abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 april 2013 @ 08:11:16 #1
381212 Gulara
From the future
pi_125059401
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
  dinsdag 9 april 2013 @ 08:12:09 #2
381212 Gulara
From the future
pi_125059408
En ik eindigde met de mededeling dat ik zo'n engeltje ben. O-)
pi_125059469
Haha :D
Heb ik soms ook wel hoor maar uiteindelijk schiet ik er niets mee op dus kan beter positief blijven
  dinsdag 9 april 2013 @ 08:21:08 #4
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125059477
Zoë, ik vind het ook superknap hoe je/jullie het volhouden én je blijft altijd zo positief klinken! :* en je pakje kwam gister binnen, thanks weer

Hier gaan de nachten zo wisselend, vreemd vind ik :). Ze heeft de afgelopen week 3 x doorgeslapen, werd 2 nachten 1x wakker voor speentje en 2 nachten waren vrij slecht. Was ze wakker, kon/wilde ze niet meer slapen en waren we zo een uur/anderhalf uur met 'r in de weer. Uiteindelijk ging ze wel slapen hoor (en dan meestal tot half 8 ofzo, heerlijk) dus het valt ook misschien wel mee.

Verder wordt ze zo groot en bijdehand! Oh, en ze praat ons een beetje na O+, zo zegt ze steeds aap als we haar knuffel benoemen :o. Hoe cool is dat!

[ Bericht 1% gewijzigd door Tante_Soesa op 09-04-2013 08:32:03 ]
pi_125059577
Zoë :* voor de rotte nachten. Ik vind het ook knap hoe je zo kan blijven. Ik zou dat niet kunnen.

Tante Soesa wat leuk dat ze al gaat praten

Gulara ik hoop dat jouw nacht beter wordt. :*
  dinsdag 9 april 2013 @ 08:30:41 #6
381212 Gulara
From the future
pi_125059590
Helemaal gelijk Zoë. En hij slaapt helemaal nooit door. Word met alle liefde 2 of 3 keer nacht wakker voor een voeding. Maar dat 5 uur bijna nonstop krijsen was ik niet gewend. :o
pi_125059603
Sterkte Zoe, vooral hoe je het volhoudt, respect!!!!!
Je bent een topmoeder!

Gulara hopelijk worden de nachten snel beter.

De nachten zijn hier eigenlijk helemaal niet zo slecht. Hij houdt zich perfect aan het vier uur schema, dus hij komt om 12, 4 en 8... Maar op t cb volgende week eens overleggen hoe ik kan proberen de 4 uur voeding eruit te krijgen :)

Soesa: praten :)

Ow en over die mannelijke huil van hem. Ik heb 'de echte mannen huilen niet regel' geprobeerd erin te gooien. En ik kreeg een 'echte mannen zijn ongeduldig als het om eten gaat regel' terug! Poeh, wat een gegil en toen dronk hij te snel. Nu heeft hij krampjes dus ligt hij met zn apenpittenzakje in mn armen zielig te wezen :s
pi_125060616
Wat lief :* bedankt

Soesa
Fijn dat t pakketje er gister al was :s)
Wisselende nachten zijn idd vreemd. En wat lief O+ aap

Gulara
Dat krijsen is echt sneu, herken ik vooral als 't druk was geweest of als ze veel leert. Ging dan met dr onder de douche staan dat hielp wel.

Loj
Dat zou wel fijn zijn als je lekker van 12-8 kunt slapen
Aww :( .. Liefde gaat ook door de maag bij de man (vandaar t ongeduld? :9 )
pi_125060670
Na 3 weken, 25 okt geboren, slaapt jan van half negen tot zeker zes uur in de ochtend. Kan me al niet meer herinneren wanneer we voor het laatst er snachts uit moesten voor hem.

Dus geen klagen hier ;)
Hooray for boobies!
  dinsdag 9 april 2013 @ 09:42:34 #10
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125060813
Silvijn heeft nu bij bijna 5 maanden nog nooit een nacht doorgeslapen. Soms vermoeiend, maar ik prijs me gelukkig met een baby die vrijwel nooit huilt, overdag goed slaapt, en 's nachts na een voeding meteen weer in slaap valt. Count my blessings denk ik bij sommige verhalen die ik lees of hoor. Dan sta ik met alle liefde 's nachts op voor een voeding.
pi_125060815
Fijn hoor Spockjuh :)
En inderdaad liefde gaat door de maag (van een man dan)!
pi_125061057
Zoë -O- :* Konden we maar wat doen voor je...

Wij waren een week of 2 verwend met maar 1x wakker 's nachts, maar nu is het weer 2 of 3 keer. Volgens mij zitten we in een verlatingsangstfase (3x woordwaarde!), want hij drinkt dan eigenlijk helemaal niet veel, meer sabbelen. Bij het naar bed brengen is het momenteel ook drama. Zolang we in de kamer zijn is het goed, maar als je ook maar richting de deur beweegt zet meneer het op een krijsen :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:00:13 #13
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125061131
Misschien al lang geprobeerd Phaidra, maar misschien werkt het om iets dat naar jou ruikt bij hem in de buurt te leggen? Een knuffeltje waarmee je een nacht slaapt of een sjaal die je gedragen hebt? (dat laatste natuurlijk buiten handbereik)
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:08:21 #14
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125061287
Gulara dat krijsen is echt niet leuk :* . waren het krampjes?

Slecht sslapen is rot :* . Helaas had Lauren nogal last van haar prikjes dus ook hier koffie :O . straks lekker mee slapen als de peuter ligt.

Loj, krampjes zijn stom :*

Phaidra, klinkt inderdaad een beetje als verlatingsangst. Gaat op een gegeven moment over. Wel eens geprobeerd hem gewoon te laten spelen in z'n bed? Dus jij boven bijvoorbeeld schoonmaken en hij lekker met speelgoed in z'n bed en de deur open.
pi_125061303
Phaidra
:* heb er al heel veel aan om hier m'n dingetjes te posten

Die fase hebben we hier ook gehad, heb toen steeds geprobeerd eerst te troosten en als dat niet lukt dan kort borst & afkoppelen als S sliep.
(maargoed misschien ben ik niet de handigste om adviezen te geven :') ... Dat van het afkoppelen stond in het lekker slapen zonder huilen boek) het werkte wel trouwens.

Ben iig blij dat we weten wat er speelt en heb een mega handige lijst van tinuviel gekregen en nog wat andere handige adviezen van dames hier. Dus we zijn (hoop ik) op de goed weg.

Fijn spockjuh!

Spees
Fijn dat hij dan weer snel verder slaapt
pi_125061337
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 10:00 schreef Spees_Eend het volgende:
Misschien al lang geprobeerd Phaidra, maar misschien werkt het om iets dat naar jou ruikt bij hem in de buurt te leggen? Een knuffeltje waarmee je een nacht slaapt of een sjaal die je gedragen hebt? (dat laatste natuurlijk buiten handbereik)
Eigenlijk niet geprobeerd nog! Goede tip! Had wel gelezen dat overdag kiekeboe-spelletjes kunnen helpen bij verlatingsangst, wilde ik ook gaan proberen.

Overdag heeft hij totaal geen verlatingsangst, is niet eenkennig, niets. Laat hem lachend achter op het kdv en toen hij zaterdagavond bij mijn zus sliep en wakker werd, was er ook niets aan de hand. Het is echt alleen bij het naar bed brengen 's avonds.

Pessie, hij speelt wel eens in zijn bedje als ik met de was bezig ben oid. Misschien wat vaker doen (ja ook de was :D).

Zoë :D. Maar zo doen wij het ook. Eerst troosten in bedje. Steeds even uit het kamertje lopen en dan weer terug om te troosten. Als het niet werkt, toch weer even aanleggen :).

[ Bericht 11% gewijzigd door Phaidra op 09-04-2013 10:17:00 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:39:41 #17
258612 nytar
boys boys boys
pi_125062079
Hoe oud is de jouwe phaidra, want de mijne doet exact hetzelfde (4mnd) heel de dag is alles goed, maar 's avonds is het krijsen in zn bed. Gister tot 11 uur in de weer geweest. (En dan wordt hij doodleuk om 2 uur alweer wakker voor een voeding)
pi_125062168
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 10:39 schreef nytar het volgende:
Hoe oud is de jouwe phaidra, want de mijne doet exact hetzelfde (4mnd) heel de dag is alles goed, maar 's avonds is het krijsen in zn bed. Gister tot 11 uur in de weer geweest. (En dan wordt hij doodleuk om 2 uur alweer wakker voor een voeding)
Vrijdag 10 maanden! Oh en uiteindelijk zijn wij maar een half uurtje bezig hoor, valt best wel mee :+. Maar het is zo'n contrast met 10 min. voeden en zonder protest weg kunnen leggen :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:47:06 #19
258612 nytar
boys boys boys
pi_125062288
Dan is het niet hetzelfde nee, we zijn er nu iedere keer een paar uur mee bezig... ;(
pi_125062523
Wij hebben wel vaker van die fases gehad hoor, dat inslapen moeilijk ging. Meestal een sprongetje. Ik hoop dat het bij jullie gauw weer over is, want de hele avond in de weer zijn is ook slopend! Avonden voor jezelf hebben is gewoon echt heel fijn (en nodig soms ook).
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 9 april 2013 @ 11:19:33 #21
258612 nytar
boys boys boys
pi_125063336
En je raakt er zo makkelijk aan gewend! We zaten heel snel op het ritme van onze peuter. Alles om 7 uur naar boven en idd de rest van de avond voor jezelf...
Hij is wel druk bezig met het oefenen op het draaien, dus wie weet! Hopelijk idd een korte fase :)
pi_125064417
F slaapt nu nog niet helemaal door. Wordt elke nacht tussen 4 en 5 wakker, speentje voldoet dan. Dat was voorheen overigens niet. Maar geen klagen, want ze slaapt van 7 tot 7 met 1x wakker worden. En als ik geluk heb na de voeding van 7u sochtends nog een uurtje naast me in bed (L).
Ze heeft een maand ofzo wel echt doorgeslapen, geloof met 3 maanden, maar dat was alleen om ons voor de gek te houden ;-) tot 3 maanden moest ik er elke nacht echt wel een paar keer uit.
Babytjes die doorslapen is echt n zegen, wat doet nachtrust een mens goed..

Zoe fijn dat je voor je gevoel weer op de goeie weg zit. Denk je dat t misschien lactoseintolerantie is wat becky opperde? Er bestaat ook soja kv van nutrilon zag ik laatst. Misschien dat een dag proberen ofzo? Al weet ik dat je bv je veel waard is en dat snap ik (k)

Het afbouwen van de bv gaat hier goed. Geen last meer van stuwing en heb nog wel een ochtendvoeding zelf. Ook mentaal gaat t stukken beter met me en ik ben weer aan aan t komen.
Mijn man is hard opzoek naar ander werk en overweegt nu nog een studie te gaan volgen. Dat is op t moment de enige donderwolk.
Vanmorgen met F naar het cb geweest. 7580gr bij 6,5 maand. Ze was nig nooit zoveel aangekomen, dus de kv en bijvoeding doen hun werk.
De eerste 2 tandjes zijn door en ik heb weer een blije baby. Het tijgeren gaat voortaan echt hard!! Ze gaat de hele kamer door.

Afgelopen week gestart op t kdv op een andere (flex)groep. Ik moest huilen in de auto. Deze leidster is veel minder leuk dan de vorige..

Oh en mijn nichtje van bijna 10maanden kan al lopen! Ongelofelijk snel!

Dat was mijn update :-P
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:14:58 #23
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125065286
Fijn dat het zo goed gaat Kwisted!

Zoe, wat lijkt me dat zwaar. Ik kan zo slecht tegen slaaptekort. Ben de afgelopen weken echt wel ingestort. En dat was maar een weekje :@ Echt knap hoe je er mee om gaat :*
pi_125065346
Saartje vindt het 's avonds volgens mij vaak veel te gezellig om naar bed te willen. Zodra de slaapzak aangaat, begint ze te huilen. Soms met enorm veel in de oogjes wrijven en alles, duidelijk heel moe (want van tevoren was niks meer leuk en alles stom :D ), maar tóch huilen :+ :')

Die snapt dat het dan het einde van de dag is, maar wil gewoon veel liever bij ons blijven chillen O+ :+

Ze huilt dan een paar minuutjes, en dan slaapt ze als een prinsesje :z

Kwisted, fijn dat het afbouwen zo lekker gaat :Y En de rest (bijkomen/tandjes/tijgeren) klinkt ook allemaal goed!

Zoë: :*

Saartje is vandaag bij het kdv, ik ben bezig met het huis een flinke poetsbeurt geven.
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:48:07 #25
258612 nytar
boys boys boys
pi_125066191
Aanvulling op mn vorige post:
Als mijn baby van 7 tot 7 slaapt komt hij wel 3x voor een voeding, maar omdat hij gelijk weer verder tukt, voelt het niet als een opgave...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')