Ben inderdaad benieuwd hoe ze dat gaan doen. In het boek werd ik er best wel door verrast eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:51 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Ja dat vond ik ook stom... Meteen zo'n happy de peppy muziekje erachter...
Nu heeft ze ook geen reden om straks boos te worden op hem, om het verraad...
Vindt Dany's verhaallijn wel heel erg aangepast..
Ook al geen uitgebreide house of the undying
Arya nam het over op het moment dat Roose Bolton daar aan kwam ofzoiets, vertrekt daar als Vargo Hoat het voor het zeggen krijgt dacht ik.quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:12 schreef MAHL het volgende:
Hoe zat het met Harrenhal trouwens? In de boeken werd het toch door Arya & co ingenomen die de gevangenen bevrijdden? Maar hoe is het in de serie gebeurd, en wat doet Qyburn er nu? Volgde dat niet helemaal.
Roose Bolton hoeft Robb niet te verraden want die is dan al dood.quote:Op woensdag 3 april 2013 00:15 schreef Tweek het volgende:
[..]
Arya nam het over op het moment dat Roose Bolton daar aan kwam ofzoiets, vertrekt daar als Vargo Hoat het voor het zeggen krijgt dacht ik.
In de serie heeft Tywin het zaakje achtergelaten voor The Mountain die alle gevangen heeft afgeslacht op het moment dat Rob Stark er aan zit te komen dacht ik. Dan zou Rob Stark daar Roose Bolton achter moeten laten, die weer Rob Stark moeten verraden en het zaakje achter laten voor Vargo Hoat zodat Jaime en Brienne daar met de beer kunnen vechten. Als ik het goed heb.
Dat gebeuren met Selmy snap ik wel. Als kijker herken je hem meteen.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:51 schreef Kirb het volgende:
Ik ben blij dat ik de boeken heb gelezen zeg. Dingen zijn toch beter te volgen nu. Tegelijkertijd wel weer een beetje jammer omdat dingen in de serie zo afgeraffeld worden (logisch natuurlijk, maar toch):
Barristan Selmy meteen erin, Littlefinger die zijn plannen meteen maar aan Sansa verteld, zo out of character wmb, waar is Dontos? Waarschijnlijk ook teveel info voor in de serie omdat hij uiteindelijk weinig betekend..
En zo kun je nog wel even doorgaan. Oja, klein dingetje maar dat "warlockmeisje" die dat insect op Dany afstuurt, dat is in het boek toch een sorrowful men? En inderdaad geen Strong Belwas... hopelijk komt die er later wel nog bij.
Nouja.. ze hadden hem een flinke baard kunnen geven en een mantel met capuchon o.i.d., dan was hij niet direct herkenbaar toch? Maar al met al voegt het waarschijnlijk gewoon niet genoeg toe voor het verhaal in de serie.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:57 schreef Kirov het volgende:
[..]
Dat gebeuren met Selmy snap ik wel. Als kijker herken je hem meteen.
Dontos is wel gecast, hij zat in aflevering 1 van seizoen 2. Ik mag toch aannemen dat hij nog wel langskomt. Dan ben je als kijker wellicht weer vergeten dat Littlefinger had gezegd Sansa te helpen en ben je "verrast" als hij het blijkt te zijn die achter Dontos' ontsnappingsplan zit.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:51 schreef Kirb het volgende:
Barristan Selmy meteen erin, Littlefinger die zijn plannen meteen maar aan Sansa verteld, zo out of character wmb, waar is Dontos? Waarschijnlijk ook teveel info voor in de serie omdat hij uiteindelijk weinig betekend..
Huh? Hij is toch degene die hem vermoordt? En voor zover ik weet doet hij dat omdat hij dan al is overgelopen nar de Lannisters.quote:Op woensdag 3 april 2013 00:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Roose Bolton hoeft Robb niet te verraden want die is dan al dood.
Voor de rest klopt het wel volgens mij.
Je hebt helemaal gelijk. Ik dacht dat hij in Harrenhal zat tijdens de Red Wedding maar hij is dan met Robb mee om het Noorden terug te veroveren.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:10 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Huh? Hij is toch degene die hem vermoordt? En voor zover ik weet doet hij dat omdat hij dan al is overgelopen nar de Lannisters.
Ja, klopt.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Ik dacht dat hij in Harrenhal zat tijdens de Red Wedding maar hij is dan met Robb mee om het Noorden terug te veroveren.
Dacht dat hij zelf in Harrenhal bleef maar dat liet hij aan Vargo Hoat
Mwah, weet niet of dat wel zo goed had vertaald op beeld. Zou er waarschijnlijk te corny of cheesy uit hebben gezien.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:23 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, klopt.
Jammer trouwens dat ze Vargo Hoat "without the lisp" hebben gedaan, volgens geruchten op internet. Dat maakte die man nou net zo fantastisch.
Een beetje humor erbij kan geen kwaad, ik mis nu al de scčnes tussen Bronn en Tyrion uit seizoen 1, en Edd Tollett is ook niet half zo grappig als ik 'm had gehoopt (dáár hadden ze MacKenzie Crook voor moeten nemen, niet voor Orell!).quote:Op donderdag 4 april 2013 13:46 schreef MAHL het volgende:
[..]
Mwah, weet niet of dat wel zo goed had vertaald op beeld. Zou er waarschijnlijk te corny of cheesy uit hebben gezien.
Maar is dus bevestigd dat 'Locke' gewoon Vargo Hoat is?
Yesssquote:Op donderdag 4 april 2013 13:58 schreef Thrills het volgende:
Ik kan het even niet zo snel terug vinden maarrrrr, is Ramsay Bolton eigenlijk gecast voor dit seizoen?![]()
Inderdaad, echt zo'n glibberig mannetje!quote:Op donderdag 4 april 2013 15:45 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Goede keus, zijn hoofd is een en al Ramsay Bolton
Haha ja, ben erg benieuwd hoe hij in de serie gaat zijn.quote:Op donderdag 4 april 2013 15:45 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Goede keus, zijn hoofd is een en al Ramsay Bolton
Duurt nog even.quote:Op maandag 8 april 2013 13:56 schreef Discombobulate het volgende:
Heb de boeken niet gelezen overigens, maar omdat ik dit niet in het andere topic niet mag noemen doe ik het hier. ^^
Krijgen we dit seizoen ook te zien hoe Bran Stark naar The Cave of the Three-eyed Crow gaat?
Of duurt dat nog even?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal super.
Ik verheug me meer op de roadtrip van Arya en The Houndquote:Op maandag 8 april 2013 14:14 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ik verheug me nu al op het gevecht tussen The hound en Beric.
Ja dat gaat sowieso prachtige momenten opleveren. The Hound begon ook gelijk lekker door haar 'The Stark bitch' te noemen.quote:Op maandag 8 april 2013 14:22 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Ik verheug me meer op de roadtrip van Arya en The Hound
Ik herinner me uit het boek nog een verhaal dat Ramsay zijn slachtoffers vaak liet ontsnappen om ze vervolgens weer te vangen, misschien is het zoiets.quote:Op maandag 8 april 2013 14:28 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ja dat gaat sowieso prachtige momenten opleveren. The Hound begon ook gelijk lekker door haar 'The Stark bitch' te noemen.![]()
Overigens was dat nou Ramsay die Theon zogenaamd wou helpen? Kan me niet voorstellen dat hij dat serieus gaat doen. Lijkt me meer een val.
Ja zover ben ik nog niet in de boeken, maar nu je het zo zegt, dan klinkt het wel logisch dat hij hem eerst helpt.quote:Op maandag 8 april 2013 15:50 schreef Saavedra het volgende:
[..]
Ik herinner me uit het boek nog een verhaal dat Ramsay zijn slachtoffers vaak liet ontsnappen om ze vervolgens weer te vangen, misschien is het zoiets.
quote:
Wordt nog wat in de laatste paar seizoenen, in de boeken nauwelijks ouder en nog steeds een kleuter. Op tv een behaarde badass.quote:Op maandag 8 april 2013 21:10 schreef Angelof9 het volgende:
Wat zijn Bran en Rickon trouwens gegroeid zeg!Ik herkende Bran bijna niet. Hij lijkt wel 5 jaar ouder ipv 1.
Ik vond die scene echt vet gedaan juist. Goede spanningsopbouw, mistig bos, vet gedaan imo.quote:Op maandag 8 april 2013 21:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]![]()
Eerst in een episch kasteel en shit, nu komen ze gewoon aanwandelen in een bos dat er totaal niet realistisch uit ziet.
Doorheen geskipt.quote:Op maandag 8 april 2013 21:23 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ik vond die scene echt vet gedaan juist. Goede spanningsopbouw, mistig bos, vet gedaan imo.
Zonde.quote:Op maandag 8 april 2013 21:43 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Doorheen geskipt.Duurde me te lang.
![]()
Ja, dat vermoed ik wel.quote:Op maandag 8 april 2013 22:26 schreef Kyubey het volgende:
Denkt iemand dat de bruiloft van Tyrion en Sansa dit seizoen nog komt?
Ik dacht eerst dat Ramsay de gast was die hem ondervroeg en dat die "bevrijder" gewoon een speler in een van de sicke spelletjes van de Bastard was.quote:Op maandag 8 april 2013 21:39 schreef Maisnon het volgende:
Ramsay zit al in de aflevering he, dat is degene die beloofd heeft Theon te bevrijden
Heb je als het goed is al in a Clash of Kings gelezen. Maar als je het vergeten bent is het misschien wel leuker om gewoon in de serie weer te ontdekkenquote:Op maandag 8 april 2013 23:45 schreef Funzel het volgende:
Ik ben no niet bij dat gedeelte in de boeken (ben nu in aFfC, maar wat is dat hele Reek/Ramsay nou? Of moet ik dat echt nog niet willen weten?
quote:Tywin Lannister: I'm ungodly rich and can choose any sellsword company that I like why should I choose you?
Vargo Hoath: Fffwel I havethf aw pfhsyctfhoftic jestfjer andf-
Tywin Lannister: YOU'RE HIRED!
Heb ik dat daar echt gelezen? Damn. Ik heb nu wel echt het gevoel dat ik iets mis namelijk.quote:Op maandag 8 april 2013 23:51 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Heb je als het goed is al in a Clash of Kings gelezen. Maar als je het vergeten bent is het misschien wel leuker om gewoon in de serie weer te ontdekken
Dat is wel een goede. Net als met Selmy gaat het niet lukken om in de serie tot een schokkend moment te komen met Reek. Dus kan je er beter voor kiezen om de martelingen van de bastard te laten zien. Dan kan je gelijk in beeld brengen hoe Theon Reek wordt en langzamerhand ze eigen identiteit verliest en hem in beeld houden in de serie zodat men niet een seizoen of twee later denkt wie was dat ook alweer.quote:Op maandag 8 april 2013 23:31 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat Ramsay de gast was die hem ondervroeg en dat die "bevrijder" gewoon een speler in een van de sicke spelletjes van de Bastard was.![]()
Op zich wel een slimme manier om alsnog de Reek/Bastard introductie te doen. Misschien dat ze het verhaal zelfs wel gaan oprekken, Theon echt laten ontsnappen en vervolgens de Ramsay onthulling doen. Zeker gezien de lange afwezigheid van Theon wel handig om hem in gedachten van de kijkers te houden (en het gebrek aan Reek/Ramsay in S2 goed te maken)
Valt mee, maar volgens mij zie je pas echt wie Reek is tijdens ADWD.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:10 schreef Funzel het volgende:
[..]
Heb ik dat daar echt gelezen? Damn. Ik heb nu wel echt het gevoel dat ik iets mis namelijk.
Vargo is dacht ik vervangen door Locke (die je gisteren zag), snap eigenlijk niet waarom.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:03 schreef Doler12 het volgende:
Ik ben benieuwd of Vargo en de Brave Companions nog in de serie zullen verschijnen. Ik vond het altijd al belachelijk dat een rijke man als Tywin zulke clowns inhuurt.![]()
Ik ben benieuwd hoe ze het weg gaan werken met CGI.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:55 schreef Mortaxx het volgende:
Ben benieuwd hoe ze Jaime zijn hand laten verliezen.
Reek, Reek, it rhymes with Mozambique.quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:51 schreef Angelof9 het volgende:
Reek, Reek, it rhymes with bleak.
Trouwens even geleden dat we Melisandre & co. hebben gezien. Wanneer gebeurt dat met die briefjes met de namen van de valse koningen erop ook alweer? Dat was voor mij het moment dat ik erachter kwam dat Robb het niet ging halen
Ik denk dat het wel in beeld gebracht wordt, anders hadden ze ook al die moeite niet hoeven doen om die hangbruggen bij Pike te maken. We hebben Theon er niet overheen zien lopen, dus moeten ze met een ander doel in beeld zijn gebracht.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:26 schreef Funzel het volgende:
Vraag me af of ze de dood van Balon überhaupt laten zien, of dat ze het gewoon iemand laten vertellen.
In principe ook niet meer nodig. Iedereen weet inmiddels wel dat het een meisje is.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:56 schreef Jester65 het volgende:
Die begint al aardig wat vrouwelijke vormen te krijgen, die kan echt niet meer voor een jongen doorgaan.
Jammer, maar begrijpelijk. De belangrijke karakters krijgen nu al niet echt veel minuten speeltijd.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:08 schreef MAHL het volgende:
Strong Belwas definitief geschrapt, helaas.
Denk niet dat ze dood van Balon laten zien. In het boek is het bewust vaag gehouden, denk zelf dat Euron gewoon een Faceless Man heeft ingehuurd om hem er vanaf te gooien. Was wel héél toevallig dat hij terugkwam, net op het moment dat Balon dood was...
net als de hand van Davos maar dan een stukje verderquote:Op dinsdag 9 april 2013 10:33 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe ze het weg gaan werken met CGI.
Boardwalk Empire gezien? Ze kunnen veel hoor, tegenwoordig.quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:33 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe ze het weg gaan werken met CGI.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat je dit niet serieus bedoelt... je zag zo duidelijk dat hij z'n vingers gewoon gebogen hield.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:53 schreef Maisnon het volgende:
[..]
net als de hand van Davos maar dan een stukje verder
quote:Op woensdag 10 april 2013 12:12 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Boardwalk Empire gezien? Ze kunnen veel hoor, tegenwoordig.![]()
(Plaatje even in spoiler, kan mss als schokkend ervaren worden)Nou gelukkig maar dat het dan een grapje wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Ik hoop dat je dit niet serieus bedoelt... je zag zo duidelijk dat hij z'n vingers gewoon gebogen hield.zoiets werkt toch wat anders.
Als ze hem een groene handschoen geven heb je dat zo met wat CGI weggehaald
Die Lannisters worden een keer vermoord door Karstark geloof ik, waarna Robb Karstark onthoofdt. En dan is alles loesoe.quote:Op maandag 15 april 2013 22:42 schreef Zhenar het volgende:
Awesome aflevering!
Iets wat ik me afvroeg, maar waar ik net het waarschijnlijke antwoord op een ander forum las: Mel gaat opeens de hort op, zoekend naar kingsblood. Zou dus kunnen dat ze Edric Storm gaan vervangen door Gendry! Lijkt me iig een leuke manier om Gendry in de serie te houden en niet het zoveelste nieuwe personage te hoeven introduceren. Ben ook wel benieuwd of dit betekent dat Gendry dus nog (enigszins) belangrijk blijft in de boeken. Zou Martin hebben ingefluisterd om hem in het verhaal te houden?
Ik kon de scene van Talisa moeilijk plaatsen trouwens. Zijn die Lannister jochies nog van betekenis? Niet toch?
Oh, en het noemen van de "Mereneese knot" was een awesome in-joke
Robb is blijkbaar echt een tactisch genie hij wint alle gevechtenquote:Op dinsdag 16 april 2013 01:50 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Die Lannisters worden een keer vermoord door Karstark geloof ik, waarna Robb Karstark onthoofdt. En dan is alles loesoe.
dat gebeurt in het boek toch in nadat catalyn stark Jaimie vrijlaat? daarna gaat die Kastark wraak nemen op de andere gevangen Lannisters (omdat Jaimie zijn zoons heeft gedood) en daarom onthoofd Robb die Karstark weer.quote:Op dinsdag 16 april 2013 01:50 schreef Franknfurter het volgende:
Lannisters worden een keer vermoord door Karstark geloof ik, waarna Robb Karstark onthoofdt. En dan is alles loesoe.
Ach, Talisa zit ook in het boek (ok, andere naam en compleet andere achtergrond maar goed).quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:45 schreef Angelof9 het volgende:
Al die toegevoegde troelas zijn vreselijk! Talisa! Roz!
Make them go away!
Zo onschuldig is ze anders niet.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:09 schreef Angelof9 het volgende:
Het onschuldige-op-de-achtergrond-meisje in het boek is veel minder irritant.
Heir to the Northquote:Op dinsdag 16 april 2013 12:33 schreef Angelof9 het volgende:
Wat heeft ze gedaan dan? Ze trouwt met Robb, wordt daarna terug naar de Crag gestuurd en dan hoor je niets meer van haar. Zou best kunnen dat daar nog iets speelt, maar er heeft tot dusver toch niets plaatsgevonden?
In het boeken neuken ze er aardig op los...quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:52 schreef Angelof9 het volgende:
Sommige dingen gaan te snel en andere te langzaam. Maar dat viel wel een beetje te verwachten.
Ik begrijp de Jon storyline ook niet zo goed, vorig seizoen eindeloos gezever tussen hem en Ygritte en nu zie je helemaal niets van hun relatie. Je ziet ook niets van Jons proces, hoe hij de wildlings gaat vetrouwen etc.
Ja, dat klopt, dat hebben de makers van de show uitgelegd als dat ze al te veel nieuwe karakters hadden in seizoen 2 en dat de Reeds daarom werden uitgesteld tot seizoen 3.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:52 schreef Matty___ het volgende:
Ook bij aflevering S03E02 waar op eens die 2 kinderen bij Bran erbij worden getoverd.
In het boek zaten die er al lang bij en waren het gasten in Winterfell.
Waar laten ze die rickon ook al weer?quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:54 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, dat hebben de makers van de show uitgelegd als dat ze al te veel nieuwe karakters hadden in seizoen 2 en dat de Reeds daarom werden uitgesteld tot seizoen 3.
In het boek zijn Osha en Rickon ook allang weg.
Daar ben ik het niet mee eens, vind het over het algemeen wel meevallen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:48 schreef Matty___ het volgende:
en het ging zo goed de eerste 2 seasons maar nu is het hek van de dam en loopt alles door elkaar en worden 10 hoofdstukken in 10 min gepropt en klopt er niets meer van..
beetje zonde...
Die gaat met Osha weg, naar Skagos.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:55 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Waar laten ze die rickon ook al weer?
Het aller essentiële zit er in maar niet meer dan dat. Als ze de sex scenes even wat in korten dan kunnen ze misschien iets meer aan de relaties onderling werken.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:58 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens, vind het over het algemeen wel meevallen.
Alleen Jon's verhaal gaat straks misschien wat ongeloofwaardig worden als ze zijn relatie met de wildlings wat onderbelicht houden.
[..]
Die gaat met Osha weg, naar Skagos.
Maegyr - maegi.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:47 schreef Young_David het volgende:
Ik snap echt niet wat je bedoeld met Talisa. Wat is er zo bijzonder aan de naam Maegyr?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |