Een van mijn begeleiders heeft haar huidige vriend leren kennen via zo'n nieuwe tante (dus de zoon er van) . Dus nu is het niet meer hoi tante, maar hoi Ma.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:13 schreef Lutte het volgende:
[..]
Ja op een gegeven moment is het ook wel raar, de 'nieuwe' (alweer een paar jaar hoor) vriendin van mijn oom noem ik ook geen tante.Vriendin ervoor wel
Nou ja, dat lag ook deels aan mij.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:15 schreef Lutte het volgende:
[..]
Serieus?Dat je daar een andere studie om hebt moeten kiezen zeg..
mijn neefje zegt wel oom. En dat is hem maar geraden ookquote:Op donderdag 4 april 2013 22:15 schreef oh-oh het volgende:
Mijn nichtjes en neefjes zeggen ook geen oom en tante. Wij spraken die van ons vroeger ook al gewoon aan met de voornaam.
Eigenlijk best gek. Die paar echte ooms en tantes die we hadden noemden we niet zo en al die molukkers die geen familie zijn noemen we wel oom en tante
Ik moest vroeger van een kennis van opa en oma ook tante (toevallig ook indonesisch, al weet ik niet of ze ook moluks was) zeggen. Ik zei toen een keer "brutaal" en lekker autistisch" Maar je bent toch helemaal geen tante van me. Ma moest me eigenlijk daar wel gelijk in gevenquote:Op donderdag 4 april 2013 22:15 schreef oh-oh het volgende:
Mijn nichtjes en neefjes zeggen ook geen oom en tante. Wij spraken die van ons vroeger ook al gewoon aan met de voornaam.
Eigenlijk best gek. Die paar echte ooms en tantes die we hadden noemden we niet zo en al die molukkers die geen familie zijn noemen we wel oom en tante
Haha dat is wel geniaalquote:Op donderdag 4 april 2013 22:17 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Een van mijn begeleiders heeft haar huidige vriend leren kennen via zo'n nieuwe tante (dus de zoon er van) . Dus nu is het niet meer hoi tante, maar hoi Ma.
Dat zie je ook wel regelmatig bij Stiefzus/broers enzo...
Oh bah dat hoeft van mij echt niet.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:18 schreef gomi het volgende:
[..]
mijn neefje zegt wel oom. En dat is hem maar geraden ook
Ik kan daar echt niet tegen, net als spastisch mama moeten zeggen tegen je stiefmoeder.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:19 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik moest vroeger van een kennis van opa en oma ook tante (toevallig ook indonesisch, al weet ik niet of ze ook moluks was) zeggen. Ik zei toen een keer "brutaal" en lekker autistisch" Maar je bent toch helemaal geen tante van me. Ma moest me eigenlijk daar wel gelijk in geven
Ja kan ik me wel voorstellen hoor.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:22 schreef Lutte het volgende:
[..]
Ik kan daar echt niet tegen, net als spastisch mama moeten zeggen tegen je stiefmoeder.
u enzo hoeft niet, maar als 'ie me bij m'n naam zou noemen zou ik wss in lachen uitbarsten.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:21 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh bah dat hoeft van mij echt niet.
Ze zeggen het wel tegen de broer en zus van hun vader. Daar moeten ze ook u zeggen tegen de opa en oma, dat hoeft aan onze kant ook niet. Gedoe allemaal
Aan die kant is echt iedereen oom tante opa oma neef en nicht. En dan hebben we nog pela, dat zijn de extraspeciale banden. Geen enkele bloedrelaties hebben we hierquote:Op donderdag 4 april 2013 22:19 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik moest vroeger van een kennis van opa en oma ook tante (toevallig ook indonesisch, al weet ik niet of ze ook moluks was) zeggen. Ik zei toen een keer "brutaal" en lekker autistisch" Maar je bent toch helemaal geen tante van me. Ma moest me eigenlijk daar wel gelijk in geven
Maar m'n opa was dan weer niet m'n echte opaquote:
Google vertelt dat het handmatig werkende vacuümpompen zijnquote:Op donderdag 4 april 2013 22:23 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Aan die kant is echt iedereen oom tante opa oma neef en nicht. En dan hebben we nog pela, dat zijn de extraspeciale banden. Geen enkele bloedrelaties hebben we hier
Ja het tegenovergestelde van Volendam dus.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:23 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Aan die kant is echt iedereen oom tante opa oma neef en nicht. En dan hebben we nog pela, dat zijn de extraspeciale banden. Geen enkele bloedrelaties hebben we hier
Ai..quote:Op donderdag 4 april 2013 22:24 schreef Lutte het volgende:
[..]
Maar m'n opa was dan weer niet m'n echte opaHet maakt eigenlijk geen bal uit zolang het beestje maar een naam heeft.
Hij zou morgen jarig zijn btw, alweer drie jaar overleden, voelt echt als gisteren
Oh echt?quote:Op donderdag 4 april 2013 22:22 schreef Lutte het volgende:
[..]
Ik kan daar echt niet tegen, net als spastisch mama moeten zeggen tegen je stiefmoeder.
Was er toen echt kapot van, hij had slokdarmkanker dus heeft echt wel geleden de laatste maanden. Volgens mij zou ie echt uit elkaar spatten van trots als ie wist wat broertje en ik nu uitspoken in het dagelijks levenquote:
Ajooo Danjil is ook gewoon mijn neefquote:Op donderdag 4 april 2013 22:26 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ja het tegenovergestelde van Volendam dus.
Een van de helpende is ook Moluks.
Vorig jaar deed bij The Voice ook een Molukker mee. Hij kwam tot in de liveshows, weet de naam niet meer. Maar die noemde ze ook gewoon neef. Terwijl hij een relatie had met een achternicht van haar man of in die richting...
dat is bij ons eigenlijk ook wel zo idd.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:27 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh echt?
In de molukse gemeenschap heb ik er werkelijk geen enkele moeite mee. Daar is veel meer respect voor elkaar en zo.
Nederlanders zijn heel anders, daar past het niet bij imo. Bij Molukkers is ook iedereen eigen. Je schuift overal aan en je bent overal welkom.
Oja Danjil.quote:
Was jij nu van surinaamse of antiliaanse kom af?quote:Op donderdag 4 april 2013 22:30 schreef gomi het volgende:
[..]
dat is bij ons eigenlijk ook wel zo idd.
Jup. Wel als het de nieuwe vriendin van je vader is en je nog gewoon een moeder hebt. Je kunt iemand toch niet dwingen dan 'mama' te zeggen tegen iemand anders?quote:Op donderdag 4 april 2013 22:27 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh echt?
In de molukse gemeenschap heb ik er werkelijk geen enkele moeite mee. Daar is veel meer respect voor elkaar en zo.
Nederlanders zijn heel anders, daar past het niet bij imo. Bij Molukkers is ook iedereen eigen. Je schuift overal aan en je bent overal welkom.
Ja dat is iets heel anders, duh!quote:Op donderdag 4 april 2013 22:31 schreef Lutte het volgende:
[..]
Jup. Wel als het de nieuwe vriendin van je vader is en je nog gewoon een moeder hebt. Je kunt iemand toch niet dwingen dan 'mama' te zeggen tegen iemand anders?
In zo'n gemeenschap is dat heel anders natuurlijk
Chileensquote:Op donderdag 4 april 2013 22:31 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Oja Danjil.
[..]
Was jij nu van surinaamse of antiliaanse kom af?![]()
Daar was ik niet ingetrapt, Je bent de donker voor een chileenquote:Op donderdag 4 april 2013 22:32 schreef gomi het volgende:
[..]
Chileens
Nee hoor
surinaams, hindoestaans om specifieker te zijn
hebben wij elkaar dan weleens ontmoet?quote:Op donderdag 4 april 2013 22:33 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Daar was ik niet ingetrapt, Je bent de donker voor een chileen![]()
Okee![]()
Nee, maar volgens mij heb ik ooit een foto van je gezien, waar een deel van je huid zichtbaar was (niet je gezicht)quote:Op donderdag 4 april 2013 22:34 schreef gomi het volgende:
[..]
hebben wij elkaar dan weleens ontmoet?
ah idd op fb wssquote:Op donderdag 4 april 2013 22:35 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Nee, maar volgens mij heb ik ooit een foto van je gezien, waar een deel van je huid zichtbaar was (niet je gezicht)
Daar sta je vanaf je nek op haha, heb al geregeld de vraag gehad wie dat nou wasquote:
hehehe gewoon goed blijven met z'n moederquote:Op donderdag 4 april 2013 22:36 schreef oh-oh het volgende:
Surinamers <3 ik mis alles aan mijn Surinaamse vriendje behalve die eikel zelf. Maar vooral het eten van zijn moeder.
Voor op een tegeltjequote:Op donderdag 4 april 2013 22:36 schreef oh-oh het volgende:
Surinamers <3 ik mis alles aan mijn Surinaamse vriendje behalve die eikel zelf. Maar vooral het eten van zijn moeder.
Haha dat was onmogelijk, dan bleef ie stalken.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:39 schreef gomi het volgende:
[..]
hehehe gewoon goed blijven met z'n moeder
ah dat is idd wel goed te doen ja. Maakt m'n moeder ook weleens.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:41 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Haha dat was onmogelijk, dan bleef ie stalken.
Ik zou een moord plegen voor haar okrasoep!
sambal van de echte madame Jeannes he. Ik heb weleens dat we met vrienden samen naar Ajax kijken, of een pokeravond hebben, neem ik weleens bara mee met die sambal dus, is altijd lachen als er iemamd ff te overmoedig isquote:Op donderdag 4 april 2013 22:47 schreef oh-oh het volgende:
Ik wil een recept! Ik zie ze altijd liggen op de markt. Haar kinderen lustten het niet, ze was altijd blij dat ik alles zo lekker vond. En die suri sambal van madame janets, booooooooooh!
heheh verse soep orka soep, vandaag met hele orka'squote:Op donderdag 4 april 2013 22:50 schreef Lutte het volgende:
Het duurde even voor ik doorhad dat daar geen orkasoep stond.
pom idd ook en roti. Broodje pom met wat peper op zuur enzoquote:Op donderdag 4 april 2013 22:52 schreef oh-oh het volgende:
Dat is de enige sambal waar ik van ga huilen, heeeeeeerlijk. Die maakte ze ook zelf.
En broodje barra ja, ooooomnom!
En pom.
Of samen uren rotis maken.
jij woont in Maastricht toch? Als hij slim is idd doen wat jij zegt. Chinees heb je genoeg aanbod.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:58 schreef oh-oh het volgende:
Ik haat het zo dat er hier ook geen suri eten verkocht wordt he. Hij woonde in den Haag en studeerde in Delft en daar haalde ik wel altijd suri. Hier is het gewoon niet.
Toevallig zit een vriend/kennis/neef (Molukker dus ) van me er over te denken een afhaal/bezorgtoko te beginnen. Ik ben hem al de hele tijd aan het smeken er suri en antilliaans bij te doen ipv naar de chinese kant te neigen. Ik zou echt elke week bestellen!
ik ben t dus helemaal met je eens. Gewoon Chinees is er zat. Echt Indonesisch heb je niet en dan dus idd wat jij noemt, aangevuld met wat Surinaams enzo. En idd na een tijdje kun je t aanbod aanpassen.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:13 schreef oh-oh het volgende:
Yups. En yups, we hebben het er nog over. Hij beweert dat er geen markt voor is. Ik beweer van wel. Ik ben echt aan het pushen dat ie een paar basisdingen in zijn assortiment doet. Kan ie altijd nog uitbreiden die kant op of schrappen. En dan geen chinees eten maar echt moluks en javaans en balinees en zo.
roti uit een shop is meestal minder goed.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:16 schreef Bos81 het volgende:
Hier in Eindhoven zitten dacht ik ook een paar suri's. Nog nooit geweest. Niet zo heel lang geleden zat hier een Roti tent op een steenworp, maar omdat ik roti niet echt goed ken ben ik er nooit heen geweest, maar inmiddels is die zaak toch al ruim een jaar weg...
Okee, ook daar heb ik niet veel ervaring mee.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:21 schreef gomi het volgende:
[..]
roti uit een shop is meestal minder goed.
niet altijd hoor, maar ik ben verwend qua keuzequote:Op donderdag 4 april 2013 23:22 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Okee, ook daar heb ik niet veel ervaring mee.
hier is t zo dat ze de roti zelf vaak niet meer maken maar inkopen. En dat verschil proef je wel. Als t echt zelfgemaakt is scheelt t al een hoop.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:23 schreef oh-oh het volgende:
Hangt er vanaf wie er koken. Hindoestanen doen het doorgaans redelijk.
ik spreek een vrouw uit de buurt van Maastricht redelijk vaak, en we hebben t weleens over eten. Zij zegt dus dat ze nooit roti heeft gegeven en t daar ook niet kan vinden.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:25 schreef oh-oh het volgende:
Maar idd Gomi. Dat is precies wat we niet hebben en wat wel aan zou slaan.
Hij is ook nog es echt een lekker ding en een onwijze charmeur, dat verkoopt ook beter
hehe ja idd, dat is ook deel van de keuken zoals m'n moeder kooktquote:Op donderdag 4 april 2013 23:31 schreef oh-oh het volgende:
Ow ja en echt Indiaas eten, dat is in de UK wat hier chinees is, curry en naan en zo, dat zou er ook nog wel bij passen
Ik moest googlen op Jesse Pinkmanquote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
jij kookt toch alleen Hollandsquote:Op vrijdag 5 april 2013 16:51 schreef -Vaduz- het volgende:
Hollandse hap hier. Aardappels, stoofpeertjes en een gehaktballetje!
Gebakken aardappeltjes met hamburger en visstick. Vrijdagenquote:Op vrijdag 5 april 2013 16:51 schreef -Vaduz- het volgende:
Hollandse hap hier. Aardappels, stoofpeertjes en een gehaktballetje!
Aangezien we in Nederland onze eigen soort nasi/bami/lasagne/macaroni maken wel ja.quote:
das Hollands met een twist:) of Italiaans enzo met een Hollandse draaiquote:Op vrijdag 5 april 2013 17:14 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Aangezien we in Nederland onze eigen soort nasi/bami/lasagne/macaroni maken wel ja.
Maar er komt dus meer voorbij aan eten.quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:16 schreef gomi het volgende:
[..]
das Hollands met een twist:) of Italiaans enzo met een Hollandse draai
hehe ja idd ik zie t. Zolang t smaakt hequote:Op vrijdag 5 april 2013 17:17 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Maar er komt dus meer voorbij aan eten.
Ja hele handeling gedaan, toen moest ze dus overeind, haperde ff en met al m'n kracht en zoef.quote:
quote:Op vrijdag 5 april 2013 19:29 schreef Lutte het volgende:
[..]
Ja hele handeling gedaan, toen moest ze dus overeind, haperde ff en met al m'n kracht en zoef.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 19:25 schreef Lutte het volgende:
Whaah m'n EHBO in één keer gehaaldDacht dat ik reanimatie gefaald had maar schijnbaar zagen ze dat het pure stress was en ik het wel goed oppakte!
En Qwea, ik kreeg dus de Rautek met het examen. Keihard geoefend op m'n broer van meer dan 80 kilo, maar dit was gewoon een meisje. Eitje dus
Instructrice zei nog: Zo'n klein ding. En toen lag ze ineens aan de andere kan van de kamer, ze zei nog 'wow'. Was zo geinigDoor het dolle heen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
Dood zaadquote:
Ik word 34quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:40 schreef Lutte het volgende:
[..]
Oeh ik ga het proberen te onthouden!
Voor de hoeveelste keer word je achttien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |