Als je moderne Chinese romans leest, zit je inderdaad te kijken. Heel anders dan die vroegere knipmescultuur met geen nee kunnen zeggen en daarom altijd vriendelijk ja zeggen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:26 schreef Gaoxing het volgende:
Chinezen kunnen behoorlijk onhebbelijk zijn, maar vooral in eigen land denk ik. De Israeliers die ik zie zijn grotendeels 'Costa del Sol gangers' die hier op vakantie komen en die waren tot m'n grote verbazing bijna net zo erg als de Russen.
Maar niemand verslaat de Russen![]()
Die wereldkijker is wel erg op NL gefixeerd. Is het een emigrant? De kaart doet pijn aan de ogen, maar ik weet natuurlijk goed dat ik er niet veel van bakken zal als ik er zelf een moet tekenen. Passieve kennis is altijd groter dan actieve.quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:30 schreef Individual het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/HowToDutch
met dank aan E_M die een plaatje ervan deelde op facebook.![]()
Dat is ook het hele idee....quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:42 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Als je moderne Chinese romans leest, zit je inderdaad te kijken. Heel anders dan die vroegere knipmescultuur met geen nee kunnen zeggen en daarom altijd vriendelijk ja zeggen.
[..]
Die wereldkijker is wel erg op NL gefixeerd. Is het een emigrant? De kaart doet pijn aan de ogen, maar ik weet natuurlijk goed dat ik er niet veel van bakken zal als ik er zelf een moet tekenen. Passieve kennis is altijd groter dan actieve.
Ik vond die recent geplaatste kaart vanuit USA-ogen erg leuk. 't Is ook handig om zulke kaarten te bekijken als je politiek probeert te volgen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat is ook het hele idee....
Er zijn meer van dit soort kaarten in omloop, maar dan 'de wereld gezien vanuit... <insert land>'.
Ik had er meer NL gebieden opgezet.quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:42 schreef Teslynd het volgende:
Die wereldkijker is wel erg op NL gefixeerd. Is het een emigrant? De kaart doet pijn aan de ogen, maar ik weet natuurlijk goed dat ik er niet veel van bakken zal als ik er zelf een moet tekenen. Passieve kennis is altijd groter dan actieve.
Is "ons" GB?quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:52 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik had er meer NL gebieden opgezet.
Van ons: Belgie, Britse eilanden (allemaal), Ceylon (of Sri Lanka), New Holland (of Australie), Taiwan, New Holland (alweer.. of NY), Braziliaanse oostkust, Seebald eilanden (of Falklands of Malvinas), Ghana, Zuid Afrika, ABC eilanden en nog een paar eilanden daar, Dejima, Indonesie, Suriname, Spitsbergen.. en ik vergeet er ws wel wat.
http://en.wikipedia.org/wiki/Glorious_Revolutionquote:
Ja dat ook inderdaad.quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:03 schreef motorbloempje het volgende:
Hahahier is het meer dat zodra ik ze vertel dat ik uit Nederland kom, iedereen daar wel vrienden/familie heeft wonen, er regelmatig op vakantie gaat/is geweest en hoe geweldig ze het allemaal wel niet vinden.
Zelfs eergisteren toen ik met een verzekeringsmaatschappij aan de telefoon hing ging die gast helemaal z'n hele ervaringen met Nederland delen terwijl we de details van de verzekering doorspraken![]()
Haha.. ja Winterswijk is veel minder bekend.quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:05 schreef Operc het volgende:
[..]
Ja dat ook inderdaad.
En dat ze dan vragen waar uit Nederland je precies vandaan komt en je ziet ze denken "alsjeblieft zeg Amsterdam, dan kan ik zeggen dat ik dat ken."
quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:05 schreef Operc het volgende:
[..]
Ja dat ook inderdaad.
En dat ze dan vragen waar uit Nederland je precies vandaan komt en je ziet ze denken "alsjeblieft zeg Amsterdam, dan kan ik zeggen dat ik dat ken."
Hier komt er Maxima, 74 en 78 bijquote:Op vrijdag 5 april 2013 18:00 schreef Operc het volgende:
Ik was vandaag bij een Turkse kapper en ja hoor, als ze horen dat je uit Nederland komt gaat het over tulpen, drugs en hoeren.
Ik zei gisteren tegen jongste zoon dat we dit jaar toch weer een keer naar Amsterdam moeten vanwege het rijsmuseum. Vond 'ie niet leuk. Zijn zwart-witte kinderbrein trekt de drugs en hoeren nog niet zo....quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:00 schreef Operc het volgende:
Ik was vandaag bij een Turkse kapper en ja hoor, als ze horen dat je uit Nederland komt gaat het over tulpen, drugs en hoeren.
Gistige vertikking!quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:25 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik zei gisteren tegen jongste zoon dat we dit jaar toch weer een keer naar Amsterdam moeten vanwege het rijsmuseum. Vond 'ie niet leuk. Zijn zwart-witte kinderbrein trekt de drugs en hoeren nog niet zo....
De WH&S consultant bij ons op het werk bleek een jaar in Breda gewoond te hebben (ik woonde er oorspronkelijk een half uur van vandaan dus ken het goed) en hij vertelde me trots het Hollands scheldwoord dat hij kent, en wat floept eruit, een keiharde GVD! En hij zei, dat is niet zo erg als "klote" hč, dat is veel erger. Dus ik zeg, ehm nou.... Dat was wel grappig.quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:11 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, eigenlijk heel weinig Amsterdam-dingen hier!
Die verzekeringsdude had het nog over Alphen aan de Rijn, en de meneer uit de B&Q had het over Heerden.... en iemand van de loopclub heeft in Dordrecht gewoond en velen hebben de Westlandmarathon gelopen
Het enige land waar dat mij inderdaad niet overkwam, ben ik gaan wonen; Colombia!quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:00 schreef Operc het volgende:
Dus de Turken lopen ook flink achter op de zaken..... alle 3 (tulpen, drugs,hoeren) komen tegenwoordig uit Turkije.quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:00 schreef Operc het volgende:
Denk dat het hierdoor komt:quote:Op zondag 7 april 2013 09:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Cool, wist ik niet. Maar kom op nou; het is ColOmbia... waarom doen al die Nederlanders dat toch fout?
..oh ja.. In Barcelona staat ie ook naar Italie te wijzen.. Hij 'ontdekte Amerika' dan wel in Spaanse dienst, ligt in Spanje begraven, etc etc.quote:Op zondag 7 april 2013 13:11 schreef El_Matador het volgende:
Cristobal Colon was toch een "Italiaan"?
De naam Columbia staat als een vrouwenfiguur voor fortuin en geluk.quote:Op zondag 7 april 2013 09:56 schreef Individual het volgende:
vanuit een ander topic:
[..]
Denk dat het hierdoor komt:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Allemaal dezelfde Columbus, maar het land in Zuid Amerika heeft de Spaanse naam voor het land gekozen. Niet vreemd als Spaanstalig land; de Spaanse naam voor een Spanjaard. Blijft verwarrend.
Echt waar?quote:Op zondag 7 april 2013 13:23 schreef Dven het volgende:
Ben inmiddels bijna een week in Nederland en ik ben gewoon blij als ik weer terug naar huis in Bulgarije kan
Geen verhalen die bij mij bekend zijn.quote:Op zondag 7 april 2013 16:58 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Echt waar?
Ik heb er 3.5 jaar gewoond en volgens mijn schoonouders is het een puinhoop om in te leven nu.
Prijzen zijn totaal doorgeschoten.
En dat gebeurde al dat ik er woonde, van 2004 tot 2008
quote:Op maandag 8 april 2013 04:48 schreef breaky het volgende:
Mijn ervaring is dat alles wat uit het midden oosten komt incl. Israel, altijd en altijd probeert discount te krijgen.
De russen die hier komen zijn over het algemeen aardige mensen. Ze spreken vaak geen Engels maar doen verder niet moeilijk.
Chinezen kunnen vaak nog wel eens overlast veroorzaken doordat ze gewoon te hard praten.
in dat geval:quote:Op maandag 8 april 2013 08:36 schreef El_Matador het volgende:
Oh en Indi; Happy Birthday! Feliz cumpleańos!
Nee. Ik vind het slechts meevallen. In ieder geval in de stad waar ik woon. Dat het duurder is geworden zal best. Dat mensen minder te besteden hebben dat zal best. Ik ga er niet van uit dat Bulgarije een uitzondering binnen Europa is. Beetje overtrokken reactie dus.quote:Op maandag 8 april 2013 03:19 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dan slaap je zeker wanneer je daar bent.
Ik weet niet wat voor inkomen jij hebt, of je vader of moeder, maar ik daag je uit om eens te gaan leven voor, laten we zeggen een maandje, als de gemiddelde Bulgaar.quote:Op maandag 8 april 2013 12:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee. Ik vind het slechts meevallen. In ieder geval in de stad waar ik woon. Dat het duurder is geworden zal best. Dat mensen minder te besteden hebben dat zal best. Ik ga er niet van uit dat Bulgarije een uitzondering binnen Europa is. Beetje overtrokken reactie dus.
Wat voor een lectie heb je gegeven? Hogere Bierkunde?quote:Op maandag 8 april 2013 08:11 schreef El_Matador het volgende:
Wat een fantastisch weekend in Medellín, de meest innovatieve stad van de wereld (beating Tel Aviv en New York)...
Stappen met studenten, heerlijk weer en geweldige les gegeven (tot staan jongleren aan toe) op de universiteit waar hardwerkende studenten op zaterdag en zondag (!) werken aan hun toekomst.
Vergelijk dat es met het Nederlandse gezeik van studenten die "moeten" studeren...
Helaas om 6:00 alweer terugvliegen, wel lekker naar huis... En woensdag Lima
Wie wil er dan ook in Sofia wonen?!!?quote:Op maandag 8 april 2013 16:09 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor inkomen jij hebt, of je vader of moeder, maar ik daag je uit om eens te gaan leven voor, laten we zeggen een maandje, als de gemiddelde Bulgaar.
Dat betekent een inkomen van zo'n 500 a 600 Leva per maand.
Ik weet niet of je de huurprijzen kent maar een beetje woning is nu al, hangt er van af waar je woont, maar laten we zeggen in LEVSKI district, zo'n 500 tot 700 leva.
Gooi daar nog je gas en water en etenswaren boven op plus de idiote benzineprijzen en je staat al 800 in de min.
Tja voor de Mafia (Mutre) is het fijn leven in BG, voor de gewone Bulgaar is het KUT!
Vooraf niets voorbereid, 's ochtends tijdens het college van collega uit Duitsland wat veldwerkfoto's en andere humoristische dingetjes bij elkaar gezocht en het geheel opgeleukt met jongleren en grappen in de klas. Een les die ze niet snel zullen vergeten.quote:Op maandag 8 april 2013 16:11 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat voor een lectie heb je gegeven? Hogere Bierkunde?
Tja het zal wel door het mooie weer komen dat de Bulgaren naar het Westen gaan.quote:Op maandag 8 april 2013 16:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Wie wil er dan ook in Sofia wonen?!!?
Overigens ligt het gemiddelde loon in Sofia al hoger dan die 500 tot 700 leva. Verder hoef je mij niet wijs te maken hoe iets voor een gemiddelde Bulgaar wel of niet is. Ik woon er inmiddels ruim een jaar en ben prima op de hoogte van het wel en wee.
Maar je hebt nog steeds niet verteld wat voor lectie je gaf....quote:Op maandag 8 april 2013 16:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vooraf niets voorbereid, 's ochtends tijdens het college van collega uit Duitsland wat veldwerkfoto's en andere humoristische dingetjes bij elkaar gezocht en het geheel opgeleukt met jongleren en grappen in de klas. Een les die ze niet snel zullen vergeten.
Uiteraard dans je 's avonds reggaeton met de toch zeer appetijtelijke Colombiaansen en Venezolaanse.
Ik zal niet zeggen dat het er allemaal beter op is geworden maar overdrijven is ook een kunst. Meeste volk wat ik spreek heeft ook geen enkele ambitie om naar west-europa te verhuizen, met uitzondering van de zigeneurs en Turks-Bulgaren.quote:Op maandag 8 april 2013 16:24 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja het zal wel door het mooie weer komen dat de Bulgaren naar het Westen gaan.
Ik ga hier geen welles nietus spelletje van maken maar ik heb de overgang naar de EU meegemaakt in BG en sindsdien is het alleen maar slechter geworden.
En waar woon jij dan? Burgas?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |