abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 december 2013 @ 17:22:31 #176
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_133914304
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tjsa, hadden we Henk de lopende band medewerker medewerker niet mogen vervangen door een robot of Klaas die het zo leuk vond om rekensommetjes te doen door een computer? Hadden we auto's moeten verbieden omdat er daardoor veel minder hoefsmeden nodig zijn? Wat te denken van ambachtelijke beroepen als meubel- of kleermaker die nu grotendeels zijn vervangen door machines?
De abeidsmarkt is nou eenmaal dynamisch. Bepaalde beroepen verdwijnen, andere beroepen verschijnen.
Eens, maar het gevaar bestaat dat het in een tempo gebeurt waarbij het niet meer bijgehouden kan worden en complete groepen mensen niks meer te doen hebben.
pi_133915113
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Eens, maar het gevaar bestaat dat het in een tempo gebeurt waarbij het niet meer bijgehouden kan worden en complete groepen mensen niks meer te doen hebben.
Volgens mij is het tempo niet zo opzienbarend. Misschien dat we in het verleden zelfs wel innovaties hebben gehad die de arbeidsmarkt qua omvang veel sneller veranderden.

Een interessantere kwestie die o.a. in een artikel in de Communication of the ACM wordt besproken is het verdwijnen van 'routinematige banen'. Daarmee wordt dan niet enkel op werk aan de lopende band of als orderpicker gedoeld, maar in veel bredere zin al het werk dat zich laat opbreken in kleinere taakjes die over langere perioden van tijd herhaaldelijk worden uitgevoerd oftewel ook het gros van het kantoorwerk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_134000088
Literal Android: Google develops robots to replace people in manufacturing, retail

Now that the mystery surrounding the elusive Google barges in the San Francisco Bay reported last month has been brought to light, the Silicon Valley giant is announcing another new endeavor: robots.

Yes, robots. Speaking to the New York Times for an article published this week, Google exec and former Android CEO Andy Rubin revealed that the search engine company’s next big project is predictably another space-age effort that, if history is any precedent, is sure to transcend the realm of science fiction and soon be as commonplace as, say, the cell phone.

"His last big bet, Android, started off as a crazy idea that ended up putting a supercomputer in hundreds of millions of pockets," Google CEO Larry Page told USA Today this week. "It is still very early days for this, but I can't wait to see the progress."

According to Wednesday’s article in the Times, Rubin and company are indeed exploring with robotics, and not exactly starting from scratch, either. Google has rather secretly acquired seven new technology companies during the last six month, the paper’s John Markoff reported, and in doing so have added the names of some rather impressive robotics professionals to their portfolio.

Don’t freak out just yet, though: Google isn’t necessarily assembling an army of robo-overlords. Markoff reported that while Google isn’t saying much about what they’re working on, it will be a project not aimed at consumers. Instead, Google is expected to use their new robotics teams to dabble in manufacturing in order to compete with another big internet name that so-far has been largely unscathed by Google wrath on the web: Amazon.

Only last week, Amazon CEO Jeff Bezos announced preliminary plans to rely on unmanned aerial vehicles, or drones, to deliver packages to customers in select US markets. And while the jury is still out on whether or not Amazon will be able to pull that feat off, acquiring some a slew of robotics experts and putting them under one of the most valuable companies in the world will likely give Google an advantage, or at least, a fighting change, at revamping the way it does business as well.

"Google's robotics ambitions and Bezos's drone PR should be a reminder to investors that they are not only investing in the trend lines of the current financials, but in the future vision and broad ambitions of these companies," Ben Schachter, an analyst at Macquarie, wrote in a note to clients sent Wednesday and cited USA Today. "Amazon and Google clearly are going to invest in projects that may not bear fruit for 5-10 years, if at all.”

Speaking to the Times, Rubin said that time was a factor and was hoping to work with enough runway to fully realize the project in around ten years’ time.

Of course, what exactly they do with their robots is still something to be discovered. Even if Google doesn’t want to use new tools to tackle consumers directly, the sort of technology they’re efforting presents itself with an array of opportunities.

"They aren't going for the consumer market," Gary McMurray, the associate director of industry at Georgia Tech's Institute for Robotics and Intelligent Machines, told ABC News. "They can use their robots for marketing, or they can go for something in manufacturing."

"Google is a very forward-thinking company," said McMurray. "I think [this initiative] fits in with what they're trying to do as a company."

Among the companies recently acquired by Google, according to the Times, are Schaft of Japan and Industrial Perception of the United States, who’ve recently dabbled in developing humanoid robots and a computer vision system with robotic arms, respectively. Google has also recently acquired robot makers Meka, Redwood and Bot & Dolly, as well as two design firms that specialize in high-tech products.

“The seven companies are capable of creating technologies needed to build a mobile, dexterous robot,” Markoff wrote.

http://rt.com/usa/google-rubin-robots-drones-779/
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_134010745
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 06:11 schreef raptorix het volgende:
Ik ben zelf een persoon die werkzaam is in de IT, ik heb niet het idee dat ik mensen hun baan afneem, sterker nog, ik maak het mensen gemakkelijker, wat wel een gevaar is, is dat maar een kleine groep profiteert van automatisering, helaas valt hier niets aan te doen, behalve dat mensen zullen moeten beseffen dat het eten, of gegeten worden is. Kortom de jeugd zal nog beter en harder moeten studeren om aan de top te blijven, helaas in Nederland zijn we liever lui dan moe wat studie betreft.
Het is inderdaad eten of gegeten worden. Maar begrijp je dat zelf ook? Want je reactie lijkt te zeggen dat mensen zich zomaar de marge in laten drukken en ik denk nu juist dat we daarin op weg zijn naar een kantelpunt.
You wear your smile like it was going out of fashion...
pi_134012725
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 09:23 schreef Phlogi2013 het volgende:

[..]

Het is inderdaad eten of gegeten worden. Maar begrijp je dat zelf ook? Want je reactie lijkt te zeggen dat mensen zich zomaar de marge in laten drukken en ik denk nu juist dat we daarin op weg zijn naar een kantelpunt.
Ik denk dat dat tegenvalt, de meeste jongeren studeren maar blind wat zonder te kijken of dat hun situatie echt verbeterd.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_134013165
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 12:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk dat dat tegenvalt, de meeste jongeren studeren maar blind wat zonder te kijken of dat hun situatie echt verbeterd.
Het is ook lastig om een richting te kiezen immers weet niemand welke richting over 5 jaar booming is.

Misschien is er dan extreem veel vraag naar vrijetijdsmanagement ;)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  zaterdag 7 december 2013 @ 12:31:13 #182
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_134013166
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:40 schreef TC03 het volgende:
Het bevreemdt me dat er in dit topic een soort doemscenario geschetst wordt. Ik zie het juist veel positiever in.

Automatisering leidt tot grote productiviteit met lage kosten. Oftewel, een geautomatiseerde economie is veel beter dan een niet-geautomatiseerde economie. Desondanks is het inderdaad mogelijk dat laag opgeleide mensen steeds moeilijker aan werk zullen komen omdat er netto gezien meer banen verdwijnen dan erbij komen. Echter, uiteindelijk gaat er geen waarde verloren. Het is alleen de taak van de maatschappij (en de overheid) om ervoor te zorgen dat de economische groei uit automatisering enigszins eerlijk verdeeld wordt. Mogelijk zal het ambtenarenbestand uitgebreid moeten worden om zelfontplooiing van laagopgeleiden op peil te houden.

Automatisering leidt tot een betere economie. Hoe beter de economie, hoe hoger de welvaart. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven zolang we in een democratie leven.
Maar wat gaan domme mensen in de toekomst dan doen? Niks? Dat kan toch niet?
pi_134013370
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 december 2013 12:31 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk dat het halve slaven worden, net zoals we nu al bijna zijn, maar dan nog erger, wat heb je nu eigenijk nog in te brengen? De politiek ziet het volk als een stel melkkoeien die het geld moeten opbrengen.
  zaterdag 7 december 2013 @ 12:44:58 #184
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_134013471
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 12:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk dat het halve slaven worden, net zoals we nu al bijna zijn, maar dan nog erger, wat heb je nu eigenijk nog in te brengen? De politiek ziet het volk als een stel melkkoeien die het geld moeten opbrengen.
Maar hoe brengen ze geld op als computers/robots alles goedkoper en beter kunnen dan mensen?
pi_134013505
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 december 2013 12:44 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar hoe brengen ze geld op als computers/robots alles goedkoper en beter kunnen dan mensen?
Doordat ze alleen nog maar ingezet worden voor het werk waar robots te duur of te lastig zijn, daarnaast moeten ze op 1 of andere manier koest worden gehouden (zorgen de vakbonden ook wel voor).
pi_134013509
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 december 2013 12:31 schreef Tijn het volgende:

Even een keertje naar een vogelaarwijk gaan. Dan zie je dat dat prima kan...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 7 december 2013 @ 12:51:57 #187
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_134013648
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 12:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Doordat ze alleen nog maar ingezet worden voor het werk waar robots te duur of te lastig zijn
Maar de hoeveelheid werk dat in die categorie valt wordt rap minder, dat is juist het probleem dat in dit topic wordt aangekaart.
pi_134232942
Interessant filmpje:

pi_134350494
Zeer de moeite waard, duurt een half uur:

dinsdag 17 december 2013 @ 00:20:26 #191
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_134352322
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_134474542

Ik vind het prachtig wat jullie nerds allemaal produceren. Maar jullie futurisme is door de realiteit en geschiedenis niet ondersteund en daardoor kinderlijk naief. Enthousiaste wetenschappers met een visie, ik bewonder ze. Maar acht het niet realistisch.

Er zijn allerlei zaken allang of mogelijk of waren mogelijk en zijn toch niet of nauwelijks van de grond gekomen.

Daarbovenop komt een sociale en politieke component. Twee steeds verschillender wordende componenten trouwens.

De sociale component is dat men helemaal niet zo happig is om een microchip in te slikken die een dokter belt als je een maagzweer hebt. Robots zijn ideaal voor autistische nerds, de meeste mensen zijn echter veel teveel gewend en gewild met een mens te praten. De haat tegen telefoonmenu's en anonieme operators geeft al aan dat menselijke robots in het grootste deel van de wereld niet geaccepteerd zullen worden. Zie het voorbeeld van iemand die slechts virtueel communiceren. Leuk voor zolderkamerFOK!kers, maar in de echte wereld is dat echt niet normaal. Alleen de whatsapp/smartphoneverslaving kan je er nog in zien, maar nog steeds wil men mensen om zich heen.

De politieke component is zo mogelijk nog complexer. Wat er allemaal technologisch mogelijk is, wil niet zeggen dat dat allemaal geimplementeerd wordt. Bovendien is het voor mensen met een gezonde dan wel ongezonde kritiek op alleswetende overheden onverteerbaar dat je overal gechipt en geobserveerd wordt.

Het is leuk, die futuristische dromen, maar het blijft een nerdproject.

We hebben niet eens de grondstoffen om de hele wereld AI te maken. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_134476145
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2013 00:35 schreef El_Matador het volgende:

Ik vind het prachtig wat jullie nerds allemaal produceren. Maar jullie futurisme is door de realiteit en geschiedenis niet ondersteund en daardoor kinderlijk naief. Enthousiaste wetenschappers met een visie, ik bewonder ze. Maar acht het niet realistisch.

Er zijn allerlei zaken allang of mogelijk of waren mogelijk en zijn toch niet of nauwelijks van de grond gekomen.

Daarbovenop komt een sociale en politieke component. Twee steeds verschillender wordende componenten trouwens.

De sociale component is dat men helemaal niet zo happig is om een microchip in te slikken die een dokter belt als je een maagzweer hebt. Robots zijn ideaal voor autistische nerds, de meeste mensen zijn echter veel teveel gewend en gewild met een mens te praten. De haat tegen telefoonmenu's en anonieme operators geeft al aan dat menselijke robots in het grootste deel van de wereld niet geaccepteerd zullen worden. Zie het voorbeeld van iemand die slechts virtueel communiceren. Leuk voor zolderkamerFOK!kers, maar in de echte wereld is dat echt niet normaal. Alleen de whatsapp/smartphoneverslaving kan je er nog in zien, maar nog steeds wil men mensen om zich heen.

De politieke component is zo mogelijk nog complexer. Wat er allemaal technologisch mogelijk is, wil niet zeggen dat dat allemaal geimplementeerd wordt. Bovendien is het voor mensen met een gezonde dan wel ongezonde kritiek op alleswetende overheden onverteerbaar dat je overal gechipt en geobserveerd wordt.

Het is leuk, die futuristische dromen, maar het blijft een nerdproject.
Uhmm... wat begin jaren 90 als nerd werd bestempelt, wordt nu als steeds normaler gezien.

Sommige mensen zullen mij een nerd hebben gevonden toen ik jong was, maar de huidige generatie heeft mijn "nerderigheid" wat dat betreft al flink ingehaald.

Jij blijft steeds maar weer redereneren vanuit je eigen perspectief, maar je vergeet dat onze manier van leven verandert doordat er steeds weer nieuwe mensen worden geboren die op een hele andere manier opgroeien dan vorige generaties.

Nu op dit moment zullen er inderdaad weinig mensen klaar staan om een elektronische pil in te slikken, maar zoiets begint met 1 persoon en dan volgen er steeds meer. En als er duidelijke gezondheidsvoordelen aan zitten, waarom zou je het dan niet doen? Als er in je familie een geschiedenis is van een bepaalde ziekte en die ziekte kan je opsporen in het vroegste stadium als je een elektronische pil slikt, reken dan maar dat er mensen zijn die zo'n pil zullen slikken.

quote:
We hebben niet eens de grondstoffen om de hele wereld AI te maken. :')
Wat bedoel je met "de hele wereld AI maken"? En welke grondstoffen? Licht deze ietwat eigenaardig geformuleerde uitspraak van jou eens toe?
pi_134476304
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 01:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Uhmm... wat begin jaren 90 als nerd werd bestempelt, wordt nu als steeds normaler gezien.

Sommige mensen zullen mij een nerd hebben gevonden toen ik jong was, maar de huidige generatie heeft mijn "nerderigheid" wat dat betreft al flink ingehaald.

Jij blijft steeds maar weer redereneren vanuit je eigen perspectief, maar je vergeet dat onze manier van leven verandert doordat er steeds weer nieuwe mensen worden geboren die op een hele andere manier opgroeien dan vorige generaties.

Nu op dit moment zullen er inderdaad weinig mensen klaar staan om een elektronische pil in te slikken, maar zoiets begint met 1 persoon en dan volgen er steeds meer. En als er duidelijke gezondheidsvoordelen aan zitten, waarom zou je het dan niet doen? Als er in je familie een geschiedenis is van een bepaalde ziekte en die ziekte kan je opsporen in het vroegste stadium als je een elektronische pil slikt, reken dan maar dat er mensen zijn die zo'n pil zullen slikken.
Een ander voorbeeld uit het filmpje; Second Life. Het mag onder bepaalde groepen erg populair zijn, maar is niet het succes geworden wat het toegedicht wordt. Ondanks dat het concept leuk en boeiend is (heb het geloof ik een week gespeeld ofzo). Virtual Reality bestond al toen ik begon met studeren. Ik stelde me de modellen die ik nu, 15 jaar later maak voor in 3D Virtual Reality op het moment dat ik klaar was met mijn studie. Nee hoor.

Meeten via Second Life? Vluchtkosten besparen?? _O-

Ik werk zelf internationaal en reis heel veel, juist omdat videoconferencing gewoon niet goed werkt. Het is niet sociaal geaccepteerd en wordt daarom in veel bedrijven die er baat bij hebben veel te weinig gebruikt.

Ik redeneer niet vanuit mijn EIGEN perspectief, maar vanuit de ervaringen in inmiddels 52 landen. Leuk dat CalTech en MIT en de Aziaten hieraan werken, echt. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het interessant en een positieve, optimistische blik waardeer ik.

Realistisch is het echter niet; het verleden wijst dat uit.

quote:
Wat bedoel je met "de hele wereld AI maken"? En welke grondstoffen? Licht deze ietwat eigenaardig geformuleerde uitspraak van jou eens toe?
Hij vertelt het alsof dat alles beschikbaar wordt voor iedereeen. Nee. Dat is een verkeerd gebiaste analoog aan de mobiele telefoon en internet. Die zaken zijn essentieel, robots en andere AI gewoon niet. Een kind in een sloppenwijk in Rio heeft hoogtechnologisch materiaal (hoe het verkregen is, weet ik niet :P ); een smartphone, een flatscreentv en een playstation. Op zijn minst. Maar dat is plezier, vermaak, dat verkoopt.

Ik zit wel es ergens en dan denk ik aan dit topic en jullie enthousiasme. Ik zie al die robot rondlopen en mensen de weg wijzen in hotels in Latijns-Amerika.

NO way dat dat ooit geaccepteerd wordt.

We blijven mensen, juist daarom zullen nieuwe generaties dat niet "normaal" gaan vinden.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_134476492
Al die hoogwaardige technologie vereist in veel gevallen uiterst zeldzame ertsen. Denk jij dat al die chips, lasers, camera's, hologramprojectoren, robotica, etc. etc. aan een boom groeien?

De hele wereld aan de flatscreens en de GSMs ging nog. De hele wereld een huis vol robotica en microchippillen, neuh.

vrijdag 20 december 2013 @ 09:23:20 #196
12221 Tijn