Ja dat zou te makkelijk zijn!quote:Op maandag 8 april 2013 10:18 schreef Nallie het volgende:
Maar prob, je kan de thee toch gewoon vers maken? Heet water, paar plakjes gember erin, schijfje citroen en wat honing?
Kijk, dat is nou exact de reden waarom wij nooit zullen trouwenquote:
De enige reden?quote:Op maandag 8 april 2013 10:20 schreef Maraca het volgende:
[..]
Kijk, dat is nou exact de reden waarom wij nooit zullen trouwen
Oh, dat is irritant. Je kunt dus gewoon niets nuttigs doen vandaag?quote:Op maandag 8 april 2013 10:19 schreef MevrouwPuff het volgende:
hoi!!!!
Nog steeds geen antwoord van vriend, dus morgen maar computeren. Nu maar boodschappen doen en de grote snoeppot hier vermijden
Ik vind het feit dat je geen koffie drinkt erger dan het feit dat je vrouw bentquote:
Ja, banaan is wat ik vandaag bij me heb, zoals ik al zeiquote:Op maandag 8 april 2013 10:21 schreef _aurum_ het volgende:
Vik, ik ga ff op je inhakken. Maar dat lijstje is als je af wil vallen bagger
Ik zie echt een shitload aan carbs! De heeeeeeeele dag door.
Hoeveel vetten en vooral eiwitten eet je? Want het enige wat er eruitspringt is die 1/2 bak kwark, waar de dan weer een halve banaan in ramt.
Banaan is goed voor je gaat lopen, of voordat je gaat krachttrainen want het heeft snelle suikers of omdat je het lekker vindt. Maar niet als je af wil vallen.
Probeer bij je T wel eiwitten en vetten te eten. Gekookte eitjes, stukjes mager vlees, handje noten of lik pindakaas.quote:Op maandag 8 april 2013 10:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, banaan is wat ik vandaag bij me heb, zoals ik al zeiMorgen diepvriesfruit. En m'n D is ook niet ideaal, dat weet ik, maar de boodschappen voor deze week zijn al binnen, dus deze week moet ik er het beste van maken.
Er staan iig maar twee boterhammen op ipv vier, vijf zes, toch?
Verder zie ik niet zo goed wat ik kan veranderen? Ik vind het maar ingewikkeld allemaal en dat moet eten helemaal niet zijn imho.
moet werken vanaf half drie das wel redelijk nuttig.quote:Op maandag 8 april 2013 10:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh, dat is irritant. Je kunt dus gewoon niets nuttigs doen vandaag?Kun je hem niet bellen?
Of een laptop lenen van iemand anders? Is het wachtwoord niet gewoon
jouw naam
?
Oké, dank je, ik ga erop lettenquote:Op maandag 8 april 2013 10:28 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Probeer bij je T wel eiwitten en vetten te eten. Gekookte eitjes, stukjes mager vlees, handje noten of lik pindakaas.
Bak kwark is niks mis mee, wat fruit ook niet, maar probeer er idd bessen ofzo te eten.
Tussen de middag een salade of een gevulde soep?
En bij je avondeten ook ,je kan wel veel carbs eten maar doe het dan na het sporten. En op de dagen dat je niet sport, wat minder carbs en goede dingen (geen pannekoeken) , bewaar dat soort dingen voor het weekend.
En zit je nou zo krap met geld of is het Hollandse zuinigheid?
Ja, dat is een budgettechnisch ietsquote:Op maandag 8 april 2013 10:32 schreef conleche het volgende:
Ik vind vooral je D gek, Vik. Pannekoeken als diner vind ik sws raar. Of je moet ze als pizzabodem/wrap gebruiken en er veel groenten en zo opgooien.
Als je bij je diner gewoon eiwitten en groenten zou eten is het al veel beter uitgebalanceerd.
Heb je nog groenten die je erop kunt doen? Dus bv ui, champignons, paprika, kerstomaatjes? Even wokken met wat kruiden, op je pannekoek doen en dan met wat geraspte kaas onder de grill?quote:Op maandag 8 april 2013 10:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, dat is een budgettechnisch iets. Vorige week te veel uitgegeven, dus deze week wat meer vriezer en een keer pannenkoeken dus. Die eet ik verder zelden hoor!
Vik, je leest toch al lang genoeg mee om te weten wat wel en niet gezond is? Dat snap ik niet hoor..quote:Op maandag 8 april 2013 10:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oké, dank je, ik ga erop letten
Hollandse zuinigheidIk wil gewoon voor een bepaald budget eten, maar don't worry: ik ga niet besparen op dingen die wel echt nodig zijn
Zaterdag doe ik weer weekboodschappen en dan plan ik voor volgende week ook salades in
Voor deze week probeer ik iig de broodinname al terug te dringen, de bananen te skippen en kwark met diepvriesfruit te eten. Lik pindakaas gaat ook wel lukken en ik kan vanavond natuurlijk ook een eitje koken nog
.
Feedback op m'n lijstje is niet leuk - zeker niet als je denkt dat het al best goed is- maar als niemand iets zegt, denk ik dat alles goed is en ik wil wel echt graag dingen aanpassen
.
Ui en champignons en kaas heb ik, dank voor de tip! Die ga ik idd even wokken! Zocht nog een bestemming voor een half doosje champignonsquote:Op maandag 8 april 2013 10:36 schreef conleche het volgende:
[..]
Heb je nog groenten die je erop kunt doen? Dus bv ui, champignons, paprika, kerstomaatjes? Even wokken met wat kruiden, op je pannekoek doen en dan met wat geraspte kaas onder de grill?
Anders is het ook geen ramp voor een keer, maar er zijn veel heel goedkope recepten die gezonder zijn. En sommige dingen kan je ook makkelijk invriezen, zoals broccolisoep en zo, als je dan wat krapper zit, eet je meer vriezerspul, maar dan wel een zelfgekookte maaltijd.
Kaas wokken?quote:Op maandag 8 april 2013 10:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ui en champignons en kaas heb ik, dank voor de tip! Die ga ik idd even wokken! Zocht nog een bestemming voor een half doosje champignons
Voor pannenkoeken had ik alles in huisdus dat kostte niets en dat is minder dan heul goedkoop
.
@ prob: ik verkeerde lang in de veronderstelling dat cola en baksels e.d. weglaten voldoende zou moeten zijn en ik was niet echt bezig met afvallen de laatste jaren, dus ik heb niet echt op de lijstjes en theorieën gelet.
Check die boterham banaan voor het sporten!quote:Op maandag 8 april 2013 10:48 schreef Viking84 het volgende:
Wel grappig, want ik kijk nu wel anders naar lijstjes en het valt me vooral op hoe weinig brood iedereen eet! Ik zie mezelf niet 40 minuten crosstrainen op het lijstje van GB, bijvoorbeeld. Dan denk ik echt: aaah, energie nodig! Brood brood brood!
ja, maar dat zit dus echt in je hoofdquote:Op maandag 8 april 2013 10:48 schreef Viking84 het volgende:
Wel grappig, want ik kijk nu wel anders naar lijstjes en het valt me vooral op hoe weinig brood iedereen eet! Ik zie mezelf niet 40 minuten crosstrainen op het lijstje van GB, bijvoorbeeld. Dan denk ik echt: aaah, energie nodig! Brood brood brood!
I know. Ik moet ook echt wennen aan het idee dat te veel brood helemaal niet goed is.quote:Op maandag 8 april 2013 10:54 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ja, maar dat zit dus echt in je hoofd
Die 1/2 banaan is zat. Of je gooit nog wat havermout in je kwark, of je neemt een paar rijstwafels met pindakaas en vleeswaren.
Je doet geen topsport hoor
quote:Op maandag 8 april 2013 10:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
I know. Ik moet ook echt wennen aan het idee dat te veel brood helemaal niet goed is.
Dank voor de tips, waardeer ik zeer. Ik denk dat ik eind deze week alvast een planning voor volgende week publiceer, dan kunnen jullie nog feedback geven voordat ik boodschappen doe
. Rijstwafels komen iig op de lijst
.
Kijkquote:Op maandag 8 april 2013 11:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
Dingen perfect willen doen is ook lastig, vooral met voeding, waar de meningen nogal over uiteen lopen![]()
Nieuwe week, nieuwe kansen hierHopelijk meer sport, minder buikpijntjes (gemberthee leek te helpen!
) en 'normaal' eten
Ja, ik weet wel wat 'voldoende fruit en groente is', maar niet wat voldoende eiwitten zijn en wat niet te veel suiker isquote:Op maandag 8 april 2013 11:04 schreef V1z0R het volgende:
Perfect is wat anders, maar fatsoenlijk is snel bereikbaar
Voldoende fruit en groente, voldoende eiwitten, dosis goede vetten en niet teveel suiker...
Te lui om gekookte eieren te makenquote:Op maandag 8 april 2013 11:09 schreef Sarabi het volgende:
Ik wil ook weer vaker gekookte eieren als tussendoortje gaan eten, maar meestal ben ik te lui om ze te maken.
Hoe kan je ze het beste gekookt bewaren? Ik lees allerlei verschillende dingen online.
Misschien komt het ook omdat wij vroeger nooit eieren aten.quote:Op maandag 8 april 2013 11:10 schreef Goodbye het volgende:
Te lui om een gekookt ei te maken?Ik bewaar ze nooit echt, zet het 's ochtends op als ik bezig ben mijn ontbijt, lunch en tussendoortjes te maken.
Als je voor de rest 0 suiker eet, is dat no problemoquote:Op maandag 8 april 2013 11:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, ik weet wel wat 'voldoende fruit en groente is', maar niet wat voldoende eiwitten zijn en wat niet te veel suiker is. Fruit is in mijn hoofd gezond, maar als ik te veel fruit eet, krijg ik weer te veel suiker binnen
.
Gebruik anders zo'n eierkoker!quote:Op maandag 8 april 2013 11:09 schreef Sarabi het volgende:
Ik wil ook weer vaker gekookte eieren als tussendoortje gaan eten, maar meestal ben ik te lui om ze te maken.
Hoe kan je ze het beste gekookt bewaren? Ik lees allerlei verschillende dingen online.
Dag sporten: 1,5x je lichaamsgewicht in grammen eiwitten, niet sporten 1x. 60kg? Bij S: 90gr E(60x1,5), zonder S 60gr E(60x1).quote:Op maandag 8 april 2013 11:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, ik weet wel wat 'voldoende fruit en groente is', maar niet wat voldoende eiwitten zijn en wat niet te veel suiker is. Fruit is in mijn hoofd gezond, maar als ik te veel fruit eet, krijg ik weer te veel suiker binnen
.
Eierkoker? Gewoon bewaren in de koelkast. Wel met vloeibare dooier, is koud ook wel te eten.quote:Op maandag 8 april 2013 11:09 schreef Sarabi het volgende:
Heeft vast wel iemand op zolderquote:
Thanks!quote:Op maandag 8 april 2013 11:14 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Dag sporten: 1,5x je lichaamsgewicht in grammen eiwitten, niet sporten 1x. 60kg? Bij S: 90gr E(60x1,5), zonder S 60gr E(60x1).
Als je daarnaast geen suiker neemt helemaal niets aan de hand.
Ik heb nog een cadeaubon van Bol liggen dus misschien is dit wel iets:quote:Op maandag 8 april 2013 11:17 schreef Probability het volgende:
[..]
Heeft vast wel iemand op zolder
En anders: water opzetten
Ei in kokend water doen en 6 minuten wachten
Etiketten lezen dus (ook van vleeswaren )quote:Op maandag 8 april 2013 11:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Thanks!
En moet je wel precies weten waar ook suiker in zit waarin je het niet verwacht.
Da's waarquote:Op maandag 8 april 2013 11:04 schreef V1z0R het volgende:
Perfect is wat anders, maar fatsoenlijk is snel bereikbaar
Voldoende fruit en groente, voldoende eiwitten, dosis goede vetten en niet teveel suiker...
Ik doe: Water in pan + ei, dat aan de kook brengen en dan 4 minquote:Op maandag 8 april 2013 11:17 schreef Probability het volgende:
[..]
Heeft vast wel iemand op zolder
En anders: water opzetten
Ei in kokend water doen en 6 minuten wachten
Ik zie best veel positieve veranderingen in jouw lijstjes de laatste tijd, idd!quote:Op maandag 8 april 2013 11:19 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Da's waar![]()
Al heb ik het probleem dat ik het in mn hoofd veel perfecter doe dan in de realiteit, geloof ikMaar ik doe m'n best! Laatste tijd speltbroodjes, vaker noten, eitjes, minder voorverpakte meuk.
Heb je niet van die speciale blaarpleisters?quote:Op maandag 8 april 2013 11:22 schreef the85mc het volgende:
Grappig om te zien hoe iedereen zijn eigen eierkooktechnieken heeftIk doe eitjes in de pan in koud water, zet de pan op halfgas 10 minuten en dan zijn ze perfect.
Iemand nog tips voor hoe je kapotte blaren kan afdekken? Pleister kan, maar dat ademt niet.
Ja bij mij ook zachtgekookt!quote:Op maandag 8 april 2013 11:20 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ik doe: Water in pan + ei, dat aan de kook brengen en dan 4 min
Dat is dan zachtgekookt
Ehm, ik vrees van niet. Ingrediëntenlijstje?quote:Op maandag 8 april 2013 11:22 schreef MaJo het volgende:
Ik heb laatst verse spaghetti gekocht bij de appie, gemaakt op basis van eieren. Ik neem aan dat dat een stuk gezonder is/minder carbs bevat dan normale pasta?
Waarom?quote:Op maandag 8 april 2013 11:22 schreef MaJo het volgende:
Ik heb laatst verse spaghetti gekocht bij de appie, gemaakt op basis van eieren. Ik neem aan dat dat een stuk gezonder is/minder carbs bevat dan normale pasta?
Hmmm zal vanavond eens kijkenquote:Op maandag 8 april 2013 11:23 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ehm, ik vrees van niet. Ingrediëntenlijstje?
Omdat gewone pasta veel carbs bevatquote:
Ik doe de eieren pas in de pan als het water kookt. 6 minuutjes voor halfzacht, minuut of 10 voor hard.quote:Op maandag 8 april 2013 11:22 schreef the85mc het volgende:
Grappig om te zien hoe iedereen zijn eigen eierkooktechnieken heeftIk doe eitjes in de pan in koud water, zet de pan op halfgas 10 minuten en dan zijn ze perfect.
Iemand nog tips voor hoe je kapotte blaren kan afdekken? Pleister kan, maar dat ademt niet.
Kijk je op de verpakking...quote:Op maandag 8 april 2013 11:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Thanks!
En moet je wel precies weten waar ook suiker in zit waarin je het niet verwacht.
Dat is toch gewone pasta maar dan minder gedroogd?quote:Op maandag 8 april 2013 11:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hmmm zal vanavond eens kijken
[..]
Omdat gewone pasta veel carbs bevatOf gewoon omdat ik hoop dat deze minder carbs heeft
Is wel erg lekker trouwens!
Ik heb geen flauw ideequote:Op maandag 8 april 2013 11:27 schreef Probability het volgende:
[..]
Dat is toch gewone pasta maar dan minder gedroogd?
Nee met een lepel laten zakkenquote:Op maandag 8 april 2013 11:28 schreef the85mc het volgende:
Als je eieren in kokend water kiept, dan knapt de schaal toch?
Van pasta kun je ook altijd de volkoren variant nemen.
Gedroogde pasta zit ook vaak ei in, maar jouw pasta is echt 1 ei op 1 kilo pasta of zoquote:Op maandag 8 april 2013 11:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw ideeOp de verpakking staat dat het op eierbasis is dus ik ging er vanuit dat het daarom anders is
Dat is wel vervelend ja. Denk je goed bezig te zijn door producten te kopen met zo'n vinkje, zit er alsnog troep inquote:Op maandag 8 april 2013 11:27 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Kijk je op de verpakking...
Koolhydraten waarvan suikers noemen ze het.
Maar als je gewoon zelf je eten bereid zit in heel weinig maar suiker. Gewoon die gezoete meuk skippen.
Snap deels wel dat het misleidend is want op veel 'meuk' staat wel zo'n gezonde keuze vinkje
Van die geen vet zuiveldrankjes waar dan toch nog 8-12gr suiker per 100ml zit... Gene die dat bedacht heeft moeten ze een hengst aan z'n hasses geven
Zachtgekookt is ook gezonder dan hardgekookt toch?quote:Op maandag 8 april 2013 11:20 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ik doe: Water in pan + ei, dat aan de kook brengen en dan 4 min
Dat is dan zachtgekookt
En ik dacht dus dat hier ei het hoofdingrediënt bij deze pasta is. Ik zal vanavond eens op de verpakking kijkenquote:Op maandag 8 april 2013 11:30 schreef Probability het volgende:
[..]
Gedroogde pasta zit ook vaak ei in, maar jouw pasta is echt 1 ei op 1 kilo pasta of zo
Nee joh dan zou het geen pasta zijn maar omeletquote:Op maandag 8 april 2013 11:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
En ik dacht dus dat hier ei het hoofdingrediënt bij deze pasta is. Ik zal vanavond eens op de verpakking kijken
Ik heb zelden een geknapte schaal. En volgens mij kun je om dat te voorkomen een gaatje erin prikken.quote:Op maandag 8 april 2013 11:28 schreef the85mc het volgende:
Als je eieren in kokend water kiept, dan knapt de schaal toch?
Van pasta kun je ook altijd de volkoren variant nemen.
Dan kun je beter speltpasta nemen als het daarom gaat.quote:Op maandag 8 april 2013 11:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hmmm zal vanavond eens kijken
[..]
Omdat gewone pasta veel carbs bevatOf gewoon omdat ik hoop dat deze minder carbs heeft
Is wel erg lekker trouwens!
Ook weer waarquote:Op maandag 8 april 2013 11:31 schreef Probability het volgende:
[..]
Nee joh dan zou het geen pasta zijn maar omelet
Ga ik eens proberenquote:Op maandag 8 april 2013 11:32 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dan kun je beter speltpasta nemen als het daarom gaat.
Rauw?quote:Op maandag 8 april 2013 11:32 schreef Probability het volgende:
Nieuw toetje: geklopt eiwit met citroen (evt beetje suiker en zout?) en aardbeien
Ik weet wat ik a.s. zaterdag ga doenquote:Op maandag 8 april 2013 11:33 schreef Probability het volgende:
Of zelf pasta maken, is niet zo moeilijk
quote:
Melkquote:Op maandag 8 april 2013 11:53 schreef V1z0R het volgende:
Als je oud bent of zwak immuunsysteem hebt, verder heb je volgens mij weinig kans op salmonella door rauwe eieren.
Dan nog, ben je half dagje aan de racekak...
[..]
En melk voor kalfjes!
quote:Op maandag 8 april 2013 11:20 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik zie best veel positieve veranderingen in jouw lijstjes de laatste tijd, idd!
Lijkt me alleen niet zo fris?quote:Op maandag 8 april 2013 11:49 schreef uniekhoorn het volgende:
Of ei in de avond koken samen met je pasta of rijst in je panmetje, isbook nog zuiniger
Is Sh'bam niet gewoon de LessMills variant van zumbaquote:Op maandag 8 april 2013 12:04 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]![]()
Helaas ook nog genoeg meuk, want ik post niet zo vaak lijstjesMaar er wordt weer aan gewerkt!
Oh en vanavond ws. Sh'Bam uitproberen!![]()
quote:Op maandag 8 april 2013 12:10 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Is Sh'bam niet gewoon de LessMills variant van zumba
Nope niet helemaal geloof ik! Wel blije dansjes, maar andere insteek - volgens mij niet alleen latin sowieso. Ik hoop wel dat het ook een beetje die hard isquote:Op maandag 8 april 2013 12:10 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Het is anders dan Zumba. Wel blije dansjes.quote:Op maandag 8 april 2013 12:10 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Compeed.quote:Op maandag 8 april 2013 11:22 schreef the85mc het volgende:
Ahquote:Op maandag 8 april 2013 12:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Nope niet helemaal geloof ik! Wel blije dansjes, maar andere insteek - volgens mij niet alleen latin sowieso. Ik hoop wel dat het ook een beetje die hard is
Concept wel redelijk hetzelfde trouwens, kwam ook kort na de Zumba hype![]()
Hangt heel erg van de instructeur af of Zumba en s'bang die hard isquote:Op maandag 8 april 2013 12:13 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Het is anders dan Zumba. Wel blije dansjes.
Ik vond het niet echt die hard, trouwens. Lesje duurde ook "maar" drie kwartier.
Ohquote:Op maandag 8 april 2013 12:13 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik vond het niet echt die hard, trouwens. Lesje duurde ook "maar" drie kwartier.
Dat vind ik juist wel fijn!!quote:Op maandag 8 april 2013 12:13 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Stimmt, al zat er in Jam ook een toffe opbouwquote:Op maandag 8 april 2013 12:15 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ah
De die-hard dingen zijn eerder combat, attack en pump als ik dat altijd zo bekijk vanaf een afstandje.
Gasolina was zo'n tof Body Jam nummerquote:Op maandag 8 april 2013 12:18 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Stimmt, al zat er in Jam ook een toffe opbouwWel echt cardio natuurlijk, denk ik.
En jezelfquote:Op maandag 8 april 2013 12:17 schreef Maraca het volgende:
[..]
Hangt heel erg van de instructeur af of Zumba en s'bang die hard is
Ja, maar als de instructeur slecht is (bijvoorbeeld door geen aanwijzingen te geven), dan kun je geeneens alles geven.quote:Op maandag 8 april 2013 12:20 schreef V1z0R het volgende:
[..]
En jezelf
Zelfde als met je eigen programma afwerken, hoe diep je gaat ligt voornamelijk aan jezelf.
In 45min kan ik mezelf compleet naar de gallemiezen werken maar kan ook 2,5u sporten zonder een druppel te laten.
Goed fout is niet verkeerd, denk ik altijd bij Mr Yankeequote:
Is ook wel! Ik ben meestal vrij fanatiek, als ik het leuk vindquote:Op maandag 8 april 2013 12:20 schreef V1z0R het volgende:
[..]
En jezelf
Zelfde als met je eigen programma afwerken, hoe diep je gaat ligt voornamelijk aan jezelf.
In 45min kan ik mezelf compleet naar de gallemiezen werken maar kan ook 2,5u sporten zonder een druppel te laten.
quote:Op maandag 8 april 2013 12:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Goed fout is niet verkeerd, denk ik altijd bij Mr Yankee
[..]
Is ook wel! Ik ben meestal vrij fanatiek, als ik het leuk vind
Of als de groepen te groot zijn en de zaal te klein, zodat je vooral bezig bent met voorkomen dat je je buuf tegen d'r hoofd meptquote:Op maandag 8 april 2013 12:21 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ja, maar als de instructeur slecht is (bijvoorbeeld door geen aanwijzingen te geven), dan kun je geeneens alles geven.
Bij mijn sportschool heb je gelukkig een max aantal deelnemers per les, niets zo irritant als niet voluit kunnen gaan vanwege ruimtegebrek, idd.quote:Op maandag 8 april 2013 12:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Of als de groepen te groot zijn en de zaal te klein, zodat je vooral bezig bent met voorkomen dat je je buuf tegen d'r hoofd mept.
Tot nu toe goed bezig vandaagHalve zak worteltjes op, sinaasappel. Om 13.00 uur mag ik m'n bammetjes en om 15.00 uur m'n kwark
Probeer m'n eten wat meer te spreiden, want de laatste tijd had ik vaak alles voor 12 uur al op
quote:
Waar heb je dan wel op gelet? Schoenen en jurkjes?quote:Op maandag 8 april 2013 10:47 schreef Viking84 het volgende:
@ prob: ik verkeerde lang in de veronderstelling dat cola en baksels e.d. weglaten voldoende zou moeten zijn en ik was niet echt bezig met afvallen de laatste jaren, dus ik heb niet echt op de lijstjes en theorieën gelet.
Plaats dan iig een foto wat wat lekkers, brrr wat ziet dat ding eruitquote:
Daar zou je me echt altijd voor wakker mogen maken hoor.quote:Op maandag 8 april 2013 12:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Plaats dan iig een foto wat wat lekkers, brrr wat ziet dat ding eruit
Hahaquote:Op maandag 8 april 2013 12:35 schreef loveli het volgende:
[..]
Waar heb je dan wel op gelet? Schoenen en jurkjes?
Flauw. Het is niet alsof ik níets heb opgestokenquote:Op maandag 8 april 2013 12:35 schreef loveli het volgende:
[..]
Waar heb je dan wel op gelet? Schoenen en jurkjes?
als spek?quote:Op maandag 8 april 2013 13:03 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hmm. Mn lijstje is alweer gewijzigd. Zag knabbelspek in de super en wist niet meer hoe dat ook weer smaakte , dat was met worteltjes dus mn lunch
Voor avondeten niet zo'n grote portie maar doen.
Bootcampquote:Op maandag 8 april 2013 13:11 schreef Perruche het volgende:
Vik, wel eens met Aurum maar ik kan nooit zo goed tips geven! Bij mij is het ook vaak alles of niets. bijv met eiwit; ik dacht "goh laat ik weer eens wat meer eiwit eten" en zie hier het resultaat: [oftewel: update!]
O: volle bio yoghurt met aardbei/blauwe bessen en 3 el granola
T: in olijfolie gebakken kipfilet
L: klein ciabattabroodje sambal/kaas, sla met gekookt ei, radijs, komkommer, etc, beker arla zin!
T: peer, mineola
B: 40 minuten fietsen
T: dadelreepje
S: bootcamp
D: pompoen en halloumi en couscous
" het is wel sneu inderdaad.quote:
Maar dan krokant. Is iets zeeuws denk ik. Ligt in de supermarkt vaak bij het vlees. Het is ook wel bruikbaar als lowcarb chips me dunkt.quote:Op maandag 8 april 2013 13:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
als spek?
Nog nooit gezien en nog nooit gehad
Sowieso INGquote:Op maandag 8 april 2013 13:15 schreef the85mc het volgende:
Ahja, banken. Ik zat te klooien met de ING. Wil geld van mijn spaarrekening halen. Dat duurt 5 werkdagenJe zou verwachten dat ze het in zoveel tijd fysiek van de ene naar de andere bank brengen, maar waarschijnlijk is het 1 druk op de knop
Ik vind dat zo stoerquote:Op maandag 8 april 2013 13:13 schreef Perruche het volgende:
[..]
Jahet is nu wel warm genoeg vind ik
.
Ik bankierde bij 4 bankenquote:Op maandag 8 april 2013 13:15 schreef Perruche het volgende:
[..]
Sowieso ING. Ik zit bij de rabo, samen met abn veruit de beste. ING werkt echt nog in de jaren '80.
Ja, ik had keurig 250 gram worteltjes en kwark op m'n lijstje staan hoorquote:Op maandag 8 april 2013 13:15 schreef Perruche het volgende:
Oh en ik eet wel pannenkoeken als avondeten, maar alleen als ik dan overdag gewoon groente en yoghurt en alles heb gegeten. En dan vaak een kopje soep erbij voor het groenvoer.
Waarom 4? Ik wil wel naar een andere bank denk ik, krijg te weinig rente over mijn miljoenen.quote:Op maandag 8 april 2013 13:17 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik bankierde bij 4 bankenNu nog bij 2, als het binnenkort bij de ING weg is.. En ondertussen geen geld
Viking: veel eiwit, weinig geld: witvis! Koolvisfilet, in de diepvries, per 4 filets (400gr) te koop bij alle supermarkten. Ideaal spul. Niet erg smaakrijk, dus je moet er wat omheen fabrieken.quote:Op maandag 8 april 2013 10:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, banaan is wat ik vandaag bij me heb, zoals ik al zeiMorgen diepvriesfruit. En m'n D is ook niet ideaal, dat weet ik, maar de boodschappen voor deze week zijn al binnen, dus deze week moet ik er het beste van maken.
Er staan iig maar twee boterhammen op ipv vier, vijf zes, toch?
Verder zie ik niet zo goed wat ik kan veranderen? Ik vind het maar ingewikkeld allemaal en dat moet eten helemaal niet zijn imho.
Btw: er moet nog een glas melk bij de lunch bij.
ABN AMROquote:Op maandag 8 april 2013 13:15 schreef Perruche het volgende:
[..]
Sowieso ING. Ik zit bij de rabo, samen met abn veruit de beste. ING werkt echt nog in de jaren '80.
Thx! Die spinazietaart klinkt als iets wat ik zelf ook wel eens maakte, maar dan wel met bladerdeegquote:Op maandag 8 april 2013 13:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Viking: veel eiwit, weinig geld: witvis! Koolvisfilet, in de diepvries, per 4 filets (400gr) te koop bij alle supermarkten. Ideaal spul. Niet erg smaakrijk, dus je moet er wat omheen fabrieken.
Verder bak ik spinazietaart in het weekend: pakje vleeswaar (ham, katenspek, zoiets), pak diepvriesspinazie, bakje creme fraiche, vier eieren, handje kaas.
Springvorm bekleden met vleeswaar, rest van de ingredienten klutsten & mengen. Naar keuze / voor de afwisseling wat kruiderij erdoor. Mengsel in de vorm schenken, in voorverwarmde oven. 175 graden, ongeveer een uur. Laten afkoelen. In stukken snijden. Ik heb 1/8 stuk taart mee naar werk. Snij ik in hapklare brokken en dan in een doosje, wil prima.
Jij zou eigenlijk eens een maandje helemaal zonder graan moeten proberen. Zo'n opblaasbuik is een verschijnsel dat vaak verholpen kan worden door graan te skippen. Geen brood, geen muesli, geen pasta.quote:Op maandag 8 april 2013 11:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
Dingen perfect willen doen is ook lastig, vooral met voeding, waar de meningen nogal over uiteen lopen![]()
Nieuwe week, nieuwe kansen hierHopelijk meer sport, minder buikpijntjes (gemberthee leek te helpen!
) en 'normaal' eten
oneens!quote:Op maandag 8 april 2013 13:15 schreef Perruche het volgende:
[..]
Die spaarrekening hadden mijn ouders ooit geopend toen ik klein was omdat dat toen de dichtsbijzijnde bank was. Later was de rabo de dichtsbijzijnde. In rural nederland was dat vroeger een belangrijk punt hahaquote:Op maandag 8 april 2013 13:18 schreef Perruche het volgende:
[..]
Waarom 4? Ik wil wel naar een andere bank denk ik, krijg te weinig rente over mijn miljoenen.
ASN is gewoon van de SNSbank. Noem dat maar geen staatsbank / geen onverantwoorde risico'squote:Op maandag 8 april 2013 13:21 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
oneens!
ASN en Triodos zijn per definitie beter. Geen staatsbanken, geen onverantwoorde risico's, goed beleid, goede spaarrente, rente op je betaalrekening.
Ik ben blij dat ik ben overgestapt.
Ja ik heb zelf graag minstens 2 verschillende groenten per dag... sowieso op werkdagen in de middag een salade (vandaag sla, wortel, kool, komkommer, ei en zonnebloempitjes, in totaal 250 gr > veel vezels = goed voor de darmenquote:Op maandag 8 april 2013 13:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, ik had keurig 250 gram worteltjes en kwark op m'n lijstje staan hoor.
definieer 'dat soort instanties'. Krijg je ook nog graag post van je zorgverzekeraar? Ik ben blij dat dat allemaal per e-mail gaat.quote:Op maandag 8 april 2013 13:20 schreef Goodbye het volgende:
Hm, ik vind brieven wel zo handig/netjes van dat soort instanties.
Elke dag dat ik 200 gram groente binnenkrijg is er éénquote:Op maandag 8 april 2013 13:22 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja ik heb zelf graag minstens 2 verschillende groenten per dag... sowieso op werkdagen in de middag een salade (vandaag sla, wortel, kool, komkommer, ei en zonnebloempitjes, in totaal 250 gr > veel vezels = goed voor de darmen) en dan bij avondeten nog wat anders, soms ook nog 2 groenten in bijv. een soep. Ik vind 200 gr per dag te weinig
Over miljoenen krijg je helemaal weinig rente jaquote:Op maandag 8 april 2013 13:18 schreef Perruche het volgende:
[..]
Waarom 4? Ik wil wel naar een andere bank denk ik, krijg te weinig rente over mijn miljoenen.
Ouch!quote:Op maandag 8 april 2013 13:22 schreef sigme het volgende:
[..]
ASN is gewoon van de SNSbank. Noem dat maar geen staatsbank / geen onverantwoorde risico's.
De investeringscriteria van ASN zijn wel anders dan SNS zelf hanteert. Dus het rendement waar bijv. de rente van wordt betaald komt wel uit "duurzame" fondsen. Ze hebben bijv. het "duurzaam aandelenfonds" en het "milieu en waterfonds", waar SNS in heel andere dingen mag/kan investeren zoals wapenhandel en sigaretten, als ze dat zouden willen.quote:Op maandag 8 april 2013 13:22 schreef sigme het volgende:
[..]
ASN is gewoon van de SNSbank. Noem dat maar geen staatsbank / geen onverantwoorde risico's.
Klopt! Zij waren met het bepalen van de hypotheekrente ook "leidend" omdat zij als enige geen "staatsbank" waren (deels of geheel) en hebben daar flink van geprofiteerdquote:Op maandag 8 april 2013 13:24 schreef Goodbye het volgende:
Rabobank is ook geen staatsbank (of ik begrijp de definitie van staatsbank niet).
Zijn er ook nog banken waarbij dat niet kan dan? Dat je met je acceptgiro naar de brievenbus moet?quote:Op maandag 8 april 2013 13:28 schreef Nallie het volgende:
Ik vind ING juist chill
Anyhow, weet verder ook niks van banken. Ze hadden de beste hypotheekrente![]()
En ik vind het elektronisch betalen handig.
Oh, ik heb wel eens vaker zaken in negatieve zin voorbij zien komen bij Radar. En dat Radar er dan falikant naast zit. Dus zo goed zijn ze niet!quote:Op maandag 8 april 2013 13:28 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb ASN wel eens in negatieve zin voorbij zien komen bij Radar. Weet niet meer hoe en wat precies, maar toen dacht ik wel: oh, zo goed zijn ze dus niet!
Och, in vergelijk met Big Pharma en wapenhandel, doe mij dan maar wat onschuldige kwakzalverij.quote:Op maandag 8 april 2013 13:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
Triodos investeert dan weer in antroposofische geneeswijzen en dat soort kwakzalverij. Voor mij een reden om hen niet als een beter alternatief te zien
Maar ja, dat soort dingen hebben altijd twee kanten. Ook bijvoorbeeld dat microkrediet; klinkt heel nobel maar er zijn legio onderzoeken/documentaires waar uit "blijkt" dat het niet altijd zo goed is voor de samenleving waar dat plaatsvind.quote:Op maandag 8 april 2013 13:28 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb ASN wel eens in negatieve zin voorbij zien komen bij Radar. Weet niet meer hoe en wat precies, maar toen dacht ik wel: oh, zo goed zijn ze dus niet!
Ja, jij mag wel zeven bth eten en ik niet?quote:Op maandag 8 april 2013 13:29 schreef the85mc het volgende:
De enige bank waar je echt wat aan hebt is waar je op kunt zitten![]()
De banken proberen je te laten geloven dat je geld bij hen echt veilig is, zodat ze jouw spaargeld met factor 10 kunnen uitlenen. Waarom banken dat wel mogen en de gemiddelde burger niet is mij een raadsel. Het is niet alsof ze nou het voorbeeld zijn van onberispelijk gedrag. Maar goed wel erg offtopic dit. Lijsjte dan maar:
O 3 bth pindakaas, ham
T wafel.. oioi
L 4 bth kip, smeerkaas
T appel of banaan.
D Huisgenoot gaat een of ander indonesisch gerecht op tafel zetten, dus ben benieuwd.
T 250 gram kwark
beetje veel carbs maar ja.
Met tan codes op je telefoon ipv e-dentifiers bedoel ik. Wijsneusquote:Op maandag 8 april 2013 13:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zijn er ook nog banken waarbij dat niet kan dan? Dat je met je acceptgiro naar de brievenbus moet?
Ik vraag me af hoeveel banken daadwerkelijk direct geïnvesteerd zitten in wapenhandel. Indirect wellicht wel, maar sommige bedrijven produceren onderdelen voor wapens (bijvoorbeeld GM, geloof ik?) terwijl ze ook "fatsoenlijke" bedrijfstakken hebben. Moet je dan maar helemaal niet in zo'n bedrijf investeren?quote:Op maandag 8 april 2013 13:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Och, in vergelijk met Big Pharma en wapenhandel, doe mij dan maar wat onschuldige kwakzalverij.
Oh datquote:Op maandag 8 april 2013 13:32 schreef Nallie het volgende:
[..]
Met tan codes op je telefoon ipv e-dentifiers bedoel ik. Wijsneus
Minder kwalijk, maar niet meer verantwoordquote:Op maandag 8 april 2013 13:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Och, in vergelijk met Big Pharma en wapenhandel, doe mij dan maar wat onschuldige kwakzalverij.
Yep. Meestal 8 op een dag.quote:Op maandag 8 april 2013 13:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, jij mag wel zeven bth eten en ik niet?![]()
Wat een saai lijstje MCquote:Op maandag 8 april 2013 13:29 schreef the85mc het volgende:
De enige bank waar je echt wat aan hebt is waar je op kunt zitten![]()
De banken proberen je te laten geloven dat je geld bij hen echt veilig is, zodat ze jouw spaargeld met factor 10 kunnen uitlenen. Waarom banken dat wel mogen en de gemiddelde burger niet is mij een raadsel. Het is niet alsof ze nou het voorbeeld zijn van onberispelijk gedrag. Maar goed wel erg offtopic dit. Lijsjte dan maar:
O 3 bth pindakaas, ham
T wafel.. oioi
L 4 bth kip, smeerkaas
T appel of banaan.
D Huisgenoot gaat een of ander indonesisch gerecht op tafel zetten, dus ben benieuwd.
T 250 gram kwark
beetje veel carbs maar ja.
Ik fiets elke dag 18 kmquote:Op maandag 8 april 2013 13:34 schreef the85mc het volgende:
[..]
Yep. Meestal 8 op een dag.
Maar bijna iedere dag fiets ik ook 10 km.
In de tijd dat je hier niet postte heb ik wel broodloos gedaan. Ik kwam toen enorm aan.
Zwanger!!!!quote:Op maandag 8 april 2013 13:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik fiets elke dag 18 km
Echt uitvogelen wat voor jou goed werkt, blijkbaar.
Maar het gekke is: ik heb nu niet de spekjes die ik heb als ik normaal wat aangekomen ben. Ik zie er gewoon opgeblazen uit. Dat zou dus goed door brood kunnen komen als ik sigmes opmerking richting Maria goed begrijp.
Jaa ik heb dat ook! Zo van je huis uh.. neus! ophalen voor een boterham kaasquote:Op maandag 8 april 2013 13:42 schreef Probability het volgende:
O: mager yoghurt met vijgen jam
T: koffie zonder melk
L: ?
D: ?
Ik merk dat ik brood en zo niet meer lust en elke dag 'speciaal' wil eten. Beetje onhandig en duurmaar ga wel even bij perruche afkijken!
Dan nog liever een smoothie 's ochtends, heb ik 's middags tenminste trek
(Heel benieuwd hoe mijn eetlust wordt als ik ritalin zou gebruiken)
Huisquote:Op maandag 8 april 2013 13:43 schreef Perruche het volgende:
[..]
Jaa ik heb dat ook! Zo van je huis ophalen voor een boterham kaas. Alhoewel ik gisteren een tosti had, dat is wel lekker!
voor ontbijt: havermout pap, quinoapap, boekweit erdoor, etc....
Levert het geld op? Zo nee - slechte bank. Zo ja...quote:Op maandag 8 april 2013 13:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
Triodos investeert dan weer in antroposofische geneeswijzen en dat soort kwakzalverij. Voor mij een reden om hen niet als een beter alternatief te zien
Helemaal zonder vind ik nogal lastigquote:Op maandag 8 april 2013 13:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij zou eigenlijk eens een maandje helemaal zonder graan moeten proberen. Zo'n opblaasbuik is een verschijnsel dat vaak verholpen kan worden door graan te skippen. Geen brood, geen muesli, geen pasta.
Hoelang doe je nu wat je nu doet en merk je ook resultaat?quote:Op maandag 8 april 2013 13:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Helemaal zonder vind ik nogal lastigHeb ooit 1 week gelowcarbd en werd boksjacherijnig en algehele malaise (ws. afkicken
). Eet nu wel weer vaker salade als lunch en visjes! En dus speltbrood ipv 'gewoon' brood.
Maar ik ga er weer even over nadenken!
Eigenlijk ben ik te lui om over te stappen en breng ik de boel naar de boerenleenbank elke maandquote:Op maandag 8 april 2013 13:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Levert het geld op? Zo nee - slechte bank. Zo ja...
Volgens google hier.quote:Op maandag 8 april 2013 13:56 schreef Probability het volgende:
Weet iemand waar ik goede (goedkope) spelt kan halen? Ik maal het zelf tot meel..
QFTquote:Op maandag 8 april 2013 13:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Helemaal zonder vind ik nogal lastigHeb ooit 1 week gelowcarbd en werd boksjacherijnig en algehele malaise (ws. afkicken
). Eet nu wel weer vaker salade als lunch en visjes! En dus speltbrood ipv 'gewoon' brood.
http://www.skypeshop.nl/skype_2190/foolproof-egg-timer.htmlquote:Op maandag 8 april 2013 11:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb nog een cadeaubon van Bol liggen dus misschien is dit wel iets:
http://www.bol.com/nl/p/p(...)08/9000000011035642/
Nog niet zo fantastischquote:Op maandag 8 april 2013 14:13 schreef Viking84 het volgende:
Ha MaJo, hoe verloopt je vegamaand tot nu toe?
Knabbelspekquote:Op maandag 8 april 2013 13:03 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hmm. Mn lijstje is alweer gewijzigd. Zag knabbelspek in de super en wist niet meer hoe dat ook weer smaakte, dat was met worteltjes dus mn lunch
Voor avondeten niet zo'n grote portie maar doen.
Afgelopen week vijf keer vega. Deze week ookquote:Op maandag 8 april 2013 14:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nog niet zo fantastischHeb geloof ik nu 2x vega gegeten maar wilde 3 dagen in de week gaan doen. Voor deze week maar even wat lekkere vega recepten op gaan duikelen dus
Bij jou?
Met horten en stoten, dus moet nog even vol erin om te kijken wat het doetquote:Op maandag 8 april 2013 13:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoelang doe je nu wat je nu doet en merk je ook resultaat?En waar haal je dat speltbrood? Gewoon uit de super?
Eet je kwark zonder iets erin? Ik moet ook maar weer eens kwark gaan proberen, lustte het vroeger niet. Eet nu volle yoghurt van Boerenland, die is ook behoorlijk romig. Misschien lust ik het inmiddels ook wel weerquote:Op maandag 8 april 2013 14:16 schreef Skoap het volgende:
Lijstje
O: 250 ml kwark
T: 2x koffie verkeerd met magere melk
L: sla met komkommer, tomaat, augurk, 2 gekookte eitjes, blokjes kaas.
Dressing van mayo+kwark+mini beetje honing + mini beetje zoete ketjap + kruiden
T: 1x koffie verkeerd
T: handje walnoten
D: gehakt/prei/champignon/kaas schotel
T: 150 ml kwark
Goed bezigquote:Op maandag 8 april 2013 14:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Afgelopen week vijf keer vega. Deze week ook. Niet bewust hoor.
Ja maar ik zit dus nog wel steeds met geen melk/kaasquote:Op maandag 8 april 2013 14:16 schreef V1z0R het volgende:
Nallie, kunt oude lijstjes van Co terugkijken voor inspiratie. Heel basaal kun je ook gewoon een thermoskan vol yoghurt meenemen of zoSkoap heeft ook altijd low-carbige lijstjes...
[..]
Knabbelspek
Is gebakken spekzwoerd met zout... Ken alleen maar weinig vrouwen die het lekker vinden
Ja en soms gooi ik er wat lijnzaad door...quote:Op maandag 8 april 2013 14:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Eet je kwark zonder iets erin? Ik moet ook maar weer eens kwark gaan proberen, lustte het vroeger niet. Eet nu volle yoghurt van Boerenland, die is ook behoorlijk romig. Misschien lust ik het inmiddels ook wel weer
Kwark met diepvriesfruit?quote:Op maandag 8 april 2013 14:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Eet je kwark zonder iets erin? Ik moet ook maar weer eens kwark gaan proberen, lustte het vroeger niet. Eet nu volle yoghurt van Boerenland, die is ook behoorlijk romig. Misschien lust ik het inmiddels ook wel weer
Je post ze dan ook bijna nooit toch?quote:Op maandag 8 april 2013 13:54 schreef Probability het volgende:
Ik krijg trouwens nooit op mijn kop voor slechte lijstjes
Dat scheelt wel een boel jaquote:Op maandag 8 april 2013 14:19 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ja en soms gooi ik er wat lijnzaad door...
Maar ik vind kwark gelukkig ook echt lekker.
Ik doe er steeds vers fruit door (blauwe bessen en frambozen) maar diepvriesfruit is ook een optiequote:Op maandag 8 april 2013 14:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Kwark met diepvriesfruit?Ga ik iig doen! Ik ga straks m'n kwark zonder toevoegingen eten. Besloten dat ik de banaan bewaar voor morgen = sportdag
.
Ik zit nog steeds vol van m'n brood, terwijl ik normaal de hele dag door loop te schransen hier. Hoe kan dat nou?.
Oja, was even vergeten dat jij geen melk en zulks verdraagtquote:Op maandag 8 april 2013 14:18 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ja maar ik zit dus nog wel steeds met geen melk/kaasyoghurt en kwark gaat wel, maar moet ik ook niet teveel van eten. Dus ik kan sowieso niet helemaal low carb. Maar wil eens kijken wat er gebeurd als ik gewoon wat lager in de carbs ga zitten en brood/tarwe skip
Tudum tsh!quote:Op maandag 8 april 2013 14:23 schreef Perruche het volgende:
[..]
Je post ze dan ook bijna nooit toch?
Verse frambozen? Duur!!!!quote:Op maandag 8 april 2013 14:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat scheelt wel een boel ja
[..]
Ik doe er steeds vers fruit door (blauwe bessen en frambozen) maar diepvriesfruit is ook een optieVind het zelf alleen wel minder lekker dan vers fruit. Heb echt zin in het zomerfruit, kan dat er lekker doorheen
Ik ga het checken, thanksquote:Op maandag 8 april 2013 14:25 schreef V1z0R het volgende:
MaJo, Senoble is een lekkere kwark die goed romig is maar niet heel vet!
[..]
Oja, was even vergeten dat jij geen melk en zulks verdraagt
En vlees en vis is low-carb![]()
Vik, tip van sigme was heel goed wat betreft witviszorg wel dat je genoeg peper in huis hebt anders is het inderdaad erg flauw.
Ik zal het wel eens proberenquote:Op maandag 8 april 2013 14:25 schreef V1z0R het volgende:
MaJo, Senoble is een lekkere kwark die goed romig is maar niet heel vet!
[..]
Oja, was even vergeten dat jij geen melk en zulks verdraagt
En vlees en vis is low-carb![]()
Vik, tip van sigme was heel goed wat betreft witviszorg wel dat je genoeg peper in huis hebt anders is het inderdaad erg flauw.
Jawel hoor maar er komt meestal geen reactie opquote:Op maandag 8 april 2013 14:23 schreef Perruche het volgende:
[..]
Je post ze dan ook bijna nooit toch?
Vers is wel lekkerderquote:Op maandag 8 april 2013 14:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Verse frambozen? Duur!!!!Diepvries schijnt trouwens niet onder te doen voor vers hè, en in bepaalde gevallen zelfs beter te zijn (meteen invriezen vs. transporteren).
Bij de Turk kosten ze 2 euro en ik doe er 3 dagen mee, dus dat valt meequote:Op maandag 8 april 2013 14:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Verse frambozen? Duur!!!!Diepvries schijnt trouwens niet onder te doen voor vers hè, en in bepaalde gevallen zelfs beter te zijn (meteen invriezen vs. transporteren).
Zag laatst toch dacht ik wel wat kritiek..? Kan alleen niet makkelijk terugzoekenquote:Op maandag 8 april 2013 14:27 schreef Probability het volgende:
[..]
Jawel hoor maar er komt meestal geen reactie op
Behalve dat ik geen smoothies 's ochtends mag drinken
Ja over die smoothies dus hahaquote:Op maandag 8 april 2013 14:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Zag laatst toch dacht ik wel wat kritiek..? Kan alleen niet makkelijk terugzoeken![]()
Achja, bijna niemand eet perfect.
Oh, die vind ik juist wel lekkerquote:Op maandag 8 april 2013 14:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bij de Turk kosten ze 2 euro en ik doe er 3 dagen mee, dus dat valt meePer week ben ik er 8 euro aan kwijt.
Ik vind met name de diepvriesframbozen echt vies, ze zijn heel zuur. De blauwe bessen vind ik raar qua structuur, net als de aarbeien. Nee geef mij maar vers fruit
Quinoasalade heb ik laatst voor het eerst gegeten, was lekker! Dus ga vaker quinoa eten denk ik, al moet ik dan wel denken aan de arme mensen die het niet meer kunnen betalen omdat het zo popi is gewordenquote:Op maandag 8 april 2013 14:06 schreef Nallie het volgende:
[..]
QFT
Toch wil ik het ook wat meer proberen zonder graan/tarwe etc. om te kijken wat voor effect het op me heeft. Wil volgende week voor lunch eens flinke salades gaan maken met quinoa enzo.
Alleen is het soms lastig met dagen dat ik onderweg of 'ff snel' moet eten..
Als je het lekker vind is het prima, ik zweer bij versquote:Op maandag 8 april 2013 14:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh, die vind ik juist wel lekkerBen blij dat ik weer aan de frambozen ga
Alleen even wennen dat er ook geen zoetstof meer doorheen mag
Mag smoothies drinken zoveel je wilt, vind het alleen geen goede vervanger voor een maaltijd...quote:
Oja dat ook weer eens bestellen, handig als tussendoortje als ik weer eens weinig tijd heb door idiote drukte op het werk.quote:Op maandag 8 april 2013 14:33 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Mag smoothies drinken zoveel je wilt, vind het alleen geen goede vervanger voor een maaltijd...
Ook heel duidelijk in geweest dacht ik
Zelfde als een eiwitshake, helemaal niks verkeerd aan dat je een shake als supplement gebruikt omdat je door een afgewogen keuze niet snel aan bijvoorbeeld je eiwitten komt.
Het is alleen geen maaltijd.
Eiwitshakes! Heb nog zo'n pot kokos staan. Is voor mij ook wel een goeie aanvulling, denk ik!quote:Op maandag 8 april 2013 14:33 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Mag smoothies drinken zoveel je wilt, vind het alleen geen goede vervanger voor een maaltijd...
Ook heel duidelijk in geweest dacht ik
Zelfde als een eiwitshake, helemaal niks verkeerd aan dat je een shake als supplement gebruikt omdat je door een afgewogen keuze niet snel aan bijvoorbeeld je eiwitten komt.
Het is alleen geen maaltijd.
Eerst nog even een fatsoenlijke conditie opbouwenquote:Op maandag 8 april 2013 13:18 schreef loveli het volgende:
[..]
Je kunt zelf meedoen, dan ben je ook stoer.
Ik eet er bij en doe een uur over m'n smoothie oid dus zal wel los lopenquote:Op maandag 8 april 2013 14:35 schreef loveli het volgende:
Smoothie = eten drinken => spijsvertering is ingesteld op eten, kauwen, speeksel, langzame intake van food. Als je het drinkt werken die op elkaar afgestemde mechanismes niet zoals gepland.
Conditie opbouwen door te bootcampen natuurlijk!quote:Op maandag 8 april 2013 14:43 schreef Maraca het volgende:
[..]
Eerst nog even een fatsoenlijke conditie opbouwen
Ik was al bang dat je zoiets zou gaan zeggenquote:Op maandag 8 april 2013 15:08 schreef loveli het volgende:
[..]
Conditie opbouwen door te bootcampen natuurlijk!
quote:Op maandag 8 april 2013 15:11 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik was al bang dat je zoiets zou gaan zeggen
Door aan de zijlijn te staan krijg je geen conditie hequote:Op maandag 8 april 2013 15:11 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik was al bang dat je zoiets zou gaan zeggen
Ja, maar.. ik ga naar de sportschool en zulksquote:Op maandag 8 april 2013 15:13 schreef loveli het volgende:
[..]
Door aan de zijlijn te staan krijg je geen conditie he
Ik ook, maar in de zomer vind ik dat zo zonde! Zit je daar binnen kansloze hupjes te maken. Ik wandel ook graag (klinkt suf, maar gewoon 1 uurtje flink doorkachelen is echt wel lekker!) en eventueel ga ik hardlopen maar ik denk het stiekem nietquote:Op maandag 8 april 2013 15:15 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ja, maar.. ik ga naar de sportschool en zulks
Ik was vanmiddag nog trots op een hardloopster...quote:Op maandag 8 april 2013 15:35 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik ook, maar in de zomer vind ik dat zo zonde! Zit je daar binnen kansloze hupjes te maken. Ik wandel ook graag (klinkt suf, maar gewoon 1 uurtje flink doorkachelen is echt wel lekker!) en eventueel ga ik hardlopen maar ik denk het stiekem niet.
quote:Op maandag 8 april 2013 15:47 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ik was vanmiddag nog trots op een hardloopster...
Stevig doorwandelend was ik net zo snel, zelfs iets sneller dus ik ging expres wat langzamer lopen maar ze deed het in ieder geval
quote:
Even je kwartet blokkerenquote:Op maandag 8 april 2013 16:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Ah, jullie zijn zo onder de indruk? Gewoon stil van .
4Vik over brood heb de grof volkoren van de Lidl al geprobeerd, die vind ik echt heeeeel lekker
Polderbruin is toch een 'bloem' brood en geen ' meel' ? Je moet de grof volkoren echt proberen (1.19 e )quote:Op maandag 8 april 2013 16:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Even je kwartet blokkeren![]()
Nee nog niet geprobeerd. Heb op dit moment polderbruin. Zal wel eens kijken naar je grof volkoren.
En ik zit volllllllllll nu. Water drinken helpt wel.
Waar gaan jullie naartoe dan? En in een sportief hotel zitten is niet hetzelfde als sportief doen hè?
Bleh, ben er zat van. Nog een kwartiertje. Straks met Pippa naar de dierenarts, hiephoi.
Jaquote:Op maandag 8 april 2013 16:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
Krijgen jullie betaald om te Fokken of zo?.
Poeh, geen idee. Maareh, jij vraagt of het goed is om met je blaar in de biotex te zitten, terwijl je het al doet?quote:Op maandag 8 april 2013 16:49 schreef the85mc het volgende:
Teringhenkie wat doet wond ontsmetten zeer. Zit nu met kapotte blaar in de biotex, daarna compeed erop.
Hoe lang moet je blijven zitten in de biotex voor goede ontsmetting?
Euh ja. Bijtend gevoel wordt wel al minder.quote:Op maandag 8 april 2013 16:51 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Poeh, geen idee. Maareh, jij vraagt of het goed is om met je blaar in de biotex te zitten, terwijl je het al doet?
quote:Op maandag 8 april 2013 16:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vrijwilligerswerk is toch onbetaald?quote:Op maandag 8 april 2013 16:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
quote:Op maandag 8 april 2013 16:57 schreef Jagärtrut het volgende:
wij gaan verhuizen! Naar een apr met drie slaapkamers en een klein tuintje. Zo blij!
Oh, en het wordt hier twintig graden vandaag, ook zo fijn!
Welnee, dat is allang voorbij.quote:
Buschauffeurs ook niet. Hoop ik.quote:Op maandag 8 april 2013 17:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Dat zijn iig mensen die niet voor de klas staan DaD!
sommige mensen hebben eenquote:Op maandag 8 april 2013 17:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
Gefeliciteerd, Jag!
[..]
Welnee, dat is allang voorbij.
Ik verbaas me er soms oprecht over hoe mensen met een baan de tijd hebben om 20+ posts op een dag te maken. Geen commentaar of kritiek, slechts verwondering.
Goed punt!quote:
Presentaties gingen best ok denk ik. Nu nog een paar dagen genieten van het mooie weer.quote:
oh pfoe daar zit ik nog onder denk ikquote:Op maandag 8 april 2013 17:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
Gefeliciteerd, Jag!
[..]
Welnee, dat is allang voorbij.
Ik verbaas me er soms oprecht over hoe mensen met een baan de tijd hebben om 20+ posts op een dag te maken. Geen commentaar of kritiek, slechts verwondering.
Of een deeltijdbaan, pauze, flexibele werktijd, etc.quote:Op maandag 8 april 2013 17:12 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
sommige mensen hebben eenprestatieloon
Niet lowcarb! Geen graan. Wel aardappel, rijst, fruit, groente, allerlei koolhydraten dus.quote:Op maandag 8 april 2013 13:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Flexibele werkdrukquote:Op maandag 8 april 2013 17:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Of een deeltijdbaan, pauze, flexibele werktijd, etc.
Compeed op een kapotte blaar? Biotex?quote:Op maandag 8 april 2013 16:49 schreef the85mc het volgende:
Teringhenkie wat doet wond ontsmetten zeer. Zit nu met kapotte blaar in de biotex, daarna compeed erop.
Hoe lang moet je blijven zitten in de biotex voor goede ontsmetting?
Was ik bijna nog vergeten om hier op te reageren.quote:Op maandag 8 april 2013 13:22 schreef sigme het volgende:
[..]
oooh okay! scuziquote:Op maandag 8 april 2013 18:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Niet lowcarb! Geen graan. Wel aardappel, rijst, fruit, groente, allerlei koolhydraten dus.
Ja, ik ben normaal niet zo van het pleisters plakken. Maar dit was lastige plek, net iets achter de bal van de voet. En het vel is echt weg eigenlijk. En met gewone pleisters was het niet ideaal omdat er dan altijd wel wat in een open wond komt. Dus ontsmetten en daarna compeed leek me de beste optie. Het klinkt alsof je er meer ervaringen mee hebt dan ik, dus nog goede tips?quote:Op maandag 8 april 2013 18:18 schreef anna82 het volgende:
[..]
Compeed op een kapotte blaar? Biotex?
/denkt terug aan 4 genoeglijke uurtjes op de blarenpost
Nee, heel beslist ook geen spelt! Geen granen (wel quinoa, boekweit, van alles mag welquote:Op maandag 8 april 2013 18:32 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
oooh okay! scuzien dus ook geen spelt?
ben trouwens bezig in tractorboek, hij is tof tot dusver, precies mijn soort boek![]()
en geen havermout... hmh ik ga er eens over denken, vereist wel enige voorbereiding denk ik..!quote:Op maandag 8 april 2013 18:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, heel beslist ook geen spelt! Geen granen (wel quinoa, boekweit, van alles mag wel).
Kikkererwten en pompoenstoof/curry met wat rijst?quote:Op maandag 8 april 2013 18:49 schreef loveli het volgende:
@ supermarkt en totaal geen inspiratie. Wat ga ik vanavond eten?
Speel je wordfeud?quote:Op maandag 8 april 2013 18:49 schreef loveli het volgende:
Kip- of zalmpakketje uit de oven?quote:Op maandag 8 april 2013 18:49 schreef loveli het volgende:
Ja, dat vergt wel even wat voorbereiding.quote:Op maandag 8 april 2013 18:48 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
en geen havermout... hmh ik ga er eens over denken, vereist wel enige voorbereiding denk ik..!
Gok dat koude lente een rol speelt voor groenteprijzen en dat je voor de vis de gewenning aan een langzame prijsstijging hebt gemist. Ze hebben geloof ik wel goede aanbiedingen deze week.quote:Op maandag 8 april 2013 19:01 schreef conleche het volgende:
Whats up met de Appie? In de maanden dat ik weg was zijn ze twee x zo duur geworden? Met name groenten en fruit, maar ook bv de gerookte makreel meer dan een euro erboven op?
Wel ervaringquote:Op maandag 8 april 2013 18:37 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ja, ik ben normaal niet zo van het pleisters plakken. Maar dit was lastige plek, net iets achter de bal van de voet. En het vel is echt weg eigenlijk. En met gewone pleisters was het niet ideaal omdat er dan altijd wel wat in een open wond komt. Dus ontsmetten en daarna compeed leek me de beste optie. Het klinkt alsof je er meer ervaringen mee hebt dan ik, dus nog goede tips?
Ik heb laatst twee minuutjes gekeken naar Jillian's lean legs filmpje op YouTube en daarin had ze het oa over 225 squats...quote:Op maandag 8 april 2013 19:40 schreef Xennia het volgende:
Zo, weer terug van hardlopen.
Sportplan:
- 2 a 3 keer per week 4 a 5 km hardlopen
- op de dagen dat ik niet ga hardlopen, ga ik tenminste wandelen of fietsen
- regelmatig squatten.
Vraagje over squatten: ik squat zoals ik dat van Jillian geleerd heb, met 2 losse gewichten. Hoe veel squats moet ik maken en hoe vaak per week om effect te zien?
Ok, Jillian is een heks.quote:Op maandag 8 april 2013 19:42 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ik heb laatst twee minuutjes gekeken naar Jillian's lean legs filmpje op YouTube en daarin had ze het oa over 225 squats...
Weet niet hoe Jillian het doet, maar toen ik 1/2 jaar bodypump deed met een gewicht in m'n nek ben ik gestopt wegens te veel effect. Pakte op het eind rond de 20 kilo. Maar ik ben niet altijd even vergelijbaar met de gemiddelde vrouw.quote:Op maandag 8 april 2013 19:40 schreef Xennia het volgende:
Zo, weer terug van hardlopen.
Sportplan:
- 2 a 3 keer per week 4 a 5 km hardlopen
- op de dagen dat ik niet ga hardlopen, ga ik tenminste wandelen of fietsen
- regelmatig squatten.
Vraagje over squatten: ik squat zoals ik dat van Jillian geleerd heb, met 2 losse gewichten. Hoe veel squats moet ik maken en hoe vaak per week om effect te zien?
Je moet wel, anders kun je je groente niet betalenquote:Op maandag 8 april 2013 19:56 schreef uniekhoorn het volgende:
Had mooie zwarte laarzen met een hakje maar de schacht was echt te wijd.. Ze stonden al ruim een jaar werkeloos te wezen, gisteren had ik zwarte schoenen nodig en die had ik niet.. Heb ik de rest maar afgeknipt, zo kort dat de broek er nog overheen valt...
Zunigheid FTW
Samen sporten?quote:Op maandag 8 april 2013 20:17 schreef Viking84 het volgende:
Pippa was helemaal gezondMoest wel iets minder eten/meer bewegen (klinkt herkenbaar
), maar verder helemaal goed
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |