quote:
quote:Het gesundes Volksempfinden is een begrip dat in de 19e eeuw ontstond in de Duitse romantiek
Tja vooral als je erachter staat dat de europese belastingplichtige voor het falen van Cyprus opdraait.quote:Op zaterdag 6 april 2013 22:51 schreef Red_85 het volgende:
Tjah, als je meer dan een ton op je bankrekening heb staan in de EU en iemand zegt dit:
http://www.nu.nl/economie(...)ers-niet-heilig.html
Dan zou ik ook mijn geld wegsluizen op een rekeningetje in St. George of de Cook eilanden. Beschermen voor pure diefstal, zoals op Cyprus. De tyfus voor ze.
Met haar beschrijving van hoe overheden maatregel op maatregel stapelen in hun incompetentiequote:Op zondag 7 april 2013 06:09 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Met haar bewondering voor kapitalisme bedoel je?
Ah. Ben ik niet zo bekend mee. Heb je een verwijzing?quote:Op zondag 7 april 2013 08:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met haar beschrijving van hoe overheden maatregel op maatregel stapelen in hun incompetentie
Lees haar boeken als je daar een mening over wilt hebbenquote:Op zondag 7 april 2013 08:57 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ah. Ben ik niet zo bekend mee. Heb je een verwijzing?
Al haar boeken? Als je me nou alvast een verwijzing geeft van 1. Als het je niet teveel moeite kost. Tjonge.quote:Op zondag 7 april 2013 08:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lees haar boeken als je daar een mening over wilt hebben
Nooit van google gehoord?quote:Op zondag 7 april 2013 09:04 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Al haar boeken? Als je me nou alvast een verwijzing geeft van 1. Als het je niet teveel moeite kost. Tjonge.
Ja heel vaagjes. Je had ook op andere boeken kunnen doelen, aangezien ik inhoudelijk niet echt bekend ben met haar werk. Fijn, bedankt. Ik heb nu een startpunt.quote:Op zondag 7 april 2013 09:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nooit van google gehoord?
Atlas Shrugged
http://en.wikipedia.org/wiki/Atlas_Shrugged
The Fountainhead
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Fountainhead
Heel leuk, commentaar leveren op organisaties is het makkelijkst wat er is. Oplossingen daar gaat het om.quote:Op zondag 7 april 2013 08:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met haar beschrijving van hoe overheden maatregel op maatregel stapelen in hun incompetentie
Dat is een heerlijke dooddoener om iedere kritiek dood te slaan.quote:Op zondag 7 april 2013 09:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heel leuk, commentaar leveren op organisaties is het makkelijkst wat er is. Oplossingen daar gaat het om.
Waarom heb jij moeite met legale transacties? Trek jij je hypotheekrente af? Of is dat ook immoreel?quote:Het is in mijn moraal niet normaal dat de meeste belastingen nu al bijna allemaal door burgers worden opgebracht, terwijl bedrijven zonder die welvarende burgers geen omzet zouden kunnen draaien. Waarom wordt belasting ontwijking door vermogende bedrijven en burgers toch maar steeds normaal gevonden bij een gedeelte van de users hier. Maar diezelfde users zijn vaak ook de users die klagen dat de belastingdruk voor burgers zo hoog is.
Belasting heffen is legaal. Er is geen enkele reden voor bedrijven om die legale maatregelen te ontduiken of ontwijken. Multinationals zouden trots moeten zijn om belasting te betalen. Waarom heb jij zo veel moeite met die legale regeling?quote:Op zondag 7 april 2013 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom heb jij moeite met legale transacties?
Stel de NL bankensector gaat helemaal naar de klote. Op dag 1 dat het uitlekt, opent iedereen nu met meer dan een ton op zijn bank een rekening ergens anders. Rekenkapitaal is gelijk pleite. Neerwaartse spiraal is dan gelijk begonnen want iedereen weet dat het geld wordt gejat door de fiscus. Geld waarover, mag ik aannemen, allang belasting is betaald en wat absoluut niet van de staat is. Dat geld gaat weg en kan later niet meer uitgegeven worden. En dat is nu juist net wel de bedoeling, want dan komen ketens weer op gang en wordt de gelegaliseerde mafia weer gespekt.quote:Op zondag 7 april 2013 06:21 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Tja vooral als je erachter staat dat de europese belastingplichtige voor het falen van Cyprus opdraait.
