Nee, wij accepteren producten die daar worden gemaakt onder erbarmelijke omstandigheden, vervolgens schreeuwen we moord en brand dat de mensen daar zo slecht worden behandeld en dat het de schuld is van het regime daar, ik ben van mening zolang wij die producten daar afnemen tegen absurd lage prijzen er daar niks kan veranderen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je doelt op die fabriek waar Noord Koreanen voor Zuid Koreanen werken zeker. Heb jij een beter plan om van een land dat compleet los staat van de wereld een goed draaiende economie te maken.
Lekker boeiend.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Propaganda? Worden wij niet bestookt met propaganda? Alles en iedereen die ons systeem niet aanhoudt is slecht.
Net als deze propaganda waar het halve westen over begon te mekkeren dat er een blikje met het kapitalistische merk dat Coca-Cola heet voor Rodman's neus stond. Een mooi photoshop van ons dat dan weer wel.
[ afbeelding ]
Alleen jammer dat ze niet alle foto's hebben bewerkt:
[ afbeelding ]
Over propaganda gesproken........
Wij lezen over de provocaties van de Noorderlingen, maar lezen niets over wat de andere zijde allemaal onderneemt. Zodra je een mooi verhaal maakt van de inkomende B2's die dummy bommen aan de grensstreek deponeren, zal men daar net zo hard schande van spreken.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:30 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat klopt ook. Ik vraag me alleen of waarom je provocaties zou moeten beantwoorden met onderhandelingen. In mijn ogen heeft de agressor dan zijn punt gemaakt, en gewonnen. Ik vind het niet meer dan terecht dat hier een reactie op komt. De bom gaat waarschijnlijk een keer barsten, maar ik vind niet dat je de VS dan als aanstichter kunt aanwijzen.
Verschil is dat wij daar geen producten afnemen, maar producten die daar geproduceerd zijn. Dat is een wezenlijk verschil. Door tussenkomst van (Europese) distributeurs en wederverkopers is het productieproces voor de consumenten niet inzichtelijk. En eerlijk is eerlijk, de doorsnee consument boeit dat ook niet.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, wij accepteren producten die daar worden gemaakt onder erbarmelijke omstandigheden, vervolgens schreeuwen we moord en brand dat de mensen daar zo slecht worden behandeld en dat het de schuld is van het regime daar, ik ben van mening zolang wij die producten daar afnemen tegen absurd lage prijzen er daar niks kan veranderen.
Indirect doen wij dat wel, wij kopen spullen die daar worden gemaakt, tegen absurd lage prijzen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:38 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Verschil is dat wij daar geen producten afnemen, maar producten die daar geproduceerd zijn. Dat is een wezenlijk verschil. Door tussenkomst van (Europese) distributeurs en wederverkopers is het productieproces voor de consumenten niet inzichtelijk. En eerlijk is eerlijk, de doorsnee consument boeit dat ook niet.
Indirect wel, maar dat maak het verschil. Een consument staat daar niet in de fabriekswinkel om spulletjes te kopen en intussen te zien hoe het daar aan toe gaat. Daar zitten heel wat schakels tussen die de arbeidsomstandigheden voor consumenten minder zichtbaar maken. Ben je dan als consument verantwoordelijk? Niet persé vind ik.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Indirect doen wij dat wel, wij kopen spullen die daar worden gemaakt, tegen absurd lage prijzen.
Maar we weten het allemaal wel, hypocriet noem ik dat.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:44 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Indirect wel, maar dat maak het verschil. Een consument staat daar niet in de fabriekswinkel om spulletjes te kopen en intussen te zien hoe het daar aan toe gaat. Daar zitten heel wat schakels tussen die de arbeidsomstandigheden voor consumenten minder zichtbaar maken. Ben je dan als consument verantwoordelijk? Niet persé vind ik.
Ik ben van mening dat niemand ze (als land) gedwongen heeft om goedkope rommel te maken. Natuurlijk, er is vraag naar. Maar er is ook vraag naar bijvoorbeeld kwalitatief hoge kwaliteit. Prijs is maar één van de eigenschappen die bepaald of een consument iets wel of niet koopt. In deze tijden wordt die eigenschap natuurlijk steeds belangrijker, maar dit speelt al van ver voor de crisis.
Dat is dus gewoon niet waar, tenminste, niet in deze volgorde. Als eerst de prijs omhoog gaat zal er vooral meer marge gemaakt worden. En die marge wordt echt niet weggegeven om de kwaliteit te verhogen hoor.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:48 schreef betyar het volgende:
[..]
Maar we weten het allemaal wel, hypocriet noem ik dat.
Zolang wij een wegwerp-maatschappij zijn en blijven zal er in die landen niks veranderen, mensen worden uitgebuit omdat wij het vertikken om een goede prijs te betalen voor een product. Gaat de prijs omhoog dan zal ook de kwaliteit omhoog gaan, duurzamere spullen waar we langer mee kunnen doen zal tot innovatie en vakmanschap leiden in die landen en zullen de mensen ook stukken beter worden behandeld.
Sorry, kwaliteit zorgt voor prijsstijging, als wij dat meer en meer gaan "eisen" zullen ze daar naar toe moeten werken. Maar wij blijven liever een wegwerp maatschappij, moet je eens zien wat er voor nog goed bruikbare goederen wordt weggegooid, wij zouden ons eigenlijk diep moeten schamen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:53 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon niet waar, tenminste, niet in deze volgorde. Als eerst de prijs omhoog gaat zal er vooral meer marge gemaakt worden. En die marge wordt echt niet weggegeven om de kwaliteit te verhogen hoor.
Zoals ik al zei, prijs is maar één eigenschap die bepalend is.
quote:Noord-Korea heeft een tweede langeafstandsraket naar het oosten van het land getransporteerd en in een lanceerinstallatie geladen. Dat meldde het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap.
Het zou gaan om raketten van het type Musudan, die een bereik hebben van 3000 tot 4000 kilometer. Daarmee zouden doelen in Zuid-Korea en Japan kunnen worden bestookt, maar misschien ook de Amerikaanse basis op Guam.
Dat ben ik met je eens. Maar ook dat is o.a. een gevolg van hun prijssteling. Wanneer het goedkoper is om iets nieuw te kopen, waarom zou je het dan nog laten repareren?quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:57 schreef betyar het volgende:
[..]
Sorry, kwaliteit zorgt voor prijsstijging, als wij dat meer en meer gaan "eisen" zullen ze daar naar toe moeten werken. Maar wij blijven liever een wegwerp maatschappij, moet je eens zien wat er voor nog goed bruikbare goederen wordt weggegooid, wij zouden ons eigenlijk diep moeten schamen.
Doet het ook iets met je zodra je dit leest?quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:10 schreef Qwea het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)et-in-stelling.dhtml
[..]
quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:10 schreef Qwea het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)et-in-stelling.dhtml
[..]
Volgens mij heb jij geen flauw benul wat het N-Koreaanse communisme inhoudt, net zoals die oorlogzuchtige Volvo gek.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:11 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Doet het ook iets met je zodra je dit leest?
Welke propaganda?quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:26 schreef waht het volgende:
[..]
Jammer dat je je nog steeds laat leiden door NK-propaganda.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Welke propaganda?
[ afbeelding ]
Eén grote happy familie daaro.![]()
Nee geen flauw benul. Daarom ben ik er ook maar naartoe gegaan.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij geen flauw benul wat het N-Koreaanse communisme inhoudt, net zoals die oorlogzuchtige Volvo gek.
Is er iets noemenswaardigs in alaska wat ze kunnen raken?quote:
quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is er iets noemenswaardigs in alaska wat ze kunnen raken?
Ja dat er nu maar eens een duidelijk antwoord van de USA moet komen voor het fout gaatquote:Op vrijdag 5 april 2013 10:11 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Doet het ook iets met je zodra je dit leest?
Nou, nee.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:41 schreef michaelmoore het volgende:
Flinke atoombom op Pyong Yang en snel ook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |