http://uitdekeukenvanarde(...)-leche-brownies.htmlquote:Op woensdag 8 mei 2013 15:18 schreef Perruche het volgende:
Oeh die dulce de leche brownies zien er goed uit! Welk recept heb je gebruikt?
My thoughts exactly.. Snap er geen been van..quote:Op woensdag 8 mei 2013 16:57 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik zit steeds naar die fascinerende foto van dat been in de koelkast te kijken.Waarom is die foto gemaakt en waarom staat ie er tussen?
lekker zijn die he?quote:Op woensdag 8 mei 2013 16:49 schreef EnemyRock het volgende:
[..]
http://uitdekeukenvanarde(...)-leche-brownies.html
Eerder gepost in dit topic.
Wat voor cake is het?quote:Op donderdag 9 mei 2013 20:31 schreef Tinuviel het volgende:
Vind het leuk om mijn cake hier ook even te komen presenteren:
[ afbeelding ]
Mooie koekenquote:Op donderdag 9 mei 2013 12:16 schreef sjanette het volgende:
Vanochtend om 07:15 stonden deze al in de oven![]()
[ link | afbeelding ]
Het recept is van Rudolf van Veen![]()
Ze zijn goedgekeurd!![]()
Een hele simpele: licht beslag, vulling is slagroom & Jam.quote:
Die zien er lekker uit!!!quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:44 schreef Dragonberry het volgende:
Ik heb net ook de dulche de leche brownies gemaaktmet hazelnootjes
[ afbeelding ]
Ik zou willen zeggen de mijne, maar ik maak het met behulp van een pak mix dus er zullen nu veel mensen beledigd zijnquote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:51 schreef Adelante het volgende:
Dames, wat is het recept voor de beste appeltaart ooit?
Ik merk dat het vooral lekker is als je goudreinetten gebruikt, ikzelf doe er graag een flinke hand walnoten in stukken door, en de rasp van een citroen. let wel op dat je enkel het gele raspt en niet het witte, da's bitter.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 18:01 schreef Adelante het volgende:
Had het advies gekregen om die van Holtkamp eens te proberen, maar ik heb nog nooit een Holtkamp appeltaart gegeten, dus kan ook niet zeggen of die heel goed zijn
http://www.okokorecepten.(...)holtkamps-appeltaart
Dus met name ervaringen en hoe je hem maakt zijn welkom.
is ook heel lekker hoor en lukt altijd!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:57 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ik zou willen zeggen de mijne, maar ik maak het met behulp van een pak mix dus er zullen nu veel mensen beledigd zijn
die voor dudok appeltaart, zeggen zequote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:51 schreef Adelante het volgende:
Ik woon in Arnhem, scoor wel ff een taart daarquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:11 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
die voor dudok appeltaart, zeggen ze
Wil je een traditionele appeltaart of een variatie? Ikzelf vind een mascarpone appeltaart en een appeltaart met cream cheese vulling erg lekkerquote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:51 schreef Adelante het volgende:
ja en? je vroeg toch om het beste recept voor een appeltaart? wat heeft dat met arnhem te maken?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:18 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik woon in Arnhem, scoor wel ff een taart daar
Ik dacht het Arnhems dudok, dat die taart daar ontstaan wasquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:33 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja en? je vroeg toch om het beste recept voor een appeltaart? wat heeft dat met arnhem te maken?
http://www.kookse.tv/recept/dudok-appeltaart
Nee liefst wel traditioneel, maar misschien maak ik er twee. Dan ziet die cream cheese variant er wel top uitquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:22 schreef sjanette het volgende:
[..]
Wil je een traditionele appeltaart of een variatie? Ikzelf vind een mascarpone appeltaart en een appeltaart met cream cheese vulling erg lekker
o ik ken alleen dudok in rotterdamquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:36 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik dacht het Arnhems dudok, dat die taart daar ontstaan was
wat is er zo magic aan die cake?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:01 schreef Dragonberry het volgende:
Ik heb een magic custard cake gemaakt, maar nu moet ik wachtten tot hij koud is en ik kan gaan snijden en proeven. Geduld is niet mijn sterkste punt..
Het is 1 beslag en na het bakken zijn er 3 lagen. Die wil ik zien, maar ik durf niet te snijden tot hij koud isquote:
Enemy Rock, mag ik het recept daarvan svp? Alleen nog iets bedenken voor de bosbessen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:36 schreef EnemyRock het volgende:
Blueberry Cheesecake ook van Rudolph's Bakery gemaakt gisteren en deze heeft heerlijk gesmaakt, opgesnoept tijdens een taart- en filmnacht. De textuur is heel erg lekker, de bodem was net een soort boterkoek, de (diepvries) bosbessen zagen er alleen niet heel erg mooi uit in de taart.
[ afbeelding ]
Zie de foto die ik eerder plaatsequote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:16 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Het is 1 beslag en na het bakken zijn er 3 lagen. Die wil ik zien, maar ik durf niet te snijden tot hij koud isVolgens het recept moet hij namelijk eerst helemaal afkoelen.
Lekkerquote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:54 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Zie de foto die ik eerder plaatseBij mij was hij niet helemaal goed gelukt. Wel lekker!
Vanavond een zoute karamel-taartje met ganache en pinda's gemaakt. Een Snickertaartje!De laagjes waren nog iets te zacht, maar het karamel hoort er wel uit te lopen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Yummie!!!quote:Op zondag 12 mei 2013 13:34 schreef djkoelkast het volgende:
Tompoucen gemaakt voor moederdag![]()
[ afbeelding ]
Alles zelf gemaakt: bladerdeeg, banketbakkersroom, glazuur en aardbeienslagroom.
Ziet er lekker uit!quote:Op zondag 12 mei 2013 13:34 schreef djkoelkast het volgende:
Tompoucen gemaakt voor moederdag![]()
[ afbeelding ]
Alles zelf gemaakt: bladerdeeg, banketbakkersroom, glazuur en aardbeienslagroom.
quote:Op zondag 12 mei 2013 15:35 schreef bloempje-moi het volgende:
Een nachtje in de koelkast heeft mijn zoute karameltaartjes goed gedaan. God wat zijn ze lekker!![]()
[ afbeelding ]
Mag ik het recept? Of lees ik daar gewoon overheen?quote:Op zondag 12 mei 2013 15:35 schreef bloempje-moi het volgende:
Een nachtje in de koelkast heeft mijn zoute karameltaartjes goed gedaan. God wat zijn ze lekker!![]()
[ afbeelding ]
Het is van Masterchef Australia 2011. Hier is het recept. Ik vond het wel fijn om de aflevering erbij te hebben, ook al is de Fransoos die het maakt moeilijk te verstaan. Vooral het maken van het karamel ging niet in een keer goed.quote:Op zondag 12 mei 2013 15:55 schreef Noek het volgende:
[..]
Mag ik het recept? Of lees ik daar gewoon overheen?
Wat voor deeg heb je gebruikt? Ik zie ij het recept namelijk kant en klaar deeg staan. Maar volgens mij is het enige kant en klaar deeg in Nederland bladerdeeg.quote:Op zondag 12 mei 2013 13:23 schreef sjanette het volgende:
[..]
Lekker![]()
Vanochtend 12 Mini Sweetie Pies gemaakt in een mini muffinpan.
[ link | afbeelding ]
Ik heb van haar dit deeg gebruikt. Kan je 2 bodems van maken. Je hebt wel veel deeg nodig. Meer dan je denkt.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:16 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Wat voor deeg heb je gebruikt? Ik zie ij het recept namelijk kant en klaar deeg staan. Maar volgens mij is het enige kant en klaar deeg in Nederland bladerdeeg.
Die ga ik een keer makenquote:Op zondag 12 mei 2013 16:01 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Het is van Masterchef Australia 2011. Hier is het recept. Ik vond het wel fijn om de aflevering erbij te hebben, ook al is de Fransoos die het maakt moeilijk te verstaan. Vooral het maken van het karamel ging niet in een keer goed.
Ziet er goed uit! Beter dan die van mijquote:Op zondag 12 mei 2013 19:46 schreef Dragonberry het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn magic custard cake, inderdaad met de foto van bloempje-moi als inspiratie. Het klonk gewoon zo interessant! Ben heel blij dat ik hem heb gemaakt. Het is erg lekker!
http://www.cupcakesenmuff(...)je-amandel-cupcakes/quote:Op zondag 12 mei 2013 21:56 schreef Adnap het volgende:
wie oh wie kan mij helpen aan een goed recept voor glutenvrije cupcakes?
met de standaard recepten worden ze droog en niet lekker. ( zo wel met glutafin meel als andere.)
wil mijn zusje graag verrassen met een lekkere cupc ake
Dat is apart, amandelcupcakes zonder amandel...quote:Op zondag 12 mei 2013 21:59 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
http://www.cupcakesenmuff(...)je-amandel-cupcakes/
vond ik ook. ik verwachtte ook amandelmeel en geen spul met amandelsmaak.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:04 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dat is apart, amandelcupcakes zonder amandel...
Amandelmeel is toch ook glutenvrij...
Zoek eens naar cupcakes met tapiocameel, dat is volgens mij erg lekker.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:06 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
vond ik ook. ik verwachtte ook amandelmeel en geen spul met amandelsmaak.
maar het recept ziet er volgens mij wel oke uit.
Sorry beetje late reactie again maar was dit topic vergetenquote:Op woensdag 8 mei 2013 01:48 schreef EnemyRock het volgende:
[ afbeelding ]
De gluten vrije brownies, ik heb nu zelf dolche de leche brownies in de oven staan die ik er zo uit kan halen, ik ben benieuwd!
*edit; sorry van het beenhaar.
Uiteraard!quote:Op zondag 12 mei 2013 19:03 schreef Tinuviel het volgende:
Mag ik svp nog het blueberry cheesecake recept?
Die ziet er heel erg smakelijk uit, snel maar eens maken!quote:Op maandag 13 mei 2013 16:25 schreef Spuuglokje het volgende:
En klaar! Zo zag ie er uit voor het bakken:
[ afbeelding ]
En dit is het eindresultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit! Die appelpartjes zijn echt leuk zoquote:Op maandag 13 mei 2013 16:25 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en wat voor appels had je gebruikt?quote:Op maandag 13 mei 2013 17:29 schreef Spuuglokje het volgende:
Dank jullie wel!Hij is echt verrukkelijk!
Elstar.quote:Op maandag 13 mei 2013 17:53 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
en wat voor appels had je gebruikt?
(ik scrol straks even terug voor het recept. mijn interesse is weer gewekt)
Ja. Stevig en zoetzuur. Goudreinetten zijn ook lekker.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:21 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
blijft die een beetje stevig?
ik ben zelf meer van de goudreinetten
Mooi!!! Lekker hè! Die mascarpone vulling is zo lekker!quote:Op maandag 13 mei 2013 16:25 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
jij hebt vast boodschappen gedaan bij de appiequote:Op maandag 13 mei 2013 18:24 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ja. Stevig en zoetzuur. Goudreinetten zijn ook lekker.
Ik maakte 'm in een 24, maar een grotere is juist beter! Dat ga ik de volgende keer ook doen. Dan wordt ie wat minder hoog en kunnen er meer appels in. Nu pasten er maar 3 appels in ipv 5.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:59 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
jij hebt vast boodschappen gedaan bij de appie
geen goudreinet te bekennen, dus elstars meegenomen.
wat is de diameter van je springvorm?
ik heb er hier van 26 dia is dat te groot?
(ik moet ergens nog een kleinere hebben, maar dan moet ik goed zoeken)
goed dat je het zegt. ik kreeg er ook geen 5 appels inquote:Op maandag 13 mei 2013 21:39 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik maakte 'm in een 24, maar een grotere is juist beter! Dat ga ik de volgende keer ook doen. Dan wordt ie wat minder hoog en kunnen er meer appels in. Nu pasten er maar 3 appels in ipv 5.
een rechte vorm deelt wel makkelijker, vind ik.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 01:05 schreef EnemyRock het volgende:
Ik vind de ronde vorm er op de een of andere manier wel smakelijker uitzien dan de cake vorm van het recept.
Is dat die met mascarpone?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 08:30 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
een rechte vorm deelt wel makkelijker, vind ik.
appeltaart is wel mooi geworden. zal er zo eens een fotootje bijzetten.
edit: voila!
[ afbeelding ]
Wat valt er niet aan te lusten dan?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 08:48 schreef lady-wrb het volgende:
ik durf niet te proevenik ben bang dat ik het niet lust.
zal ik mijn buurman op de koffie vragen om te proeven?
ik ben al niet zo van de appeltaartquote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:01 schreef Noek het volgende:
[..]
Wat valt er niet aan te lusten dan?
De taart lijkt me heerlijk. Misschien dat ik vandaag een poging waag.
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:20 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik ben al niet zo van de appeltaart
en ik heb er dit keer dus wel citroenrasp ingedaan (stond in het recept) en het staat me zo tegen om schillen te eten (al zie je ze niet in de korst terug overigens, het idee alleen al dat het er in zit houdt me tegen)
aha, jij hebt dat dus ookquote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:26 schreef Spuuglokje het volgende:
Mooi lady-wrb! Ik heb er kant en klare citroenrasp uit zo'n potje van dr. Oetker in gedaan, dat vond ik wat minder schillerig aandoen dan echte rasp.![]()
Als je er al rasp in doet moet je vooral even de moeite nemen om biologische citroenen te halen. Citroenen van de gewone supermarkt zijn gecoat met een goedje waar je niet erg vrolijk van kunt wordenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:20 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik ben al niet zo van de appeltaart
en ik heb er dit keer dus wel citroenrasp ingedaan (stond in het recept) en het staat me zo tegen om schillen te eten (al zie je ze niet in de korst terug overigens, het idee alleen al dat het er in zit houdt me tegen)
albert heijn heeft ook biologische citroenenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:31 schreef Dot. het volgende:
[..]
Als je er al rasp in doet moet je vooral even de moeite nemen om biologische citroenen te halen. Citroenen van de gewone supermarkt zijn gecoat met een goedje waar je niet erg vrolijk van kunt worden
http://www.wijproefdieren.nl/in-de-was/
Ah, de mijne nietquote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:32 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
albert heijn heeft ook biologische citroenen
Ze hebben dat toen ook getest bij de Keuringsdienst van Waarde en dat was niet voldoende...quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:33 schreef Etcetera het volgende:
Gewoon je citroen goed boenen, zou ik zeggen.
rondje vaatwasser geven!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:33 schreef Etcetera het volgende:
Gewoon je citroen goed boenen, zou ik zeggen.
Hmm. Ik ben nogal van het gezond verstand, lijkt me dat je met heet water, een borstel en wat geduld een eind komt. Maar goed, daar staat tegenover dat ik ook een potje citroenrasp van Dr. Oetker hebquote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:34 schreef Dot. het volgende:
Ze hebben dat toen ook getest bij de Keuringsdienst van Waarde en dat was niet voldoende...
Die heb ik dan weer nietquote:
Sap uitpersen en invriezen om later te gebruiken. Of in partjes snijden en invriezen voor in drankjes?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:36 schreef lady-wrb het volgende:
maar goed, nu zit ik met een citroen zonder gele schil.
blijkt dat er voor de rest niets citroenigs in voorkomt.
hoe lang blijft zoiets goed en wat kan ik er nu nog mee doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |