Dat is ook weer waar inderdaad.. Just sayin ehquote:Op maandag 8 april 2013 13:39 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Hoewel ik zeker geen heilige ben lijkt me dit niet de plaats om fraude aan te gaan moedigen, en al zeker niet uit gaan lopen leggen hoe je het beste fraude kan plegen..
Iemand die koste wat kost geen belasting wil betalen kan op genoeg andere plekken manieren vinden om dat voor elkaar te krijgen.
Hmm maar als het echt om grote bedragen gaat is de belastingdienst er niet vies van om je goed in de gaten te houden. Zelfs een forumpost hier op FOK! met de mededeling dat je zojuist een paar duizend euro hebt overgehouden aan Bitcoins handelen kan al niet slim zijn....quote:Op maandag 8 april 2013 13:34 schreef Faazz het volgende:
[..]
Sjah dus? Niemand weet, behalve jij. Het is niet zo omdat als ik toevalligerwijs perongeluk met veel succes een shitload aan euro's heb omgezet met BTC's, ik dan maar meteen de belastingdienst inlicht en maar alles bloot leg.
Belasting wordt er toch wel geheven zodra ik ga uitgeven in NL onder het mom van BTW.
En achterhalen waar het geld allemaal vandaan komt lijkt mij in de essentie van BTC's toch al onmogelijk. So why bother.
Het is vermogen, geen inkomsten. Je had dat vermogen al, eerst in de vorm van bitcoins (wat belastingtechnisch dezelfde status heeft als goud), nu in de vorm van euro's.quote:Op maandag 8 april 2013 13:18 schreef Whuzz het volgende:
Volgende "probleem": Nu heb ik lekker geld op MtGox. Woopie. Maar hoe krijg ik dat naar NL zonder dat de belastingdienst daar de helft van wil inpikken?
Waarom niet? Ik vind het wel een interessante bijkomstigheid van het hele bitcoin-gebeuren.quote:Op maandag 8 april 2013 13:51 schreef Whuzz het volgende:
Laten we de belastingdiscussie even laten voor wat het is, had het beter niet kunnen vragen, hoort niet in dit topic thuis.
Dit.quote:Op maandag 8 april 2013 13:57 schreef Jace_TBL het volgende:
[..]
Het is vermogen, geen inkomsten. Je had dat vermogen al, eerst in de vorm van bitcoins (wat belastingtechnisch dezelfde status heeft als goud), nu in de vorm van geld.
Als je geld verdient uit arbeid of activiteiten is het andere koek, maar als je vermogen domweg in waarde stijgt blijft dat gewoon vermogen, oftewel box 3.
Dus volgend jaar even bij je aangifte invullen wat het waard was in euro's op 1 januari 2012, daarover 1.2% aftikken (behalve de eerste ±20K), en klaar.
Hoe krijg ik het van mtgox op moneybookers?quote:Op maandag 8 april 2013 13:24 schreef spiedermann het volgende:
[..]
mtgox ----> moneybookers ----> paxum
en dan kan je t zelfs met je paxum kaart uit de automaat trekken
als die methode nog werkt
Via virwox.comquote:Op maandag 8 april 2013 14:04 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Hoe krijg ik het van mtgox op moneybookers?
Dit is wel een van de laatste momenten om in te stappen als je nog voor de massa wilt zijn idd.quote:Op maandag 8 april 2013 14:07 schreef bravilor01 het volgende:
Ik had ooit 10 BTC gekocht voor 8 euro de stuk en later weer verkocht voor 9 euro de stuk en toch zit ik eraan te denken om juist nu wederom in te stappen. Zelfs met deze koers a 150 euro de stuk.
Ik heb het idee dat nu instappen nogsteeds vóór de massa is, zeker nu er ook berichten op Nu.nl komen en zelfs op het Journaal. 99 van de 100 klootjesvolk heeft er nogsteeds geen weet van en zal bij de onvermijdelijke volgende paniekgolf in euroland wellicht toch een keer zijn heil hierin willen zoeken.
Maargoed, ik ben dan ook geen beursbobo, ik lees alleen teveel zerohedge.com, infowars.com, keiserreport.com en andere onheilspellende nieuwssites omtrent fiat-currency.
Iemand ervaring met Bitcoin-24.com, aangezien de voorraad bij Bitonic helemaal op is?
Wat ik gekocht heb, idd als je eenmaal gesychroniseerd bent, is het onmiddellijk eigenlijk.quote:Op maandag 8 april 2013 13:40 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Maar je ontvangt het als alle blockchains opgehaald zijn toch?
Heeft iedereen al een exitstrategie?quote:Op maandag 8 april 2013 14:48 schreef Ralphmeister het volgende:
Zijn alweer op, grafiek wordt steeds steiler
http://bitcoincharts.com/charts/mtgoxUSD#rg360ztgSzm1g10zm2g25zv
Via bitcoins is het de meest directe manier, je kunt het van iemand direct kopen, maar een website waar je ze via iDeal kunt kopen is er nog niet.quote:Op maandag 8 april 2013 14:50 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Weet iemand een manier om litecoins te kopen? Ik wil naast mijn bitcoins ook graag litecoins hebben. Nou kan ik via iDeal bitcoins kopen en omruilen voor Litecoins maar das een beetje zonde van de transactiekosten. Ik vroeg me dus af of iemand een directe manier weet toevallig.
Mijn strategie is dat ik telkens wat verkoop en wat bewaar voor stijgingen, verkoop niet te veel maar ik heb makkelijk praten omdat ik ze gemined heb in 2010/2011 dus heb er een hoop en sowieso alles wat ik verkoop is dus pure winst. Mijn investering (videokaarten) heb ik eruit met 2 BTC met deze koers.quote:Op maandag 8 april 2013 14:50 schreef Ravarian het volgende:
[..]
Heeft iedereen al een exitstrategie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |