Ik probeer om het positief te benaderen, niet gelijk al continu 'nee' moeten zeggen. Maar wat jij zegt idd, 10x achter elkaar hem ergens moeten weghalen en eigen speelgoed aanbieden dat hij opeens niet meer interessant vindt... Na een tijdje ben ik er ook wel klaar meequote:Op woensdag 3 april 2013 15:40 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Haha ik had dit geschreven kunnen hebben. En als je dan corrigeert en hem weghaalt bij hetgene waar hij niet aan mag komen grijpt hij iedere kans aan om maar zo snel mogelijk weer terug naar die plek te komen. Ondertussen ondeugend lachen en mij aankijken..
Ook een leuke. Nee E. je mag niet aan de fotolijst op het kastje komen. Hij pakt een auto gaat ermee op de kast rijden en ondertussen gaat dat andere handje snel naar de fotolijst. Zodra hij mij zag kijken reed hij weer verder met de auto.
Het gaat ook echt helemaal nergens over. Otje deed er de afgelopen tijd gemiddeld 85 per week en hier vinden ze het helemaal prima.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:57 schreef kaatjejannie het volgende:
Hij past ook al niet echt meer in het reisnestje van de duo. Ik leg hem er nu maar wat schuin in. 4 maanden... [ afbeelding ]
Hij moest volgens het cb 100 gram in de week aankomen. Hij was nu in 3 weken 250 gram aangekomen. Dat baarde de wijkverpleegkundige wel zorgen. Misschien bijvoeden? Of kv. Maar ik moest wel zeker over 2 weken maar komen wegen.
Nee dus. En sla die 6 mnd afspraak ook maar over. Ik kom wel met 11 maanden. Dat vond ze te lang duren, dus nu maar als compromis 7.5 maand gedaan. Als ik me zorgen maak dan kom ik wel wegen. maar alleen omdat ik dat wil, niet omdat zij dat willen.
Ah, dat vroeg ik me ook al af laatst.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:30 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik maak dat niet echt schoon. Ik heb ooit eens gelezen dat je alleen schoon moet maken, daar waar je bij kan, dat vuil er vanzelf uitkomt. Heb ik bij Sofie ook altijd zo gedaan. Haar oren doen het nog gewoon (oke, ze gebruikt ze dan weer niet)
waar ik met mn pink bij kan maak ik schoon. Heel soms met een wattenstaafje zn schelp, als mn pink te dik isquote:Op woensdag 3 april 2013 16:29 schreef Ticootje het volgende:
Hoe maken jullie de oren schoon?
Ik heb de oren van Bram schoon gemaakt. De schelp zeg maar. Maar binnen zitten ook nog stukken, maar daar kan ik moeilijk met een staafje gaan zitten porren. Hoe maak ik dat ook schoon?
nou ja, een echte afwijking is ook bij een bolle als de jouwe (of de mijnequote:Op woensdag 3 april 2013 17:11 schreef kaatjejannie het volgende:
z'n curve week af naar beneden. Maar als die zo door was gegaan dan had ik commentaar gekregen dat ie te dik was....
Check, ik had een vrijkaartje. Anders had ik het niet gedaan denk ik. Is wel leuk als je baby niet precies ergens tijdens de film moet gaan slapen. Eerste helft van de film ging prima, tweede helft bezig met baby (8 maanden) sussen want toen was het eigenlijk bedtijd. Was een lege zaal trouwens op een ander stel mit baby na... 5 minuten voor t einde van de film sliep ze (op mij, dat was dan stiekem wel weer even heel fijn en schattig want dat doet ze noooit meer)quote:Op woensdag 3 april 2013 18:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Is iemand wel eens met baby naar de film gegaan. En zo ja, is het wat? De films lijken me matig, maar het leek me op zich wel leuk.
Alleen met boter? Smeer kaas? Geitensmeerkaas? Sesampasta?quote:Op woensdag 3 april 2013 20:34 schreef Zoë23 het volgende:
Ticootjevolgens plan haha
Tinu
Fruit gooit ze er gelijk uit. Wel een tijd appelstroop geprobeerd maar dat wil niet. Bij fruitmousse/puree gaat ze gelijk over dr nek
Kaas krijgt ze niet weg, jam is wel oké
Zonder boter valt beter dan met merk ik.quote:Op woensdag 3 april 2013 20:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Alleen met boter? Smeer kaas? Geitensmeerkaas? Sesampasta?
Mijn mini heeft echt vieze oren, niet te missen gele drab elke dag.. Mn grote had/heeft dat ook nooit, dus die doe ik lang zo frequent niet. Niets tequote:Op woensdag 3 april 2013 21:40 schreef pessie het volgende:
Zo'n eerste pasfoto is zo leuk! Moet binnenkort ook met Lauren, we willen in mei naar Frankrijk en nemen haar toch wel graag mee![]()
Luuk is idd een lekker Spekkie kJ!
Verder nog meer leuke foto's gezien![]()
Zoë, lijkt er dus idd wel op dat het met beleg te maken heeft. Met jam kun je ook variëren in smaken. Misschien staat er op de Kleintjes lijst nog iets wat je kunt proberen?
Oortjes schoonmaken heb ik bij Nathan nog nooit gedaan volgens mij en doe ik bij Lauren ook niet![]()
Wij hadden hier vandaag zon, dat is al de helft en maakt weinig slaap goed te doen. Nu nog hitte
Oh, E had precies hetzelfde. Rode keel, rode oren maar niet ontstoken. En maar hoesten, paniek s nachts. Echt zielig. Uiteindelijk, na 4 weken en 2 huisartsbezoeken, bleek ze een bronchitis te hebben. Je kan eigenlijk niks doen tegen hoesten bij d'r... Tussikind hielp bij Phaidra's mini, bij mij niet (achteraf logisch). Neusspray, hoofdeinde omhoog, ehm. Is ze ook erg verkouden? Ui op d'r kamertje? Beterschap!quote:Op woensdag 3 april 2013 23:11 schreef Troeta het volgende:
Ik moet Mex zijn oren wel schoonmaken. Moet ik warme olie in zijn oren laten lopen, dan word het dunner ofzo en als het er uit komt moet ik het weg halen.