Juist voor degenen met minder kapitaal is dat moeilijker weg te sluizen.
Piet, je hebt het nu alleen over een kleine besparing in Nl.quote:Op zondag 7 april 2013 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is een heerlijke dooddoener om iedere kritiek dood te slaan.
[..]
Waarom heb jij moeite met legale transacties? Trek jij je hypotheekrente af? Of is dat ook immoreel?
En die belastingdruk kan omlaag door te stoppen met omverdelen en naar een kleinere overheid te gaan.
1. Schaf alle vormen van subsidie, bijslagen, toeslagen en aftrekposten af.
2. Al het geld wat dit oplevert steek je in belastingverlaging van de belastingen op inkomsten uit arbeid, of dit nu door flat tax of door verschuiven van de schalen is, zal me nu even jeuken
3. Alle ambtenaren die bezig zijn met het omverdelen ontsla je, of je zet ze in op fraude en corruptie bestrijding, waarbij geld dat ze minstens 2 keer hun kosten aan fraude schade moeten dekken.
4. Schaf hele bestuurslagen af, provincies zijn onzin, rijk en gemeentes is zat.
Belasting ontwijken is net zo legaal als HRA. Je bent dus nogal hypocriet.quote:Op zondag 7 april 2013 10:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Piet, je hebt het nu alleen over een kleine besparing in Nl.
En ja ik trek mijn hypotheekrente af, maar nee ik heb geen exotische hypotheek, een probeer jaarlijks ook flink af te lossen. Verder is de HRA een legale aftrek, dat banken hieromheen exotische constructies bedacht hebben om de aftrek te maximaliseren stoorde mij ernstig, de maatregel de HRA alleen nog voor annuitaire hypotheken gaat gelden juich ik dan ook toe. Men zou voor de bestaande gevallen ook het spaargeld van de openstaande hypotheekschuld moeten aftrekken om ook deze te stimuleren dat ze hun schulden aflossen.
De utopie van een kleine overheid daar geloof ik niet in. In vrijwel alle westerse landen zien we net zulke grote overheden.
Laat multinationals en vermogende belastingontwijkers ook gewoon een eerlijke bijdrage leveren aan de overheden en de gewenste belastingverlaging voor de burgers kunnen ook bekostigd worden. Je focust je teveel op de overheidskosten, terwijl dit verhaal over de inkomsten kant van de overheden gaat.
Heeft ook alleen zin als grote bedrijven verboden worden.quote:Op zondag 7 april 2013 10:39 schreef Basp1 het volgende:
De utopie van een kleine overheid daar geloof ik niet in.
Belastingontwijking is niet altijd legaal, maar omdat er zulke complexe structuren worden gebruikt is het voor de wetgever bijna niet meer te controleren of het nog legaal is.quote:Op zondag 7 april 2013 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Belasting ontwijken is net zo legaal als HRA. Je bent dus nogal hypocriet.
En de focus moet op de kosten liggen, dat is het probleem.
Het thema is dat ondernemers superieure mensen zijn. Deze mensen doen alles goed en toch hebben zij het slecht. Hun kwaliteit van leven wordt verlaagd door de aanwezigheid van inferieure mensen. "Altlas shrugged" gaat over het feit dat ondernemers de last van de wereld op hun nek torsen, en zich daarvan ontdoen.quote:Op zondag 7 april 2013 09:24 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ja heel vaagjes. Je had ook op andere boeken kunnen doelen, aangezien ik inhoudelijk niet echt bekend ben met haar werk. Fijn, bedankt. Ik heb nu een startpunt.
Nee, dat is niet het thema, je hebt duidelijk het boek niet gelezen cq begrepen.quote:Op zondag 7 april 2013 11:57 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het thema is dat ondernemers superieure mensen zijn. Deze mensen doen alles goed en toch hebben zij het slecht. Hun kwaliteit van leven wordt verlaagd door de aanwezigheid van inferieure mensen. "Altlas shrugged" gaat over het feit dat ondernemers de last van de wereld op hun nek torsen, en zich daarvan ontdoen.
LEES HET BOEK EERST VERDOMME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zondag 7 april 2013 11:57 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het thema is dat ondernemers superieure mensen zijn. Deze mensen doen alles goed en toch hebben zij het slecht. Hun kwaliteit van leven wordt verlaagd door de aanwezigheid van inferieure mensen. "Altlas shrugged" gaat over het feit dat ondernemers de last van de wereld op hun nek torsen, en zich daarvan ontdoen.
De wereldproblemen zijn gereduceerd tot een simpel moreel probleem, waarbij ondernemers de goede mensen zijn. Alles wat zij doen is succesvol, maar ze worden uitgekleed door parasieten. De overheid is de grootste boosdoener, en met niets anders bezig dan een transfer van geld van ondernemers naar de looters en moochers.quote:Rand's heroes must continually fight against "parasites", "looters", and "moochers" who demand the benefits of the heroes' labor. Edward Younkins describes Atlas Shrugged as "an apocalyptic vision of the last stages of conflict between two classes of humanity — the looters and the non-looters. The looters are proponents of high taxation, big labor, government ownership, government spending, government planning, regulation, and redistribution."
"Looters" confiscate others' earnings by force ("at the point of a gun") and include government officials, whose demands are backed by the implicit threat of force. Some officials are merely executing government policy, such as those who confiscate one state's seed grain to feed the starving citizens of another; others are exploiting those policies, such as the railroad regulator who illegally sells the railroad's supplies for his own profit. Both use force to take property from the people who produced or earned it.
"Moochers" demand others' earnings on behalf of the needy and those unable to earn themselves; however, they curse the producers who make that help possible and are jealous and resentful of the talented upon whom they depend. They are ultimately as destructive as the looters — destroying the productive through guilt, and appealing to "moral right" while enabling the "lawful" looting performed by governments.
Looting and mooching are seen at all levels of the world Atlas Shrugged portrays, from the looting officials Dagny Taggart must work around and the mooching brother Hank Rearden struggles with, to the looting of whole industries by companies like Associated Steel and the mooching demands for foreign aid by the starving countries of Europe.
bron
Alle belastingen worden door burgers betaald. Ook belastingen die je aan bedrijven heft.quote:Op zondag 7 april 2013 09:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heel leuk, commentaar leveren op organisaties is het makkelijkst wat er is. Oplossingen daar gaat het om.
Het is in mijn moraal niet normaal dat de meeste belastingen nu al bijna allemaal door burgers worden opgebracht, terwijl bedrijven zonder die welvarende burgers geen omzet zouden kunnen draaien. Waarom wordt belasting ontwijking door vermogende bedrijven en burgers toch maar steeds normaal gevonden bij een gedeelte van de users hier. Maar diezelfde users zijn vaak ook de users die klagen dat de belastingdruk voor burgers zo hoog is.
Bedrijven zijn juridische constructies, alle belastingen worden door mensen betaald. En natuurlijk is belasting immoreel.quote:Op zondag 7 april 2013 09:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is in mijn moraal niet normaal dat de meeste belastingen nu al bijna allemaal door burgers worden opgebracht, terwijl bedrijven zonder die welvarende burgers geen omzet zouden kunnen draaien. Waarom wordt belasting ontwijking door vermogende bedrijven en burgers toch maar steeds normaal gevonden bij een gedeelte van de users hier. Maar diezelfde users zijn vaak ook de users die klagen dat de belastingdruk voor burgers zo hoog is.
quote:Op zondag 7 april 2013 13:37 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Alle belastingen worden door burgers betaald. Ook belastingen die je aan bedrijven heft.
Het gaat erom dat de eigenaren van bedrijven / kapitaalbezitters niet zelf de corrupte uitbuiters worden ipv een overheid.quote:Op zondag 7 april 2013 14:40 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Bedrijven zijn juridische constructies, alle belastingen worden door mensen betaald. En natuurlijk is belasting immoreel.
Als het geld maar eerlijk verdiend wordt. (Overheden zijn trouwens per definitie corrupt.)quote:Op zondag 7 april 2013 14:51 schreef deelnemer het volgende:
[..]
[..]
Het gaat erom dat de eigenarenvan bedrijven / kapitaalbezitters niet zelf de uitbuiters worden ipv een corrupte overheid.
Politici?quote:Overigens staan in de belastinghavens geld van beide. Er zijn dictators die het land leegroven en het geld daar onderbrengen, en er zijn bedrijven die dat doen.
De vraag wie waar recht op heeft is volgens mij nog nooit overtuigend opgelost. Het valt wel op dat er een groep in de samenleving is, die vind dat het slechts de kunst is om het je toe te eigenen. Ieder argument dat hun vrijpleit noemen ze waar. Alles waar ze voordeel van hebben noemen ze juist. Met tomeloze energie zetten alles op scherp en dwingen zo anderen om gehaaider te worden dan hun liefs is. Tot we er allemaal misselijk van worden.
En wat is dat? Als een groot bedrijf eerlijk een miljard winst gemaakt heeft, terwijl de eigenaar van het bedrijf dat jaar in coma lag, heeft de eigenaar dan 1 miljard verdient?quote:Op zondag 7 april 2013 14:52 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als het geld maar eerlijk verdiend wordt. (Overheden zijn trouwens per definitie corrupt.)
Ook. Vaak geld en machtsgeile mensen.quote:Politici?
Wat maakt het uit of hij in coma ligt?quote:Op zondag 7 april 2013 14:56 schreef deelnemer het volgende:
[..]
En wat is dat? Als een groot bedrijf eerlijk een miljard winst gemaakt heeft, terwijl de eigenaar van het bedrijf dat jaar in coma lag, heeft de eigenaar dan 1 miljard verdient?
Omdat hij dan geen enkele handeling heeft verricht en toch 1 miljard heeft verdiend.quote:Op zondag 7 april 2013 14:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of hij in coma ligt?
Ja, dat kan.quote:Op zondag 7 april 2013 15:00 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Omdat hij dan geen enkele handeling heeft verricht en toch 1 miljard heeft verdiend.
Zij is inderdaad de bron van een hele hoop ellende. Fouter dan fout, de wan-ideeën van dat leipe mens.quote:
Volgens mij ben je vooral dom als je een mening over een boek hebt zonder het te hebben gelezenquote:Op zondag 7 april 2013 13:17 schreef deelnemer het volgende:
Sterke argumenten hierboven
[..]
De wereldproblemen zijn gereduceerd tot een simpel moreel probleem, waarbij ondernemers de goede mensen zijn. Alles wat zij doen is succesvol, maar ze worden uitgekleed door parasieten. De overheid is de grootste boosdoener, en met niets anders bezig dan een transfer van geld van ondernemers naar de looters en moochers.
Je kunt daar genuanceerder over denken, maar dan ben je dom. Tot zover dit populisme.
Heb jij "Das kapital vol I, II en III" al gelezen?quote:Op zondag 7 april 2013 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij ben je vooral dom als je een mening over een boek hebt zonder het te hebben gelezen
Ze was iig niet helemaal goed bij haar verstand.quote:Op zondag 7 april 2013 13:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Was Ayn Rand niet een getraumatiseerd slachtoffer van de Sovjet Unie?
Volgens mij overschat je haar invloed nogal.quote:Op zondag 7 april 2013 15:02 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Zij is inderdaad de bron van een hele hoop ellende. Fouter dan fout, de wan-ideeën van dat leipe mens.
Ze heeft iig een hoop geblaat veroorzaakt waar naïeve mensen voor vallen blijkbaar.quote:Op zondag 7 april 2013 15:16 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Volgens mij overschat je haar invloed nogal.
Valt ook wel mee. 99% heeft nog nooit van haar gehoord. Laat staan de boeken gelezen.quote:Op zondag 7 april 2013 15:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze heeft iig een hoop geblaat veroorzaakt waar naïeve mensen voor vallen blijkbaar.
Ben ook zeer benieuwd hoe het morgen zal gaan.quote:Op zondag 7 april 2013 10:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Stel de NL bankensector gaat helemaal naar de klote. Op dag 1 dat het uitlekt, opent iedereen nu met meer dan een ton op zijn bank een rekening ergens anders. Rekenkapitaal is gelijk pleite. Neerwaartse spiraal is dan gelijk begonnen want iedereen weet dat het geld wordt gejat door de fiscus. Geld waarover, mag ik aannemen, allang belasting is betaald en wat absoluut niet van de staat is. Dat geld gaat weg en kan later niet meer uitgegeven worden. En dat is nu juist net wel de bedoeling, want dan komen ketens weer op gang en wordt de gelegaliseerde mafia weer gespekt.
Bizar zieke maatregel met alleen maar nadelen. En als ik het zou hebben, meer dan een ton, is het aan mij om dat ook te beschermen. Zeker op dit moment met een paar politieke mafkezen die werken met dit in hun achterhoofd. Ik vind het niet zo raar. Dan maar naar een bank in Oslo, Geneve, St George of Rarotonga. Of misschien ergens anders in een relatief stabiele economie buiten de eu. Australie schijnt het wel goed te doen. Of zou jij het lekker hier laten staan? Elke ochtend weer een verrassing bij de koffie.
Ik vrees voor de beursen en banken morgen trouwens. Eerst is het volgens jeroentje een template, dan weer niet en nu weer wel volgens die Fin. Markten weten het nu ook niet meer. En zo ook de mensen met dit kapitaal niet.
Volgens mij komt het dom geblaat van de mensen die het niet gelezen hebbenquote:Op zondag 7 april 2013 15:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze heeft iig een hoop geblaat veroorzaakt waar naïeve mensen voor vallen blijkbaar.
Het geld was nodig om de banken te redden. Wiens geld mag je daarvoor dan wel gebruiken?quote:Op zondag 7 april 2013 10:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Stel de NL bankensector gaat helemaal naar de klote. Op dag 1 dat het uitlekt, opent iedereen nu met meer dan een ton op zijn bank een rekening ergens anders. Rekenkapitaal is gelijk pleite. Neerwaartse spiraal is dan gelijk begonnen want iedereen weet dat het geld wordt gejat door de fiscus. Geld waarover, mag ik aannemen, allang belasting is betaald en wat absoluut niet van de staat is. Dat geld gaat weg en kan later niet meer uitgegeven worden. En dat is nu juist net wel de bedoeling, want dan komen ketens weer op gang en wordt de gelegaliseerde mafia weer gespekt.
Bizar zieke maatregel met alleen maar nadelen. En als ik het zou hebben, meer dan een ton, is het aan mij om dat ook te beschermen. Zeker op dit moment met een paar politieke mafkezen die werken met dit in hun achterhoofd. Ik vind het niet zo raar. Dan maar naar een bank in Oslo, Geneve, St George of Rarotonga. Of misschien ergens anders in een relatief stabiele economie buiten de eu. Australie schijnt het wel goed te doen. Of zou jij het lekker hier laten staan? Elke ochtend weer een verrassing bij de koffie.
Ik vrees voor de beursen en banken morgen trouwens. Eerst is het volgens jeroentje een template, dan weer niet en nu weer wel volgens die Fin. Markten weten het nu ook niet meer. En zo ook de mensen met dit kapitaal niet.
Waardoor het des te verbijsterend is, de in verhouding krankzinnige invloed die haar waan-ideeën momenteel hebben. Maar ja, als je in aanmerking neemt welke mensen dat serieus nemen....eigenlijk ook weer juist niet verbijsterend.quote:Op zondag 7 april 2013 15:19 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Valt ook wel mee. 99% heeft nog nooit van haar gehoord. Laat staan de boeken gelezen.
Welke invloed in godsnaam?quote:Op zondag 7 april 2013 16:06 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Waardoor het des te verbijsterend is, de in verhouding krankzinnige invloed die haar waan-ideeën momenteel hebben. Maar ja, als je in aanmerking neemt welke mensen dat serieus nemen....eigenlijk ook weer juist niet verbijsterend.
Zij heeft het iig gepopulariseerd en gepropageerd.quote:Op zondag 7 april 2013 16:14 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Welke invloed in godsnaam?
Of denk je soms dat zij de bedenker is van laissez faire economie?
Ze heeft slechts een romannetje geschreven met een centrale rol voor economische ideeën die al honderden jaren bestonden en gebruikt werden om het economische beleid te maken.
quote:
quote:
quote:Rep. Paul Ryan once credited the philosopher and novelist Ayn Rand as “the reason I got involved in public service,”
quote:In a 1966 letter, Ronald Reagan wrote, “Am an admirer of Ayn Rand …”
Ja, net als duizenden anderen...quote:Op zondag 7 april 2013 16:17 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Zij heeft het iig gepopulariseerd en gepropageerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |