Het getal dat je buiten de haakjes hebt vermenigvuldig je met de getallen binnen de haakjes. a(4a^2+1) geeft dus 4a^3 + a. Bij a^2(4a^2+1) krijg je 4a^4 + a^2. 2b^2(2b^2+3) geeft 4b^4 + 6b^2 en 4c^2 gebeurt niets mee. Zo te zien heb je het goedquote:Op maandag 8 april 2013 01:07 schreef Puntenslijpsel het volgende:
klopt mijn a(4a^2+1)^2 + 2b(2b^2+3)^2 +4c^2 dan? of is het a^2(4a^2+1) + 2b^2(2b^2+3) +4c^2 ? of nog iets anders?
Ik heb begin dit jaar moeten switchen naar art, maar ben nog een psych minor, as well as a business minor, en voor beiden moet ik dit statistiek vak volgen, maar dit is dus een refreshment voor... alle wiskunde denk ikquote:Op maandag 8 april 2013 01:15 schreef wyccie het volgende:
PS, je bent toch Psychology major?![]()
Nu snap ik de kinderen die op school altijd zeiden dat je dat soort wiskunde in het dagelijks leven niet nodig hebt en waarom je dat dus zou moeten leren.
Volgens mij kon ik dit vroeger wel, maar ja, niet nodig, dus dan blijft het niet hangen.
okayquote:Op maandag 8 april 2013 01:16 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Het getal dat je buiten de haakjes hebt vermenigvuldig je met de getallen binnen de haakjes. a(4a^2+1) geeft dus 4a^3 + a. Bij a^2(4a^2+1) krijg je 4a^4 + a^2. 2b^2(2b^2+3) geeft 4b^4 + 6b^2 en 4c^2 gebeurt niets mee. Zo te zien heb je het goed
Jij wel, maar mijn uitleg klopte niet helemaal. Ik was bezig met mijn post te typen toen je je antwoord neerplempte (zit 22 seconden tussen), vandaarquote:
kloptquote:Op maandag 8 april 2013 01:17 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Jij wel, maar mijn uitleg klopte niet helemaal. Ik was bezig met mijn post te typen toen je je antwoord neerplempte (zit 22 seconden tussen), vandaar
Dat is handig als je het helemaal uitschrijft, dan zie je het denk ik vanzelf. a^2 = a*aquote:Op maandag 8 april 2013 01:18 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
kloptik maakte me al zorgen
Nog een vraagje dan. Hoe vermenigvuldig je een som als a^2 • 4a^2 • 343a^3 ?
ah nee ik snap het. dus de exponenten bij elkaar optellen en de som verder gewoon doen?quote:Op maandag 8 april 2013 01:21 schreef ß het volgende:
[..]
Dat is handig als je het helemaal uitschrijft, dan zie je het denk ik vanzelf. a^2 = a*a
Als je het niet ziet wil ik het ook verder uitleggen.
ik snap niet hoe ik 1/b^2 krijgquote:Op maandag 8 april 2013 01:37 schreef ß het volgende:
Hier wil je b aan 1 kant van het = teken hebben en de rest aan de andere kant van het = teken. Dit doe je door aan beide kanten te delen door g^5 en v. Dan krijg je dus c^2da / ef^2g^5v = 1/b^2
dan draai je alle tellers en de noemers om zodat je van die 1/ aan de rechterkant afkomt. Dan hou je b^2 over.
Dan doe je over beiden de wortel dan heb je rechts alleen nog b, en links zet je het hele zooitje onder 1 grote wortel.
en als je wortel trekt uit een breuk, dan draait ie om?quote:Op maandag 8 april 2013 01:44 schreef ß het volgende:
Ja, als je onder de streep hetzelfde hebt als boven de streep valt dat tegen elkaar weg en blijft er 1 over. Je zet dus wat je boven de streep weg wil hebben er ook onder. Je moet het dan aan de linkerkant van het = teken ook eronder zetten.
aahhh okay!! ik snap hetquote:Op maandag 8 april 2013 01:49 schreef ß het volgende:
Nee, dat zijn twee aparte dingen. De breuken mag je gewoon omdraaien zolang je dat maar links en rechts doet. Links wisselt dan wat boven en onder is van plaats met elkaar. rechts ga je van 1/b^2 naar b^2/1 en dat is gewoon b^2 (net als 4/1 ook gewoon 4 is).
Daarna kan je om van b^2 naar b te gaan van de wortel trekken, en dat moet je dan links ook doen.
"simplify or solve" bovenaan het blaadjequote:Op maandag 8 april 2013 02:02 schreef ß het volgende:
Staat er geen tekst bij wat de opdracht is? Als ik alleen de formule zie weet ik niet wat ik ermee moet doen.
quote:Op maandag 8 april 2013 02:25 schreef ß het volgende:
Mooi zo. Ik ga nu mijn bed opzoeken. Als je nog meer vragen heb lees ik ze morgenochtend wel (als iemand anders je nog niet heeft geholpen).
Kijken of jij gelijk krijgt danquote:Op maandag 8 april 2013 06:27 schreef iamredleader het volgende:
mogguh
Vandaag is de dag voor LB. Gewoon zo'n gevoel
Slaap lekkerquote:Op maandag 8 april 2013 08:24 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ik ga slapen. Over zes en een half uur op. Als LB ff doorwerkt is er zo een baby bij mijn ontbijt
Afwachten dus... Succes in ieder geval!quote:Op maandag 8 april 2013 08:25 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Kijken of jij gelijk krijgt danMaJo's voorspelling is niet uitgekomen! En ik vind vandaag wel een erg mooie datum
De verloskundige gaat straks proberen wat op gang te brengen
En damn, wat een wiskunde allemaal vannacht!!Heeel verwarrend hoor, voor iemand die sinds 4vwo geen wiskunde meer heeft gehad
Geloof me, dat hele rekengedoe is voor mij net Japans. Ik snap er geen zak van. Echt niks, nakkes, nadaquote:
Ik ook nietquote:Op maandag 8 april 2013 08:47 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb nooit statistiek gehad tijdens mijn opleidingen
Aw jammer, de 7e is zo'n mooie dag om jarig te zijnquote:Op maandag 8 april 2013 08:25 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Kijken of jij gelijk krijgt danMaJo's voorspelling is niet uitgekomen! En ik vind vandaag wel een erg mooie datum
De verloskundige gaat straks proberen wat op gang te brengen
En damn, wat een wiskunde allemaal vannacht!!Heeel verwarrend hoor, voor iemand die sinds 4vwo geen wiskunde meer heeft gehad
Daar was ik juist altijd goed inquote:Op maandag 8 april 2013 08:46 schreef iamredleader het volgende:
Pas in m'n vierde jaar op de HBO begreep ik statistiek, binomiale verdeling en SD en zo
Ik ken wel HD. En SSD.quote:
Ik dacht alleen aan een SD-kaart, vond ik ook al tamelijk nerderig van mezelfquote:Op maandag 8 april 2013 09:01 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik ken wel HD. En SSD.
hard disk, solid state drive
Waar smeer je dan mee?quote:Op zondag 7 april 2013 22:39 schreef wyccie het volgende:
Oeh, juist bij nieuwe schoenen zou ik alles insmeren. Ik krijg niet ontzettend makkelijk blaren, maar ik heb destijds wel 1 enorme gehad, dus ik ben er voorzichtig mee.
Heb je ook routes van ronde 20-25 km?
Standaarddeviatie inderdaadquote:Op maandag 8 april 2013 09:07 schreef LadyBlack het volgende:
Standaard Deviatie!!![]()
[/blast from the past]
Bij mij ging er echt totaal geen belletje rinkelen en voelde daarom niet echt de behoefte om me erin te verdiepenquote:Op maandag 8 april 2013 09:09 schreef B.ertha het volgende:
Statistiek is een eitje. Ik denk dat ik het zo weer onder de knie heb als ik eraan begin.
De wiskunde die vannacht langs is gekomen vond ik ook nooit zo moeilijk maar omdat ik toch veel te laat binnen kom wandelen, ga ik me er maar niet in verdiepen
[..]
Waar smeer je dan mee?
twitter:Earth_Pics twitterde op zondag 07-04-2013 om 16:25:20If you need a baby hedgehog relaxing in a box of chocolates, here’s a baby hedgehog relaxing in a box of chocolates. http://t.co/hsok0Z2K6w reageer retweet
Wat super cutequote:Op maandag 8 april 2013 09:12 schreef B.ertha het volgende:
Voor wie opgevrolijkt moet worden:twitter:Earth_Pics twitterde op zondag 07-04-2013 om 16:25:20If you need a baby hedgehog relaxing in a box of chocolates, here’s a baby hedgehog relaxing in a box of chocolates. http://t.co/hsok0Z2K6w reageer retweet
quote:Op maandag 8 april 2013 09:17 schreef _Ophelia_ het volgende:
Môgge
Er loopt hierbuiten zojuist iemand in t-shirt langs, zo warm is het toch nog niet?
Ach, wat zal ik ervan zeggen. Mja, ietsquote:Op maandag 8 april 2013 09:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat super cute
Gaat het trouwens weer wat beter met jou, je was toch wat down laatst?
Hmmm ok dat klinkt nog niet goedquote:Op maandag 8 april 2013 09:20 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ach, wat zal ik ervan zeggen. Mja, iets
Als diegene al een tijdje hard aan het werk is... Gistermiddag ook in T-shirt in de tuin gewerkt, flink aanpoten met een grote schep en de reciprozaag.quote:Op maandag 8 april 2013 09:17 schreef _Ophelia_ het volgende:
Môgge
Er loopt hierbuiten zojuist iemand in t-shirt langs, zo warm is het toch nog niet?
Ja da's 's middags! Het is nu toch nog hartstikke koud!!quote:Op maandag 8 april 2013 09:24 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Als diegene al een tijdje hard aan het werk is... Gistermiddag ook in T-shirt in de tuin gewerkt, flink aanpoten met een grote schep en de reciprozaag.
Heerlijk, powertools
Tanden poetsen kan wonderen doen...quote:Op maandag 8 april 2013 09:18 schreef LadyBlack het volgende:
[..]![]()
Hier kon mn vriend zn adem nog zien een halfuurtje geleden, dus brrrrr!!
De aard van de aanval was niet bedoeld om gegevens te stelen, een DDoS is primair bedoeld om alles gewoon 'plat' te leggen.quote:Op maandag 8 april 2013 09:35 schreef Etcetera het volgende:
Ik las vanochtend de NRC Next in de bus, en er stond een artikel in over die aanvallen op ING enzo afgelopen week. En daarvoor had ik iets gelezen over banken/landen die als belastingparadijs 'werken'. En toen bedacht ik me: stel nu dat die aanvallen werden gedaan om te proberen gegevens te pakken te krijgen die betrekking hebben op dat hele gebeuren van 'Nederland als belastingparadijs'. Het zou me niet verbazen eigenlijk, of denk ik nu echt heel gek
quote:Op maandag 8 april 2013 09:31 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja da's 's middags! Het is nu toch nog hartstikke koud!!
Deze DDoS was geavanceerder, er is ook geprobeerd in te loggen bij iDeal. En nu worden er en masse phishing mails verstuurd waarop bezorgde mensen reageren. Ik denk dus dat het gaat om het geld van de gewone mens.quote:Op maandag 8 april 2013 09:37 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
De aard van de aanval was niet bedoeld om gegevens te stelen, een DDoS is primair bedoeld om alles gewoon 'plat' te leggen.
Kan natuurlijk altijd dat de DDoS een afleiding is om vervolgens gegevens te pakken te krijgen.
Ben benieuwd morgen wat ik op werk aantref. Met dit soort dingen zijn er altijd een paar bezorgde klanten... Heb het zelfs een keer gehad dat een wat oudere meneer zijn spaargeld cash wilde opnemen.quote:Op maandag 8 april 2013 09:41 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Deze DDoS was geavanceerder, er is ook geprobeerd in te loggen bij iDeal. En nu worden er en masse phishing mails verstuurd waarop bezorgde mensen reageren. Ik denk dus dat het gaat om het geld van de gewone mens.
Alleen mits picsquote:Op maandag 8 april 2013 09:42 schreef B.ertha het volgende:
Ik had het niet koud in mijn panty, telt dat ook?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog steeds ziekjes, vandaag niet naar haar werk gegaan.quote:Op maandag 8 april 2013 10:24 schreef iamredleader het volgende:
[..]mogguh! Hoe is het met Lotusss?
Heel veel snelle beterschapsknuffels van Liorquote:Op maandag 8 april 2013 10:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nog steeds ziekjes, vandaag niet naar haar werk gegaan.
Hoop zo dat ze snel weer beter is.
Ik zal het doorknuffelenquote:Op maandag 8 april 2013 10:27 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Heel veel snelle beterschapsknuffels van Lior
nee, dat wil ik niet. Een tussenweg is best mogelijkquote:Op maandag 8 april 2013 10:24 schreef iamredleader het volgende:
Gewoon dan met z'n tweetjes, twee getuigen en op de gratis ochtend/middag op het gemeentehuis
Gefeliciteerd! Lang al joh!quote:Op maandag 8 april 2013 10:14 schreef B.ertha het volgende:
Vandaag is ook ons 6-jarig jubileum trouwens
quote:
De mijne ook niet, maar volgens mij vindt ie het huwelijk dan toch wel weer een mooi instituut, dus ik ben erg benieuwd wat er nog eens komt.quote:
Kan idd ja. Maar Lotusss wil per sé een witte jurk, de Engelse familie moet erbij zijn, mijn familie, en vrienden van ons beiden.quote:
quote:Op maandag 8 april 2013 10:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kan idd ja. Maar Lotusss wil per sé een witte jurk, de Engelse familie moet erbij zijn, mijn familie, en vrienden van ons beiden.
Al met al kom ik op een geschat bedrag uit van ¤13000![]()
Wmb mag het idd veel simpeler, geen witte jurk, minimum aan kennissen erbij, en gewoon lekker simpel, eenvoudig.
Zonde van het geld.quote:Op maandag 8 april 2013 10:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Al met al kom ik op een geschat bedrag uit van ¤13000![]()
Las vegasquote:Op maandag 8 april 2013 10:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik herhaal: Nog geen 200 dollar tijdens een vakantie...
Idd, sparen bv.quote:Op maandag 8 april 2013 10:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zonde van het geld.
Moet je bedenken wat je daar aan echt nuttige dingen mee kan doen...
Klopt, mijn zusje is daar getrouwd. Scheelde hun een hoop knaken.quote:
Oeh, mijn vrouw en ik zitten eind van het jaar op 20, waarvan dan 10 getrouwd....quote:
Probleem is gewoon dat alles zo duur is wil je ook nog eens een leuk feestje geven. Die jurk gun ik Lotusss, maar alles er omheen. Dat is zo tering duur.quote:Op maandag 8 april 2013 10:46 schreef MadMaster het volgende:
Vanwege discussies over de kosten van de bruiloft, zijn een hoop bruiloften op voorhand al gestrand.
Liefde is immers niet te koop...
6 jaar getrouwd geweest in Brazilië, en daar is het gebruikelijk dat de familie van de bruid alles betaald, en zo geschieddequote:Op maandag 8 april 2013 10:51 schreef Mark het volgende:
[..]
Oeh, mijn vrouw en ik zitten eind van het jaar op 20, waarvan dan 10 getrouwd....
Dat heb ik ook met mijn huidige vriendin, we gaan in September trouwen volgens hindoestaans/islamitische traditie. Mijn schoonvader is al hard aan het sparen.quote:Op maandag 8 april 2013 10:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
6 jaar getrouwd geweest in Brazilië, en daar is het gebruikelijk dat de familie van de bruid alles betaald, en zo geschiedde
Trouwen in nederland of buitenland?quote:Op maandag 8 april 2013 10:55 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Dat heb ik ook met mijn huidige vriendin, we gaan in September trouwen volgens hindoestaans/islamitische traditie. Mijn schoonvader is al hard aan het sparen.
Gewoon lekker in Nederland, vind het al erg genoeg dat het in een andere stad is (Den Haag ipv.Rotterdam)quote:Op maandag 8 april 2013 10:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Trouwen in nederland of buitenland?
Als ik vragen mag, Hindoestaans/Islamitisch, komt jouw vriendin uit Suriname?quote:Op maandag 8 april 2013 10:58 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Gewoon lekker in Nederland, vind het al erg genoeg dat het in een andere stad is (Den Haag ipv.Rotterdam)
Ja, daar moet je ze op uitzoeken, lekker eten/koken.quote:Op maandag 8 april 2013 11:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als ik vragen mag, Hindoestaans/Islamitisch, komt jouw vriendin uit Suriname?
Surinaams etenquote:Op maandag 8 april 2013 11:02 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Ja, daar moet je ze op uitzoeken, lekker eten/koken.
Ik eet, helaas (soms), geen varkensvlees meer. Gister wel overheerlijke bami met kip en zure komkommer gegeten. Hoe zoiets simpels zo lekker kan zijn.quote:Op maandag 8 april 2013 11:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Surinaams eten![]()
Net als Indisch, beiden heerlijk!!
Dat is een goede, ik ga denk ik babi ketchap maken vanavond
Ook lekkerquote:Op maandag 8 april 2013 11:11 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Ik eet, helaas (soms), geen varkensvlees meer. Gister wel overheerlijke bami met kip en zure komkommer gegeten. Hoe zoiets simpels zo lekker kan zijn.
Wel normale soto, wat is er anders aan soto maduro?quote:Op maandag 8 april 2013 11:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ook lekker![]()
Wel eens soto maduro gegeten?
Soto maduro denk ik dat je bedoeld, want soto betekend eigenlijk gewoon soep. Je hebt verschillende soto'squote:Op maandag 8 april 2013 11:17 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Wel normale soto, wat is er anders aan soto maduro?
Dit ken ik als 'Soto Ajam', want met kippenvlees...quote:Op maandag 8 april 2013 11:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Soto maduro denk ik dat je bedoeld, want soto betekend eigenlijk gewoon soep. Je hebt verschillende soto's
Soto madura
[ afbeelding ]
Ik ken allen Soto Speciaal, want extra groot portie...quote:Op maandag 8 april 2013 11:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dit ken ik als 'Soto Ajam', want met kippenvlees...
Soto Ajam Madura is de volledige naam ja.quote:Op maandag 8 april 2013 11:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dit ken ik als 'Soto Ajam', want met kippenvlees...
Heette dat toevallig petjil?quote:Op maandag 8 april 2013 11:26 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Ik ken allen Soto Speciaal, want extra groot portie...
Heb trouwens vorige week voor het eerst in m'n leven echt lekkere pindasaus gegeten. De stukjes pinda zaten er gewoon nog in.![]()
Gelukkig houdt mijn schoonmoeder bij hoe lang we bij elkaar zijn, want dat interesseert me namelijk helemaal niets. Speciale dingen doen we genoeg, dat hoeft niet per sé op trouwdagen e.d.quote:Op maandag 8 april 2013 11:21 schreef Etcetera het volgende:
Gefeliciteerd B.![]()
Het 2-jarig jubileum van E. en mij is ehm.. stilletjes voorbij gegaanDat was op een donderdag, en tijdens een etentje 2 dagen later (met vrienden, dus niet om een speciale reden maar omdat we ergens moesten eten
) besefte ik me dat ineens dat we die dag niets bijzonders gedaan hadden
Ik kan niet tegen sambal/pepers e.d., dus alles waar dat in zit, skip ik...quote:Op maandag 8 april 2013 11:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Soto Ajam Madura is de volledige naam ja.
En dan heerlijk met eigengemaakte sambal uit de oelek-oelek, met een kommetje emping (zelf gebakken) erbij
Nee, was gewoon pindasaus wat ik bij een paar stokjes saté kreeg. Heb door die vieze pindasaus uit die potjes een afkeer gekregen voor pindasaus. Vandaar dat ik bijv. ook nooit petjil geprobeerd heb. Nu ik weet hoe lekker de pindasaus daar is kan ik het zeker eens gaan proberen.quote:Op maandag 8 april 2013 11:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heette dat toevallig petjil?
Heerlijk voor bij de gadu-gadu
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 8 april 2013 11:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik kan niet tegen sambal/pepers e.d., dus alles waar dat in zit, skip ik...
Flikker die pindasaus zoals jij die kent over de schutting.quote:Op maandag 8 april 2013 11:30 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Nee, was gewoon pindasaus wat ik bij een paar stokjes saté kreeg. Heb door die vieze pindasaus uit die potjes een afkeer gekregen voor pindasaus. Vandaar dat ik bijv. ook nooit petjil geprobeerd heb. Nu ik weet hoe lekker de pindasaus daar is kan ik het zeker eens gaan proberen.
Op Bali makten ze een paar jaar geleden, toen we daar waren, zelf hun mayonaise.quote:Op maandag 8 april 2013 11:26 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Heb trouwens vorige week voor het eerst in m'n leven echt lekkere pindasaus gegeten. De stukjes pinda zaten er gewoon nog in.![]()
Dat dus en met wat kokosmelk erbij, om eventuele pittigheid te dimmen, kan ik het prima hebben...quote:Op maandag 8 april 2013 11:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Flikker die pindasaus zoals jij die kent over de schutting.
Petjil saus (komt in een pakje van 4400gr, kun je zelf met wat water of melk in een pannetje opwarmen), kun je zo kopen bij de goede toko, heerlijk.
quote:Op maandag 8 april 2013 11:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Op Bali makten ze een paar jaar gelden toen we daar waren zelf hun mayonaise.
Daarnaast stond er sate kambing (geit) met zelfgemaakte pindasaus op het menu.
Papatjes en uien hadden ze ook...
1 + 1 = 2, en dus hebben we daar 'French Fries War' geïntroduceerd.
Ze snapten er geen moer van (de uien hadden ze al door de mayo gemixt), maar het was het lekkerste Patatje Oorlog met het mooiste uitzicht ooit...![]()
[ afbeelding ]
In de zomer ook heerlijk, rozenstroop met klapperquote:Op maandag 8 april 2013 11:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat dus en met wat kokosmelk erbij, om eventuele pittigheid te dimmen, kan ik het prima hebben...
Om eerlijk te zijn, bij mij loopt het water ook in de mond, maar van kwijlen heb ik nog geen last...quote:
Orgeada siroop, schaafijs en een beetje melk...quote:Op maandag 8 april 2013 11:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In de zomer ook heerlijk, rozenstroop met klapper
Dat ken ik dan weer nietquote:Op maandag 8 april 2013 11:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Orgeada siroop, schaafijs en een beetje melk...
Keer wat anders dan OUD en R&Pquote:
Dankje!quote:Op maandag 8 april 2013 11:42 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Keer wat anders dan OUD en R&P
Leuk trouwens dat je meepost in de SC Greenpeas
Maar dan niet vergeten om af en toe even te checken, he?quote:Op maandag 8 april 2013 11:44 schreef Greenpeas het volgende:
Is eens wat anders dan de hele tijd maar in het AKQ topic blijven hangen om te kijken of er nog een nieuwe vraag staat.
Waarom heb je daar een hekel aan? Ik ken echt niemand die het niet leuk vindt om over eten te pratenquote:
Er zit een HUGE verschil in praten over taarten, cupcakes en aanverwanten en praten over vlees, maaltijden en aanverwantenquote:Op maandag 8 april 2013 11:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waarom heb je daar een hekel aan? Ik ken echt niemand die het niet leuk vindt om over eten te praten
En welkom inderdaad Greenpeas
lekkere blauwe hapquote:Op maandag 8 april 2013 11:58 schreef ErwinRommel het volgende:
Vanavond indische eten hier
Babi ketchap, soto ayam madura en indische frikadelletjes![]()
Dat is snel beslist voor avondeten.
Dat klopt maar ook als het niet over taarten en cupcakes gaat maar over gewoon avondeten klaagt ie al dat het weer alleen maar over CUL gaatquote:Op maandag 8 april 2013 11:59 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Er zit een HUGE verschil in praten over taarten, cupcakes en aanverwanten en praten over vlees, maaltijden en aanverwanten
Zo erg was het toch nietquote:Op maandag 8 april 2013 12:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat klopt maar ook als het niet over taarten en cupcakes gaat maar over gewoon avondeten klaagt ie al dat het weer alleen maar over CUL gaat
Gebruik aub geen conimex danquote:Op maandag 8 april 2013 12:03 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Zo erg was het toch niet
Ik moet nu wel zeggen: ik wel zin in Indisch eten als ik dat allemaal zie nu
quote:Op maandag 8 april 2013 12:04 schreef Cobra4 het volgende:
Hallo, wat ruikt het hier lekker. Jullie ouwenelen zeker weer over eten?
quote:
Elke keer als we het over eten hebben zegt ie het het momenteel, vind dat zelf wat overdrevenquote:Op maandag 8 april 2013 12:03 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Zo erg was het toch niet
Ik moet nu wel zeggen: ik wel zin in Indisch eten als ik dat allemaal zie nu
Vergeet die slogan "Conimex brengt de oosterse keuken bij u thuis". het is gewoon niet oosters, en niet lekker.quote:Op maandag 8 april 2013 12:06 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Weet je wat het is met die pakjes: het is zo makkelijk en snel. En als ik thuis ben om half 7 heb ik honger. En ik wil makkelijk, en snel
Voor nasi goreng:quote:Op maandag 8 april 2013 12:09 schreef Etcetera het volgende:
Ik moet nog boodschappen halen, doe me een recept voor nasi goreng en ik zal kijken wat ik kan meenemen van de Jumbo (want een toko is niet echt in de buurt nu).
Vetsin zit in sambal dus lijkt me niet dat je dat nog los hoeft te kopen.quote:Op maandag 8 april 2013 12:15 schreef Etcetera het volgende:
Ik zal wat aanpassingen doen denk ik, sambal ipv peper, en we gebruiken eigenlijk altijd zilverlviesrijst. Vetsin is vast wel bij de Jumbo te scoren, knoflook heb ik nog ergens.
Ik ben benieuwd. Wat zijn de hoeveelheden eigenlijk200 gram spek (kip/varkensblokjes) lijkt me meer dan genoeg toch?
Zilvervliesrijst voor de nasi??quote:Op maandag 8 april 2013 12:15 schreef Etcetera het volgende:
Ik zal wat aanpassingen doen denk ik, sambal ipv peper, en we gebruiken eigenlijk altijd zilverlviesrijst. Vetsin is vast wel bij de Jumbo te scoren, knoflook heb ik nog ergens.
Ik ben benieuwd. Wat zijn de hoeveelheden eigenlijk200 gram spek (kip/varkensblokjes) lijkt me meer dan genoeg toch?
vind ik lekkerder dan gewone rijstquote:
koude rijst? Toch wel gekookt hoop ikquote:200gr spek is idd voldoende.
Zo maak ik de Nasi Goreng altijd:
eerst rijst stomen/koken
Dan in wat olie de gesneden lombok, met lenteui opbakken, dan de spekjes erdoor (in blokjes).
Vetsin kun je weglaten en zout voor gebruiken, want sommigen zijn allergsch daarvoor.
Enfin, dan de 2/3 eieren door de lombok en lenteui mixen samen met 2 teentjes knoflook.
Laten garen en dan de rijst, liefst koud, toevoegen aan dit alles.
Een ieder z'n ding zilvervliesrijst vind ik zelf niet lekkerquote:Op maandag 8 april 2013 12:20 schreef Etcetera het volgende:
[..]
vind ik lekkerder dan gewone rijst
[..]
koude rijst? Toch wel gekookt hoop ik
1 keer gedronken ja, tijdens m'n werk. Vond er niet veel bijzonders aan. Helaas.quote:Op maandag 8 april 2013 12:26 schreef Greenpeas het volgende:
Iemand hier dit wel eens geprobeerd?
[ afbeelding ]
Tegenwoordig ben ik er helemaal verslaafd aan.
Inderdaadquote:Op maandag 8 april 2013 12:28 schreef B.ertha het volgende:
Is dat aloë-vera spul? Ik vind die slierten niet echt lekker
Zitten geen slierten in, maar nata de coco, galei-achtige stukjes. Schijnt erg gezond te zijn. Aloëvera smaakt heel anders, dit is gewoon vruchtensap met stukjes gelei.quote:Op maandag 8 april 2013 12:28 schreef B.ertha het volgende:
Is dat aloë-vera spul? Ik vind die slierten niet echt lekker
Altijd lekker! Jammer dat ik de laatste tijd niet meer zo goed tegen prik kan, helaas. Daarom ook de overstap naar Mogu Mogu.quote:Op maandag 8 april 2013 12:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Chemisch als de neten, maar wel lekker![]()
[ afbeelding ]
Ik dacht dat dit alleen door Surinamers en Antillianen gedronken werdquote:Op maandag 8 april 2013 12:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[ afbeelding ]
Die pineapple.quote:Op maandag 8 april 2013 12:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[ afbeelding ]
Tien is wat overdreven, ik denk eerder 3 of 4quote:
Maar ananas = 10quote:Op maandag 8 april 2013 12:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
Tien is wat overdreven, ik denk eerder 3 of 4Las je laatst dat Etcie iets in ananaseenheid telde?
Dat was het geloof ikquote:Op maandag 8 april 2013 13:03 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja, ik las zoiets. Of was het niet een nieuwe eenheid a la ananas?
Prima, je zult het niet meer horenquote:Op maandag 8 april 2013 12:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Elke keer als we het over eten hebben zegt ie het het momenteel, vind dat zelf wat overdreven
Groter huis kopenquote:Op maandag 8 april 2013 13:16 schreef Etcetera het volgende:
Wel gevonden, maar toch laten liggen. We hebben al weinig opbergruimte, nog een potje erbij leek me niet zo handig
En de mensen die met Surinamers en Antilianen te maken hebben.quote:Op maandag 8 april 2013 12:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit alleen door Surinamers en Antillianen gedronken werdZelf nooit geprobeerd.
De grootte van het huis is het probleem niet zo, de keuken is domweg beroerd ingedeeld. Als er een hoekkeuken in was gezet hadden we veel meer ruimte, nu hebben we 1 lang werkblad en 6 keukenkastjes. Dan zit je snel volquote:
Ik heb 5 keukenkastjesquote:Op maandag 8 april 2013 13:25 schreef Etcetera het volgende:
[..]
De grootte van het huis is het probleem niet zo, de keuken is domweg beroerd ingedeeld. Als er een hoekkeuken in was gezet hadden we veel meer ruimte, nu hebben we 1 lang werkblad en 6 keukenkastjes. Dan zit je snel vol
quote:Op maandag 8 april 2013 13:30 schreef LadyBlack het volgende:
Tof
En ligt daar nou een pompebledder-vogelhuisje?
Die lampen heb ik ook, maar dan in het bruin!quote:Op maandag 8 april 2013 13:29 schreef Etcetera het volgende:
Oh ja, ook nog opgehangen dit weekend:
https://www.dropbox.com/s(...)04-06%2014.13.52.jpg
I knowquote:Op maandag 8 april 2013 13:03 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar ananas = 10
Ja, ik las zoiets. Of was het niet een nieuwe eenheid a la ananas?
Told you soquote:Op maandag 8 april 2013 13:46 schreef LadyBlack het volgende:
MaJo, de taart is goddelijk!![]()
En machtig.... *burp*
Je moet het natuurlijk zelf weten, ik zeg alleen wat ik ervan vindquote:
Ik keek even op wikipedia om te kijken hoe oud ze dan zou zijn geworden (88) en daar staat zelfs al aangepast dat ze is overledenquote:Op maandag 8 april 2013 13:52 schreef Etcetera het volgende:
Volgens Twitter is Margaret Thatcher overleden.
Volgens nu.nl ook: http://www.nu.nl/buitenla(...)tcher-overleden.htmlquote:Op maandag 8 april 2013 13:52 schreef Etcetera het volgende:
Volgens Twitter is Margaret Thatcher overleden.
Moet idd meteen denken aan de SI sketch over Reagan "and his prize-bitch poodle Maggie"quote:Op maandag 8 april 2013 13:56 schreef MadMaster het volgende:
Jammer dan, aan haar heeft de UK ook niet veel gehad...
quote:Op maandag 8 april 2013 14:01 schreef Mark het volgende:
[..]
Moet idd meteen denken aan de SI sketch over Reagan "and his prize-bitch poodle Maggie"
De Dutch Iron Lady...quote:
http://www.vn.nl/Opiniema(...)n/IJzeren-Maggie.htmquote:Op maandag 8 april 2013 14:20 schreef MadMaster het volgende:
Bekijk de film 'The Iron Lady' eens, geeft wel een goed beeld van haar...
Whut?quote:Op maandag 8 april 2013 15:02 schreef lubje25 het volgende:
Er is iets met bart aan de hand. Hij is mod af naar het schijnt. Knallende ruzie en modder gegooi in ABO. Niet best. Hoop dat het een mislukte grap is maar daar lijkt het steeds minder op ...
En hij heet nu Fart. Ik denk dat het een grap is, hoewel ik niet kan zien wat er in abo gebeurt.quote:Op maandag 8 april 2013 15:02 schreef lubje25 het volgende:
Er is iets met bart aan de hand. Hij is mod af naar het schijnt. Knallende ruzie en modder gegooi in ABO. Niet best. Hoop dat het een mislukte grap is maar daar lijkt het steeds minder op ...
WTF?quote:Op maandag 8 april 2013 15:02 schreef lubje25 het volgende:
hoop ook dat het een grap isquote:Op maandag 8 april 2013 15:04 schreef ß het volgende:
[..]
En hij heet nu Fart. Ik denk dat het een grap is, hoewel ik niet kan zien wat er in abo gebeurt.
Die had ik ook net gevondenquote:Op maandag 8 april 2013 15:05 schreef _Ophelia_ het volgende:
Dit is niet in ABO.
KLB / Fart op zwart!
Ah. Als het echt zo was had een admin vast een bericht in MED geplaatst, niet een mod in KLB. Ik blijf erbij dat het een grap is.quote:Op maandag 8 april 2013 15:05 schreef _Ophelia_ het volgende:
Dit is niet in ABO.
KLB / Fart op zwart!
Dankjequote:Op maandag 8 april 2013 15:04 schreef _Ophelia_ het volgende:
B. gefeliciteerd!
De dag dat Otje en ik thuiskwamen uit het kraamhotel waren Vriend en ik tien jaar samen![]()
![]()
Ga maar eens in Abo kijken geloof ik
Wij hebben droge worst gekocht, en die opgehangen, zo vet als de pest: lekte er gewoon bijlangsquote:
Voorlopig hebben we geen idee waar het over gaat/door ontstaan is, dus bemoeien is soberso geen optie...quote:Op maandag 8 april 2013 15:33 schreef B.ertha het volgende:
Ik vind Bart wel aardig maar ik ga me niet met zo'n discussie bemoeien. En als het een grap is, is het flauw.
Pcies, voor je het weet ben je de gebeten hont.quote:Op maandag 8 april 2013 15:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Voorlopig hebben we geen idee waar het over gaat/door ontstaan is, dus bemoeien is soberso geen optie...
We zien de famfare voorzelf voorbijkomenquote:Op maandag 8 april 2013 15:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Voorlopig hebben we geen idee waar het over gaat/door ontstaan is, dus bemoeien is soberso geen optie...
quote:Op maandag 8 april 2013 15:36 schreef Etcetera het volgende:
[..]
We zien de famfare voorzelf voorbijkomen
Die is egt erch...quote:Op maandag 8 april 2013 15:36 schreef Etcetera het volgende:
[..]
We zien de famfare voorzelf voorbijkomen
Ja, ik verlang nu al weer naar de sneeuw...quote:Op maandag 8 april 2013 15:37 schreef B.ertha het volgende:
In other news, hadden jullie dit al gezien?
http://www.nu.nl/binnenla(...)en-in-nederland.html
Alleen als ik dan kan skien, anders hoeft het voor mij nietquote:Op maandag 8 april 2013 15:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, ik verlang nu al weer naar de sneeuw...
quote:Op maandag 8 april 2013 15:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, ik verlang nu al weer naar de sneeuw...
Ik bedoel daarmee dat het allemaal wel weer van het ene uiterste naar het andere is.quote:
Dat is absoluut waarquote:Op maandag 8 april 2013 15:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik bedoel daarmee dat het allemaal wel weer van het ene uiterste naar het andere is.
Een beetje langzaam aan opwarmen is er tegenwoordig ook al niet meer bij...
's Morgens naar je werk in een lange Jaeger onderbroek en 's middags wegzweten in je reetveter..quote:Op maandag 8 april 2013 15:41 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Dat is absoluut waarEcht bloedirritant, het mag wel wat minder heftig allemaal.
Dat zei mijn Laat maarquote:Op maandag 8 april 2013 15:40 schreef MadMaster het volgende:
Een beetje langzaam aan opwarmen is er tegenwoordig ook al niet meer bij...
quote:Op maandag 8 april 2013 16:16 schreef Mark het volgende:
Ideaal bij regen, zo'n kind voorop je fietsEn voor je vrouw heb je er ook eentje, goed bezig!
Jij, goedemorgen om te beginnenquote:Op maandag 8 april 2013 16:19 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ja tyfus jullie hadden zoveel weggetypt dat ik dacht dat we een baby hadden en in plaats daarvan hebben jullie het over jullie lange relaties terwijl ik het nog geen zes maanden kan laten durenik kruip maar weer incompetent en al onder mijn steen
Voor ons is het makkelijker: wij hebben een relatie met een vrouw, jij zit met een man opgescheeptquote:Op maandag 8 april 2013 16:19 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ja tyfus jullie hadden zoveel weggetypt dat ik dacht dat we een baby hadden en in plaats daarvan hebben jullie het over jullie lange relaties terwijl ik het nog geen zes maanden kan laten duren
Heb je het de hele nacht over exacte zaken gehad en ga je nu op basis van wat forumpagina's een beetje lopen gokken...quote:Op maandag 8 april 2013 16:19 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ja tyfus jullie hadden zoveel weggetypt dat ik dacht dat we een baby hadden en in plaats daarvan hebben jullie het over jullie lange relaties terwijl ik het nog geen zes maanden kan laten durenik kruip maar weer incompetent en al onder mijn steen
quote:Op maandag 8 april 2013 16:23 schreef Mark het volgende:
[..]
Voor ons is het makkelijker: wij hebben een relatie met een vrouw, jij zit met een man opgescheept
Toen ik 22 was zat ik weliswaar in een relatie die inmiddels 2 jaar duurde, maar dat was dan ook mn eerste vriendje! En geen heel slimme keus, achteraf bezienquote:Op maandag 8 april 2013 16:19 schreef Puntenslijpsel het volgende:
+1quote:Op maandag 8 april 2013 16:32 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Toen ik 212 was zat ik weliswaar in een relatie die inmiddels 2 jaar duurde, maar dat was dan ook mn eerste vriendje! En geen heel slimme keus, achteraf bezienDus niks incompetent!!!
Idemquote:
Een geintje, denk ikquote:Op maandag 8 april 2013 15:02 schreef lubje25 het volgende:
Ik was 13...quote:Op maandag 8 april 2013 16:32 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Vraag ons maar eens hoe oud we waren toen we onze huidige relaties tegenkwamen (ok, dan moet je B. misschien even overslaan)
Ik was 24
Die is Fok! even beu....quote:Op maandag 8 april 2013 17:07 schreef Nembrionic het volgende:
Waarschijnlijk heb ik slecht opgelet maar waar is Diaan?
19 jaar, eerste "echte" vriendin, en inmiddels dus huisje, stronkje en beestjequote:Op maandag 8 april 2013 16:32 schreef LadyBlack het volgende:
Vraag ons maar eens hoe oud we waren toen we onze huidige relaties tegenkwamen (ok, dan moet je B. misschien even overslaan)
Koop ook niet de Danish Blue van de Lidlquote:Op maandag 8 april 2013 10:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Trouwens, 1 tip.
Koop nooit die piri-piri saus van Honig. Gisteren gemaakt, eigen groenten aan toegevoegd, echt, er zit totaal geen smaak aan
Het is niet echt Indisch, maar kan toch best lekker zijnquote:Op maandag 8 april 2013 11:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
Blij dat mijn oma en moeke me de indische keuken hebben weten bij te brengen.
mensen die conimex zien als Indisch eten
Conimex = chemisch en absoluut niet lekker als je Indo roots hepquote:Op maandag 8 april 2013 17:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Het is niet echt Indisch, maar kan toch best lekker zijn
Zo te zien staat ie gewoon weer op blauwquote:
Dat geloof ik meteenquote:Op maandag 8 april 2013 17:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Conimex = chemisch en absoluut niet lekker als je Indo roots hep
Bekijk het eens van de andere kant. Je komt geen aandacht tekort.quote:Op maandag 8 april 2013 16:19 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Vetsin (alias MSG alias E621) komt voor in genoeg natuurlijke producten en het is niet mogelijk er allergisch voor te zijnquote:Op maandag 8 april 2013 17:48 schreef wyccie het volgende:
B. ik smeer Gehwol voetcrème, maar ik heb nu ook kamferspiritus gehaald.
[..]
En wat grappig dat Vetsin hier gewaardeerd wordt.Maar het zijn dan ook meestal de zweefbiotypes die het als schadelijk en chemisch beschouwen.
Precies, komt gewoon uit zeewier, zit in kaas en dergelijke.quote:Op maandag 8 april 2013 17:56 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Vetsin (alias MSG alias E621) komt voor in genoeg natuurlijke producten en het is niet mogelijk er allergisch voor te zijn
Eensquote:Op maandag 8 april 2013 17:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Het is niet echt Indisch, maar kan toch best lekker zijn
What did you do?quote:Op maandag 8 april 2013 18:04 schreef wyccie het volgende:
Een verbrande ovenwant ruikt zoet. Hoeven jullie dat niet meer uit te testen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |