Als je moderne Chinese romans leest, zit je inderdaad te kijken. Heel anders dan die vroegere knipmescultuur met geen nee kunnen zeggen en daarom altijd vriendelijk ja zeggen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:26 schreef Gaoxing het volgende:
Chinezen kunnen behoorlijk onhebbelijk zijn, maar vooral in eigen land denk ik. De Israeliers die ik zie zijn grotendeels 'Costa del Sol gangers' die hier op vakantie komen en die waren tot m'n grote verbazing bijna net zo erg als de Russen.
Maar niemand verslaat de Russen![]()
Die wereldkijker is wel erg op NL gefixeerd. Is het een emigrant? De kaart doet pijn aan de ogen, maar ik weet natuurlijk goed dat ik er niet veel van bakken zal als ik er zelf een moet tekenen. Passieve kennis is altijd groter dan actieve.quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:30 schreef Individual het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/HowToDutch
met dank aan E_M die een plaatje ervan deelde op facebook.![]()
Dat is ook het hele idee....quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:42 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Als je moderne Chinese romans leest, zit je inderdaad te kijken. Heel anders dan die vroegere knipmescultuur met geen nee kunnen zeggen en daarom altijd vriendelijk ja zeggen.
[..]
Die wereldkijker is wel erg op NL gefixeerd. Is het een emigrant? De kaart doet pijn aan de ogen, maar ik weet natuurlijk goed dat ik er niet veel van bakken zal als ik er zelf een moet tekenen. Passieve kennis is altijd groter dan actieve.
Ik vond die recent geplaatste kaart vanuit USA-ogen erg leuk. 't Is ook handig om zulke kaarten te bekijken als je politiek probeert te volgen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat is ook het hele idee....
Er zijn meer van dit soort kaarten in omloop, maar dan 'de wereld gezien vanuit... <insert land>'.
Ik had er meer NL gebieden opgezet.quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:42 schreef Teslynd het volgende:
Die wereldkijker is wel erg op NL gefixeerd. Is het een emigrant? De kaart doet pijn aan de ogen, maar ik weet natuurlijk goed dat ik er niet veel van bakken zal als ik er zelf een moet tekenen. Passieve kennis is altijd groter dan actieve.
Is "ons" GB?quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:52 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik had er meer NL gebieden opgezet.
Van ons: Belgie, Britse eilanden (allemaal), Ceylon (of Sri Lanka), New Holland (of Australie), Taiwan, New Holland (alweer.. of NY), Braziliaanse oostkust, Seebald eilanden (of Falklands of Malvinas), Ghana, Zuid Afrika, ABC eilanden en nog een paar eilanden daar, Dejima, Indonesie, Suriname, Spitsbergen.. en ik vergeet er ws wel wat.
http://en.wikipedia.org/wiki/Glorious_Revolutionquote:
Ja dat ook inderdaad.quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:03 schreef motorbloempje het volgende:
Hahahier is het meer dat zodra ik ze vertel dat ik uit Nederland kom, iedereen daar wel vrienden/familie heeft wonen, er regelmatig op vakantie gaat/is geweest en hoe geweldig ze het allemaal wel niet vinden.
Zelfs eergisteren toen ik met een verzekeringsmaatschappij aan de telefoon hing ging die gast helemaal z'n hele ervaringen met Nederland delen terwijl we de details van de verzekering doorspraken![]()
Haha.. ja Winterswijk is veel minder bekend.quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:05 schreef Operc het volgende:
[..]
Ja dat ook inderdaad.
En dat ze dan vragen waar uit Nederland je precies vandaan komt en je ziet ze denken "alsjeblieft zeg Amsterdam, dan kan ik zeggen dat ik dat ken."
quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:05 schreef Operc het volgende:
[..]
Ja dat ook inderdaad.
En dat ze dan vragen waar uit Nederland je precies vandaan komt en je ziet ze denken "alsjeblieft zeg Amsterdam, dan kan ik zeggen dat ik dat ken."
Hier komt er Maxima, 74 en 78 bijquote:Op vrijdag 5 april 2013 18:00 schreef Operc het volgende:
Ik was vandaag bij een Turkse kapper en ja hoor, als ze horen dat je uit Nederland komt gaat het over tulpen, drugs en hoeren.
Ik zei gisteren tegen jongste zoon dat we dit jaar toch weer een keer naar Amsterdam moeten vanwege het rijsmuseum. Vond 'ie niet leuk. Zijn zwart-witte kinderbrein trekt de drugs en hoeren nog niet zo....quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:00 schreef Operc het volgende:
Ik was vandaag bij een Turkse kapper en ja hoor, als ze horen dat je uit Nederland komt gaat het over tulpen, drugs en hoeren.
Gistige vertikking!quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:25 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik zei gisteren tegen jongste zoon dat we dit jaar toch weer een keer naar Amsterdam moeten vanwege het rijsmuseum. Vond 'ie niet leuk. Zijn zwart-witte kinderbrein trekt de drugs en hoeren nog niet zo....
De WH&S consultant bij ons op het werk bleek een jaar in Breda gewoond te hebben (ik woonde er oorspronkelijk een half uur van vandaan dus ken het goed) en hij vertelde me trots het Hollands scheldwoord dat hij kent, en wat floept eruit, een keiharde GVD! En hij zei, dat is niet zo erg als "klote" hè, dat is veel erger. Dus ik zeg, ehm nou.... Dat was wel grappig.quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:11 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, eigenlijk heel weinig Amsterdam-dingen hier!
Die verzekeringsdude had het nog over Alphen aan de Rijn, en de meneer uit de B&Q had het over Heerden.... en iemand van de loopclub heeft in Dordrecht gewoond en velen hebben de Westlandmarathon gelopen
Het enige land waar dat mij inderdaad niet overkwam, ben ik gaan wonen; Colombia!quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:00 schreef Operc het volgende:
Dus de Turken lopen ook flink achter op de zaken..... alle 3 (tulpen, drugs,hoeren) komen tegenwoordig uit Turkije.quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:00 schreef Operc het volgende:
Denk dat het hierdoor komt:quote:Op zondag 7 april 2013 09:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Cool, wist ik niet. Maar kom op nou; het is ColOmbia... waarom doen al die Nederlanders dat toch fout?
..oh ja.. In Barcelona staat ie ook naar Italie te wijzen.. Hij 'ontdekte Amerika' dan wel in Spaanse dienst, ligt in Spanje begraven, etc etc.quote:Op zondag 7 april 2013 13:11 schreef El_Matador het volgende:
Cristobal Colon was toch een "Italiaan"?
De naam Columbia staat als een vrouwenfiguur voor fortuin en geluk.quote:Op zondag 7 april 2013 09:56 schreef Individual het volgende:
vanuit een ander topic:
[..]
Denk dat het hierdoor komt:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Allemaal dezelfde Columbus, maar het land in Zuid Amerika heeft de Spaanse naam voor het land gekozen. Niet vreemd als Spaanstalig land; de Spaanse naam voor een Spanjaard. Blijft verwarrend.
Echt waar?quote:Op zondag 7 april 2013 13:23 schreef Dven het volgende:
Ben inmiddels bijna een week in Nederland en ik ben gewoon blij als ik weer terug naar huis in Bulgarije kan
Geen verhalen die bij mij bekend zijn.quote:Op zondag 7 april 2013 16:58 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Echt waar?
Ik heb er 3.5 jaar gewoond en volgens mijn schoonouders is het een puinhoop om in te leven nu.
Prijzen zijn totaal doorgeschoten.
En dat gebeurde al dat ik er woonde, van 2004 tot 2008
quote:Op maandag 8 april 2013 04:48 schreef breaky het volgende:
Mijn ervaring is dat alles wat uit het midden oosten komt incl. Israel, altijd en altijd probeert discount te krijgen.
De russen die hier komen zijn over het algemeen aardige mensen. Ze spreken vaak geen Engels maar doen verder niet moeilijk.
Chinezen kunnen vaak nog wel eens overlast veroorzaken doordat ze gewoon te hard praten.
in dat geval:quote:Op maandag 8 april 2013 08:36 schreef El_Matador het volgende:
Oh en Indi; Happy Birthday! Feliz cumpleaños!
Nee. Ik vind het slechts meevallen. In ieder geval in de stad waar ik woon. Dat het duurder is geworden zal best. Dat mensen minder te besteden hebben dat zal best. Ik ga er niet van uit dat Bulgarije een uitzondering binnen Europa is. Beetje overtrokken reactie dus.quote:Op maandag 8 april 2013 03:19 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dan slaap je zeker wanneer je daar bent.
Ik weet niet wat voor inkomen jij hebt, of je vader of moeder, maar ik daag je uit om eens te gaan leven voor, laten we zeggen een maandje, als de gemiddelde Bulgaar.quote:Op maandag 8 april 2013 12:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee. Ik vind het slechts meevallen. In ieder geval in de stad waar ik woon. Dat het duurder is geworden zal best. Dat mensen minder te besteden hebben dat zal best. Ik ga er niet van uit dat Bulgarije een uitzondering binnen Europa is. Beetje overtrokken reactie dus.
Wat voor een lectie heb je gegeven? Hogere Bierkunde?quote:Op maandag 8 april 2013 08:11 schreef El_Matador het volgende:
Wat een fantastisch weekend in Medellín, de meest innovatieve stad van de wereld (beating Tel Aviv en New York)...
Stappen met studenten, heerlijk weer en geweldige les gegeven (tot staan jongleren aan toe) op de universiteit waar hardwerkende studenten op zaterdag en zondag (!) werken aan hun toekomst.
Vergelijk dat es met het Nederlandse gezeik van studenten die "moeten" studeren...
Helaas om 6:00 alweer terugvliegen, wel lekker naar huis... En woensdag Lima
Wie wil er dan ook in Sofia wonen?!!?quote:Op maandag 8 april 2013 16:09 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor inkomen jij hebt, of je vader of moeder, maar ik daag je uit om eens te gaan leven voor, laten we zeggen een maandje, als de gemiddelde Bulgaar.
Dat betekent een inkomen van zo'n 500 a 600 Leva per maand.
Ik weet niet of je de huurprijzen kent maar een beetje woning is nu al, hangt er van af waar je woont, maar laten we zeggen in LEVSKI district, zo'n 500 tot 700 leva.
Gooi daar nog je gas en water en etenswaren boven op plus de idiote benzineprijzen en je staat al 800 in de min.
Tja voor de Mafia (Mutre) is het fijn leven in BG, voor de gewone Bulgaar is het KUT!
Vooraf niets voorbereid, 's ochtends tijdens het college van collega uit Duitsland wat veldwerkfoto's en andere humoristische dingetjes bij elkaar gezocht en het geheel opgeleukt met jongleren en grappen in de klas. Een les die ze niet snel zullen vergeten.quote:Op maandag 8 april 2013 16:11 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat voor een lectie heb je gegeven? Hogere Bierkunde?
Tja het zal wel door het mooie weer komen dat de Bulgaren naar het Westen gaan.quote:Op maandag 8 april 2013 16:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Wie wil er dan ook in Sofia wonen?!!?
Overigens ligt het gemiddelde loon in Sofia al hoger dan die 500 tot 700 leva. Verder hoef je mij niet wijs te maken hoe iets voor een gemiddelde Bulgaar wel of niet is. Ik woon er inmiddels ruim een jaar en ben prima op de hoogte van het wel en wee.
Maar je hebt nog steeds niet verteld wat voor lectie je gaf....quote:Op maandag 8 april 2013 16:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vooraf niets voorbereid, 's ochtends tijdens het college van collega uit Duitsland wat veldwerkfoto's en andere humoristische dingetjes bij elkaar gezocht en het geheel opgeleukt met jongleren en grappen in de klas. Een les die ze niet snel zullen vergeten.
Uiteraard dans je 's avonds reggaeton met de toch zeer appetijtelijke Colombiaansen en Venezolaanse.
Ik zal niet zeggen dat het er allemaal beter op is geworden maar overdrijven is ook een kunst. Meeste volk wat ik spreek heeft ook geen enkele ambitie om naar west-europa te verhuizen, met uitzondering van de zigeneurs en Turks-Bulgaren.quote:Op maandag 8 april 2013 16:24 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja het zal wel door het mooie weer komen dat de Bulgaren naar het Westen gaan.
Ik ga hier geen welles nietus spelletje van maken maar ik heb de overgang naar de EU meegemaakt in BG en sindsdien is het alleen maar slechter geworden.
En waar woon jij dan? Burgas?
Mijn werk, samengevat in luchtige foto's en anekdotes.quote:Op maandag 8 april 2013 16:25 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Maar je hebt nog steeds niet verteld wat voor lectie je gaf....
Net een dag te laat om een mooie datum te zijn voor een verjaardagquote:
Dus het motorblokje verjaarde gisteren?quote:Op maandag 8 april 2013 16:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Net een dag te laat om een mooie datum te zijn voor een verjaardag
Maar tóch gefeliciteerd!
De enige rimpels die ik op je laatste foto zie zijn lachrimpels en kreukels in je motorpak, dus dat zal alleszins meevallen.quote:Op maandag 8 april 2013 16:30 schreef motorbloempje het volgende:
Ssssht. Vrouwen worden niet ouder. Ofzo.
Gefeliciteerd met je onsterfelijkheid dan.quote:Op maandag 8 april 2013 16:30 schreef motorbloempje het volgende:
Ssssht. Vrouwen worden niet ouder. Ofzo.
Ken ik wel.quote:Op maandag 8 april 2013 16:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik zal niet zeggen dat het er allemaal beter op is geworden maar overdrijven is ook een kunst. Meeste volk wat ik spreek heeft ook geen enkele ambitie om naar west-europa te verhuizen, met uitzondering van de zigeneurs en Turks-Bulgaren.
Ik woon zelf overigens in Veliko Tarnovo.
28 alweer. Het gaat hard. Zo hard dat ik er door m'n ouders aan herinnerd moest worden dat m'n verjaardag naderdequote:Op maandag 8 april 2013 16:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De enige rimpels die ik op je laatste foto zie zijn lachrimpels en kreukels in je motorpak, dus dat zal alleszins meevallen.
How many years are you now?
quote:Op maandag 8 april 2013 16:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
28 alweer. Het gaat hard. Zo hard dat ik er door m'n ouders aan herinnerd moest worden dat m'n verjaardag naderde_!
Snotkind ben je!quote:Op maandag 8 april 2013 16:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
28 alweer. Het gaat hard. Zo hard dat ik er door m'n ouders aan herinnerd moest worden dat m'n verjaardag naderde_!
Barbie valt op rijpe Italiaansen.quote:
Een dement kreukelig stonecabbages Engelssprekend KAA'ertje ben je.quote:
Barbie valt op een 11 jaar jongere Maltese/Britse/Italiaanse/Indiasequote:
Gevoel voor smaak kon jou nooit ontzegd worden...quote:Op maandag 8 april 2013 16:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Barbie valt op een 11 jaar jongere Maltese/Britse/Italiaanse/Indiase
Cabbagequote:Op maandag 8 april 2013 16:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een dement kreukelig stonecabbages Engelssprekend KAA'ertje ben je.
Ik zou je man maar om een complimentje vragen. Heeft ie je al 28 rode rozen geschonken?
Dank u, amicequote:Op maandag 8 april 2013 16:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gevoel voor smaak kon jou nooit ontzegd worden...
Jullie keuken is echt om te huilen. Gelukkig zitten de grote Britse steden vol met immigranten die wél kunnen koken...quote:Op maandag 8 april 2013 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Cabbageals ze IETS moeten verbieden hier
![]()
_!
Auw. Echt Nederlands.quote:En nee, we doen niet echt aan cadeaus
quote:
Wie ben jij?quote:Op maandag 8 april 2013 16:48 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]
Niet zoveel half/kwart/achtste-bloedjes als jij hebt, maar een leuk groepje was het.
Het meisje links.quote:
Gezelligquote:Op maandag 8 april 2013 16:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niet zoveel half/kwart/achtste-bloedjes als jij hebt, maar een leuk groepje was het.
* Barbusse kijkt om zich heen. * Barbusse ziet geen cake. The cake is a lie!quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:54 schreef Individual het volgende:
Bedankt voor de felicitaties. Er is nog wat cake over
[ afbeelding ]
Jij ook nog van harte moblo!
Haha niet helemaal. Ze heeft goede dingen gedaan, maar ook niet zulke goede. Wat ze ook deed deed ze met volle kracht. Kan je van de huidige leiders niet zeggen.quote:Op maandag 8 april 2013 16:51 schreef motorbloempje het volgende:
Individual is al langs de kant gaan staan voor Thatcher's uitvaartstoet?
..andere northern vriend vertelde me ooit dat ie 2 flessen champagne had staan voor speciale gelegenheden. 1 voor de dood van Rupert Murdoch en 2 voor de dood van Thatcher.quote:She was not a good person. She caused suffering. The improvement in the South's fortunes did not outweigh the devastation of the North's. I will never be able understand how people celebrate her. It sickens me to my stomach. I am ashamed to be British today.
..er zit nog wat slagroom (haha slag-room) op je neus.. Eerlijk zullen we alles delen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
* Barbusse kijkt om zich heen. * Barbusse ziet geen cake. The cake is a lie!
quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:10 schreef Individual het volgende:
[..]
..er zit nog wat slagroom (haha slag-room) op je neus.. Eerlijk zullen we alles delen.
De Britse keuken van 15 jaar geleden en verder terug was bizar slecht idd.quote:Op maandag 8 april 2013 16:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jullie keuken is echt om te huilen. Gelukkig zitten de grote Britse steden vol met immigranten die wél kunnen koken...
dat geldt hier ook voor swedes en parsnipsquote:Op maandag 8 april 2013 16:44 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, er zijn veel (echt) Britse gerechten die ik wel echt kan waarderen hoor, mits goed bereid, maar cabbage, daar ontgaat me echt het nut van. Smakeloze troep, en de textuur
Da's met Blair/Brown/Cameron en de RMT wel anders.. Die zwichten voor de terreur van Bob Crow..quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:44 schreef rechtsedirecte het volgende:
de manier waarop ze de vakbonden op de knieen kreeg....legendarisch.....
Awwwww, Bacon en Cabbage is een van mijn lievelingsstamppotjes, met veul mosterd!!quote:Op maandag 8 april 2013 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Cabbageals ze IETS moeten verbieden hier
![]()
_!
En nee, we doen niet echt aan cadeaus
quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:44 schreef rechtsedirecte het volgende:
Thatcher.... voor mij toch wel een van de grootste staatshoofden van deze tijd...de manier waarop ze de vakbonden op de knieen kreeg....legendarisch.....bergen kool op voorraad om de electriciteitcentrales te laten draaien voor een jaar, achter over leunen en afwachten
Ik kan er echt de charme niet van ontdekkenquote:Op dinsdag 9 april 2013 11:40 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Awwwww, Bacon en Cabbage is een van mijn lievelingsstamppotjes, met veul mosterd!!
Alsnog van harte MoBlootje, 28 is nog piep.
Even de etcetere aanvullen:quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:29 schreef Individual het volgende:
[..]
Sausage Bangers n mashToad in the hole
Sunday roast
English breakfast
Bubble and squeek
Beef Wellington
etc etc
ik ben het niet vaak met je eens DAM maar deze keer pak je de keutel bij het warme eind!!quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ben overigens blij dat ik niet geboren in een land waar een gedeelte van de samenleving een feestje gaat bouwen als een gekozen volksvertegenwoordiger dood gaat.
Zoveel culture en intellectuele armoede, dat doet gewoon pijn aan je ogen
Ik ben niet alleen zo ver ingeburged dat ik wel eens een lamspoot rooster, maar ook zo ver dat ik van de restjes shepherd's pie maakquote:
Is dat een spreekwoord?quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:01 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik ben het niet vaak met je eens DAM maar deze keer pak je de keutel bij het warme eind!!
oud Argentijns spreekwoord.... het orgineel is "el turd en la dirección extremo caliente"quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Is dat een spreekwoord?
De keutel bij het warme eind pakken?
Nu weet ik wel wat een keutel is, maar dit heb ik echt nog nooit gehoord
Mijn facebook staat vol met 'The Bitch is deadddddddd!' jaquote:Op dinsdag 9 april 2013 17:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ben overigens blij dat ik niet geboren in een land waar een gedeelte van de samenleving een feestje gaat bouwen als een gekozen volksvertegenwoordiger dood gaat.
Zoveel culture en intellectuele armoede, dat doet gewoon pijn aan je ogen
quote:Op woensdag 10 april 2013 08:42 schreef Barbusse het volgende:
Foto van Flipsens' nieuwe woning:
[ afbeelding ]
Altijd wel leuk om foto's van mede KAA'ers te zien, al zal ik toch niet zo snel foto's van mijzelf posten. Ik blijf toch graag een beetje anoniem op FOK!quote:Op maandag 8 april 2013 16:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En een uitkijk torentje. Toch wel luxe.quote:Op woensdag 10 april 2013 08:47 schreef Barbusse het volgende:
Hij heeft in ieder geval wel een tuin, dus de honden kunnen buiten spelen. Das dan wel weer leuk.
Is dat zo? Ik dacht altijd dat Laos niet echt arm was, als in derde wereldland 50 cent per dag arm....quote:Op woensdag 10 april 2013 10:01 schreef breaky het volgende:
[..]
En een uitkijk torentje. Toch wel luxe.![]()
Helaas leeft een groot deel van de mensen in Laos in niet veel betere woningen
Tja, er zijn mensen op Fok die mij kennen. Maar niet iedereen hoeft te weten wie ik ben.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:59 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn anonimiteit heb ik al jaren geleden opgegeven
Gemiddeld dik 20% leeft onder de armoede grens in dit land. Er is veel verbeterd en je ziet welvaart in de steden maar op het platteland is er heel veel armoede.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik dacht altijd dat Laos niet echt arm was, als in derde wereldland 50 cent per dag arm....
Kan ik helaas lastig doen ivm werk. Suf.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:59 schreef motorbloempje het volgende:
MI5?quote:Op woensdag 10 april 2013 10:19 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Kan ik helaas lastig doen ivm werk. Suf.
Aan z'n username te zien zal het eerder FSB zijn.quote:
Dat is absoluut niet laaggeloond. Zelfs al zou dat bruto zijn.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:35 schreef Fogel het volgende:
Over lage inkomens gesproken. Zondag hebben de vakbonden het voor elkaar gekregen dat de "laaggeloonden" 3x zoveel loonsverhoging krijgen in vergelijking tot mensen met een "normaal" loon.
Ik schrok best wel toen ik zag dat een LAAG geloonde 365kNOK per jaar als inkomen heeft. Dat is met de huidige koers 48807¤ per jaar.
Ja, Noorwegen is duur, gemiddeld zo'n 60% duurder dan Nederland, maar dan nog.
Modaal in Nederland is zo'n 33000¤ als ik het goed herinner. Worden mensen die ca 30.000¤ per jaar verdienen als laaggeloond gezien? Want dat is ongeveer vergelijkbaar met de 365kNOK als je het prijsniveau in acht neemt.
Geen geheimzinnig gedoe. Maar mijn baas betaalt me vrij goed, en houdt niet zo van dit soort internet gedoe. Hou het dus liever gescheiden, dan kan ik hier in andere topics ook vrijer praten over werk, etc.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:56 schreef motorbloempje het volgende:
Jammer wel, ze hadden leuke job openings bij MI5, maar dan moet je Brits staatsburger worden.. Meh.
Bruto inderdaad. Alle getallen.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:03 schreef breaky het volgende:
[..]
Dat is absoluut niet laaggeloond. Zelfs al zou dat bruto zijn.
Met zo'n inkomen kun je hier in Laos een leuk leven leiden.quote:
Op Malta ook wel jaquote:Op woensdag 10 april 2013 11:12 schreef breaky het volgende:
[..]
Met zo'n inkomen kun je hier in Laos een leuk leven leiden.
Tnx! Maar we zijn nog in het oude thuisland. Man 'verhuist' (met twee koffers) eind april, wij pakken begin juni, vliegen midden juni even langs en blijven dan in NL/F tot midden augustus.quote:Op woensdag 10 april 2013 08:34 schreef Individual het volgende:
Van harte Gao! Hoe bevalt het in je nieuwe thuisland?
1500 netto, 2000 brutoquote:Op woensdag 10 april 2013 10:35 schreef Fogel het volgende:
Over lage inkomens gesproken. Zondag hebben de vakbonden het voor elkaar gekregen dat de "laaggeloonden" 3x zoveel loonsverhoging krijgen in vergelijking tot mensen met een "normaal" loon.
Ik schrok best wel toen ik zag dat een LAAG geloonde 365kNOK per jaar als inkomen heeft. Dat is met de huidige koers 48807¤ per jaar.
Ja, Noorwegen is duur, gemiddeld zo'n 60% duurder dan Nederland, maar dan nog.
Modaal in Nederland is zo'n 33000¤ als ik het goed herinner. Worden mensen die ca 30.000¤ per jaar verdienen als laaggeloond gezien? Want dat is ongeveer vergelijkbaar met de 365kNOK als je het prijsniveau in acht neemt.
Snap het probleem niet zoquote:Op woensdag 10 april 2013 08:42 schreef Barbusse het volgende:
Foto van Flipsens' nieuwe woning:
[ afbeelding ]
Tussen de 20 en 25 graden hierquote:Op woensdag 10 april 2013 14:49 schreef motorbloempje het volgende:
Meteen 5 graden kouder morgen, zie ik net.
Je krijgt gewoon waar je recht op hebtquote:
dit dus...quote:Op woensdag 10 april 2013 09:59 schreef motorbloempje het volgende:
Dat zou een prima optie zijn geweest, maar als je even goed leest:quote:Op woensdag 10 april 2013 14:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Snap het probleem niet zo
Gewoon dit huren
http://bytargentina.com/r(...)mentclose=&view=5340
Maar goed, vrouwlief en ik hebben de pestbende verlaten en zitten nu in Belgrano, op loopafstand van waar de kampioenschappen gehouden wordenquote:Restrictions: no pets
quote:Op woensdag 10 april 2013 17:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je krijgt gewoon waar je recht op hebt
Ik wil deze nomineren voor de quote van het jaar awardquote:
quote:
quote:Op zaterdag 13 april 2013 09:35 schreef Barbusse het volgende:
Het leven is kut en één groot tranendal, is het niet Mata?
Ik zal giro 555 voor je openen, vriend. Oh, en kamervragen stellen. Dit zou niemand mee mogen maken.quote:Op zaterdag 13 april 2013 09:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
![]()
Idd.
Volgend weekend eerste keer Calien het weekend erna Oranje ciclovia vanwege K-dag en erna mijn eerste chiva(Colombiaanse partybus)-experience omdat die vriendin terugkomt van 4 maanden reizen door Z-Amerika. En 2 weken later vieren we haar verjaardag met zijn tweeen saampjes in Recife, Brazilie...
We hebben het net zo slecht als een Somalisch hongerbuikje idd.
Je bent altijd welkom kerel! In de winter is Malta wel vaak grijs en regenachtig hoor. Kun je beter in de lente/zomer komen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 09:46 schreef El_Matador het volgende:
Oehhh klinkt goed!! Moet nog steeds jou bezoeken op Malta... misschien bij mijn Europa-trip eind dit jaar (vanwege het feit dat ik voor het eerst oom word...). Laat het je wel weten...
"The only limit is your own imagination"...
Niet alleen 100% waar, maar ook een heerlijk nummer. Hij draait nu...
I know. Ik weet mijn vorige bezoek aan Europa nog. April vorig jaar, koud, miserabel weer en ik met mijn eeuwige positieve en open houding die hier in Latijns-Amerika volkomen normaal is proberen te praten met mensen op Nederlandse treinstations. Ze keken me aan of ik melaats was... WTF, ik wil gewoon een praatje aanknopen, zoals normaal. Niks meer, niks minder...quote:Op zaterdag 13 april 2013 09:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je bent altijd welkom kerel! In de winter is Malta wel vaak grijs en regenachtig hoor. Kun je beter in de lente/zomer komen.
En gefeliciteerd met oom worden
Eensch. Wat dat betreft is Colombia het minst aantrekkelijk. Wat andere dingen dan weer het meer aantrekkelijke land...quote:Op zaterdag 13 april 2013 09:47 schreef Individual het volgende:
In Peru werd ik de hele dag volgestopt met geweldig eten. De vrouwen gingen 's ochtends de keuken in en kwamen er alleen uit om weer te gaan slapen. De variatie is enorm en de kwaliteit super.
Van het Zuid Amerikaanse voedsel springen Peru en Argentinie er met hoofd en schouders bovenuit.
Ja, ik was met kerst in Nederland. Hoe langer ik weg ben uit nederland, hoe meer het opvalt dat men vaak zo gesloten is en alles (te) serieus neemt. Geef mij de mediterranee dan maarquote:Op zaterdag 13 april 2013 09:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
I know. Ik weet mijn vorige bezoek aan Europa nog. April vorig jaar, koud, miserabel weer en ik met mijn eeuwige positieve en open houding die hier in Latijns-Amerika volkomen normaal is proberen te praten met mensen op Nederlandse treinstations. Ze keken me aan of ik melaats was... WTF, ik wil gewoon een praatje aanknopen, zoals normaal. Niks meer, niks minder...
Maar ja, zusje is begin oktober uitgerekend, dus zal mijn latina tegen die tijd meeslepen en Europa laten zien. ALs het even kan een nieuw mooi land meepakken en dan is Malta een van de eerste opties. En eindelijk bierdrinken met Barbie lijkt me een perfecte gelegenheid,...
En even wat meer promo voor Latijns-Amerika doen... ;-)
Gracias iig! Wil is het probleem niet, dat weet je
Oeh vertel, wat is het plan?quote:Op zaterdag 13 april 2013 10:02 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, ik was met kerst in Nederland. Hoe langer ik weg ben uit nederland, hoe meer het opvalt dat men vaak zo gesloten is en alles (te) serieus neemt. Geef mij de mediterranee dan maar![]()
Bier drinken, cocktails drinken, en verse vis eten. Die is geweldig hier![]()
Latijns-Amerika promoten hoef je voor mij niet te doen btw. Plannen zijn redelijk vast op dit moment, moet alleen wel even voorbereiden omdat we met een aantal mensen willen gaan
Plan is om met een klein groepje naar zuid/midden amerika te gaan, om we-zien-wel-wat te gaan doen. We hebben alleen wel afgesproken om eerst te gaan sparen, zodat we het een tijdlang zonder werk uit kunnen houden mocht het moeilijk blijken te zijn om werk te vindenquote:Op zaterdag 13 april 2013 10:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oeh vertel, wat is het plan?
Juist. Die negativiteit en afstandelijkheid, onbegrijpelijk. Des te toffer zijn andere KAA'ers. Direct, eerlijk, grappig en relaxed als Nederlander, open minded, sociaal, positief en optimitisch als de meeste buitenlanden...
In eerste instantie omdat Costa Rica een redelijke online gaming industrie heeft, voornamelijk gericht op de noord-Amerikaanse markt. Gezien de gezamelijke werkervaring zou het het makkelijkst zijn om daarin werk te vinden. (ook al zijn we wat opleiding betreft behoorlijk diversquote:Op zaterdag 13 april 2013 10:21 schreef El_Matador het volgende:
Juistem. over het laatste deel.
Waarom Costa Rica? En wat ken je van Latijns-Amerika?
De groeilanden die ik ken zijn Colombia, Peru, Ecuador, Brazilie, Bolivia en Mexico. Elk met hun eigen problemen. verstandig om wat spaargeld te hebben om het ff uit te zingen. Heb vrienden in Mexico en Colombia die met weinig tot een redelijk budget leuk bezig zijn.
Kan allemaal, niks staat nog vast! Eerst even verdiepen in alle landen en wat ze te bieden hebben (en wat ik ze te bieden heb natuurlijkquote:Op zaterdag 13 april 2013 10:44 schreef Individual het volgende:
Als je toch naar Costa Rica gaat zijn Nicaragua en El Salvador niet zo ver. Van de Midden Amerikaanse landen vond ik die 2 wel het meest interessant.
Niet nodig. Larcomar - Gotica, prima club.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Niet vergeten tequila rock te bezoeken mata. Daar zijn genoeg vrouwen te vinden die je diggen
Op de TV een stukje gezien over Blumenau.quote:Op zaterdag 13 april 2013 10:21 schreef El_Matador het volgende:
Juistem. over het laatste deel.
Waarom Costa Rica? En wat ken je van Latijns-Amerika?
De groeilanden die ik ken zijn Colombia, Peru, Ecuador, Brazilie, Bolivia en Mexico. Elk met hun eigen problemen. verstandig om wat spaargeld te hebben om het ff uit te zingen. Heb vrienden in Mexico en Colombia die met weinig tot een redelijk budget leuk bezig zijn.
quote:
Zo heb je er ook 1 hoe de rest van de wereld tegen de US of A aankijken als land en zijn "wij zijn altijd de beste "houding.quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:30 schreef Individual het volgende:
https://www.facebook.com/HowToDutch
met dank aan E_M die een plaatje ervan deelde op facebook.
Het linkje ontbreekt nog net......quote:
quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Komt vast nog. Of een 'pm me voor meer details'!
Waar in Bulgarije zit je?quote:Op vrijdag 19 april 2013 08:23 schreef AlexBulgaria het volgende:
Bulgarije !
Prachtig landschap, vriendelijke bevolking, veel andere "buitenlanders" om je heen, heerlijk warme zomers, koude winters met sneeuw (ski mogelijkheden) en de prijzen zijn er ontzettend laag!
Uit eten gaan kost per persoon inclusief drankjes nog geen 10 Euro per persoon
Voor + - 25.000 Euro heeft u een volledig gerenoveerd huis van 120 m2 met 1000 m2 grond!
27 april start ik de auto, heerlijk 16 dagen Bulgarije in plaats van Nederland
Zijn waarschijnlijk de prijzen aan de kust en in Sofia. Hier is het al een pak lagerquote:Op vrijdag 19 april 2013 09:07 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Al vind ik EUR 10 pp nog best veel om uit eten te gaan....
quote:
Toch maar eens eten, die scotch eggs. Nooit gehad nogquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:15 schreef Individual het volgende:
Op een mooie zonnige dag kan je in het park zitten met een pak scotch eggs en een paar blikken bier voor ¤5! Kom naar London! [ afbeelding ]
Doe maar duur. Dan kan je net zo goed naar Bulgarije voor een maaltijd!quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:40 schreef flipsen het volgende:
Doe mij maar gewoon een kilozak Maltesers en je hoort me de rest van de dag niet meer
Ik wist niet dat er tegenwoordig Duitse Autobahnen door Nederland lopen. Uurtje onderweg dus.quote:Vertrekpunt adres: Stad: Winterswijk, Administratieve provincies Gelderland, Nederland
Bestemming adres: Stad: Amsterdam, Administratieve provincies Noord-Holland, Nederland
De afstand tussen Winterswijk - Amsterdam: 163 km
Gemiddelde snelheid (auto): 163 km/h
mooi, kan je mooi je geld uitgeven aan andere dingen die je hoog nodig ga hebben, hardloopschoenen of zo...quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:39 schreef motorbloempje het volgende:
Ons favoriete nagenoeg-sterren-restaurant-voor-jubileum-eens-in't-jaar-veel-te-duur-etc. gaat er mee stoppen helaas![]()
Moeten we op zoek naar 'n nieuwe
quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:40 schreef flipsen het volgende:
Doe mij maar gewoon een kilozak Maltesers en je hoort me de rest van de dag niet meer
Draai je even je hoofd weg en..quote:Op dinsdag 23 april 2013 03:36 schreef flipsen het volgende:
En ik heb nog meer zin in de terugkomst in ArgentiniëDan hebben we beiden een pakketje dollars in onze broekzak zitten die we hier voor een hele leuke koers kunnen verkopen
De "Dollar Blue" levert momenteel al Ar$ 8,67 op, dat is 66% (!!!) meer dan de officiële koers
Que pais...
..en zo wordt het land verder uitgehold..quote:http://blogs.ft.com/beyon(...)-high/#ixzz2RHngtVYN
Watching Argentina’s unofficial exchange rate is suddenly like being at an auction: on Wednesday it has risen breathlessly, hitting 8.75 pesos per dollar. Yesterday it was 8.27 pesos, Monday it was 8.08. And breaching the 8-peso barrier was a milestone in itself. What’s going on?
First of all, a quick backgrounder: Argentina officially has one exchange rate, which is currently around 5.1 per dollar. But dollars are in short supply (the government has had no access to international capital markets since its default on nearly $100bn in 2001, and it has been using central bank dollar reserves since 2010 to pay debt), so the government imposed currency controls nearly 18 months ago, which have make it virtually impossible for people to get their hands on greenbacks.
quote:
Zoals je ziet gebruiken ze al geld van de centrale bank reserve om hun leningen af te betalen en momenteel dient de zaak bij het Amerikaanse hooggerechtshof over de leningen van de "fondos buitres" die ze maar niet terug willen betalen. Dus, ja... het wordt weer een echte klap ben ik bang.quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:49 schreef Individual het volgende:
Hoeveel cash honden zijn er op vliegvelden en hoeveel mag je officieel meenemen? national/non-national
[quote]
Officieel volgens mij nog altijd US$10.000 per persoon en dat ga ik dan ook zeker proberenSterker nog, het loont al om even heen en weer te vliegen tussen AMS en BUE om weer een lading dollars mee te nemen
[quote]
..hoe langer dit duurt hoe zwaarder de crash?
Z/W Dus je kan zo'n US$ 4,000 van je reisbudget afhalen als je die US$ 10,000 meteen kan verkopen op de zwarte markt? Ik zou er bijna mee adverteren!quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Zoals je ziet gebruiken ze al geld van de centrale bank reserve om hun leningen af te betalen en momenteel dient de zaak bij het Amerikaanse hooggerechtshof over de leningen van de "fondos buitres" die ze maar niet terug willen betalen. Dus, ja... het wordt weer een echte klap ben ik bang.
Dan moet je wel weten waar je je dollars "veilig" kan verkopen natuurlijk. Maar ik ben intussen inderdaad bezig om te kijken of ik een knaller van een aanbieding kan maken voor de basic groepsreis. EUR 500 korting per persoon als ze het restantbedrag (de aanbetaling is voor tickets) cash in US$ meenemenquote:Op dinsdag 23 april 2013 15:13 schreef Individual het volgende:
[..]
Z/W Dus je kan zo'n US$ 4,000 van je reisbudget afhalen als je die US$ 10,000 meteen kan verkopen op de zwarte markt? Ik zou er bijna mee adverteren!
VLM? Die is toch al jaren failliet? Of bedoel je een andere VLMquote:Op dinsdag 23 april 2013 15:14 schreef motorbloempje het volgende:
Stel dat ik volgend jaar word ingeloot voor de VLM, kan ik dan bij een FOK!ker crashen?
Daar kan je niet openlijk mee adverteren neem ik aan? Kat in het nauw enzo..quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:15 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dan moet je wel weten waar je je dollars "veilig" kan verkopen natuurlijk. Maar ik ben intussen inderdaad bezig om te kijken of ik een knaller van een aanbieding kan maken voor de basic groepsreis. EUR 500 korting per persoon als ze het restantbedrag (de aanbetaling is voor tickets) cash in US$ meenemen
Hoezo niet? Adverteren met "Nu EUR 500 korting, informeer naar de voorwaarden" en dan per email duidelijk maken hoe en wat. Volgens mij is het geheel legaal. Mensen mogen US$10.000 max meenemen, ik geef een betalingsbewijs dat we de resterende reissom in cash hebben ontvangen. Wat er verder met de dollars in Argentinie gebeurt, dat maakt verder niet uit natuurlijkquote:Op dinsdag 23 april 2013 15:30 schreef Individual het volgende:
[..]
Daar kan je niet openlijk mee adverteren neem ik aan? Kat in het nauw enzo..
Zou dat pakketje maar niet groter dan 50 briefjes van 100 per persoon maken anders kan je het overige omwisselen tegen peso's voor 5,15quote:Op dinsdag 23 april 2013 03:36 schreef flipsen het volgende:
En ik vond de pak em beet 18 uur die ik deed over Buenos Aires - Bariloche (1700km incl. "omweg" voor overnachting) al rap, over tweebaanswegen
Ik heb zin in vakantie! Nog anderhalve maand dan vertrekken we. En ik heb nog meer zin in de terugkomst in ArgentiniëDan hebben we beiden een pakketje dollars in onze broekzak zitten die we hier voor een hele leuke koers kunnen verkopen
De "Dollar Blue" levert momenteel al Ar$ 8,67 op, dat is 66% (!!!) meer dan de officiële koers
Que pais... Die nieuwe auto die we willen kopen wordt zo wel een heel stuk goedkoper
10k per gezin, jij dus 5k en je vrouw 5kquote:Op dinsdag 23 april 2013 15:33 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hoezo niet? Adverteren met "Nu EUR 500 korting, informeer naar de voorwaarden" en dan per email duidelijk maken hoe en wat. Volgens mij is het geheel legaal. Mensen mogen US$10.000 max meenemen, ik geef een betalingsbewijs dat we de resterende reissom in cash hebben ontvangen. Wat er verder met de dollars in Argentinie gebeurt, dat maakt verder niet uit natuurlijk
Ik dacht al, waar blijft DAM met bijdehandte opmerkingenquote:Op dinsdag 23 april 2013 15:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zou dat pakketje maar niet groter dan 50 briefjes van 100 per persoon maken anders kan je het overige omwisselen tegen peso's voor 5,15
Denk eerder dat ze aan jou gaan vragen of ze in peso's kunnen betalenquote:Op dinsdag 23 april 2013 15:33 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hoezo niet? Adverteren met "Nu EUR 500 korting, informeer naar de voorwaarden" en dan per email duidelijk maken hoe en wat. Volgens mij is het geheel legaal. Mensen mogen US$10.000 max meenemen, ik geef een betalingsbewijs dat we de resterende reissom in cash hebben ontvangen. Wat er verder met de dollars in Argentinie gebeurt, dat maakt verder niet uit natuurlijk
Als je die US$10k van ze 'omwisselt' kan je ze makkelijk die ¤500 korting 'geven'. Iedereen wint!quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:33 schreef flipsen het volgende:
[..]
Nee, 10kquote:Op dinsdag 23 april 2013 15:44 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik dacht al, waar blijft DAM met bijdehandte opmerkingenHebben ze het maximum verlaagd dan? Bron?
Je kan beter 4k meenemen voor je uitgaven(uitgaande dat je een maand blijft en wat leuke dingen wil doen. Dat levert meer op,quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:47 schreef Individual het volgende:
[..]
Als je die US$10k van ze 'omwisselt' kan je ze makkelijk die ¤500 korting 'geven'. Iedereen wint!
flipsen zorgt voor alles dus geen extra geld nodig!quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je kan beter 4k meenemen voor je uitgaven(uitgaande dat je een maand blijft en wat leuke dingen wil doen. Dat levert meer op,
Als flipsen vervolgens voor die 6k die over is 7k wil betalen op de bank moet is dat lekker doen zou ik zeggen
http://biblioteca.afip.go(...)02704_2009_11_05.xmlquote:Op dinsdag 23 april 2013 15:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, 10k
Een argentijnse met een pakje dollars die de grens over komt, daar weten ze bij de afip wel raad mee
Zou effe kijken op het declaratieformulier van de AFIP wat je moet invullen en wat rond kijken op ezelza, daar staat het duidelijk op de bordenquote:Op dinsdag 23 april 2013 15:56 schreef flipsen het volgende:
[..]
http://biblioteca.afip.go(...)02704_2009_11_05.xml
En daar staat niets over "familie". Per persoon max US$10.000 zonder aan te hoeven geven.
Om de een of andere reden kun je die dingen hier amper krijgen....quote:
Je begint het al meer te begrijpen maar je kan beter gewoon niet samen met je vrouw terugreizen en dan hopen dat je vrouw niet gecontroleerd wordtquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:09 schreef flipsen het volgende:
Altijd maar dat domme geschreeuw zonder te onderbouwen met feiten/bronnen![]()
Wetsartikel al doorgelezen? En het OM-2087-G3 formuliertje kan je hier vinden (in baggerkwaliteit) en daar zie je helemaal onderaan "Heb je meer dan US$10.000 mee?" --> nee? --> no problem. Overigens staat daar bovenaan wel "Head of the family", dus wellicht is het dan inderdaad max. US$5000 pp als ik met mijn vrouw samenreis. Boeiuh, ook goed. Vlieg ik daarna wel een keertje alleen heen en terug
Are you fuckin' kidding me?quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:28 schreef Individual het volgende:
flipsen, als hondenliefhebber enig idee waar de Argentijnse douane hun honden traint? In Colombia verstond de hond Duits en de douanebeambte sprak dus Duits tegen z'n hond.
"Halt! Gringotime!"quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:29 schreef flipsen het volgende:
Lol, geen idee maar zal ik eens lief "komm hierrrr! Platz!" roepen?
Toen de douanier in Neiva, Colombia z'n hond "Sitz" commandeerde en de hond ging zitten keek ik wel even vreemd op. Lijkt me niet dat die douanier meer dan 'hondenduits' sprak.quote:
moet wel een Duitse herder geweest zijn, die spreken alleen maar Duits, natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:40 schreef Individual het volgende:
[..]
Toen de douanier in Neiva, Colombia z'n hond "Sitz" commandeerde en de hond ging zitten keek ik wel even vreemd op. Lijkt me niet dat die douanier meer dan 'hondenduits' sprak.
De meeste Britten zijn al niet eens multilingual, laat staan de honden.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:31 schreef flipsen het volgende:
Wij trainen onze honden overigens in een combinatie van NL/Spaans"zit, lig, los, naast" in het NL en "aca, quieto" in het Spaans. Grappige is dat sommige klanten van mijn vrouw haar hondenschool NL commando´s overnemen zoals "los"
Daar gaan Flipsen z'n uitbreidingsplannen voor het trainen van Maltesers, Mechelse herders, Staffordshire terriers, Deense doggen, St. Bernards en weet ik wat nog meer voor hondenrassen. Je kunt de tent wel sluiten kerel. Weer een slachtoffer van de recessiequote:Op dinsdag 23 april 2013 16:40 schreef Individual het volgende:
[..]
Toen de douanier in Neiva, Colombia z'n hond "Sitz" commandeerde en de hond ging zitten keek ik wel even vreemd op. Lijkt me niet dat die douanier meer dan 'hondenduits' sprak.
Wij hadden vroeger een Duitse herder en die hoefde je niet veel te vertellen. Ze deed alles al goed. Altijd pünktlich.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
moet wel een Duitse herder geweest zijn, die spreken alleen maar Duits, natuurlijk.
[/is het al bijna weekend?]
"Philip! Allee, hierrr!"quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:48 schreef El_Matador het volgende:
Mijn PvdA-ouders hadden vroeger een hoogblonde Mechelse Vlaams Blok herder. Die gromde naar negers en Marokkanen.
-----
Lijkt me een mooi tripje voor juli:
- weekendje Curacao
- paar daagjes Suriname (werk)
- paar daagjes Trinidad & Tobago (werk)
Hij heette Archie, naar Archie Bunker.quote:
Die van ons had geen negers om tegen te grommen omdat er geen waren in Winterswijk. En als je bij onze spullen vandaan bleef had je je nergens zorgen over te maken.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:48 schreef El_Matador het volgende:
Mijn PvdA-ouders hadden vroeger een hoogblonde Mechelse Vlaams Blok herder. Die gromde naar negers en Marokkanen.
-----
Lijkt me een mooi tripje voor juli:
- weekendje Curacao
- paar daagjes Suriname (werk)
- paar daagjes Trinidad & Tobago (werk)
Ik zou oppassen met Argentijnse piloten, Indi...quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:58 schreef flipsen het volgende:
Indi, een bevriend stel van mij verhuist naar de UK en ze weten even niet hoe eea zit met zorgverzekeringen. Daar weet jij vast alles van? Misschien kan je ze toevoegen als facebookvriendjes? Altijd handig om een piloot in je vriendenclub te hebben
Bhahaha, goed gekozenquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij heette Archie, naar Archie Bunker.
Een mede-Achterhoekerquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:52 schreef Individual het volgende:
[..]
Die van ons had geen negers om tegen te grommen omdat er geen waren in Winterswijk. En als je bij onze spullen vandaan bleef had je je nergens zorgen over te maken.
Waarom zie ik nu een cokesnuivende piloot uit Flight voor me?quote:
quote:Op dinsdag 23 april 2013 17:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom zie ik nu een cokesnuivende piloot uit Flight voor me?
Hoax, in Urk wonen geen negers.quote:Op dinsdag 23 april 2013 17:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom zie ik nu een cokesnuivende piloot uit Flight voor me?
Daarom dus Argentinie (nu) en UK (straks).quote:
Geniet ervan kerel!quote:Op dinsdag 23 april 2013 17:07 schreef Individual het volgende:
[..]
Over een paar dagen ga ik weer naar het mooiste stukje NL na bijna 2 jaar afwezigheid.
Kom hier kerst vierenquote:Op dinsdag 23 april 2013 17:11 schreef El_Matador het volgende:
Geniet ervan Indi, ga je K-dag vieren en dat praaaaachtige vernieuwende literair hoogstaande lied meezingen?
Ik ga in november-december. Heb er ergens wel zin in en ergens ook niet. November is met afstand de meest trieste maand in Nederland. Maar genoeg vrienden om te bezoeken in Europa, helaas maar 3 weekjes de tijd...
"If everything else failes, try Wales."quote:Op dinsdag 23 april 2013 17:12 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga eind mei weer een weekendje, familiefeestje
Maar eerst volgend weekend naar Wales
Absolute drivel.. Ga wel naar Amsterdam voor de kroning.quote:Op dinsdag 23 april 2013 17:11 schreef El_Matador het volgende:
Geniet ervan Indi, ga je K-dag vieren en dat praaaaachtige vernieuwende literair hoogstaande lied meezingen?
Waarnaartoe?quote:
Jeje, als ik zolang vrij kon nemen, graag...quote:Op dinsdag 23 april 2013 17:13 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Kom hier kerst vierenTis hier dan ook geen geweldig weer, maar dat zuipen we er wel uit met voldoende cocktails
Zitten in de buurt van Bala.quote:Op dinsdag 23 april 2013 17:15 schreef Individual het volgende:
[..]
Absolute drivel.. Ga wel naar Amsterdam voor de kroning.
[..]
Waarnaartoe?
Nou ja, wanneer je tijd en de mogelijkheid hebt kerelquote:Op dinsdag 23 april 2013 17:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jeje, als ik zolang vrij kon nemen, graag...
Kerst wordt Colombia, oud en nieuw zit ik nu te denken aan Lima
Als ik het in mijn drukke schema kan proppen, dan klinkt een weekendje Malta me meer dan lekker in de oren...quote:Op dinsdag 23 april 2013 17:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou ja, wanneer je tijd en de mogelijkheid hebt kerel![]()
Enjoy, Lima lijkt me geweldig!
Ken het niet, maar misschien wel eens doorheen gekomen onderweg naar Snowdonia? Het is een land van extremen.quote:
Het zit aan de oostrand van Snowdowniaquote:Op dinsdag 23 april 2013 17:33 schreef Individual het volgende:
[..]
Ken het niet, maar misschien wel eens doorheen gekomen onderweg naar Snowdonia? Het is een land van extremen.
salentein amstel en bitterballen op de ambassade ?quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:21 schreef flipsen het volgende:
Ben jij nog in Argentinie DAM? Ga je de 30e naar het feest? We hebben 3 mei een huwelijk in Corrientes, dus dan pak ik de 30e maar even mee...
DAM hoe is de vergadering in het congres over jusitie gisteren verlopen ?quote:Op donderdag 25 april 2013 12:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan komt en een Leuke run op dóllars
Geen idee of je dollars of euro's hebt en of je makkelijk de grens over kan, maar als dat zo is heb je zo een leuk salaris erbij
LAK -> US$ -> Thaise Baht kan nog wel neem ik aan? Een tussenstapje en wellicht iets duurder?quote:Op donderdag 25 april 2013 12:37 schreef breaky het volgende:
Wat is dit allemaal over US$ en Argentinië?
Hier heeft de regering bepaald dat er vanaf vandaag geen lokaal geld meer omgewisseld kan worden naar Thaise Baht. Zo probeert men te pushen dat bedragen alleen nog maar in LAK afgerekend gaan worden...
Tot op heden wel maar de ja stemmers moet eerst nog veilig thuis zien te komenquote:Op donderdag 25 april 2013 12:56 schreef Stroekie het volgende:
[..]
DAM hoe is de vergadering in het congres over jusitie gisteren verlopen ?
heeft de bitch haar zin weer gekregen ?
en er zijn nu wat minder minden in de buitenlucht dan vorige week donderdag 18 april ?quote:Op donderdag 25 april 2013 13:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Tot op heden wel maar de ja stemmers moet eerst nog veilig thuis zien te komen
quote:Op donderdag 25 april 2013 13:04 schreef Individual het volgende:
Kan je als buitenlander wel US$ opnemen in Argentinie tegen 5.1/peso of krijg je dan een 'boete' ofzo? Of kan je helemaal geen US$ opnemen (tegen die koers)?
dat die spiegel van haar nog niet gebroken isquote:Op donderdag 25 april 2013 16:08 schreef flipsen het volgende:
Dan ligt de nadruk zo op Hitler, terwijl het meer om het NEIN NEIN NEIN! ging, dat ik Cristina voor haar slaapkamerspiegel iedere avond zie oefenen
Ze delen het nationaal-socialisme met elkaar. En de Duitstalige achternaam. Wat een walgelijk regime zit er toch daar in het mooie Argentinie...quote:Op donderdag 25 april 2013 16:08 schreef flipsen het volgende:
Dan ligt de nadruk zo op Hitler, terwijl het meer om het NEIN NEIN NEIN! ging, dat ik Cristina voor haar slaapkamerspiegel iedere avond zie oefenen
Geen idee, was er niet gister, maar het zal al snel minder zijnquote:Op donderdag 25 april 2013 14:19 schreef Stroekie het volgende:
[..]
en er zijn nu wat minder minden in de buitenlucht dan vorige week donderdag 18 april ?
US$ mee nemen naar Thailand en daar omwisselen voor THB. Inderdaad iets duurder en niet een groot probleem voor mij, ware het niet dat hier nogal veel Thaise toeristen komen. Wat gaan die doen met hun LAK als ze terug gaan naar Thailand?quote:Op donderdag 25 april 2013 13:04 schreef Individual het volgende:
[..]
LAK -> US$ -> Thaise Baht kan nog wel neem ik aan? Een tussenstapje en wellicht iets duurder?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |