abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 april 2013 @ 13:19:41 #176
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_124984086
Was Ayn Rand niet een getraumatiseerd slachtoffer van de Sovjet Unie?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 7 april 2013 @ 13:37:36 #177
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_124984679
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 09:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heel leuk, commentaar leveren op organisaties is het makkelijkst wat er is. Oplossingen daar gaat het om.

Het is in mijn moraal niet normaal dat de meeste belastingen nu al bijna allemaal door burgers worden opgebracht, terwijl bedrijven zonder die welvarende burgers geen omzet zouden kunnen draaien. Waarom wordt belasting ontwijking door vermogende bedrijven en burgers toch maar steeds normaal gevonden bij een gedeelte van de users hier. Maar diezelfde users zijn vaak ook de users die klagen dat de belastingdruk voor burgers zo hoog is.
Alle belastingen worden door burgers betaald. Ook belastingen die je aan bedrijven heft.
pi_124987098
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 09:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heel leuk, commentaar leveren op organisaties is het makkelijkst wat er is. Oplossingen daar gaat het om.

Het is in mijn moraal niet normaal dat de meeste belastingen nu al bijna allemaal door burgers worden opgebracht, terwijl bedrijven zonder die welvarende burgers geen omzet zouden kunnen draaien. Waarom wordt belasting ontwijking door vermogende bedrijven en burgers toch maar steeds normaal gevonden bij een gedeelte van de users hier. Maar diezelfde users zijn vaak ook de users die klagen dat de belastingdruk voor burgers zo hoog is.
Bedrijven zijn juridische constructies, alle belastingen worden door mensen betaald. En natuurlijk is belasting immoreel. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 7 april 2013 @ 14:51:05 #179
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_124987463
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 13:37 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Alle belastingen worden door burgers betaald. Ook belastingen die je aan bedrijven heft.
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:40 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Bedrijven zijn juridische constructies, alle belastingen worden door mensen betaald. En natuurlijk is belasting immoreel. :)
Het gaat erom dat de eigenaren van bedrijven / kapitaalbezitters niet zelf de corrupte uitbuiters worden ipv een overheid.

Overigens staan in de belastinghavens geld van beide. Er zijn dictators die hun land leegroven en het geld daar onderbrengen, en er zijn bedrijven die dat doen.

De vraag wie waar recht op heeft is volgens mij nog nooit overtuigend opgelost. Het valt wel op dat er een groep in de samenleving is, die vindt dat de kunst is om het je toe te eigenen. Ieder argument dat hun vrijpleit noemen ze waar. Alles waar ze voordeel van hebben noemen ze juist. Met tomeloze energie zetten alles op scherp en dwingen zo anderen om gehaaider te worden dan hen liefs is. Tot we er allemaal misselijk van worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 07-04-2013 15:07:09 ]
The view from nowhere.
pi_124987502
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:51 schreef deelnemer het volgende:

[..]

[..]

Het gaat erom dat de eigenarenvan bedrijven / kapitaalbezitters niet zelf de uitbuiters worden ipv een corrupte overheid.
Als het geld maar eerlijk verdiend wordt. (Overheden zijn trouwens per definitie corrupt.)

quote:
Overigens staan in de belastinghavens geld van beide. Er zijn dictators die het land leegroven en het geld daar onderbrengen, en er zijn bedrijven die dat doen.

De vraag wie waar recht op heeft is volgens mij nog nooit overtuigend opgelost. Het valt wel op dat er een groep in de samenleving is, die vind dat het slechts de kunst is om het je toe te eigenen. Ieder argument dat hun vrijpleit noemen ze waar. Alles waar ze voordeel van hebben noemen ze juist. Met tomeloze energie zetten alles op scherp en dwingen zo anderen om gehaaider te worden dan hun liefs is. Tot we er allemaal misselijk van worden.
Politici?
  zondag 7 april 2013 @ 14:56:12 #181
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_124987631
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:52 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als het geld maar eerlijk verdiend wordt. (Overheden zijn trouwens per definitie corrupt.)
En wat is dat? Als een groot bedrijf eerlijk een miljard winst gemaakt heeft, terwijl de eigenaar van het bedrijf dat jaar in coma lag, heeft de eigenaar dan 1 miljard verdient?

quote:
Politici?
Ook. Vaak geld en machtsgeile mensen.
The view from nowhere.
pi_124987675
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:56 schreef deelnemer het volgende:

[..]

En wat is dat? Als een groot bedrijf eerlijk een miljard winst gemaakt heeft, terwijl de eigenaar van het bedrijf dat jaar in coma lag, heeft de eigenaar dan 1 miljard verdient?

Wat maakt het uit of hij in coma ligt? :?
  zondag 7 april 2013 @ 15:00:21 #183
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_124987764
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:57 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat maakt het uit of hij in coma ligt? :?
Omdat hij dan geen enkele handeling heeft verricht en toch 1 miljard heeft verdiend.
The view from nowhere.
pi_124987792
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 15:00 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Omdat hij dan geen enkele handeling heeft verricht en toch 1 miljard heeft verdiend.
Ja, dat kan.
pi_124987869
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 00:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Ayn Rand had zo ontzettend gelijk
Zij is inderdaad de bron van een hele hoop ellende. Fouter dan fout, de wan-ideeën van dat leipe mens.
  zondag 7 april 2013 @ 15:03:39 #186
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124987898
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 13:17 schreef deelnemer het volgende:
Sterke argumenten hierboven :O

[..]

De wereldproblemen zijn gereduceerd tot een simpel moreel probleem, waarbij ondernemers de goede mensen zijn. Alles wat zij doen is succesvol, maar ze worden uitgekleed door parasieten. De overheid is de grootste boosdoener, en met niets anders bezig dan een transfer van geld van ondernemers naar de looters en moochers.

Je kunt daar genuanceerder over denken, maar dan ben je dom. Tot zover dit populisme.
Volgens mij ben je vooral dom als je een mening over een boek hebt zonder het te hebben gelezen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 7 april 2013 @ 15:09:55 #187
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_124988171
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volgens mij ben je vooral dom als je een mening over een boek hebt zonder het te hebben gelezen
Heb jij "Das kapital vol I, II en III" al gelezen?
The view from nowhere.
pi_124988271
quote:
7s.gif Op zondag 7 april 2013 13:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Was Ayn Rand niet een getraumatiseerd slachtoffer van de Sovjet Unie?
Ze was iig niet helemaal goed bij haar verstand.
pi_124988353
Ayn Rand :') kom op mensen, even normaal blijven doen.
  zondag 7 april 2013 @ 15:16:07 #190
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_124988485
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 15:02 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Zij is inderdaad de bron van een hele hoop ellende. Fouter dan fout, de wan-ideeën van dat leipe mens.
Volgens mij overschat je haar invloed nogal.
pi_124988549
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 15:16 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Volgens mij overschat je haar invloed nogal.
Ze heeft iig een hoop geblaat veroorzaakt waar naïeve mensen voor vallen blijkbaar.
  zondag 7 april 2013 @ 15:19:34 #192
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_124988632
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 15:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze heeft iig een hoop geblaat veroorzaakt waar naïeve mensen voor vallen blijkbaar.
Valt ook wel mee. 99% heeft nog nooit van haar gehoord. Laat staan de boeken gelezen.
  Moderator zondag 7 april 2013 @ 15:23:44 #193
249559 crew  Lavenderr
pi_124988830
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 10:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Stel de NL bankensector gaat helemaal naar de klote. Op dag 1 dat het uitlekt, opent iedereen nu met meer dan een ton op zijn bank een rekening ergens anders. Rekenkapitaal is gelijk pleite. Neerwaartse spiraal is dan gelijk begonnen want iedereen weet dat het geld wordt gejat door de fiscus. Geld waarover, mag ik aannemen, allang belasting is betaald en wat absoluut niet van de staat is. Dat geld gaat weg en kan later niet meer uitgegeven worden. En dat is nu juist net wel de bedoeling, want dan komen ketens weer op gang en wordt de gelegaliseerde mafia weer gespekt.

Bizar zieke maatregel met alleen maar nadelen. En als ik het zou hebben, meer dan een ton, is het aan mij om dat ook te beschermen. Zeker op dit moment met een paar politieke mafkezen die werken met dit in hun achterhoofd. Ik vind het niet zo raar. Dan maar naar een bank in Oslo, Geneve, St George of Rarotonga. Of misschien ergens anders in een relatief stabiele economie buiten de eu. Australie schijnt het wel goed te doen. Of zou jij het lekker hier laten staan? Elke ochtend weer een verrassing bij de koffie.

Ik vrees voor de beursen en banken morgen trouwens. Eerst is het volgens jeroentje een template, dan weer niet en nu weer wel volgens die Fin. Markten weten het nu ook niet meer. En zo ook de mensen met dit kapitaal niet.
Ben ook zeer benieuwd hoe het morgen zal gaan.
Dijsselbloem wist dus dondersgoed wat template betekent en wordt door zijn collega in zijn hemd gezet..
  zondag 7 april 2013 @ 15:29:21 #194
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124989083
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 15:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Volgens mij komt het dom geblaat van de mensen die het niet gelezen hebben
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 7 april 2013 @ 15:34:57 #195
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_124989329
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 10:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Stel de NL bankensector gaat helemaal naar de klote. Op dag 1 dat het uitlekt, opent iedereen nu met meer dan een ton op zijn bank een rekening ergens anders. Rekenkapitaal is gelijk pleite. Neerwaartse spiraal is dan gelijk begonnen want iedereen weet dat het geld wordt gejat door de fiscus. Geld waarover, mag ik aannemen, allang belasting is betaald en wat absoluut niet van de staat is. Dat geld gaat weg en kan later niet meer uitgegeven worden. En dat is nu juist net wel de bedoeling, want dan komen ketens weer op gang en wordt de gelegaliseerde mafia weer gespekt.

Bizar zieke maatregel met alleen maar nadelen. En als ik het zou hebben, meer dan een ton, is het aan mij om dat ook te beschermen. Zeker op dit moment met een paar politieke mafkezen die werken met dit in hun achterhoofd. Ik vind het niet zo raar. Dan maar naar een bank in Oslo, Geneve, St George of Rarotonga. Of misschien ergens anders in een relatief stabiele economie buiten de eu. Australie schijnt het wel goed te doen. Of zou jij het lekker hier laten staan? Elke ochtend weer een verrassing bij de koffie.

Ik vrees voor de beursen en banken morgen trouwens. Eerst is het volgens jeroentje een template, dan weer niet en nu weer wel volgens die Fin. Markten weten het nu ook niet meer. En zo ook de mensen met dit kapitaal niet.
Het geld was nodig om de banken te redden. Wiens geld mag je daarvoor dan wel gebruiken?
- Een bank falliet laten. Mag niet van dan zijn veel mensen hun geld kwijt, ook hun spaargeld.
- Een bank redden door de overheid. Mag niet want dat kost de belastingbetaler geld.
- Een bank redden en de begunstigden laten mee betalen. Mag niet want dan kost het de begunstigden geld.
- Er open over praten. Mag niet want dan worden de beurzen nerveus.
Het argument dat je nooit iets mag doen als de beurzen daar negatief op kunnen reageren, is overigens een vorm van gijzelneming.

Als je kijkt wat er met aandeelhouders gebeurd (die verliezen regelmatig geld; is de waarde van een aandeel KNP niet recentelijk ineen geklap door een claimemissie), dan realiseer je je al snel dat het schijnheilige praat is, bedoeld om marktpartijen buiten schot te houden. Net zoals we 15 jaar lang de HRA uit de klauw hebben laten lopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door deelnemer op 07-04-2013 15:41:58 ]
The view from nowhere.
pi_124990669
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 15:19 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Valt ook wel mee. 99% heeft nog nooit van haar gehoord. Laat staan de boeken gelezen.
Waardoor het des te verbijsterend is, de in verhouding krankzinnige invloed die haar waan-ideeën momenteel hebben. Maar ja, als je in aanmerking neemt welke mensen dat serieus nemen....eigenlijk ook weer juist niet verbijsterend.
  zondag 7 april 2013 @ 16:14:06 #197
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_124990936
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:06 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Waardoor het des te verbijsterend is, de in verhouding krankzinnige invloed die haar waan-ideeën momenteel hebben. Maar ja, als je in aanmerking neemt welke mensen dat serieus nemen....eigenlijk ook weer juist niet verbijsterend.
Welke invloed in godsnaam?

Of denk je soms dat zij de bedenker is van laissez faire economie?

Ze heeft slechts een romannetje geschreven met een centrale rol voor economische ideeën die al honderden jaren bestonden en gebruikt werden om het economische beleid te maken.
pi_124991084
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:14 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Of denk je soms dat zij de bedenker is van laissez faire economie?

Ze heeft slechts een romannetje geschreven met een centrale rol voor economische ideeën die al honderden jaren bestonden en gebruikt werden om het economische beleid te maken.
Zij heeft het iig gepopulariseerd en gepropageerd.
  zondag 7 april 2013 @ 16:18:27 #199
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_124991139
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:14 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

quote:
quote:
Rep. Paul Ryan once credited the philosopher and novelist Ayn Rand as “the reason I got involved in public service,”
quote:
In a 1966 letter, Ronald Reagan wrote, “Am an admirer of Ayn Rand …”
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 7 april 2013 @ 16:19:14 #200
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_124991187
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:17 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Zij heeft het iig gepopulariseerd en gepropageerd.
Ja, net als duizenden anderen...

En de laissez faire economie is wat het westen rijk heeft gemaakt.

Als je het over ellende door ideologie hebt dan staat de vrije markt ideologie wel op de laatste plaats.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')