Deed het eerst nooit, maar bij dokters enzo zagen ze altijd dat hij heel veel oorsmeer had.
Laatst ook nog bij de gehoortest, die vrouw moest iets heel diep in zijn oren doen en er kwam een bagger uit.
Met wattenstaafjes mag je er idd niet in zitten, maar vieze oren is ook weer niet goed.
Jullie nog tips voor mijn hoestende baby? Ze stikt steeds in het hoesten. Ben bij de dokter geweest en ze heeft een beetje rode oren, rode keel enzo, maar net niet ziek genoeg voor antibiotica enzo. Neusspray gebruik ik al, maar daarna hoest ze juist heel erg.
Nee, ze heeft hier eigenlijk nooit last van gehad. Als ze wakker werd 's nachts was het voorheen alleen voor een voeding, en de laatste tijd was een speentje geven genoeg. Tot het hoesten begon, toen werd ze vaak wakker en had moeite met in slaap komen. Nu is het hoesten eigenlijk 's nachts niet meer het probleem, maar ze is gewoon klaarwakker. Ze wil wel slapen heb ik het idee maar het lukt 'r niet. Ik weet ook niet zo goed wat te doen hoor, moet ik haar het zelf laten oplossen (ze huilt niet echt, althans, uiteindelijk natuurlijkquote:Op donderdag 4 april 2013 08:26 schreef Zoë23 het volgende:
Tante soesa
Vervelend dat t hoesten blijft![]()
Vind 't maar raar dat wakker blijven, heeft jou meisje daar ook vaker last van?
gisternacht ging ik gewoon met dr naar beneden want in bed liggen is dan frustrerend. We hebben vannacht de stokke kinderwagen maar boven gezetdaarin komt ze tot rust en daarna heeft ze lekker geslapen
Vind het zo frustrerend dat er duidelijk iets is maar ik geen idee heb wat ik voor S kan doen. Hoop maar dat de med z'n best doen. Vriend en ik weten t na al die maanden soms ook niet meer
Moet je ff in het 'baby's voor dummies' topic kijken Kwis. De meningen verschillen nogal. Wij vulden een thermosfles met gekookt water die we meenamen naar boven. Even mengen met koud water uit de kraan en je hebt de juiste temperatuur. Anderen gaan wel naar beneden of hebben boven een waterkoker staan. Whatever works for you!quote:Op donderdag 4 april 2013 10:03 schreef Kwisted het volgende:
Wat een leuke pasfoto van Riley!!![]()
Zoë, wat lastig toch met je meisje.
Hier wordtook niet wakker van F.leur. Maar als het mij teveel wordt dan maak ik hem gewoon wakker en mag hij het overnemen.
Hier een lange nacht. Al vanaf 1.00u was ze steeds wakker tot half 4. Fiep erin en eruit, één keer gevoed uit pure wanhoop. (hoe doe je dat met de fles? Naar beneden lopen naar de magnatron?)
Vanmorgen was ze ook weer om 6.00u wakker en wil niet slapen. Ik loop op mijn wallen![]()
Oh en haar 2e tandje is door
Luuf smeren wij niet op de huid (ook omdat er staat dat het absoluut niet in ogen of mond mag komen, hoe ga je dat garanderen met een actieve baby die continu beweegt en overal aan wil zitten???quote:Op donderdag 4 april 2013 08:09 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ha Phaidra, hoestexperts unite![]()
Luuf zat ik idd ook nog aan te denken, dat kon hier niet ivm eczeem op borstje, in hals en op d'r ruggetje. Leek me zo zielig![]()
D'r longen klonken wel weer schoon gisteren maar het hoesten is nog niet weg
Hier ook een vermoeiende nacht, Zoë. Ze was weer lang wakker, echt, ik snap niet waar dit ineens vandaan komt. Ze slaapt heel relaxed van half 7 tot half 2 ong. en dan begint het...ze was nu anderhalf uur wakker. Ik krijg haar gewoon niet in slaap! Ze blijft woelen, kletsen etc. Vanochtend was ze weer niet wakker te krijgen. Ik vind het echt sneu voor jouw S'je, ze zit niet lekker in d'r velletje
Je kan het in zijn nek smeren(achterkant bedoel ik), of zijn borst onder de romper..daar komt hij toch niet makkelijk bij?quote:Op donderdag 4 april 2013 11:33 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Luuf smeren wij niet op de huid (ook omdat er staat dat het absoluut niet in ogen of mond mag komen, hoe ga je dat garanderen met een actieve baby die continu beweegt en overal aan wil zitten???) maar op een washandje dat we buiten bereik in het bedje vastmaken. Misschien voor jullie ook een optie?
Op de rug zou ook nog wel kunnen ja, maar op de borst gaat niet lukken. Voor de romper aan is, heeft hij er al minstens 3x aangezeten denk ikquote:Op donderdag 4 april 2013 11:34 schreef bitterend het volgende:
[..]
Je kan het in zijn nek smeren(achterkant bedoel ik), of zijn borst onder de romper..daar komt hij toch niet makkelijk bij?
oh god dat kan natuurlijk ookquote:Op donderdag 4 april 2013 11:39 schreef bitterend het volgende:
Je doet eerst romper aan, dan handje in romper en smeren maar
Ja, ik heb ook zo het idee dat ik ontzettend verwend ben. Ik durf eigenlijk niet echt mee te posten in dit topic, want ik lees zo veel posts van ouders die het veel moeilijker hebben. Maar ik vind het juist allemaal zo makkelijk.quote:
Lang bovenlichaam denk ik, shirtjes,tuniekjes worden snel 'kort'quote:Op donderdag 4 april 2013 14:32 schreef bitterend het volgende:
een reus ZoeR is 80cm nu met 16 maanden
Heerlijk toch? Lekker van genieten! Je hoeft haar niet onder een vergrootglas te leggen om hier een 'probleem' te kunnen postenquote:Op donderdag 4 april 2013 14:35 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook zo het idee dat ik ontzettend verwend ben. Ik durf eigenlijk niet echt mee te posten in dit topic, want ik lees zo veel posts van ouders die het veel moeilijker hebben. Maar ik vind het juist allemaal zo makkelijk.
Bijvoorbeeld als iemand mij vraagt of ze veel huilt, dan moet ik altijd echt even nadenken wanneer ze voor het laatst een paar minuutjes gehuild heeft, zo van: "Was dat nou 2 of 3 dagen geleden?"
Maar lachen doet ze elke dag heel veel. Sowieso begint ze altijd meteen te lachen als ze mij ziet.Zo erg zelfs dat het daardoor soms erg veel tijd kost om haar de fles te geven.
De laatste keer dat ik bij het consultatiebureau was heb ik zelfs gevraagd of het niet slecht is dat ze zo weinig huilt aangezien ik in de veronderstelling was dat baby's horen te huilen.
En slapen: als ik haar 's avonds rond een uur of 0.00 in de wieg leg, dan gaat ze direct slapen tot een uur of 8.00 á 9.00, elke nacht.
Ik denk dat ik inderdaad echt superverwend ben.
Dank je wel! En genieten doe ik zeker! Ze is zoquote:Op donderdag 4 april 2013 15:02 schreef Mineola het volgende:
Heerlijk toch? Lekker van genieten! Je hoeft haar niet onder een vergrootglas te leggen om hier een 'probleem' te kunnen postenAls het goed gaat gaat het goed!
Zie je wel, jij hebt ook een issue als je maar goed nadenktquote:Op donderdag 4 april 2013 15:21 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Dank je wel! En genieten doe ik zeker! Ze is zo
De bevalling vond ik trouwens wel heel erg zwaar. Van 8.00 uur 's ochtends tot 19.40 uur 's avonds een ingeleide bevalling zonder pijnstillers/verdoving is:
Ik dacht serieus dat ik dood ging.
En uiteindelijk ook nog een knip en hechting omdat ze te groot was, maar gelukkig geen keizersnede, dat zou het wel bijna geworden zijn.
Ohhh, leuk! Hier voel ik regelmatig maar ik voel nog niks!quote:Op donderdag 4 april 2013 15:50 schreef SupremeEvil het volgende:
Nohhhhhhh, mijn baby heeft ineens een tandje!![]()
Ik heb niks gemerkt, vanochtend was ze vet huillie. Vanmiddag niet meer, ik voor de gein voelen zit er ineens een tandje! Moest ik even delen
Lisa zit ook al in maat 86 (80 heeft ze een te brede rug voor) en heb van de week bij de h&m alles in maat 92 gekocht. broekjes zijn nog te lang maar sla ik om naar binnen en shirt passen goed. de jurkjes neemt mij moeder een beetje in. maat 86 is namelijk zo wisselend soms gaat het nog prima soms niet meerquote:Op donderdag 4 april 2013 14:21 schreef Zoë23 het volgende:
Mineola
Dankje
In de stokke reiswieg zat ze iets meer dan 2mnd en de stokke slaapwieg 6-8wk
Ze was al 56cm bij geboorte. Kon dus al snel mt 62 aanschaffen
Had ook maar 4 pakjes mt 56 in huis (gelukkig). Ze gaat nu richting mt 86 met bijna 11mnd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
Niet tofquote:Op donderdag 4 april 2013 21:04 schreef Ticootje het volgende:
Kinderbijslag ging hier direct door naar de belasting
Behoorlijk niet nee. M'n vakantiegeld mag ook die kant op. Leuk man, aanslagen van 3 jaar terug die opeens niet kloppen.quote:
quote:Op donderdag 4 april 2013 21:47 schreef Sonnetje85 het volgende:
Lang verhaal![]()
Peuter die helemaal over de rooie ging.en na een dag werken was dat even teveel![]()
Ben blij dat ze allebei op bed liggen.
en voelde.me.de slechtste moeder ooit
quote:
Ja, ik ga het merkenquote:Op vrijdag 5 april 2013 09:05 schreef pessie het volgende:
Tante Soesa, mooi kleed hoor! Ik vond de box vooral een uitkomst toen Nathan begon te bewegen. 2x per dag een half uurtje, dan had ik MN handen even vrij.
Bodpa, leuk he dat kinderen zo kunnen verschillen
In het begin wilde ik geen pijnstilling omdat ik dacht dat ik wel zonder kon. Ik kreeg weeën in de ochtend en ik vond het wel behoorlijk pijnlijk en vervelend en ik werd er ook echt ziek van, maar ik vond ze wél te handelen. Toen heb ik aan de verpleging/artsen gevraagd of het nog veel erger zou worden dan dat en toen zeiden ze 'nee'. Maar dat werd het welquote:Op donderdag 4 april 2013 16:06 schreef Mineola het volgende:
Zie je wel, jij hebt ook een issue als je maar goed nadenktNee grapje hoor... klinkt heftig zeg. Wilde je geen pijnstilling of kon dat niet meer?
Modelbaby, dat zeiden ze de laatste keer bij het consultatiebureau ook inderdaad. Ze zit helemaal precies op het gemiddelde qua ontwikkelingquote:Je dame maakt die zware bevalling nu gewoon goed door zich als een modelbaby te gedragen.
OMG! You make other people look bad!quote:Op donderdag 4 april 2013 11:21 schreef kleinzusje het volgende:
Fieder: Succes met de reflux. Gelukkig wordt er wat aan gedaan en doen de meds hun werk. 7 cm gegroeid ! Geweldig !![]()
Cathmar: Hoe is het bij jullie ?![]()
Mango: Nog niet uitgesprongen dus. Vermoeiend.![]()
Mineola: Mijlpaal idd, de reiswieg er uit.Hier nu pas Weer terug gezet ivm kou en slapen. Nu past ze echt niet meer ( grote bak dat wel)
Phaidra: Hier slaapt ze ook heerlijk lang overdag. Door bewegen, zou kunnen. Gebruiken veel energie. Hier tijgeren en rollen. Zitten ook zelfstandig ( met beetje hulp) en staan met hulp. Geweldig !!![]()
Wanneer luisteren ze naar nee ?
Zolena: Fijn dat je even bent bijgekomen met de pasen. Lekker wat minder werken !Sneu een snot knuffel . Gelukkig is het hoesten bijna weg.![]()
Twink: Fijn dat D super vrolijk is.![]()
Lief popje met de broccoli.![]()
Ik slaap ook zo moeilijk weer in. Echt lastig hoor !
Wat een naar bericht. Scheiden met een kleintje, bah.
Die begin filmpjes kan ik nog niet terug kijken. Te confronterend.
Gulara: Wat een gevecht met drinken.![]()
![]()
Soesa: 8 maanden, gefeliciteerd.Lastig van het wakker worden en naar dat het hoesten blijft.
Je stats gemist.
Bijvoeden gaat goed hier, maar wisselt per dag. Dacht dat ze opeens alleen potjes wilde, maar sinds 2 dagen ook weer vers. Erg leuk ! Alles uitproberen. Hier net zo iets als bij jullie. Minder brood, maar dan pap en yoghurt.
En Etos luiers: vreselijk !![]()
Zoe: Foto’s gemist. Tattoo mooi geworden ? En ondanks de reflux stress wel goed gegroeid dus. 10,5 maanden bv, knap hoor. Wat vermoeiend voor jullie !![]()
Kyara: Klagen mag. Tuurlijk is het pittig ! Respect. Wat moet dat schattig klinken : “zusje”.![]()
Sola: Fijn om jouw adviezen te lezen ! Klinkt wijs zonder belerend te zijn.![]()
Omen: Mijn meisje heeft ook geen speen. Nooit gelukt. Vind het wel prima.
Weer werken en een spaarrekening. Wat een stappen !
Die pasfoto: Geweldig !!!![]()
Troeta: Daar put ik moed uit. Het lukt jou nu beter om weer in te slapen. Je hebt gelijk, nachten zijn niet meer hetzelfde.![]()
Coco: Wat fijn dat het zo goed gaat. En super leuke/mooie foto’s . Echt schattig ! Verwerken van al die shit kost tijd. Tis erg veel hoor, wat je hebt meegemaakt in zo’n korte tijd.![]()
Ophelia: Fijn dat ze lekker vroeg in bed ligt. Geen tip voor de ochtend helaas. Hoe is het nu met O tje ?![]()
Kwisted: Pittige tijden en wat is ze snel met alles. Flesje in de nacht bereid ik savonds voor. Wij hebben geen beneden
Snap die verwerking wel. Hier na 6 weken tranen ! Vanaf de geboorte is het mislukt. Erg verdrietig om geweest. Gelukkig doet ze het super op kv.![]()
Son: Je klinkt zo blij en ontspannen. Mooi lachend moppie heb je daar !![]()
![]()
Alles met ritsen/labels/draadjes....niet veilig meer. Die speelfoto’s hoe leuk en herkenbaar.
Wouw Son, die stats ! Laat gaan dat CB, jullie weten wel dat het goed gaat toch
Pessie: Fijn een mini vakantie.![]()
Tico: Wat heerlijk in Zweden 1 jaar verlof !ben benieuwd naar de stats van Bram !
Tinu: Wat naar dat die oortjes blijven lopen.![]()
Pijn ?
Sam: Knap van je ! Dat je zo hard werkt om alles op de rails te krijgen/houden. Fijn dat het zo goed gaat. Wat wordt je meisje groot ! Mama, wat lief !![]()
Joi: Lief popje !![]()
RE: Wat een mooi dametje.
Mooie stats ook ! En pittig weer werken. Fijn dat kolven lukt.![]()
KJ: Wat een lekker ventje ! Net een directeurtje in die bumbo. En schuin in de bak, hahaha.![]()
Morretje: Hoe is het bij jullie ?![]()
SE: kus![]()
Hier:
Nieuwe stats:
8,5 maand: 8 kilo, 70 cm en hoofd is 44![]()
Middenlijnbabytje![]()
Het gaat super hier![]()
Optrekken aan hand/vingers tot staan. Dan idd lachend en ondeugend kijken. Sterker met de dag. Echt super leuk ! Ze kan goed zitten, maar doet dat nog niet uit zichzelf.
Overal aan komen, snoertjes, touwtjes, knoopjes, blaadjes, dvds ALLES !!!
is populair.
Eten wisselt, maar 3x per dag komt er in.
Ze is vrolijk, lief, actief, slaapt goed en wordt minder wakker snachts.En gelukkig niet ziek.
Ik ben verwenden blijf verliefd
Dank je.quote:
Ja sorryquote:we hebben ook een fototopic trouwens, is het een idee daar de foto's te plaatsen?
OUD / Kinderfototopic deel 220
Zoë, daarvoor gebruikte wij de box eigenlijk ook. Wij hebben een open keuken dus dat scheelt al, zit ze gewoon op de grond te spelen of in de kinderstoel. Ik zet haar ook in de kinderstoel als bijv de deur gaat. Boven zet ik haar ook in haar ledikant idd. Maar, E kruipt nog niet. Hoe ik het dan ga oplossen zie ik dan welquote:Op vrijdag 5 april 2013 10:08 schreef Zoë23 het volgende:
Tante soesageweldig kleed!
Ik zet S sinds ze kruipt en gaat staan enz graag even in de box, we hebben een aparte keuken dus kan dr niet in de gaten houden als ik even iets moet pakken. Of als de deurbel gaat vind ik t ook wel handig (is nu mega koud bij de deur dus neem haar niet mee)
Wat ik ook weleens doe als ik moet koken is S in de kinderwagen en als ik naar boven ga om iets te halen doe ik S in haar ledikant
kan me voorstellen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:17 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Dank je.
[..]
Ja sorry, daar ben ik al eerder op gewezen, maar ik kon me weer eens niet beheersen.
quote:
Weet ik niet?quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:19 schreef Phaidra het volgende:
Bouw je niet te snel af kwis? Aangeraden wordt om ca. elke 3 dagen een voeding weg te laten dacht ik. Anders heb je wel kans op verstoppingen etc..
Herkenbaar... hier is het 6u en dan is de ochtend begonnen volgens meneer. Beetje jammer, mijn wekker gaat een half uur later pas.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:12 schreef Kwisted het volgende:
Waarom wordt mijn dochter elke ochtend om 5u wakker? Maakt niet uit hoe laat ik haar er in leg savonds, of wat ze gegeten heeft..
Haha, nee het zijn bij hem altijd zulke natte scheten. Die maken van zichzelf al een hoop herrie.quote:[b]Op vrijdag 5 april 2013 13:46 schreef Omentielvo het volgende:
En maakt Pi ook zulke leuke geluiden als ie aan het poepen is?
Jaaa dat zelfverzonnen liedjes zingen doet ie ook .. Zo grappigquote:Op vrijdag 5 april 2013 11:12 schreef Kwisted het volgende:
Haha grappig Twink. Heerlijk om jemet je baby te zien he. Vind ik tenminste wel altijd. Sinds F geboren is voel ik me een nieuw soort verliefd op
. Hij doet dat altijd zo speels en grappig met haar. Luier verschonen etc duurt wel altijd een eeuwigheid, want dan moet ze eerst overal kusjes en dan zingt hij allemaal zelf verzonnen liedjes over haar en wat ze aan het doen zijn
![]()
Ik doe het alleen, maar ik heb gelukkig wel een lachbaby!quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:10 schreef Gulara het volgende:
Oh enaan de moeders die het alleen doen en de moeders met huilbaby's.
Zou inderdaad heel goed kunnen ja. Dan zal er binnenkort wel een draai aankomen...?quote:Op vrijdag 5 april 2013 19:48 schreef Mineola het volgende:
5 maanden al! Is het niet gewoon buikspieren trainen Cathmar? Mijne deed het een maandje geleden ook, nu alleen nog op schoot.
Merciquote:Op vrijdag 5 april 2013 20:04 schreef Mineola het volgende:
Nee?! Oooooooooh! Wat lief in die Bumbo, en omg, ze lijken echt niet op elkaar zeg!
+1quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:10 schreef Gulara het volgende:
Oh enaan de moeders die het alleen doen en de moeders met huilbaby's. Het is hier elke avond raak, krijsen, schreeuwen, overstuur. En ik vind dat na een paar weken al vermoeiend worden.
![]()
We gaan de med begin Mei evalueren maar als we vragen oid hebben mochten we ook eerder langskomen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 11:12 schreef Cathmar het volgende:
Zoe, echt super vervelend.
Wat is jullie afspraak met de ka over de medicatie?
Dat huilen is zo super sneu en je word er ook radeloos van op een gegeven moment.
Een baby trekt zo-ie-zo al een wissel op je relatie. Maar een kleintje die niet lekker in haar vel zit en waar je zoveel onzekerheid en stress mee hebt... super pittig.
Kan ze misschien een nachtje logeren zodat jullie een avondje tijd hebben en ook rustig kunnen slapen?![]()
![]()
Hier is het met 4 kinderen ook zoeken naar tijd voor ons samen. En dat is moeilijk. Maar we weten dat het wel weer komt en profiteren er van als we een uurtje tijd hebben om iets samen te doen.
En dan hoef je door de week 's avonds ook niets van mij te verwachten want dan komt er niet veel gezelligs meer uit. Dan wil ik alleen maar relaxen en slapen.
quote:Op zaterdag 6 april 2013 11:16 schreef kleinzusje het volgende:
Ach ZoeIk zou willen dat ik DE oplossing had, maar helaas.Vind het zo rot voor je/jullie.
quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:26 schreef Zolena het volgende:
Papillion knuffel terug omdat het mama zijn voor jou ook heftig is.![]()
Ik moest net een beetje lachen. Mijn baby vind pap als bijvoeding wel prima, dus dat ben ik dan ook enthousiast aan het geven. Maar net heeft hij ontdekt dat je ook best prrrrrpffff kunt zeggen als je pap in je mond hebt. Sterker nog das best grappig vind ie...Chaos
Geeft toch niet, lees gewoon waar je aan toekomt en post gewoon wat je kwijt wilt en wanneer je tijd en concentratie hebt.quote:Op zaterdag 6 april 2013 11:38 schreef papillion het volgende:
Ik vind het mama zijn momenteel nog net iets te zwaar om energie te vinden om hier ontspannen mee te kunnen posten. Tegen de tijd dat ik 'n paar posts heb gelezen is mijn concentratie weer weg :p.
quote:Op zondag 7 april 2013 08:17 schreef Tinuviel het volgende:
Sola, dan is het hopelijk een fase, die ook gauwweer beter wordt.
Dracu, hier moesten mijn baby's beide geen speen maar wilden wel sabbelen, dus lang de vinger geven. Was ook blij met wieg naast het bed en bij de tweede met deco-sleeper. Als ik Zoe goed begrijpt helptdat bij haar helaas allemaal niet:tussen hen in in bed niet, de co- sleeper niet enz.
Mijn baby kruipt steeds meer op alle vieren in plaats van te kruipen
quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:15 schreef Twinkle20 het volgende:
Spees eend, cath en kyara .. ik zat net even in het fototopic waar ik eigenlijk noooooit kom. Maar wat een mooie kindjes! In die bumbo. .. super gaaf
En SE wat heeft jouw kibd mooie grote kijkers!
Ik lees hier heel af en toe eens mee (post zelf eigenlijk niet omdat ik niet zo heel veel te melden heb, het gaat gewoon goed met Silvijn, weinig bijzonderhedenquote:Op vrijdag 5 april 2013 21:22 schreef pessie het volgende:
Ik heb het foto topic ook maar even opgezocht.
Cathmar, geweldige koppies trekken ze ook! En idd, ze lijken niet zoveel op elkaar![]()
Speed, lange slanke vent denk ik?
Kyara, mooie meiden
Zelf willen we een loopkarretje kopen.quote:Inlegpuzzels
Boekjes (Nijntje, kikker, dikkie dik etc)
Foam puzzel http://www.intertoys.nl/s(...)m-puzzel-562715.html
Houten activiteitenkubus http://www.intertoys.nl/s(...)tenkubus-569717.html
Stapelbekers
Kleding zomer mt 74 of 74/80
Badje voor in de tuin
Speeltjes voor in het water/bad
Waterplay https://m.bol.com/nl/p/bi(...)biel_product_product
Duplo
Tnx!!quote:Op zondag 7 april 2013 11:17 schreef kleinzusje het volgende:
Wat een super lijst !![]()
Houten activiteitenkubus is leuk zeg.
Wat voor loopkar ? Een houten ?
aanvulling:
fietsstoeltje![]()
![]()
Spulletjes zandbak
schommel
verf
zandbak
houten blokken
Dat is ook wel weer zo. Fijn dat jullie zo meedenkenquote:Op zondag 7 april 2013 11:34 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik zou eerder voor die eerste gaan phaidra. Denk dat ie daar meer mee kan, omdat ze er ook op kunnen zitten. Denk dat ze met die andere weinig meer kunnen als ze eenmaal kunnen lopen.
En je bent nog geen 2 jaar?quote:Op zondag 7 april 2013 12:11 schreef Omentielvo het volgende:
Haha Catmar. Zo'n treinbaan wil ik ook. Om precies dezelfde reden als jij. Ik vind het zelf zo leuk. Maar op de doos staat dat het pas vanaf twee jaar is
quote:
Volgens mij is het daar midden in de nach toch? Alhoewel wandelen daar nu best lekker kan zijn hahaquote:
Bram zit er al een tijd in. Als we gaan eten en hij is wakker. Op de ligstand.quote:Op zondag 7 april 2013 19:48 schreef Kyara het volgende:
Vanaf wanneer kunnen ze ook alweer in een wipstoeltje?
Echt, het is zo kort geleden dat M zo klein was maar je vergeet het echt heel snel
quote:Op zondag 7 april 2013 19:25 schreef Zolena het volgende:
Het wordt ook tijd voor nieuw speelgoed voor mijn mini... Hij heeft net het beestje van zijn mobiel afgesloopt en loopt daar enthousiast mee te zwaaien...![]()
In mijn babybjorn wipper (ik heb geen aandelen...) zit/hangt/ligt vooral mijn reflux meisje al vanaf week 4 of 5.quote:Op zondag 7 april 2013 19:53 schreef Kyara het volgende:
Oh, aan de hand van foto's gezien dat M er al met 1 maand in lag. Meisjes zouden dan -gecorrigeerd- er zolangzamerhand ook wel in kunnen. Wel op ligstand inderdaad.
Ik ben er echt geen fan van. die dingen zijn over het algemeen een stuk lager en hebben veel minder demping. Ook zakt lisa helemaal onderuit als ze in zo'n buggy zit. Ik had hem laats in gebruik na jou omdat de band van de wagen lek was en daarvoor gebruiken wij hem ook alleen of voor Amber maar wanneer ik kan pak ik altijd de wagen. Maar of het nu slecht is weet ik niet precies alleen dat er veel minder vering inzit.quote:Op zondag 7 april 2013 22:01 schreef Cocotrimonium het volgende:
Spiegel is hier ook een succes
Vraagje: wat zijn jullie ervaringen met buggy's? Ik overweeg een buggy aan te schaffen ipv de bugaboo buggy te gebruiken. Zou dan wel een buggy willen die ook helemaal plat kan.
Belangrijkste voordelen: erg compact op te vouwen & een stuk lichter![]()
Maar ja, blijft toch een buggy; is dat wel goed genoeg? Moet natuurlijk niet straks slecht zijn voor Saartjes ruggetje ofzo (aangezien ik haar dan 'nu' al daarin zou willen zetten (kleine stukjes wandelen in de buurt, of door de stad, enzo). Alleen, dan moet het dus niet 'slecht' zijn voor haar, en daar kan ik online weinig over vinden.
Dat ijkt me zo lief om te zien. Lisa die doet er niks mee die lijkt er niet eens in te willen kijkenquote:Op zondag 7 april 2013 21:55 schreef Tinuviel het volgende:
Spiegel is hier ook geweldig. Eerst naar zichzelf lachen in de spiegel. Nu ook zwaaien naar het spiegelbeeld.
SPOILER: deze had ik gevondenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Troeta: ze is 5 maanden. Zou ik hem nu al gebruiken, dan zou dat in de ligstand zijn (hij kan helemaal plat). Voorwaarde is dan wel dat liggen in een buggy niet slechter is dan in een gewone kinderwagen (en daar kan ik dus niks over vinden). Wij wandelen meestal ook niet urenlang. Zegt 1,5u gemiddeld, soms 2 uur. En dan gaat ze eigenlijk meestal mee in de drager. Ik wil er dus echt een voor korte wandelingetjes door de buurt, of als ik haar mee de stad inneem.
Phaidra: aye, ik zou haar ook niet rechtop in zo'n ding zetten nu. Dan dus de ligstand (op voorwaarde dat...).
Ik twijfel dus. Kan natuurlijk ergens een testritje doen (in een babyzaak), alleen, imo word je daar niet echt zoveel wijzer van, dat blijkt pas als je 'm daadwerkelijk in gebruik hebt. Maar ja, zonde om er dan pas achter te komen dat het niks is
Mij gaat het dus écht om het feit dat het compacter/lichter is dan wat ik nu heb. En veel makkelijker in te klappen. Maar die voordelen interesseren me niks als het voor Saartje niet goed is, of als het in de praktijk onhandig rijdt enzo.... Dus.
quote:Op zondag 7 april 2013 22:32 schreef Cocotrimonium het volgende:
Sam: daar was/ben ik dus ook bang voor. Alleen heb ik er nu een gevonden met ontzettend veel goede reviews, en hij ziet er ook goed (stevig/kwalitatief) uit! Alleen, de vraag blijft of het voor Saartje handig is of niet.Ik denk toch dat ik een maandje of 2 zou wachten nog. Dan zijn de rugspieren een stuk sterker om de mindere vering op te kunnen vangen. Vanaf ca. 9 maanden mogen ze bijvoorbeeld ook op de fiets (mits ze goed stevig zelf kunnen zitten) maar geen lange stukken omdat ze de trillingen nog niet heel goed op kunnen vangen. Voor kleine stukjes vanuit de auto even boodschappen doen zou ik misschien wel doen, omdat je dan niet over straatstenen, stoepjes etc hoeft.SPOILER: deze had ik gevondenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Troeta: ze is 5 maanden. Zou ik hem nu al gebruiken, dan zou dat in de ligstand zijn (hij kan helemaal plat). Voorwaarde is dan wel dat liggen in een buggy niet slechter is dan in een gewone kinderwagen (en daar kan ik dus niks over vinden). Wij wandelen meestal ook niet urenlang. Zegt 1,5u gemiddeld, soms 2 uur. En dan gaat ze eigenlijk meestal mee in de drager. Ik wil er dus echt een voor korte wandelingetjes door de buurt, of als ik haar mee de stad inneem.
Phaidra: aye, ik zou haar ook niet rechtop in zo'n ding zetten nu. Dan dus de ligstand (op voorwaarde dat...).
Ik twijfel dus. Kan natuurlijk ergens een testritje doen (in een babyzaak), alleen, imo word je daar niet echt zoveel wijzer van, dat blijkt pas als je 'm daadwerkelijk in gebruik hebt. Maar ja, zonde om er dan pas achter te komen dat het niks is
Mij gaat het dus écht om het feit dat het compacter/lichter is dan wat ik nu heb. En veel makkelijker in te klappen. Maar die voordelen interesseren me niks als het voor Saartje niet goed is, of als het in de praktijk onhandig rijdt enzo.... Dus.Venus in pocketformaat
© loveli
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar die dingen zijn duurrrrr! Ik heb een vrij nieuwe gekocht, maar op MP staan er ook veel.
Wij gebruikten de buggy alleen als we met de auto gingen. Verder vanuit huis alleen de kinderwagen. Ze moeten echt wel zelf rechtop kunnen zitten voordat ik de buggy gebruik. Het schud nogal voor die kleintjes, vind ik.
Edit: de buggy ging ook mee met de fiets. Ook heel handig!Met een meidenkwartet
Zó herkenbaar van die eerste weken!quote:Op maandag 8 april 2013 12:53 schreef Zoë23 het volgende:
Fieder
Wat fijn! Hoop dat het zo blijft gaan
Is ook moeilijk, de eerste weken had ik geen 'tijd' om te ontbijten of douchen.
Kwam mijn zus langs, eerste wat ik deed was even plassen, had ik eindelijk tijd voorhaha
Nou ja, op je werk heb je waarschijnlijk wel meer tijd dan thuis om bijvoorbeeld naar de wc te gaan.quote:Op maandag 8 april 2013 13:03 schreef Ticootje het volgende:
Tijd? Ik heb het druk! Ik snap niet hoe ik straks nog 32 uur moet werken.
In pyama naar je werk en daar rustig aankleden, makeuppen en ontbijtenquote:Op maandag 8 april 2013 13:03 schreef Ticootje het volgende:
Tijd? Ik heb het druk! Ik snap niet hoe ik straks nog 32 uur moet werken.
De Zapp Xtra kan ook plat, en voor de gewone Zapp kun je iets kopen waardoor die ook plat kan. Twijfel een beetje tussen die Zapp Xtra en de b-agile. Maar de Zapp rijdt dus fijn enzo?quote:Op maandag 8 april 2013 13:26 schreef pessie het volgende:
Ik weet niet meet vanaf wanneer wij een buggy hadden. Ik denk een maand of 9. Nu heb ik een Quinn zapp waar de maxi cosi korte stukjes op kan. Ideaal vind ik dat. Verder alles ,met de wagen vanwege hey platliggen.
Makeup en ontbijt deed ik altijd al daar.quote:Op maandag 8 april 2013 13:25 schreef Solagratia het volgende:
[..]
In pyama naar je werk en daar rustig aankleden, makeuppen en ontbijten
wat dat betreft ben ik blij dat ik thuis werk..quote:Op maandag 8 april 2013 13:25 schreef Solagratia het volgende:
[..]
In pyama naar je werk en daar rustig aankleden, makeuppen en ontbijten
Ach dat minnetje trokken wij ons niets van aan... Gecorrigeerd was hij pas 4 weken toen dus... Maarja officieel toen 9 dus ja dan is t natuurlijk opvallend.quote:Op maandag 8 april 2013 12:40 schreef Zoë23 het volgende:
fieder
Hoe gaat het nu met de Reflux? Doet de med goed z'n werk?
Loj
Een minnetje ook
Lachende mini's zijn echt zo schattig
Is lastig soms als je zelf moet eten,aankleden etc. S laat ik soms in haar ledikant wachten als ik moet aankleden en tandenpoetsen, dan ga ik zingen of kletsen zodat ze weet dat ik er ben. Vind ze ook niet altijd leuk maar moeders moeten soms ook dingen doen
Vannacht een redelijke nacht, S was om 21:30 2:30 4:30 en 6:45 wakker dus viel mee. Ze sliep ook weer redelijk snel. Tandje nr 8 komt al door
En sinds S ander brood eet en geen pap/boter etc meer krijgt is ze al wat rustiger en huilt ze minder.
Ik werk ook thuis (tenzij ik een afspraak/vergadering heb) maar ik moet de kinderen eerst naar de gastouder brengen. Dus daarvoor moet ik wel aankleden. Helemaal nu de winterjas weer in de kast kanquote:Op maandag 8 april 2013 13:51 schreef Skoap het volgende:
[..]
wat dat betreft ben ik blij dat ik thuis werk..
Heb wel de "afspraak met mezelf gemaakt" dat ik niet in pyama achter mijn laptop ga zitten. Anders zit ik aan het eind van de dag nog in pyama
Maar make-up draag ik bijna alleen nog maar in het weekend of op dagen dat ik vrij ben.
(Ik werk 4 * 9...)
Das geen echte dip he, dat weet je?quote:Op maandag 8 april 2013 16:19 schreef Solagratia het volgende:
[..]
Ik werk ook thuis (tenzij ik een afspraak/vergadering heb) maar ik moet de kinderen eerst naar de gastouder brengen. Dus daarvoor moet ik wel aankleden. Helemaal nu de winterjas weer in de kast kanWel herkenbaar de afspraak met jezelf om aan te kleden. Als ik uit bed kom dan doe ik eerst een rondje aankleden anders zit om 12 uur nog iedereen in pyama.
Loj, Viktor lachte voor het eerst pas met 8 weken. Ook vrij laat volgens mij. Gelukkig geen minnetje gekregen op zijn rapport
Wij zijn net bij het CB geweest. Stats: 6305 gram en 62,5 cm. Maar ze zag dit vaker bij borstvoeding, Een dipje tussen 4 en 6 maanden. Dus niets aan de hand. Plasluiers in de gaten houden. Hij had diarree vandaag dus niet zo fit. Al merk je niets aan hem want hij is vrolijker dan ooit. Bij de prikjes geen kik. Ze ging fietsen met zijn beentjes en dat vindt hij zo leukZe vond het prima dat ik nog wilde wachten met bijvoeding en een paar veren voor de borstvoeding.
Al met al leuk bezoekjeEn ze hoorde vaker klachten over de vervangster van vorige keer en ze was het er ook mee eens. Lag dus niet helemaal aan mij. Was waarschijnlijk ook de laatste keer dat die kwam
![]()
Kyara, heb je een lekkere dag vandaag?
op welk punt startte hij dan? (Niet dat ik echt goed curves kan lezen trouwensquote:Op maandag 8 april 2013 16:45 schreef Solagratia het volgende:
Ik vond het middenlijntje wel mooi voor hemMaar zijn lengte vlakt ook af dus misschien is het een -1 baby.
Tobias is ook sneller afgeleid. Ik voed em nu voor en na een slaapje, anders is de nacht helemaal balquote:Op maandag 8 april 2013 16:45 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik merk idd aan Luuk dat ie sneller afgeleid is. Hij is ook weer aan de nachtvoedingen. Prima!
laat zn curve es zien dan?quote:Op maandag 8 april 2013 16:48 schreef Solagratia het volgende:
Maar het wil dus niet per se zeggen dat hij te weinig binnen krijgt? Ik kan gewoon zo door gaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu echt rennen voor de Peuter!
Hij is met 39 weken geboren. Hij drinkt 7-9 keer per dag. Hij is heel tevreden. Op dit moment wel weinig plasluiers maar dat kan ook komen door diarree. Maar de plasluiers zijn sinds een week al veel minder.quote:Op maandag 8 april 2013 16:54 schreef Morretje het volgende:
Met welke termijn istie geboren? Hoe vaak drinkt hij? Is ie tevreden? Genoeg plasluiers?
quote:
Oeps!quote:Op maandag 8 april 2013 14:08 schreef Loj het volgende:
[..]
dat is mijn eigen schuld, ik zei toen hij in de couveuse lag dat hij huilde als een meisje en dat ik een mannelijke huil wou horenTIP zeg dat nooit tegen je kleine
)
Misschien helpt het als je tegen hem zegt dat echte mannen niet huilen.quote:Op maandag 8 april 2013 14:08 schreef Loj het volgende:
En zingen probeer ik dus ook te doen, maar meneer huilt dan zo hard dat hij mij niet hoort(dat is mijn eigen schuld, ik zei toen hij in de couveuse lag dat hij huilde als een meisje en dat ik een mannelijke huil wou horen
TIP zeg dat nooit tegen je kleine
)
Wij hebben hem ook bestelt nog 4 weken wachten voor hij uit de doos. Mag hahaquote:Op zondag 7 april 2013 19:17 schreef Tinuviel het volgende:
Leuk lijstje Phaidra. Dank voor de tip met het waterplay. Dat is leuk, zoiets wil ik ook. Wij hebben dit loopkarretje gekocht:
http://www.houtenspeelgoe(...)tionele-walker-.html
Die was ¤30 bij intertoys
Knap hoor! Ik veranderde na één hopeloze nacht al in een sacherijnig onuitstaanbaar *$£¤&@wijf!quote:Op dinsdag 9 april 2013 07:27 schreef Zoë23 het volgende:
Gulara
S is wel knuffelbaarhihi had wel gemogen
Ja vriend en ik verbazen ons ook we hebben svonds vaak even een goed gesprek, helpt ons weer de dag/nacht door
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |