abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 april 2013 @ 18:00:19 #1
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_124996005

Introductie tot bitcoin
Het is de state-of-the-art in geld. Het is een nieuwe vorm van elektronisch geld. Het is inmiddels de gouden standaard van digitale valuta.

Gebaseerd op een aantal oude technologieën, en een aantal zeer nieuwe technologieën ... Bitcoin is het resultaat van het combineren van ... cryptografische versleuteling van gegevens + het idee van een gelimiteerde grondstof, vergelijkbaar met goud en zilver (waar de hoeveelheid beperkt is), en dit gebruiken als geld + het idee van grote aantallen computers die zijn aangesloten op de het internet ... welke een sterke, veerkrachtige, onverwoestbaar netwerk vormen.

Het heet een cryptocurrency. Sinds de uitvinding van Bitcoin ... zal geld nooit meer hetzelfde zijn.

Hoe werkt bitcoin?
Bitcoin is een digitale grondstof of munteenheid, wat betekent dat de hoeveelheid gelimiteerd is, net als goud. Maar in tegenstelling tot goud zijn bitcoins zeer gemakkelijk uit te wisselen via het internet.

Bitcoin is een netwerk dat, als een notaris, alle bitcoin transacties tussen mensen registreert en gedecentraliseerd opslaat in het bitcoin netwerk. Ieders bitcoin rekening wordt opgeslagen op elke computer in bitcoin netwerk. Het is dus praktisch onmogelijk om het bitcoin netwerk uit te schakelen. Bittorrent, wat gedeeltelijk gebaseerd is op dezelfde principes, heeft aangetoond dat dit soort netwerken niet uit te schakelen zijn.

Zie een mooie infographic.
Bekijk ook deze presentatie ^O^.

Wat is de economische aansporing voor mensen om hun computer deel te laten nemen aan het bitcoin netwerk?
Door het registreren van bitcoin transacties in data blokken, verdienen computers bitcoins. Dit is nu 50 bitcoins per blok. Dit werkt als volgt. Elke transactie die plaats vindt op het netwerk wordt uitgezonden naar alle computers in het netwerk. Elke computer verzamelt deze transacties in een data blok en gaat vervolgens een proof-of-work algoritme uitrekenen voor dit blok.

Het proof-of-work algoritme is een soort vingerafdruk of check-sum van het blok en kost de computer processor tijd. De moeilijkheidsgraad van dit algoritme wordt, door het bitcoin netwerk, zo afgesteld dat het bitcoin netwerk gemiddeld één blok per 10 minuten genereert. Dat betekent dus dat de kans de een computer de proof-of-work voor een blok vindt binnen deze tijd gelijk is aan (de processor kracht van de computer)/(processor kracht van het totale netwerk).

Blokken worden op het bitcoin netwerk in een blok-keten opgeslagen. Elk blok bevat een vingerafdruk van het vorige blok zodat het duidelijk is wat de volgorde van de blokken is. Indien een computer het blok van het proof-of-work vingerafdruk weet te voorzien, dan mag deze computer 50 bitcoins claimen en zend deze computer het blok naar alle andere computers op het bitcoin netwerk. Alle computers zullen dit blok accepteren en aan hun blok-keten toevoegen.

Elke computer weet dat dit de beste strategie is, want anders moet er een ander blok gecreëerd worden met een proof-of-work vingerafdruk en dat kost extra processor tijd. Het is beter om te gaan werken aan een volgend blok.

Het proof-of-work algoritme vereist dat computers processor arbeid moeten verrichten om blokken te creëren. Door de moeilijkheidsgraad te regelen kan ervoor gezorgd worden dat de hoeveelheid blokken per uur gemiddeld constant is, zelfs als het aantal computers in het netwerk toeneemt of afneemt.

Hoe wordt de bitcoin inflatie onder controle gehouden?
Bovenstaand proces wordt bitcoin mijnen genoemd. De software hiervoor is open-source en kan gedownload worden van Bitcoin P2P Cryptocurrency | Bitcoin. Deze software kan tevens gebruikt worden om je bitcoin rekening te bekijken en om bitcoins te versturen.

Deze software is zo geconfigureerd dat elke 4 jaar de belonging per blok voor het genereren van een blok gehalveerd wordt. Nu is de beloning 50 bitcoins, na 4 jaar 25 bitcoins, na 8 jaar 12,5 bitcoins, enzovoort. Dit zorgt ervoor dat er maximaal 21.000.000 bitcoins geproduceerd zullen worden.

Terwijl mensen investeren in bitcoin zal de prijs van bitcoin toenemen. Na verloop van tijd zal de aansporing voor computers om deel te nemen aan het bitcoin netwerk verplaatsen van de beloning per blok naar transactie vergoedingen. Computers kunnen transactie vergoedingen vragen voor het opnemen van een transactie in hun blok. Zo een vergoeding kan door de zender worden toegevoegd aan de transactie. Nu geld ook weer, dat de computer die de proof-of-work vind de vergoeding mag claimen.

Hoe start ik met bitcoin?
Ben je overtuigt van de bijzondere eigenschappen van bitcoin? Het is eenvoudig om met bitcoins te beginnen en een paar test bitcoins te verkrijgen. Ga naar de bitcoin website en download en installeer de bitcoin client.

Nadat je de bitcoin client hebt geïnstalleerd duurt het even voordat bitcoin alle blocks heeft opgehaald van het bitcoin netwerk.

Als de bitcoin client klaar is met het ophalen van alle blocks zullen je nieuwe bitcoins verschijnen in de bitcoin client. Voor de duidelijkheid, het is niet noodzakelijk om een bitcoin client te hebben draaien om bitcoins te ontvangen. De bitcoins worden door het netwerk aan een bitcoin adres toegekend. Alleen de persoon die de private sleutels heeft voor dit bitcoin adres zal ooit in staat zijn om deze bitcoins weer uit te geven. De private sleutels zijn opgeslagen in het wallet.dat bestand.

Bitcoins kopen en verkopen.
Vraag in het topic naar hoe je bitcoins momenteel het beste kan kopen/verkopen *G*.

Grafiek van 12 juni, na de 'grote crash' van 25 naar 10 dollar. De eerste rally in Juli 2010 was ten gevolge van het slashdoteffect. Na deze boom is de wisselkoers van bitcoin een beetje ingestort, mede omdat er verschillende bugs zijn opgelost in de software. Echter bitcoin is duidelijk weer in trek. Voor een uitgebreide analyse van de bitcoin markt zie bitcoincharts.

Één van de concrete zaken die je kan doen met bitcoins is anoniem doneren. Andere zaken die gemakkelijk gemaakt worden door bitcoin is het maken van kleine betalingen. Dit principe wordt op dit moment al gebruikt om software ontwikkeling voor bitcoin te stimuleren op het bitcoin forum.

Bitcoin in meer detail
Wil je de werking van bitcoin in meer detail begrijpen, ga dan naar de bitcoin wiki. Ten slotte, voor nieuws over bitcoin zie: http://reddit.com/r/bitcoin

Voor meer uitleg over Bitcoin, zie het volgende artikel: http://anarchiel.com/stortplaats/toon/bitcoin_kan_je_niet_stelen_en_dat_is_onbetaalbaar

Koersverloop:

Logaritmisch:

Lineair:

3-maanden:

Er zijn ook Bitcoin spin-offs, elk met hun eigen unieke kwaliteiten. Een lijst wordt bijgehouden hier: https://bitcointalk.org/index.php?topic=134179.0

"Attentie: De (computertechnische) praktijk van bitcoin mining wordt niet hier maar in DIG besproken." ?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  zondag 7 april 2013 @ 18:01:04 #2
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_124996049
Laatste post:

quote:
Inderdaad, ik denk dat ik in het vervolg als er een rekening gesplitst betaald moet worden ik ook maar gewoon om BTC ga vragen

Heb ik meer Bitcoins, en is er weer een gebruiker bijgekomen, win-win lijkt me.
#teammaxbet
pi_124996104
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:58 schreef wfoes1989 het volgende:
Ik heb een account aangemaakt op Mt.Gox, alleen is deze nog niet geverifieerd, kan ik nu al handel drijven of via mijn bankrekening bitcoins kopen? Hij geeft aan dat het tot 10 dagen kan duren voordat hij geverifieerd is.. moet ik tot die tijd ook wachten?
Waarom Mt.Gox, zoals al vaker opgemerkt: er zijn betere exchanges (beter als in: sneller, goedkoper, makkelijker, minder gezeik met identificatie, minder vaak gehackt, etc).

Open bijvoorbeeld een account op bitstamp.net of bitcoin.de en je kunt direct beginnen (en bovendien hoef je je niet te identificeren of dat soort onzin).

quote:
Houden ze de koers aan op het moment dat je koopt of verkoopt? Of zit hier tijdverschil in?
Voor vrijwel alle exchanges geldt: je zet er euro's op (bankoverschrijving), vervolgens plaats je zelf een order om x bitcoins te kopen voor y euro's, zodra er iemand zijn bitcoins voor die prijs wil verkopen heb jij x bitcoins op je account staan daar. En die kun je dan weer bij de exchange vandaan halen, naar je eigen wallet. Uitzondering is bitcoin.de, daar maak je niet van te voren geld over naar de exchange, maar maak je dat direct over naar de verkoper van de betreffende bitcoins (d.w.z. degene die jouw aanbod heeft geaccepteerd als je zelf een order plaatste, of wiens aanbod jij hebt geaccepteerd als diegene een order plaatste).

quote:
Ik heb èèn bitaddres met de key code.. veel sites geven allemaal een nieuwe bitcode, waarmee je naar hun zeggen aan de slag kunt gaan? Maar stel ik maak een x-aantal bitcoins over op een bitadres die hun weergeven, zijn deze bitcoins dan ook over te zetten zonder key code naar het bitaddres waarvan ik wel een code heb?
Ik zou om te beginnen even simpel een online wallet aanmaken (aanrader: blockchain.info/wallet) en even verdomd goed begrijpen waar je mee bezig bent alvorens er echt geld in te steken. Want je verhaal klinkt wat warrig, en als je een fout maakt doordat je niet weet wat je doet en je geld is weg, word je verdrietig. Eerst snappen wat je doet (even proberen met een klein bedrag, koop bijvoorbeeld voor ¤10 aan bitcoins ofzo) en even mee klooien, en pas als dat lukt, er echt geld in steken.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  zondag 7 april 2013 @ 18:02:48 #4
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_124996119
Bij PPC duurt het wel belachelijk lang voordat de coins die gemined heb confirmed worden zeg.

Een aantal heb ik al ruim 24 uur geleden gemined..

En de difficulty is ook een stuk hoger geworden ondertussen.
#teammaxbet
pi_124996338
$161 volgens bitcoincharts, $159,67001 volgens MtGox. Going up!
pi_124996416
Wat een raket! :D
pi_124996462
Rise chickun
  zondag 7 april 2013 @ 18:12:49 #8
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_124996553
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 18:02 schreef Jace_TBL het volgende:
Ik zou om te beginnen even simpel een online wallet aanmaken (aanrader: blockchain.info/wallet) en even verdomd goed begrijpen waar je mee bezig bent alvorens er echt geld in te steken. Want je verhaal klinkt wat warrig, en als je een fout maakt doordat je niet weet wat je doet en je geld is weg, word je verdrietig. Eerst snappen wat je doet (even proberen met een klein bedrag, koop bijvoorbeeld voor ¤10 aan bitcoins ofzo) en even mee klooien, en pas als dat lukt, er echt geld in steken.
Eens. Enkele dagen geleden investeerde ik als test 15 euro en daarvan is door te gehaast handelen inmiddels meer dan 90% verdampt. Inmiddels zijn BTC's zó duur geworden dat ik afzie van verdere investeringen, tenzij de koers keldert naar 20 dollar ofzo. Kans op ijsberen in de Sahara acht ik echter groter :+
pi_124996651
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 18:12 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Eens. Enkele dagen geleden investeerde ik als test 15 euro en daarvan is door te gehaast handelen inmiddels meer dan 90% verdampt. Inmiddels zijn BTC's zó duur geworden dat ik afzie van verdere investeringen, tenzij de koers keldert naar 20 dollar ofzo. Kans op ijsberen in de Sahara acht ik echter groter :+
Zonde, kan ik 0.1 bitcoin naar je sturen?
  zondag 7 april 2013 @ 18:17:16 #10
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_124996726
quote:
7s.gif Op zondag 7 april 2013 18:15 schreef EugeneKrabs het volgende:

[..]

Zonde, kan ik 0.1 bitcoin naar je sturen?
Neen, te duur (marktconform is ca. 13 euro al)
  zondag 7 april 2013 @ 18:19:40 #11
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_124996831
Yo, dit is toch ook gewoon een ordinaire bubble?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_124996847
Pff, gaat nergens meer over dit. $20 gestegen in het weekend.
  zondag 7 april 2013 @ 18:20:53 #13
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_124996888
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 18:20 schreef Ravarian het volgende:
Pff, gaat nergens meer over dit. $20 gestegen in het weekend.
Allemaal door die Klöpping-dude die vrijdagavond bij DWDD alle ins en outs van Bitcoins uitlegde!!!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 7 april 2013 @ 18:22:35 #14
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_124996948
quote:
6s.gif Op zondag 7 april 2013 18:20 schreef Falco het volgende:

[..]

Allemaal door die Klöpping-dude die vrijdagavond bij DWDD alle ins en outs van Bitcoins uitlegde!!!
Juist ja, door een item op een Nederlandse PO stijgt de waarde van BTC met 20 Dollar..
Denk niet dat DWDD wat voor invloed dan ook heeft. In ieder geval minder dan alle Amerikaanse zenders die er items over hebben gemaakt de laatste weken.
#teammaxbet
pi_124996987
quote:
6s.gif Op zondag 7 april 2013 18:20 schreef Falco het volgende:

[..]

Eerder omdat verwacht word dat de koers morgen en dinsdag heel erg gaat stijgen zoals vorige week gebeurde.
pi_124997050
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 18:23 schreef Ravarian het volgende:

[..]

Eerder omdat verwacht word dat de koers morgen en dinsdag heel erg gaat stijgen zoals vorige week gebeurde.
En vrijdag stijgt hij weer, omdat hij de zondag ervoor steeg, omdat hij de maandag daarvoor steeg :)
pi_124997086
quote:
2s.gif Op zondag 7 april 2013 18:19 schreef Falco het volgende:
Yo, dit is toch ook gewoon een ordinaire bubble?
Nee natuurlijk niet, dit is nog maar het begin. Bitcoin luidt het begin aan van nieuwe tijden, een nieuwe vorm van geld die meegaat met het voortschrijden der techniek, en beter aansluit bij de "information age" waarin we leven.

Weet je wat een ordinaire bubbel is? Banken, met hun euro's en dollars. :')
pi_124997150
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 18:25 schreef mike-amersfoort het volgende:
En vrijdag stijgt hij weer, omdat hij de zondag ervoor steeg, omdat hij de maandag daarvoor steeg :)
Hij stijgt omdat hij op dit moment nog veel te goedkoop is. 21 BTC vertegenwoordigt één miljoenste van de potentiële online wereldeconomie. Hoeveel denk je zelf dat dat waard is?
pi_124997208
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 18:27 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Hij stijgt omdat hij op dit moment nog veel te goedkoop is. 21 BTC vertegenwoordigt één miljoenste van de potentiële online wereldeconomie. Hoeveel denk je zelf dat dat waard is?
21 BTC = $1.000.000, mocht het ooit zo groot worden.
pi_124997881
Dipje anyone?
జ్ఞ‌ా
pi_124997934
Goed moment om nu te kopen via bitonic of happycoins. Fees maken in een dip niet meer uit.
pi_124997993
Ik zie in euro's nog geen dip hoor
pi_124998267
Natuurlijk is het een bubble

Bitcoin heeft alle aspecten van een commodity, zoals goud en zilver, en niet van geld. Het wordt gemined en wordt steeds moeilijker om te minen, en vervolgens wordt het opgeslagen en bewaard.

Op dit moment heb je enorme deflatie in bitcoin, en dat wil je juist niet in een munteenheid. Een huis van $200.000 was een jaar geleden 10.000 bitcoin, nu nog maar 1000 bitcoin, volgend jaar 100 bitcoin ? Deflatie zorgt ervoor dat niemand bezittingen wil hebben maar alleen geld oppot, in dit geval de bitcoins. Dat laat zien dat het geen currency is, maar een commodity.

Een bubble volgt meestal dit patroon

We zitten nu in de enthousiasme fase, de rest volgt vanzelf.

Het grote probleem is dat er onevenredig veel coins zitten bij de vroege beginners. Is iemand die een ATI kaart kocht en in 2010 10.000 coins heeft gemined over 5 jaar 100 miljoen waard ? Al die coins worden bewaard in de hoop ze later aan anderen te verkopen. Dat schijnt nu de enige waarde te zijn, hopen dat iemand anders ze later duurder van je koopt, iets wat niet vol te houden is.

Met een prijs van $150 en 11 miljoen coins in omloop praat je over 1.6 miljard aan waarde. Het probleem is dat er misschien maar 3% van dat bedrag in de bitcoin-economie is gestoken door mensen die coins kopen voor geld, dat geeft een werkelijke waarde van misschien $5 per coin. De prijs is opgepompt door misschien 100.000 aan coins die verhandeld worden, 90% van de coins worden gewoon bewaard en nooit verhandeld.

Als de prijs stijgt en iedereen wil cashen, zal de prijs crashen zodra een paar procent van de bestaande coins worden aangeboden voor verkoop omdat er domweg niet genoeg USD of EUR in de bitcoin economie bestaat. De rest van de mensen zal teleurgesteld en blut achterblijven. Bij een crash verdwijnt de liquiditeit, het heeft al veel beleggers in het verleden verbijsterd dat hoewel ze willen verkopen tegen elke prijs, hun aandelen of goud toch niet verkocht wordt omdat er domweg geen kopers zijn terwijl de prijs keldert.

Bitcoin heeft ook genoeg praktische nadelen. De trage transactietijd zorgt ervoor dat je er wel in een webwinkel mee kan betalen, maar niet in het echt, of je moet graag nadat je afrekent een half uur willen wachten voordat je je spullen meekrijgt als er eindelijk meer dan 6 bevestigingen binnen zijn gekomen.

Het maakt ook een hoop misdaad makkelijker. Het grote probleem bij afpersing en kidnapping is om niet gepakt te worden als je het losgeld ophaalt, een inspiratiebron voor veel films. Nu vraag je gewoon om 1000 BTC op een adres en je kan gewoon veilig thuis blijven zitten.

De meeste sites zoals exchanges worden gerund door amateurs en de hele bitcoin wereld wordt geteistert door hackers die je coins willen stelen of ddos aanvallen uitvoeren op alles en nog wat. Een site als MtG.ox is leuk, maar het is simpel om er USD op te krijgen, maar bijna onmogelijk om het er weer af te halen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 april 2013 @ 19:04:16 #24
862 Arcee
Look closer
pi_124998661
TT :N

High: $162.90 w/
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 7 april 2013 @ 19:22:52 #25
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_124999484
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 18:55 schreef pikinhand het volgende:
Natuurlijk is het een bubble

Bitcoin heeft alle aspecten van een commodity, zoals goud en zilver, en niet van geld. Het wordt gemined en wordt steeds moeilijker om te minen, en vervolgens wordt het opgeslagen en bewaard.

Op dit moment heb je enorme deflatie in bitcoin, en dat wil je juist niet in een munteenheid. Een huis van $200.000 was een jaar geleden 10.000 bitcoin, nu nog maar 1000 bitcoin, volgend jaar 100 bitcoin ? Deflatie zorgt ervoor dat niemand bezittingen wil hebben maar alleen geld oppot, in dit geval de bitcoins. Dat laat zien dat het geen currency is, maar een commodity.

Een bubble volgt meestal dit patroon
[ afbeelding ]

We zitten nu in de enthousiasme fase, de rest volgt vanzelf.

Het grote probleem is dat er onevenredig veel coins zitten bij de vroege beginners. Is iemand die een ATI kaart kocht en in 2010 10.000 coins heeft gemined over 5 jaar 100 miljoen waard ? Al die coins worden bewaard in de hoop ze later aan anderen te verkopen. Dat schijnt nu de enige waarde te zijn, hopen dat iemand anders ze later duurder van je koopt, iets wat niet vol te houden is.

Met een prijs van $150 en 11 miljoen coins in omloop praat je over 1.6 miljard aan waarde. Het probleem is dat er misschien maar 3% van dat bedrag in de bitcoin-economie is gestoken door mensen die coins kopen voor geld, dat geeft een werkelijke waarde van misschien $5 per coin. De prijs is opgepompt door misschien 100.000 aan coins die verhandeld worden, 90% van de coins worden gewoon bewaard en nooit verhandeld.

Als de prijs stijgt en iedereen wil cashen, zal de prijs crashen zodra een paar procent van de bestaande coins worden aangeboden voor verkoop omdat er domweg niet genoeg USD of EUR in de bitcoin economie bestaat. De rest van de mensen zal teleurgesteld en blut achterblijven. Bij een crash verdwijnt de liquiditeit, het heeft al veel beleggers in het verleden verbijsterd dat hoewel ze willen verkopen tegen elke prijs, hun aandelen of goud toch niet verkocht wordt omdat er domweg geen kopers zijn terwijl de prijs keldert.

Bitcoin heeft ook genoeg praktische nadelen. De trage transactietijd zorgt ervoor dat je er wel in een webwinkel mee kan betalen, maar niet in het echt, of je moet graag nadat je afrekent een half uur willen wachten voordat je je spullen meekrijgt als er eindelijk meer dan 6 bevestigingen binnen zijn gekomen.

Het maakt ook een hoop misdaad makkelijker. Het grote probleem bij afpersing en kidnapping is om niet gepakt te worden als je het losgeld ophaalt, een inspiratiebron voor veel films. Nu vraag je gewoon om 1000 BTC op een adres en je kan gewoon veilig thuis blijven zitten.

De meeste sites zoals exchanges worden gerund door amateurs en de hele bitcoin wereld wordt geteistert door hackers die je coins willen stelen of ddos aanvallen uitvoeren op alles en nog wat. Een site als MtG.ox is leuk, maar het is simpel om er USD op te krijgen, maar bijna onmogelijk om het er weer af te halen.
Je noemt nadelen, maar geen voordelen. De voordelen zijn immens en ver reikend. De nadelen die je noemt zijn allemaal oplosbaar.

Velen zien Bitcoin als een revolutionaire technologie. Zoals er velen zijn geweest in de geschiedenis, van stoommachines tot telefoons, van auto's tot muziek recording.
pi_124999621
Als de bubble knapt zijn er dan nog wel kopers? Of zit je trillend achter je pc te wachten tot iemand eindelijk wat bitcoins van je koopt voordat ze onder de 50$ komen?
  zondag 7 april 2013 @ 19:29:32 #27
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_124999768
Ik moet er eerlijkheidshalve wel aan toevoegen dat ik er niet over pieker op deze prijs nog bitcoins te kopen (en zo dacht ik er op 70 dollar al over).
pi_124999786
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 19:29 schreef Wouter_Drucker het volgende:
Ik moet er eerlijkheidshalve wel aan toevoegen dat ik er niet over pieker op deze prijs nog bitcoins te kopen (en zo dacht ik er op 70 dollar al over).
Gisteren nog gedaan :+.
జ్ఞ‌ా
pi_124999824
quote:
3s.gif Op zondag 7 april 2013 19:30 schreef µ het volgende:

[..]

zondag 7 april 2013 @ 19:31:28 #30
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_124999833
Als ik iemand zou moeten adviseren die sceptisch naar deze koers krijgt: koop er 1, zodat je in ieder geval mee doet.
  zondag 7 april 2013 @ 19:31:30 #31
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_124999835
Ik verwacht dat de BTC-koers nu gaat jojo-en. Meer mensen zullen nu geneigd zijn hun BTC's (deels) te verkopen, waardoor de koers kortstondig keldert wat weer grote aankopen in de hand werkt en de BTC-koers weer omhoogvliegt. Voor de waaghalzen die al stevig in de BTC's zitten wellicht een pump & dump gelegenheid ...
  zondag 7 april 2013 @ 19:31:35 #32
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_124999838
quote:

[..]

en kijk daar weer 10% erbij :)
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_124999888
Queue van 14000 man bij MtGox...
జ్ఞ‌ా
pi_124999903
ik lurk vooral in dit topic maar ben trots om te melden dat ik vandaag voor het eerst betaald ben in bitcoins voor een klusje! iemand moest een smiley sprite geript hebben en heeft me daar 0.05 BTC voor betaald :D
  zondag 7 april 2013 @ 19:32:55 #35
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_124999905
quote:

[..]

Voor mijn gevoel gaat de prijs nog flink stijgen (zit eigenlijk geen limiet op), maar ik vind het vervelend om te veel ergens voor te betalen. En speculeren zit ook niet echt in mijn bloed. Beetje eerloos. Tenzij je het echt vanuit verstand van zake doet.
pi_124999947
quote:
De meeste sites zoals exchanges worden gerund door amateurs en de hele bitcoin wereld wordt geteistert door hackers die je coins willen stelen of ddos aanvallen uitvoeren op alles en nog wat.
Het zijn net banken :o.
quote:
Een site als MtG.ox is leuk, maar het is simpel om er USD op te krijgen, maar bijna onmogelijk om het er weer af te halen.
Onmogelijk? Que?
జ్ఞ‌ా
pi_124999970
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 19:32 schreef spiedermann het volgende:
ik lurk vooral in dit topic maar ben trots om te melden dat ik vandaag voor het eerst betaald ben in bitcoins voor een klusje! iemand moest een smiley sprite geript hebben en heeft me daar 0.05 BTC voor betaald :D
*G*.

Heel goed. Dit soort dingen zijn veel belangrijker dan prijzen die omhoog gaan :+.
జ్ఞ‌ా
  zondag 7 april 2013 @ 19:34:38 #38
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_124999971
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 19:31 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik verwacht dat de BTC-koers nu gaat jojo-en. Meer mensen zullen nu geneigd zijn hun BTC's (deels) te verkopen, waardoor de koers kortstondig keldert wat weer grote aankopen in de hand werkt en de BTC-koers weer omhoogvliegt. Voor de waaghalzen die al stevig in de BTC's zitten wellicht een pump & dump gelegenheid ...
Omdat er een verzonnen plafon in zit?
Nee tuurlijk niet. Zo een coin heeft totaal geen echte waarde meer. Begin beetje op highstake poker te lijken. Daar zijn het ook alleen chips die je verschuift zonder enige waarde aan te kennen.
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_125000069
quote:
3s.gif Op zondag 7 april 2013 19:34 schreef µ het volgende:

[..]

*G*.

Heel goed. Dit soort dingen zijn veel belangrijker dan prijzen die omhoog gaan :+.
Het was meer voor de lol, maar tof om te zien dat die 0.05 BTC inmiddels weer $0.70 meer waard is geworden
pi_125000104
quote:

Een site als MtG.ox is leuk, maar het is simpel om er USD op te krijgen, maar bijna onmogelijk om het er weer af te halen.
Als je op MtGox verkoopt voor Dollars is het inderdaad lastig om ze naar je rekening te krijgen.

Zet je verkooporder dus altijd op "Euro", kies dan Withdraw en binnen een paar dagen heb je het geld weer op je rekening.

Mocht je per ongeluk toch voor Dollars verkopen, koop dan Bitcoins terug en verkoop ze direct weer voor Euro's.
Is me al 2x overkomen en heeft me in beide gevallen geld opgeleverd :P
  zondag 7 april 2013 @ 19:38:46 #41
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_125000179
Gaat de prijs niet simpelweg omhoog omdat er maar een beperkt aantal bitcoins zijn, met een snel groeiende userbase?

Weet iemand hoeveel mensen bitcoins hebben? En hoe dit aantal groeit? En hoe die groeit zich verhoudt met de groei in prijs?
pi_125000197
quote:

[..]

:)
  zondag 7 april 2013 @ 19:40:08 #43
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_125000233
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 19:38 schreef Wouter_Drucker het volgende:
Gaat de prijs niet simpelweg omhoog omdat er maar een beperkt aantal bitcoins zijn, met een snel groeiende userbase?

Weet iemand hoeveel mensen bitcoins hebben? En hoe dit aantal groeit? En hoe die groeit zich verhoudt met de groei in prijs?
elke keer als er weer iets in de media staat komen er weer mensen die de lijn zien en ook denken wat te kunnen verdienen en daarom weer kopen.

Zolang er meer mensen zijn die het willen hebben maar de vraag niet kan voldoen zal de prijs stijgen
pi_125000262
quote:
:Y.

Vraag en aanbod..
quote:
Nope. Als het goed is niet in ieder geval :+.
జ్ఞ‌ా
  zondag 7 april 2013 @ 19:41:27 #45
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_125000297
als je van grafieken houdt:
http://blockchain.info/nl/charts
pi_125000312
quote:

Dat is wel een groot deel van het verhaal.

Er zijn nu 11 miljoen coins in de omloop, er komen er maximaal 21 miljoen.
Als je alleen al ziet hoeveel aanmeldingen MtGox heeft per maand (60.000 in februari) dan mag je aannemen dat ze nu een stuk of 300.000 accounts hebben (wilde gok).

Dan kom ik op maximaal 36,67 BTC per persoon, als je gaat delen.

Er zijn echter meer exchanges, niet iedereen koopt ze via een exchange, een deel heeft ze gemined en doet ze niet weg, er zijn mensen die er véél meer hebben, dus het wordt al lastig om er meer dan 10 per persoon te hebben zonder de waarde belachelijk op te voeren.

In dit tempo werken we op korte termijn achter de komma en dan verhandel je Bitcoin ineens als 0,001 Bitcoin op de exchange.
pi_125000569
Vergeet niet dat er ook een heleboel verloren coins zijn. Coins die op wallets staan die niet meer toegankelijk zijn om welke reden dan ook.

P.S: Had ik toch een beetje gelijk met een dipje :)
pi_125000697
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 19:46 schreef Ravarian het volgende:
Vergeet niet dat er ook een heleboel verloren coins zijn. Coins die op wallets staan die niet meer toegankelijk zijn om welke reden dan ook.

P.S: Had ik toch een beetje gelijk met een dipje :)
Was er maar een manier om er achter te komen hoeveel bitcoins er 'weg' zijn, ben eigenlijk best benieuwd.
  zondag 7 april 2013 @ 19:57:40 #49
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_125001049
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 19:04 schreef Arcee het volgende:
TT :N

High: $162.90 w/
Dacht ook echt dat ik er $200 had gezet..

MODJEEEEE!!!!!!
#teammaxbet
pi_125001662
PPC's net verkocht voor 0.0031 _O- sick
pi_125001947
quote:
Idem. En ze zijn alweer meer waard. :+ Niet dat ik ze heb gekocht om euro's mee te verdienen - ik hoop mijn bitcoins nooit meer te hoeven terugruilen, maar er ooit al mijn shit mee te kunnen betalen (boodschappen, hypotheeklasten, pizza bestellen, vakanties, etc) als ze alom geaccepteerd worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')