Je maakt een denkfout: ze maken geen propaganda voor een misdaad maar ze maken propaganda voor het legaliseren van een misdaad.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:29 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Het is niet direct strafbaar gesteld. Ik ben van echter van mening dat propaganda maken voor een misdaad illegaal zou moeten zijn, vanuit een normatief begrip van de wet.
dus eigenlijk moet een land worden ingericht op de wil van de domme massa, liefst zo gecontroleerd mogelijk dat op voorhand excessen worden verboden, dat wordt nog gezelligquote:Op woensdag 10 april 2013 13:43 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Dan doen we dat toch, kunnen meteen ook een aantal fundamentalistische clubjes meegenomen worden. Vanuit een utopisch begrip van vrijheid is dat misschien lullig, maar ook onze wet en staat zijn inherent normatief en vallen binnen de kaders van hun tijdperk. Reden genoeg om excessen aan te pakken.
Onzin, het hoeft geen politiestaat te worden. Jihadi's en pedo's die hun probleem als iets positiefs zien dat ze willen uitvoeren zijn geen zondebokken van 'domme massa's,' het zijn gewoon mensen die problemen veroorzaken. Zij dringen hun shit aan anderen op, zelfs al is het indirect, aan kinderen of ongelovigen, dus door hun eigen negatieve acties worden ze aangepakt.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:48 schreef Re het volgende:
[..]
dus eigenlijk moet een land worden ingericht op de wil van de domme massa, liefst zo gecontroleerd mogelijk dat op voorhand excessen worden verboden, dat wordt nog gezellig
Gezien de ophef die dit vonnis heeft veroorzaakt stel ik inderdaad dat er genoeg draagvlak is voor een dergelijk verbod. Ik vind dat kinderen beschermd dienen te worden tegen zulke opvattingen. Ik versprak me een beetje met individueel recht, omdat dit om een vereniging gaat. Ik ben van mening dat de rechten van een kleine groep (vereniging Marthijn) opzij mag worden geschoven ten gunste van de samenleving.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:40 schreef Re het volgende:
maar je stelt dat "de samenleving" blijkbaar voor een verbod is op een vereniging. Ik zie niet in waarom dat zo zou moeten zijn, en wat je eigenlijk bedoeld met een individueel recht... dat is juist niet wat een vereniging is
Ik snap het onderscheid wel, maar je moet ook naar de intentie kijken. Het lijkt me wel duidelijk dat die propaganda gemaakt wordt met het doel om uiteindelijk die misdaad te plegen.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Je maakt een denkfout: ze maken geen propaganda voor een misdaad maar ze maken propaganda voor het legaliseren van een misdaad.
Ik ben het hier wel mee eens.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:55 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Onzin, het hoeft geen politiestaat te worden. Jihadi's en pedo's die hun probleem als iets positiefs zien dat ze willen uitvoeren zijn geen zondebokken van 'domme massa's,' het zijn gewoon mensen die problemen veroorzaken. Zij dringen hun shit aan anderen op, zelfs al is het indirect, aan kinderen of ongelovigen, dus door hun eigen negatieve acties worden ze aangepakt.
Na legalisering is het geen misdaad meer.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:57 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Ik snap het onderscheid wel, maar je moet ook naar de intentie kijken. Het lijkt me wel duidelijk dat die propaganda gemaakt wordt met het doel om uiteindelijk die misdaad te plegen.
bescherming tegen opvattingen... phoe, dat gaat nog leuk worden.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:57 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Gezien de ophef die dit vonnis heeft veroorzaakt stel ik inderdaad dat er genoeg draagvlak is voor een dergelijk verbod. Ik vind dat kinderen beschermd dienen te worden tegen zulke opvattingen. Ik versprak me een beetje met individueel recht, omdat dit om een vereniging gaat. Ik ben van mening dat de rechten van een kleine groep (vereniging Marthijn) opzij mag worden geschoven ten gunste van de samenleving.
Ik bedoel meer de opvattingen met de intentie tot het plegen van strafbare feiten. Zie deze post van AlexanderDeGrote: NWS / Pedovereniging Martijn krijgt vrij baan van rechter #3quote:Op woensdag 10 april 2013 14:07 schreef Re het volgende:
bescherming tegen opvattingen... phoe, dat gaat nog leuk worden.
Dus een mening hebben moet strafbaar worden? In een maatschappij die constant veranderd? Daar moet even goed over nagedacht worden voordat men volmondig ja zegt
hm dat is in het verleden al wel eens geweest in bepaalde delen van europa in vandaag de dag is het in sommige landen nog het geval. Willen we daar echt heen met zijn allen?quote:Op woensdag 10 april 2013 14:07 schreef Re het volgende:
Dus een mening hebben moet strafbaar worden?
dus op voorhand iemand straffen voor een delict wat hij mogelijk zou kunnen plegen?quote:Op woensdag 10 april 2013 14:19 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik bedoel meer de opvattingen met de intentie tot het plegen van strafbare feiten. Zie deze post van AlexanderDeGrote: NWS / Pedovereniging Martijn krijgt vrij baan van rechter #3
Ik weet natuurlijk dat de vrijheid van meningsuiting een recht is waaraan in beginsel niet wordt getornd. Ik vind hun mening walgelijk, maar ik ben van mening dat de kans groter dan gemiddeld is dat de vereniging strafbare feiten gaat plegen.
Nee, natuurlijk niet.quote:Op woensdag 10 april 2013 14:32 schreef Re het volgende:
dus op voorhand iemand straffen voor een delict wat hij mogelijk zou kunnen plegen?
nou ja, je straft het hebben van een mening of je straft iets wat mogelijk zou gaan leiden tot het begaan van strafbare feiten... ik vind dat nogal wat eigenlijkquote:Op woensdag 10 april 2013 14:41 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Je straft dan ook niet de persoon maar de vereniging. Misschien indirect daarmee de persoon, maar niet in de zin dat die een strafblad krijgt oid.
ik snap niet dat mensen dit zo ingewikkeld vinden. Als men nou eens dit bovenstaande bedenkt ZONDER er gelijk het gedachtengoed van die pedoclub aan te koppelen dan zou het toch helder moeten zijn.quote:Op woensdag 10 april 2013 14:44 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, je straft het hebben van een mening of je straft iets wat mogelijk zou gaan leiden tot het begaan van strafbare feiten... ik vind dat nogal wat eigenlijk
Dat laatste zijn al mensen voor de cel ingegaan, zoals die potentiële terrorist een tijd geleden die allerlei materiaal klaar had liggen wat aanleiding gaf tot de veronderstelling dat hij in de toekomst wel eens een aanslag zou kunnen gaan plegen.quote:Op woensdag 10 april 2013 14:44 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, je straft het hebben van een mening of je straft iets wat mogelijk zou gaan leiden tot het begaan van strafbare feiten... ik vind dat nogal wat eigenlijk
"zou kunnen gaan plegen" dat is denk ik niet de bewoording die gebruikt wordt, dat is jouw interpretatiequote:Op woensdag 10 april 2013 15:10 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Dat laatste zijn al mensen voor de cel ingegaan, zoals die potentiële terrorist een tijd geleden die allerlei materiaal klaar had liggen wat aanleiding gaf tot de veronderstelling dat hij in de toekomst wel eens een aanslag zou kunnen gaan plegen.
Als je jouw redenering strikt zou volgen dan zou je bijvoorbeeld ook geen slapende Al Qaeda cel aan kunnen pakken, wat wel gebeurt.
plegen ze meer strafbare feiten dan een vereniging voor slecht getunede golfjes?quote:Op woensdag 10 april 2013 14:19 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk dat de vrijheid van meningsuiting een recht is waaraan in beginsel niet wordt getornd. Ik vind hun mening walgelijk, maar ik ben van mening dat de kans groter dan gemiddeld is dat de vereniging strafbare feiten gaat plegen.
Ja, naar mijn mening wel.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:11 schreef Life2.0 het volgende:
plegen ze meer strafbare feiten dan een vereniging voor slecht getunede golfjes?
zijn fotos van naakte kinderen strafbaar, per definitie?quote:Op woensdag 10 april 2013 16:36 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ja, naar mijn mening wel.
Er is onder meer een vonnis te vinden dat het verenigingsblad OK magazine (had een oplage van 200 tot 500 exemplaren) onder meer foto's plaatst van schaars geklede en zelfs naakte jongetjes. Verder werden er seksuele handelingen met kinderen beschreven. Er valt op dit laatste punt te twisten, maar ze waren hier duidelijk bezig om de grenzen van de strafbaarheid af te tasten.
Het vonnis betreft wel een individueel geval, maar deze persoon werd onder meer op het bezit van de magazine, andere materiaal en misbruik van kinderen veroordeeld. Ik zie hier dus een mogelijkheid om de vereniging aan te spreken omdat zij dit materiaal verspreidt.
In het vonnis wat ik snel even heb doorgenomen werd dit wel bewezen verklaard, maar daar speelde meer materiaal en misbruik een rol. Ik denk zelf op zich dat foto's van naakte kinderen niet strafbaar zijn in beginsel, maar het gaat om de intentie en mogelijke andere omstandigheden. Het moet denk ik in combinatie gezien worden met materiaal en feiten en omstandigheden die er zijn. Daarop is die persoon waarschijnlijk veroordeeld.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:49 schreef Life2.0 het volgende:
zijn fotos van naakte kinderen strafbaar, per definitie?
en deze zaken gebeuren dagelijks plaats, bij ontmoetingen word er gepronkt met de collecties, die men meeneemt en laat zien, uitwisselen enzo, kijken wie de mooste/jonste heeft?
de vereniging doet dit? de rechtsspersoon zelf? of heeft de vereniging het doel kindermisbruik te bevorderen?
maar ze doen dit dus nu gewoon nog steeds, iedere dag?quote:Op woensdag 10 april 2013 16:58 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
In het vonnis wat ik snel even heb doorgenomen werd dit wel bewezen verklaard, maar daar speelde meer materiaal en misbruik een rol. Ik denk zelf op zich dat foto's van naakte kinderen niet strafbaar zijn in beginsel, maar het gaat om de intentie en mogelijke andere omstandigheden. Het moet denk ik in combinatie gezien worden met materiaal en feiten en omstandigheden die er zijn. Daarop is die persoon waarschijnlijk veroordeeld.
In dit geval was het dus de vereniging die het OK-magazine had uitgebracht.
Ik schreef in de verleden tijd, dus ze doen het niet meer.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:02 schreef Life2.0 het volgende:
maar ze doen dit dus nu gewoon nog steeds, iedere dag?
dat wou ik gewoon even zeker weten voor ik je per definitie niet meer serieus ga nemen
Misschien kan de intellectueel en uiterst integere Henk Bres dan gekozen worden tot minister-president.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:48 schreef Re het volgende:
[..]
dus eigenlijk moet een land worden ingericht op de wil van de domme massa, liefst zo gecontroleerd mogelijk dat op voorhand excessen worden verboden, dat wordt nog gezellig
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |