 april 2013 00:36 schreef Gulara het volgende:
[..]
Jawel even alleen liggen is Verschrikkelijk Erg!
Ik heb daar gewoon geen tijd voor.quote:Op zaterdag 13 april 2013 09:46 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De eerste maanden had ik ook echt nul tijd voor mezelf. Blij als ik eens aangekleed was voor 11 uur. Mini sliep steeds maar 30 min en bij voorkeur op me. Wegleggen was wakker en als hij bij me lag sliep hij tenminste wat langer. In de doek moest ik wel blijven lopen, zitten was weer wakker. En elk uur of 1,5 uur voeden. En dan vond ik het zielig om hem lang in de box te laten liggen. Hoe anders gaat het als je al een ouder kind hebt... Dat zie ik nu ook wel. Maar voorlopig moet ik er nog niet aan denken, vind het druk zat eventjes.
Gaat een heel stuk beter, dank je wel!quote:
Echt? Hoe?? Met koud water aanmaken en dan in de koelkast?quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:25 schreef becky27 het volgende:
Tante soesa, we maken het 24 uur van te voren klaar. In het ziekenhuis deden ze niet anders. Ik maak ongeveer 830 ml in een keer klaar en dat moet 24 uur later op zijn.
Water koken, laten afkoelen. en dan poeder erbij, roeren en in de koelkastquote:Op zaterdag 13 april 2013 13:29 schreef Fieder het volgende:
[..]
Echt? Hoe?? Met koud water aanmaken en dan in de koelkast?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |