abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:32:20 #226
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_125080459
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:25 schreef fh101 het volgende:

[..]

Dat vind ik ook zo klote dat ze daarop selecteren. Ik heb al meerdere malen gehoord dat ik te ver weg woon. In een straal van 35 km van waar ik woon zijn gewoon geen banen op WO niveau binnen mijn sector. Ik heb het er best voor over om verder te reizen, en dan bepalen zij dat ik te ver weg woon...
kan ook een reiskosten issue zijn, geef anders aan dat ze de reiskosten in mindering mogen brengen op je salaris
<hr>
pi_125080528
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:20 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik val im categorie 5, 6 en 7, maar toch wil men zeer graag met mij praten hoor.
Vraag die altijd naar boven komt is hoe ver reikt je techniek? Mijn ervaring leert me dat je voor Commercieel technische functies bijna altijd Werktuigbouwkunde of HTS moet hebben gehad. Bijkomend probleem dat je dan standaard het commerciële deel mist... Zelf heb ik dit opgelost door er in de avond International Business bij te studeren.

Ik ben trouwens niet aangenomen op een functie voor zuid Europa, meer richting Azië. In een engineering functie met commerciële aspecten.
pi_125080577
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:32 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

kan ook een reiskosten issue zijn, geef anders aan dat ze de reiskosten in mindering mogen brengen op je salaris
Je reiskostenvergoeding staat toch sowieso los van je salaris? En over het algemeen zit daar natuurlijk een max aan, maar dat is geen punt. Of heb ik dat altijd verkeerd begrepen?
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:36:01 #229
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_125080644
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:34 schreef fh101 het volgende:

[..]

Je reiskostenvergoeding staat toch sowieso los van je salaris? En over het algemeen zit daar natuurlijk een max aan, maar dat is geen punt. Of heb ik dat altijd verkeerd begrepen?
ik bedoelde meer dat je gewoon aangeeft van je reiskosten af te willen zien, ze zijn het wettelijk verplicht, maar als jij aangeeft overeen te komen om dat bedrag in mindering te brengen op je te ontvangen salaris ... maar dat is alleen van toepassing als de reiskosten een issue zijn
<hr>
pi_125080657
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:32 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Je moet tegenwoordig al geluk hebben als ze je nog boven de 120 euro per maand willen vergoeden. Als je zelf een heel deel aan Benzine moet betalen is het werken ook een stuk minder leuk.

Ik ga nu zelf ook werken op 50 Km enkele reis, heb alleen geluk dat ik voor mijn werk een leaseauto nodig heb. Anders kreeg ik ook maar 120 euro en kon ik er 140 per maand zelf betalen
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:37:02 #231
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_125080687
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:33 schreef Thefaceman88 het volgende:

[..]

Vraag die altijd naar boven komt is hoe ver reikt je techniek? Mijn ervaring leert me dat je voor Commercieel technische functies bijna altijd Werktuigbouwkunde of HTS moet hebben gehad. Bijkomend probleem dat je dan standaard het commerciële deel mist... Zelf heb ik dit opgelost door er in de avond International Business bij te studeren.

Ik ben trouwens niet aangenomen op een functie voor zuid Europa, meer richting Azië. In een engineering functie met commerciële aspecten.
Ik heb een zeer breed kennisniveau in een bepaald technisch (en trendy) vakgebied, maar ben geen ingenieur. En ben commercieel zeer sterk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:28 schreef Thefaceman88 het volgende:

[..]

Is ook maar een algemeen lijstje, als je een goed profiel hebt ben je zeker interessant. Wel vragen veel technische bedrijven gewoon standaard naar mannen, macho cultuur zullen we maar zeggen.

Waar woon je ongeveer ergens?
Aan de rand van jouw regio. In mijn werkveld werken bijna alleen maar mannen. Het vrouw zijn werkt bij mij in mijn voordeel
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_125080693
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 17:56 schreef Spezza19 het volgende:
Wel grappig dat die jankende recruiter toegeeft dat er gediscrimineerd wordt op leeftijd en afstand.

Dit mag niet....

En ja het gebeurt overal... Maar het mag niet
Je mag hem zo denigrerend benoemen, maar hij geeft wel inzicht in hoe recruiters blijkbaar werken. En dat kan juist reuze nuttig zijn, of je er nou mee eens bent of niet. Dus in die zin wees blij dat hij hier wat punten komt toelichten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_125080811
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:36 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

ik bedoelde meer dat je gewoon aangeeft van je reiskosten af te willen zien, ze zijn het wettelijk verplicht, maar als jij aangeeft overeen te komen om dat bedrag in mindering te brengen op je te ontvangen salaris ... maar dat is alleen van toepassing als de reiskosten een issue zijn
Ah, op die fiets ;) Is zeker een optie, maar dan geldt ook weer wat Thefaceman88 zegt:

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:36 schreef Thefaceman88 het volgende:

[..]

Je moet tegenwoordig al geluk hebben als ze je nog boven de 120 euro per maand willen vergoeden. Als je zelf een heel deel aan Benzine moet betalen is het werken ook een stuk minder leuk.

Ik ga nu zelf ook werken op 50 Km enkele reis, heb alleen geluk dat ik voor mijn werk een leaseauto nodig heb. Anders kreeg ik ook maar 120 euro en kon ik er 140 per maand zelf betalen
De reiskostenvergoeding is al lang niet dekkend meer voor de meeste mensen. Tenzij je kan fietsen, dan is het een beetje extra loon wat je krijgt ;)

Ik zal zelf ook minimaal rond de 50 km enkele reis moeten gaan rijden als ik straks afgestudeerd ben. Maar goed, eerst maar eens afstuderen :P
pi_125080882
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:37 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik heb een zeer breed kennisniveau in een bepaald technisch (en trendy) vakgebied, maar ben geen ingenieur. En ben commercieel zeer sterk.
Dan zit je denk ik meer in de lifestyle business, ik gok namelijk niet dat je technische tekeningen kan lezen? Of kostprijsberekeningen kan doen en optimale seriegroten kan bepalen. Om binnen de technische/productie branche te werken als bijvoorbeeld Sales Engineer is dat wel essentieel.
Verder weet ik niet of je nog meerdere talen beheerst? Meestal moet je namelijk wel vloeiend Duits en Engels beheersen.

Gr
pi_125081008
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je mag hem zo denigrerend benoemen, maar hij geeft wel inzicht in hoe recruiters blijkbaar werken. En dat kan juist reuze nuttig zijn, of je er nou mee eens bent of niet. Dus in die zin wees blij dat hij hier wat punten komt toelichten.
Ik probeer inderdaad ook alleen maar tips te geven. Je moet het maar zo zien, mensen die advies in de weer slaan zitten meestal het langste thuis.

Wat ik vertel gebeurt overal, verder vermeld ik ook hoe je het kan omzeilen. Simpel zat.
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:46:49 #236
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_125081112
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:41 schreef Thefaceman88 het volgende:

[..]

Dan zit je denk ik meer in de lifestyle business, ik gok namelijk niet dat je technische tekeningen kan lezen? Of kostprijsberekeningen kan doen en optimale seriegroten kan bepalen. Om binnen de technische/productie branche te werken als bijvoorbeeld Sales Engineer is dat wel essentieel.
Verder weet ik niet of je nog meerdere talen beheerst? Meestal moet je namelijk wel vloeiend Duits en Engels beheersen.

Gr
Je zit helemaal verkeerd. En het is wel degelijk techniek. En hoezo zou ik geen tekeningen kunnen lezen of kostprijsberekeningen kunnen maken?
Mijn talen spreek ik uiteraard.

Gelukkig prikken de recruiters die mij benaderen wel door het blonde vrouw vooroordelenplaatje heen.
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:50:50 #237
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_125081308
Wat is voor jullie zelf trouwens de maximale reisafstand? Ik heb er geen problemen mee een deel van de week bij mijn gezin weg te zijn, maar geloof dat ik daarin een uitzondering ben?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 april 2013 @ 19:51:51 #238
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125081363
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:50 schreef Tinkepink het volgende:
Wat is voor jullie zelf trouwens de maximale reisafstand? Ik heb er geen problemen mee een deel van de week bij mijn gezin weg te zijn, maar geloof dat ik daarin een uitzondering ben?
Das wel grotendeels afhankelijk van de vergoeding uiteraard :)
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:53:55 #239
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_125081471
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Das wel grotendeels afhankelijk van de vergoeding uiteraard :)
Uiteraard.
pi_125081624
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:46 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Je zit helemaal verkeerd. En het is wel degelijk techniek. En hoezo zou ik geen tekeningen kunnen lezen of kostprijsberekeningen kunnen maken?

Gelukkig prikken de recruiters die mij benaderen wel door het blonde vrouw vooroordelenplaatje heen.
Ach, gezien zijn eerdere Posts is het een typische oogkleppen recruiter :D
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_125081643
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:46 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Aangezien je dat normaal alleen leert bij een opleiding waar een bachelor of engineering aan vastzit. Is voor mij ook koffiedik kijken als een geen vooropleiding weet. Verder bedoel ik puur producttekeningen met alle cijfertjes die daarbij horen. Kostprijs zou inderdaad kunnen, is ook niet opleiding gebonden.

De essentie voor zo'n functie is dat je op hetzelfde niveau kan praten als de persoon die het product wenst te kopen. Dat je zijn eisen en klachten kan behandelen en de productie kan aansturen. Project management is hierbij ook een van de werkzaamheden.

Ikzelf kan ook op de vloer de machines instellen, de tekeningen maken en het product ontwerpen. Dat zijn vaak eisen omdat dat je heel erg in de beeldvorming helpt.

Genoeg vraag naar mensen die dit kunnen
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 april 2013 @ 19:57:08 #242
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125081649
Maar in mijn vorige baan werkte ik regelmatig 60+ uur en was regelmatig in het buitenland. Geen probleem.
pi_125081662
quote:
Ik vind 50 wel max, anders zit je dik 10 uur in de week in de auto.
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:58:27 #244
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_125081697
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:56 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Als hij nou het lijstje naar me door stuurt vergeef ik het hem wel :P
pi_125081826
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:56 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ben geen recruiter meer, ben tegenwoordig Sales Support Engineer bij een multinational.

Productlijn die ik moet beheren, relaties in het verre oosten en Europa onderhouden. Klachtafhandeling, projectmanagement en aansturing. Veelal voor de Aerospace en Automotive industrie.
pi_125081903
Ik ben gisteren aangenomen bij de Albert Heijn als vakkenvuller bij afdeling vers & klaar.
pi_125081963
quote:
Dat ligt ook aan de kant die je op moet. Als ik richting grote stad zou moeten dan minder omdat je dan met files zit. Als ik richting Zeeland ga meer, omdat je op die 80 km weggetjes toch wel door kunt rijden :)
pi_125081981
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:58 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Als hij nou het lijstje naar me door stuurt vergeef ik het hem wel :P
Lijsten doorsturen doe ik niet aan, Ik zou sowieso niet weten wat je zou willen doen en waar je ambities liggen. Kan je wel ergens langs sturen maar als het dan geen match is loopt het nog op niets uit. Als ik jouw verhaal zo hoor vind ik het raar dat je nog steeds zoekende bent? woon je ergens in Groningen? In Eindhoven is er ontzettend veel vraag naar technisch commercieel personeel.
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:05:39 #249
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_125082006
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:03 schreef denizZ30 het volgende:
Ik ben gisteren aangenomen bij de Albert Heijn als vakkenvuller bij afdeling vers & klaar.
Gefeliciteerd. Hoeveel uur?
pi_125082042
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:05 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Hoeveel uur?
Ik begin met een 4 uur contract.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: