abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124839400

Welkom 'het vernieuwde' Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Is kopen überhaupt nog wel verstandig? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Wat gaan de gevolgen van de vergrijzing worden? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

%-verandering t.o.v. dezelfde maand een jaar eerder (bron: CBS huizenprijsindex)

Voorgaande delen:
Topicreeks: AEX: Huizenmarkt Topic

[ Bericht 0% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 03-04-2013 17:07:49 ]
pi_124839477
In de echte wereld kom ik zo nooit tegen, 50'ers en 60'ers die vertrekken en vervolgens niet meer terugkomen, maar goed het is FOK, daar kan het wel
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_124839690
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In de echte wereld kom ik zo nooit tegen, 50'ers en 60'ers die vertrekken en vervolgens niet meer terugkomen, maar goed het is FOK, daar kan het wel
We hebben hier een echt don quichot in ons midden daar moeten we blij mee zijn.

Wie is zijn sancho panza :D

Maar om terug te komen op emigreren naar hongarije, op brandpunt 2 dagen geleden schetste men een niet zo rooskleurige toekomst met de huidige regering die zich nogal dicatoriaal gedraagt en geen problemen heeft met rechts extremistische bijeenkomsten. Ik snap niet dat een weldenkend nederland persoon serieus dan naar zo'n land wil emigreren.
pi_124839787
Wel goedkope huizen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_124839821
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

We hebben hier een echt don quichot in ons midden daar moeten we blij mee zijn.

Wie is zijn sancho panza :D

Maar om terug te komen op emigreren naar hongarije, op brandpunt 2 dagen geleden schetste men een niet zo rooskleurige toekomst met de huidige regering die zich nogal dicatoriaal gedraagt en geen problemen heeft met rechts extremistische bijeenkomsten. Ik snap niet dat een weldenkend nederland persoon serieus dan naar zo'n land wil emigreren.
goeiekoop he, goeiekoop boven alles
maoschistisch aangelegd
maakt graag ruzie met de locals, leeft op door conflict
haantjesgedrag (ik kan van vuil goud maken)

zomaar vier opties, die inderdaad karakteristiek zijn voor veel NL emigranten die je links en rechts tegenkomt in dat soort landen :)
pi_124840087
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

goeiekoop he, goeiekoop boven alles
maoschistisch aangelegd
maakt graag ruzie met de locals, leeft op door conflict
haantjesgedrag (ik kan van vuil goud maken)

zomaar vier opties, die inderdaad karakteristiek zijn voor veel NL emigranten die je links en rechts tegenkomt in dat soort landen :)
Als ik hier op fok de bowu/ verbouw topics in het buitenland lees valt het vaak wel mee lijkt het, maar wanneer we op TV dan wederom een ik vertrek oid zien, daarin zie je dan vaak wel die stereotypes die je hier beschrijft. Een bouwval denken voor 10.000 euro te kunnen opknappen en dan toch uiteindelijk op 30.000 euro en heel veel hulp van vrienden en bekenden uitkomen, waarbij het eigenlijk nog steeds een bouwval is maar alleen uiterlijk het er soms wat beter uit ziet. :D
  woensdag 3 april 2013 @ 16:59:31 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124840229
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:56 schreef Basp1 het volgende:
Een bouwval denken voor 10.000 euro te kunnen opknappen en dan toch uiteindelijk op 30.000 euro en heel veel hulp van vrienden en bekenden uitkomen, waarbij het eigenlijk nog steeds een bouwval is maar alleen uiterlijk het er soms wat beter uit ziet. :D
Ach, woningcorporaties zijn van 6 miljoen naar een kwart miljard gegaan (ik denk aan een vervallen oud schip), dus het kan altijd erger...

@Dino: wil jij "mijn" grafiekje in de OP even updaten naar AEX / Huizenmarktnieuwstopic #45:Waar we emigreren om billen te laten wassen (incl. de veranderde bron)?
censuur :O
pi_124840394
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als ik hier op fok de bowu/ verbouw topics in het buitenland lees valt het vaak wel mee lijkt het, maar wanneer we op TV dan wederom een ik vertrek oid zien, daarin zie je dan vaak wel die stereotypes die je hier beschrijft. Een bouwval denken voor 10.000 euro te kunnen opknappen en dan toch uiteindelijk op 30.000 euro en heel veel hulp van vrienden en bekenden uitkomen, waarbij het eigenlijk nog steeds een bouwval is maar alleen uiterlijk het er soms wat beter uit ziet. :D
Dan heb je het over mensen die vlak over de grens verdwijnen, niet het soort goudzoekers die vaker van alias wisselen dan jij en ik douchen, en die inmiddels naar verluid al in alle perifiere landen een stapel huizen hebben :)
pi_124840601
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:59 schreef RemcoDelft het volgende:

@Dino: wil jij "mijn" grafiekje in de OP even updaten naar AEX / Huizenmarktnieuwstopic #45:Waar we emigreren om billen te laten wassen (incl. de veranderde bron)?
zo goed?
  woensdag 3 april 2013 @ 17:09:22 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124840643
yep :)
censuur :O
pi_124840659
De emigratiecijfers van Nederlanders zal sinds 2008 toch wel zijn verdrievoudigd, of minimaal verdubbeld?
pi_124846053
als je mensen die naar duitsland en belgie emigreren buitenlanders die vertrekken en gepensioeneerden die naar spanje vertrekken eraf haalt blijft er niet veel over volgens mij hoor.
pi_124846345
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De emigratiecijfers van Nederlanders zal sinds 2008 toch wel zijn verdrievoudigd, of minimaal verdubbeld?
Of het moet vorig jaar mal hard gegaan zijn maar je komt niet in de buurt van dergelijke cijfers.

http://statline.cbs.nl/St(...)T&STB=G1,G2,G3,G4,G5

20-30% stijging en dan heb je het over enkele tienduizenden emigranten meer ten opzichte van 2008. Maar neem je bv 2006 dan was dat bijna gelijk aan 2011.
pi_124849304
Wat raar, als ik hier een beetje lees vertrekt vrijwel iedereen
pi_124849572
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen MM vertrekt, alle anderen maken deel uit van zijn web-care team. :+
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_124851111
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja, was dat maar waar.... ;)
pi_124852778
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Alleen MM vertrekt, alle anderen maken deel uit van zijn web-care team. :+
Die emigreert driemaal per week.
pi_124854151
Er worden niet genoeg huurhuizen gebouwd :')

Spuit 11 is ook wakker geworden, gewoon de markt liberaliseren dan is het zo over
pi_124854235
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er worden niet genoeg huurhuizen gebouwd :')

Spuit 11 is ook wakker geworden, gewoon de markt liberaliseren dan is het zo over
Hoe zie je dat concreet voor je?
Wat gaat voor welk effect zorgen?
pi_124854315
Prijzen verhogen = beter rendement = meer bouwen
pi_124854720
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Prijzen verhogen = beter rendement = meer bouwen
Hoe zie je dat voor je?
Boven de liberalisatiegrens mag alles al gewoon en onder die grens is het niet erg rendabel allemaal. Of moet de overheid dan maar miljarden extra aan huurtoeslag in die markt pompen?
pi_124854856
Gewoon toestaan huren te verhogen met pak hem beet 6% per jaar over de komende 5 jaar
pi_124854956
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon toestaan huren te verhogen met pak hem beet 6% per jaar over de komende 5 jaar
Dat heeft weinig met liberaliseren te maken.
pi_124855046
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat heeft weinig met liberaliseren te maken.
Waarom niet?
pi_124855246
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waarom niet?
Je verhoogt enkel de lasten voor een grote groep. Maar onder de liberalisatiegrens kan ook dan nog geen fatsoenlijk rendement worden behaald. Wat is het grote voordeel van je voorstel en voor wie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')