Bij mij duurde het langer dan 10 jaar omdat ik zeg maar niet eens door had dat ik depressief was...en er dus ook niks aan deed wat effectief was tegen die depressie. Ik dacht dat het normaal was en (omdat ik het niet door had / me er bewust van was) stond er nooit bij stil dat het abnormaal was.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:01 schreef lateralize het volgende:
Ja ik drukte me weer niet zo handig uit. Wat ik meer wilde zeggen is dat het lijkt alsof het jaren en jaren duurt op de manier waarop zij het omschrijft. Een decennium of langer. Dat kan ik me niet goed voorstellen, wanneer je er echt actief mee bezig bent adhv mindfulness, meditatie, of andersoortige therapie. Maar goed, ik spreek dan ook niet uit ervaring of een plaats van depressie. Ik heb zelf alleen ervaring met neerslachtigheid, overmatig rumineren, en ongefundeerde angst
Het kan best zo lang duren, verandering gaat soms traag. Sommige mensen willen het ook niet te boven komen, maar willen er slechts geen last van hebben. Die onderdrukken het met AD en therapeutische sessies, maar willen niet in die afgrond kijken in de angst dat die terugkijkt.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:01 schreef lateralize het volgende:
Ja ik drukte me weer niet zo handig uit. Wat ik meer wilde zeggen is dat het lijkt alsof het jaren en jaren duurt op de manier waarop zij het omschrijft. Een decennium of langer. Dat kan ik me niet goed voorstellen, wanneer je er echt actief mee bezig bent adhv mindfulness, meditatie, of andersoortige therapie. Maar goed, ik spreek dan ook niet uit ervaring of een plaats van depressie. Ik heb zelf alleen ervaring met neerslachtigheid, overmatig rumineren, en ongefundeerde angst
Dat is allemaal leuk en aardig, maar als ik in die afgrond kijk, zie ik zelf ook niks. Dus waarom moeite doen voor iets wat toch niet leuk is, niks gaat opleveren krijg ik enorme suicidale neigingen van. Niet van het kut voelen maar puur the futility of life. Wat voor zin heeft het. Ik voel nergens een uitdaging en en above all juist een mislukkeling dat ik vulnerable was voor een BPDer. Take that out of the equation en ik had het eigenlijk echt naar mn zin.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Het kan best zo lang duren, verandering gaat soms traag. Sommige mensen willen het ook niet te boven komen, maar willen er slechts geen last van hebben. Die onderdrukken het met AD en therapeutische sessies, maar willen niet in die afgrond kijken in de angst dat die terugkijkt.
Het slechte nieuws is dat je erin moet springen, zonder parachute. Het goede nieuws is dat de afgrond geen bodem heeft.parafrase van een uitspraak van Chögyam Trungpa
Dat is ook het hele idee: niets zien. Níets. Geen goed, geen slecht. We associeren het 'niets' vaak met negativiteit, terwijl het daar eigenlijk aan voorbij gaat. De mooiste schilderijen begonnen op een leeg doek. De wil om alles op te geven, alles te laten vallen, kan daarom de kans van je leven zijn.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig, maar als ik in die afgrond kijk, zie ik zelf ook niks. Dus waarom moeite doen voor iets wat toch niet leuk is, niks gaat opleveren krijg ik enorme suicidale neigingen van. Niet van het kut voelen maar puur the futility of life. Wat voor zin heeft het. Ik voel nergens een uitdaging en en above all juist een mislukkeling dat ik vulnerable was voor een BPDer. Take that out of the equation en ik had het eigenlijk echt naar mn zin.
Leuk joh! Hartstikke veel plezier!quote:Ik zit nu in de trein naar het vliegveld, zo eerst nog ff dinneren bij een vriend en dan s'avonds gaan stappen met een groep meiden van de uni daar. Ik vraag me echt af waar ik aan begonnen ben, mijn hele lichaam stribbelt echt tegen, krijg niks door m'n keel en ga het liefst rechtsomkeert, maar mn hoofd zegt toch, hup hansworst, ff doorzetten. Awkward
Mja, maar daarom voelt het ook alsof deze rit niet mijn problemen gaat oplossen maar meer gewoon vlucht gedrag zal zijn. Andere omgeving, andere dingen.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:43 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat is ook het hele idee: niets zien. Níets. Geen goed, geen slecht. We associeren het 'niets' vaak met negativiteit, terwijl het daar eigenlijk aan voorbij gaat. De mooiste schilderijen begonnen op een leeg doek. De wil om alles op te geven, alles te laten vallen, kan daarom de kans van je leven zijn.
Ik ga met beide intenties bij een vereniging. Ik wil fun maken met vrienden. Het is nog niet helemaal 100% zo, maar het gaat iedere maand wel steeds meer die richting op en dat vind ik hartstikke leukquote:Op woensdag 10 april 2013 09:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hmm. Met welke intenties ga je er in dan? Ga je naar een vereniging om vrienden te maken? Of om gewoon fun te hebben? En FOK kan inderdaad wel een basaal vangnet zijn. Ik kan toch wel zeggen dat ik, misschien geen vrienden op FOK heb zitten, maar toch wel degelijk mensen die ik irl ken, mee afspreek, mee eet, en eigenlijk toch ook wel weer vrienden zijn
Bij mij is het vrij simpel geweest. Eenzaamheid = hel en daar moet ik uit zien te komen. Ik had in eerste instantie eigenlijk niet bij een studentenvereniging willen gaan door mijn angsten (en ik heb dat ook jarenlang niet gedaan en somehow volgehouden), maar ik ben toch blij dat ik het gedaan heb.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:27 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe behandelen jullie eigenlijk irrationele angsten?
Wetende dat de angst eigenlijk niet rationeel is, en het je dus niks mag doen, terwijl je fysiek voelt dat het wel controle over je heeft.
Dat was bij mij ook het geval. Bij mij begon er gewoon op een gegeven moment een lampje te branden dat anderen om mij heen eigenlijk gewoon véél verder waren dan ik op sociaal gebied, terwijl ik dat ook wilde.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Bij mij duurde het langer dan 10 jaar omdat ik zeg maar niet eens door had dat ik depressief was...en er dus ook niks aan deed wat effectief was tegen die depressie. Ik dacht dat het normaal was en (omdat ik het niet door had / me er bewust van was) stond er nooit bij stil dat het abnormaal was.
Zoiets.
Anders ik wel ..quote:Op woensdag 10 april 2013 16:59 schreef Senor__Chang het volgende:
SE, ik kan me heel goed in je beschrijvingen vinden. Vooral het gevoel dat er een doel moet zijn, heb ik ook. Ben echt benieuwd hoe je terugkomt van je reis.
Succes, ik hoop dat je vindt wat je zoektquote:Op woensdag 10 april 2013 18:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Anders ik wel ..
Wil ik terug? Ja .. geen idee of die couchsurfers er wel degelijk zitten. Heb een telefoonnummer en een adres maar op dat nummer zie ik geen deur staan. Heb voor de zekerheid toch maar ff hostel er bij geboekt.
. Ik vind het erg interessant om die overdreven angst bij me te zien terwijl ik, lets say 3 maand geleden dat echt absoluut niet had. Het is enorm irrationele angst. Ik denk dat ik sinds Oktober tot aan nu wel een stuk of 20 keer met het vliegtuig ben geweest, en elke keer was het voor mijn ex. Dus nu associeer ik het vliegen en het 'alleen' zijn en wachten in de hal met enorme hel en ruminating over die kut periode
.
Naja, Ik arriveer rond een uur of 22, we zullen wel zien. Ik kan nu niet meer terug.
Waarom moet je iets willen? Van wie?quote:Op woensdag 10 april 2013 14:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar daarom voelt het ook alsof deze rit niet mijn problemen gaat oplossen maar meer gewoon vlucht gedrag zal zijn. Andere omgeving, andere dingen.
Kijk, dan zit je zo af te vragen. Wat wil je nu?
Soms wordt je niet alleen een illusie armer, maar ook een les rijker. En andere illusies versterken zich daartussen soms. Blijkbaar denk je nog steeds iets te moeten najagen om iets te verkrijgen. Ik wel hoop voor je dat je ontdoen van die illusie niet nog meer leed levert.quote:Hoe je het ook bekijkt, 9 van de 10 zal toch een leven leiden van huisje boompje beestje. Ik dacht dat dat was wat ik wou, en ik zat ook in die richting, ik woonde samen. Maar het bleek dus allemaal een leugen te zijn en dan is je perceptie over deze manier van leven behoorlijk schade opgelopen.
Ik denk dat deze rit mij wel gaat helpen om van mijn codependent issues af te komen. Op het laatst in de relatie was mijn gelukkigheid, haar gelukkigheid, mijn leven was haar leven. Dat is niet gezond. Ik maakte geen keuzes in het leven om mezelf, maar om haar.
Deze keuze, is de 1e keuze sinds de break die ik echt helemaal zelf heb gemaakt.
Het leven hoeft ook niet zo moeilijk te zijn.quote:Ik voel een vreemde jaloezie als ik een dikke gemeentewerker een tuintje zie ploegen met z'n buddies en fluiten naar een pittige tante van 40+ met kort kapsel. Het maakt ze allemaal niet uit, gewoon beetje lol hebben.
Doel, geen doel... Misschien heeft het een doel dat die ene boom daar staat. Misschien niet. Maar die boom, die boomt toch wel. Wat is er mis met: ik weet het niet?quote:Ik heb het idee dat ik veel te veel geforceerd naar een doel van het leven aan het zoeken ben terwijl er geen doel is, maar ik die 'queeste' niet wil opgeven omdat ik er zo (stubbornly) van overtuigd ben dat er wel een doel is. Ik weet wel, dat als ik het echt kan loslaten, echt 'los', er zo veel stress en druk van mijn schouders zou vallen. Mijn spieren zijn bijna altijd enorm geklampt en moet veel sporten om het weer enigszins op level te krijgen.
Beheers je zelf je waardigheid, of je bestaan? Heb je daar macht over, controle? Of lijkt dat misschien maar zo...quote:Dat is hetzelfde dat ik een vage need heb van validatie van mijn bestaan. Mijn zelfwaardigheid heeft een enorme deuk opgelopen na zo'n BPD scenario. Soms wordt het ook te veel hoor, dan sluit ik me juist weer af. Ik baal er gewoon van dat ik een groot gedeelte van m'n sociaal leven om zeep heb geholpen om een figuur in mijn leven op nummer 1 te gooien terwijl dat figuur mentaal echt gewoon ziek bleek te zijn.
Melk hoeft niet groen te kleuren om rot te zijn. Ook al was je ontkomen voor je gevangen zat, het leed is al geschied. Het had erger gekund, maar dat maakt het niet minder erg. Nu is het meer een kwestie van het niet erger maken dan het is.quote:Mensen zeggen me, you dodged a bullet. Zo voelt dat niet.
En en gevonden?quote:Op woensdag 10 april 2013 18:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Anders ik wel ..
Wil ik terug? Ja .. geen idee of die couchsurfers er wel degelijk zitten. Heb een telefoonnummer en een adres maar op dat nummer zie ik geen deur staan. Heb voor de zekerheid toch maar ff hostel er bij geboekt.
. Ik vind het erg interessant om die overdreven angst bij me te zien terwijl ik, lets say 3 maand geleden dat echt absoluut niet had. Het is enorm irrationele angst. Ik denk dat ik sinds Oktober tot aan nu wel een stuk of 20 keer met het vliegtuig ben geweest, en elke keer was het voor mijn ex. Dus nu associeer ik het vliegen en het 'alleen' zijn en wachten in de hal met enorme hel en ruminating over die kut periode
.
Naja, Ik arriveer rond een uur of 22, we zullen wel zien. Ik kan nu niet meer terug.
Yes .. gevonden. Ik zit nu ergens in de middle of nowhere. Was wel ff spannend gisteravond want kon het nummer natuurlijk niet vinden. En ken die mensen natuurlijk niet. Awkward..quote:
Lol heb je wel gescheckt of dat je nog maagd ben van achterquote:Op donderdag 11 april 2013 11:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Yes .. gevonden. Ik zit nu ergens in de middle of nowhere. Was wel ff spannend gisteravond want kon het nummer natuurlijk niet vinden. En ken die mensen natuurlijk niet. Awkward..
Gevonden .. gekletst met wijn, champagne, het hele levensverhaal direct op tafel gegooid .. dronken in slaap vallen, net wakker worden en nu zo even verkennen waar we eigenlijk zijn. Weird .. de emoties hebben nog niet de tijd gehad om mijn brein in te halen.
We praten wel eens, maar eigenlijk loopt dat altijd op ruzie uit. Hij ontkent vaak eerst dat hij dingen doet, dan beweert hij dat ik overdrijf, alsvolgt gaat hij het 'goedpraten', en uiteindelijk loopt het dan zo uit de hand dat hij spijt krijgt en 100x sorry zegt en beweert om er rekening mee te gaan houden. Dat doet hij dan een paar dagen om alsvolgt weer in hetzelfde patroon terug te vallen.quote:Op donderdag 11 april 2013 05:32 schreef Nijna het volgende:
Cuppiecake, samen gesprekken bij psycholoog of relatietherapeut een optie om te kijken of er nog wat te redden is?
Niet fijn als het altijd van 1 kant komt. Aan de andere kant lijkt hij er nu wel mee bezig te zijn...
Maar jezelf kwijtraken is ook niet de bedoeling...
Praten jullie wel eens samen?
Of misschien als dat lastig is, schrijven?
Of evt zelf een aatal gesprekken om alles op een rijtje te krijgen?
Een relatie heb je samen. Zou je samen wat van moeten maken...
Sterkte!
Dat ging wel ok. Vanavond weer flink zuipen .. maar heb al 1 flink instort moment gehad. Alle CS'ers direct .. SE jongen .. vertel!quote:Op donderdag 11 april 2013 14:59 schreef davo1979 het volgende:
[..]
Lol heb je wel gescheckt of dat je nog maagd ben van achter
Nou in iedergeval ontmoet je verschillende mensen. En nee ik zou geen vreemden mensen 24/7 willen hebben in mijn huis. Geniet er gewoon van!quote:Op donderdag 11 april 2013 18:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat ging wel ok. Vanavond weer flink zuipen .. maar heb al 1 flink instort moment gehad. Alle CS'ers direct .. SE jongen .. vertel!
Hele verhaal van ex er uit. Is ze borderline?Nu willen ze met me mee om de oude plekken in Oost-europa te herleven en er leuke memories van maken omdat die bitch SE er niet onder mag krijgen.
Moet wel zeggen dat het een raar leven is. Ik zit nu bij een Poolse dame, Oekrainse dame en een Engelse gast die bijna 24/7 couch surfers over de vloer hebben. Hele aparte manier van leven. Je leert jezelf zo wel weer echt tegenkomen, helemaal omdat ik er direct weer een aantal connecties bij heb en over week naar Milaan kan om daar een surfer te ontmoeten die ik hier dus tegen kwam.
Wereld is maar klein.
Je blijft twijfelen. Toon ik vlucht gedrag? Of probeer ik het echt te verwerken? Heb overigens een baan aangeboden gekregen in Londen. Moet ik weer opnieuw beginnen.
Dat probeer ik, maar makkelijk is het nietquote:Op donderdag 11 april 2013 20:52 schreef davo1979 het volgende:
[..]
Nou in iedergeval ontmoet je verschillende mensen. En nee ik zou geen vreemden mensen 24/7 willen hebben in mijn huis. Geniet er gewoon van!
Ik heb dat hier ook gedaan, alleen dat met 2 couch surfers (dames) die me zelfs nog vergezelden.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:55 schreef Andromache het volgende:
fokking hell. wijn op. beetje brakke tekst. goed gesprek met een vriendin gehad. ze sloeg de kop op een aantal spijkers. ik ben goed in contact met groepen maar zoek te weinig een op een contact en daardoor voel ik me eenzaam. verder ontwijk ik keihard daten. ik denk zwart wit. succesjes zie ik als eenmalige gebeuetenissen, en mislukking als bevestiging vanmijn totale falen als mens. kunst is nu om dat laatste om te draaien. vaker daten. vrijblijvend. in mijn eentje de kroeg in. laag uitgesneden shirtje aan en gaan met die banaan.
+1 voor deze aanbeveling SpCore88.quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:30 schreef SpCore88 het volgende:
Is misschien niet helemaal het juiste gedeelte om dit neer te zetten, maar dit boek heeft mij heel erg geholpen de laatste tijd. Echter door een foute bestelling heb ik er 2 gekregen en als iemand het wilt mag die er 1 overnemen voor ¤15.
PM me maar voor details als je het wil.
[ afbeelding ]
Dus je kreeg een boek dat je "heel erg heeft geholpen" door een foute bestelling gratis, en nu verkoop je het voor 15 euro?quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:30 schreef SpCore88 het volgende:
Is misschien niet helemaal het juiste gedeelte om dit neer te zetten, maar dit boek heeft mij heel erg geholpen de laatste tijd. Echter door een foute bestelling heb ik er 2 gekregen en als iemand het wilt mag die er 1 overnemen voor ¤15.
[ afbeelding ]
Why?quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb verdomme water uit de kraan gedronken in Oost Europa![]()
Watts is super!quote:Dan toch maar even een fijn opkrikkend videootje van ons aller meeste Watts om die kut depressie uit te komen
Watts begint steeds meer een held voor me te worden
Nee ik had het boek eerst ergens anders besteld en die kwam maar niet en toen bij een ander besteld maar de een kwam alsnog.quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:49 schreef Gray het volgende:
[..]
Dus je kreeg een boek dat je "heel erg heeft geholpen" door een foute bestelling gratis, en nu verkoop je het voor 15 euro?
Hoi GeneraalOnbenul, welkom hier!quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:16 schreef GeneraalOnbenul het volgende:
Lang gezocht naar dit topic!
Ik zal me even voorstellen: Mijn naam is G.O (of Madelaine als je dat fijner vind ). Ik heb sinds mijn 12e jaar een angststoornis en dit is tot mijn 18e levensjaar gediagnostiseerd als 'hartritmestoornissen''. Ik heb pas sinds mijn 18e angstremmers, en ben nu 20. Momenteel zit ik aan de Sint Janskruid omdat ik de chemische medicatie helemaal zat ben, hoewel er voor homeopathie ook veel te zeggen valt.
Ook wil ik gaan beginnen met EMD therapie, maar ik werk en studeer en heb vernomen dat EMDR best zwaar is en dan moet er iets van werk of studie gaan wijken en daar heb ik weinig zin in. Hoewel de beperkte vrijheid ook niet alles is natuurlijk. Ik heb paniekaanvallen in het O.V (geen controle hebben) en wanneer ik in drukke aangelegenheden ben of restaurants (eten is een trigger i.v.m gecombineerde angst om over te geven).
Het gaat momenteel met ups en downs en heb gelukkig een hele lieve verloofde die mij helpt wanneer mijn wolken wat donkerder zijn. Wanneer er nooit meer een angst zal zijn dan doe ik 26 vreugdedansjes. Ik weet dat ik er af kan komen, het zit in de familie en mijn vader is er ook overheen gekomen.
Een hele lap tekst, maar het is iig fijn om erover te praten (ik heb er ook over geblogd: Vals Alarm op www.vixenbites.nl).
Ah, op die fiets.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:15 schreef SpCore88 het volgende:
[..]
Nee ik had het boek eerst ergens anders besteld en die kwam maar niet en toen bij een ander besteld maar de een kwam alsnog.
Daarom zit ik met 2 boeken. Dus degene die ik weg doe is in absolute nieuwstaat maar aangezien die dan toch ''2e hands'' is doe ik 'm weg voor minder dan de originele prijs.
He!quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:31 schreef Detroit het volgende:
[..]
Hoi GeneraalOnbenul, welkom hier!.
Is die stoornis zo op komen zetten destijds? Je zit er al een tijdje mee dan.
Waarom was je de chemische medicatie zat? Dempte het je teveel naar je gevoel? Helpt het Sint Janskruid goed tegen jouw angsten?
Chapeau voor je vader, fijn dat hij er overheen gekomen is. Ik hoop dat jou dat ook gegund is..
De vraag is wel of je moet streven naar helemaal geen angst meer hebben. In bepaalde gevallen is het echt wel een nuttige raadgever, alleen is het bij jou in de verkeerde richting doorgeslagen, to put it mildly.
Als je de paniekaanvallen in het OV in de toekomst kunt hebben dan heeft die angst al veel minder invloed op je leven.
Als dat alles is waar je het voor doet kan je ook gewoon willekeurige fokker aanspreken.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:55 schreef Andromache het volgende:
fokking hell. wijn op. beetje brakke tekst. goed gesprek met een vriendin gehad. ze sloeg de kop op een aantal spijkers. ik ben goed in contact met groepen maar zoek te weinig een op een contact en daardoor voel ik me eenzaam. verder ontwijk ik keihard daten. ik denk zwart wit. succesjes zie ik als eenmalige gebeuetenissen, en mislukking als bevestiging vanmijn totale falen als mens. kunst is nu om dat laatste om te draaien. vaker daten. vrijblijvend. in mijn eentje de kroeg in. laag uitgesneden shirtje aan en gaan met die banaan.
wat is de zweverigheidsfactor van het boek? opzich had ik wel interesse in mindfulness, vanwege het leren in het nunte leven, maar sorry, in groepsverband een rozijn van alle kanten bestuderen onder het bezwerende mantra van de groepsleidster 'oordeel niet, beschouw alleen', dat trok ik heel slechtquote:Op vrijdag 12 april 2013 11:30 schreef SpCore88 het volgende:
[ afbeelding ]
Tjah..quote:Op zondag 14 april 2013 14:10 schreef Andromache het volgende:
[..]
wat is de zweverigheidsfactor van het boek? opzich had ik wel interesse in mindfulness, vanwege het leren in het nunte leven, maar sorry, in groepsverband een rozijn van alle kanten bestuderen onder het bezwerende mantra van de groepsleidster 'oordeel niet, beschouw alleen', dat trok ik heel slecht
Dat heb ik mezelf aangeleerd, maar dan met gevoelens, gedachten en emoties geprojecteerd op de ervaring van het moment, in plaats van de ervaring van een rozijn. Ze komen op, hangen even, en ze gaan. Werkt uitstekend, voor zowel depressie, concentratiegebrek of bijvoorbeeld een rookverslaving.quote:Op zondag 14 april 2013 14:10 schreef Andromache het volgende:
[..]
wat is de zweverigheidsfactor van het boek? opzich had ik wel interesse in mindfulness, vanwege het leren in het nunte leven, maar sorry, in groepsverband een rozijn van alle kanten bestuderen onder het bezwerende mantra van de groepsleidster 'oordeel niet, beschouw alleen', dat trok ik heel slecht
Raar eigenlijk hè, dat zo'n onschuldig moment ergens in het verleden tot iets leidt waar je dan ettelijke jaren last van hebt.quote:Op zondag 14 april 2013 14:00 schreef GeneraalOnbenul het volgende:
He!
Ik heb geen idee hoe het eigenlijk is begonnen, weet nog wel heel goed dat ik op school zat en een kerstdiner had en plots dacht dat ik zo snel mogelijk weg moest en ging hyperventileren. Ja onderhand al bijna 9 jaar.
Ik heb Lorazepam gekregen tegen de angstaanvallen, eerst Propanalol maar daar kreeg ik behoorlijke maagpijn van, maar zodra je een dag niks hebt ingenomen omdat er simpelweg geen angst is krijg je afkick verschijnselen. Dit zijn geen prettige verschijnselen, op het randje van echt goed de weg kwijt raken. Gelukkig heb ik die 'helse' dagen toch goed doorstaan en wil ik absoluut niet meer zo'n verslavend middel.
Sint Janskruid helpt wel, het zorgt voor meer rust in mijn hoofd maar de paniekaanvallen zijn niet weg. Moet wel zeggen dat het relativeren beter gaat, zo kon k al panieken omdat ik in een file stond en neem ik nu alles maar zoals het gaat.
Dankjewel, ik hoop het ook. Je hebt een punt, geen angst is misschien te ambititeus. Wel wil ik weer gewoon dingen kunnen doen zonder over alles na te denken (Ken ik de locatie? Is vandaag een goede dag? etc).
Nou...quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:12 schreef kuolema het volgende:
Okee, sorry voor mijn vorige bericht...haal maar weg. Ik voel me weer gewoon kut. Nu ga ik maar naar bed, dat lijkt me het beste.
quote:Op zondag 14 april 2013 14:22 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat heb ik mezelf aangeleerd, maar dan met gevoelens, gedachten en emoties geprojecteerd op de ervaring van het moment, in plaats van de ervaring van een rozijn. Ze komen op, hangen even, en ze gaan. Werkt uitstekend, voor zowel depressie, concentratiegebrek of bijvoorbeeld een rookverslaving.
Goedemorgen!quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:12 schreef kuolema het volgende:
Okee, sorry voor mijn vorige bericht...haal maar weg. Ik voel me weer gewoon kut. Nu ga ik maar naar bed, dat lijkt me het beste.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |