Ja dat zou te makkelijk zijn!quote:Op maandag 8 april 2013 10:18 schreef Nallie het volgende:
Maar prob, je kan de thee toch gewoon vers maken? Heet water, paar plakjes gember erin, schijfje citroen en wat honing?
Kijk, dat is nou exact de reden waarom wij nooit zullen trouwenquote:
De enige reden?quote:Op maandag 8 april 2013 10:20 schreef Maraca het volgende:
[..]
Kijk, dat is nou exact de reden waarom wij nooit zullen trouwen
Oh, dat is irritant. Je kunt dus gewoon niets nuttigs doen vandaag?quote:Op maandag 8 april 2013 10:19 schreef MevrouwPuff het volgende:
hoi!!!!
Nog steeds geen antwoord van vriend, dus morgen maar computeren. Nu maar boodschappen doen en de grote snoeppot hier vermijden
Ik vind het feit dat je geen koffie drinkt erger dan het feit dat je vrouw bentquote:
Ja, banaan is wat ik vandaag bij me heb, zoals ik al zeiquote:Op maandag 8 april 2013 10:21 schreef _aurum_ het volgende:
Vik, ik ga ff op je inhakken. Maar dat lijstje is als je af wil vallen bagger
Ik zie echt een shitload aan carbs! De heeeeeeeele dag door.
Hoeveel vetten en vooral eiwitten eet je? Want het enige wat er eruitspringt is die 1/2 bak kwark, waar de dan weer een halve banaan in ramt.
Banaan is goed voor je gaat lopen, of voordat je gaat krachttrainen want het heeft snelle suikers of omdat je het lekker vindt. Maar niet als je af wil vallen.
Probeer bij je T wel eiwitten en vetten te eten. Gekookte eitjes, stukjes mager vlees, handje noten of lik pindakaas.quote:Op maandag 8 april 2013 10:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, banaan is wat ik vandaag bij me heb, zoals ik al zeiMorgen diepvriesfruit. En m'n D is ook niet ideaal, dat weet ik, maar de boodschappen voor deze week zijn al binnen, dus deze week moet ik er het beste van maken.
Er staan iig maar twee boterhammen op ipv vier, vijf zes, toch?
Verder zie ik niet zo goed wat ik kan veranderen? Ik vind het maar ingewikkeld allemaal en dat moet eten helemaal niet zijn imho.
moet werken vanaf half drie das wel redelijk nuttig.quote:Op maandag 8 april 2013 10:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh, dat is irritant. Je kunt dus gewoon niets nuttigs doen vandaag?Kun je hem niet bellen?
Of een laptop lenen van iemand anders? Is het wachtwoord niet gewoon
jouw naam
?
Oké, dank je, ik ga erop lettenquote:Op maandag 8 april 2013 10:28 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Probeer bij je T wel eiwitten en vetten te eten. Gekookte eitjes, stukjes mager vlees, handje noten of lik pindakaas.
Bak kwark is niks mis mee, wat fruit ook niet, maar probeer er idd bessen ofzo te eten.
Tussen de middag een salade of een gevulde soep?
En bij je avondeten ook ,je kan wel veel carbs eten maar doe het dan na het sporten. En op de dagen dat je niet sport, wat minder carbs en goede dingen (geen pannekoeken) , bewaar dat soort dingen voor het weekend.
En zit je nou zo krap met geld of is het Hollandse zuinigheid?
Ja, dat is een budgettechnisch ietsquote:Op maandag 8 april 2013 10:32 schreef conleche het volgende:
Ik vind vooral je D gek, Vik. Pannekoeken als diner vind ik sws raar. Of je moet ze als pizzabodem/wrap gebruiken en er veel groenten en zo opgooien.
Als je bij je diner gewoon eiwitten en groenten zou eten is het al veel beter uitgebalanceerd.
Heb je nog groenten die je erop kunt doen? Dus bv ui, champignons, paprika, kerstomaatjes? Even wokken met wat kruiden, op je pannekoek doen en dan met wat geraspte kaas onder de grill?quote:Op maandag 8 april 2013 10:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, dat is een budgettechnisch iets. Vorige week te veel uitgegeven, dus deze week wat meer vriezer en een keer pannenkoeken dus. Die eet ik verder zelden hoor!
Vik, je leest toch al lang genoeg mee om te weten wat wel en niet gezond is? Dat snap ik niet hoor..quote:Op maandag 8 april 2013 10:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oké, dank je, ik ga erop letten
Hollandse zuinigheidIk wil gewoon voor een bepaald budget eten, maar don't worry: ik ga niet besparen op dingen die wel echt nodig zijn
Zaterdag doe ik weer weekboodschappen en dan plan ik voor volgende week ook salades in
Voor deze week probeer ik iig de broodinname al terug te dringen, de bananen te skippen en kwark met diepvriesfruit te eten. Lik pindakaas gaat ook wel lukken en ik kan vanavond natuurlijk ook een eitje koken nog
.
Feedback op m'n lijstje is niet leuk - zeker niet als je denkt dat het al best goed is- maar als niemand iets zegt, denk ik dat alles goed is en ik wil wel echt graag dingen aanpassen
.
Ui en champignons en kaas heb ik, dank voor de tip! Die ga ik idd even wokken! Zocht nog een bestemming voor een half doosje champignonsquote:Op maandag 8 april 2013 10:36 schreef conleche het volgende:
[..]
Heb je nog groenten die je erop kunt doen? Dus bv ui, champignons, paprika, kerstomaatjes? Even wokken met wat kruiden, op je pannekoek doen en dan met wat geraspte kaas onder de grill?
Anders is het ook geen ramp voor een keer, maar er zijn veel heel goedkope recepten die gezonder zijn. En sommige dingen kan je ook makkelijk invriezen, zoals broccolisoep en zo, als je dan wat krapper zit, eet je meer vriezerspul, maar dan wel een zelfgekookte maaltijd.
Kaas wokken?quote:Op maandag 8 april 2013 10:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ui en champignons en kaas heb ik, dank voor de tip! Die ga ik idd even wokken! Zocht nog een bestemming voor een half doosje champignons
Voor pannenkoeken had ik alles in huisdus dat kostte niets en dat is minder dan heul goedkoop
.
@ prob: ik verkeerde lang in de veronderstelling dat cola en baksels e.d. weglaten voldoende zou moeten zijn en ik was niet echt bezig met afvallen de laatste jaren, dus ik heb niet echt op de lijstjes en theorieën gelet.
Check die boterham banaan voor het sporten!quote:Op maandag 8 april 2013 10:48 schreef Viking84 het volgende:
Wel grappig, want ik kijk nu wel anders naar lijstjes en het valt me vooral op hoe weinig brood iedereen eet! Ik zie mezelf niet 40 minuten crosstrainen op het lijstje van GB, bijvoorbeeld. Dan denk ik echt: aaah, energie nodig! Brood brood brood!
ja, maar dat zit dus echt in je hoofdquote:Op maandag 8 april 2013 10:48 schreef Viking84 het volgende:
Wel grappig, want ik kijk nu wel anders naar lijstjes en het valt me vooral op hoe weinig brood iedereen eet! Ik zie mezelf niet 40 minuten crosstrainen op het lijstje van GB, bijvoorbeeld. Dan denk ik echt: aaah, energie nodig! Brood brood brood!
I know. Ik moet ook echt wennen aan het idee dat te veel brood helemaal niet goed is.quote:Op maandag 8 april 2013 10:54 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ja, maar dat zit dus echt in je hoofd
Die 1/2 banaan is zat. Of je gooit nog wat havermout in je kwark, of je neemt een paar rijstwafels met pindakaas en vleeswaren.
Je doet geen topsport hoor
quote:Op maandag 8 april 2013 10:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
I know. Ik moet ook echt wennen aan het idee dat te veel brood helemaal niet goed is.
Dank voor de tips, waardeer ik zeer. Ik denk dat ik eind deze week alvast een planning voor volgende week publiceer, dan kunnen jullie nog feedback geven voordat ik boodschappen doe
. Rijstwafels komen iig op de lijst
.
Kijkquote:Op maandag 8 april 2013 11:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
Dingen perfect willen doen is ook lastig, vooral met voeding, waar de meningen nogal over uiteen lopen![]()
Nieuwe week, nieuwe kansen hierHopelijk meer sport, minder buikpijntjes (gemberthee leek te helpen!
) en 'normaal' eten
Ja, ik weet wel wat 'voldoende fruit en groente is', maar niet wat voldoende eiwitten zijn en wat niet te veel suiker isquote:Op maandag 8 april 2013 11:04 schreef V1z0R het volgende:
Perfect is wat anders, maar fatsoenlijk is snel bereikbaar
Voldoende fruit en groente, voldoende eiwitten, dosis goede vetten en niet teveel suiker...
Te lui om gekookte eieren te makenquote:Op maandag 8 april 2013 11:09 schreef Sarabi het volgende:
Ik wil ook weer vaker gekookte eieren als tussendoortje gaan eten, maar meestal ben ik te lui om ze te maken.
Hoe kan je ze het beste gekookt bewaren? Ik lees allerlei verschillende dingen online.
Misschien komt het ook omdat wij vroeger nooit eieren aten.quote:Op maandag 8 april 2013 11:10 schreef Goodbye het volgende:
Te lui om een gekookt ei te maken?Ik bewaar ze nooit echt, zet het 's ochtends op als ik bezig ben mijn ontbijt, lunch en tussendoortjes te maken.
Als je voor de rest 0 suiker eet, is dat no problemoquote:Op maandag 8 april 2013 11:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, ik weet wel wat 'voldoende fruit en groente is', maar niet wat voldoende eiwitten zijn en wat niet te veel suiker is. Fruit is in mijn hoofd gezond, maar als ik te veel fruit eet, krijg ik weer te veel suiker binnen
.
Gebruik anders zo'n eierkoker!quote:Op maandag 8 april 2013 11:09 schreef Sarabi het volgende:
Ik wil ook weer vaker gekookte eieren als tussendoortje gaan eten, maar meestal ben ik te lui om ze te maken.
Hoe kan je ze het beste gekookt bewaren? Ik lees allerlei verschillende dingen online.
Dag sporten: 1,5x je lichaamsgewicht in grammen eiwitten, niet sporten 1x. 60kg? Bij S: 90gr E(60x1,5), zonder S 60gr E(60x1).quote:Op maandag 8 april 2013 11:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, ik weet wel wat 'voldoende fruit en groente is', maar niet wat voldoende eiwitten zijn en wat niet te veel suiker is. Fruit is in mijn hoofd gezond, maar als ik te veel fruit eet, krijg ik weer te veel suiker binnen
.
Eierkoker? Gewoon bewaren in de koelkast. Wel met vloeibare dooier, is koud ook wel te eten.quote:Op maandag 8 april 2013 11:09 schreef Sarabi het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |