We hebben hier een echt don quichot in ons midden daar moeten we blij mee zijn.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In de echte wereld kom ik zo nooit tegen, 50'ers en 60'ers die vertrekken en vervolgens niet meer terugkomen, maar goed het is FOK, daar kan het wel
goeiekoop he, goeiekoop boven allesquote:Op woensdag 3 april 2013 16:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
We hebben hier een echt don quichot in ons midden daar moeten we blij mee zijn.
Wie is zijn sancho panza![]()
Maar om terug te komen op emigreren naar hongarije, op brandpunt 2 dagen geleden schetste men een niet zo rooskleurige toekomst met de huidige regering die zich nogal dicatoriaal gedraagt en geen problemen heeft met rechts extremistische bijeenkomsten. Ik snap niet dat een weldenkend nederland persoon serieus dan naar zo'n land wil emigreren.
Als ik hier op fok de bowu/ verbouw topics in het buitenland lees valt het vaak wel mee lijkt het, maar wanneer we op TV dan wederom een ik vertrek oid zien, daarin zie je dan vaak wel die stereotypes die je hier beschrijft. Een bouwval denken voor 10.000 euro te kunnen opknappen en dan toch uiteindelijk op 30.000 euro en heel veel hulp van vrienden en bekenden uitkomen, waarbij het eigenlijk nog steeds een bouwval is maar alleen uiterlijk het er soms wat beter uit ziet.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
goeiekoop he, goeiekoop boven alles
maoschistisch aangelegd
maakt graag ruzie met de locals, leeft op door conflict
haantjesgedrag (ik kan van vuil goud maken)
zomaar vier opties, die inderdaad karakteristiek zijn voor veel NL emigranten die je links en rechts tegenkomt in dat soort landen
Ach, woningcorporaties zijn van 6 miljoen naar een kwart miljard gegaan (ik denk aan een vervallen oud schip), dus het kan altijd erger...quote:Op woensdag 3 april 2013 16:56 schreef Basp1 het volgende:
Een bouwval denken voor 10.000 euro te kunnen opknappen en dan toch uiteindelijk op 30.000 euro en heel veel hulp van vrienden en bekenden uitkomen, waarbij het eigenlijk nog steeds een bouwval is maar alleen uiterlijk het er soms wat beter uit ziet.
Dan heb je het over mensen die vlak over de grens verdwijnen, niet het soort goudzoekers die vaker van alias wisselen dan jij en ik douchen, en die inmiddels naar verluid al in alle perifiere landen een stapel huizen hebbenquote:Op woensdag 3 april 2013 16:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als ik hier op fok de bowu/ verbouw topics in het buitenland lees valt het vaak wel mee lijkt het, maar wanneer we op TV dan wederom een ik vertrek oid zien, daarin zie je dan vaak wel die stereotypes die je hier beschrijft. Een bouwval denken voor 10.000 euro te kunnen opknappen en dan toch uiteindelijk op 30.000 euro en heel veel hulp van vrienden en bekenden uitkomen, waarbij het eigenlijk nog steeds een bouwval is maar alleen uiterlijk het er soms wat beter uit ziet.
zo goed?quote:Op woensdag 3 april 2013 16:59 schreef RemcoDelft het volgende:
@Dino: wil jij "mijn" grafiekje in de OP even updaten naar AEX / Huizenmarktnieuwstopic #45:Waar we emigreren om billen te laten wassen (incl. de veranderde bron)?
Of het moet vorig jaar mal hard gegaan zijn maar je komt niet in de buurt van dergelijke cijfers.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De emigratiecijfers van Nederlanders zal sinds 2008 toch wel zijn verdrievoudigd, of minimaal verdubbeld?
Alleen MM vertrekt, alle anderen maken deel uit van zijn web-care team.quote:Op woensdag 3 april 2013 20:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat raar, als ik hier een beetje lees vertrekt vrijwel iedereen
Ja, was dat maar waar....quote:Op woensdag 3 april 2013 20:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat raar, als ik hier een beetje lees vertrekt vrijwel iedereen
Die emigreert driemaal per week.quote:Op woensdag 3 april 2013 20:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Alleen MM vertrekt, alle anderen maken deel uit van zijn web-care team.
Hoe zie je dat concreet voor je?quote:Op woensdag 3 april 2013 21:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er worden niet genoeg huurhuizen gebouwd
Spuit 11 is ook wakker geworden, gewoon de markt liberaliseren dan is het zo over
Hoe zie je dat voor je?quote:Op woensdag 3 april 2013 21:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Prijzen verhogen = beter rendement = meer bouwen
Dat heeft weinig met liberaliseren te maken.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon toestaan huren te verhogen met pak hem beet 6% per jaar over de komende 5 jaar
Waarom niet?quote:Op woensdag 3 april 2013 21:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat heeft weinig met liberaliseren te maken.
Je verhoogt enkel de lasten voor een grote groep. Maar onder de liberalisatiegrens kan ook dan nog geen fatsoenlijk rendement worden behaald. Wat is het grote voordeel van je voorstel en voor wie?quote:
Liberalisatiegrens in eerste instantie oprekken en later afschaffenquote:Op woensdag 3 april 2013 21:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je verhoogt enkel de lasten voor een grote groep. Maar onder de liberalisatiegrens kan ook dan nog geen fatsoenlijk rendement worden behaald. Wat is het grote voordeel van je voorstel en voor wie?
Huurders in de sociale sector kunnen allemaal met gemak zo'n veel hogere huur betalen denk je?quote:Op woensdag 3 april 2013 22:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voldoende vermogende Nederlanders, pensioenfondsen, etc, die zouden toetreden als 6-7% bruto een realistisch rendement is
Het is een maximumprijs geen minimum prijsquote:Op woensdag 3 april 2013 22:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Huurders in de sociale sector kunnen allemaal met gemak zo'n veel hogere huur betalen denk je?
En zo niet hoe wou je dat oplossen?
Ga nou niet om die, niet al te ingewikkelde, vraag heendraaien aub. Het is een rechtstreeks gevolg van je voorstel.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het is een maximumprijs geen minimum prijs
Het is niet het probleem van de investeerder c.q. eigenaar
En dat is huur zonder beperkingen (zoals een clausule dat je moet moven bij verkoop, of tijdelijke verhuur)?quote:Op donderdag 4 april 2013 08:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Er staat hier een huis sinds november 2011 te koop / te huur, van een investeerder. De vraagkoopprijs is onveranderd, de vraaghuurprijs is 100 euro gezakt (nu 775). En dit is 1 voorbeeld, maar geeft aan dat in ieder geval hier en in ieder geval in de private sector huren verhogen niet gaat lukken.
hier staan ook vier huurhuizen leegquote:Op donderdag 4 april 2013 08:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Er staat hier een huis sinds november 2011 te koop / te huur, van een investeerder. De vraagkoopprijs is onveranderd, de vraaghuurprijs is 100 euro gezakt (nu 775). En dit is 1 voorbeeld, maar geeft aan dat in ieder geval hier en in ieder geval in de private sector huren verhogen niet gaat lukken.
Yep.quote:Op donderdag 4 april 2013 08:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En dat is huur zonder beperkingen (zoals een clausule dat je moet moven bij verkoop, of tijdelijke verhuur)?
Vreemde investeerder dan, want verhuren betekent met handen gebonden zijn voor onbepaalde tijd. Het is verkopen of verhuren, en niet beide....quote:
Ik neem toch echt aan dat je dit cynisch bedoeld?quote:Op donderdag 4 april 2013 09:12 schreef Sjabba het volgende:
Huur of koop het komt er gewoon op neer dat de inkomens hier te laag liggen. De verschillen worden te groot. De maatschappij wordt er niet beter op en de enige die er wat aan kunnen doen zullen zelf moeten inleveren. Maar hoe ver laten ze het komen voordat ze inzien dat het ook voor hun prettiger is in een leuk land met minder geld dat met veel geld in een land waar je steeds meer moet beveiligen.
Mooi, dan is NL uiterst leefbaar. Ook aangetoond.quote:Op donderdag 4 april 2013 09:25 schreef Sjabba het volgende:
Nee, hoe groter het verschil in inkomen des te slechter de leefbaarheid in een land. Wetenschappelijk aangetoond. Ook voor de groep die bovenaan zit.
Misschien is "investeerder" niet het juiste woord. 't Is een vastgoedbelegger die verhuur/verkoop doet. Ze willen gewoon geld hebben uit dat huis, of dat nou eenmalig is of per maand.quote:Op donderdag 4 april 2013 09:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Vreemde investeerder dan, want verhuren betekent met handen gebonden zijn voor onbepaalde tijd. Het is verkopen of verhuren, en niet beide....
http://www.dewerkmarkt.nl(...)omie-en-samenleving/quote:Op donderdag 4 april 2013 09:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Mooi, dan is NL uiterst leefbaar. Ook aangetoond.
Zie http://leefbaarometer.geodan.nl/quote:Op donderdag 4 april 2013 09:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Mooi, dan is NL uiterst leefbaar. Ook aangetoond.
Ja doei, een artikel over de wereld (India, Brazilie). Het punt is juist dat, alle weeklaag ten spijt, de inkomensverschillen in NL juist bijzonder klein zijn. Waarbij vanzelfsprekend de ene helft klaagt dat het te klein is, en de andere helft dat het niet klein genoeg is.quote:Op donderdag 4 april 2013 09:33 schreef Sjabba het volgende:
[..]
http://www.dewerkmarkt.nl(...)omie-en-samenleving/
Er is nog veel meer te vinden over economische ongelijkheid. En in NL gan we erg bergafwaarts. Het is het zeker leefbaar maar we zijn het wel aan het weggooien ten gunste van een kleine groep die toch nooit genoeg heeft.
Wel kenmerkend dat ik ridicuul moet inzoomen, toch?quote:Op donderdag 4 april 2013 09:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zie http://leefbaarometer.geodan.nl/
En zoom eens in op de grote steden, met name Rotterdam.
Nee, 90% van Nederland is niet bebouwd. In een weiland is de leefbaarheid prima.quote:Op donderdag 4 april 2013 09:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wel kenmerkend dat ik ridicuul moet inzoomen, toch?
Nederland is daarentegen wel weer één van de dichtsbevolkte landen ter wereldquote:Op donderdag 4 april 2013 09:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nee, 90% van Nederland is niet bebouwd. In een weiland is de leefbaarheid prima.
Dan verkleed je je als koe en ga je undercover wonen.quote:Op donderdag 4 april 2013 09:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nee, 90% van Nederland is niet bebouwd. In een weiland is de leefbaarheid prima.
En mijn punt is dat wetenschappelijk onderzoek telkens aantoont dat de inkomensverschillen in NL klein zijn. Daarom moet jij ook met een karikatuur van een bankier komen. Alsof wat 20 CEO's van beursfondsen verdienen iets zeggen over NL.quote:Op donderdag 4 april 2013 09:46 schreef Sjabba het volgende:
Het is gewoon wetenschappelijk aangetoond hoor. Inkomensverschillen (groeiende) zijn een dooddoener voor een economie en maatschappij. Als je logisch redeneert is dat ook zo.
Kijk idd naar Brazilië, daar is het te ver doorgeschoten.
Uiteraard moet je verschillen houden om mensen te motiveren maar zoals het nu gaat is het einde zoek.
Kijk naar een directeur van de ING die meer dan 1 miljoen gaat verdienen en aan de andere kant de bijstandinstanties die mensen 32 uur laten werken voor een uitkering (is onder minimum loon).
Ik las een tijdje geleden over de echo-bubble die momenteel in de VS aan de gang is (sterke regionale verschillen, I know...). Op sommige plaatsen zijn huizenprijzen weer fors gestegen (10%+ in een jaar) door investeerders die foreclosed huizen opkopen met als doel om ze te verhuren.quote:Op donderdag 4 april 2013 08:37 schreef RemcoDelft het volgende:
klopt.wel eens in Hongarije geweest ??quote:Op donderdag 4 april 2013 09:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nederland is daarentegen wel weer één van de dichtsbevolkte landen ter wereld
Ik meen ook dat de huurrendementen >20% waren, dus dat was ook allesbehalve reeel, en daar kan best wat vanaf middels een hogere aanschafprijs en lagere huur. Als je geen hypotheek kunt krijgen is die 3,5% ook niet echt relevant, he?quote:Op donderdag 4 april 2013 09:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik las een tijdje geleden over de echo-bubble die momenteel in de VS aan de gang is (sterke regionale verschillen, I know...). Op sommige plaatsen zijn huizenprijzen weer fors gestegen (10%+ in een jaar) door investeerders die foreclosed huizen opkopen met als doel om ze te verhuren.
Nu is het probleem natuurlijk dat de huurmarkt niet door speculanten wordt bepaald (in tegenstelling tot de koopmarkt, grotendeels) maar door inkomens van mensen (zeg maar: de echte economie). En daar zit natuurlijk het probleem. Hoge werkloosheid, veel mensen die gedwongen parttime zijn moeten gaan werken en mensen met een fulltime baan hebben nu vaak ook lagere of stagnerende inkomens.
Aan de andere kant heb je nu dus opeens een hoop aanbod van huurwoningen op de markt door die investeerders. Door deze combinatie zijn huren fors gedaald, op sommige plaatsen meer dan -10% in een jaar. En daarmee is dan de investment case voor die investeerders om zeep.
Ik ben wel benieuwd hoe zich dit verder ontwikkelt. Maar met hypotheekrentes in de VS van slechts 3,5% voor een 30-jarige hypotheek vraag je je af wat voor huren mensen eigenlijk kunnen betalen als je die 3,5% voor een koophuis nieteens kunnen opbrengen...
Mah, wij staan 23e.quote:Op donderdag 4 april 2013 09:53 schreef HD9 het volgende:
[..]
klopt.wel eens in Hongarije geweest ??
Zoveel ruimte als daar is, enorm
Klein in vergelijking met wat? Met landen waar het 10x slechter gaat. Juist dat toont mijn gelijk aan.quote:Op donderdag 4 april 2013 09:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
En mijn punt is dat wetenschappelijk onderzoek telkens aantoont dat de inkomensverschillen in NL klein zijn. Daarom moet jij ook met een karikatuur van een bankier komen. Alsof wat 20 CEO's van beursfondsen verdienen iets zeggen over NL.
Ten tweede: je toont imho met dat soort drogredeneringen en halve waarheden (en het woordje 'gewoon'; dat is echt een weggever die je doorlopend hier tegenkomt) exact aan waar de verloedering zit. En dat is niet financieel. Of schoppen we mensen het licht uit de ogen bij een spelletje omdat hij ws. wel meer zal verdienen?
Klein met nagenoeg elk land.quote:Op donderdag 4 april 2013 09:57 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Klein in vergelijking met wat? Met landen waar het 10x slechter gaat. Juist dat toont mijn gelijk aan.
We moeten die kant niet op willen en toch gaan we die kant op.
Gebrek aan opvoeding ligt echt maar aan één ding.quote:Op donderdag 4 april 2013 09:57 schreef Sjabba het volgende:
En waar jij op doelt komt voort uit frustratie, gebrek aan opvoeding, tijd, jaloezie en alle andere dingen die er mis zijn in de maatschappij. En die worden wel degelijk gevoed door lage inkomens en financiele problemen.
Wel zodra de tendens ontstaat dat mensen in de bijstand maar moeten werken voor hun uitkering is het hek van de dam hoor.quote:Op donderdag 4 april 2013 09:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Klein met nagenoeg elk land.
En er is geen enkele aanleiding voor je stelling dat we die kant op gaan. Integendeel.
Ook...quote:Op donderdag 4 april 2013 10:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Gebrek aan opvoeding ligt echt maar aan één ding.
En ik zal je voor zijn: ik kom uit een gezin wat altijid met een minimuminkomen moest rondkomen. Jij?
Potverdomme zeg, werken voor je geld. The horror. Quick, kill the rich!quote:Op donderdag 4 april 2013 10:01 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Wel zodra de tendens ontstaat dat mensen in de bijstand maar moeten werken voor hun uitkering is het hek van de dam hoor.
Wel lekker natuurlijk voor de producent/werkgever zulke goedkope krachten.
Heeft dat ook niet veel te maken met waar je woont. Ik vermoed dat het in London net ff wat anders ligt? Ik bedoel dorpjes in Groningen staan ook hele blokken leeg - te wachten op sloop, Limburg idem.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:04 schreef SeLang het volgende:
Ik heb het gevoel dat hier in de UK iets gelijks aan de hand is, zij het in veel mindere mate. Ik betaal nu nog steeds dezelfde huur als toen ik hier in 2007 kwam wonen. Ondertussen is de £ gedaald van 1,50 naar 1,17 en is de officiële jaarlijkse CPI inflatie 3-5% geweest.
Het grootste probleem voor de huizenmarkt hier lijkt te zijn dat mensen de 5%(!) deposit voor een hypotheek niet kunnen betalen. Hoe blut kun je zijn. Er is nu een wetsvoorstel waarbij mensen dat geld (plus meer) van de staat kunnen lenen tegen 2%
in de hoop dat de huizenmarkt dan weer aantrekt
![]()
London is een apart land. Alles wat ik hier schrijf is natuurlijk exclusief londen.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Heeft dat ook niet veel te maken met waar je woont. Ik vermoed dat het in London net ff wat anders ligt? Ik bedoel dorpjes in Groningen staan ook hele blokken leeg - te wachten op sloop, Limburg idem.
Maar dus wel in steden zoals Leeds, Manchester etc. ?quote:Op donderdag 4 april 2013 10:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
London is een apart land. Alles wat ik hier schrijf is natuurlijk exclusief londen.
In Londen wordt veel opgekocht door Grieken, Cyprioten, Chinezen, etc. Mede daardoor is het een heel ander type markt.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Maar dus wel in steden zoals Leeds, Manchester etc. ?
Misschien ben je gewoon begonnen met een veel te hoge huur![]()
waarom ??quote:Op donderdag 4 april 2013 09:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Uiteraard heb je nog wel akkers en dergelijke nodig.
En omgekeerd, als de verhuurder van jou afwil. Kan dat dan ook?quote:Op donderdag 4 april 2013 10:20 schreef SeLang het volgende:
Overigens is huren hier wel lekker flexibel. Je kunt voor korte tijd huren, snel erin snel eruit. Ik heb ook in België gewoond en daar moest je een contract afsluiten voor 3 jaar. Als je eerder weg wilt dan betaal je een forse boete. (kon ik gelukkig door mijn werkgever laten betalen)
contract is contractquote:Op donderdag 4 april 2013 10:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
En omgekeerd, als de verhuurder van jou afwil. Kan dat dan ook?
Wat ik van een kennis begrepen heb die ook in de UK woont kan de verhuurder gewoon jaarlijks besluiten om je huurcontract niet te verlengen.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wij begonnen op ongeveer 5% en zitten door de waardedalingen nu eerder op 6% (zonder huurstijging). Gezien de prijsdalingen elders denk ik niet dat we hier over een jaar nog wonen, maar dat hangt ook van andere omstandigheden af.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
In NL op de private markt betaal je, in de steden, ongeveer 4% van de waarde bij verkoop. Grosso modo. Lager voor duurdere panden.
Dat lijkt op het eerste oog idd aan de vrij hoge kant, maar of dat een verhuizing waard is? Verder loopt historisch het % op navenant je lager in de markt komt, en ook bij prijsdalingen, het is geen harde grootheid.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wij begonnen op ongeveer 5% en zitten door de waardedalingen nu eerder op 6% (zonder huurstijging). Gezien de prijsdalingen elders denk ik niet dat we hier over een jaar nog wonen, maar dat hangt ook van andere omstandigheden af.
Dat is volgens mij even flexibel jaquote:Op donderdag 4 april 2013 10:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Oxford is peperduur. Een vriendin van mij werkte daar aan de universiteit en die woonde daar in een klein hokje en betaalde de hoofdprijs. De Midlands zijn inderdaad veel goedkoper, maar ik weet wel waar ik liever woon...quote:Op donderdag 4 april 2013 10:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat ik van een kennis begrepen heb die ook in de UK woont kan de verhuurder gewoon jaarlijks besluiten om je huurcontract niet te verlengen.
Hij woonde eerst in de buurt vn oxford en dat was ook nog wel redelijk duur, nu woont hij in de buurt van birmingham en dat scheelt hem voor een soortgelijke woning ruim 20% in de huurkosten.
Nee, er is een minimum loon en dat wordt zo ontweken. Bijstand is als je niet kan werken of geen werk hebt. Zodra er gewerkt wordt hoor je daar gewoon loon voor te krijgen en geen uitkering.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Potverdomme zeg, werken voor je geld. The horror. Quick, kill the rich!
Wellicht. Hoewel ik verwacht dat-ie er niet happig op zal zijn, weet ik ook dat-ie zeker een maand huur kwijt is aan z'n makelaar om een nieuwe huurder te vinden. De vorige bewoners woonden hier een half jaar, de buren idem. In deze prijscategorie huren mensen voornamelijk tijdelijk, en dat was/is ook ons plan.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dat lijkt op het eerste oog idd aan de vrij hoge kant, maar of dat een verhuizing waard is? Verder loopt historisch het % op navenant je lager in de markt komt, en ook bij prijsdalingen, het is geen harde grootheid.
Kun je het niet aan je verhuurder voorleggen?
Ik draai nergens omheen, het is gewoon niet de zaak van de verhuurder hoe de huurder zijn huur betaaltquote:
1,2% belasting, 1% beheerskosten, ongeveer 1%-1,5% fincieringskosten(uitgaande van 40% eigen vermogen en dat je het niet zo effe cash hebt liggen)quote:Op donderdag 4 april 2013 10:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Maar dus wel in steden zoals Leeds, Manchester etc. ?
Misschien ben je gewoon begonnen met een veel te hoge huur![]()
In NL op de private markt betaal je, in de steden, ongeveer 4% van de waarde bij verkoop. Grosso modo. Lager voor duurdere panden.
/edit/ in Sydney is dat ongeveer 0.1% per week, dus ruim 5% op jaarbasis. Alleen is daar de waarde bij verkoop ruim het dubbele van NL. Tel uit je budget....
Als je 5 jaar structureel de max. prijzen verhoogt dan los je het probleem van de huurbescherming vanzelf opquote:Op donderdag 4 april 2013 08:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
En dat is huur zonder beperkingen (zoals een clausule dat je moet moven bij verkoop, of tijdelijke verhuur)?
DAM vergeet overigens een veel effectievere en eerlijkere methode te melden: beperken van de huurbescherming. Dan laat je het effectief aan huurder en verhuurder over om een reeele prijs te bepalen. Want dat is het meest kenmerkende verschil met elders.
Als je financieringskosten heb moet je dus blijkbaar ook leningen hebben waarom dan toch nog 1.2% vermogensrendementsheffing er bij tellen?quote:Op donderdag 4 april 2013 12:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
1,2% belasting, 1% beheerskosten, ongeveer 1%-1,5% fincieringskosten(uitgaande van 40% eigen vermogen en dat je het niet zo effe cash hebt liggen)
Waarom ga je dan investeren om te verhuren?
Geef ons dan eens een duidelijk voorbeeld met wat concrete cijfertjes ipv wat te strooien met willekeurige percentages die nergens over gaan omdat je die niet over alle bedragen betaald.quote:Op donderdag 4 april 2013 12:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Omdat je zonder eigen geld niet kan financieren
Cijfers gaan diep genoeg voor hier, de rest zijn detailsquote:Op donderdag 4 april 2013 12:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Geef ons dan eens een duidelijk voorbeeld met wat concrete cijfertjes ipv wat te strooien met willekeurige percentages die nergens over gaan omdat je die niet over alle bedragen betaald.
Dus de door jou al eerder aangekondigde jip en janneke benadring ipv dingen wederom half te benoemen en dat users maar moeten raden waar jij het nu weer over wilt hebben.
Naar Hongarije en leven als een koningquote:Op donderdag 4 april 2013 12:59 schreef opgebaarde het volgende:
Ok, wat zou jij doen als je nu 4 ton op je rekening gestort krijgt DAM
Verspreiden over meerdere banken.quote:Op donderdag 4 april 2013 12:59 schreef opgebaarde het volgende:
Ok, wat zou jij doen als je nu 4 ton op je rekening gestort krijgt DAM
Maar dan kan je er geen huis van kopenquote:Op donderdag 4 april 2013 13:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Verspreiden over meerdere banken.
Jahoor vast zetten voor 30 jaar en als onderpand voor de hypotheek geven. Krijg je vast ook rentekorting en HRA.quote:Op donderdag 4 april 2013 13:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar dan kan je er geen huis van kopen
Geprobeerd, en dat doen ze nietquote:Op donderdag 4 april 2013 13:16 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Jahoor vast zetten voor 30 jaar en als onderpand voor de hypotheek geven. Krijg je vast ook rentekorting en HRA.
Ben je bij de verkeerde geweest of heb je teveel korting gevraagd, dat kan ook.quote:Op donderdag 4 april 2013 13:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Geprobeerd, en dat doen ze niet
Blufquote:Op donderdag 4 april 2013 13:20 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ben je bij de verkeerde geweest of heb je teveel korting gevraagd, dat kan ook.
Is dat zo? In de tijd dat de hypotheek werd gebruikt voor aanschaf van een nieuwe auto.caravan/boot enz. werd er zelf bij gefinancierd met als onderpand de eigendomspapieren en vond er HRA plaats.quote:Op donderdag 4 april 2013 13:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Bluf
Als je het deposito als onderpand geeft, krijg je overigens geen HRA. Fraus legis. Is ook al geprobeerd.
Ja. Want toen kon er geen sprake van fraus legis zijn omdat HRA (bewust vanuit de wetgever) volstrekt ongeclausuleerd was.quote:Op donderdag 4 april 2013 13:30 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Is dat zo? In de tijd dat de hypotheek werd gebruikt voor aanschaf van een nieuwe auto.caravan/boot enz. werd er zelf bij gefinancierd met als onderpand de eigendomspapieren en vond er HRA plaats.
In principe waren/zijn spaarhypotheken toch wel al een beperkte vorm hiervan.quote:Op donderdag 4 april 2013 13:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ja. Want toen kon er geen sprake van fraus legis zijn omdat HRA (bewust vanuit de wetgever) volstrekt ongeclausuleerd was.
Wat je zoekt is een constructie die het risico voor zowel leningnemer als leninggever uitbant, maar toch het fiscale voordeel maximaliseert. Dat bestaat niet, als niemand extra risico loopt (behoudens de fiscus) is dat fraus legis. En daarom werken banken daar ook niet aan mee. Het zou pas kunnen als bijv. de rentetermijnen (materieel) verschillen - hypotheek 30 jaar vast - spaargeld variabel ofzo. Maar zelfs dan werken banken niet mee. Ze blijven gewoon ver weg van dit soort broekzak-vestzak constructies, in ieder geval bij particulieren.
Yep, maar die zijn niet voor niks expliciet in de wet genoemd - het is een uizondering op de hoofdregel.quote:Op donderdag 4 april 2013 13:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In principe waren/zijn spaarhypotheken toch wel al een beperkte vorm hiervan.
Even dan een kip en ei verhaal vraag, stond deze expliciete uitzondering altijd al in de wet of is deze er onder druk van banken ooit ingezet en heeft de wetgever zich toen niet gerealiseerd dat de papieren hypotheekschulden hierdoor flink zouden groeien en de HRA kosten voor de overheid dus ook?quote:Op donderdag 4 april 2013 13:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Yep, maar die zijn niet voor niks expliciet in de wet genoemd - het is een uizondering op de hoofdregel.
quote:Op donderdag 4 april 2013 10:20 schreef SeLang het volgende:
Overigens is huren hier wel lekker flexibel. Je kunt voor korte tijd huren, snel erin snel eruit. Ik heb ook in België gewoond en daar moest je een contract afsluiten voor 3 jaar. Als je eerder weg wilt dan betaal je een forse boete. (kon ik gelukkig door mijn werkgever laten betalen)
in engeland kan je toch een kamer huren voor 100 pond per week ?quote:Op donderdag 4 april 2013 10:20 schreef SeLang het volgende:
Er zijn altijd faciliteiten geweest voor (oudedags)sparen middels lijfrentes en spaarpolissen. Erger nog, in de veelgeprezen jaren 50 en 60, toen alles beter was, kon je geeneens een hypotheek krijgen zonder extreem dure spaarpolis. Daar verbleken de woekerpolissen bij.quote:Op donderdag 4 april 2013 13:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Even dan een kip en ei verhaal vraag, stond deze expliciete uitzondering altijd al in de wet of is deze er onder druk van banken ooit ingezet en heeft de wetgever zich toen niet gerealiseerd dat de papieren hypotheekschulden hierdoor flink zouden groeien en de HRA kosten voor de overheid dus ook?
quote:Housing bust plunges Dutch into economic crisis
I have noted previously (here, here, and here), how the Netherlands housing system all but guarantees unaffordable housing and a susceptibility to housing bubbles, via:
• 1. ridiculously easy credit, with a third of mortgages guaranteed by the government;
• 2. mortgage interest tax relief and generous subsidies offered to home buyers;
• 3. a dysfunctional rental market that encourages households to strive for owner-occupation; and
• 4. severely restricted housing supply, which ensures that changes in demand flow predominantly into homes prices rather than new construction.
Dutch house prices have fallen sharply since the onset of the Global Financial Crisis (GFC). According to the National Statistics Agency, Dutch house prices fell by -8% in the year to December 2012 to be down -18% since prices peaked in 2008, with nominal prices now back at June 2005 levels (see next chart).
And the sharp fall in house prices is having an adverse impact on the Dutch economy, with household disposable income, consumer confidence, unemployment and economic growth all weakening significantly.
een Aussie die dat schrijftquote:
Zomaar even gezocht in Cairns (een plaatje waar ik het ooit prima naar m'n zin had). Voor de prijs van een Nederlands rijtjeshuisje (2 ton euro) koop je dit:quote:
Kijk 'ns op de kaart. Wel uitzoomen graag. Leuk voor een weekender - en daar zal het ook wel voor gebruikt worden.quote:Op donderdag 4 april 2013 14:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zomaar even gezocht in Cairns (een plaatje waar ik het ooit prima naar m'n zin had). Voor de prijs van een Nederlands rijtjeshuisje (2 ton euro) koop je dit:
http://www.realestate.com(...)mooroobool-113279183
Ziet er aanzienlijk relaxter uit hoor!
Pfoe, zo bont maken we het hier weer niet. Daarentegen lijkt de bubbel daar (vooralsnog) langzamer leeg te lopen:quote:Op donderdag 4 april 2013 14:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
een Aussie die dat schrijft
waar de huizenprijzen zo ongeveer het dubbele zijn (en rentestand overigens ook, nagenoeg alles variabel gefinancieerd - langerlopend dan 5 jaar kennen ze in principe niet), en waar je als een volstrekte loser wordt beschouwd als je niet minstens twee investmentproperties hebt die maximaal geleveraged zijn
Waar je ongeveer 8x je inkomen kan lenen (maar wel met een 20% deposit, tenzij je de herverzekeringspremie schokt)
ja dat zegt toch niks? 6 jaarsalarisen voor een huis nou enquote:Op donderdag 4 april 2013 14:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
House prices in Australia amongst the most unaffordable in the developed world
Artikel
Ik lees 'annual household income', niet 'jaarsalaris'quote:Op donderdag 4 april 2013 15:01 schreef arjan1212 het volgende:
ja dat zegt toch niks? 6 jaarsalarisen voor een huis nou en
En mijn gouden huis dan?quote:
als je gaat backtesten zou het best een edge kunnen geven qua technische analyse hoor! schip ahoy!quote:Op donderdag 4 april 2013 15:32 schreef Basp1 het volgende:
Gaan we dadelijk nog een huizenprijs versus aantal piraten krijgen oid. Alleen maar om iets te maken, dat er geen causaal verband in zit boeit niet.
Met stenen en cement.quote:Op donderdag 4 april 2013 16:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe gaan er nu meer huurhuizen gebouwd worden?
begin bij jezelf en stel je vraag dan eens goed.quote:Op donderdag 4 april 2013 16:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Sorry dacht dat er niveau was hier
Slim van je, ga maar voortaan net doen of ik ook iq 70 heb, om een een beetje te lachenquote:Op donderdag 4 april 2013 17:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik ben het in dezen met DAM eens, ben ik bang
Ik weet niet hoe lang we nog van je kunnen genieten op deze manier, maar ik vermoed niet briljant lang. Ik zou er niet op rekenen dat je nog een keer gematst wordt....quote:Op donderdag 4 april 2013 17:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Slim van je, ga maar voortaan net doen of ik ook iq 70 heb, om een een beetje te lachen
last year gold price in btc?quote:Op donderdag 4 april 2013 17:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
In Bitcoins zijn de huizenprijzen helemaal veel gedaald
[ afbeelding ]
Het is wel een gevolg van jouw voorstel dat veel mensen hun huur niet meer kunnen betalen. Over hoe je daar mee om wilt gaan heb ik je al een keer of wat een vraag gesteld. maar die weiger je te beantwoorden.quote:Op donderdag 4 april 2013 12:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik draai nergens omheen, het is gewoon niet de zaak van de verhuurder hoe de huurder zijn huur betaalt
Of ga jij als je een auto kopen ook vragen aan de dealer of hij wel geld verdient aan de deal?
Ja omdat hij een grafiek postte van huizenprijzen uitgedrukt in goud. Maar goud is dan weer geen drol waard in Bitcoin, dus huizen uitgedrukt in Bitcoin is wel helemaal crisis dan.quote:
En ik heb de vraag gewoon beantwoord, je een voorbeeld gegeven en zelfs een alternatief planquote:Op donderdag 4 april 2013 18:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is wel een gevolg van jouw voorstel dat veel mensen hun huur niet meer kunnen betalen. Over hoe je daar mee om wilt gaan heb ik je al een keer of wat een vraag gesteld. maar die weiger je te beantwoorden.
Waar dan toch? Blijkbaar heb ik dat keer op keer gemist? Heb je een linkje?quote:Op donderdag 4 april 2013 18:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En ik heb de vraag gewoon beantwoord, je een voorbeeld gegeven en zelfs een alternatief plan
Een instortende hype afzetten tegen een opkomende is wel leuk voor het beeld inderdaadquote:Op donderdag 4 april 2013 18:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja omdat hij een grafiek postte van huizenprijzen uitgedrukt in goud. Maar goud is dan weer geen drol waard in Bitcoin, dus huizen uitgedrukt in Bitcoin is wel helemaal crisis dan.
Nee, geen linkje, maar ik zou je adviseren gewoon goed mijn posts te lezenquote:Op donderdag 4 april 2013 18:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En ik heb de vraag gewoon beantwoord, je een voorbeeld gegeven en zelfs een alternatief plan
Dat heb ik gedaan en je draait keer op keer om mijn vragen heen. Ik herhaal ze natuurlijk niet voor niets.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, geen linkje, maar ik zou je adviseren gewoon goed mijn posts te lezen
Nee, ik beantwoord die vragen gewoon.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan en je draait keer op keer om mijn vragen heen. Ik herhaal ze natuurlijk niet voor niets.
quote:do 04 apr 2013, 18:30
Kamer verzacht eigen bijdrage AWBZ
DEN HAAG - Huiseigenaren hoeven niet meteen een hogere eigen bijdrage voor verblijf in een zorginstelling te betalen.
Vergoedingen voor letselschade mogen ook niet meer leiden tot een hogere eigen bijdrage.
Met deze maatregelen komt de Tweede Kamer tegemoet aan de stroom van klachten die bij alle fracties binnenkwam sinds bewoners van verzorgingshuizen vanaf begin dit jaar een hogere eigen bijdrage moeten betalen als ze over eigen vermogen beschikken.
De waarde van het huis telt ook mee, terwijl huiseigenaren vaak niet over dat vermogen kunnen beschikken.
Daarom hoeven ze nu pas te betalen als ze hun huis hebben verkocht, vindt een meerderheid van de Kamer.
Tot die tijd krijgen ze een betalingsregeling.
Daarom pas extra aflossen als het echt niet anders kan. Alles wat je aflost is in de toekomst vogelvrij.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:31 schreef michaelmoore het volgende:
De overheid gaat de oudere eigen woningbezitters minder hard aanpakken, als die zorg nodig heeft
Goede zaak, omdat eigen vermogen te ontzien , tot het vrij beschikbaar komt , middels een betalingsregeling
http://www.telegraaf.nl/o(...)AWBZ_verzacht__.html
ja dan zou je het spaardeel moeten investeren in een huis in het buitenlandquote:Op donderdag 4 april 2013 19:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Daarom pas extra aflossen als het echt niet anders kan. Alles wat je aflost is in de toekomst vogelvrij.
goed plan als je echt gestript wil wordenquote:Op donderdag 4 april 2013 20:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dan zou je het spaardeel moeten investeren in een huis in het buitenland
weet jij wel hoeveel Nederlanders en huis in Hongarije hebben tegenwoordig ?/quote:Op donderdag 4 april 2013 21:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
goed plan als je echt gestript wil wordenje kan het ook gewoon bij de locale notabele inleveren, dat bespaart notaris en advocaatkosten.
Nou, vertel het ons eens? Hoeveel zijn dat er?quote:Op donderdag 4 april 2013 21:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
weet jij wel hoeveel Nederlanders en huis in Hongarije hebben tegenwoordig ?/
Of sta je echt zo ver van de realiteit af
veel , Nederlanders zijn de huizenkopers daarquote:Op donderdag 4 april 2013 22:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou, vertel het ons eens? Hoeveel zijn dat er?
Geen info over aantallen dus?quote:Op donderdag 4 april 2013 22:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
veel , Nederlanders zijn de huizenkopers daar
Het wettelijk minimumloon verhogen, inkomstenbelasting verlagen. Vermogensbelasting verhogen. Zijn enkele voorbeelden.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En hoe denk je de inkomens omhoog te krijgen?
Vermogensbelasting nog meer verhogen, je maakt nu al een negatief rendement met je spaargeld.quote:Op vrijdag 5 april 2013 08:52 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Het wettelijk minimumloon verhogen, inkomstenbelasting verlagen. Vermogensbelasting verhogen. Zijn enkele voorbeelden.
Nee het oppotten van geld moet niet interessant zijn, de economie moet draaien dus idd vermogebelasting verhogen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vermogensbelasting nog meer verhogen, je maakt nu al een negatief rendement met je spaargeld.![]()
Dan liever de erfbelasting-ontwijkings-constructies eens aanpakken waardoor ook dit een eerlijke belasting wordt en niet dat dat rijken relatief gezien er altijd beter vanaf komen.
Als je dit zegt zou het aflossen van een huis ook volgens deze logica niet intressant zijn omdat dit ook een vorm van oppotten van geld is.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:07 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Nee het oppotten van geld moet niet interessant zijn, de economie moet draaien dus idd vermogebelasting verhogen.
Erfbelastign verhogen doet niets voor de economie, het geld verdwijnt en deze belasting stimuleert alleen maar ontwijkconstructies. Beste is het niet zo ver te laten komen daar het ontmoedigen van het houden van grote sommen geld.
Hoho ik zeg niet dat je er rotzooi van moet kopen, je kan het uitgeven aan duurzame zaken dat kan je zelf ook wel bedenken.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je dit zegt zou het aflossen van een huis ook volgens deze logica niet intressant zijn omdat dit ook een vorm van oppotten van geld is.
En het oppotten van geld dat mogen consumenten toch zeker wel zelf bepalen wat ze met hun geld gaan doen, het geloof dat we allemaal maar onzinnige rotzooi moeten gaan kopen om de economie draaiende te houden is vanuit mijn streven naar een duurzame samenleven totale waanzin.
"Oppotten" is helaas angst en heeft niks met het streven naar duurzaamheid te maken.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En het oppotten van geld dat mogen consumenten toch zeker wel zelf bepalen wat ze met hun geld gaan doen, het geloof dat we allemaal maar onzinnige rotzooi moeten gaan kopen om de economie draaiende te houden is vanuit mijn streven naar een duurzame samenleven totale waanzin.
Een vaag verhaal dat ze dus van tussen de 90 en 70% van de mensen wel de inkomens gegevens hebben maar van een klein percentage het nog niet kunnen achterhalen en daarom maar niets doorvoeren.quote:'Inkomensafhankelijke huurverhoging moeilijk'
Corporaties hebben moeite om de inkomensafhankelijke huurverhoging door te voeren. Veel corporaties missen van tien tot dertig procent van de huurders de benodigde gegevens.
Dat meldt de NOS vrijdag. Met de inkomensafhankelijke huurverhoging wil het kabinet het scheefwonen aanpakken.
Mensen die een hoog salaris hebben, maar een goedkoop huis huren bij een corporatie, krijgen daardoor meer huurverhoging. De gegevens over scheefhuurders moeten onder meer van de belastingdienst komen, maar die slaagt daar vaak niet in.
Veel corporaties besluiten daarom volgens de NOS om alle huren met vier procent te verhogen. Die huurverhoging is het maximum dat geldt voor mensen met een inkomen tot 33,6 duizend euro. Mensen met een hoger inkomen mogen van het kabinet tot 6,5 procent huurverhoging krijgen.
Belastingdienst
Corporaties hebben tot volgende week de tijd om gegevens over scheefwoners aangedragen te krijgen van de belastingdienst. De koepelorganisatie van corporaties Aedes stelt tegen de NOS er echter weinig vertrouwen in te hebben dat de belastingdienst de gegevens op tijd kan aanleveren.
Ik begrijp het probleem ook niet zo; vraag het (bewijs) aan de huurders zelf. Die weten toch wel wat hun inkomen is. Niet verstrekken is de max. huurverhoging. Klaar.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een vaag verhaal dat ze dus van tussen de 90 en 70% van de mensen wel de inkomens gegevens hebben maar van een klein percentage het nog niet kunnen achterhalen en daarom maar niets doorvoeren.
Mooie oplossingquote:Op vrijdag 5 april 2013 10:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik begrijp het probleem ook niet zo; vraag het (bewijs) aan de huurders zelf. Die weten toch wel wat hun inkomen is. Niet verstrekken is de max. huurverhoging. Klaar.
Kan je aub eens stoppen met steeds hetzelfde te posten?quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:12 schreef michaelmoore het volgende:
huurders moeten gewoon veel meer indikken net als in Moskou , samenwonen en meer thuis blijven wonen en eerst sparen
Mijn dochter is ook gaan samenwonen, nu hebben ze allebei de helft van de woonlasten
Of met drie mensen in een woning kan ook
En oudere huurders moeten naar het buitenland gaan
Ik vond het in mijn studententijd heel leuk om in een gedeeld huis te wonen maar ben nu toch wel heel blij met mijn privacy, lekker in je blote tokus door je huis banjeren zonder dat je geschrokken huisgenoten kan tegen komen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:12 schreef michaelmoore het volgende:
Of met drie mensen in een woning kan ook
Beter gewoon maximale huur en bij aantonen van laag inkomen krijg je korting op die maximale huur. Een soort huurtoeslag maar dan van de coöperatie.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een vaag verhaal dat ze dus van tussen de 90 en 70% van de mensen wel de inkomens gegevens hebben maar van een klein percentage het nog niet kunnen achterhalen en daarom maar niets doorvoeren.
het is de enige oplossing als je besteedbaar inkomen wilt overhoudenquote:Op vrijdag 5 april 2013 10:17 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Kan je aub eens stoppen met steeds hetzelfde te posten?
Iets met privacy? Zomaar even wat punten:quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik begrijp het probleem ook niet zo; vraag het (bewijs) aan de huurders zelf. Die weten toch wel wat hun inkomen is. Niet verstrekken is de max. huurverhoging. Klaar.
Jongens jullie moeten niet te creatief worden met deze ideeen, dadelijk kan de hele huurtoeslag afdeling van de belastingdienst opgedoekt gaan worden, en schrijven jullie nog een werkend plan .quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:18 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Beter gewoon maximale huur en bij aantonen van laag inkomen krijg je korting op die maximale huur. Een soort huurtoeslag maar dan van de coöperatie.
Neuh. Maar heb je al getallen over de aantallen in Hongarije gekochte woningen door Nederlandse emigranten?quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het is de enige oplossing als je besteedbaar inkomen wilt overhouden
Dan betaal je toch gewoon 6,5 als je zo op je privacy bent?quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Iets met privacy? Zomaar even wat punten:
-de verhuurder hoeft het inkomen helemaal niet te weten, de belastingdienst geeft dat ook niet
-de (nieuwe) wet zegt dat de belastingdienst de gegevens verstrekt, bewijs vragen aan de huurders zelf is helemaal niet verplicht voor de verhuurder, en zonder bewijs mag de huur niet verhoogd worden
Klopt.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:20 schreef krapula het volgende:
Vandaag maar weer een woning bezichtigen.En morgen nog een hele horde. De huidige markt maakt het voor kopers wel leuk, als je het mij vraagt.
Dat zou ook de beodeling moeten zijn, bezuinigen op het apparaat, niet meer bijdrage vragen van de gebruikers. De gebruikers moeten meer overhouden om de economie aan te zwengelen en daarmee ook het apparaat te financieren. Paar stappen terug om een sprong voorruit te maken.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jongens jullie moeten niet te creatief worden met deze ideeen, dadelijk kan de hele huurtoeslag afdeling van de belastingdienst opgedoekt gaan worden, en schrijven jullie nog een werkend plan .
juist, afschaffen van ale subsidies en aftrekpostenquote:Op vrijdag 5 april 2013 10:24 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dat zou ook de beodeling moeten zijn, bezuinigen op het apparaat, niet meer bijdrage vragen van de gebruikers. De gebruikers moeten meer overhouden om de economie aan te zwengelen en daarmee ook het apparaat te financieren. Paar stappen terug om een sprong voorruit te maken.
Wat ga je doen tegen de negatieve effecten?quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
juist, afschaffen van ale subsidies en aftrekposten
huren verlagen en koopprijzen verlagenquote:Op vrijdag 5 april 2013 10:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat ga je doen tegen de negatieve effecten?
Je hebt een private overeenkomst met iemand. Daar staat zonder twijfel een artikel in over relevante informatie verschaffing. Publiekrecht kom je geeneens aan toe. Hoezo Nederland verkrampt. En nogmaals, je mag best als huurder aantonen dat je een lagere huurverhoging zou moeten krijgen. Of niet, aan jou de keuze.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Iets met privacy? Zomaar even wat punten:
-de verhuurder hoeft het inkomen helemaal niet te weten, de belastingdienst geeft dat ook niet
-de (nieuwe) wet zegt dat de belastingdienst de gegevens verstrekt, bewijs vragen aan de huurders zelf is helemaal niet verplicht voor de verhuurder, en zonder bewijs mag de huur niet verhoogd worden
We wachten op het verlossende antwoord hoeveel Nederland en huis in Hongarije hadden tegenwoordig. Virtuele huizen niet meegeteld en kloons tellen gezamelijk voor één? Misschien kun jullie voor de grap eens een concreet antwoord geven (over realiteit gesproken).quote:Op donderdag 4 april 2013 21:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
weet jij wel hoeveel Nederlanders en huis in Hongarije hebben tegenwoordig ?/
Of sta je echt zo ver van de realiteit af
Hoe ga je dat betalen?quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
huren verlagen en koopprijzen verlagen
geen huursubsidie en geen HRA aftrek meerquote:
Je legt de rekening dus bij de huizenbezitters en de sociale huurders neer? Lekker is datquote:Op vrijdag 5 april 2013 10:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
geen huursubsidie en geen HRA aftrek meer
nee die hebben ook voordeel van lagere huren en lagere koopprijzenquote:Op vrijdag 5 april 2013 10:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je legt de rekening dus bij de huizenbezitters en de sociale huurders neer? Lekker is dat
Netto kost het ze gewoon veel geld.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee die hebben ook voordeel van lagere huren en lagere koopprijzen
helemaal afschaffen die fiscale voordelen, geen bemoeienis meer van de staat
nee hoor in gelijke mate huren verlagen en huursubsidie afschaffenquote:Op vrijdag 5 april 2013 11:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Netto kost het ze gewoon veel geld.
Hoe ga je dat oplossen?
Met terug werkende kracht alle winsten van babyboomers door hun premie a-woningen, gecashte overwaardes, de meer dan 30 jaar genoten HRA , renteaftrek over consumptief credieten terug laten storten en verdelen over de gedupeerden. Om maar net zo onrealistisch als MM te blijven.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Netto kost het ze gewoon veel geld.
Hoe ga je dat oplossen?
Je beseft dat de overheid dan veel actiever aan het ingrijpen is dan nu het geval isquote:Op vrijdag 5 april 2013 11:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee hoor in gelijke mate huren verlagen en huursubsidie afschaffen
Ja en zonder enig nuttig doelquote:Op vrijdag 5 april 2013 11:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je beseft dat de overheid dan veel actiever aan het ingrijpen is dan nu het geval is?
ja staan hier nu al 4 VS woningen te huur , mensen hebben het geld niet en kunnen niet aan de voorwaarden voldoen van 3 keer de netto huur aan inkomen zonder alimentatie of BKRquote:Op vrijdag 5 april 2013 11:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je maakt het allemaal complexer en duurder met hè voorstellen inderdaad.
persoonlijk ben ik meer van miami hoorquote:
Persoonlijk loopt je hier al jaren loze reacties te herhalen en kom je nergens.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
persoonlijk ben ik meer van miami hoor
http://www.trulia.com/for_sale/Miami_Beach,FL/0-50000_price/price;a_sort/3_p/
poosje hier en poosje daar wonen he
o, ik heb een vrijstaand huis in Hongarije en een condo in sunny beach alquote:Op vrijdag 5 april 2013 11:59 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Persoonlijk loopt je hier al jaren loze reacties te herhalen en kom je nergens.
nou rotzooi huizenquote:Op vrijdag 5 april 2013 12:04 schreef Basp1 het volgende:
MM die rotzooi huizen daar had je toch je eigen topic voor geopend begint de dementie bij jou nu al op te spelen dat je dat steeds vergeet.
Ik geloof er geen zak van.quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o, ik heb een vrijstaand huis in Hongarije en een condo in sunny beach al
komende twee jaar ben ik druk met mijn leven verplaatsen ook leeftijdsgenoten en kennissen doen hetzelfde komende jaren
Maar als ik een condo in miami kan krijgen voor weinig, dan doe ik dat ook , beter dan rondtrekken met een caravan
Zo ongeloofwaardig is het toch nietquote:
Heb je het zelf wel naar gemaakt eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Zo ongeloofwaardig is het toch niet
Wij hebben onze woning net verkocht (quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:20 schreef krapula het volgende:
Vandaag maar weer een woning bezichtigen.En morgen nog een hele horde. De huidige markt maakt het voor kopers wel leuk, als je het mij vraagt.
Sinds 10 dagen 7.557 nieuwe huizen op Funda, er komt dus genoeg bij! Dat vraagprijzen nauwelijks zakken is ook weinig nieuws, vraagprijzen zijn aanzienlijk hoger dan verkoopprijzen. Vandaar dat veel mensen dan ook niet verkopen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:55 schreef MaLo het volgende:
Er komen erg weinig nieuwe woningen bij en de vraagprijzen zakken ook nauwelijks meer. Dus gevoelsmatig komt de bodem nabij (in ieder geval in onze woonplaats)
Dat is natuurlijk vooral een poging om creatief te rekenen in een eigen fictief voordeel.quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Uiteindelijk gaat het om de huizen die wel verkocht worden, en daarbij blijkt dat de prijzen steeds sneller dalen. Zie de grafiek in de OP.
Van die 755.7 hoeveel % zou nou gedwongen verkoop zijn? Waarom zou je anders nu je huis te koop zetten tegen over een veels te hoge verkoopprijs?quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Sinds 10 dagen 7.557 nieuwe huizen op Funda, er komt dus genoeg bij! Dat vraagprijzen nauwelijks zakken is ook weinig nieuws, vraagprijzen zijn aanzienlijk hoger dan verkoopprijzen. Vandaar dat veel mensen dan ook niet verkopen.
Uiteindelijk gaat het om de huizen die wel verkocht worden, en daarbij blijkt dat de prijzen steeds sneller dalen. Zie de grafiek in de OP.
Ik heb de laatste 10 verkochte panden in A'dam eens aangeklikt, en de verkooptijd was:quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:32 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Van die 755.7 hoeveel % zou nou gedwongen verkoop zijn? Waarom zou je anders nu je huis te koop zetten tegen over een veels te hoge verkoopprijs?
Heb deze week is gezocht op verkochte huizen en alle huizen zijn bijna minimaal 15%+ gezakt in vraagprijs.
Dat is uiteindelijk nog maar 1 woning erbij per woonplaats. Even grof genomen is dat natuurlijk helemaal niks. Leuk al die statistieken maar aanpasbaar aan de situatie en je standpunt.quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Sinds 10 dagen 7.557 nieuwe huizen op Funda, er komt dus genoeg bij! Dat vraagprijzen nauwelijks zakken is ook weinig nieuws, vraagprijzen zijn aanzienlijk hoger dan verkoopprijzen. Vandaar dat veel mensen dan ook niet verkopen.
Als je zoekt op huizen in uithoeken die minimaal een jaar te koop hebben gestaan moet die 15% met gemak lukkenquote:Op vrijdag 5 april 2013 13:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik heb de laatste 10 verkochte panden in A'dam eens aangeklikt, en de verkooptijd was:
7 weken, 4 maanden, 11,5 maand, 3,5 maand, 3 maand, 5,5 maand, 4,5 maand, 6 weken, 5 weken en 7 weken.
Allemaal bijna minimaal 15%+ (wat is het nou) gezakt? Lijkt me sterk.
Dus extreem ene kant, extreem andere kant. Lijkt mij 1-1=0 ergo de huizenrpijzen zijn stabiel.quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je zoekt op huizen in uithoeken die minimaal een jaar te koop hebben gestaan moet die 15% met gemak lukken
Neuh, er zit gemiddeld genomen wel een daling in de prijzen, dat is duidelijk. Alleen het grote gejuich schiet allemaal niet zo opquote:Op vrijdag 5 april 2013 14:11 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dus extreem ene kant, extreem andere kant. Lijkt mij 1-1=0 ergo de huizenrpijzen zijn stabiel.
congrats.quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:55 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wij hebben onze woning net verkocht () en hebben ervoor gekregen wat we wilden hebben (
)
Nu dus ook een nieuw huis kopen en inderdaad, het kijken naar huizen is erg leuk nu. Relatief veel keuze voor redelijke(r) prijzen.
Hoewel ik wel merk, in ieder geval in onze woonplaats, dat de rek er bij verkopers uit is. Er komen erg weinig nieuwe woningen bij en de vraagprijzen zakken ook nauwelijks meer. Dus gevoelsmatig komt de bodem nabij (in ieder geval in onze woonplaats)
Je kan beter 1,2% afschaffen voor diegene die investeert in de bouw van huurhuizen, zo wordt vermogen voor het goed van de samenleving geinvesteerd.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:07 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Nee het oppotten van geld moet niet interessant zijn, de economie moet draaien dus idd vermogebelasting verhogen.
Erfbelastign verhogen doet niets voor de economie, het geld verdwijnt en deze belasting stimuleert alleen maar ontwijkconstructies. Beste is het niet zo ver te laten komen daar het ontmoedigen van het houden van grote sommen geld.
Zoals ik al aangaf, heb ik het over mijn woonplaatsquote:Op vrijdag 5 april 2013 13:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Thanx! Herkenbaar, in de omringende (grotere) plaatsen hier zakken de huizenprijzen ook harder. Maar dan woon je in wijken die langzamerhand verloederen en heb je dus qua omgeving minder woongenot.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:56 schreef krapula het volgende:
[..]
congrats.
Hier lijkt de rek er ook wel zo'n beetje uit te zijn. Wel frustrerend dat je met name in omliggende dorpen de boel nog flink ziet dalen. Meer huis voor minder geld. Maar goed, ook mindere omgeving, etc.
Best denigrerend om dat zo neer te zetten vind je zelf niet?quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor een huis van 200k zit er ook minder ruimte om te dalen dan voor een miljoen
200 k, 10% daling = 20.000
1000k - 10% daling = 100.000
Zie niet in waarom, leg eens uit?quote:Op vrijdag 5 april 2013 16:29 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Best denigrerend om dat zo neer te zetten vind je zelf niet?
Wat betreft een vrijstelling voor bepaalde investering ben ik het mee eens. Sowieso ben ik tegen het belasten van bezit.
Die rekensom is een groep 6 rekensom die je neer zet, dat weet iedereen hier wel dat het zo werkt.quote:Op vrijdag 5 april 2013 16:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zie niet in waarom, leg eens uit?
Dan ben je ook tegen de vermogensrendements heffing toch? Toch?
Aha daar is de one-liner weer....quote:Op vrijdag 5 april 2013 16:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geld op de bank is geen bezit?
Rare conclusie. Er zijn in die prijscategorie minder kopers, maar ook minder aanbieders.quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je tussen de 400k en 800k zit ben je gewoon de klos, weinig mensen die kunnen of willen kopen en veel aanbod
Als je de conclusie niet begrijpt mag je het ook gewoon vragen, ik wil het best nog een keer uitleggenquote:Op vrijdag 5 april 2013 19:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Rare conclusie. Er zijn in die prijscategorie minder kopers, maar ook minder aanbieders.
Of het wordt er opnieuw opgezet. Zelf laatst een aantal voorbeelden daarvan gezien... Okay, het was wel uitponding.quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Sinds 10 dagen 7.557 nieuwe huizen op Funda, er komt dus genoeg bij!
D'r staat hier verderop (200 meter) een prima vrijstaand huis te koop, al sinds ik hier ben komen wonen in juni '08. Is in die tijd nog geen 20 % in prijs gedaald (geljke tred met de prijsdaling sinds de top, aldus CBS) en 't zit nu nog ~72,5 % boven waarvoor ik mijn eigen huis (vergelijkbaar perceeloppervlakte, ruim de helft woonoppervlakte en ongetwijfeld een minder goede afwerking / iets mindere ligging) te koop heb gezet. Of die extra dingen ruim 2 ton waard zijn, no fucking clue, maar de mijne is verkocht voor 92,5 % van de vraagprijs met na 2 weken een akkoord. (Quasi-gedwongen verkoop, maar uiteindelijk verkocht voor hogere prijs dan sommige makelaars hem voor in de markt zouden hebben gezet...)quote:Dat vraagprijzen nauwelijks zakken is ook weinig nieuws, vraagprijzen zijn aanzienlijk hoger dan verkoopprijzen. Vandaar dat veel mensen dan ook niet verkopen.
quote:WIETKWEKER IN JE HUIS - 11 APRIL 2013
Veel huiseigenaren zijn door de crisis gedwongen om hun te koop staande woning te verhuren. Makelaars en verhuurbemiddelaars storten zich op deze groeimarkt.
Maar het enorme aanbod van huurwoningen trekt ook criminelen aan die zich op slinkse manieren weten voor te doen als betrouwbare huurders. Eenmaal binnen bouwen ze de woning om tot een wietkwekerij. Als de politie later de kwekerij oprolt - vijfduizend op jaarbasis - blijkt hoe groot de schade aan het huis is.
De criminelen zijn vaak gevlogen en de eigenaar draait op voor de kosten. Hoe kan het dat makelaars deze oplichters een verhuurcontract aanbieden?
ZEMBLA onderzoekt de praktijken van commerciële verhuurmakelaars.
ZEMBLA - 'Wietkweker in je huis' donderdag 11 april om 21.10 uur bij de VARA in Nederland 2
Is dat serieus een vraag? Heel simpel: ze verdienen eraan!quote:Op zaterdag 6 april 2013 10:55 schreef michaelmoore het volgende:
Hoe kan het dat makelaars deze oplichters een verhuurcontract aanbieden?
niet mijn vraag, vraag van ZEMBLAquote:Op zaterdag 6 april 2013 12:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Is dat serieus een vraag? Heel simpel: ze verdienen eraan!
Hier in de buurt zit 1 makelaar waar ik zowaar een positief beeld van heb. Deze biedt woningen aan namens een vastgoedbelegger, en wil een enorme hoeveelheid informatie, incl. een verklaring van de werkgever.quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:38 schreef michaelmoore het volgende:
Was hier in de wijk ook in een huurwoning, ze huren op vals naam en geven een tophuur van 1000 euro per maand voor een beperkte periode en stellen zich netjes voor, met (zelfgemaakte) salarisstroken en CV
misschien wilde de eigenaar ze eruit hebben om dat ie het huis wilde verkopen en liep het contract nog een jaarquote:Op zaterdag 6 april 2013 12:48 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik ken ook een Italiaans stel dat politie aan de deur had, omdat buurtbewoners gemeld hadden dat het drugsdealers zijn... Geen idee waar de buurt dat vandaan haalde
Een beetje zoals sommigen hier op Fok! zeg maar?quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
niet mijn vraag, vraag van ZEMBLA
Was hier in de wijk ook in een huurwoning, ze huren op valse naam en geven een tophuur van 1000 euro per maand voor een beperkte periode van een jaar ofzo en stellen zich netjes voor, met (zelfgemaakte) salarisstroken en CV
Die makelaar krijgt de eerste maand huur als vergoeding, dus die denkt al snel, Ha deal !!!
quote:Huizenverkopers maken steeds vaker de fout te beknibbelen op het onderhoud van hun verkoopobject, zeker als dat langer te koop staat.
[...]
Zaterdag zitten tussen elf uur ’s ochtends en drie uur ’s middags precies 51.221 huiseigenaren met koffie, appeltaart en bloemen gereed voor kandidaat-kopers.
[...]
Sommige eigenaren van de voorraad van 266.856 koopwoningen vieren zelf bijna een vijfjarig jubileum wegens aanhoudende onverkoopbaarheid hoge vraagprijs.
[...]
Goed onderhoud en een scherpe, realistische prijsstelling zijn volgens hem zaterdag voorwaarden voor verkoopsucces. Met twee dezelfde woningen in dezelfde straat wint de woning in de beste onderhoudsstaat. ''Het blijft toch een soort schoonheidswedstrijd met zo veel aanbod.''
[...]
''Die appeltaart bij de koffie hoeft echt niet, maar voorkom wel irritatie over de omstandigheden in de woning.''
[...]
Circa 51 procent van de woningen staat intussen langer dan een jaar te koop.
[...]
De gemiddelde huizenprijs is sinds het begin van de crisis vijf jaar geleden met 20 tot 25 procent gedaald. Het einde van die daling is nog niet in zicht, voorspellen de NVM, Rabobank en ING.
[...]
Hoewel de hypotheekrente en de huizenprijzen op zichzelf gunstig zijn, staan volgens de NVM de onzekerheid over behoud van banen, de ontslagregels in het sociaal akkoord en de kosten van kinderopvang een herstel van de woningmarkt in de weg.
Dat ondervindt ook de familie Meiboom in Amersfoort. Haar woning staat inmiddels twee jaar te koop. Zelfs een prijsdaling van ¤50.000 (van ¤419.000 naar ¤369.000) heeft geen enkele kijker naar de woning in de wijk Kattenbroek gelokt.
[...]
Een kwart van de ruim 50.000 deelnemers zit zaterdag voor niets te wachten op bezoek
huizen - huren enzquote:Op zaterdag 6 april 2013 14:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wat heeft dit in 's hemelsnaam met de huizenmarkt van doen?
Ja ik weet het geen BKR en geen hoge alimentatiequote:Op zaterdag 6 april 2013 12:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hier in de buurt zit 1 makelaar waar ik zowaar een positief beeld van heb. Deze biedt woningen aan namens een vastgoedbelegger, en wil een enorme hoeveelheid informatie, incl. een verklaring van de werkgever.
Ja Wietkwekerij in je verhuurde Huis klopt,quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
wietplantages begint met een 'w' hoor
is wel iemand die geen enkel bod op voorbaat zal afslaan, dus lekker constructief tot zaken komen danquote:Op zaterdag 6 april 2013 17:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Slim ook om te zeggen dat je gaat emigreren binnen een maand
is iemand die het kennelijk aan zijn reet zal roestenquote:Op zaterdag 6 april 2013 17:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is wel iemand die geen enkel bod op voorbaat zal afslaan, dus lekker constructief tot zaken komen dan
quote:Wie nu de markt opgaat, moet zich heel goed afvragen of hij zijn woning alleen te koop zet, of die woning ook echt wil verkopen.
Want ga je tegenwoordig de markt op, dan moet je wel actief aan het marktspel meedoen.
Wil je per se vast blijven houden aan je oorspronkelijke vraagprijs, dan kun je beter het te koop-bord weer uit de tuin halen.”
Dat is zeker een goede tip. Als iedereen die niet op de schopstoel zit zijn huis uit de verkoop haalt, moet jij eens opletten wat er met de prijzen gaat gebeuren.quote:
dan hou je de mensen over die echt flink willen zakkenquote:Op zaterdag 6 april 2013 20:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is zeker een goede tip. Als iedereen die niet op de schopstoel zit zijn huis uit de verkoop haalt, moet jij eens opletten wat er met de prijzen gaat gebeuren.
Joh? En die hoeven dan niet meer te zakken en kunnen wellicht zelfs stijgen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 20:20 schreef michaelmoore het volgende:
dan hou je de mensen over die echt flink willen zakken
En wat denk je dat je mogelijkheden zijn als er 260K huizen te koop staan t.o.v. 100K huizen bij hetzelfde aantal potentiële kopers?quote:Op zaterdag 6 april 2013 20:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iedereen prijst toch naar zijn eigen mogelijkheden en onmogelijkheden
Boeit het exacte verschil dan? Het principe blijft namelijk hetzelfde, ook als je van 260K naar 160K of 200K gaat.quote:Op zaterdag 6 april 2013 20:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Denk dat er geen 160k van die 260k zijn die niet willen verkopen
Het ging er toch ook over wat er zou gebeuren als de mensen die niet op de schopstoel zitten hun huis uit de verkoop terugtrekken?quote:Op zaterdag 6 april 2013 20:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, het is gewoon wat als, die 260k hebben niet voor jan lul hun huis te koop staan
Omdat ze willen cashen en naar Hongarije verhuizen vermoed ikquote:Op zaterdag 6 april 2013 20:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, het is gewoon wat als, die 260k hebben niet voor jan lul hun huis te koop staan
Ik las in een gat en goedkope zooi, dat klopt al beter, wordt wel druk met die baggerkloons daar.quote:Op zaterdag 6 april 2013 21:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Omdat ze willen cashen en naar Hongarije verhuizen vermoed ik
Dan kopen ze daar een vrijstaand huis voor 12.000 euro en gat er een mooi leven beginne met goedkope zorg
Onder het mom van: De aanhouder wint ofzo?quote:
Ben je een soort spambot ofzo?quote:Op zaterdag 6 april 2013 21:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Omdat ze willen cashen en naar Hongarije verhuizen vermoed ik
Dan kopen ze daar een vrijstaand huis voor 12.000 euro en gat er een mooi leven beginne met goedkope zorg
Dus niet boeiendquote:Op zaterdag 6 april 2013 21:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het ging er toch ook over wat er zou gebeuren als de mensen die niet op de schopstoel zitten hun huis uit de verkoop terugtrekken?
Beetje vreemd om daar dan op te reageren met : Ja, maar dat is als... Ja, dat klopt, dat is als. Daar ging het juist over.
Nee, je reacties daarop waren inderdaad niet boeiend. Plaats ze dan ook niet.quote:
Nee, duurt nog 5 á 7 kwartalenquote:
Nee, ik zei slechts dat je reacties nergens omging, was slechts een constatering. Denk eerst na voor je postquote:Op zaterdag 6 april 2013 23:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, je reacties daarop waren inderdaad niet boeiend. Plaats ze dan ook niet.
volgend jaar dan gaan er pas klappen vallen als de oudjes zelf moeten betalen voor de thuiszorgquote:Op zondag 7 april 2013 04:23 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
ik denk dat de dalingen nog wel een jaar of 2 doorgaan
In een normale bubbel moeten de prijzen minimaal een jaar op hetzelfde niveau zitten, dan is de kans groot dat je op de bodem zit. Voorlopig dalen de prijzen nog dus je moet nog ff w8en.quote:
Appartement is idd lastig dat kan je beter huren.quote:Op zondag 7 april 2013 13:01 schreef Sparqq het volgende:
De belangrijkste verschillen tussen huur en koop is, hoe lang wil je er wonen, welke flexibaliteit wil je en welke risico's wil je nemen en het type woning speelt een rol. Als je een koop appartement neemt zit alsje nog met het gezeik (en kosten) van een VVE, dan kan je net zo goed huren.
Vergeet je onderhoudskosten niet als je huis koopt, de buitenboel schilderen, CV ketel, bij een platdak iedere 10 jaar nieuwe dak bedekking, bij oude panden kan je wel eens een nieuwe fundering nodig hebben etc.....
inderdaad, er is zeker een goed moment om te oogsten, voordat de overheid het voor je komt doenquote:Op zondag 7 april 2013 14:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Zaken die van invloed op de persoonlijke beslissing zoals levensfase,
ja, en dan naar een land vertrekken waar je bezit direct onder lijfsdwang genaast gaat wordenquote:Op zondag 7 april 2013 14:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
inderdaad, er is zeker een goed moment om te oogsten, voordat de overheid het voor je komt doen
Ik bedoelde niet zo zeer onderhoud, maar meer de verschillende lagen belastingen. Zoals het huurwaardeforfait, OZB en wellicht nog meer verschillende namen voor hetzelfde (namelijk belasting op een huis).quote:Op zondag 7 april 2013 14:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Waarom blijven jullie zoeken naar de heilige graal? Ultiem is het enige verschil tussen de prijs van huren en kopen de winstopslag cq. de werkzaamheden die je fijn zelf kan uitvoeren.
Zodra een iemand of 'n site het heeft over 'huurwaardeforfait" kan je ze aan kant schuiven en wegklikken want ze weten niet waar het over gaat. Het heet nl. al sinds jaar en dag Eigen Woning Forfait.quote:Op zondag 7 april 2013 15:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik bedoelde niet zo zeer onderhoud, maar meer de verschillende lagen belastingen. Zoals het huurwaardeforfait, OZB en wellicht nog meer verschillende namen voor hetzelfde (namelijk belasting op een huis).
aankoopkosten en de rente (verlies) daaroverquote:Op zondag 7 april 2013 17:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Zaken die mij nu even te binnen schieten die je als eigenaar wel hebt, en als huurder niet:
HWF EWF![]()
OZB (bij mij per jaar 0,0974% van de WOZ-waarde)
Watersysteemheffing Eigenaren (bij mij per jaar 0,0286% van de WOZ-waarde)
Stukje onderhoud
Opstalverzekering
Meestal een ORV, of zelfs 2
Het gaat hier dan ook niet om een universele 'kostenvergelijking huur-koop', RemcoDelft wil gewoon voor zichzelf even op een rijtje zetten wat een koopwoning hem gaat kosten (ik meen ergens gelezen te hebben dat hij erover denkt binnen een jaar een woning te gaan kopen) en hij vraagt dus (o.a.) naar de jaarlijks terugkomende kosten van een koopwoning, om er zeker van te zijn dat hij niks over het hoofd ziet:quote:Op zondag 7 april 2013 17:49 schreef blomke het volgende:
Nog een reden waardoor de kostenvergelijking mank huur-koop gaat: het huis wat ik wil(de) bewonen, was niet te huur en het huis wat te huur was wilde ik niet bewonen......
quote:Op zondag 7 april 2013 11:08 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik zou wel een overzicht willen hebben van de totale kosten van "een huis". EigenHuis.nl geeft een overzicht van de aanschafkosten, daarnaast heb je natuurlijk jaarlijkse kosten. Ik ken er een aantal, ik mis er wellicht ook een aantal. Voor de totale vergelijking huur vs koop lijkt het me fijn om een overzicht te hebben.
Iedereen sinds 2001 heeft zijn huis te duur gekocht, toen werden guldens ineens euro's.quote:Op zondag 7 april 2013 17:49 schreef michaelmoore het volgende:
die hij nu achteraf gezien ook te duur heeft gekocht
daarom doen banken ook niet meer 120% financierenquote:Op zondag 7 april 2013 18:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Iedereen sinds 2001 heeft zijn huis te duur gekocht, toen werden guldens ineens euro's.
Sowieso al 10% winst, 2k gulden werd ineens 1k euro.
Volgens mij leef je nog in het verleden.quote:Op zondag 7 april 2013 18:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
daarom doen banken ook niet meer 120% financieren
Dat zeggen ze in 2045 ook: Je had beter een huis in 2008 kunnen kopen en in 2039 verkopen. Gaat allemaal nergens over. Ik heb in 2004 gekocht, woon prima, zeer betaalbaar (daar kun je niet voor huren...) en mijn rente staat nog 17 jaar vast. Prijsdaling, prijsstijging, who care's?quote:Op zondag 7 april 2013 19:22 schreef arjan1212 het volgende:
Hoezo je had beter in 1985 een huis kunnen kopen en het in 2006 verkopen
In 1985 was ik 6quote:Op zondag 7 april 2013 19:22 schreef arjan1212 het volgende:
Hoezo je had beter in 1985 een huis kunnen kopen en het in 2006 verkopen
toen schreef ik me in bij het bouwfonds voor mijn eerste premie A woning ,quote:
LOL@ningaedi: waren de TWEE spoelbakken een beetje over the top volgens het kloonscript?quote:Op zondag 7 april 2013 19:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
toen schreef ik me in bij het bouwfonds voor mijn eerste premie A woning ,
nee die luxe hebben jullie allemaal tegenwoordig hequote:Op zondag 7 april 2013 20:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
LOL@ningaedi: waren de TWEE spoelbakken een beetje over the top volgens het kloonscript?
Dan één advies: mijd bij koop, alles waar een VVE bij komt kijken.quote:Op zondag 7 april 2013 18:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Het gaat hier dan ook niet om een universele 'kostenvergelijking huur-koop', RemcoDelft wil gewoon voor zichzelf even op een rijtje zetten wat een koopwoning hem gaat kosten (ik meen ergens gelezen te hebben dat hij erover denkt binnen een jaar een woning te gaan kopen) en hij vraagt dus (o.a.) naar de jaarlijks terugkomende kosten van een koopwoning, om er zeker van te zijn dat hij niks over het hoofd ziet:
post het maar in de slowchat van FOK!crewquote:Op zondag 7 april 2013 20:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee die luxe hebben jullie allemaal tegenwoordig he
en een vaatwasser en een wasdroger, dat was er toen niet
zelfs geen koffiezet apparaat
maar we hadden op het eerste huis wel een heel dak met dakkapel en schoorsteen bij elkaar gespaard , koste wel 10.000 gulden
(was een huis met plat dak )
we kregen toen wel een hoop subsidie op het dubbelglasquote:Op zondag 7 april 2013 20:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
post het maar in de slowchat van FOK!crew
Ga weg man. In 1985 kocht ik mijn eerste computer (ZX81)quote:Op zondag 7 april 2013 20:15 schreef michaelmoore het volgende:
dat was er toen niet, zelfs geen koffiezet apparaat
Op de douche kregenw e subsidie. Moest wel én een betonvloer én een afzuiginng hebben. Op het electrisch kreeg ik ook subsidie. Is daarna snel afgeschaft.quote:Op zondag 7 april 2013 20:24 schreef michaelmoore het volgende:
we kregen toen wel een hoop subsidie op het dubbelglas
Dat jij toen iets niet had wil nog niet zeggen dat het er niet was. Dat we het nou bijna allemaal hebben wil nog steeds niet zeggen dat het gratis is. Of tenminste ik moet er gewoon voor werken.quote:Op zondag 7 april 2013 20:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee die luxe hebben jullie allemaal tegenwoordig he
en een vaatwasser en een wasdroger, dat was er toen niet
zelfs geen koffiezet apparaat
Toen kostte een Bosch wasmachine 1000 gulden dat is in 1977quote:Op zondag 7 april 2013 22:19 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dat jij toen iets niet had wil nog niet zeggen dat het er niet was. Dat we het nou bijna allemaal hebben wil nog steeds niet zeggen dat het gratis is. Of tenminste ik moet er gewoon voor werken.
Ja en ???? Die gaan tegenwoordig tussen de 500 en 2500, net waar je zin in hebt. En voordat je dan begint van "maar toen verdienden we minder en hadden we het moeilijker". Ik werk in een sector waar wat we nu met 10 man doen toenertijd 25 voor nodig waren en meer.quote:Op zondag 7 april 2013 22:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Toen kostte een Bosch wasmachine 1000 gulden dat is in 1977
Mja, de eerste consumenten CD-speler kostte 3000,- gulden in 1980 ofzo. Tegenwoordig koop je ze voor 29,- euro bij de blokker. Kun je er nog een DVD mee afspelen ook.quote:Op zondag 7 april 2013 22:21 schreef michaelmoore het volgende:
Toen kostte een Bosch wasmachine 1000 gulden dat is in 1977
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |