Het was niet meer dan een noodmoskeetje, en er lagen plannen voor nieuwbouw, dus men wilde er toch al vanaf. Dan is het zeker in deze tijden waarin het moeilijk verkopen is toch wel handig als je opeens de verzekeringspenningen in bezit hebt. Het is een reele mogelijkheid, en de politie zal dit ook zeker onderzoeken.quote:Op zondag 7 april 2013 20:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Alles kan zolang we niet meer weten. Maar ik zie een gelovige zijn eigen gebedshuis niet zo gauw beschadigen.
De politie onderzoekt bij de wat ergere zaken meerdere scenario's uit. Bij moorden gaan ze zelfs uit van talloze scenario's en alles wordt grondig uitgezocht. Vandaar dat onderzoeken maanden kunnen duren.quote:Op zondag 7 april 2013 21:47 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het was niet meer dan een noodmoskeetje, en er lagen plannen voor nieuwbouw, dus men wilde er toch al vanaf. Dan is het zeker in deze tijden waarin het moeilijk verkopen is toch wel handig als je opeens de verzekeringspenningen in bezit hebt. Het is een reele mogelijkheid, en de politie zal dit ook zeker onderzoeken.
En gelukkig maar. Als de staatsmacht neerdaalt op de schuldig bevondenen kunnen we maar beter heel zeker zijn dat de juiste mensen worden aangepakt.quote:Op zondag 7 april 2013 21:48 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De politie onderzoekt bij de wat ergere zaken meerdere scenario's uit. Bij moorden gaan ze zelfs uit van talloze scenario's en alles wordt grondig uitgezocht. Vandaar dat onderzoeken maanden kunnen duren.
Helemaal met je eens.quote:Op zondag 7 april 2013 22:04 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
En gelukkig maar. Als de staatsmacht neerdaalt op de schuldig bevondenen kunnen we maar beter heel zeker zijn dat de juiste mensen worden aangepakt.
Triest zeg, dat soort apen in ons land .. en niet doorhebben dat ze geen haar beter zijn dan het stereotype 'moslim' waar ze zo tegen zijnquote:
quote:
Waarom? Ik had het wel verwacht. Zelfs met naam en toenaam reageren ze. Ezels. Er zijn ruim een miljoen Nederlanders behoorlijk racistisch. Ik moet zeggen dat ik vrouwen veel meer vertrouw, dan mannen. Veel meer.quote:Op zondag 7 april 2013 22:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Triest zeg, dat soort apen in ons land .. en niet doorhebben dat ze geen haar beter zijn dan het stereotype 'moslim' waar ze zo tegen zijn
quote:Op zondag 7 april 2013 22:35 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Waarom? Ik had het wel verwacht. Zelfs met naam en toenaam reageren ze. Ezels. Er zijn ruim een miljoen Nederlanders behoorlijk racistisch. Ik moet zeggen dat ik vrouwen veel meer vertrouw, dan mannen. Veel meer.
http://www.joop.nl/leven/(...)and_gestoken_moskee/quote:Op zondag 7 april 2013 22:36 schreef Ziba het volgende:
[..]
Via waar is dit? Facebook maar een bepaalde pagina ofzo?
Die link gaat in mijn favorieten. Zal ik nog vaak mee gaan strooien op FOK!quote:Op zondag 7 april 2013 22:40 schreef moussie het volgende:
[..]
http://www.joop.nl/leven/(...)and_gestoken_moskee/
Nice, ik ga reageren.quote:Op zondag 7 april 2013 22:40 schreef moussie het volgende:
[..]
http://www.joop.nl/leven/(...)and_gestoken_moskee/
Mwah, ik vind het schrikbarend hoe dat alsmaar openlijker geuit wordt .. het is salonfähig geworden. En die lui die roepen om meer, lijkt als twee druppels water op de verhalen die mijn moeder vertelde over de aanloop naar Kristallnachtquote:Op zondag 7 april 2013 22:35 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Waarom? Ik had het wel verwacht. Zelfs met naam en toenaam reageren ze. Ezels. Er zijn ruim een miljoen Nederlanders behoorlijk racistisch. Ik moet zeggen dat ik vrouwen veel meer vertrouw, dan mannen. Veel meer.
True.quote:Op zondag 7 april 2013 22:57 schreef De_Guidance het volgende:
Het meest stuitende waren deze juichreacties op Facebook.
Een greep.
[ afbeelding ]
Maar dit zal vast weer niet tot landelijke ophef of een gesprek bij P&W leiden. We zijn tegenwoordig heel selectief verontwaardigd in dit land.
We zullen zien wat de toekomst brengt. Ook wij kunnen bijten. Men hoeft alleen maar de eerste harde stap te zetten....quote:Op zondag 7 april 2013 22:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Mwah, ik vind het schrikbarend hoe dat alsmaar openlijker geuit wordt .. het is salonfähig geworden. En die lui die roepen om meer, lijkt als twee druppels water op de verhalen die mijn moeder vertelde over de aanloop naar Kristallnacht
Dan hadden we een week lang ophef en Jeroen Pauw die iemand met een allochtone achtergrond helemaal voor schut zette op TV.quote:Op zondag 7 april 2013 22:59 schreef Doodloper het volgende:
[..]
True.
Als het een kerk was die in de brand was gestoken en zo'n moslimfacebookpagina zou vol staan met blije berichten en likes dan moest je eens horen
Ben jij een blanke autochtoon? Sorry hoor, maar dan kan dat niet, dan ben je schuldig door associatie.quote:Op zondag 7 april 2013 23:01 schreef Montagui het volgende:
Ik distantieer mij van de in dit topic geposte facebook uitlatingen.
Dan had de Telegraaf heel groot uitgepakt. Zoveel is zeker.quote:Op zondag 7 april 2013 23:00 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dan hadden we een week lang ophef en Jeroen Pauw die iemand met een allochtone achtergrond helemaal voor schut zette op TV.
Oh? ok, dan distantieer ik me ook van die associatie.quote:Op zondag 7 april 2013 23:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Ben jij een blanke autochtoon? Sorry hoor, maar dan kan dat niet, dan ben je schuldig door associatie.
Zo gaat dat tegenwoordig, wist je dat nog niet?
Meneer Mulder staat er gekleurd op. Vinden werkgevers vaak ook leuk, dat soort opmerkingen.quote:Op zondag 7 april 2013 22:57 schreef De_Guidance het volgende:
Het meest stuitende waren deze juichreacties op Facebook.
Een greep.
[ afbeelding ]
Maar dit zal vast weer niet tot landelijke ophef of een gesprek bij P&W leiden. We zijn tegenwoordig heel selectief verontwaardigd in dit land.
De vetklep. Beter gaat hij wat doen aan zijn vette lijf. Daarmee kan hij zeer weinig allochtonen bij houden. Dat zijn meestal iele mannetjes die stukken sneller lopen.quote:Op zondag 7 april 2013 23:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meneer Mulder staat er gekleurd op. Vinden werkgevers vaak ook leuk, dat soort opmerkingen.
Bizar wreed zijn de moslims in het buitenland. Wel wat erger dan christenen enzo is mij opgevallen/.quote:Op zondag 7 april 2013 23:14 schreef Gia het volgende:
Waarschijnlijk is het niet vanwege moslimhaat.
Ik vind vandalisme op zich al fout, maar gericht tegen gebedshuizen of graven toch een graadje erger.
Nog erger vind ik wraak die nergens op slaat.
Moslims in bananenrepublieken steken kerken in brand.
Atheïsten steken een moskee in brand.
Moslims vernielen graven.
Enz...
Hoe moet het ooit wat worden op deze manier.
Komt puur door henzelf en door hun geloof. De verharding van de autochtoon komt als een reactie daarop.quote:Op zondag 7 april 2013 23:13 schreef Baghdaddy het volgende:
En dan afvragen waarom moslimjongeren "verharden".
Kan aan mij liggen, maar ik heb niet het idee dat die Marokkaanse kutventjes heel islamitisch zijn. Je wordt immers niet om je oren geslagen met koranteksten door die lui.quote:Op zondag 7 april 2013 23:16 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Komt puur door henzelf en door hun geloof. De verharding van de autochtoon komt als een reactie daarop.
Deze brandstichting was dan ook niet gericht tegen de moskee of vanwege haat tegen een geloof.quote:Op zondag 7 april 2013 23:14 schreef Gia het volgende:
Waarschijnlijk is het niet vanwege moslimhaat.
Ik vind vandalisme op zich al fout, maar gericht tegen gebedshuizen of graven toch een graadje erger.
Nog erger vind ik wraak die nergens op slaat.
Moslims in bananenrepublieken steken kerken in brand.
Atheïsten steken een moskee in brand.
Moslims vernielen graven.
Enz...
Hoe moet het ooit wat worden op deze manier.
Kan je uitleggen hoe de islam of moslims (in Nederland) hier voor zorgen? En hoe dat aan 'henzelf' ligt? Ik voel mij best aangesproken.quote:Op zondag 7 april 2013 23:16 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Komt puur door henzelf en door hun geloof. De verharding van de autochtoon komt als een reactie daarop.
Wees gewaarschuwd. Deze Spekkie had eerst een symbool van de PVV als UI en heeft dat veranderd naar de Nederlandse vlag. Alles voor het 'vaderland'. Ies koeltoer.quote:Op zondag 7 april 2013 23:23 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Kan je uitleggen hoe de islam of moslims (in Nederland) hier voor zorgen? En hoe dat aan 'henzelf' ligt? Ik voel mij best aangesproken.
Tuig zal je altijd blijven houden. In welke groep, of welke tijd dan ook.quote:Op zondag 7 april 2013 23:23 schreef Jellereppe het volgende:
Wel mooi die reacties op FB. Zorgt ervoor dat je beseft in wat voor land je woont. En maar de mond vol hebben van die kutventjes in Gouda. Ze zijn zelf nog erger dan het tuig.
Vertel dat maar aan de Nederlanders die op FB reageren en de brandstichting toejuichen.quote:Op zondag 7 april 2013 23:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Tuig zal je altijd blijven houden. In welke groep, of welke tijd dan ook.
Ben bang dat ik geen luisterend oor zal vinden.quote:Op zondag 7 april 2013 23:25 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan de Nederlanders die op FB reageren en de brandstichting toejuichen.
Tja, wat verwachten we ook van een land dat Joden afslachtte in WOII als een lieve lust. Van mij krijgt NL in ieder geval een middelvinger.quote:Op zondag 7 april 2013 23:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ben bang dat ik geen luisterend oor zal vinden.
Voor de rest is het beter om dit in perspectief te zien en te relativeren
Je bent weer aan het generaliseren, Jelle. Nu ben je net zo fout bezig als die extreem-rechtse types die alle moslims op 1 hoop gooien.quote:Op zondag 7 april 2013 23:23 schreef Jellereppe het volgende:
Wel mooi die reacties op FB. Zorgt ervoor dat je beseft in wat voor land je woont. En maar de mond vol hebben van die kutventjes in Gouda. Ze zijn zelf nog erger dan het tuig.
Beter om rustig even tot 10 te tellenquote:Op zondag 7 april 2013 23:28 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Tja, wat verwachten we ook van een land dat Joden afslachtte in WOII als een lieve lust.
Doe ik met opzet....quote:Op zondag 7 april 2013 23:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je bent weer aan het generaliseren, Jelle. Nu ben je net zo fout bezig als die extreem-rechtse types die alle moslims op 1 hoop gooien.
Niet nodig. Ik ga rustig verder. Dat zijn namelijk wat harde feiten die ik naar boven haal.quote:Op zondag 7 april 2013 23:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Beter om rustig even tot 10 te tellen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |